Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Talviajohousut... trikoot vastaan toppis. Kerro mikä toimii pakkasellai, urgent?

JH-R
07.11.2014, 01.35
Kävin jälleen tänään iltalenkillä ja pakkasta oli 10 astetta. Huom. Siis Oulussa!
Eilen ajoin samoissa asteissa trikoot + tuulen ja vedenpitävä housu. Tuloksena oli railakkaan punaiset reidet!
Tänään jätin trikoot alle ja vedin (hiukan tiukat) toppishousut paallä ja tuloksena oli todella raskas polkea... eräskin cyclorossi veti trikossa ohi niin että lumi vain pöllysi :)
Katsoin myös lenkkeilijöitä/juoksioita ja niillä oli trikoot.
Nyt kysynkin että onko talvikeliin sopivia trikoita olemassa pyöräilyyn, haaratoppausta en kaipaa. Mistä saa ja mihin hintaan?
Vai pitääkö jatkaa harrastusta toppahousuissa... nekin kyllä hyväksyn, mutta kun tähän asti toppahousut ovat olleet reisistä tiukat polkea.

Madone 4.9
07.11.2014, 06.03
Huomenta. Esim sellainen merkki kuin sportfire. Löytyy talvitrikoita. Toinen vuosi lähdössä niiden kanssa liikenteeseen. Suosittelen.

arctic biker
07.11.2014, 06.52
Ähkyhän se tulee kun on liikaa. Justiinsa arvon omaa asustevalikoimaa, pitää lähteä 75 kilsan päähän kirurgia moikkaamaan, toivottavasti sama määrä ruumiinosia palatessa...

Yhtä ainoata oikeaa kampettahan ei ole, Pearl Izumi Elite Amfib pehmusteettomat trikoot on hyvät, toisina housuina on Dobsomin R90 Winterit, alla pidän aina lyhkäisiä vaippahousuja joko henskeleillä tai ilman. Mukavat ja pehmuste myös lämmittää. Säären- ja polvenlämmittimet on erinomaisen kätevät. Pitkät tuulisuojatut alushousut olen kokenut hyviksi. Amfib-trikoitten päälle saatan vetäistä shortsit, mun versio toistaiseksi on Dobsomin liika lyhytlahkeisista tuulipuvun housuista tehdyt.

Mutta mitkä mulla toimii niin niin sulla JH-R on oma tarpeesi ja kehosi, peusnyrkkisääntönä että päälle tuulenpitävää ja alle sitten kerroksia tarpeen mukaan toisaalta mikään ei estä lisäämästä trikoitten päälle vaikka tuulipuvun housuja.

nure
07.11.2014, 07.22
Löfflerin talvihousut ja tekniset kalsarit, -25asteeseen asti pärjännyt mutta en ole kyllä herkimpiä edes palelemaan jaloista. Toppahousut kuulostaa pyöräilyssä melko oudolta, mielummin vaikka jokin softshell...

CamoN
07.11.2014, 08.19
Löfflerin Windstopper -trikoot pitkällä selkämyksellä löytyy omastakin kaapista. Niitä käyttäisin säännöllisessä talviajossa.

Kehon pitäminen sopivan lämpimänä pakkasessa on kuitenkin vahvasti henkilökohtainen juttu. Ensimmäinen periaate on että viimalta suojautuminen riittää pyöräilijälle aika hyvin, koska etenkin jalat tuottavat huomattavasti lämpöä aktiivisessa ajossa. Toisen periaatteen mukaan kunnon pakkasta ei kuitenkaan pääse pakoon kuin paksulla vaatetuksella, jossa lämpö varautuu ilmavaan vaatemateriaaliin tai ilmakerroksiin vaatteiden välissä.

nure
07.11.2014, 10.53
Camo puhuu asiaa, jotkut juoksee pakkasillakin lyhyissä ja toisille ei riitä mitkään vaatteet. henk.koht. sitä mieltä että jo syksyllä ilman viiletessä aletaan välittömästi laittamaan lisää vaatetta vaikka vähemmälläkin pärjää sillä kyllähän ihmisen keho sopeutuu melkoisesti... Itselle tulee tuosta vaatemäärästä jonka moni kertoo jo pikkupakkasille laittavan päälle melkoinen Michelin-ukko fiilis...

Kiovan Dynamo
07.11.2014, 11.09
Urheiluareenan (aka Sportfiren) kankaista talviajohousut, siis tuollaiset: http://hikisetsiivut.blogspot.fi/2012/11/seuraava-aihio.html

0...-10'C lyhyet ajohousut alle
-10...-15'C lyhyet ajohousut + pitkät alushousut alle
Ja tuon kylmemmissä jätän lenkit väliin, joten sieltä ei ole kokemusta.

Jos JHR:llä on mielenkiintoa, niin noita voi käydä joskus Kempeleessä ihmettelemässä.

MTB Fillaristi
07.11.2014, 13.48
Kävin jälleen tänään iltalenkillä ja pakkasta oli 10 astetta. Huom. Siis Oulussa!
Eilen ajoin samoissa asteissa trikoot + tuulen ja vedenpitävä housu. Tuloksena oli railakkaan punaiset reidet!
Tänään jätin trikoot alle ja vedin (hiukan tiukat) toppishousut paallä ja tuloksena oli todella raskas polkea... eräskin cyclorossi veti trikossa ohi niin että lumi vain pöllysi :)
Katsoin myös lenkkeilijöitä/juoksioita ja niillä oli trikoot.
Nyt kysynkin että onko talvikeliin sopivia trikoita olemassa pyöräilyyn, haaratoppausta en kaipaa. Mistä saa ja mihin hintaan?
Vai pitääkö jatkaa harrastusta toppahousuissa... nekin kyllä hyväksyn, mutta kun tähän asti toppahousut ovat olleet reisistä tiukat polkea.

Mulla on käytössä Raphan ajohousut. Ne toimii ainakin hyvin. http://www.rapha.cc/nl/en/shop/pro-team-winter-tights-with-pad/product/PWT01
Housun etupuoli tuulta, sadetta ja likaa hylkivää materiaalia ja takapuoli sitten hengittävämpi. Lämmitää myös alavatsan ja -selän hyvin.

Nettikauppa toimii myöskin hyvin ja nopeasti.

Anaxagore
07.11.2014, 14.10
Ähkyhän se tulee kun on liikaa. Justiinsa arvon omaa asustevalikoimaa, pitää lähteä 75 kilsan päähän kirurgia moikkaamaan, toivottavasti sama määrä ruumiinosia palatessa...

Yhtä ainoata oikeaa kampettahan ei ole, Pearl Izumi Elite Amfib pehmusteettomat trikoot on hyvät, toisina housuina on Dobsomin R90 Winterit, alla pidän aina lyhkäisiä vaippahousuja joko henskeleillä tai ilman. Mukavat ja pehmuste myös lämmittää. Säären- ja polvenlämmittimet on erinomaisen kätevät. Pitkät tuulisuojatut alushousut olen kokenut hyviksi. Amfib-trikoitten päälle saatan vetäistä shortsit, mun versio toistaiseksi on Dobsomin liika lyhytlahkeisista tuulipuvun housuista tehdyt.

Mutta mitkä mulla toimii niin niin sulla JH-R on oma tarpeesi ja kehosi, peusnyrkkisääntönä että päälle tuulenpitävää ja alle sitten kerroksia tarpeen mukaan toisaalta mikään ei estä lisäämästä trikoitten päälle vaikka tuulipuvun housuja.

Pearl Izumi Elite Amfib housuista ilman pehmustetta olen itsekin tykännyt. En katselisi muita housuja. Ostan seuraavatkin housut samanlaiset jos noista aika jättää. Toimii fillaroinnissa ja hiihdossa tosi hyvin. En tartte lyhyeiden vaippahousujen lisäksi pakkasilla muuta alle.

Ski
07.11.2014, 14.45
PI Amfib ilman pehmustetta haettu eilen Suvalan ale-laarista... 😃. Vuonna 2011 samasta paikasta ostin edelliset joissa oli pehmuste. Edelleen käytössä. Uudet on tosi jykevän oloset. Loistavaa.

slow
07.11.2014, 14.48
Minkälainen on Pearl Izumin kokopolitiikka?

Katselin Rosen sivuilta jotakin kokotaulukkoa ja pituuden (184) puolesta pitäisi hankkia XXL mutta vyötärönympärys (84) taas johdattaisi M-kokoisten housujen pariin..

Liikuva shikaani
07.11.2014, 15.16
Rosella on myös tälläiset http://www.rosebikes.fi/tuote/rose-thermal-bib-tights---with-pro-fibre-elastic-ii-seat-pad--/aid:441391

Suorastaan halvat ja halvallahan ei hyvää saa..? Satuisko olemaan kellään kokemusta näistä?

Anaxagore
07.11.2014, 15.37
Minkälainen on Pearl Izumin kokopolitiikka?

Katselin Rosen sivuilta jotakin kokotaulukkoa ja pituuden (184) puolesta pitäisi hankkia XXL mutta vyötärönympärys (84) taas johdattaisi M-kokoisten housujen pariin..

Mulla on 2011 mallia olevat Amfibit ja ovat kooltaan L. Olen 177cm pitkä, 77kg, 84cm inseam ja 84cm vyötärönympärys. Ovat mulle juuri hyvät, sillä softshell ei ole niin joustavaa kuin perinteiset lycrat.

Ski
07.11.2014, 15.58
Moon 186 ja 80 kg ja 2011 Amfibit L ja nyt nuo uudet paksut ilman pad on XL.

slow
07.11.2014, 16.01
Mulla on 2011 mallia olevat Amfibit ja ovat kooltaan L. Olen 177cm pitkä, 77kg, 84cm inseam ja 84cm vyötärönympärys. Ovat mulle juuri hyvät, sillä softshell ei ole niin joustavaa kuin perinteiset lycrat.

Kiitokset. Oma inseam on 87 cm joten saattaa mennä XL:n puolelle.

arctic biker
07.11.2014, 17.58
Rosella on myös tälläiset http://www.rosebikes.fi/tuote/rose-thermal-bib-tights---with-pro-fibre-elastic-ii-seat-pad--/aid:441391

Suorastaan halvat ja halvallahan ei hyvää saa..? Satuisko olemaan kellään kokemusta näistä?
Mulla on sattumoisin L-koossa ja pehmusteella. 173,3/83.5 ja vyötärö 87 mitoilla lahjetta noissa piisaa, muutoin en moiti. Pehmuste taitaa olla aika leveä mutten noista Assoksista sun muista tiijä niin olen ollut tyytyväinen varsinkin maksamaani hintaan. Eivät tietenkään Amfibitin tasolla mutta mulle toimivat bibsit kunnei niin kovin kylmä ole. Ja Rosellahan on toimiva ilmainen palautuspolitiikka!

Izumin Elite Amfib on M-kokoisina sillai tyköistuvat muttei tiukat ja alle saan tarvitessani paitsi vaippahousut kuin säärenlämmittimet. Eivätkä pienestä kosteudesta kuten rännästä säikähdä. Huomioin että PI olis tuomassa uuden mallin jonka takia -discountilla hinta oli alle 90 ekua. Luulisin.

Olen näihin säären- ja polvenlämmittimiin ihastunut, ens viikolla siis ens tilistä lähtee tilaukseen Pearl Izumi Elite Thermal Knee Warmerit. Jo S-koossa noilla on pituutta 45 cm. Tarkoittaa mulla jotta pitkillä villasukilla ja alusbibseillä on uljaat kinttuni tarpeen vaatiessa lisäkerroksella kokonaan peitettynä. M tottakai.

arctic biker
07.11.2014, 18.06
Slow vois olla tyytyväinen L-kokoon. Siis veikkaan ja olen puolisavolainen.

tomikulmala
07.11.2014, 22.03
Itseäni eivät trikoot kiinnosta, joten olisiko trikoille olemassa vaihtoehtoa?
Eli nilkasta pitäisi olla tiukahkot ja muuten hieman löysät. Tuulta pitäisi pitää.

JKK
07.11.2014, 22.15
Eli nilkasta pitäisi olla tiukahkot ja muuten hieman löysät. Tuulta pitäisi pitää.

Haglöfsin windstopper housut toimii hyvin. Lahkeessa nepparit saa kireälle.

tomikulmala
07.11.2014, 22.20
Haglöfsin windstopper housut toimii hyvin. Lahkeessa nepparit saa kireälle.
Tänks, täytyy käydä tutustumassa.

