Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : BKOOL - virtuaalivastus: reitit - harjoitukset - yleinen keskustelu

Sivut : 1 2 [3]

Juha Lehtinen
21.10.2016, 18.43
^Itselläni uusi softa lähti pelittämään ongelmitta iMacillä ja läppärillä jossa on windows. Kirjautuminenkin onnistui laakista. Oletko yrittänyt poistaa softaa kokonaan koneelta ja hakea BKoolin sivulta uuden asennustiedoston?.

klemola
21.10.2016, 19.07
Poistin asennuksen ja tein uudestaan, mutta ei auttanut. Laitoin viestiä Bkoolille ja kas, sieltä tuli heti vastaus:
Thanks for your message. We are aware of this bug. Our software/web developers are working on it, we hope it will be fixed soon.See you at Bkool,
Bkool Team.

noniinno
21.10.2016, 23.26
Asensin uuden softan Androidiin, ja nyt näyttää hyvältä. Vaimon Samsungiin meni heittämällä ja sipaisin pienehkön ylämäenpoikasen kokeeksi. Toimi kuin kello. Voi olla, että lähiaikoina Bkool Finland -ryhmäläiset pääsevät ajamaan "Lyhyitä erikoisia". Ehkä kuitenkin tällä kertaa siten, että ilmoittelen/ryhmälaiset voisivat ilmoittaa halutessaan, mihin kellonaikaan etappi starttaa, noin viiden minuutin tarkkuudella. Olisi mukava joskus ihan porukassa kokeilla peesaamista, irtiottoja ym. kilpa-ajelun hienouksia virtuaalisesti.

edit: Asensin päivityksen kännyyn, mutta ei toiminut. Otin pois kokonaan ja asensin uuudelleen, ja johan wörkki. Ihan kätevä tuollaine Ant+ kännykkä muutenkin virtuaalitrainerin kanssa.

Laroute
22.10.2016, 14.32
Mahtaako Tacx I-Vortex vörkkiä BKOOLin kanssa? Tuolta sivuilta löytyy Vortex Smart. Onkohan se sama kuin I-Vortex?

noniinno
22.10.2016, 15.07
Onko se ANT+ FE-C varusteltu?

Laroute
22.10.2016, 15.33
On ANT+, mutta tuo FE-C kuulostaa vieraalta termiltä. Mitä mahtaa tarkoittaa?

Juha Lehtinen
22.10.2016, 17.17
On ANT+, mutta tuo FE-C kuulostaa vieraalta termiltä. Mitä mahtaa tarkoittaa?
Jos harjoitusvastuksella on ANT+ FE-C tuki niin kolmannen osapuolen ohjelmisto pystyy ohjaamaan harjoitusvastusta. FE-C on jo tätä päivää. Pelkkä ANT+ tuki ei tahdo riittää muuhun kuin oikeastaan saman valmistajan ohjelmistoon.

Laroute
22.10.2016, 18.43
Mikä on mielestänne paras harjoitusvastus tänäpäivänä. Parhaudella tarkoitan varmatoimista ohjelmistoa, yhteensopivuutta eri valmistajien ohjelmien kanssa ja helppokäyttöisyyttä.

Olen Tacx I-Vorteksiin tyytymätön.

Juha Lehtinen
22.10.2016, 18.54
Mikä on mielestänne paras harjoitusvastus tänäpäivänä. Parhaudella tarkoitan varmatoimista ohjelmistoa, yhteensopivuutta eri valmistajien ohjelmien kanssa ja helppokäyttöisyyttä.

Olen Tacx I-Vorteksiin tyytymätön.
Sanoisin että joku noista direct drive tyyppisistä harjoitusvastuksista on paras. Merkkiä ja mallia en pysty sanomaan vaikka uskalsin ne mainita. Itselläni on BKoolin Smart Pro joka antaa rahoilla ihan hyvän vastineen, ainoa ongelma on takarenkaan lipsuminen jyrkimmissä virtuaalisissa ylämäissä, siis ainakin minulla. Direct drive tyyppisissä tuota ongelmaa ei ole koska niistä puuttuu vastusrulla. Toki uusia tuotteita kun myyntiin tulee niin syytä olla kärsivällinen ja odotella käyttäjien käyttökokemuksia jotta voi karsia jyvät akanoista.

Just4fun
22.10.2016, 19.00
Tuosta päivityksen sähköpostista olin ymmärtäväni että nyt traineri säätäisi vastuksen (watit) ja minä vain poljen. Tuollaista moodia en kyllä ole löytänyt. Päivityksen teksti viittaisi siihen että ERG ja workout ja sitten " They’re designed to better your results. Enjoy training using the different workouts. With the ERG mode the trainer can automatically adjust the resistance, you need only worry about pedalling." mutta ilmeisesti tehopohjaisia harjoituksia ei pysty tekemään???

Juha Lehtinen
22.10.2016, 19.13
Tuosta päivityksen sähköpostista olin ymmärtäväni että nyt traineri säätäisi vastuksen (watit) ja minä vain poljen. Tuollaista moodia en kyllä ole löytänyt. Päivityksen teksti viittaisi siihen että ERG ja workout ja sitten " They’re designed to better your results. Enjoy training using the different workouts. With the ERG mode the trainer can automatically adjust the resistance, you need only worry about pedalling." mutta ilmeisesti tehopohjaisia harjoituksia ei pysty tekemään???
Itse sain erg-moodin päälle kun painoin näppäimistöltä p-näppäintä vai oliko o-näppäintä. Tuon enempää en testannut vaan jatkoin normaaliin tyyliin.

Just4fun
22.10.2016, 19.41
Minulla tuo ilmoittaa tavoitteena/ohjelmoituna olevat watit mutta ei säädä vastusta niin että riippumatta kadenssista vastus olisi esim. ohjelmoitu 160W.

perhopete
23.10.2016, 10.57
Tuli hommattua tuo bkool pro trainer. Kertokaa enemmän käyttäneet miten voit tehdä omia harjoituksia? Esimerkiksi 2x20' vetoja.

Juha Lehtinen
23.10.2016, 11.44
Näyttää siltä että mahdollisuus omien harjoitusten tekemiseen on poistettu. Täytyypi lähettää Bkoolille sähköpostia. Jonkin verran myös uudesta softasta tuntuu poistuneen vanhasta softasta tuttuja asioita kuten esim. viimeksi ajetut sessiot.

Sent from my iPad using Tapatalk

perhopete
23.10.2016, 16.49
Sellainen vielä, että mikä on uusimman softan versio ja pystyykö garminin laitteella ohjaamaan traineriä?

Juha Lehtinen
23.10.2016, 17.59
Sellainen vielä, että mikä on uusimman softan versio ja pystyykö garminin laitteella ohjaamaan traineriä?
Uusimman simulaattorin versio on 3.00. Ainakin Garminin Edge 1000:lla olen onnistunut ohjaamaan Bkoolin Smart Pro:ta onnistuneesti.

Hivo
23.10.2016, 21.50
Itseä hämmästyttää tuossa uusimmassa versiossa nuo live-sessiot. Ennen niitä oli vaikka kuinka paljon mutta nyt tuossa ei näy kuin 12. Onko tämä jotenkin muuttunut?

noniinno
23.10.2016, 22.18
Niitä sessioita löytyy lisää kun sipaisee näytön alaspäin. Tai en tiedä miten tietokoneella toimii.

noniinno
23.10.2016, 22.23
Tuli hommattua tuo bkool pro trainer. Kertokaa enemmän käyttäneet miten voit tehdä omia harjoituksia? Esimerkiksi 2x20' vetoja.

Bkoolin oma softa on kyllä aika kökkö tuollaiseen. Itse käytän ihan oikeaan treenaamiseen https://play.google.com/store/apps/details?id=net.pierrox.indoorcyclingworkout Tuolla täsmätreenien tekeminen ja harjoituksen aikainen seuraaminen on lastenleikkiä ja tehoja ym. pystyy muokkaamaan vielä polkiessaankin mukavasti. Kevyt sovellus ei vie juurikaan tilaa ja toimii hyvin. Pitäisi toimia bkoolinkin kanssa.

Bkool on parhaimmillaan viihdekäytössä, ja parhaat tehot itsestäni olen saanut nimenomaan virtuaalisissa alppinousuissa.

Juha Lehtinen
24.10.2016, 11.50
Itseä hämmästyttää tuossa uusimmassa versiossa nuo live-sessiot. Ennen niitä oli vaikka kuinka paljon mutta nyt tuossa ei näy kuin 12. Onko tämä jotenkin muuttunut?

Lisää livesessioita saa search kohdasta. Jotenkin tuntuu että jos laitat hakukriteeriksi kaikki niin saat ehkä sen 12-sessiota kun taas jos laittaa hakukriteeriksi eri session pituuksia ja käyt ne kaikki läpi niin silloin löytyy enemmän. Pakko sanoa että uusi versio simulaattorista ei oikein vakuuta. Vanha oli mielestäni ihan toimiva softa. En tiedä mikä on pakottanut BKoolin muuttamaan koko softan.

perhopete
24.10.2016, 14.33
Kertokaapa vielä kokeneemmat käyttäjät, että mikä mättää? Testasin pikaisesti garmin 520:lla löytää bkool pro:ta mutta ei löytynyt. Tarkoitus olisi ohjata siis traineriä.

Juha Lehtinen
24.10.2016, 17.12
Kertokaapa vielä kokeneemmat käyttäjät, että mikä mättää? Testasin pikaisesti garmin 520:lla löytää bkool pro:ta mutta ei löytynyt. Tarkoitus olisi ohjata siis traineriä.
Vaikea sanoa. Itselläni BKool Smart Pron:n parittaminen Garmin 1000 sujui ilman ongelmia. Harjoitusvastukseen virta päälle ja sitten Garmin asetukset->harjoitusvastus->paril.ant+-pyöräharj.v.
Minulla harjoitusvastus löytyi heti.

perhopete
24.10.2016, 22.06
Ongelmat sen kuin jatkuvat. Nyt Ohjelma ilmoittaa, että netti yhteys ja käyttäjätunnus pitää tarkistaa... Olen asentanut ohjelma uusiksi pariin kertaan. Ongelma alkoi kun ohjelma ilmoitti päivityksestä. Onko vastaavaa ongelmaa ilmaantunut muilla?

klemola
25.10.2016, 08.47
On! Viime talven ajoin Macbook Airilla ilman ongelmia. Nyt sisätreenikauden kynnyksellä, päivitin softan ja herjaa tuota samaa: "Error connecting to Bkool.com. Verify your internet connection and make sure your username and password are correct." Tästä laitoin viestiä Bkoolille ja vastasivat olevansa tietoisia ongelmasta ja sen kimpussa, mutta sitten on ollut hiljaista... Nyt ole kokeillut myös työ-läppärillä jossa Win 7. Ei toimi. Lapsen Win 10 varustetulla työasemakoneella toimii! Kele..

perhopete
25.10.2016, 09.56
Lueskelin bkool facebook sivustoa niin siellä on samoja ongelmia porukoilla. Toivottavasti saisivat kuntoon pian, koska alkaa työntämään taivaalta tavaraa niskaan. Ei taida olla muuta keinoa kuin odottaa, että tulee valmista.

klemola
25.10.2016, 19.16
Pikkuisen olen viisastunut, mutta ongelma vielä pysyy... Bkool on korjannut päivityksen niin, että se toimii koneissa, joihin sitä ei ole ennen asennettu! Olen asentanut simulaattorin onnistuneesti vaimon Macbookiin (aivan samanlainen kuin omani) ja siinä toimii. Jos joku tietää miten poistaa Macista asennus niin, että siitä ei jää mitään jäljelle, niin kertokaapa!

perhopete
25.10.2016, 20.27
Lataa app store:sta koneelle app cleaner ja poista ohjelma. Minulla korjaantui sillä. Kiitos vinkistä Klemola!!!!

klemola
25.10.2016, 21.39
Sain omasta koneestani asennuksen poistettua asiantuntijan avulla ja nyt pelittää minullakin! Hyvä vinkki tuo app cleaner perhopete!

perhopete
25.10.2016, 22.13
Edelleenkään en löydä garminin laitetta vaikka ohjelman sain toiminaan???

perhopete
28.10.2016, 17.59
Tämä "uusi" bkool simulaatori on kyllä huono tai sitten minun kone/taidot ovat huonoja. En saa päivitettyä firmwarea bkool pro:hon, jotta saisi kokeilla muita ohjelmia ja garmin ei löydä traineriä!!!

Jami2003
28.10.2016, 19.15
Huh huh. Ei taida uskaltaa kaivaa bkoolia kesäteloilta esille.

ijh
28.10.2016, 20.34
Minä kaivoin Classicini eilen esiin. Eipä tuo uusi simulaattori mitään wow-elämystä tosiaan tarjonnut mutta toimi kyllä Win10-läppärissä. Ergo-moodikin näytti pelittävän joten kuten. 140W se hanskasi ihan ok, mutta sitten kun käskin sen pitää vastuksen 290W:ssa niin siinä vaikutti pystyvän lintsaamaan kadenssia tiputtamalla. Ym. vaikutelman siis BKoolin omien ilmoittamien teholukemien mukaan, ei oo erillistä tehomittaria.

ijh
28.10.2016, 21.32
290W:ssa niin siinä vaikutti pystyvän lintsaamaan kadenssia tiputtamalla.

Jaa, taisi olla kyse tästä:

Note: The braking system on the trainer requires a minimum speed to supply certain resistances, meaning that if this speed is not reached, it will not be able to supply the specified power output, in which case the speed will have to be increased otherwise ERG mode will be deactivated.

(http://bkoolers.com/erg-mode-bkool-simulator)

Kaikkee sitä oppii kun tutkii.

Polun tukko
28.10.2016, 23.16
Täällä uusi bkooleri.
Kertokaas,
Hommasin sen premiumin ja kun menen ettimään sessioita niin niitä ei hirveesti ole. Ilmoittaa kuitenkin ylälaidassa että esim "200 sessiota ja 1100 pelaajaa".
En tosin löydä kun noin 20 sessiota?

Entäs voiko tuolla mennä ajamaan jotain reittiä aivan itse? Tämä siksi että jos haluaa ajaa rauhassa pk:ta esim.

Muutenkin kaikki vinkit ovat tervetulleita.

