Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : BKOOL - virtuaalivastus: reitit - harjoitukset - yleinen keskustelu

Sivut : 1 [2] 3

Juha Lehtinen
13.10.2015, 13.27
Olen ollut käyttävinäni tuota langatonta ANT+:ssaa myös One- mallissa.
Katselin noita eroavaisuuksia Bkoolin nettisivulta josta pystyy vertaamaan eroavaisuuksia. Tuleeko ANT+ One mallissa vakiona vai pitääkö se hankkia siihen lisävarusteena?. Oletin että se on lisävaruste.

Paolo
13.10.2015, 15.13
Kyllä tuli minulla ihan vakiona.
noin vuosi sitten ostetussa laitteessa.

Just4fun
13.10.2015, 16.30
Ovat näköjään keventäneet tuon karvalakkimallin varustusta eli tässä "One" versiossa ei tuon vertailutaulukon mukaan ole etupyörän koroketta, ANT+USB-tikkua eikä virtalähdettä.
Tikku ja virtalähde lisävarusteina yht 55€ etupyörän koroketta ei ollut hinnastossa.
Ilman näitä toimii "standby" tilassa, vastus nousee pyörimisnopeuden noustessa??

apiruq
13.10.2015, 18.06
One on eri kuin vanha classic.
Jos nyt oikein ymmärsin, niin one ei juttele mitenkään tuon bkoolin ohjelman kanssa, koska siinä ei ole ant+:ssaa.
Jos fillarissa on ant+ nopeusmittari, niin sen tiedon voi sitten bkoolin ohjelmalle tarjota.

http://road.cc/content/news/160641-bkool-launches-one-its-most-affordable-indoor-trainer

"In order to use the Bkool simulator you need first to pair the One trainer with an ANT+ or Bluetooth Smart speed or cadence sensor."

Paolo
13.10.2015, 20.27
No niin. Tässähän on tietysti keskusteltu kahdesta eri vehkeestä.
Eli tosiaankin Classicissa tuo langaton Ant+. Ja käyttää samaa Bkool-ohjelmaa kuin Prokin.

puuhapete
14.10.2015, 00.34
Ovat ilmeisesti korvanneet classic mallin onella. Mitä mieltä kannaataako sijoittaa rahoja one malliin ? Vai onko niin riisuttu malli, että katselee mielummin classic mallia tai prota... . ?

Paolo
14.10.2015, 08.24
Jos One ei käytä Bkoolin ohjelmaa, en suosittele.
Ainakin itselle tuon virtuaalimaailman tuoma lisämotivaatio treenamiseen on ehdottomasti hyvä peruste kalliimmalle hankintahinnalle.

apiruq
14.10.2015, 12.06
Jos One ei käytä Bkoolin ohjelmaa, en suosittele.
Ainakin itselle tuon virtuaalimaailman tuoma lisämotivaatio treenamiseen on ehdottomasti hyvä peruste kalliimmalle hankintahinnalle.

Samaa mieltä.
Lisäksi Onesta puuttuu kokonaan vastuksen säätö, eli tuo on periaatteessa vain rulla renkaan alla. Toki vastus kasvaa mitä kovempaa polkee.

puuhapete
14.10.2015, 13.54
One:ssa ei siis ole virtuaalimaailmaa ? Ja jos vastuksen säätökin puuttuu, niin en tilaa. Koska virtuaalimaailma tuo lisämotivaaatioo

Juha Lehtinen
14.10.2015, 14.04
Pro malli on myös hieman tukevampi jos vaikkapa satunnaisesti polkee putkelta. Tuntuu että Bkool on tehnyt valinnan aika helpoksi laitteen valinnan suhteen, sen verran suuret erot laitteiden välillä on.

Sent from my iPad using Tapatalk

Paolo
14.10.2015, 16.01
Sen verran olen tuohon Bkool-softaan mieltynyt, että ajattelin hankkia seuraavaksi laitteeksi Wahoon Kickr:n, joka toimii siis tuollakin ohjelmalla.
Renkaan sutiminen kovimmissa nousuissa harmitti vähän Classic-mallin kanssa.

ibike
14.10.2015, 16.37
Uusi Pro malli on myöskin koneistoltaan uusittu ja korvakuulolta vaikuttaa jopa vielä hiljaisemmalta.

lecce
23.10.2015, 14.11
Bkool trainereihin on näemmä tulossa ANT+ FE-C -tuki, joka mahdollistaa Bkool-trainerin käyttämisen Bkoolin oman virtuaaliharjoitusympäristön ulkopuolella (Zwift, Trainerroad). Jo nyt voi päivittää elokuun 2014 jälkeen valmistetut trainerit (näissä ei ole laitteen takan usb-portteja) ja muutaman viikon sisällä myös ennen elokuuta 2014 valmistetut trainerit (tästä ei ole vielä virallista tietoa, mutta muutamat käyttäjät ovat saaneet vastauksia sähköpostitiedusteluihinsa).

