PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maantiepyörän vuokraus kroatiassa

mpesu
29.10.2014, 11.52
Morjens,
Onko kenelläkään kokemuksia maantiepyörän vuokraamisesta Kroatiassa? Koitin tsekkailla internettejä mutta en onnistunut löytämään yhtäkään vuokraamoa joka vakuuttaisi maantiepyörätarjonnallaan. Joten, kertokaahan jos tiedätte. Tarkemmin fokuksessa on Split ja Sibenik.

via
29.10.2014, 15.07
olin juuri männä viikolla noilla nurkilla, yhden maantiepyöräilijän näin, ja muutaman MTB - auttaa en osaa, varsinkaan positiivisesti

Markku Liitiä
29.10.2014, 15.31
Aja maasturilla, citypyörällä tai Segwaylla: http://www.rent-a-bicycle-split.com/

Tuolla näyttäisi olevan jotain maantiepyörän tapaisiakin: http://www.meridien.hr/BiketoursrentalsandselfguidedtoursCroatia/BikeRentalsRentabike/tabid/165/language/en-US/Default.aspx

mpesu
29.10.2014, 16.52
Oon joskus aikaisemminkin kuullut ton "aja maastoa" kehoituksen :D . Juu taisin ton meridieninkin tsekata mutta tosiaan jää vähän kategoriaan maantiepyörän tapaisia (on tarakkaa, säätöstemmiä ja cantileveriä).

mpesu
29.10.2014, 16.54
olin juuri männä viikolla noilla nurkilla, yhden maantiepyöräilijän näin, ja muutaman MTB - auttaa en osaa, varsinkaan positiivisesti

Minkälainen meno siellä muuten oli? Menisitkö uudestaan?

nure
29.10.2014, 19.38
Mikset ota omaa mukaan?

via
29.10.2014, 21.33
menosta en tiedä, vuokrasimme yhtenä iltapäivänä pyörät ja ajelimme hiekkateitä jollain saarella Splitin ulkopuolella, siellä olis voinut ajaa pitempäänkin, oli vaan vähän huonot kartat eikä ollenkaan valmistautumista, pyörät oli ilmeisesti siihen vuokraamoon hankittu käytettyinä - enimmäkseen liikuimme autolla, n 800km , asuimme Trogirissa koko viikon ja kävimme mm kummassakin mainitsemassasi kaupungissa, mutta ei varsinaisesti saarilla

nyt kun tiedän enemmän maasta, kielestä, historiasta jne on helpompi mennä mutta muualle - pyöräily tuskin tulee olemaan mitenkään etusijalla

mpesu
30.10.2014, 10.44
Kiitti via kokemusten jakamisesta. Nure, oma pitänee ottaa mukaan. Omat reissut on yleensä mallia "lasten kanssa rannalla ja vaihteeksi vähän vähemmän pyöräilyä" ja ajelu ei siis ole pääosassa. Tähän konseptiin on yleensä parhaiten sopinut vuokraaminen päiväksi tai pariksi.

LauriMan
02.11.2014, 17.18
Itse olin n. kk sitten Kroatiassa purjehtimassa, juurikin tuossa Splitin seudulla ja ainoan paikan, jossa muistan maantiepyöriä nähneeni (vuokralla) oli Vis:sin saarella, jonne pääsi ihan Jadrolinijan järjestämällä liikenteellä. Paikkan nimeä en muista, mutta se oli aivan siinä keskustassa.
Jos kä Vis:sissä niin pyörän vuokraaminen on suositeltavaa mikäli viipyy yli yhden yön :)

via
02.11.2014, 19.43
me olimme Bracilla ja totesimme että siellä on käyttöä ehkä enemmän leveillä kumeilla

PekkaL
14.12.2014, 19.20
Hei, me vuokrasimme viime vuonna Cannondalen maantiepyörät Meridienistä (www.meridien.hr (http://www.meridien.hr)). Palvelu oli erittäin hyvää ja pyörät laadukkaat peruspyörät, ei mitään dura-acea mutta toimivat ja hyväkuntoiset. Hinnoista sai hiukan tingittyä (muistaakseni lähti n. 10% tai 15%) kun etukäteen varasi. Pyöräilimme paljon Bracin ja Hvarin saarilla ja mäet vaativat kevyet pyörät ja 25mm gummit olivat hyvä valinta alle.

mpesu
15.12.2014, 14.19
Loistavaa PekkaL, kiitos vinkistä.

via
15.12.2014, 17.12
Bracilla oli myös hyvin karkeaa soraa joille tosin jouduimme käytännössä kartattomuuttamme, enimmäkseen tiet olivat toki päällystettyjä