Juha Lehtinen
28.10.2016, 23.47
Täällä uusi bkooleri.
Kertokaas,
Hommasin sen premiumin ja kun menen ettimään sessioita niin niitä ei hirveesti ole. Ilmoittaa kuitenkin ylälaidassa että esim "200 sessiota ja 1100 pelaajaa".

Entäs voiko tuolla mennä ajamaan jotain reittiä aivan itse? Tämä siksi että jos haluaa ajaa rauhassa pk:ta esim.

En ole itsekään onnistunut löytämään sitä määrää livesessioita joita alussa ilmoitetaan. Kun klikkaa searchiä niin sitä kautta saa jonkin verran livesessioita lisää, toki niin että pitää erikseen valita session pituudet ja vaikeustasot erikseen. Yhdellä kertaa ei tunnu kaikkea saavan näkyviin yhdellä kertaa vaan aina tulee joku 12 sessiota yhdellä kertaa näkyviin. Ei edes auta vaikka laittaa hakusanaksi all. Todella askeettinen uusi softa on. Yksin pääsee ajamaan kun valitsee settings->general->solo mode.

Just4fun
29.10.2016, 17.16
Täällä uusi bkooleri.
Kertokaas,

Siis periaate tuossa on että nettisivuilla valitaan sessio minkä haluaa ajaa ja sen voi aikatauluttaa halutulle päivälle ja valita vastustajia niistä jotka ovat reitin ajaneet aikaisemmin. Oletuksena jostain syystä tarjoaa aina seuraavaa päivää. Siellä kysyy myös passwordia jolla voi ilmeisesti rajata että ketään ei tule häiritsemään. Sitten Bkool indoor sovelluksella mennään ajamaan se reitti.
Tuossa bkool indoor sovelluksessa voi sitten myös mennä muiden aikatauluttamiin sessioihin mukaan. Itse en ole ikinä suojannut tuota sessiota salasanalla joten tuo on oletus että sillä saa yksityisen session.
Sessioita valitessa voi rajoittaa valikoimaa matkan ja vaativuuden mukaan. Nettisivuilta voi ladata esim xx.fit tiedoston koneelle ja siirtää sen sieltä garmin connectiin. Mitähän vielä....

Polun tukko
29.10.2016, 22.03
Noniin. Alkaa pikkuisen avautua tämä systeemi.
Ajelin tänään tästä topicista löytyneen lintuvaara-bodom reitin tänään.Oli oikein hyvä.

Siitä innostuneena otin gpx:n stravasta ja tein tämän,eikun polkemaan:

http://www.bkool.com/profile/detail/1976275?durationType=DISTANCE&lapCount=1

klemola
30.10.2016, 08.02
Mitä hyötyä Garminin parittamisesta Bkoolin kanssa voi saada? perhopete kertoo ettei saa mittariaan paritetuksi. Olenko missannut jotain olennaista Bkoolin uudesta softasta?

Polun tukko
30.10.2016, 10.05
Mitä hyötyä Garminin parittamisesta Bkoolin kanssa voi saada? perhopete kertoo ettei saa mittariaan paritetuksi. Olenko missannut jotain olennaista Bkoolin uudesta softasta?

Tästä myös kaipaisin tietoa. Itselle tulossa huomenissa edge520 powertab powercal mittarilla jonka torilta bongasin.
Aika mystistä jos ei saa paritettua kun mainostetaan että tukee polaria ja garminia [emoji55]

klemola
30.10.2016, 11.13
Se on kyllä tiedossa, että Garmin tuen avulla Bkool harjoitus voi tallentua suoraan Garmin connect palveluun. Toisin päinkin tuo toimii niin, että Garminilla tallennetusta lenkistä Bkool tekee harjoituksen. www.bkool.com/personalProfile/show välilehdellä täytyy antaa Garminille lupa yhteyteen. Myös Stravaa Bkool tukee ja tekee suoraan Stravaan Bkool nimellä harjoituksen.

Juha Lehtinen
30.10.2016, 13.39

Hyötyyn en ota kantaa mutta jos et halua käyttää bkoolin simulaattoria niin voit vaihtoehtoisesti ajaa mittarilla olevia suorituksia joita on ulkolenkeiltä tullut, Bkoolin smart pro osaa säätää vastusta myös näin. Itse olen omaa Edge 1000 testannut ja hyvin tuntui pelittävän. Tuo on vähemmän viihdyttävä tapa harjoitella mutta eipä tarvitse tietokoneita viritellä yms.

Polun tukko
30.10.2016, 16.24
Hyötyyn en ota kantaa mutta jos et halua käyttää bkoolin simulaattoria niin voit vaihtoehtoisesti ajaa mittarilla olevia suorituksia joita on ulkolenkeiltä tullut, Bkoolin smart pro osaa säätää vastusta myös näin. Itse olen omaa Edge 1000 testannut ja hyvin tuntui pelittävän. Tuo on vähemmän viihdyttävä tapa harjoitella mutta eipä tarvitse tietokoneita viritellä yms.

Eli tällöin siis voi käyttää tietokonetta vaikka netflixiin?

noniinno
30.10.2016, 16.40
"Lyhyet erikoiset 2016" starttaa 1.11. kuudella etapillaan. Etapit ovat lyhyitä, joten niihin voi tykitellä vähän kovempaa, eikä silti tarvitse pelätä ylikuntoa... Jos siis olet Bkool Finlandin jäsen, niin etapit löytyvät simulaattorisi "Leagues" -otsikosta aina kun niiden ajamiseen tarkoitettu aikaikkuna aukeaa. Jokaisen etapin ajamiseen on varattu viikko aikaa, ja silloinhan on lupa jyystää niitä vaikka sata kertaa jos siltä tuntuu.

Vaikka joitain muutoksia onkin nettikäyttöliittymään tullut, on etappien luonti ja ylläpito todella konstikasta kikkailua ja etappien jälkikäteen muuttaminen tai deletoiminen vielä mutkikkaampaa. Sanoisinko jopa tuskallisen monimutkaista. Joten en ota vastaan valituksia, mutta kehitysehdotuksia ja toiveita kyllä, joita sitten mahdollisissa seuraavissa liigoissa voin huomioida. Jokainen ajaa omalla vastuullaan, ei kypäräpakkoa, levyjarrut sallittuja ;) Ei mitään extremejyrkkää, vaan lähinnä sellaista, mikä toimii hyvin trainerin kanssa ilman älyttömiä lipsumisia.

Laitanpa tähän listan ajaettavista etapeista:
1. Velodromiajo 12,5km
2. Vuorinousu 15km, alkuun pari kilsaa tasaista
3. Aika-ajo 27km (Doha MM)
4. Vuorinousu 11km
5. Vuorinousu 10km
6. Vuorinousu 10.5km

Juha Lehtinen
30.10.2016, 16.56
Eli tällöin siis voi käyttää tietokonetta vaikka netflixiin?
Vaikkapa netflixiin kyllä.

Polun tukko
30.10.2016, 17.25
Mistäs tuo johtuu että osa reitti videoista lagaa ihan pirusti? Matka kyllä kuluu mutta video pysähtyy. Asetukset mediumilla.

Entäs nuo workouts/ harjoitukset, voiko niitä ajaa muuten kuin watti asetuksella? Esim säätää syke tai kadenssi arvon johon tähdätä määrätyllä sektorilla?

JaniM
30.10.2016, 20.48
Noniin. Alkaa pikkuisen avautua tämä systeemi.
Ajelin tänään tästä topicista löytyneen lintuvaara-bodom reitin tänään.Oli oikein hyvä.

Siitä innostuneena otin gpx:n stravasta ja tein tämän,eikun polkemaan:

http://www.bkool.com/profile/detail/1976275?durationType=DISTANCE&lapCount=1

Katsoppa viestistä numero 55 ohjeet smootherin käyttöön. Maximum gradient ennakoi reitin poljentakelvottomaksi.

Juha Lehtinen
02.11.2016, 17.08
Tuli ajettua ensimmäinen etappi lyhyistä erikoisista. Yllättävän hyvin kulki vaikka nukkuminen yöllä ei ihan kaikkein ihanteellisinta ollut. Jos pitäisi BKoolilla tehdä ftp-testi niin meikäläisen kohdalla tuollainen velodromin kaltainen 0% flat saattaisi olla meikäläisen kohdalla ehkä kaikkein optimaallisin sessio.

Hivo
08.11.2016, 21.04
BKoolin tehot ovat huomattavasti matalemmat mitä Stravan "weighted awg power". Varsinaisesti tuolla ei ole mitään merkitystä, pelkkiä numeroitahan nuo ovat mutta onko muilla samoin? Ja kummat tehot ovat lähempänä oikeaa?

klemola
08.11.2016, 22.33
Mulla Bkool näyttää koko ajan aika paljon enemmän watteja kuin varsinainen tehomittari (BePro poljin). Vaihtelu on aika isoa. Tänään tunnin harjoituksessa Bkool keskiwatit 264 ja BePro tehomittarilla 235! Joskus eroa on enemmän, joskus vähemmän....

paaton
08.11.2016, 22.51
BKoolin tehot ovat huomattavasti matalemmat mitä Stravan "weighted awg power". Varsinaisesti tuolla ei ole mitään merkitystä, pelkkiä numeroitahan nuo ovat mutta onko muilla samoin? Ja kummat tehot ovat lähempänä oikeaa?

Onko stravan kanssa wattikammet käytössä? Korkeusmittari garminin edgeistä?

Hivo
09.11.2016, 07.31
Ei ole wattikampia, Garminin Edge kyllä löytyy. kaikki perustuukin pelkkää ihmettelyyn ja arvailuun. Ensimmäisillä BKool-kerroilla (vanhalla softalla) oli kuitenki tehot jonkun verron kovempia mitä nyt, mutta mielestäni tehot ovat kauttaaltaan laskeneet uuden softan myötä.

noniinno
09.11.2016, 19.08
Kävipäs nolosti kun maanantaina meinasin käydä Lyhyiden erikoisten Velolla ajelemassa. Kaikki meni hienosti lämmittelyssä, mutta kun starttipistooli pamahti, jäin paikalleni polkemaan kun muut sotkivat ohitseni. Lopulta auttoi, kun vaihdoin 3D -grafiikan laadun matalammaksi. No en sitten jaksanut tuota edes tallettaa kun peli oli menetetty. Seuraavaksi kokeilin ylämäkipätkää. Taas lämmitetlyssä kaikki hyvin, varsinaisella etapilla ilmeisesti trainerin (Tacx Vortex Smart) "ylämäki" loppui kesken ja Bkool vaihtoi "Virtual speed" -tilaan. No tämä aiheutti nopeuden putoamisen puoleen, ja taas tuli ukkoa takaa ohi. Softa sahasi koko etapin tuon "virtual speedin" ja normaalitilan välillä, ja tuloksena todella nolo aika.

Eli ilmeisesti vaatisi tuon Bkoolin oman trainerin. Harmi vaan, kun kyllästyin viime keväänä siivoamaan kellaria kumin purusta ja vaihdoin merkkiä. En tiedä, onko tuo renkaan jauhaantuminen uudemmissa malleissa hoidettu, mutta Tacxissa ei sitä ongemaa ole. Saakohan tuon Virtual Speedin kytkettyä jostain pois?

Positiivista on, että kun aika monta vuotta noita liigoja järjestänyt, tarjosi Bkool ilmaisen Premium -jäsenyyden (ainakin luultavasti siihen saakka, kun kisat loppuvat, toivottavasti ainakin siihen saakka ;).

Sisu
10.11.2016, 00.58
Mulla BKOOL Pro näyttää n. 20W enempi ku Quarq, mutta käppyrät on yhtenevät, joten helppo verrata. yllättävän tarkka tehomittaus kuitenkin. Jos nousee putkelle, niin sitten ei näytä oikein, mutta sen nyt ymmärtää, kun ei tule samalla lailla painoa takarenkaalle.

Juha Lehtinen
10.11.2016, 01.41
Itselläni myös eroavaisuuksia bkool pron ja quarqin kanssa teholukemien suhteen. Olen kuitenkin päättänyt jättää tehomittarin lukemat taka-alalle harjoitusvastuksen kanssa harjoitellessa, eriävien olosuhteiden vuoksi ulkopyöräilyn kanssa. Erillaiset renkaiden lipsumiset vastuksella aiheuttaa myös riittävästi heittoa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jari Pietarila
10.11.2016, 15.09
Löytyisikö apua ? Bkool pro:ssa tuli seuraava ongelma: Ohjelma käynnistyy ja Bkool trainer Pro ANT+ löytyy. Harjoituksen aikana watit näkyy, mutta vastus ei muutu. Käytän laitetta IOs liitymällä. Testattu kahdella MacBookilla ja Ipadilla ja kaikissa sama ongelma. Ohjelman olen poistanut ja asentanut useaan kertaan, vihreä valo palaa vastuksessa ja olen resetoinut sen siitä valon vieressä olevasta pienestä painikkeesta. Muutana päivä sitten vielä toimi samoilla laitteilla.

noniinno
10.11.2016, 15.51
^ Ota koneesta bluetooth pois käytöstä.

Hivo
13.11.2016, 15.24
Minkähän verran tuuli vaikuttaa noissa, vai vaikuttaako ollenkaan?

Juha Lehtinen
13.11.2016, 15.37
Minkähän verran tuuli vaikuttaa noissa, vai vaikuttaako ollenkaan?
Kyllä tuulen vaikutus on ihan merkittävä. Tällä uudella simulaattoriversiolla en ole sitä seurannut mutta edellisellä tuli useampi sessio tehtyä jossa oli realwind mukana. Kyllä vastus ihan kunnolla vaihteli
sen mukaan näyttikö ruudulla tuulimittari vasta- tai myötätuulta. Mitään dataa minulla ei ole antaa kuinka suurta tuulen vaikutus on. Muutama sessio on ajettu jossa vasta tuulta oli pitkälti yli 10m/s ja kyllä tuo ihan mukavasti vastusta kiristi.

MRe
15.11.2016, 16.06
Vuosia olen koittanut pitää pyöräilykuntoa talvisin yllä spinningillä, mutta nyt tuli hurahdettua traineriin toisella foorumilla olevan hehkutuksen vuoksi. Hankin tuollaisen Tacx Vortexin ja nyt sitten sen kaveriksi kokeilen tätä bkoolia. Muutaman lenkin kokemuksella ihan hauskaahan tuo virtuaalipyöräily on. Hauskempaa ehdottomasti kuin spinning. Jo pelkästään sen takia, että voi ajaa omalla fillarilla, eikä millään kuntosalihirvityksellä.