JH-R
08.11.2014, 00.57
Tällä hetkellä eniten minua kiinnostaa "raadin" antamista vinkeistä Pearl Izumi Elite Amfib ilman pehmustetta. Pitänee käydä jo edellä mainitun paikallisen pyöräliikkeen ale-laaria penkomassa kuten Anaxagore:kin.
Kyllähän noita tietysti saakin alle 120eur sis. pk. http://www.rosebikes.fi/tuote/pearl-izumi-elite-amfib-soft-shell-thermal-bib-tights-657148/aid:657150
Mutta jos tekee tilauksen RS:sta, niin mukaan lähtee helposti erinäisiä lämmittäviä alusvaatteita ja sukkia...

Toinen vaihtoehto olis ns. kuorivaatteista Shoftsell versiot, ks Softshell-housut: http://www.eratukku.fi/ulkoilu/vaatteet/softshellhousut/
Ainut epäilys on, että housujen leikkauksessa jätetään liian vähän tilaa reisille ja ei riittävästi tila polville.
Kiovan Dynamon housuissa ollaan jo likipitäen 100% parhaissa talviajohousuissa! Mutta en tiedä tehdäänkö niitä muille... saako niitä?

Katson myös linkin housuihin, jotka ovat todella edulliset: (ROSE Thermal bib tights - with PRO FIBRE ELASTIC II seat pad): http://www.rosebikes.fi/tuote/rose-thermal-bib-tights---with-pro-fibre-elastic-ii-seat-pad--/aid:441391
Voiko halvalla saada hyvää, kysyn myös minä? Anyway,nomä housut on pehmusteilla, joista en pidä.

Joka tapauksessa pukeutuminen talvipyöräilyyn on haastavaa... tanään oli -11 ja yläropaltani hikosin itseni todella märäksi, mutta reidet ja varpaat ja aleselkä olivat jäässä... rouva antoi jo minulle ohjeita ja jatkossa muutan yläropan vaatetusta vähemmän hiostavaksi ja yritän löytää toimivan setin jaloille ja selälle.

Mutta periksi ei anneta... viimeksi kun oli -26 niin ajoin 26km lenkin, jälkikäteen sanottuna olisi kyllä pitempikin lenkki mennyt, mutta kun vain asteet = lenkki oli tavoitteena sillä kertaa...

Bansku81
08.11.2014, 09.18
Mites nuo pyöräilytrikoot toimii tuommoisessa teknisessä metsä/kallio ajossa? Ovatko kauhean helposti hajoavaa kangasta jos esim flätti polkimen piikit hiukan rouhaisee pohjetta pahassa paikassa?

Zen65
08.11.2014, 11.28
Salomonin lämpimimmät hiihtohousut.
http://www.sportamore.fi/tuote/74885-salomon-m-momentum-softshell-pant-m-svart

Ps. Näillä kehtaa kulkea myös Stockmannilla.

janne kuivakangas
08.11.2014, 12.01
Trikoot toimii omasta mielestä hyvin käytän Craftin Talvi juoksu malleja ite ovat napakat ja hyvän näköset.Löytyy kuori tai vuorellakin joskut niitäkin..Mut Trikoot pääsääntöisesti. .ja käyn kaupaskin.😆

Bansku81
08.11.2014, 12.07
No kestää tai ei mut en malttanu olla ostamatta paikallisen kivijalan ale telineestä ku oli yks kappale Elite amfibbeja XL koossa jäljellä 74€.

Zen65
08.11.2014, 12.11
Esim. Craftin pxc storm tight housut taas on vähemmän ryhdikkäinä enemmän sellaiset tukkimetsälle sopivat. No ehkä jossain maalaiskaupassa ei varmaan erottuisi porukasta muutenkaan.

arctic biker
08.11.2014, 12.16
Eilen vähän pidemmällä reissulla kynsin oikeen huolella pariinkin kertaan asfalttia Amfibit jalasssa. Housuilla ei ongelmia, kuskilla vähän ja lähempä oikomaan korvakkeen. Kypäräkään ei turhan panttina ollut.

Jonkinlaisena nyrkkisääntönä koitan pitää että pyöräilyssä parhaiten pelaa sitä varten suunnitellut asut. Ihan vaikka juoksemiseen ajateltu tuulitakki on takaa lyhyt rinnuksista pussuttava ja hihoistaan lyhyt pyörän päällä. Taas fillarihommiin tehdyllä pusakalla juoksee iloisesti.

Zen65
08.11.2014, 12.44
Jostain juoksutakista sinänsä huomannut, että hartioista ahistaa sauvojen kanssa. En nyt noin muutoin. Housujen valumistakaan tai henkseleitä en ymmärrä. Se taisi olla joku erityisesti vanhempien miesten ongelma enemmän.
Sinänsä näkyisi noissa Crafteissa persvako yritettäessä helpommin kuin Salomoneissa.

Paolo
08.11.2014, 13.32
Sattuuko kellään olemaan tietoa, mikä on Gore Bike Wearin lämpimin talvitrikoomalli?
Itselläni on "välikelin" housuina Goret olleet mieluisat.
Talvisemmissa olosuhteissa Löfflerin talvimalli.

cobbo
08.11.2014, 14.06

Löfflerillä on "touring"-mallistossa windstopperihousut jotka eivät ole trikoota mutta eivät hulluna lepatakaan. Säärien kohdalta lahkeet saa vielä kurottua kasaan heijastinnauhalla joka vetäistään pikkuisesta taskusta esille ja suljetaan velcrolla. Sisäreisissä jotain joustavaa matskua, selästä vyötärö nousee huomattavan ylös ja vyötärönympärystä voi säätää velcrokiristyksillä.

arctic biker
08.11.2014, 14.13
Sattuuko kellään olemaan tietoa, mikä on Gore Bike Wearin lämpimin talvitrikoomalli?
Itselläni on "välikelin" housuina Goret olleet mieluisat.
Talvisemmissa olosuhteissa Löfflerin talvimalli.
http://www.tgstore.co.uk/mens-cycling-tights-bib-tights/
Tuolta haeskelet pöksyn key features osion, antavat lämpö-arvionsa.

arctic biker
08.11.2014, 14.16
Jostain juoksutakista sinänsä huomannut, että hartioista ahistaa sauvojen kanssa. En nyt noin muutoin. Housujen valumistakaan tai henkseleitä en ymmärrä. Se taisi olla joku erityisesti vanhempien miesten ongelma enemmän.
Sinänsä näkyisi noissa Crafteissa persvako yritettäessä helpommin kuin Salomoneissa.
Jaa etteikö henskeleistä mitään hyötyä? Ja vain vanhemmille miehille? Höpöti höpön, katopa vaikka Pro Tour-tason kuskeja, vaikka Jens Voigt eläköityi niin olkainbibsejä kaikki käyttävät...

Paolo
08.11.2014, 15.08
http://www.tgstore.co.uk/mens-cycling-tights-bib-tights/
Tuolta haeskelet pöksyn key features osion, antavat lämpö-arvionsa.
No, senhän tietää tietysti artic biker.
Kiitoksia!

Zen65
08.11.2014, 15.25
Jaa etteikö henskeleistä mitään hyötyä? Ja vain vanhemmille miehille? Höpöti höpön, katopa vaikka Pro Tour-tason kuskeja, vaikka Jens Voigt eläköityi niin olkainbibsejä kaikki käyttävät...

No mikäs se hyöty on ? Joku sanoi,että Vyötärön resori ei paina, mutta en sitä selitystä osta. Haitta on helpompi sanoa eli hitaampi puettavuus.

Hetken kun mietti, niin hyöty löytyy varmaan kireydestä kuitenkin ja hankaavuuden minimoimisesta. Ehkä joskus tulee vielä huomattua se, mutta ei vielä. Niin ne henkselithän pitääkin tuntua liian kireältä seistessä, kyyristyessä sitten sopivilta...vähän liian pro kamaa ainakin vielä...

Bansku81
08.11.2014, 17.40
Menetin tänään trikoo neitsyyden ja oli melko vapauttava kokemus :D
Lähteissä toivoin ettei naapurit ole pihalla, mutta ne nyt on varmaan jo muutenki tottunu kaikkeen ku oon mm. kuvaillu lintuja semmoisessa sniperin naamio, hapsu asussa.

Ja henkselit on mun mielestä aika jees. Metsässäkin ajellessa kun liikkuu satulassa edestakaisin niin housut laskee ja haaroväli alkaa tarttumaan satulaan. Ja pieni kaljapötsi pahentaa ilmiötä. :rolleyes:

tomikulmala
08.11.2014, 18.59
Löfflerillä on "touring"-mallistossa windstopperihousut jotka eivät ole trikoota mutta eivät hulluna lepatakaan. Säärien kohdalta lahkeet saa vielä kurottua kasaan heijastinnauhalla joka vetäistään pikkuisesta taskusta esille ja suljetaan velcrolla. Sisäreisissä jotain joustavaa matskua, selästä vyötärö nousee huomattavan ylös ja vyötärönympärystä voi säätää velcrokiristyksillä.
Hienoa! Olisiko linkkiä vielä laittaa? :)

arctic biker
08.11.2014, 19.03
Bansku on jotain oppinut, kun valuneet housut tarraa satulan nokkaan just silloin kun painon siirto taakse olis erinomaisen hyödyllistä... Henkselit pitää pehmusteen just sillä oikeella paikalla. Ja huomaan että Zen ei ole vielä nikkinsä veroinen mutta pikkuhiljaa. Tottakai iliman olkaimia olevia säämiskäpöksyjä oli alkuun ja on vieläkin, sitä vaan vanhakin mies jotain oppii, vaikka samassa kisapainossa olen juoksuaikoja muistellen, puolimara 1.20-1.35 haarukassa oli semmoinen vakio. Hajonta johtuu kun samaan ikään piti myös naisten perässä laukkoa.

marco1
08.11.2014, 19.25

Ohan noita joitakin. Vaudella esimerkiksi malli joka täyttää em. vaatimukset: http://www.rosebikes.fi/tuote/vaude-virt-soft-shell-trousers-without-seat-pad/aid:648634 mutta on ehkä erikoisen näköinen muuten. En ole päässyt koittamaan että osaisi muuten noita kommentoida.

Muita vaihtoehtoja:
http://endura.co.uk/products/?ProductID=99
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/polaris-am-1000-repel-pants/rp-prod90744

Semmoinen yhdistelmä että laitetaan ajoshortsit trikoiden päälle toimii myös hyvin. Rikoot pysyy siisteinä ja tulee vähän lisälämpöäkin.

Kiovan Dynamo
08.11.2014, 19.41
Kiovan Dynamon housuissa ollaan jo likipitäen 100% parhaissa talviajohousuissa! Mutta en tiedä tehdäänkö niitä muille... saako niitä?

Kiitoksia! Valitettavasti noita ei tehdä sarjatuotantona, pajalta on tullut kautta aikain kolmet housut ulos, kahdet on mulla kaapissa ja yhdet eräällä ystävällä Kuusamon suunnalla.

Tuo trikoojuttu on kyllä mielenkiintoinen. Tässä vuosien varrella on nähty eri ihmisillä jos minkälaista kikkailua, kun niitä trikoita ei vaan voi laittaa jalkaan. Sitten jonain päivänä, kun uskalletaan tulla kaapista ulos ja lähteä kireissä kuteissa lenkille, paluuta ei enää ole. Pyöräilyyn vaan passaa parhaiten lajiin suunnitellut kamppeet. Jos joku muu vaatemalli olisi radikaalisti parempi ajaa, niin kai sitä näkyisi kaikilla kisaradoillakin?

arctic biker
08.11.2014, 19.43
Lisätään Marcon listaan nää http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/clothing/trousers/product/review-endura-mt500-spray-trousers-13-47838/
Nuo saksan maastopyörälehet kehuu, muuta en tiijä.

arctic biker
08.11.2014, 19.50
Huomaan että Kiovan Dynamo kommentoi, mielestäni oikein osuvasti. Itse sanoisin että pyörällä pelaa parhaiten lajin mukaiset asut jotka voi sitten toimia kohtuudella myös muissa riennoissa. Kun taasen ei-pyöräilyyn suunnitellut ulkoilutamineet,imho, ovat enempi tai vähempi karmeita näin satulassa aikaa vietettäessä.

Hääppönen
08.11.2014, 19.59
Tuo trikoojuttu on kyllä mielenkiintoinen. Tässä vuosien varrella on nähty eri ihmisillä jos minkälaista kikkailua, kun niitä trikoita ei vaan voi laittaa jalkaan. Sitten jonain päivänä, kun uskalletaan tulla kaapista ulos ja lähteä kireissä kuteissa lenkille, paluuta ei enää ole. Pyöräilyyn vaan passaa parhaiten lajiin suunnitellut kamppeet. Jos joku muu vaatemalli olisi radikaalisti parempi ajaa, niin kai sitä näkyisi kaikilla kisaradoillakin?
+1. Aikoinaan tuli vuosikausia ajeltua vuorellisilla goretex-asuilla syksystä kevääseen. Ostin fillarimessuilta ekat softsell-windstopper trikoot. Kuvittelin pärjääväni niillä syksyn ja kevään nollasta +10 asteeseen. Foorumin kokeneiden kirjoittelun rohkaisemana aloitin testaamaan miinuskeleillä. Paluuta ei ole, -25 astetta taitaa olla tähän asti kylmin keli, jossa trikoot ollut käytössä. Ja tyytyväinen ilme naamalla. Ei paluuta kalvopukeutumiseen. Erityisesti maastossa satulajumpassa trikoiden käyttömukavuus omaa luokkaansa.