Olen nyt testannut softaa sekä PC:n, että Android tabletin kanssa (Samsung TabS) ja molemmissa toimii yhtä hyvin. PC:ssä mulla on Suunnon ANT+ -tikku, joka siis toimi ihan heittämällä. Tabletissa toimii sisäänrakennettu ANT+ sekä myös BT.

Treenailin myös tuota omien reittien lataamista sillä seurauksella, että siellä on nyt sama reitti useampaan kertaan. Näköjään noita ei saa poistettua mitenkään. Olisi ehkä järkevämpää, jos reitin saisi ensin ladattua vain omaan käyttöön ja sitten halutessaan sen voisi julkaista kaikille. Nyt ei ole mitään järkeä, että tuolla on 1.4 miljoonaa(!) reittiä, joista ei oikein kukaan ota mitään selvää.

Miten muuten noista itse ladatuista muodostetaan se 3D-malli? Vai onko se tuurissaan, että mistä se tulee ja mistä ei? Tuon 3D:n vaihtoehtona voisi kyllä olla "navi"-näkymä, joka riittäisi ainakin minulle. Eli samanlainen näkymä kuin normi-navigaattorissa ilman mitään renderöityjä puita tai koiria.

Täytyy nyt katsella mitä tuon 30-päivän trial-periodin jälkeen tulee tehtyä. Antaako mennä maksulliselle puolelle vai pitäisikö kokeilla vieltä zwiftiä...

Jami2003
15.11.2016, 21.42
Kaivoin toissa viikolla bkoolin esiin ja ajoin yhden treenin. Sitten tuli hiihtokelit ja sotki sisäharjoitukset :)

Bkool onnitteli minua yhdeksi onnelliseksi joka saa ajaa ilmaiseksi täysversiota. Missään ei käynyt ilmi kuinka kauan tätä hupia kestää, varmaan sen kuukauden mitä testijakso on normaalistikin.

Uusi versio lähti heittämällä toimimaan pc:ssä eikä mitään ongelmia ollut. Silmään pisti että "kojetaulu" oli mennyt epäselvemmäksi aikaisemmasta mutta voi tietysti olla tottumis kysymys. Katellaan nyt kunhan tulee niin huonot kelit että sisäpyöräily alkaa maistumaan.

noniinno
15.11.2016, 23.05
Taas tuli testattua noita etappeja Vortexin kanssa. Homma on kyllä aika syvältä, kun ensin nopeusmittari näyttää 35km/h ja sitten napsahtaa "Virtual speed" ja mittari junnaakin 19km/h vaikka kuinka kovaa polkisi. Itse pelsepuupin keksintöjä tuo virtual speed. Täytyisiköhän koittaa vaihtaa tuo Tackxi Bkooliin, ja ostaa rikkaimuri kuminpuruja varten. Uusi simulaattori miellyttää, ja aika hyvä kehityssuunta Bkoolilla on imo. Vielä kun saisivat noiden reittien ja liigojen tekemiseen jotain järkeä. Edes delete -nappula.

Syystuulia
16.11.2016, 00.16
Meillä on höyrähdetty tähän sisäpyöräilyideaan ja on päätetty hankkia joko Bkool Pro tai uudempi ja vähän halvempi Go.

Onko siis niin, että jollei omista kadenssimittaria, ei vauhtia eikä kadenssia tule näkyviin. Katselin Bkoolin mittaria, mutta eikö Suunnon ant + mittari toimi yhtä hyvin? Olis ehkä järkevämpi hankinta, kun voisi käyttää kesälläkin, maksaa vain kympin enemmän. Suunnon Ambit 2s ranteessa siis sekä miehellä että minulla.

Pitääkö itse laitteen ja alusmaton lisäksi olla vielä muuta kuin sellainen pieni ant + laite tietokoneen kylkeen?

Onko kellään kokemusta kahden laitteen liittämisestä samaan koneeseen/ näyttöruutuun?

Juha Lehtinen
16.11.2016, 00.37
Taas tuli testattua noita etappeja Vortexin kanssa. Homma on kyllä aika syvältä, kun ensin nopeusmittari näyttää 35km/h ja sitten napsahtaa "Virtual speed" ja mittari junnaakin 19km/h vaikka kuinka kovaa polkisi. Itse pelsepuupin keksintöjä tuo virtual speed. Täytyisiköhän koittaa vaihtaa tuo Tackxi Bkooliin, ja ostaa rikkaimuri kuminpuruja varten. Uusi simulaattori miellyttää, ja aika hyvä kehityssuunta Bkoolilla on imo. Vielä kun saisivat noiden reittien ja liigojen tekemiseen jotain järkeä. Edes delete -nappula.
Jostain luin että Tacxilla olisi oma toteutus fe-c:stä mikä johtaisi yhteensopivuus ongelmiin. Itselläni on fillarissa Continentalin GP4000II S renkaat. En tiedä onko likimainkaan parhaat mahdolliset renkaat sisätreeniin mutta pitkään aikaan ei ole murusia takarenkaasta irronnut. Lähinnä ihan uutena vastusrullaan tarttuu kumia mutta aika pian tuo on loppunut.

Juha Lehtinen
16.11.2016, 01.03
Meillä on höyrähdetty tähän sisäpyöräilyideaan ja on päätetty hankkia joko Bkool Pro tai uudempi ja vähän halvempi Go.

Onko siis niin, että jollei omista kadenssimittaria, ei vauhtia eikä kadenssia tule näkyviin. Katselin Bkoolin mittaria, mutta eikö Suunnon ant + mittari toimi yhtä hyvin? Olis ehkä järkevämpi hankinta, kun voisi käyttää kesälläkin, maksaa vain kympin enemmän. Suunnon Ambit 2s ranteessa siis sekä miehellä että minulla.

Pitääkö itse laitteen ja alusmaton lisäksi olla vielä muuta kuin sellainen pieni ant + laite tietokoneen kylkeen?

Onko kellään kokemusta kahden laitteen liittämisestä samaan koneeseen/ näyttöruutuun?
Siis Bkool Pro ei tarvitse itsessään kadenssisensoria toimiaksaan, laite arvioi itse kampipyöritysnopeuden, tosin vähän sinnepäin. Go trainerista en osaa sanoa. Jos haluaa eriliseen tietokoneeseen datan muistiin niin silloin on ainakin tarvetta erillisille kadenssi- ja nopeus-sensorille.

Muuta sitten ei tarvitakaan kuin tosiaan matto fillarin alle ja ant+ tikku usb-väylään.

BKoolin simulaattoriin ei saa kahta harjoitusvatusta paritettua samaan aikaan mutta erikseen omalla käyttäjätunnuksella kyllä.

HXX1100H
16.11.2016, 07.12
Jostain luin että Tacxilla olisi oma toteutus fe-c:stä mikä johtaisi yhteensopivuus ongelmiin. Itselläni on fillarissa Continentalin GP4000II S renkaat. En tiedä onko likimainkaan parhaat mahdolliset renkaat sisätreeniin mutta pitkään aikaan ei ole murusia takarenkaasta irronnut. Lähinnä ihan uutena vastusrullaan tarttuu kumia mutta aika pian tuo on loppunut.

Moi,
Ajan myös kesän maantiellä ajetulla Contin GP4000II S renkaalla , eikä kumia irtoa.

Syystuulia
16.11.2016, 08.37
Kiitos Juha! Hyvä tietää että päästään alkuun ilman lisähärpättimiä. Ja ostella niitä sitten ajan kanssa. Ja niin tosiaan olen ymmärtänytkin että jos on kaksi laitetta, kummallekin pitää hankkia ohjelmisto erikseen.

Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla

Keijo Leppänen
16.11.2016, 19.04
Mistähän löytyis nopeiten wahoon ant+dongeli?

klemola
17.11.2016, 16.41
jatkaakos noniinno edelleen kiittämätöntä moderointia bkool Finlandissa? Ihmettelen kun 1st uphill suoritus ei ilmaantunut liigaan...

noniinno
17.11.2016, 17.35
jatkaakos noniinno edelleen kiittämätöntä moderointia bkool Finlandissa? Ihmettelen kun 1st uphill suoritus ei ilmaantunut liigaan...
Nyt en osaa auttaa. Kaikki tarkistettavaksi tulleet sessiot olen hyväksynyt, jos ovat olleet "completed". Tähän mennessä siis kaikki on hyväksytty. Valitan, vanhojen merkkien perusteella olisi ollut veret seisauttava aika. Moderointi on turhan hieno sana, lähinnä tarkistan, että reitti ajetaan maaliin saakka.

ibike
17.11.2016, 18.44
Treinerin mukanahan tulee se USB-ANT+ tikku ja Garminin ANT+ tikut ei toimi sitten tuon kanssa.

Juha Lehtinen
17.11.2016, 19.27
Treinerin mukanahan tulee se USB-ANT+ tikku ja Garminin ANT+ tikut ei toimi sitten tuon kanssa.

Mitenkä tuo toimimattomuus ilmenee?. Jostain syystä itselleni ei tullut bkoolin mukana usb-tikkua jonka vuoksi olen käyttänyt garminin tikkua.

ibike
18.11.2016, 12.55
Mitenkä tuo toimimattomuus ilmenee?. Jostain syystä itselleni ei tullut bkoolin mukana usb-tikkua jonka vuoksi olen käyttänyt garminin tikkua.

Jaha, pitää testata, ekat versiot ei toiminu ja ainakaan ipad-mokkula ei pelannut. Hyvä, jos toimii nyt. Ja treinerin mukana tulee se tikku, puuttuiko paketista?

Juha Lehtinen
18.11.2016, 13.38
Jaha, pitää testata, ekat versiot ei toiminu ja ainakaan ipad-mokkula ei pelannut. Hyvä, jos toimii nyt. Ja treinerin mukana tulee se tikku, puuttuiko paketista?
Juu, paketista puuttui. Puhuin sen verran puppua kun sanoin että minulla on nyt garminin ant+ tikku, nyt minulla on Eliten tikku. Mutta tuota Garminin pientä ant+ tikkua olen myös aikoinaan
käyttänyt ja läppäri on sen hyvin tunnistanut ja tikku on laitteet tunnistanut myös.

Juha Lehtinen
18.11.2016, 17.39
Äsken tein pari sessiota bkoolilla, piti testata Garminin ant+ tikkua. Hyvin pelitti, ei mitään ongelmaa.

Keijo Leppänen
18.11.2016, 21.33
Niin saako iipadin toimimaan muulla, kuin wahoon ryöstö hintaisella ant+ donglella?

ibike
19.11.2016, 11.27
Niin saako iipadin toimimaan muulla, kuin wahoon ryöstö hintaisella ant+ donglella?

Toimii suoraan blutuutilla.

noniinno
19.11.2016, 16.44
Toimiiko vastuksen säätökin bluetoothilla? Tämä oli minulle uusi tieto. Olen kuvitellut, että bluutuutilla toimii vaan "tyhmänä".

Sisu
24.11.2016, 22.17
Toimiiko vastuksen säätökin bluetoothilla? Tämä oli minulle uusi tieto. Olen kuvitellut, että bluutuutilla toimii vaan "tyhmänä".

Juu, pitäis toimia, testaan vielä tabletilla jahka ehdin...

Takamisakari
25.11.2016, 10.48
Onko tämä bluetooth- ohjattavuus uusi ominaisuus, tai liittyykö vaan uuteen malliin? Ainakin mää olen joutunut pari vuotta vanhalla käyttämään ant+- donglea, mikä esim iipädin kanssa aikaansaa sen että esim lataaminen ei onnaa kun "portti" on jo käytössä..

noniinno
25.11.2016, 10.59
Oman Vortexin olen saanut toimimaan "tyhmänä" bluetoothilla, mutta vastuksen säätö onnistuu vain Antplussalla. Vanha Bkoolin traineri (se ihan ensimmäinen malli) ei toiminut bluettothilla ollenkaan, en tiedä näistä edistyneemmistä, uudemmista laitteista.

janip
26.11.2016, 17.37
Anteeksi tyhmyyteni mutta miten Finland ryhmään liitytään?

Hivo
26.11.2016, 21.51
Kuinka paljon rahaa pitää olla että voi ostaa noita ajoasuja ja muuta? Ja miten se toimii.

Keijo Leppänen
26.11.2016, 23.47
Ei toimi suoraan bluutuutil, eikä kyllä muutenkaan. Ipadi mini3 ja smart pro raineri😳

Juha Lehtinen
27.11.2016, 05.57
Anteeksi tyhmyyteni mutta miten Finland ryhmään liitytään?

Tuohon ei taida olla kuin kaksi tapaa, joko joku jäsen kutsuu sinut ryhmään tai sitten kirjaudut bkoolin sivustolle ja klikkaat bkool finland linkkiä ja sieltä lähetät pyynnön liittyä jäseneksi

Kuinka paljon rahaa pitää olla että voi ostaa noita ajoasuja ja muuta? Ja miten se toimii.

Oliskohan ollut jossain 1000-2000 bkool rahan verran tuo määrä, ihan tarkkaan en muista. Toistaiseksi uuden simulaattoriversion julkaisun jälkeen tuo ei näytä toimivan ollenkaan, ainoastaan saa virtuaalisesti korjattua jonkun ajoasun minkä olet ostanut edellisen simulaattoriversion aikana. Edellisessä versiossa jossa osto onnistui niin en ollut oikein vakuuttunut tavasta jolla uusia asuja sai ostaa, tuon takia en ole kokenut minkäänlaista painoarvoa kyseiselle ominaisuudelle.

bucinebikers
27.11.2016, 10.13
Löytyisikö apua ? Bkool pro:ssa tuli seuraava ongelma: Ohjelma käynnistyy ja Bkool trainer Pro ANT+ löytyy. Harjoituksen aikana watit näkyy, mutta vastus ei muutu. Käytän laitetta IOs liitymällä. Testattu kahdella MacBookilla ja Ipadilla ja kaikissa sama ongelma. Ohjelman olen poistanut ja asentanut useaan kertaan, vihreä valo palaa vastuksessa ja olen resetoinut sen siitä valon vieressä olevasta pienestä painikkeesta. Muutana päivä sitten vielä toimi samoilla laitteilla.