JH-R
09.11.2014, 00.46
Tarkoittiko Janne näitä Craftin housuja? http://www.timarco.com/fi/craft/urheilu/treenivaatteet/craft-pxc-storm-tights-men
Vaikuttaisi ehkä tarpeeksi lämpimiltä, mutta onhan Caftilla pyöräilyhuosujakin: http://craftfinland.fi/pyoraily-miehet
Tosin ainakaan minua ei nuo Craftin "talvipyöräilyhousut" vakuuta...

Tänään kävin ajamassa ja oli Compuutterin mukaan -5.7 astetta... kesätrikoot alla ja päällä kuorihousut, eikä palellut jalkoja. Ainut mikä ahdistaa tuossa systeemissä on että kuorihousut kiristävät reisistä. Pyöräilyasento vaatii muita lajeja enemmän tilaa/joustoa reisiin ja polviin, arvaisin että jotakuinkin tästä syystä lähes kaikki pyöräilyhousut ovat "trikoita", tai vastaavia joustavia materiaaliltaan.

Minun mielestä nyt on ihan olennainen asia, minkä kukainenkin katsoo olevan talvipyöräilyn keli.
Löytyy minultakin ihan käyttämättömät (Lidlin) talvipyöräily housut, henkselit jne. löytyy. Myös tuulen puolella paksumpi kangas ja fleese/harjattu vuori. Ainiin, valitettavasti niissä on toppaukset joista en pidä... lisäksi kun viimeksi tänään pyörittelin housuja käsissä, niin tuli mieleen että varmaan ovat todella hyvät Saksan talveen :)

Saksan talvipyöräily ei ole yhtä vaativa kuin Suomen talven kelit. Myös täällä pikku Suomessa etelä-suomen ja pohjois-suomen kelit voivat poiketa paljonkin toisitaan... tosin joskus etelässä onkin kylmempää :)

Moni lopettaa ajamisen kun mittari kipuaa esim. -15 asteeseen, joku voi lopettaa ajamisen aiemmin. Toiset taasen ajaa jopa -25 asteen keleissä ja joku jopa tätäkin kylmemmässä. Nyt vaatetuskin täytyy olla erillainen eri pakkasille... tai oikeammin sama vaatetus joka toimii alle -10 asteen kelissä, ei voi toimia yli -25 asteen kelissä.

Trikoiden ongelma tulee vastaan kun alusvaatekertoja täytyy saada ampättyä alle 2-3 kerrosta, tulee helposti sama olo kuin vetää 2-kokoa liian pienen märkäpuvun päälle... voin sanoa että ahdistaa!

Tarkennan nyt hakua: Housujen pitäisi olla 0- miinus 5 asteen keleissä sellaiset, ettei niiden alle tarvitse laittaa kuin boxerit.
Tuossa hyvä laskuri tuulen ja ajonopeuden vaikutuksesta pakkaseen ja pukeutumiseen, esim. -10 astetta ja 5m/s tuulta +25km/h nopeus vastaa -21 asteen pakkasta.
Tässä linkki laskuriin, ei tiedoa kuinka luotettava se on: http://www.sattuma.net/purevuus.html

_ava_
09.11.2014, 03.51
Itselläni on viime kesänä breveteillä(kin) ollut jalassa nuo Craftin Thermal Wind -housut ja toiset hain taannoin, kun tarjouksessa olivat viiteenkymppiin. Kesällä ainakin itselläni toimivat loistavasti lämpötilan ollessa alle 16 astetta. Tulipa niitä joku aamupäivä pidettyä vielä parinkymmenen asteen lämmössäkin, kun sopivaa paikkaa vaihtaa lyhyisiin housuihin ei ihan just silloin osunut kohdalle. Nyt syksyllä ovat menneet mainiosti sellaisinaan tuonne +2 asteeseen saakka. Sen alapuolella en ole vielä kokeillutkaan, mutta ohuen lämpökerraston pitkiä housuja varmaan koetan tuolloin.

Omaan käyttööni ajatellen aivan mainiot housut, jotka istuvat hyvin jalkaani. Käyttökelpoista lämpötilaskaalaakin on erinomaisen laajasti.

cobbo
09.11.2014, 08.57
Hienoa! Olisiko linkkiä vielä laittaa? :)

Joo, eilen ei ehtinyt hakea kun Löfflerin sivuilta olivat poistuneet - voi olla että ovat menneen vuoden mallistoa. Kyseessä kummiskin tämä: http://www.fahrrad.de/loeffler-herren-bike-hose-ws-softshell-light-schwarz-353870.html

Belgia
09.11.2014, 08.58
Hintalaatusuhteeltaan noi lidlin talvimallin juoksutrikoot taitaa dominoida myös tätä osastoa. Hintaa kaikki mahtavat 13€ ja on oikeesti lämpimät. Ei toppauksia, mutta sen voi hoitaa erillisillä shortseilla vaikka, jos talvella ajaa toppausta vaativaa ajoa. Itse olen ainakin täysin myyty noiden osalta. Ostin heti kolmet pöxyt ja tekisi mieli ostaa lisää.

IncBuff
09.11.2014, 09.56
Eli nilkasta pitäisi olla tiukahkot ja muuten hieman löysät. Tuulta pitäisi pitää.Gorelta löytyy windstopper softshell-housuja. Toimii talvella.

tomikulmala
09.11.2014, 10.09
Kiitokset kaikille vinkeistä ja linkeistä, eiköhän noista jo jotkut ei-trikoot löydy :).

cobbo
09.11.2014, 11.50
Hintalaatusuhteeltaan noi lidlin talvimallin juoksutrikoot taitaa dominoida myös tätä osastoa. Hintaa kaikki mahtavat 13€ ja on oikeesti lämpimät. Ei toppauksia, mutta sen voi hoitaa erillisillä shortseilla vaikka, jos talvella ajaa toppausta vaativaa ajoa. Itse olen ainakin täysin myyty noiden osalta. Ostin heti kolmet pöxyt ja tekisi mieli ostaa lisää.

On varmaan jossain jo kysytty, mutta millaiset noi on suhteessa saman firman pyöräilytrikoisiin. Fillarimallissahan on windstopperia etuosastolla mutta muualla peruslämpötrikoomatskua joka johtaa takareisien jäätymiseen viileämmällä säällä. Onko juoksumallissa samanlainen rakenne vai enemmän/vähemmän WS:ää, tai onko se jostain muusta syystä ehkä lämpimämpi kuin fillariversio?

Scott Nakatrek
09.11.2014, 14.38
Mulla on tämmöset (http://www.vaude.com/en-FI/Products/Clothing/Pants/Men-s-Falun-Pants-III-black.html) toimineet jo kolmatta talvea.
Nollakelillä riittää lyhkäset kalsarit, pakkasella merinoa alle ni menee vielä kympinkin pakkasella. Alemmalla en ole koittanut.
Nämä siis työmatka-ajossa. Hyvin istuvat mukavat jalassa. Suosittelen tosin henkseleitä lisäksi.

Belgia
09.11.2014, 17.53
On varmaan jossain jo kysytty, mutta millaiset noi on suhteessa saman firman pyöräilytrikoisiin. Fillarimallissahan on windstopperia etuosastolla mutta muualla peruslämpötrikoomatskua joka johtaa takareisien jäätymiseen viileämmällä säällä. Onko juoksumallissa samanlainen rakenne vai enemmän/vähemmän WS:ää, tai onko se jostain muusta syystä ehkä lämpimämpi kuin fillariversio?

Ei ole kokemusta liiterin pyöräiyhousuista, mutta noi juoksutrikoot on siis edestä tuulenpitävää ja takaanta hengittävää materiaalia. Sisällä joku lämmittävä ohut vuoraus.

JH-R
09.11.2014, 21.52
Ei ole kokemusta liiterin pyöräiyhousuista, mutta noi juoksutrikoot on siis edestä tuulenpitävää ja takaanta hengittävää materiaalia. Sisällä joku lämmittävä ohut vuoraus.

Tuossa esittely ja kommetteja Lidlin pitkistä pyöräilyhousuista: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?26454-Lidl-s%E4l%E4&p=2263392#post2263392
Kuten myös totesin, ei oikein pakkasille sopivat :)

Liikuva shikaani
09.11.2014, 22.29
Tilasin sitten tämmöiset http://www.wiggle.co.uk/dhb-active-thermal-padded-bib-tight/ kun halvalla sai… ei kamalasti harmita jos ei ookkaan hyvät. Oikeastaan tilasin ihan siks että yhtään bibsejä ei vielä ole ja talvella voi olla hyvä juttu alaselän kannalta. Saapa nähdä miten koko käy kun aika hoikille on suunniteltu,vyötäron kohdalta sopivat on tarkoitettu 5-6cm pidemmälle.

Zen65
09.11.2014, 22.53
Palautusmahdollisuus ja kuljetuskulut on tärkeä juttu varsinkin näissä housuissa. Esim. Xxl hoitaa ne hyvin. Palautinkin sinne hiljan hiukan käytetyt Castelli nanoflexit.olisi kiva tietää, missä tai kenellä ne nyt on 😀 oli kylmät ja pienet. Pehmustekaan ei vakuuttanut. Hieno punainen väri, mutta ohut joku vaahtomuovi.

janne kuivakangas
10.11.2014, 01.38
JH-R #Jep tommoset ite oon tykänny tiukat mut hyvin istuu allekin mnee urheilukerrasto..eikä ahista mua ainakaa 😆Sit on yhet N linen henkselitrikoot tuulensuoja polvis hyvät nämäkin heijastimia..löytyy sit craftin windstopper pitkikset nää kun laittaa trikoitten tai normi pöksyjen alle niin johan tarkenee☺

JH-R
11.11.2014, 18.33
Voisiko joku laittaa linkin niihin Craftin hyviin pyöräily/jouksutrikoisiin? Löytyykö niitä esim. täältä: http://www.ellos.fi/craft?Nao=0
Sitten hyvä olis myös linkki niihin hyviin Gorelta housuihin, kuten windstopper softshell-housut?

Pikkuhiljaa pitäisi päästä jo hankkimaan ne housut, taas lupasi pakkasta huomiselle.

Zen65
11.11.2014, 20.48
Eiks ne Salomonin momentum softshell sportamoresta sopisi :) takapuoli niissä on venyvää materiaalia eli ei rajoita liikettä.kesäbibsit mahtuu tarvittaessa alle. Johonkin Trikoihin ei välttämättä. Goren on varmaan Aika samanlaiset lisättynä pyöräily extrahinnoilla. Craftin sitä storm mallia en ottaisi. Nehän ei ole softshell. Sinänsä toimivat , mutta paksu ehkä liian lämmin fleece tuulihousun edessä ja tuulihousumateriaali myös kahisee.. no nämä vaan omia juttuja, kun ei paremmasta tiedä :)

arctic biker
11.11.2014, 21.13
Palautusmahdollisuus ja kuljetuskulut on tärkeä juttu varsinkin näissä housuissa. Esim. Xxl hoitaa ne hyvin. Palautinkin sinne hiljan hiukan käytetyt Castelli nanoflexit.olisi kiva tietää, missä tai kenellä ne nyt on 😀 oli kylmät ja pienet. Pehmustekaan ei vakuuttanut. Hieno punainen väri, mutta ohut joku vaahtomuovi.
Meinaatko tosiaan että käytetyt housusi on niinkus palautuskelpoiset?

Zen65
11.11.2014, 21.16
No ei sitä nyt enää tarvitse ihmetellä, vaikka vähän niillä tulikin ajettua .
Rahat jo tuli takaisin. :)

arctic biker
11.11.2014, 22.10
Meinaatko tosiaan että käytetyt housusi on niinkus palautuskelpoiset?
Tosiaan, hyväksyt sitten itse ruskeella kirjaillut vaippapöksyt? Vasta tarkistin itse -discountilta reklamaatio-ehtoja kun tilasin Mavicin kuoritakkia. Mun varsin laajassa lehtiarkistossa oli kalliimpaa Hc-versiota saumojen vuotavuudesta moitittu. Jotain coconuttia josta Bonkin kehumat on myös tehty. Vastaus että jos vuotaa niin hopusti takaisin ja takuu pelaa. Panevat tehtaalle takaisin mutta nää vaippahousut on ihan eri asia...

Mavic Infinity H20 palttoo on muuten oikein hyvä, jäin miettimään oisko coconutti ollu parempi... Hinnanerolla ostin Amfibit-housut.

No ei sitä nyt enää tarvitse ihmetellä, vaikka vähän niillä tulikin ajettua .
Rahat jo tuli takaisin. :)

Zen65
11.11.2014, 22.25
Pesin vaipan käsin :)
Armeijassakin joutuu käyttämään käytettyjä pyjamia...
Eli siis jos ei tiedä, onko käytetyt, niin varmasti kuitenkin mukavampi, kuin armeijan ..

arctic biker
11.11.2014, 22.48
Armeijassakin joutuu käyttämään käytettyjä pyjamia...
Eli siis jos ei tiedä, onko käytetyt, niin varmasti kuitenkin mukavampi, kuin armeijan ..
Annan näin kollektiivisesti anteeksi.

Zen65
11.11.2014, 23.10
Hyvin mahdollisesti menevät jonnekin outlet myymälään puoleen hintaan. Varmaan kannattaa kuitenkin aina ensin pestä kaikki kaupan tuotteet ja varmasti näin moni tekeekin ainakin tämän luettuaan :)

JH-R
12.11.2014, 01.36
No nyt on yksi setti ostettu :)
Kävin Bugdet Sportissa ja siellä oli aletangossa vanhoja vuosimalleja pyöräilyhousuja. Grarfia oli tarjolla mm. ohuet trikoot, tosipaksut ja todella hyvänoloiset trikoot pehmustella (mutta kun en huoli niitä pemusteita!)... ja sitten se löytö: Craftin "trikoohousut" ilman pehmustetta ja henkselit... lisäksi vetskari etumuksessa ja lahkeissa. En löytänyt netistä niitä, liekö enemmän kuin vuoden vanha malli.
Housut ovat softsell tyyppistä materiaalia ja reisissä joku "windstopper" lisä materiaali. Joka tapauksessa tuntuvat lämpöisiltä. Polvin alta auki auki, tai mikä on oikea termi... kankaat päällekäin noin 15cm, mutta ei ommeltu yhteen. Tarkotus kai parantaa liikkuvuutta.
Tuntuma housuista on se, että ainakin nollekelillä niillä voi ajaa pelkästään boxserit alla... pitää kokeilla vieläkö pakkasen puolelle housujen lämmöneristys rittää.
Muutenkin nyt talvihousuja etsiessä totesin, että henkselit ovat oikeastaan "must". Kun trikoiden alle tulee useampi vaatekerros alle, niin trikoot ilman henkeseltä eivät tahdo pysyä ylhäällä, vaan ne valahtavat vähintään takapuolelta (ns. työmies efekti).

Samalla ostin uuden Rukka teknisen kerraston ja microfleese välikerraston. Arvioisin teknisen kerraston (+boxerit) ja ostamieni housujen kanssa pärväävän ainakin -5 asteeseen. Tuon microfleece välikerraston kanssa ainakin -15 astetta voisi vielä toimia. Tämä on nyt mutu, kun en ole päässyt testaamaan...

Tarkoitus on kuitenkin mennä joka pakkaskelillä liikkeelle, joten kuka tietää mitä pakkasia on tulossa... voihan olla ettei tuleva talvi haasta pakkasilla pyöräilijöitä:)
Jos pakkanen kiriin -20 tai yli, niin en kaiva toppiksia esiin, vaan ostamani lämpimät trikoot, ja niiden alle + boxerit + tekninen kerrasto + microfleese väiliasu + kesätrikoot... jokohan tarkenee? Voihan tietty vielä teknisiä kerrastoja laittaa vielä parit päällekäin :)
Nyt kun ei ole kokemuksia tästä trikoo hommasta kovilla pakkasilla, niin mielenkiintoine talvi tuloss. Aiemmin olen siis ajanut -26 kelit laskettelutoppikset jalassa ja hyvin tarennut, ainut että hengitys menee aikas tiukoille... pitää kait vetää joku trikoo sukka (löytyy jo parit kaapista) kasvojen eteen, niin eiköhän ne suojaa hengityksen :)

Ps. Testasin myös Craft PXC Storm housut... ovat kevyttä ohutta tavaraa ja pyöräilyssä "työmiehen" vako näkyy tod.näk. Ei Kiitos...

JackOja
12.11.2014, 09.23
Hyvin mahdollisesti menevät jonnekin outlet myymälään puoleen hintaan....

Hyi saatana ajatuskin siitä, että jossain myytäsiin jonkun toisen perseessä olleita ajohousuja :(:mad:

Ei ole XXL:n palautuspolitiikka ihan kohdallaan tässä asiassa, IMO.

VesaP
12.11.2014, 09.44
Hyi saatana ajatuskin siitä, että jossain myytäsiin jonkun toisen perseessä olleita ajohousuja :(:mad:

Ei ole XXL:n palautuspolitiikka ihan kohdallaan tässä asiassa, IMO.

Jep. Kiertäsin kyllä semmoset liikkeet kaukaa mitkä myy käytettyjä ajohousuja... Örks. Todella, siis TODELLA outoa jos joku liike ylipäänsä ottaa käytettyjä romuja takaisin. Niiden pitäs ainakin mennä sit 100% hävitykseen, varsinkin vaatteet. Ehkä jotain kuntopyörää tms voi vielä jostain outletista käytettynä myydäkin kuhan sanotaan että on käytetty.

Zen65
12.11.2014, 10.58
Kyllä tuo palautuspolitikka ihan yleistä on. Jos luettelisin kaikki liikkeet, minne olen juoksutrikoot tai tavalliset boxeritkin kokeiltuani joskus palauttanut, niin...:
Maailma on kova paikka :)

JackOja
12.11.2014, 11.06
No eihän käytettyjä (ja pestyjä) nyt kerta kaikkiaan palauteta. Maalaisjärki haloo! Sovittaminen on eri asia. Alusvaatteet & uimahousut yms. sovitetaan tietenkin omat alusvaatteet yllä. Vai voiko joku olla niin avuton juntti, ettei toimi näin?

Mielenkiintoista muuten, että XXL:n sivuilla todetaan:
Huom! Mikäli tuotetta on käytetty tai alkuperäispakkaus on vahingoittunut, palautusta ei hyväksytä. http://www.xxl.fi/Vaihto-ja-palautus

Zen65
12.11.2014, 11.14
Niin sitten löytyy myös 30 päivän vaihtooikeus, vaikka tuotetta olisi käytetty. Mitään tuoteryhmää ei ole rajattu pois.tämä on huom. Tärkeä myyntivaltti.

VesaP
12.11.2014, 11.26
Kovin on ristiriitaiset nuo speksit tosiaan tuolla. Toisaalla sanotaan että ei saa olla käytetty, toisaalla sanotaan että saa olla käytetty.

Tässähän olis itsellekin (tai kelle tahansa) btw OIVA mahdollisuus tilata se useamman tonnin kuituinen Läskilada, ajaa sillä 28 päivää kuin raivotautinen, ja sit palauttaa se ja ottaa rahat takaisin!

Zen65
12.11.2014, 11.46
Kyllä jotkut härskihartikaiset valitettavasti näinkin tekee. Gigantilla on esim. Sama 30 pv collect store puitteissa.

slow
12.11.2014, 11.53
*OT* Johan on Zenillä touhut.. Tosin ei ole tainnut myyjäkään olla aivan tapahtuman tasalla.

XXL:stä informoitiin asiaa tiedustellessani käytetyn tuotteen vaihtamisen onnistuvan johonkin toiseen saman tuoteryhmän hyödykkeeseen. Eli pyöräilytakin voi vaihtaa toiseen pyöräilytakkiin jne. Jos uusi tuote on kalliimpi kuin alkuperäinena artisti maksaa erotuksen. Vaihto- ja palautusoikeus ei koske alus-ja uima-asuja.. *OT loppu*

Zen65
12.11.2014, 12.25
Niin näin itsekin ymmärsin joskus asian. Mutta se ei selitä sitä, miksi sain palautettua sinne käytetyn pyörän, pidin 3 pv.ajoin jotain 30 km. Ei tarvinnut vaihtaa mihinkään..Ihmettelin tätä jopa myyjälle. Tosin suunnittelin jo jotain lasten halvinta pyörää vastikkeeksi...

Vielä, niin lause ei koske alusvaatteita, tarkoittanee velvollisuutta. Asiakassuhteiden ? takia tästä ollaan kuitenkin valmiita lipsumaan, tai ainakin olen kassalla onnistunut vaihtamaan toiseen kokoon.

voihan sitä tietysti loppuelämän harmitella kalliita lähes käyttämättömiä ajohousuja, niinkuin itsekin varmasti olisin tehnyt, aina kun olisin nähnyt nuo Castellit kaapissa. Eihän niitä nyt roskikseenkaan olisi raskinut heittää. Tämä opiksi muille :)

JohannesP
12.11.2014, 13.03
Kyllä jotkut härskihartikaiset valitettavasti näinkin tekee. Gigantilla on esim. Sama 30 pv collect store puitteissa.
Haloo! Et sä päivän käytettyjä boxereitakaan mene palauttaan puhumattakaan bibseistä mihin sun perse on hikoilu.
Mitä jos seuraavan kerran laittaisit ne myyntiin käytettynä niin ostaja ainakin tietäisi niiden olevan käytetyt?

VesaP
12.11.2014, 13.07
Jos luettelisin kaikki liikkeet, minne olen juoksutrikoot tai tavalliset boxeritkin kokeiltuani joskus palauttanut, niin...:

Mutta se ei selitä sitä, miksi sain palautettua sinne käytetyn pyörän, pidin 3 pv.ajoin jotain 30 km.

Zenillä tapana tilata kamaa, käyttää niitä aikansa ja palauttaa. :seko: Itse tilannut miljoona kertaa netistä kaikkee, olen joutunut palauttamaan ehkä 0.1% tavaroista. Kaikki toki nekin käyttämättöminä, korkeintaan kokeiltuna vain päällä että sopiiko vai ei.

No mutta, kukin tavallaan toki!

JackOja
12.11.2014, 13.51
No mutta, kukin tavallaan toki!

Kunpa vaan itse onnistuisi välttämään kaupantekoa kohteista, joissa mahdollisesti tarjoillaan jonkun toisen ihmisen fekaalibakteerista persehikeä. Kuvottava ajatus.

scf_
12.11.2014, 13.56
Kuten sinä ja tunnut olevan ylpeä siitä. Osuu vielä omaan nilkaan joskus. Oliko housuissa liput ja laput vielä kiinni vai irti kun palautit?

VesaP
12.11.2014, 13.58
Kunpa vaan itse onnistuisi välttämään kaupantekoa kohteista, joissa mahdollisesti tarjoillaan jonkun toisen ihmisen fekaalibakteerista persehikeä. Kuvottava ajatus.

Mun viimeaikoina fanittamat SKY:n fanipaidat tulevat yleensä sinisessä muovisessa luksuskortsussa. Yksi tuli aukaistussa jonka sisällä oli paita laitettu nippuun selvästi käsin. Toivottavasti ei ollut ZENillä pari viikkoa käytössä ollut... :D No, se ainakin haisi uudelle ihan joten ei muuta kuin päälle ja näyttämään läskiltä Froomelta! Ei siis Froomelta vaan läskiversio-froomelta. :)

Mutta tosiaan, yleensä itse kyllä otan tuotteista selvää ensin ennenkuin tilaan että 99.999% varmuudella ON sopiva/haluttu/semmoinenkuinpitikin ennenkuin tilaan. Joskus ei vaan kokotaulukkojakaan tutkimalla välttämättä osu kohdalleen ja joutuu tuotteen MYYNTIKUNTOISENA palauttamaan. Mutta onneksi erittäin harvoin.

GO SKY!!!!

ps) Voisin ottaa mielelläni käytetyn Froomen ajopaidan... Sen mikä sillä oli tourilla. Pistäsin verisenä sen kehyksiin ja ripustaisin seinälle koristeeksi. :D

Zen65
12.11.2014, 15.29
Kuten sinä ja tunnut olevan ylpeä siitä. Osuu vielä omaan nilkaan joskus. Oliko housuissa liput ja laput vielä kiinni vai irti kun palautit?

Tä. Siis tunnen kyllä yhden härskihartikaisen. Tuossa pari vuotta sitten mm. ostin Gigantista parintonnin 46 tuuman Samsung led Tv:n. Siinä oli selvää valovuotoa. Sillä rahalla olisi jo laatua odottanut. En kuitenkaan palauttanut sitä, mitä aina välillä tulee harmiteltua.. No vaatimaton luonne kun olen...

laput oli kiinni, kun palautin . Hakaneula off ja on.