Mulla sama ongelma, tais tulla simulaatorin päivityksen myötä, vanhempi perus malli bkool, Tabletilla alko Bluetootilla ottaan yhteyden mutta, ei vastus säädy enää silläkään eikä tietokoneella ant yhteydellä, sekaako garmin 1000 data jotain kun käytän voima ja nopeus ym. dataa sen kautta. Ostin trainerin käytettynä syksyllä, aluksi toimi kuin junan WC. Session aluksi ottaa profiilini huomioon mutta lähdön hetkellä ei mun heppu lähde liikkeelle, polkee paikallaan, videossa menee virtuaalinopeudella eikä näytä todellista tehontuottoani mun pyörältä...

noniinno
27.11.2016, 10.48
Bkool Finlandin jäseneksi pääsee kun vaan klikkaa kirjautuneena ryhmän kuvakkeen vierstä "sign in" -pökälettä.

Vieläkin olen siinä uskossa, että Bluetoothilla ei voi säätää vastusta, vaan vaatii aina ANT+ Fe-C yhteyden. Senpä takia bluetooth kannattaa ottaa pois käytöstä kokonaan. Lisäksi kannattaa tarkistaa, ettei muita appseja ole käyttämässä trainerin Ant+ -yhteyttä.

Jotain tuollaista pikahaulla löysin:

Why isn't the ANT+ detected?

2015-02-05-Ensure it is connected to your device.
-It's connected but the ANT+ isn't detected.
- Do you have the Garmin Express or Agent software (or any other program that uses ANT+ technology, like Adidas MyCoach) on the computer? Close Garmin Express (it's not compatible with our simulator) and turn off all other Garmin programs and processes on your computer. (Windows: Task manager >> Applications/Processes // MAC: Activity Monitor). Make sure also that you aren't using the Garmin USB ANT+. To use Bkool Indoor, the Garmin Agent must be off. If not, the two programs may conflict with each other.
- If the above doesn't work, there could be a conflict in your computer's COM ports. Try a different USB port, or go into the Device Manager and in LibUSB, you'll see USB ANT+ Stick 2. Right click and select Uninstall. Remove and reinsert the USB to reinstall the USB ANT+. You can also try rebooting the computer after uninstalling the USB ANT+.
ja

16.4 THE SIMULATOR IS SLOW OR HANGS UP DURING A SESSION
Depending on your device's features, you may not be able to display videos in high definition. If the simulator is slow or hangs up during a session, go into the settings and lower the quality or turn off the video and 3D.

Jami2003
27.11.2016, 11.14
Osaako joku sanoa onko live sessioissa kaikki polkijat (paitsi bkoolin virtuaali hahmot) oikeasti livenä vai onko siellä tallennettuja lenkkejä mukana. Ihmeesti joku voi olla yht'äkkiä 3h perässä vaikka alussa oli vain vähän. En ymmärrä miten tuo livenä onnistuisi mutta tallennettuna voi tietysti olla vaikka mitä heittoja.

Ja jos näin, miten nimistä näkee kuka livenä ja kuka ei...

Juha Lehtinen
27.11.2016, 11.43
Osaako joku sanoa onko live sessioissa kaikki polkijat (paitsi bkoolin virtuaali hahmot) oikeasti livenä vai onko siellä tallennettuja lenkkejä mukana. Ihmeesti joku voi olla yht'äkkiä 3h perässä vaikka alussa oli vain vähän. En ymmärrä miten tuo livenä onnistuisi mutta tallennettuna voi tietysti olla vaikka mitä heittoja.

Ja jos näin, miten nimistä näkee kuka livenä ja kuka ei...

Mielestäni ne polkijat ovat aidosti livenä jonka nimen edessä on maansa lippu, muut taitavat olla tallennettuja lenkkejä.

noniinno
27.11.2016, 13.48
3d -kuvassa ne haamut on ainakin niitä läpikuultavan sinisiä.

janip
27.11.2016, 19.46
Mistähän johtuu että kun tänään ajoin paria eri live reittiä niin kesken matkan heittää ulos ohjelmasta. Käytössä vanhempi iPad. Ja onko niin että kun iPad paritettu bluetoothilla niin Garminin sykevyö, nopeus ja poljinanturi ei ns toimi bkoolin softassa? Jos näin niin millä iPadin saa parhaiten toimimaan?

Jami2003
27.11.2016, 20.03
En tiedä parhaiten mutta itse olen käyttänyt ongelmitta bkoolia aina vanhalla läppärillä missä on kiinni bkoolin oma ant+ mokkula.

Juha Lehtinen
27.11.2016, 20.22
Mistähän johtuu että kun tänään ajoin paria eri live reittiä niin kesken matkan heittää ulos ohjelmasta. Käytössä vanhempi iPad. Ja onko niin että kun iPad paritettu bluetoothilla niin Garminin sykevyö, nopeus ja poljinanturi ei ns toimi bkoolin softassa? Jos näin niin millä iPadin saa parhaiten toimimaan?

Mielestäni tuo bluetooth aiheuttaa ristiriidan eli kannattaa ostaa iPadiin ant+. Tuossa vähän ylempänä on keskusteltukin asiasta.

janip
27.11.2016, 21.21
Okei ja kiitos tiedosta. Mistä olette ostaneet tätä wahoo ant tikkua iPadille?

noniinno
27.11.2016, 23.20
Okei ja kiitos tiedosta. Mistä olette ostaneet tätä wahoo ant tikkua iPadille?

Tuolta olen wahoon himmeleita tilaillut http://eu.wahoofitness.com/devices/accessories

Keijo Leppänen
27.11.2016, 23.33
Jep. Vaihtelevasti toimii nyt ipadin kanssa bkool. Itse ostin wahoon adapterin lumberilta, ja ainakin varuste net myy sitä myös, ryöstö hintaan tietenkin. En tosin saanu sitä toimimaan kopio lightning adapterin kanssa.

Juha Lehtinen
28.11.2016, 00.55
Itse en ole iPadia Bkoolin kanssa käyttänyt. Oma iPadini on liian laiska pyörittämään Bkoolin simulaattoria vaikka muuten toimisi. Syytä tyytyä läppäriin.

Takamisakari
05.12.2016, 14.27
Jahhah, meinasin aloittaa trainerikauden eilen mutta menikin korjaushommiksi. Traineri oli saanut kesän aikana osumaa autotallissa (kuka lienee murjonut??) jonka seurauksena vauhtipyörässä oleva propelli on murtunut neljästä kiinnityskohdastaan eikä pysy kiinni. Tämän seurauksena vauhtipyörän toisella puolella oleva n 0,5mm teräslevy ei pysy paikoillaan (koska on kiinni ruuveilla just tuohon ropelliin). en hätäpäissäni keksinyt muuta ratkaisua kuin liimata teräslevyt kiinni vauhtipyörään ja ehkä se ropellikin pitänee yrittää liimata. Tuossahan on tietty se suojaritilä edessä mutta sen taasen olin poistanut räminän takia jo aikaisemmin. Mutta nyt kysymykseen, ei kai tuolla ropellilla ole oikeasti mitään suurempaa funktiota itse härvelin toiminnassa? Ei mee taaskaan hommat ku Strömssöössä..

janip
06.12.2016, 15.06
Tuolta olen wahoon himmeleita tilaillut http://eu.wahoofitness.com/devices/accessories

Onko näitä tikkuja eri versioita vai pitääkö tähän vielä hommata joku adapteri?http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161206/55b6c45e60a8a1705b018d737330e076.jpg

noniinno
06.12.2016, 16.27
^ Tuohin voisi vastata ehkä joku iPadin omistaja, itse olen tilannut sykevöitä enkä ymmärrä omenoista mitään. Tuollaisen kuvan kuitenkin löysin pikahaulla
https://www.wildfiresports.com.au/assets/images/Connecting%20ANT+%20Devices(1).jpg

janip
06.12.2016, 18.00
^ Tuohin voisi vastata ehkä joku iPadin omistaja, itse olen tilannut sykevöitä enkä ymmärrä omenoista mitään. Tuollaisen kuvan kuitenkin löysin pikahaulla
https://www.wildfiresports.com.au/assets/images/Connecting%20ANT+%20Devices(1).jpg

Niin se taitaa olla että menee huomenna hankintaan https://www.verkkokauppa.com/fi/product/26907/djcdc/Apple-Lightning-30-nastainen-sovitin-MD823. Elämä ja varsinkin harrastukset on.

Takamisakari
07.12.2016, 10.29
Ainakaan mun uudehko pädi ei toiminut tuolla kuvan ensimmäisellä kombolla, eli wahoon palikka + 30pin adapter. Vanha pädi taasen toimii pelkällä wahoolla. Ehkä en vaan osaa.

janip
07.12.2016, 21.41
Niin se taitaa olla että menee huomenna hankintaan https://www.verkkokauppa.com/fi/product/26907/djcdc/Apple-Lightning-30-nastainen-sovitin-MD823. Elämä ja varsinkin harrastukset on.

Testilenkki ajettu ja hyvin pelasi. Ainut ongelma oli se että iPadista piti ottaa suojakannet pois että liitin mahtui menemään kunnolla kiinni. Pädinä iPad air.

noniinno
07.12.2016, 22.02
Bkoolissa on menossa vielä viimeistä viikkoa ihan omin käsin tehty etappikilpailu "Lyhyet erikoiset". Muuan Tommi pitää johtoa tiukasti käsissään, vaikka jäätäviä suorituksia kyllä muillakin. Omat ajoni ovat menneet persiilleen lähinnä terveyden kanssa tapellessa. Eiköhän uusi etappikisa pyöräytetä taas joulun jälkeen. Reittiehdotuksia otetaan vastaan. max. tunnin rutistuksia, välissä voisi olla joitain lyhyempiäkin. Mitä yleisö on mieltä, onko parempi, että etapit aukeavat toisiaan seuraavissa aikaikkunoissa, vai onko parempi, jos läväytetään kaikki yhteen ja samaan, pitempään aikaikkunaan? Tasamaata vai mäkeä?

paaton
07.12.2016, 22.21
Bkoolissa on menossa vielä viimeistä viikkoa ihan omin käsin tehty etappikilpailu "Lyhyet erikoiset". Muuan Tommi pitää johtoa tiukasti käsissään, vaikka jäätäviä suorituksia kyllä muillakin. Omat ajoni ovat menneet persiilleen lähinnä terveyden kanssa tapellessa. Eiköhän uusi etappikisa pyöräytetä taas joulun jälkeen. Reittiehdotuksia otetaan vastaan. max. tunnin rutistuksia, välissä voisi olla joitain lyhyempiäkin. Mitä yleisö on mieltä, onko parempi, että etapit aukeavat toisiaan seuraavissa aikaikkunoissa, vai onko parempi, jos läväytetään kaikki yhteen ja samaan, pitempään aikaikkunaan? Tasamaata vai mäkeä?

Minä tulen varmaankin joulun jälkeen mukaan skaboihin. Bkool pitää ehdottomasti testata zwiftin ilmaisen jakson päättymisen jälkeen.
Ja mäkeä kiitos, tasamaalla puskeminen tuntuu luonnottomalta trainerilla. Mäessä ei taas ole vaihtoehtoja tiheällä pakalla.

Juha Lehtinen
07.12.2016, 23.04
Minulle passaa hyvin nykyinen aikaikkuna formaatti ja mäkisessiot. Olen tarkoituksellisesti lisännyt mäkisessioiden määrää muutenkin, tavoitteena saada poweria jalkoihin lisää. Nämä syksyn lyhyet erikoiset ovat olleet oikein passeleita myös. Martikaisen Tommi on kyllä aika jäätävä ollut, tosin alan ammattimiehiä joten ilmankos.

Jami2003
08.12.2016, 00.13
Viime talvena ajoin muutamia skaba etappeja mutta työmatkailu häiritsee hyvää harrastusta. Joten itse äänestän että kaikki kerralla tai ainakin pitempi kuin viikon aika missä ajaa etappi.

Kyllähän noita klassikko mäkinousuja olisi kiva kokeilla. Toki muutama helpompikin etappi saa olla välissä :)

Esaak
08.12.2016, 17.47
Ainakaan mun uudehko pädi ei toiminut tuolla kuvan ensimmäisellä kombolla, eli wahoon palikka + 30pin adapter. Vanha pädi taasen toimii pelkällä wahoolla. Ehkä en vaan osaa.

Onko adapteri tarvike vai Applen oma? Kiinasta tilatuilla adaptereilla ei minullakaan toiminut, mutta alkuperäisellä 10xkalliimmalla lähti toimimaan wahoon tikku.

Takamisakari
09.12.2016, 12.21
Tilasin tuon verkkokaupasta eikä sekään ollut ihan ilmainen, olisiko ollut komisen kynppiä. Kehtaatko laittaa linkkiä/tietoa millaisella sait toimimaan? Sain (ihme kyllä) oman mosan liimailtua kasaan ja fillarin päälle, eka tunnin mtb-lenkki jossain kazachstanin aroilla oli kuitenkin ihan kivaa vaihtelua sateessa ja pimeässä rypemiselle.

ibike
09.12.2016, 15.06
Ei toimi suoraan bluutuutil, eikä kyllä muutenkaan. Ipadi mini3 ja smart pro raineri

Tarkista ihan ekaks, että treinerissä on uusin firmis sisällä. Toimii bluutuutilla ja ANT+ ja myös suoraan Ainakin Garmin Edge 1000... Tossa hiljatain tullut ohjelmistopäivitys sotki hiukan, mutta nyt on saatu korjattua...

Esaak
09.12.2016, 17.40
Tilasin tuon verkkokaupasta eikä sekään ollut ihan ilmainen, olisiko ollut komisen kynppiä. Kehtaatko laittaa linkkiä/tietoa millaisella sait toimimaan? Sain (ihme kyllä) oman mosan liimailtua kasaan ja fillarin päälle, eka tunnin mtb-lenkki jossain kazachstanin aroilla oli kuitenkin ihan kivaa vaihtelua sateessa ja pimeässä rypemiselle.