JohannesP
12.11.2014, 17.33
Eipä itselleni vielä ole yksikään castellin vaatteen laput olleet hakanneulalla kiinni et olisitko sittenkin lisännyt ite ton hakanneulan?

Zen65
12.11.2014, 18.10
Tä. Oli henkseleissä joku Castellin lappunen hakaneulalla. Muistan hyvin, kun etsin vanhaa reikää niistä, sitä kuitenkaan löytämättä. Henkseleihin tuli nytten sitten kaksi.. varmaan jotain leikattavia ohjeitakin oli. Toki en niitä koskaan leikkaa ennen pitopäätöstä. On tämä hauska palsta .Kukas seuraavaksi keksii jotain :)

Hääppönen
12.11.2014, 20.09
Hyvin mahdollisesti menevät jonnekin outlet myymälään puoleen hintaan. Varmaan kannattaa kuitenkin aina ensin pestä kaikki kaupan tuotteet ja varmasti näin moni tekeekin ainakin tämän luettuaan :)
Voin jatkaa hauskuutta. Mukava ollut seurata urbaanilegendan syntyä. Jos Zen65 ei ole XXL:n asioista perillä olevaa henkilökuntaa, "musta tuntuu" heitto oli loistava. Ostettiin jopa täällä harrastajien parissa. Naamakirjaa, liverrystä jne. laulattamaan ja jakamaan "varmaa" tietoa eteenpäin... (Harvempi toki osaa urbaanilegendassa yhdistää asiaan perehtyneisyyden tason toteamuksesta "bibsien pukemiseen menee niin paljon enemmän aikaa, kuin normaali ajohousujen". :D:D:D

JH-R
12.11.2014, 22.48

Minä ainakin olen pessyt yleensä alusvaatteiden lisäksi muutkin vaatteet ennen käyttöä... saattaa olla kaikkia mielenkiintoisia ainejäämiä uusissa vaatteissa ja lisäksi kun niitä ommellaan ja leikellään Intian ja Kiinan jne. maalattia aaltopeltihökkeleissä, niin suositten pesua muillekkin.

Tuli Lidlin mainoslehtinen tänään ja oli uusi satsi 3 kerros softshell huosuja, takkeja ja hanskoja... sitten oli jotain urheilulaseja, joiden käyttötarkoitus talvella jää hiukan avoimeksi :) Voishan noita laseja tietty käydä zoomailemassa, niita tuskin kukaan persuuksissa kahta viikkoa pitänyt :cool:
Lidlissä on muuten 30päivän vaihto ja palautusoikeus... taidan hakea koko satsin alusvaatteita, erityisesti boksereita ja alushousuja... mikä ettei sukkiakin. Sitten jos itsenäisyyspäivän jälkeen palauttelisi ne pesemättöminä ja laput paikoillaan... haisteleeko ne myyjät vaatteet palautuksen yhdeydessä?

Bact to topic and no humor anymore: Uudet Craftin ajohousut toimivat erittäin hyvin, tänään -3.5 astetta ja Craftin softsellien alla kesätrikoot... ei ahdistanut, ei palellut ja ei hiostanut. Vaikuttavat erittäin hyvältä ostokselta, tosin voi olla että tosi kovilla pakkasilla tarvitaan jotkut angoravillaiset boxerit alle... siis ettei "arimmat" paikat saa liikaa kylmää. Oletteko hankkineet jostain angora alusvaatteita/lämmittimiä? Täällä on jotain, mutta aikas kalliita: http://www.piateekki.fi/medima-angoralammittimet/83-medima-angorahousut-lyhyet-miesten.html

arctic biker
12.11.2014, 23.06
Kattelin sattumoisin nappikuulokkeita -discountilta

In-ear headphones are considered as hygiene items and *are excluded from exchange.
http://www.bike-discount.de/en/buy/skullcandy-inkd-2.0-mic1-headphones-213644/wg_id-9621

kuovipolku
12.11.2014, 23.22
Craftin housut voisivat kuvauksen perusteella olla maastohiihtoon suunnitellut PXC (Performance Cross Country) High Function Pants:

http://stores.nwg4com.com/ManciniImages/medium/1902368-9999_300,400.jpeg

Angoravillaiset tuotteet eivät mielessäni oikein yhdisty liikuntaan, ei ainakaan hikiliikuntaan. Merinovillaisistakin kannattaa IMHO valita ohuempia.

Arctic bikerin harmiksi on todettava että kyllä se vain on niin että kookospähkinänkuorikuituinen (http://www.gococo.se/fi/sivut/Materiaali.php) takki olisi ollut paljon parempi:

https://www.youtube.com/watch?v=UIczSIl_Bdk

arctic biker
13.11.2014, 10.12
Itse asiassa vasta tilattuani Mavic infinity H20 takin kekkasin tämän Cocona Xcelerator-kankaan. Sakemannilehdet pykälää paremmaksi rankkasivat hengittävyyden , tosin Gore Activen vielä paremmaksi.

Käyttökokemusta on kertynyt jottei aikuisten oikeesti ostos kaduta, riittävän hyvä ja entiseen selkee parannus. En palauta!!!

pätkä
19.11.2014, 19.11
Nyt ajettu Castellin Polare bibseillä. Mainio housu ainakin -5°C -> +7°C lämpötiloissa. Edestä tuulenpitävät ja takaa hengittävämpää ei tuulenpitävää kangasta. Takaosan kangas tuntuukin viileältä heti ulos mentäessä mutta lievä kylmyyden tunne häviää jo muutaman kilometrin jälkeen kun jalat alkaa lämmetä. Etuosa pitää tuulta hyvin myös ylös vatsan seudulle asti.

http://www.castellicafe.co.uk/castelli-polare-due-bibtight

litku
20.11.2014, 09.54
Pearl Izumi Elite Amfib housuista voisin vähän sanoa. Pari lenkkiä nyt takana ja ero on huima edelliseen talvipyöräily asuun joka oli Haltin softshell hiihtopuku. Haltin leikkaus on hyvin yleismallinen. Tuulta pitää hyvin ja takaosa hengittää.

Tänä aamuna -1 ja voimakas puuskittainen vastatuuli, alla oli vaippa bibsit (lyhytlahkeiset) ja sitten amfibit. Reidet pysyi lämpiminä, mutta olisin ehkä kaivannut polven lämppäriä tms. Siinä rajoilla. M-koko on just sopiva (78kg/inseam 77cm, vyötärö 87cm) ja alle mahtuu merino pitkikset kylmempiin keleihin. Voin suositella!

Bansku81
20.11.2014, 11.10
Itsellä myös nuo Elite Amfib Bibsit ilman toppauksia ja 4 lenkkiä takana. Ja trikoista ei ole enää paluuta "tavallisiin" housuihin, on ne vaan niin muakavat. Ostin myös Outdoor Researchin Rocky Mountain säärystimet http://www.rei.com/product/852793/outdoor-research-rocky-mountain-high-gaiters jotka ovat juuri sopivan kevyet ja suojaavat trikoiden päälle, kun menee metsään rymyämään.

Ja nuo Craft active Rain pantsit sitten jalkaan kun menee kunnolla pakkaselle ja pitää saada kerroksia alle.

slow
21.11.2014, 14.32
Slow vois olla tyytyväinen L-kokoon. Siis veikkaan ja olen puolisavolainen.

Kas, niinpä taitaa olla. Kiitokset suosituksista. Löytyi vallan kivijalasta kolmellatoista dekaeurolla.
Jospa huomenna olisi aikaa testailla.

arctic biker
21.11.2014, 15.29
Kas, niinpä taitaa olla. Kiitokset suosituksista. Löytyi vallan kivijalasta kolmellatoista dekaeurolla.
Jospa huomenna olisi aikaa testailla.
Kato peijoonia, siis L on sopivan kokoinen Amfibitista??? Meitähän alkaa olla Elite-tason miehiä, ainakin ajohousujen suhteen, kohta joukkueellisen verran.

slow
21.11.2014, 16.13
Juu. Mahtuu vielä kerros ruskovillaa alle jos tarve yllättää.

XL:ää kokeilin myös ja olisihan tuokin mennyt, vaan oli jo melko löysä vyötäröltä.

Eliittiä ei meikäläiseltä löydy kuin jostain varusteista. Muuten mennään puulaakisarjan vaihtopenkin varamiesten tasolla.

slow
30.11.2014, 21.52
Muutamat lenkurat on ajeltu Amfitrikoot jalassa ja ei ole moitittavaa. Kaatosateeseen en ole vielä päässyt mutta kelit nollan molemmin puolin tihku-ja räntäsateineen hoituvat mukavasti. Hyvä ostos. Vaikka siirtyminen normihousuista trikoisiin olikin alkuun pieni järkytys..

Liikuva shikaani
30.11.2014, 23.14
Tilasin sitten tämmöiset http://www.wiggle.co.uk/dhb-active-thermal-padded-bib-tight/ kun halvalla sai… ei kamalasti harmita jos ei ookkaan hyvät. Oikeastaan tilasin ihan siks että yhtään bibsejä ei vielä ole ja talvella voi olla hyvä juttu alaselän kannalta. Saapa nähdä miten koko käy kun aika hoikille on suunniteltu,vyötäron kohdalta sopivat on tarkoitettu 5-6cm pidemmälle.
Nämä on nyt testattu ja on enemmänkin sellaiset että vaatii jonkun tuulisuojan päälle, toimi oikein hyvin näiden kanssa http://www.endurasport.com/products/?ProductID=101 joten oli hintansa väärti! Piti mukavasti alaselän lämpöisenä niinkuin toivoinkin.

litku
01.12.2014, 19.08
Pearl Izumi Elite Amfib housuista voisin vähän sanoa. Pari lenkkiä nyt takana ja ero on huima edelliseen talvipyöräily asuun joka oli Haltin softshell hiihtopuku. Haltin leikkaus on hyvin yleismallinen. Tuulta pitää hyvin ja takaosa hengittää.

Tänä aamuna -1 ja voimakas puuskittainen vastatuuli, alla oli vaippa bibsit (lyhytlahkeiset) ja sitten amfibit. Reidet pysyi lämpiminä, mutta olisin ehkä kaivannut polven lämppäriä tms. Siinä rajoilla. M-koko on just sopiva (78kg/inseam 77cm, vyötärö 87cm) ja alle mahtuu merino pitkikset kylmempiin keleihin. Voin suositella!

Tänään -4. Amfibien alla bibsit ja irtolahkeet. Hyvin pysyi jalat lämpimänä, ei mitään ongelmaa. Vielä kun tämä http://www.bike-discount.de/en/buy/pearl-izumi-p.r.o.-180-softshell-jacket-226133/wg_id-188 Kotiutuu niin on viimesen päälle talviajokamppeet.

Matijas
01.12.2014, 22.16
Tänään -4. Amfibien alla bibsit ja irtolahkeet. Hyvin pysyi jalat lämpimänä, ei mitään ongelmaa. Vielä kun tämä http://www.bike-discount.de/en/buy/pearl-izumi-p.r.o.-180-softshell-jacket-226133/wg_id-188 Kotiutuu niin on viimesen päälle talviajokamppeet.

Aivan samaa totean samasta varusteesta. Alla Radioshackin replica-ajohousut, IQ:n irtolahkeet ja takkina Pearl Izumin Pro WxB Barrier -kalvotakki, jossa on tuon kaupan kuvien lisäksi tasku rintapielessä. Vielä kylmemmillä keleillä jalkaan menevät Laken pyöräilykengät ja uloin takki paksunee sekä tuulta pitävä kerros (WxB, oliko yllätys) trikoiden päälle. Pitäisi onnistua ajelu kunnon pakkasilla, kun keksii jotain naamavärkille, mutta onhan siihenkin välineet.

Plus
01.12.2014, 22.53
Aika samalla setillä olin tänään liikenteessä: Jalassa Amfibit joiden alla bibsit ja irtolahkeet, takkina PI P.R.O. Softshell ja jalassa Lake 303:t. Pro Aero Wxb -kuoritakki löytyy myös, se on aika jännä kun menee kurttuun kun kostuu sisältäpäin.

Onko jollain PI:n Softshell zip-off pantseja? Olisikohan ne hyvät kovemmille pakkasille...

macco
02.12.2014, 11.58
Mä ajattelin pistää tilaukseen nämä: http://www.wiggle.co.uk/dhb-vaeon-zero-padded-bib-tight/#tabCustReviews
Jos jollain on kokemuksia niin kertokaa toki.

Talisker
02.12.2014, 12.16
Minulla on nuo dhb "Windslamit". Koko L, itse 182cm ja 71kg.
Istuvat tosi hyvin, "kevyet" ajaa.
Suht ohuet, pitää tuulen hyvin.
Toimii jonnekin -2 asteeseen asti. Alle sen tarvitsee pitkälahkeista alle, ainakin minulla.

cobbo
05.12.2014, 17.47
Onko kellään patenttiratkaisua jäätyvään hanuriin? Teknisillä kerrastoilla/pitkillä trikoilla ja niiden päälle puettavilla windstoppereilla tai softshelleillä pärjää muuten ok pikkupakkasilla, mutta takareidet ja pakarat menevät syväjäähän. Hetken harkitsin että pätkäisen polvimittaiset lisäeristehousut vanhoista lämpökerrastoista, mutta tuon jälkeen alkaa satularajapinnassa olla kolmea vaatekerrosta ja haarasaumaa päällekkäin, ja muutenkin olo alkaa olla melko tuhti. Sama pätee jos päällimmäiseksi vetää jotain maastoajoshortsien kaltaista housua.

Ratkaisu voisi tietty olla että korvaisi alimmaiset lyhyet kalsongit/säämiskäshortsit lämpimämmillä polvimittaisilla boksereilla, mutta toimivia sellaisia en ole löytänyt. Kaikissa tyypillisesti lahkeet hinautuvat ylöspäin varsinkin pyöräillessä ja rullautuvat nivustaipeisiin mytylle toisin kuin oikeissa fillarishortseissa. (Underarmorin kompressiobokserit toimivat, mutta ovat hyytävän kylmät.)

kuovipolku
05.12.2014, 18.21
Putkelle nousu tarpeeksi tiheään. Kylmyys tunkee satulan kautta eikä ilmasta.

Riittävä laardikerros persuuksiin. Voi anekdoottisen todistusaineiston perusteella nostaa pakkasensiedon paremmaksi.

Eristävä kerros lyhyiden ajohousujen ja talviajohousujen väliin. Mun kestosuosikkina tähän tarkoitukseen ovat Brynjen verkkoalushousut. Kun bokserin lahkeet suoristaa pukeutuessa, ne eivät ole ajaessa pyrkineet sen kummemmin nousemaan.

Juha Jokila
05.12.2014, 18.45
^Ite olen käyttänyt Ruskovillan ukoilupaitaa ja housuja kovimmilla pakkasilla ja niissä on housuissa tuplakangas perseessä ja paidassa takahelma on todella pitkä. Samalla idealla joku muukin paita voisi toimia, eli takaosa ylettyy aivan satulan kanteen asti. Kun pääimmäisenä on ollut löysät vanhat gore-tex housut, jotka ei enää kunnolla vettä pidä, niin tuuli ei pääse iholle kiinni ja lämpötilaerot tasaantuu. Ainakin Assoksella on myös lyhyet ajohousut, joissa on käytetty paksumpaa talvilycraa. Luulis jollain toisella halvemmallakin valmistajalla olevan vastaavia. Mutta ei kolme housukerrosta ole minusta liikaa. Tottumiskysymys. Ja aina voi muuttaa välimerelle talveksi, jos on pakko ajaa kesäfiiliksissä talvellakin.

Juha Jokila
05.12.2014, 18.52
Onkohan jollain kokemuksia näistä: GORE Bike Wear COUNTDOWN SO Softshell Pants (http://www.goreapparel.co.uk/on/demandware.store/Sites-GoreUK-Site/en_UK/Product-Show?pid=TWCOUS)

Lähinnä mitoituksesta, koska taulukon mukaan koko L pitäis olla mulle hyvä. Useimmat trikoot ja Gore Bike Wearin Gore-Tex housut ovat koko M. Netissä olen löytänyt kolme arvostelua ja kaikissa on kehoitettu ottamaan kokoa suurempi. Epärön nyt sitten, että riittäkö koko L vai pitäisikö ottaa jopa XL. Vyötärö on 88 cm.

Tarkoitus on juurikin saada tilaa välihousuille kylmille keleille.

cobbo
05.12.2014, 20.36
^Ite olen käyttänyt Ruskovillan ukoilupaitaa ja housuja kovimmilla pakkasilla ja niissä on housuissa tuplakangas perseessä ja paidassa takahelma on todella pitkä. Samalla idealla joku muukin paita voisi toimia, eli takaosa ylettyy aivan satulan kanteen asti. Kun pääimmäisenä on ollut löysät vanhat gore-tex housut, jotka ei enää kunnolla vettä pidä, niin tuuli ei pääse iholle kiinni ja lämpötilaerot tasaantuu. Ainakin Assoksella on myös lyhyet ajohousut, joissa on käytetty paksumpaa talvilycraa. Luulis jollain toisella halvemmallakin valmistajalla olevan vastaavia. Mutta ei kolme housukerrosta ole minusta liikaa. Tottumiskysymys. Ja aina voi muuttaa välimerelle talveksi, jos on pakko ajaa kesäfiiliksissä talvellakin.

Joo, vähän huonosti sanottu. Omat talvilenkit ovat hyvin rauhallisia ja useasti enemmänkin siirtymätaipaleita patikkareiteille tai sähköpyörällä ajettuja, eikä siis kerrospukeutumisessa se häiritse kun ei ole pelkkien lycrashortsien vapauden riemua. Enemmänkin se että omat talvikamat eivät ole varsinaisesti pyöräilykamoja vaan esim. housuissa päällekkäiset haarasaumat alkavat hiertää erikoisesti jos alla ei ole säämiskälliset housut (useinkaan talvisin ei ole).

Pitänee katsoa löytyisikö kaapista jotain lämpökerrastoja joissa saumat olisi siirretty tai muuten huomaamattomia, ja testata toimisiko sellaiset noiden brynjen housujen tapaan. Verkko tosiaan saattaisi toimia oikeinkin hyvin (aluspaidassa ainakin toimii).

Juha Jokila
05.12.2014, 20.52
Verkkomaista kangasta ei saa jäädä satulan ja takapuolen väliin tai verkko syöpyy nahkaan kiinni. Sama homma on paidan kanssa jos kantaa painavaa rinkkaa. Mää olen kipeästi oppinut, että jopa rinkan lantiovyö riittää painamaan Brynjen verkkokalsarit lonkkanahkoihin sisälle.

edit. Ja taidan muistaa kerran UKK-puiston autiotuvalla seuranneeni vanhan tunturijäärän vaikerrusta miten on paikat kipeenä, eikä ollut koskaan ennen ollut. Oli ostanut silloin viimeistä huutoa olevaa verkko-Brynjeä...

Peesi
06.12.2014, 12.59
Onkohan jollain kokemuksia näistä: GORE Bike Wear COUNTDOWN SO Softshell Pants (http://www.goreapparel.co.uk/on/demandware.store/Sites-GoreUK-Site/en_UK/Product-Show?pid=TWCOUS)

Lähinnä mitoituksesta, koska taulukon mukaan koko L pitäis olla mulle hyvä. Useimmat trikoot ja Gore Bike Wearin Gore-Tex housut ovat koko M. Netissä olen löytänyt kolme arvostelua ja kaikissa on kehoitettu ottamaan kokoa suurempi. Epärön nyt sitten, että riittäkö koko L vai pitäisikö ottaa jopa XL. Vyötärö on 88 cm.

Tarkoitus on juurikin saada tilaa välihousuille kylmille keleille.

Minulla on tuollaiset XL-kokoisena. Mitoilla 191 cm/92 kg/inseam 90 cm ne soveltuvat parhaiten murtsikaan, fillarointiin lahkeet saisivat olla pitemmät. Vyötärömittaa minulla on noin 10 cm sinua enemmän, joten vyötäröltä ovat sinulle löysät. Itsekin käytän niitä irtohenkseleillä.

Juha Jokila
06.12.2014, 13.17
^Kiitos tiedosta. Lyhyet lahkeet ovat tällaiselle perskonttiselle hyvä asia. Henkselit tosiaan tarvitaan. Noihin mainittuihin Gore-Tex housuihinkin ompelin kiintohenkselit suoraan kiinni ilman säätöjä. Kevyt ja hiertämätön ratkaisu ja toimii kun käyttäjä on - yllättäen - aina saman pituinen.

joala
07.12.2014, 23.02
Minulla on tosiaan ongelmana takki. Säiden viiletessä puin topin+pitkähihainen+fleece paita+ ohut tuuli takki joka tekee myös tätä, että kostuu sisältä ja on todella inhottava ja ehkä jo vähän liian viileä. Nyt minullaon vain ohut pitkähihainen ilman toppia ja paksumpi tuulitakki (jopa ehkä laskettelu takkina menisi en tiedä tämän oikeaa käyttötarkoitusta). Mutta tuntuu jopa kuumalta välillä? Ainakin vauhti on hidastunut roimasti (syyttäisin kuumuutta :D ). Myös housut olen vaihtanut paksumpiin ajohousuihin jossa tosiaan jäätyykin tuo hanuri pahasti.

Joten tosiaan takki suosituksia ottaisin vastaan kiitollisena. Joka menisi sitten nolla kelillä ja myös pakkasella kun lisää kerrastoa alle :).

_ava_
07.12.2014, 23.18
^ Paikallisesta kivijalkamyymälästä reilu kuukausi sitten tarjouksesta http://www.wiggle.co.uk/craft-active-bike-siberian-jacket/. Viiteenkymppiin lähti tuolloin. Menee kivasti ohuen pitkähihaisen kanssa nollakeleillä. Alle mahtuu vielä toppausta sopivasti kylmemmille keleillekin.

joala
07.12.2014, 23.37
Näyttää hyvältä kiitos vinkistä! :)

macco
08.12.2014, 11.34
Mä ajattelin pistää tilaukseen nämä: http://www.wiggle.co.uk/dhb-vaeon-zero-padded-bib-tight/#tabCustReviews
Jos jollain on kokemuksia niin kertokaa toki.

En sitten tilannut noita vaan ostin Sportia-Pekasta tällaiset: http://www.urheilujakone.fi/tuote/l%C3%B6ffler-miesten-pitk%C3%A4t-py%C3%B6r%C3%A4ilyhousut-henkseleill%C3%A4/90088054282/ Ero XXL:ssä myytäviin Diadoran talvitrikoisiin oli valtava. Diadorat tuntui päällä kankeilta ja erittäin epämukavilta, kun taas noi Löfflerit on joustavat ja mukavat.

mk
08.12.2014, 12.52
En sitten tilannut noita vaan ostin Sportia-Pekasta tällaiset: http://www.urheilujakone.fi/tuote/l%C3%B6ffler-miesten-pitk%C3%A4t-py%C3%B6r%C3%A4ilyhousut-henkseleill%C3%A4/90088054282/ Ero XXL:ssä myytäviin Diadoran talvitrikoisiin oli valtava. Diadorat tuntui päällä kankeilta ja erittäin epämukavilta, kun taas noi Löfflerit on joustavat ja mukavat.
^tollaset löfflerit on itellä ollut käytössä syksyn .. Pääosin maantieajelussa ja oon tykännyt ..:o Itse en tarkene noilla kuin nollakeleille asti, mutta olenkin vilukinttu :)

arctic biker
08.12.2014, 15.37
Kummasti nää aiheet sekaantuu, no onneksi päästin takaisin housuihin... Kun suomalaisesta talvesta puhutaan niin itselle ajohousut tarkoittaa nimenomaan pehmustamattomia. Lyhyet, monesti ihan olkaimettomat vaippapöksyt alimpana, enempi mulla pehmuste tarkoittaakin oikeilla pakkasilla lämmöneristettä! Sitten näitten jälkeen mahdollinen vielä-päälle-laitettava mitä se itte kullakin mahtaa olla.

cobbo
20.12.2014, 19.38
Eristävä kerros lyhyiden ajohousujen ja talviajohousujen väliin. Mun kestosuosikkina tähän tarkoitukseen ovat Brynjen verkkoalushousut. Kun bokserin lahkeet suoristaa pukeutuessa, ne eivät ole ajaessa pyrkineet sen kummemmin nousemaan.

Nämähän toimi kuin hirvi. Joulutarjouksesta tarttui Finnsvalan polven yläpuolelle päättyvät verkkoalushousut jotka pysyivät pitkien lämpökerrastojen ja Löfflerin windstopper-kuorien välissä mallikkaasti paikallaan. Lämpöä tuli sopivasti ilman että polven seudulta olisi päällekkäiset kerrokset alkaneet ahdistaa. Vaikuttivat ihan toimivilta peleiltä muutenkin tilanteisiin joissa pitkät tykit on vähän liikaa mutta lyhyet taas liian vähän.

Lisäbonuksena ihan käsittämättömän härski ulkoasu, näiden päältä kun kuorii yleisessä pukkarissa päällyshousut pois niin on pukkarin kingi. Mainoskuvissa yhtenäiseltä näyttävä osa on bokserien alle puetut lyhyet alushousut, oikeasti Finnsvalan tekeleissä yhtenäistä materiaalia on sen verran että vain huolellisella asettelulla näky on siveellinen.

lastumaki
22.12.2014, 23.04
Kannattaako nuo Finnsvalan verkkobyysat laittaa bibsien alle vai päälle? Toiminnallisuuden perusteella laittaisin alle, mutta eihän sinne mitään pitäis laittaa.