Tällä lähti minulla toimimaan. Ei BKOOL:in kanssa tosin, vaan garminin antureiden + trainerroadin.

http://www.gigantti.fi/search?SearchTerm=Apple+Lightning+-+30-pin+-+sovitin+MD823&search=&searchResultTab=Products

noniinno
12.12.2016, 20.30
Syystalven etappikilpailun kolme parasta:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161212/98b1c539dc686cfb22ccdb97dde35094.jpg

Juha Lehtinen
13.12.2016, 18.25
Hyviä tuloksia syksyn lyhyissä ja jonkin verran varsin tasaväkistä myös. Tuli aloitettua Bkool winter cup myös. Varsin motivoivia nämä virtuaalikisat kun näitä on päässyt jonkin aikaa ajamaan.

Jami2003
13.12.2016, 21.08
Bkoolin ilmais setti loppuu parin päivän päästä ja pitää varmaan kokeilla ihan huvin vuoksi zwiftiä.

Juhalla taitaa olla kokemusta molemmista ja olet kuitenkin vissiin päätynyt enemmän ajamaan bkoolia.

Juha Lehtinen
13.12.2016, 21.54
Bkoolin ilmais setti loppuu parin päivän päästä ja pitää varmaan kokeilla ihan huvin vuoksi zwiftiä.

Juhalla taitaa olla kokemusta molemmista ja olet kuitenkin vissiin päätynyt enemmän ajamaan bkoolia.
Bkool tuntuu jotenkin mielekkäämmältä kattavamman sessiokokoelman vuoksi ja kyllä Bkoolissakin pääsee kilpailemaan vaikka ei samaan aikaa kymmeniä/satoja kanssakilpailijoita olisikaan.
Zwiftiäkin käytän aika-ajoin mutta hieman liian rajoitetusti reittejä saa valita vaikka muuten tuntuma Zwistissä on kyllä hyvä.

Jami2003
13.12.2016, 22.13
Bkool tuntuu jotenkin mielekkäämmältä kattavamman sessiokokoelman vuoksi ja kyllä Bkoolissakin pääsee kilpailemaan vaikka ei samaan aikaa kymmeniä/satoja kanssakilpailijoita olisikaan.
Zwiftiäkin käytän aika-ajoin mutta hieman liian rajoitetusti reittejä saa valita vaikka muuten tuntuma Zwistissä on kyllä hyvä.

Joo luulen kyllä palaavani pyöräilemään Bkoolilla Zwiftin ilmaistestin jälkeen. Mua ei oikein nuo tietokonegrafiikat nappaa, tykkään paljon enemmän katsella oikeita maisemia ajellessa.

Huonoin puoli Bkoolissa on aina vaan kauhean sekava käyttöliittymä nettisivuineen jne. Randomilla on helppo ajella eri pituisia reittejä mutta jos haluaisi ajaa vaikka jotain haasteita yms niin heti pitää olla näpsimässä nettisivuilta päälle jne. Olisi mukavampaa jos kaiken pystyisi hallinnoimaan simulaattori softasta. Vaikka mielestäni esimerkiksi kuulun tähän porukkaan jolla ajoitte syksyn erikoisia niin ei simulaattori softa niitä minulle missään vaiheessa ehdotellut kun en käynyt näpsimässä nettisivujen puolelta päälle. Luulis tollaisten pikku juttujen hiomisen olevan helppoa verrattuna itse simulaattoriin...

ibike
14.12.2016, 12.40
Onneksi BKOOL:n väki kuuntelee parannusehdotuksia, joskin toteutus on hiukan hidasta, mutta parempaan suuntaan on koko ajan mennyt.

Jami2003
15.12.2016, 20.21
Jaahas, levähti bkoolista premium tarjous - 50 prosenttia sähköpostiin. Parit päivät voimassa. Saa nähdä jaksaako edes zwiftiä alkaa testaamaan. Jotain pitäisi asentaa kuitenkin ja tilit luoda yms epäpyöräilymäistä :)

noniinno
15.12.2016, 22.47
^^Kun saisivat sen delete -nappulan johonkin. Nyt esmes jos tekee liigan session nimeen virhelyönnin, niin siinähän kärsit, ja kaikki luulevat ettet vaan osaa. Varmaankin kun ihan ensimmäisten joukossa olin Suomessa käyttämässä härveliä, niin onhan kehitys ollut huimaa niistä ajoista.

Jani Mahonen
16.12.2016, 18.51
Bkool varattu ibikestä [emoji4]:) :)
Vielä kun saa pystytettyä sisäpyöräilyaseman kotiin niin alkaa armoton peruskunnon metsästys 3kk ajotauon jälkeen.

Jami2003
16.12.2016, 19.37
Ei sitten zwifti asentunut mun 5 sekunnin kärsivällisyydessä ja laitoin eilen premiumin voimaan alennuksella.

Onhan tuossa näköjään jonkin verran kehitystä tullut myös nettisivujen puolelle viime talvesta nyt kun vaivauduin sieltä hieman lenkkejä laittamaan aikatauluttamaan. Sehän ehdottaa randomilla tätä tai huomista päivää ajettavaksi lenkeille mutta eivät ne taida simulaattorin puolelta "vanhentua" bookatun päivän jälkeenkään.

Vieläkään ei ole vain ottanut silmään liiga vapaita kisoja tyyliin "tänään klo 19, 20 km täysiä" mihin voisi vaan hypätä polkemaan kilpaa livenä olevien kanssa. Kuitenkin hieman eri fiilis kuin nauhoitetut haamut ja jos taas osallistuu live sessioihin niin se on ihan arvasta kiinni onko porukka polkemassa pk:ta vai kovempaa siellä. Tiedetään trainereitten eroavaisuudet ja tarkoitus on voittaa vain itsensä mutta olisihan se siitä huolimatta eri fiilis ottaa osaa "kisaan" jossa esim kaikki amatööri tasoiset oikeasti yrittävät vetää omaa kovaa :)

Juha Lehtinen
16.12.2016, 20.17
Itselleni Bkool Finland ja Bkool winter cup ovat sopivia haasteita virtuaaliseen kisailuun. Normaalisti ajan yhden ajon/sessio. Muu aika menee palautellen ja sopivasti herkistellen erilsisilla vauhtileikittelyillä sekä tietenkin voiman rakentelua jalkoihin mäkisessioilla.

ibike
17.12.2016, 11.39
Bkool varattu ibikestä [emoji4]:) :)
Vielä kun saa pystytettyä sisäpyöräilyaseman kotiin niin alkaa armoton peruskunnon metsästys 3kk ajotauon jälkeen.

Livesessiot on sitten vaarallisia peruskuntotreeniin... menee aina kisailuks :D

klemola
18.12.2016, 15.54
Joko joku tarttui tuohon -50% tarjoukseen? Saiko sen myös kuukaisittaiseen tialaukseen vai vain vuositilaukseen?

Jami2003
18.12.2016, 17.13
Joko joku tarttui tuohon -50% tarjoukseen? Saiko sen myös kuukaisittaiseen tialaukseen vai vain vuositilaukseen?
Tartuin. Sai kuukausittaiseen tilaukseen. Vuositilausta en edes yrittänyt tehdä.

r.a.i
18.12.2016, 20.41
Terve, yritin tänään testata bkool-softaa Tacxin Neon kanssa. Mutta, vaikka tuolla web-sivuilla oli Neo yhteensopivien trainereiden listalla, mun Neo pariutui softan kanssa vain "tehomittari" tilassa, joten virtuaalisuutta ei ollut ollenkaan. Ajelin kuiteskin vähän aikaa jotain videopätkää, mutta resoluutio oli aika syvältä vaikka koneessa pitäisi kyllä vääntö riittää.

Ovatko muut onnistuneet Neon kanssa ja miten tuo virtuaalisuus tuolla yleensä on toteutettu?

Jami2003
18.12.2016, 21.38
En tiedä onko mitään vaikutusta mutta kävitkö valitsemassa simulaattori softan asetuksista tuon Neon (jos se siellä on).

Tuonne kun voi jokainen upata reittejä niin tasokin on sen mukainen. Live settejä jos ajelee tai monta tähteä saaneita niin niissä yleensä on kuvanlaatu ja mäkien paikat kohdallaan.

Jos salivuoro huomiselta peruuntuu kuten nyt näyttää niin täytyy ajaa FTP testi. Näkis vähän saako talven aikana mitään aikaan :)

r.a.i
18.12.2016, 21.47
^Juu ei ollut simulaattorisoftassa Neo listalla, web-sivuilta löytyy kohdasta "compatible trainers". Et en sit tiedä...

Juha Lehtinen
18.12.2016, 21.59
^Kokeilitko laittaa jatkokaapelia ant+ tikkuun ja laittaa tikku mahdollisimman lähelle Neoa?.

r.a.i
18.12.2016, 22.14
^Tein parituksen BT:llä ja Neo näkyi simulaattorisoftassa, mutta vain tehomittarina ei älytrainerina. Pitänee kokeilla vielä Ant+ -tikulla, mulla on tosin vain vanha Garminin Ant+ tikku, joka ei toiminut ainakaan Zwiftin kanssa..

Bempster
19.12.2016, 13.34
Tietääkö kukaan onko bkoolissa sisällä sulake ja voiko sen vaihtaa?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hivo
19.12.2016, 21.20
BKool Classicissa jäi joku valtavan raskas vastus päälle eikä se suostu muuttumaan vaikka katkaisee virran laitteesta. Mitähän sille pitäisi tehdä?

EDIT: Suihkussa käynnin jälkeen laitoin virran päälle niin alkoi taas hurisemaan ja vastus oli nollaantunut, olisiko tuossa joku lämpörele tms. joka jumittaa?

Mka
20.12.2016, 14.49
Aloittelijan kysymys:
Saako Bkool Prota ja nettisoftaa toimimaan niin että voisin polkea yksin siinä 3D todellisuudessa ja jatkossa polkisin edellisen harjoitukseni "haamua" vastaan?
Tuntuu että ainoa vaihtoehto on aloittaa jonkun muun järjestämä online harjoitus...
Jos ei saa, niin minulla olisi myytävänä viimeviikolla ostettu Bkool Pro, sekä LaPierren maantiepyörä.

Juha Lehtinen
20.12.2016, 15.15
Aloittelijan kysymys:
Saako Bkool Prota ja nettisoftaa toimimaan niin että voisin polkea yksin siinä 3D todellisuudessa ja jatkossa polkisin edellisen harjoitukseni "haamua" vastaan?
Tuntuu että ainoa vaihtoehto on aloittaa jonkun muun järjestämä online harjoitus...
Jos ei saa, niin minulla olisi myytävänä viimeviikolla ostettu Bkool Pro, sekä LaPierren maantiepyörä.
Kyllä onnistuu. Tuota varten sinun pitää mennä Bkoolin nettisivulle. Bkoolin nettisivulta klikkaat sen session jonka haluat valita. Eteesi tulee activity detail sivu, tässä vaiheessa klikkaat vielä
uudemman kerran session nimeä jonka jälkeen tulee näkyviin vaihtoehdot schedule ja set-up. Klikkaa set-up painiketta ja sen jälkeen ruksita show my times. Siitä sitten valitset oman aikasi
ja klikkaat schedule painiketta. Bkoolin simulaattorista menet settings valikkoon josta valitset solo-mode. Suurin piirtein näin pitkän kaavan selityksen mukaan.

Mka
20.12.2016, 18.31
Ju*#%auta kun oli vaikeeta. Mutta kiitos neuvoista Juha! Nyt toimii eikä vastus mene myyntiin =)

Juha Lehtinen
20.12.2016, 18.54
Ju*#%auta kun oli vaikeeta. Mutta kiitos neuvoista Juha! Nyt toimii eikä vastus mene myyntiin =)
No joo, ei tämä sisäpyöräilyyn meneminen ole ihan yhtä helppoa kuin ulkolenkille lähteminen. Toivottavasti ei myöskään fillarisi mennyt myyntiin ;).

Jami2003
20.12.2016, 18.59
Sisälenkillä sentään on mahdollista ettei kukaan muu polje samaa sessiota. Ulkona on mahdotonta estää muita tiellä liikkujia ;)

Petaho
23.12.2016, 18.18
Tervehdys. Bkool Pro hankittu :) Kuinka kestää pakkasta kun ajattelin ulkovarastossa polkea?

noniinno
23.12.2016, 21.15
^Muutaman asteen pakkasessa toimi ihan ok, kun muutaman kerran kokeilin. Itse en kestänyt. Vaikka hiki valui solkenaan, jäätyi pää, korvat. sormet ja varpaat.

Jani Mahonen
24.12.2016, 11.07
Kokeilin eilen testimielesssä pk:ta pyöritellä ja liityin softalla johonkin helponnäköiseen lyhyeen online-reittiin. Minuutin päästä huomasin vetäväni virtuaaliset 40km/h ettei kaverit jätä :D No eihän sitä jaksa kolmen kuukauden ajotauon jälkeen kauaa mutta
varsin lupaavalta vaikuttaa, ja tarjoaa toivottua vaihtelua sisäpyöräilyyn!

^^ en kyllä ajaisi ulkona, trainerissakin on sisällä elektroniikkaa ja sanoisin että kondensaatiokosteus voi tehdä pahojaan, tuskin on vahvasti suojattu.

Juha Lehtinen
24.12.2016, 12.06
Näin itsekin luulen että harjoitusvastus on enemmänkin suuniteltu käytettäväksi sisällä lämpimässä. Kieltämättä livesessioissa kilpailuvietti herää, vähän sama kuin ulkolenkillä kun näet horisontissa toisen
pyöräilijän niin melkein pirun sarvet tupsahtaa otsaan kun pitää edellä pyöräilevä saada kiinni.

Mka
24.12.2016, 12.51
Vielä yksi kysymys. Miten saan botit näkymään? Siellä pitäisi sotkottaa samanaikaisesti Max Smart & Ada Smart, sekä Benny Hills & Risha Hills mutta ne näkyy vasta lopputuloksissa.

Juha Lehtinen
24.12.2016, 13.27
Menet simulaattoriin ja sieltä settings-general-show opponents in the video. En ole testannut miten tuo toimii uudessa simulaattori versiossa mutta noin se pitäisi mennä.
Videolla ja 3D näkymässä hahmot esiintyvät kuitenkin aina eritavalla.

Jami2003
24.12.2016, 14.36
Jep. Videolla, jolla lähinnä itse ajan, muut ovat "leijailevia ilmapalloja".

Ajeleeko muut paljon velodromeja. Vuoden olen bkoolin omistanut ja tasan kerran ajanut 3D grafiikalla enkä kertaakaan velodromeilla. Aina videolla maisema reittejä :)

Juha Lehtinen
24.12.2016, 14.49
^ en ole ajanut kuin yhden velodrome session, kyseessä oli Bkool Finandin lyhyet erikoiset syksy 2016 kisan 12,5km velodrome sessio. Itse käytän 3D näkymää jos video alkaa liikaa pysähtelemään.

Jami2003
29.12.2016, 20.15
^ en ole ajanut kuin yhden velodrome session, kyseessä oli Bkool Finandin lyhyet erikoiset syksy 2016 kisan 12,5km velodrome sessio. Itse käytän 3D näkymää jos video alkaa liikaa pysähtelemään.
Heti kun puheeksi tuli niin viimeiset pari treeniä on pitäny ajaa 3D muodilla kun video pysähtelee täysin. Onkohan vika joululomassa ja minun nettiyhteyksissä vai joululomassa ja bkoolin servereiden ruuhkautumisessa. Pitääkö tässä seuraavaksi kokeilla polkea yöllä...

Harmillista kun tänäänkin ois ollut ajelua Norjassa ja sen mitä kerkesin maksimi laadulla videolla ajella niin oli kyllä todella nättiä maisemaa.

Petaho
04.01.2017, 21.52
Moi. Tarviiko ipadiin asentaa mitään ohjelmia kun käytää Ant+wahoo dongle mokkulaa vai minkä kautta yhdistää ipadin traineriin?

janip
04.01.2017, 21.54
Moi. Tarviiko ipadiin asentaa mitään ohjelmia kun käytää Ant+wahoo dongle mokkulaa vai minkä kautta yhdistää ipadin traineriin?

Ei muuta kuin bkoolin oma softa.

Petaho
04.01.2017, 22.25
Ei muuta kuin bkoolin oma softa.

Tarviiko laittaa Bluetoothia edes päälle?

Just4fun
04.01.2017, 22.28
Kun ajaa esim. Japanissa tai Columbiassa ja tallentaa treenit Garminin Connectiin niin saattavat esiintyä "väärällä" päivällä koska ne kirjautuvat "paikallistaa aikaa":)

janip
04.01.2017, 22.35
Tarviiko laittaa Bluetoothia edes päälle?

Ei. Itse olen huomannut että iPadin sijainnilla on väliä miten wahoon mokkula toimii. Hetken kun asettelee niin hyvin saa toimimaan. Bkoolin ohjelma näyttää hyvin singnaalin vahvuuden. Sykevyö ja garminin kandessi anturi yhdistyy myös hyvin. Joskus ohjelma heittänyt ulos ja yleensä signaalit menneet nollille. En tiedä mistä tämä johtuu. Mutta pääosin toimii hyvin.

Petaho
04.01.2017, 22.48
Ei. Itse olen huomannut että iPadin sijainnilla on väliä miten wahoon mokkula toimii. Hetken kun asettelee niin hyvin saa toimimaan. Bkoolin ohjelma näyttää hyvin singnaalin vahvuuden. Sykevyö ja garminin kandessi anturi yhdistyy myös hyvin. Joskus ohjelma heittänyt ulos ja yleensä signaalit menneet nollille. En tiedä mistä tämä johtuu. Mutta pääosin toimii hyvin.

Kiitokset! pitää huomenna kokeilla.
Omistan garminin mittarin niin saa samalla sitä kokeiltua. Eikö kumminkin nettiyhteys ole välttämätön?
XXL tarjoaa edullista tablettitelinettä
https://www.xxl.fi/tacx-bracket-for-tablet-black/p/1105234_1_style pitää melkein hommata niin saa hyvän sijainnin.

janip
04.01.2017, 22.50
Kiitokset! pitää huomenna kokeilla.
Omistan garminin mittarin niin saa samalla sitä kokeiltua. Eikö kumminkin nettiyhteys ole välttämätön?
XXL tarjoaa edullista tablettitelinettä
https://www.xxl.fi/tacx-bracket-for-tablet-black/p/1105234_1_style pitää melkein hommata niin saa hyvän sijainnin.

Kyllä juu tarvii nettiyhteyden. Nyt kun on enemmän ajanut niin tuntuu pelittävän koko ajan paremmin.

Hub
14.01.2017, 20.13
Osaakohan joku kertoa mikä on mennyt pieleen tai mitä pitäisi tehdä. Vastus on raskas ja näyttää 20-30 wattia. Jotekin kalibrointi on ihan metsässä. Jos pitää kalibroida, niin miten se tapahtuu BKoolissa?

Virrat kun käyttää pois, niin pitää kyllä mekkalaa, mutta rulla ei reagoi mitenkään. Onkohan tuo on sitten entinen peli?

Juha Lehtinen
14.01.2017, 22.39
Osaakohan joku kertoa mikä on mennyt pieleen tai mitä pitäisi tehdä. Vastus on raskas ja näyttää 20-30 wattia. Jotekin kalibrointi on ihan metsässä. Jos pitää kalibroida, niin miten se tapahtuu BKoolissa?

Virrat kun käyttää pois, niin pitää kyllä mekkalaa, mutta rulla ei reagoi mitenkään. Onkohan tuo on sitten entinen peli?
Bkoolissa ei ole minkäänlaista kalibrointi mahdollisuutta. Ainoa mahdollisuudet on joko ottaa virrat pois tai vaihtoehtoisesti painaa reset painiketta joka sijaitsee vastusyksikön takapaneelissa vihreän merkkivalon vieressä. Kumpaa olet käyttänyt, bluetoothia vai ant+. Ant+ on noista varmempi vaihtoehto ja varmuuden vuoksi ant+ tikku kannattaa jatkojohdolla sijoittaa lähelle vastusyksikköä. Tässä
suurinpiirtein ne asiat jotka itselleni tuli mieleen.

Hub
14.01.2017, 22.47
Bkoolissa ei ole minkäänlaista kalibrointi mahdollisuutta. Ainoa mahdollisuudet on joko ottaa virrat pois tai vaihtoehtoisesti painaa reset painiketta joka sijaitsee vastusyksikön takapaneelissa vihreän merkkivalon vieressä. Kumpaa olet käyttänyt, bluetoothia vai ant+. Ant+ on noista varmempi vaihtoehto ja varmuuden vuoksi ant+ tikku kannattaa jatkojohdolla sijoittaa lähelle vastusyksikköä. Tässä
suurinpiirtein ne asiat jotka itselleni tuli mieleen.

Näin olen ymmärtänyt että on plug and play. ANT+ laitteet. Yhteydet ovat olleet erittäin hyvät eikä ole ollut mitään ongelmia aikaisemmin. Mut nyt kun käynnistää uudelleen tai resetoi, niin pitää pitkään metakkaa, mut rulla ei hievahdakkaan eikä mitään muutosta. Vihreä valo vilkkuu.

Firmwaren päivitin, mutta vika oli jo ennen sitä.

Juha Lehtinen
14.01.2017, 23.03
^mikä bkoolin vastus sulla on?. Pro, One vai Go?. One malli vaatii ainakin kadenssisensorin toimiakseen.

Hub
14.01.2017, 23.35
^mikä bkoolin vastus sulla on?. Pro, One vai Go?. One malli vaatii ainakin kadenssisensorin toimiakseen.

Pro

Petaho
23.01.2017, 12.37
Tervehdys! Bkool ohjelma meinaa jumittaa, pysähtyy täysin, heittää serveriltä ulos, koko ohjelma kaatuu ja videot eivät aukea läheskään aina. Tälläistä kevyttä Ipad käyttäjältä :mad: Onko kenelläkään muulla kokemuksia asiasta vai pitääkö alkaa pyörittämään pc:llä ohjelmaa jos toimisi paremmin.

Juha Lehtinen
23.01.2017, 15.42
Tervehdys! Bkool ohjelma meinaa jumittaa, pysähtyy täysin, heittää serveriltä ulos, koko ohjelma kaatuu ja videot eivät aukea läheskään aina. Tälläistä kevyttä Ipad käyttäjältä :mad: Onko kenelläkään muulla kokemuksia asiasta vai pitääkö alkaa pyörittämään pc:llä ohjelmaa jos toimisi paremmin.
Itselläni on iPad3 ja erittäin nihkeästi se pyörittää bkoolin softaa joten ainakin minä olen todennut oman kannettavan huomattavasti paremmaksi vaihtoehdoksi. Jopa valikot toimivat hieman nihkeästi iPadillä.

Petaho
23.01.2017, 16.08
Itselläni on iPad3 ja erittäin nihkeästi se pyörittää bkoolin softaa joten ainakin minä olen todennut oman kannettavan huomattavasti paremmaksi vaihtoehdoksi. Jopa valikot toimivat hieman nihkeästi iPadillä.

Pitää kokeilla laittaa pc:n perään ja kokeilla toimiiko sitten paremmin.

HXX1100H
24.01.2017, 21.51
Moi,

Samat oireet minun Pro:n kanssa . Trainerin vihreä valo vilkkuu ja vastus näyttäämax. 45 W ja on raskas . Tuorein softakoneessa ,kokeiltu parittaa viemällä mötikkä kiinni ant+ tikkuun , vaihdettu tikku, PC , resetoitu useasti . Vilkkuminen/oireetjatkuvat.

Ymmärtääkseni trainerin vihreän merkkivalonpitäisi palaa jatkuvasti eikä vilkkua.
Näytöllä ei myöskään ole näkyvissä niitä vihreitä ”palleroita” trainerista , sykkeestä, kadenssista.

Laitan viestiä valmistajalleja jos sieltä ei apua löydy niin sitten uutta traineria etsimään.

Juha Lehtinen
24.01.2017, 22.03
Moi,

Samat oireet minunPro:n kanssa .Trainerin vihreä valo vilkkuu ja vastus näyttäämax. 45 W ja on raskas .Tuorein softakoneessa ,kokeiltu parittaa viemällä mötikkäkiinni ant+ tikkuun , vaihdettu tikku, PC , resetoitu useasti . Vilkkuminen/oireetjatkuvat.

Ymmärtääksenitrainerinvihreän merkkivalonpitäisi palaa jatkuvastieikä vilkkua.
Näytöllä ei myöskään ole näkyvissä niitä vihreitä ”palleroita”trainerista , sykkeestä, kadenssista.

Laitan viestiä valmistajalleja jos sieltä ei apua löydy niin sitten uutta traineria etsimään.

Et ole ilmeisesti vähään aikaan päivittänyt Bkoolin softaa. Nykyisessä simulaattori softassa ei ole enää vähään aikaan ollut vihreitä palleroita kertomassa yhdistetyistä/löydetyistä laitteista. Nykyinen harmaa pohjainen softa poikkeaa täysin vanhasta vaaleansinisen pohjaisesta softasta. Nykyisen mobiilisoftan versio on 3.12.

HXX1100H
24.01.2017, 22.16
Moi, Tuo softa on myös koneessani . "Varakoneen" softan päivitin tänään. Oletin niiden palluroiden näkyvän myös uusimmassa päivityksessä.

Juha Lehtinen
24.01.2017, 22.33
Moi, Tuo softa on myös koneessani . "Varakoneen" softan päivitin tänään. Oletin niiden palluroiden näkyvän myös uusimmassa päivityksessä.
Nykyisessä softassa löydetyt laitteet löytyvät ohjelman ylälaidasta, onko sinulla noin?.

HXX1100H
25.01.2017, 09.38
Nykyisessä softassa löydetyt laitteet löytyvät ohjelman ylälaidasta, onko sinulla noin?.

Jos tarkoitat setting sivua niin siellä trainer kyllä näkyy mutta sen vasemmalla puolella on " huutomerkillinen kolmio"´. Youtubesta löysin vastaavan kuvan , jossa tätä kolmiota ei ole.

26er
25.01.2017, 10.20
Mulle tuli kesän aikana sellainen feature, että BKOOLin ant+ mokkula ei toimi, kun macbookissa on bluetooth päällä. En tiedä johtuuko käyttöjärjestelmän vai BKOOL softan päivityksestä. Jotenkin myös tuntuu, että laitteiden löytyminen on hankalampaa ja ne pitää aina parittaa erikseen valikon kautta. Laite on siis ensimmäistä sukupolvea, mutta palvellut hyvin tähän saakka.

noniinno
25.01.2017, 11.02
Oma Vortexini lakkasi toimimasta Bkoolin kanssa. Eli ei osaa käyttää muuta kuin virtuaalinopeutta. No koko virtuaalitreenaamisessa ei ole mtn järkeä jos vastus ei osaa säätyä maaston mukaan. Näyttää siis että Bkoolin premium- jäsenyyden lunastus päättyy osaltani. Jos joku ei sitten halua vaihtaa Bkoolin traineriaan Tackxin Vortexiin, joka toimii hienosti kyllä Zwiftissä ja muissa treeniohjelmissa.

Petaho
25.01.2017, 13.34
Latasin eilen iPadille FULGAZ ohjelman ja tänään aamulla kokeilin niin heti löysi Bkool trainerin ja videot huippuluokkaa :) pitää vielä tutustua ohjelmaan paremmin kuin kerkiää.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170125/f78a71d62a00ce819742701b5f04c8f4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170125/f113008ffb08e036fc32eb402d545203.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170125/019f0609a945fe46134075674d7e6674.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170125/cc31522d8df227b5f80a5a3716c9cd26.jpg

HXX1100H
25.01.2017, 18.53
Jos tarkoitat setting sivua niin siellä trainer kyllä näkyy mutta sen vasemmalla puolella on " huutomerkillinen kolmio"´. Youtubesta löysin vastaavan kuvan , jossa tätä kolmiota ei ole.

Lainasin kaverin Bkoolia , laitoin sen oman trainerini tilalle. Laite toimi moitteettomasti, joten vika on itse trainerissa . Laiteen takuu on loppunut , mutta laitan kuitenkin Bkoolille noottia.

HXX1100H
31.01.2017, 17.10
Lainasin kaverin Bkoolia , laitoin sen oman trainerini tilalle. Laite toimi moitteettomasti, joten vika on itse trainerissa . Laiteen takuu on loppunut , mutta laitan kuitenkin Bkoolille noottia.