Sent from my iPad using Tapatalk

Kiovan Dynamo
22.12.2014, 23.55
Hmmm... Verkkohousut trikoiden ja ihon välissä. :eek:

jone1
26.12.2014, 22.14
Izumin Elite Amfib kiinostais itseänikin. Koon kanssa vähän pähkäilyä koska olen pitkäjalkainen.
Olisko omistajilla kokosuosituksia . Pituus 175 , inseam 86 , vyötärö 85 , lantio 93 ja paino 75kg.
M ja L välillä pähkäilen. Vyötärön ja perseen puolesta M mutta inseamin puolesta L.
Vai venyykö M noihin jalkoihin?

arctic biker
26.12.2014, 22.22
Izumin Elite Amfib kiinostais itseänikin. Koon kanssa vähän pähkäilyä koska olen pitkäjalkainen.
Olisko omistajilla kokosuosituksia . Pituus 175 , inseam 86 , vyötärö 85 , lantio 93 ja paino 75kg.
M ja L välillä pähkäilen. Vyötärön ja perseen puolesta M mutta inseamin puolesta L.
Venyy ne, mutta aina näissä suosituksissa varaus mukana, Amfibit on varsin tukevaa kangasta. 173,5/83.5/67kg kokoisena
omat M housut luontoaan riisuttaessa kääntyy nurinpäin, vähän kuin neopreeniasu! Itse olen tykännyt.

Plus
26.12.2014, 22.34
Mulla 92 inseam ja L on ihan sopiva, osta M...

noniinno
26.12.2014, 22.43
Mulla oli m amfibit kokeilla, mutta vaihdoin l-kokoon kun oli todella ahtaat. Kangas on tosi tukevaa, eikä veny sillee kuin kesärikoot. 173/84/71kg. Pitkistä lahkeista ei ole haittaakaan ollut, ei ne kuitenkaan niin pitkät ole.

jone1
26.12.2014, 23.09
noniinno, onko noi izumit sulla persetoppauksella vai ilman? Meinaan kun olet vähän pienempi kuin minä ja vaihdoit M;stä L;ään niin ite meinasin ostaa toppauksella varustetut ja on ikävää jos ei istu perseestä jämäkästi.
Bike 24 koko-opas antaa L koolle inseam suosituksen 83 niin onko toi L koko muka pitkä sulle lahkeista?

slow
26.12.2014, 23.29
183 cm, 77 kg. Vyötärö 84 cm, inseam 87. L on hyvä. Vyötäröllä hieman väljää mutta ei niin että häiritsisi. M oli aavistuksen liian piukea.
Mainiot pöksyt. Suosittelen.

noniinno
26.12.2014, 23.33
^^ilman toppausta on ja lahkeet ei tunnu pitkiltä, saa hyvin vedettyä talvipopojen päälle. Parhaat talvipökät, ainakin itse pidän kun hullu polkasta.

Plus
26.12.2014, 23.52
Vaikka nuo PI Amfibit lämpimät ja hyvät onkin, ja suorastaan foorumin viralliset talviajohousut, mun mielestä jossain -5°C:ssä menee raja jolloin kuorihousut+kalsarit+bibsit ovat lämpöisemmät. Ainakin polvia alkaa palella, koska ne on mulla pelkkää arpikudosta. :D Mikään tiukka vaate ei vaan toimi kun on kunnolla pakkasella... Mielipiteitä?

Liikuva shikaani
27.12.2014, 00.19
Mulla käytössä erittäin halvat (30€) dhb talvibibsit ja päällä Enduran singletrack II housut, bibsien alle mahtuu vielä ohuet pitkät ja näillä tarkeni -12 oikein hyvin. Housut plus bibsit yhteensä alle 100€ ja housuja voi sitten kelien lämmettyä käyttää pelkästään tai pitkien kanssa.

JohannesP
27.12.2014, 00.50
Castellin Sorpasso bibseilla rupeaa tekemään tiukkaa kun lämpä tippuu vähäisenkin nollasta eli tarvisi uusia housuja. PI Amfibit ilman säämiskää menee kokeiluun jollon alle saa Castellin kesäpöksyt.
Mitenkäs noissa Amfibeissa on tilaa reisien ja pohkeiden kohdalla jos tulisi tarve laittaa nuo Sorpassot vielä alle? Ei sillä, että itselläni olisi mitenkään erikoisen lihaksikkaat jalat, mutta ainakin noi Castellit tuppaa olemaan melko tiukkoja varsinkin pohkeiden kohdalta.

bike-discountista saisi Amfib ilman säämiskää satasella. Onko näkynyt jossakin halvemmalla/Suomesta kohtuuhintaan?

arctic biker
27.12.2014, 07.29
Vaikka nuo PI Amfibit lämpimät ja hyvät onkin, ja suorastaan foorumin viralliset talviajohousut, mun mielestä jossain -5°C:ssä menee raja jolloin kuorihousut+kalsarit+bibsit ovat lämpöisemmät. Ainakin polvia alkaa palella, koska ne on mulla pelkkää arpikudosta. :D Mikään tiukka vaate ei vaan toimi kun on kunnolla pakkasella... Mielipiteitä?
- 9C on kylmin keli Amfibiteilla, myönnän mulla oli polvenlämmittimet. Ja sitten kylmemmillä on jotenkin valikoitunut Dobsomin R-90 Winterit käyttöön.

JH-R
28.12.2014, 00.14
Dodiin... Nyt on Craftin softsell tyyppiset housut henkseleillä, testattu -17 asteen lenkillä. Housuissa on reisissä joku "windstopper" lisä materiaali ja housujentakaosa jotain paremmin hengittävää materiaalia. Saattaa kyllä olla maastohiihtohousut, mutta ostin ne kyllä pyöräilyhousujen poisto tangosta.
Alla oli boxerit, tekniset alushousut ja microfleece välihousut... ei palellut jalkoja!
Mutta jos totta puhutaan, persaus meinasi olla välillä olla aikas vilpoisena, mutta siihen auttoi kun ajoi hetken putkelta.
Jotkut merinovillaiset (angora) boxerit voisi olla vielä kylmemällä olla tarpeen, muuten kyllä paketti toimii hyvin.

Pyörä on vain jo -17 kelissä aikas nihkeä, kuin ajaisi kunnon vastatuuleen tai ylämäkeen kokoajan... taidan käyttää pyörän kokohuollossa ja katsoa auttaako se.
Ainakin ketju ja takapakka pitää uusia, keskimmäiset vaihteet takana ei pysy päällä yhtään... keväällä vaihdatin ketjun ja jo silloin huoltomies ehdotti takapakan vaihtoa. Täyshuollossahan myös keskiö ja pyörännavat avataan ja putsataa sekä voidellaan (toivottavasti synteettisellä öljyllä).
Huolto homma offtopic, mutta relevanttia talvipyöräilyssä :)

Edellisilltä talvilta on jäänyt mieleen -26 astetta ja 26 km, kumpikaan ei ole paljon, mutta jokainen voi itse käydä ajamassa :cool:
Takaan että "turpa" on huurussa lenkin jälkeen...

Juha Jokila
28.12.2014, 00.23
Täyshuollossahan myös keskiö ja pyörännavat avataan ja putsataa sekä voidellaan (toivottavasti synteettisellä öljyllä).

Paras olla siten valvomassa paikanpäällä miten keskiö ja navat oikeasti huolletaan. :rolleyes:

Ski
28.12.2014, 10.09
Eilisellä -24C reissulla, reilut 2h, oli jalassa vanhat padilliset kesähousut Northwave ja päällä PI Amfib XL (186cm). Ei palellut yhtään. Alamäessä täällä Syötteellä tuntui kylmä kun yläosan -12C muuttuu laskun aikana -24C mutta ajossa oli välillä puuterilumessa ajellessa oikein kuumakin.
Nää on toiset Amfibit mulla, toiset oli säämiskällä. Otan niistä kuluneen säämiskän pois niin saan niistä vielä kevät/syksy keleille toiset päälyhousut.

Toinen lämmin tapa on ollut laittaa "Eurooppatalvhousut" säämiskällä alle, ja sitten jotkut Haltin yms henkselit tuuli/windstopper/hiihtohousut päälle. Mulla on sellaiset vanhahkot Haltit missä sivuvetoketjut, ja tämä pari on toiminut myös hyvin, kun saa tauolla tuvalla housut auki tuulettuun muiden taukotupalaisten riemuksi.

Jopoman
28.12.2014, 11.44
Mitenkäs noissa Amfibeissa on tilaa reisien ja pohkeiden kohdalla jos tulisi tarve laittaa nuo Sorpassot vielä alle? Ei sillä, että itselläni olisi mitenkään erikoisen lihaksikkaat jalat, mutta ainakin noi Castellit tuppaa olemaan melko tiukkoja varsinkin pohkeiden kohdalta.

Mulla ainakin Castellit on sopivan pituisena (xxl?) niin tiukat että soi, amfibeihin (L) menee castellin pöksyt hyvin alle, harvoin tosin on tarvetta. Eli selkeesti tilavampaa mallia on.

Tosin mun amfibit on vanhempaa mallia, jotka lienee lämpimämmät kuin uudet (ohuempaa kangasta vain polvitaipeessa), mutta silmämääräisesti leikkaus on nykyisessä mallissa sama.

JH-R
29.12.2014, 00.20
Eilisellä -24C reissulla, reilut 2h, oli jalassa vanhat padilliset kesähousut Northwave ja päällä PI Amfib XL (186cm). Ei palellut yhtään. Alamäessä täällä Syötteellä tuntui kylmä kun yläosan -12C muuttuu laskun aikana -24C mutta ajossa oli välillä puuterilumessa ajellessa oikein kuumakin.
Nää on toiset Amfibit mulla, toiset oli säämiskällä. Otan niistä kuluneen säämiskän pois niin saan niistä vielä kevät/syksy keleille toiset päälyhousut.

Toinen lämmin tapa on ollut laittaa "Eurooppatalvhousut" säämiskällä alle, ja sitten jotkut Haltin yms henkselit tuuli/windstopper/hiihtohousut päälle. Mulla on sellaiset vanhahkot Haltit missä sivuvetoketjut, ja tämä pari on toiminut myös hyvin, kun saa tauolla tuvalla housut auki tuulettuun muiden taukotupalaisten riemuksi.
Eipä voi muuta kuin ihailla, että ainostaan 2 housun yhdistelmä toimii noin hyvin -24 C
Siis kaksi kerrosta ilman boxereita?
Anyway... tervettä asennetta ajaa -24 C yli 2h :cool:

Ski
29.12.2014, 00.23
Mihin väliin ne bokserit ajattelit laittaa ? ;)

paskalokki
29.12.2014, 00.40
Mihin väliin ne bokserit ajattelit laittaa ? ;)
Veikkaisin bibsien päälle, ettei kassit jäädy. Näin tekee nyt itsellä jo -5 asteessa, kun jalassa on kesäbibsit, teknisen kerraston alaosa ja Haltin Windstopperit-kuorihousut missä ei ole vuorta ollenkaan. Harkinnassa nyt joko merinovillaiset bokserit/tykit tai paksummat hiihtohousut vielä tuohon settiin Haltin housujen alle. Saa nähdä mihin kelkkaan nyt lähden, halvalla koittaa toki päästä.

Perse, kassit ja reisien yläosat jäätyy, polvista alaspäin ei ongelmia paitsi sitten varpaissa toki, huono ääreisverenkierto.

Ski
29.12.2014, 08.16
Jes, silloin kutsun niitä itse shortseiksi, ja kyllä joskus pidän niidä päällimmäisenä, mallia Endura. Niissä on loistavat taskut tavaroille.
Mutta kahdet pyöräilyhuosut henkseleillä, joista päällimmäinen on (ainakin minulle oikein hyvin toimiva) Pearl Izumin Amfib mallisto, niin harvemmin enää tarvii päälle shortseja. Joskus olen kokeillut, ja niissä jos alkaa hiostaan niin se se vasta kylmäksi kyydiksi alavatsalle koituu jos pakkasmäkeen pukkaa.
Meillä on erilaiset lämmöntuotot, ja erilaiset reissut, kukin ottaa vinkkiä omaan tarpeeseen.

Antti Kuitto
29.12.2014, 15.12
Izumin Amfibit testattu viikonloppuna 4h maastolenkillä ja 3h tielenkillä. Noin kymmenen astetta pakkasta, alla 3/4 säämiskähousut ja melko pitkävartiset sukat. Sääreen jäi pieni paljas ihokaistale, mutta kylmä ei tullut jaloille missään vaiheessa. Olen kyllä erittäin tyytyväinen lämpivyyteen ja housujen leikkauksiin, näitä voi kyllä suositella lämpimiä housuja etsivälle :)

Housujen koko L, pituus 186, paino 69 kiloa ja jalat vähän normaalia lyhyemmät. Eivät istu trikoomaisen tiukasta, mutta tosi hyvät kyllä ajaessa. :)

PekkaO
29.12.2014, 15.32
PI:n Amfibitin koosta, kun täällä on paljon onnellisia käyttäjiä. Meneekö XL liian väljäksi mitoilla 188cm/92cm/82kg? Kysymys on pädittömästä mallista.

Bansku81
29.12.2014, 15.48
Mulla on noi toppauksettomat PI Elite Amfibitit koossa XL ja mulle sopivat. Koko 183cm/85cm, 90Kg

JH-R
31.12.2014, 00.46
On olemassa (teknisiä) boxereita joissa on kangas todella hengittävä ja kosteutta siirtävä. Näissä boxereissa myös saumat on tehty niin että ne tuntuvat mahdollisimman vähän, myös kangas on ohut kuin silkki. Ovat aika kalliita, mutta minulla parit sellaiset ja käytän niitä moottorikelkailussa, löytyy hyvin varustellusita urheiluliikeista.
Sitten myös välipukeutumiseen on edullisesti saatavilla Merino-villaisia boxereita: http://www.hhsport.fi/tuote/merinovilla-miesten-boxerit-/774239017/ ja myös pitkiä kalsareita. Näitä Merino housujahan voi laittaa mihin väliin itse haluaa... vaikka suonaan ihoa vasten :)
Microfleese välikerrastoa on monesti myyty Merino-villaisten korvikkeena, mutta käytössä niillä on iso ero.
Ei kannata turhaan palelluttaa persausta ja kalkkunoita, kun on olemassa hyviä (alus,väli ja päällys)vaatteita... :cool:

jone1
09.01.2015, 18.29
Itselleni vastaten että tänään tuli noi housut Saksan maalta M koossa ja vaipalla varustettuna.
Koko oli hyvä omiin mittoihin jotka yllä.
Lihaa olis saanu olla luiden ympärillä vielä lisääkin ja ei olis ahistanu liikaa vieläkään.
Lahkeiden pituus oli myös hyvä , vähän pidempi jalkakin olis vielä mahtunu.
L olis ollu iso ainakin vaipan puolesta.

Aakoo
10.01.2015, 23.04
Mulla on nyt toista talvea käytössä Enduran Singletrack II housut, ja paluuta sukkahousukantaan ei todellakaan ole luvassa. Alle normi bibsit, ja kerrastoa kelin mukaan. Ei tule kylmä, ja näyttääkin ihan ihmiseltä.

ISO-O
11.01.2015, 12.29
Endura Hummvee (E8005) pitkät ajohousut hankin alunperin helpomman pukeutumisen ajatuksella työmatka-ajoa varten succistelun sijaan.
Näillä on nyt ajeltu sitten lähes kaikki muutkin hissulenkit. Alla yleensä ensin Bontrager-merkkiset 'Sport Cycle Liner' alkkarit ja lämppäriä
sitten kelin mukaan. Lämppärit kuluvat kyllä ajan kanssa ainakin istumalihasten kohdalta. Hummveen koko minun vartalooni oli 'yksi ylöspäin'
mutta housun leikkaus tuntuu olevan sellainen että löysyyttä jäisi vaikka olisi millaiset teräsreidet kyseessä. Maastoonhan nuo lienevät näet
enempi suunnatut (syndit vievät tilaa ym.) Endura myy noihin päälihousuihin alkkiksia. Erikseen myös esim: http://www.endurasport.com/products/?ProductID=355

Omat Hummveet löysin aikanaan Hi5Bikes Hki liikkestä. Annankadun liike kertoi niitä myös myyntiin ottavansa (Endura) ja ainakin verkkokaupasta jo löytyykin.

http://www.endurasport.com/products/?ProductID=104
http://www.evanscycles.com/products/endura/hummvee-trousers-ec010965#reviews
http://www.hi5bikes.fi/~DAhjx0000001/?Y999=FET&Y106=endura

miku80
11.01.2015, 13.06
Viime talven ajelin myös noilla enduran singletrack II housuilla ja nyt kun on tullut ajeltua foxin pitkillä cw linereillä ja foxin demo fr shortsi yhdistelmällä niin yhden kerran erehdyin heittämään endurat jalkaan niin tuntivat älyttömän kankeilta ja kylmemmillä keleillä vaatii kerroksen alle mikä tekee entistä kankeemmaksi.. Foxin setillä ajellut useemman tunnin vielä -10°c pakkasilla..

Jhelen
11.01.2015, 16.00
Noista kokohommista vielä. Itse aiemmin netistä kokotaulukoita selatessani tuntui, ettei mun koossa tunnu saavan thermobibsejä lainkaan. (185/92/+100kg) tai sitten koko alkaa olemaan XXXL tjsp.

Kävin kuitenkin paikallisessa kokeilemassa PI Elite Amfibbejä tuloksena, että mukaan lähti XL koko. Ensin tuntui että reidestä ei saa housuja ylös, mutta hienosti meni kuitenkin. Mistään ei kiristä ja lahkee pituus riittää, tuskin edes nousivat kun kyykistelin ja venyttelin. Kokeilemalla siis selviää.

Aluksis oli tarkoitus ostaa Amfibin "pikkuveli" eli Elite thermo fleece, mutta tuntuivat aivan liian ohuilta. Kauppias suositteli sitten Amfibejä ja mukaan lähtivät.

Vielä ei ole kunnon lenkkiä takana, joten tarkemmat tuntemukset jääköön myöhempään. Huomenna kuitenkin tarkoitus vetästä työmatkalle jalkaa, joten jonkinlainen mielipide syntyy jo huomisen aikana. Hinta oli toki suurempi mitä olin aluksi ajatellut housuista maksaa, mutta toivottavasti mukavuus voittaa tämän kamppailun kuitenkin.

Jhelen
12.01.2015, 09.03
Aamun työmatka suoritettu -12 asteen pakkasessa. Alla bokserit ja niiden päällä tekniset veijot. Matkaa n. 11km ja ihan viime kilometrillä alkoi tolla vaatetuksella etureittä kylmätä. Harkitsin tuossa, että avuksi vois olla shortsit vielä viimotteeksi päälimmäiseksi.

Koko tuntui vallan sopivalta ja mukavuus oli jotain muuta mihin olin tottunut. Mukavin työmatka koko "talvi"aikana.

Juha Jokila
12.01.2015, 22.35
Tuli tilattua TNF Orion softshell housut (http://www.thenorthface.co.uk/tnf-uk-en/p103641.html?_ignore_category=1) talviajeluun ja olivat tänään ekan kerran jalassa. Vaikutelma on todella hyvä ja etenkin lahkeet menevät täydellisesti Wölvhammereiden varren päälle. Housuthan eivät ole pyöräilyyn tehty vaan mainostavan kiipeilyyn yms., eli henkseleitä ei ole, mutta aika hyvin perse pysyi ylhäällä. Olen kuitenkin varautunut askartelemaan henkselit itse jos tarvetta tulee. Materiaali on paksua ja ulkopinnalta sopivan tiivistä ja liukasta, ettei tuule läpi mutta hengittää hyvin. Sisäpinnalla fleecemäinen lyhyt nukka. Joustavuus on todella hyvä ja jämptistä koosta huolimatta mikään ei kiristä. Ja kelihän testissä oli -10 C ja maastossa ajeltuna ja sopivasti tarkenin.

cyclomiha
16.08.2015, 16.16

Onko kyseessä nämä AmFib:t http://www.bike24.com/p235615.html

"without bibs ja without seat pad" ja mallinumero näemmä 11111236

arctic biker
16.08.2015, 22.11
Ei vaan nämä http://www.bike-discount.de/en/buy/pearl-izumi-elite-amfib-r-bib-tight-black-black-18601/wg_id-780 Henskeleillä ehdottomasti, on kangasta suojaamassa vatsaa ja selkää sekä omalla kohdalla voin noita olkaimettomia lyhkäisiä vaippahousuja käyttää alla. Ihan mitättömiä muuten, valuvat varsinkin se isoin...

miku80 kommentoi Amfibien kankeudesta ja kyllähän se totta on, itse totuin kyllä heti.

miku80
16.08.2015, 23.54
miku80 kommentoi Amfibien kankeudesta ja kyllähän se totta on, itse totuin kyllä heti.

Ei vaan mä kritisoin enduran singletrack housuja..

cyclomiha
11.08.2017, 13.47
Ei vaan nämä http://www.bike-discount.de/en/buy/pearl-izumi-elite-amfib-r-bib-tight-black-black-18601/wg_id-780 Henskeleillä ehdottomasti, on kangasta suojaamassa vatsaa ja selkää sekä omalla kohdalla voin noita olkaimettomia lyhkäisiä vaippahousuja käyttää alla. Ihan mitättömiä muuten, valuvat varsinkin se isoin...

Onkos Pearl Izumi lopettanut pehmusteettomien, henkseleillä varustettujen tightsien valmistuksen, siis sellaisten joilla voi ajella jäätymättä -15 kelissä?Vai eikö niitä ole koskaan ollutkaan?

arctic biker
11.08.2017, 17.15
Oiskoon tuotantohärö? Itse tykkään edelleenkin ja mulla nuo kestänee vielä pari vuotta. Kellä noita kalleimpia vielä jemmassa on niin nää on aika hyvät.https://www.vaude.com/en-GB/Products/Innovations/PFC-frei-Eco-Finish/Men-s-Minaki-Shorts-II
Ittellä ei noita vielä ole mutta termillä paikallinen ompelija värkkäs vastaavia.

cyclomiha
11.08.2017, 20.13
Äh, pitkällisen "speksauksen" jälkeen tuotetta ei ole saatavillla. Ei kiva. Onko muilla valmistajilla yhtä hyvää, annetut määrittelyt täyttävää tuotetta? Hinta ei ole määräävä tekijä

Sent from my iPhone using Tapatalk

JackOja
11.08.2017, 20.28
GBW:lla on sellaisia.

Aakoo
12.08.2017, 15.49
Eikö noita Pearl Izumeja löydy vaikka Cyclestoresta: https://www.cyclestore.co.uk/productDetails.asp?productID=67962 ?

cyclomiha
13.08.2017, 08.36
Eikö noita Pearl Izumeja löydy vaikka Cyclestoresta: https://www.cyclestore.co.uk/productDetails.asp?productID=67962 ?

No niinpä onkin, tilasin yhdet. Kiitos vinkistä!

paskalokki
14.08.2017, 22.23
https://www.cyclestore.co.uk/pearl_izumi_elite_thermal_bib_tight_without_pad-ID_67961

Onko näistä kenelläkään kokemusta? Vanhat XXL-kokoiset Elite Amfib-housut olivat todella hyvät, kunnes jäivät liian isoiksi ja nyt tuolla olevan kokotaulukon perusteella menisivät L-kokoiset jalkaan. Tarkoitus ostaa ilman pehmustetta.

H. Moilanen
15.08.2017, 16.57
^Käytössä ja tykkään. Ohuen välihousun kanssa pärjää pariin kymppiin pakkaselle.

paskalokki
15.08.2017, 17.46
Mikäli ovat niin lämpimät niin 0-10 asteen tienoille ovat varmaan turhan lämpöset sitten.

H. Moilanen
16.08.2017, 11.03
^Henkilökohtainen asia kuka pärjää milläkin, mutta itse käytän noilla keleillä kalvolla olevaa kesähousua.

paskalokki
16.08.2017, 11.08
^Henkilökohtainen asia kuka pärjää milläkin, mutta itse käytän noilla keleillä kalvolla olevaa kesähousua.
Näin on ja XXL:n tarjouksesta pistinkin tulemaan Castellin pitkät Nanoflexit pehmusteella tuolle välille. Välikelillä ei tartte välikerrosta eli pehmuste voi olla pitkissä housuissa, mutta talvihousuissa siitä en pidä. Ehkä näillä kaksilla ajohousuilla olisi pitkät kelit nyt turvattu toviksi jos nuo PI:t tulen tilanneeksi.

MacKonte
16.08.2017, 12.08
Viime talvena käytin Ekoin pitkiä ajohousuja pehmusteella. Pakkasella lisäsin päälle NorthWaven sadehousut tuulensuojaksi. Sitten kun mentiin -20C lukemiin, vedin alle vielä merinokerraston.

http://www.ekoi.it/fi/pitkat-pyorailytrikoot/5908-pitkat-ekoi-team-gel-ajohousut-mustat-amp-valkoiset.html