Otin yhteyttä laitteen myyjään ja kerroin oireet/takuuajan loppumisesta . Sieltä pyydettiin toimittamaan koko vanha laite heille niin saisin uuden . Tänään mutka Keravan kautta ja nyt on tallissa uusi laite:).

Takamisakari
08.02.2017, 12.52
Moro, onko uusimman päivityksen myötä esim tiedostojen "exporttaaminen" siirtynyt vain premiumiin? Mulla oli aikaisemmin Premium mutta siirryin joskus keväällä vapaa-ajelijaksi ja aikasemmin tiedostojen siirto esim .fit:tinä on toiminut aivan normaalisti mutta eipä toiminut enää tänään..

Juha Lehtinen
11.02.2017, 17.00
Onkos muilla ollut viime aikoina vaikeuksia session tallennuksien kanssa?. Itse tein tänään 2 sessiota joista toinen oli Bkoolin Winter Cupin 9-sessio. Molemmat sessiot jäivät pending tilaan kunnes liian monen
lähetys yrityksen jälkeen softa ilmoitti että: some of pending sessions have been attempted to be uploaded too many times. it will not be retried again. Bkoolille lähetin emailia mutta pelkään pahoin että bittitaivaaseen meni sessiot.

Keijo Leppänen
11.02.2017, 21.31
Mulla teki joku aika niin, että tallennettu sessio siirtyi stravaan(mistä niitä ainoastaan kattelen) jokusen tunnin viiveellä/ huomattavasti Normia myöhemmin. Tuli kuitenkin.

Juha Lehtinen
15.02.2017, 19.44
Bkoolilta sain hyvät ja toimivat ohjeet jolla sain epäonnistuneesti lähetetyt sessiot uudelleen lähetettyä. Pointsit Bkoolin asapille tästä.

26er
16.02.2017, 10.32
Nyt alkoi tosissaan vituttamaan, kun vähän väliä on julkaistu päivitys, joka on pakko asentaa ennen kuin pääsee ajamaan.

Eilen lisäksi oli ilmaiseksi tarjotut premiumedut kadonneet. Maksusuoritus vissiin päivittyy profiiliin viiveellä, seurauksena että en päässyt eilen illalla ajamaan yhtään mitään. Aina tuli "Go premium" -ruutu vaikka kuntotestiäkin yritin ladata.

Piti repiä pyörä trainerista ja ajaa lyhyissä vaatteissa korttelin ympäri notta sai tunteet jäähtymään...

Juha Lehtinen
16.02.2017, 12.40
Bkool ei ole toimut viime aikoina kuin se kuuluisa junan vessa. Osa sessioista ei tallennu kunnolla, yhteydet serveriin pätkii, tulokset näkyy sivustolla viiveellä jne. Bkoolin asiakaspalveluun info@bkool.com
on tullut lähetettyä normaalia enemmän palautepostia. Toimivaa apua olen saanut mutta siitäkin huolimatta Bkoolilla on paljon parannettavaa toimivuudessa.

26er
16.02.2017, 12.48
Hyvä, että joku jaksaa lähettää palautetta. Itse tyydyin kiroilemaan ja juomaan viinaa [emoji23]

Kesän aikana tehtyjen parannusten hyöty jää kyllä pahasti näiden ärsyttävien lieveilmiöiden jalkoihin. Ennen viitsi suositella Bkoolia muillekin, tällä hetkellä ei.

Juha Lehtinen
16.02.2017, 13.21
En tiedä mistä johtuu Bkoolin toimimattomuudet, ovatko yrittäneet keksiä jotain nerokasta ja heidän konehuoneensa on alkanut yskimään vai mistäkö kiikastaa. Bkoolin softaa on taidettu uusia jo 2-3 kertaa, en yllättyisi jos softa kokisi edelleen jotain uudistusta. Edellinen softa oli toimivuuden suhteen parempi kuin nykyinen.

Petaho
16.02.2017, 14.13
En tiedä mistä johtuu Bkoolin toimimattomuudet, ovatko yrittäneet keksiä jotain nerokasta ja heidän konehuoneensa on alkanut yskimään vai mistäkö kiikastaa. Bkoolin softaa on taidettu uusia jo 2-3 kertaa, en yllättyisi jos softa kokisi edelleen jotain uudistusta. Edellinen softa oli toimivuuden suhteen parempi kuin nykyinen.

Itsellä nykyinen softa toimii paremmin kuin edellinen.

Juha Lehtinen
16.02.2017, 20.48
Tiedä sitten onko suurtakaan eroa käytön suhteen onko käyttiksenä joku windowseista tai mac.

Jami2003
16.02.2017, 22.06
Mulla ei ole ollut ongelmia toimivuuden kanssa mitä nyt välillä ei verkon jeeku riitä videon pyörittämiseen. Oon kuvitellut että vika on minun päässä tai verkossa välillä mutta voihan se olla bkoolin servereilläkin.

Just4fun
16.02.2017, 23.18
Treenien näkyminen Bkoolin sivuilla kesti välillä aika kauan mutta muuten on toiminut. Tuo ERG moodilla ajaminen on varmaan hyvää treeenin kannalta mutta itseasiassa tekee ajamisen tylsemmäksi kuin vapaasti ajaminen.

JaniM
11.05.2017, 18.19
Onko joku saanut toimimaan tuon mobiilisoftan: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bkool.bkoolmobile

Kännykkäni Sony Z3:sen pitäisi pitää sisällään ANT+ tuen mutta ei nyt ainakaan heti yhdistä.

EDIT: näyttäisi toimivan kun lataa BKOOL mobilen lisäksi:

- ANT+ plugins service
- ANT Radio Service

Nikodemus
11.09.2017, 18.09
Mitenkäs Bkoolin toiminta vaikkapa Tacxin ja Eliten trainereiden kanssa? Jostain luin kommentteja ettei simulaattori osaa vähentää vastusta alamäessä kuin ainoastaan Bkoolin omalla trainerilla, joten muilla merkeillä ajelevat saavat pistää pökköä pesään oikein kunnolla alamäissä jos mielivät pysyä mukana. Tämähän on tietenkin aivan älytöntä. Nuo kommentit olivat noin vuoden takaa, joten tilanne on voinut tässä välissä korjaantua. Osaako kukaan sanoa, onko tilanne edelleen sama? Onko muuten softan kanssa ollut edelleen toivomisen varaa luotettavuuden ja käytettävyyden suhteen?

Petaho
24.10.2017, 22.36
Traineri kausi lähestyy ja laitoin bkoolin asemiin kunnes kaikki oli valmista ja ohjelman päivityksen jälkeen traineria ei löydy mistään! Ohjelman kautta. :(

Juha Lehtinen
24.10.2017, 23.18
Traineri kausi lähestyy ja laitoin bkoolin asemiin kunnes kaikki oli valmista ja ohjelman päivityksen jälkeen traineria ei löydy mistään! Ohjelman kautta. :(
Päivitin myös bkoolin simulaattorin windowsiin. Itselläni oli myös ongelmia ottaa uusi päivitetty versio käyttöön, windows kaatui siniseen ikkunaan. Tuon jälkeen poistin bkoolin täysin koneelta pois ja asensin uuden version bkoolin sivulta, nyt on toiminut.

Petaho
24.10.2017, 23.20
Päivitin myös bkoolin simulaattorin windowsiin. Itselläni oli myös ongelmia ottaa uusi päivitetty versio käyttöön, windows kaatui siniseen ikkunaan. Tuon jälkeen poistin bkoolin täysin koneelta pois ja asensin uuden version bkoolin sivulta, nyt on toiminut.

Pitää kokeilla samaa iPadin kanssa huomenna.

Jami2003
01.11.2017, 23.10
Joo ei nyt bkoolilla mene kuin strömsössä. Kahteen kertaan olen päivittänyt ja herjaa jotain ettei voi yhdistää serveriin. Saisivat vähän tsempata.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171101/c83747bb27d1f7d4240b4381db8dab0d.jpg

Takamisakari
02.11.2017, 10.30
Mä virittelin vehkeet "tulille" männäviikolla ja kun "mikään" ei toiminut niin totesin että antaa p**kan olla, ajelen ulkona ja rullilla.. Nykytekniikka on hienoa mutta vaatii niin pitkät hermot että ainakaan meikäläiselle ei ole moisia suotu..

eskeippi
19.11.2017, 15.19
Itsellä on erikoinen ongelma seuraavien järjestelmien kanssa: BKool, Strava ja Wahoo elemnt pyöräilytietokone. Kun ajan BKoolilla session se synkronoituu Srtavaan ilman ajoaikaa ja kilometrejä. Ajoaika ja kilometrit synkronoituu kyllä Wahoo elemnttiin oiken. Mikähän mahtaa olla ongelma, että ajoaika ja kilometrit ei näy stravassa. Stravan ja Wahoo elemnt synkronoituu oikein, kun ajan ulkona, mutta trainerilla ajelun jälkeen ei ajoaika ja kilometrit näy lainkaan. Oliskohan tuossa joku tupla synkronointionglma. Eli BKool ja Wahoo elemnt yrittää kumpin synkronoida stravaan saman session.

Juha Lehtinen
07.12.2017, 13.03
Onkos kellään muulla ollut viime aikoina bkoolin softan kanssa ongelmia?. Jostain syystä meikäläisen läppärillä windows 7 kaatuilee siniseen ikkunaan aina jossain vaiheessa kun bkoolia käyttää. Zwift toimii kuin kuuluisa junan vessa. Täytyy kokeilla bkoolin uudelleen asennusta josko olisi mitään vaikutusta.

edit. taisi löytyä syy. Zwift oli asennuksen yhteydessä lisännyt itsensä automaattisesti käynnistettävien ohjelmien joukkoon. No aika näyttää oliko tuo syy.

noniinno
07.12.2017, 18.01
Minut Bkool heittää aina n. 5 minsan jälkeen ulos reitiltä. Puolenkymmenen hylkäämiskerran jälkeen olen päättänyt, että pärjään hyvin ilmankin koko oikuttelevaa systeemiä. Harmi, oli tullessaan lupaava palvelu ja virtuaaliympäristö josta olisi ollut aineksia vaikka mihin. Mutta kun ei kehitystä tapahdu niin ei sitten väkisin.

Juha Lehtinen
07.12.2017, 19.12
Nyt näytti ainakin tällä kertaa Bkool toimivan, suljin kaikki epäilyttävät ohjelmat jotka käynnistyy automaattisesti windowsin käynnistyessä ja suljin tietoturva ohjelmat jotka ainakin hidasti/häiritsi toimintaa.

sirkia
14.12.2017, 10.46
Onko joku saanut Bkoolin toimimaan Zwiftn kanssa?

Ajattelin kokeilla bkool premiumiin sijasta Zwiftiä ja softa löysikin samantien tranerin, sykevyän, nopeusanturin sekä tehomittarin. Zwiftillä oman treenin tekeminen oli huomattavasti mukavapaa kuin bkoolkin vastaavalla. Ongelmia kuitenkin tuli, kun lähdin ajamaan treeniä, vastus ei muuttunut treenin aika joten treeniin laittamani vk-vedot täytyi ajaa kadenssilla jotta watit sai nousemaan haluamalleni tasolle. Isoimmat välitykset päällä vedetiin sitten 140 kadenssilla ja hommassa ei ollut mitään järkeä, mutta sainhan ainakin 3* 2min kandenssitreenit :D

Muuten softa tuntui mielenkiintoiselta ja tuo olisi mukava saada toimimaan ja ajella tämä talvi Zwiftillä bkool-premiumin sijaan.

Juha Lehtinen
14.12.2017, 11.24
^ Minulla on Bkoolin Smart Pro 1 ja hyvin on pelittänyt Zwiftin kanssa, vastus vaihtuu ja vaihteita saa vaihdella. Kai olet päivittänyt Bkoolisi tukemaan ANT+ FE-C protokollaa?.

sirkia
14.12.2017, 13.24
Minulla on myös Bkool Smart Pro 1 ja on päivitetty käyttämään ANT+ FE-C protokollaa. Zwitin käyttöliittymänkin mukaan vastus käyttää em. protokollaa.

Pitää tsekata vielä tämä mikä löysin tästä Threadista.

Classic bkool löytyy multakin ja vastuksenkin saa säätymään automaattisesti. Olethan päivittänyt trainerin firmiksen bsimillä tässä lähiaikoina tukemaan ANT+ FE-C:tä? Jos kyllä niin Zwiftin paritusikkunassa Power Sourceksi pitää valita Bkool ja samalla varmista että se tulee aktiiviseksi myös Controllable Trainer osioon.
Vielä ei Zwift tue "Powermatchia" eli voisi parittaa tehomittarin jonka mukaan sitten softa säätäisi vastusta, mutta tuo ominaisuus on Zwiftin puolelta luvattu.

Eli olisikohan ratkaisu jättää watti-mittari ja Zwift parittamatta ja seurata erikseen mittarin watteja garminin näytöltä ja vastuksen mittaamia Zwiftistä?

Juha Lehtinen
14.12.2017, 13.54
Eli olisikohan ratkaisu jättää watti-mittari ja Zwift parittamatta ja seurata erikseen mittarin watteja garminin näytöltä ja vastuksen mittaamia Zwiftistä?

Zwift on aikoinaan ilmoittanut että ohjelma ei tue erillisellä tehomittarilla kontrollointia. En tiedä onko joku saanut noin kuitenkin onnistumaan mutta niin se ainakin toimii kuten sanoit että parittaa wattimittarin pelkästään garminin kanssa ja zwiftille parittaa pelkästään trainerin

sirkia
04.03.2018, 17.41
Onko kukaan käyttänyt vielä bkoolin mobiilisoftaa? Tuo kiinnostaisi, koska tuolla voisi hyvin helposti ajaa treenin "manuaalisäädöillä" eli säätää vastusta kesken treenin haluamaksi.

Itse en ole kokenut workout creatorilla tehtyjä treenejä mielekkääksi. Mikäli treeniin kuuluu useita eritehoisia osa-aluita ei enakkoon tekemäni kynnykset ole todellisuudessa vastanneet mitä olen halunnut. Mikäli esim. treeniin kuuluu voimaa kadenssilla 60 ja aerobisella kynnyksellä niin ei aina onnistu. Kaikki vaihteet sisällä vastus ei olekaan ollut välttämättä riittävä ja noin pienellä kadenssillä syke laskee liian alas. Wattien mukaankin ajamimen menee hankalaksi, koska Bkool näyttää watit päin P:tä. Ero wattimittariin on luokkaa 30%. Treeniä etukäteen tehdessä on hyvin hankala arpoa miten kynnykset säätää jotta menisi oikein.

Softalla näyttäisi pystyvän voivan säätää vastusta lennosta ERG-moodissa: http://www.bkool.com/help/viewArticle?articleId=4016&categoryId=3181&sectionName=trainer

Tuossa lähinnä ihmetyttää miten tuo toimii bluetoothin ylitse, olen käsittänyt, että vastuksen säätö ei toimi bluetoothilla vaan tarvitsee ANT+:n

sirkia
04.03.2018, 22.22
Onko kukaan käyttänyt vielä bkoolin mobiilisoftaa? Tuo kiinnostaisi, koska tuolla voisi hyvin helposti ajaa treenin "manuaalisäädöillä" eli säätää vastusta kesken treenin haluamaksi.

Tuli testattua softa ja vastailen sitten itselleni. Tuo softa tosiaan toimii ja puhelimen softalla saa suht. näppärästi säädettyä vastusta tai "mäkeä".

Jami2003
14.03.2018, 19.43
Voi helvata. Minä vaan en saa toimimaan bkoolin ant+ yhteyttä enää vaikka mitä teen. Ei helpota yhtään että vihaan yli kaiken kaikkea tällaista tietokone säätämistä ja räpellystä.. M

janip
14.03.2018, 20.38
Voi helvata. Minä vaan en saa toimimaan bkoolin ant+ yhteyttä enää vaikka mitä teen. Ei helpota yhtään että vihaan yli kaiken kaikkea tällaista tietokone säätämistä ja räpellystä.. MMulla kiinni ipadissa ja välillä kestää lähes 10 minuuttia että löytää harjoitus vastuksen. Välil tulee saman tien. Millä koitat?

Juha Lehtinen
14.03.2018, 20.57
Voi helvata. Minä vaan en saa toimimaan bkoolin ant+ yhteyttä enää vaikka mitä teen. Ei helpota yhtään että vihaan yli kaiken kaikkea tällaista tietokone säätämistä ja räpellystä.. M

Olen muuten huomannut samaa. Mielestäni viimeisen päivityksen jälkeen alkanut kettuilemaan. Välillä käynyt niinkin kun on löytänyt trainerin niin ei sitten olekaan löytänyt signaalia. Usein joutunut uudelleen käynnistämään bkoolin softan jotta vihdoinkin pääsisi treenaamaan. Kärsivällisyyttä tosiaan koettelee.

Jami2003
14.03.2018, 21.05
Joo tämä on todella ikävää kun mulla bkool on nimenomaan se laite millä lähdetään tekemään treeni kun aikaa on vähän eikä muuta kerkeä tekemään. Todella turhauttavaa että tunnin treeniaika menee tietokoneen kanssa tapellessa.

Juha Lehtinen
14.03.2018, 21.47
Itselläni on myös bkoolin traineri, smart pro1. Zwiftin ja bigringvr:n kanssa ei ole ollut ongelmia mutta merkillistä että bkoolin oman softan kanssa joutuu taistelemaan.

Jami2003
15.03.2018, 00.15
1h 40min treeni suoritettu. Mulla on nuo taistelut olleet siis Windows 10 kanssa. No nyt heivasin koneen veke ja latasin appsin Android puhelimeen. Yllättäen homma lähti heti rokkaamaan. Ensimmäisen tunnin toimi videotkin takeltelematta, viimeinen puolituntia piti ajaa grafiikoilla kun video ei enää pyörinyt mutta eipä tuo jaksanut haitata kun traineri kuitenkin ylämäet sääti oikein ja kyseessä oli telkkarisarjan katselu pk lenkki. Lähdettävä kai lähteä tabletin ostoon...

Juha Lehtinen
15.03.2018, 11.38
Itse olen ollut tyytyväinen BigringVR:ään. Siinä ei muuta olekaan kuin videoituja reittejä, ja on toiminut bkoolin trainerin kanssa moitteetta. Omalla nettyhteydelläni HD tason kuva ei välttämättä aina lataudu ilman puskurointia mutta toisaalta videon voi ladata omalle koneelle ennen treeniä.

Juha Lehtinen
18.03.2018, 20.02
Tänään tuli täälläkin taisteltua ant+ signaalin kanssa. Erikoista että tämä uusi simulator versio ei enää löydä aikaisemmin paritettuja laitteita vaan aina pitää hakea laitteet uudelleen ja toivoa että toimivat.
Windows 7 kanssa toimii täällä alustana. Täytyy testailla varmaan applen laitteita täälläkin.

Juha Lehtinen
19.03.2018, 14.48
Sain seuraavan päivityksen beta version ja näyttää korjanneen ant signaali ongelmat ja näyttää muistavan aikaisemmin paritetut laitteet myös.

Jami2003
06.01.2019, 21.33
Onkohan bkoolissa jotain "realistisuus tason" säätöä. Paino näyttää ihan ok:ta mutta tuntuu että nykyisellään menee liian kevyesti liian kovaa. Ettei nyt olis käynyt niin että uusien päivityksien myötä tuuli vaikutus on pois tai 20 prosentin helpotus tullut. Valikoista en heti löydä.

Kiva ois uskoa että oon vaan kehittynyt mutta ulkona ei samanlaista ole havaittavissa.

Juha Lehtinen
06.01.2019, 22.15
Koskas on viimeisin päivitys tullut?. Viimeksi kun ajoin Bkool simulaattorilla 20.12 niin ei ainakaan omalla trainerilla Elite Drivo2:lla tuntunut liian kevyeltä.

Jami2003
06.01.2019, 22.20
Ei ole kyllä ton jälkeen tullut ja tämä "ominaisuus" on ollut mielestäni jo pitempään. Tai ajanko sitten vaan liian kevyitä reittejä? Kuitenkin kunnon mäessä vastus (bkoolin oma) pistää ihan kunnolla vastaan. Lähinnä tasaisella menee "ylilujan tuntuisesti". Täytyy koittaa ajaa vaihteeksi tietokoneella onko siinä eroa. Tämä havainto koskee kännykkä apsia.

Jami2003
10.01.2019, 21.06
Hohhoijaa.

Ostin uuden ant+ tikun mutta en prkl vttu stna saa toimimaan Bkoolia Windows tietokoneella. Pitänee jatkaa hikiseltä Android kännykän ruudulta tihrustamista. Vai pitääkö hankkia Apple. Hyvin muistuu miksi viime talvena jäi sisäpyöräilyt vähiin.

Softa löytää bkool trainerin mutta jotenkin ei saa yhdistettyä siihen. Huoh!

Jami2003
10.01.2019, 21.35
Jees sai yhdistettyäkin. Jännitys tiivistyy vieläkö tuo lähtee pyörimäänkin.

Jami2003
11.01.2019, 00.18
Ja onnistunut lenkki tehty. Jipii.

Jouko
02.10.2019, 19.51
Nostetaanpas tämäkin ketju näin syksyn kunniaksi. Osaako joku sanoa miksi bkool simulaattorissa ghost luovuttaa ennen loppua. Olen pari kertaa ajanut omien haamujeni kanssa ja aina tämä kummitus lopettaa ajamisen vähän ennen loppua. Onko tämä mahdollisesti bugi vai ominaisuus?

Just4fun
04.10.2019, 15.08
Hankin oman Bkool vastuksen syksyllä 2014 ja nyt 2019 syksyllä laite sanoi sopimuksen irti. Yhteistä matkaa takana 6300 virtuaalista kilometriä. Pikaisella avauksella näyttää toimivan niin että askelmoottori pyörittää messingistä valmistettua ruuvia joka siirtää magneetti-kelkkaa vauhtipyrän sivulla pidemmälle lisäämään kuormitusta.
Nyt tuosta ruuvista on mennyt kierteet ja kelkka ei siirry vaikka ohjelma pyörittää moottoria. Ilmeisesti laite tulkitsi niin että on siirtänyt magneettia ja kuormaa on lisätty ja kun takarenkaan pyörimisnopeus pysyi samana ilmoitti simulaattorille tehoksi jonkin laskennallisen arvon. Ajelin sitten satasen sykkeellä ja 600W tehoilla:).

PMoi
04.10.2019, 18.52
Voiko tuolla ajaa Zwiftissä :)

Just4fun
12.10.2019, 21.29
Toimiiko tuo XXl:n tarjouksessa oleva Elite turbo muin Bkoolin simulaattorin kanssa?

Jouko
13.10.2019, 14.05
Saako bkool simulaattorissa nuo watit näkymään vähän järkevämmin, esim. 5 s keskiarvona? Nykyisellään nuo heittelee niin paljon, että on hankala seurata ja hallita niitä.

Jouko
13.10.2019, 14.48
Käyttääkö täällä enää kukaan bkoolia? Vai onko Zwift imaissut kaikki mukaansa?

Juha Lehtinen
13.10.2019, 15.01
Minulla on jäänyt Bkoolin käyttö ihan kokonaan, miksei toki voisi joskus testata miltä tuntuu viimeisen päivityksen jälkeen.

Jami2003
13.10.2019, 16.13
Kai meitä bkoolin käyttäjiäkin on joita zwiftin tietokonepelimäinen virtuaali maailma ei nappaa...

Juha Lehtinen
05.11.2019, 16.26
Bkool on siirtämässä laitevalmistuksen toiselle firmalle ja Bkool alkaa keskittyä 100% simulaattoriin. Taisi olla DC Rainmakerin sivulla tuosta enemmän.

Jouko
07.11.2019, 21.51
Bkool on siirtämässä laitevalmistuksen toiselle firmalle ja Bkool alkaa keskittyä 100% simulaattoriin. Taisi olla DC Rainmakerin sivulla tuosta enemmän.

Mielenkiintoinen uutinen. Olen nyt käyttänyt tätä Bkool simulaattoria pari kuukautta Tacxin kanssa ja olen melkoisen tyytyväinen siihen. Hieno homma, että voin nyt harjoitella mm Teiden rinteillä kotona ennen kuin vuoden vaihteessa menen ajamaan sinne oikeasti.

Just4fun
08.11.2019, 17.02
Eihän tuo loppujen lopuksi ollut rikki. Bkoolin huolto yritti ottaa laitteeseen etäyhteyttä minun läppärin kautta ja ilmoittivat että mekaaninen vika ja korjaus arvio rahteineen 190€. mutta Huomasin että askelmoottori yrittää käynnistäessä siirtää magneettikelkkaa liikaa ulospäin. Piirikortilla oleva "rajakytkin" ei havahtunut tuosta kelkassa olevasta metallikielekkeestä en tiedä oliko kyse kulumisesta. Asentamalla askelmoottorin kiinnikkeiden alle n.1mm korokeprikat kelkka siirtyi sen verran että rajakytkin havahtuu ja laite käynnistyy normaalisti ilman meteliä. Tehotkin pysyy vertailulenkin mukaan ihan kohdillaan niin katsotaan kauanko taas kestää.

Just4fun
08.11.2019, 17.04
Eihän tuo loppujen lopuksi ollut rikki. Bkoolin huolto yritti ottaa laitteeseen etäyhteyttä minun läppärin kautta ja ilmoittivat että mekaaninen vika ja korjaus arvio rahteineen 190€. mutta Huomasin että askelmoottori yrittää käynnistäessä siirtää magneettikelkkaa liikaa ulospäin. Piirikortilla oleva "rajakytkin" ei havahtunut tuosta kelkassa olevasta metallikielekkeestä en tiedä oliko kyse kulumisesta. Asentamalla askelmoottorin kiinnikkeiden alle n.1mm korokeprikat kelkka siirtyi sen verran että rajakytkin havahtuu ja laite käynnistyy normaalisti ilman meteliä. Tehotkin pysyy vertailulenkin mukaan ihan kohdillaan niin katsotaan kauanko taas kestää.

Jouko
09.12.2019, 00.14
Onko mitään keinoa deletoida tallentuneita ajoja bkoolin nettisivuilla? Jostain syystä bkool ei lähettänyt ajamaani treeniä stravaan, joten vein sen sitten fit tiedostona stravaan. Bkool kuitenkin toimi ihan hyvin päinvastaiseen suuntaan ja toi treenin stravasta :rolleyes: ja nyt se on sitten bkoolissa tuplana.

Just4fun
09.12.2019, 16.26
Ei näköjään voi deletoida. https://support.bkool.com/hc/en-us/articles/360019513232-How-do-I-delete-a-session-

Jouko
09.12.2019, 23.57
Ei näköjään voi deletoida. https://support.bkool.com/hc/en-us/articles/360019513232-How-do-I-delete-a-session- No niinpäs näkyy olevan. Kiitos linkistä.

Just4fun
12.12.2019, 12.07
Bkool ilmoitti muistaakseni jossain päivityksessä että päivityksen jälkeen samoilla wateilla pääsee hitaammin kuin ennen. Nyt kun valitsee vastustajia reitille niin ilmeisesti myös nämä vastustajat pääsevät hitaammin jos ovat ajaneet reitin ennen päivitystä. Valitsin itseni vastustajaksi ja voitin.. olin aikaisemmin ajanut n. 184W tehoilla n.34km/h keskarilla ja nyt 180W teholla 30,5km/h mutta reitillä siis tuo aikaisempi minä hävisi minuuttikaupalla???

Jouko
17.12.2019, 00.39
^ Bkool tekee minullekin kummia källejä välillä. Esim. voi näyttää ajon päättyessä, että voitin itseni tai jonkun muun ghostin, mutta nettisivujen lopputuloksissa kuitenkin ihan eri järjestys. Mainitsemaasi ongelmaan en ole kyllä vielä törmännyt. Tosi enpä ole kauaa ajanutkaan vielä tällä .

Juha Lehtinen
27.10.2021, 11.56
Eilen tuli pitkästä aikaa ajeltua Bkoolin kanssa. Ihan virkistävä kokemus ja hyvää vaihtelua Zwiftille. Jotenkin tuntui reisille erilaiselta kuin Zwift mutta voi olla kyse myös päivän vireystasosta mutta luulenpa että taidan ajaa useamminkin Bkoolilla. Zwiftissä muutenkin tullut viime päivitysten myötä bugeja joten taidan pysyä Bkoolissa kunnes pahimmat viat on Zwiftistä korjattu.