Tarkempaa tietoa: http://www.dcrainmaker.com/2015/08/announces-software-available.html#comment-1324083
Nyt on mahdollisuus päivittää ennen elokuuta 2014 valmistetut traineritkin FE-C yhteensopiviksi. Lisätietoja DCRainmakerin sivuilla. Täytyy sanoa, että laitteen arvo kasvoi merkittävästi, kun pystyy vihdoin käyttämään Trainerroadia. Onneksi en mennyt ostamaan Wahoon Kickriä.

jmrr
23.10.2015, 16.42
Hyvin kyllä toimi ERG modessa Trainerroadin kanssa, mutta Slope modessa piti itse säätää vastusta pienemmälle koska oli niin iso vastus päällä ettei kammet pyöriny vaikka oli kevein vaihde. Tuosta olikin juttua trainerroadin foorumilla ja päivitystä on tulossa tuohon bugiin. FTP-testissä nuo 5min ja 20min ajot on juuri tuolla Slope modella ja siinä jouduin pudottamaan resistance arvon 60 -> 30.

Antaa kyllä tuo ANT+ FE-C aivan älyttömästi lisää mahdollisuuksia treenata, ja tulee ihan varmasti ajettua tänä talvena enemmän kuin viime talvena.

lecce
23.10.2015, 20.47
Kokeilin itse vasta ERG modea ja toimi mainiosti. Näyttääkö muuten watit oikein tuosta vastusbugista huolimatta?

jmrr
23.10.2015, 21.46
Kokeilin itse vasta ERG modea ja toimi mainiosti. Näyttääkö muuten watit oikein tuosta vastusbugista huolimatta?

En ole ihan sata varma mutta luulisin että näytti vähän alakanttiin watit. Ainakin toivottavasti koska FTP laski BKooliin testiin verrattuna n. 30W ja en usko että kunto on laskenut noin paljon.
pitää vielä vetää tuo testi uudestaan kunhan päivitys tulee.
ERG moodi on kyllä nerokas ja miellyttävä ajaa.

Jaegerhog
24.10.2015, 13.17
Kokeilin Trainerroadia, jäi vähän epäselväksi tuo trainerroadin vastuksen säätö. Siis säätääkö Trainerroadin softa vastusta Bkoolin yksikölle?
Pitääkö olla disabloituna: "Power Meter+Electronic Trainer Interactions" ?
Ja Mode: ERG?

aland
24.10.2015, 19.43
Tyhmä kysymys tähän väliin.. Itse täysin MTB-miehenä niin kysyn jos tämä Bkool Pro traineri sopisi esim Spessu Epic pyörälle (29")?
Pyörässähän on 142x12 akseli ja ihmettelen miten sitä pyörää saa kiinni traineriin?
Bkoolin sivuilla mainitaan että traineri sopii maastopyörille mutta sivuilla ei mainita adaptereista tai 142x12 akseleista joka menee tuohon traineriin?

Onko kellään kokemusta tai tietoa jos minun pyörä toimii kyseissä trainerissä? Tarvitsenko ostaa jotain lisä-adapterita siinä tapauksessa?

Kiitos vastauksista!

noniinno
24.10.2015, 19.45
Tarvitset lisäosan, en tiedä millaisen... Kannatta kysäistä Bkoolin tuesta.

JaniM
26.10.2015, 12.07
Tyhmä kysymys tähän väliin.. Itse täysin MTB-miehenä niin kysyn jos tämä Bkool Pro traineri sopisi esim Spessu Epic pyörälle (29")?
Pyörässähän on 142x12 akseli ja ihmettelen miten sitä pyörää saa kiinni traineriin?
Bkoolin sivuilla mainitaan että traineri sopii maastopyörille mutta sivuilla ei mainita adaptereista tai 142x12 akseleista joka menee tuohon traineriin?

Onko kellään kokemusta tai tietoa jos minun pyörä toimii kyseissä trainerissä? Tarvitsenko ostaa jotain lisä-adapterita siinä tapauksessa?

Kiitos vastauksista!

Olisiko tuommoinen?

http://www.bike24.com/p266197.html
http://www.wiggle.co.uk/kinetic-thru-axles/

aland
27.10.2015, 19.42
Laitoin kyselyn Bkool:iin tukiin ja aika erikoisen vastauksen sain?
"It is mandatory to use our quick release, otherwise there might be problems attaching the bike to the trainer. Some bikes are not compatible with the trainer due to a longer distance in their rear hub (specially full suspension bikes). If you can not install our quick release in your bike, we recommend you to get another bike to use just with your Bkool trainer."

Enhän minä uskalla ostaa 500EUR+ traineria tietämättä jos pyöräni toimii kyseiseeä laitteessa. :-(

noniinno
27.10.2015, 22.10
^ Tällä voisi tosiaan toimia http://www.wiggle.co.uk/kinetic-thru-axles/
ja tuosta se 142+ hienokierteinen versio. Kineticin kiinnitys kun näyttää aika lailla samalta kuin Bkoolissa.
http://images.evanscycles.com/product_image/image/5f2/f78/b8e/112457/product_page/kurt-kinetic-traxle-axle.jpg

26er
28.10.2015, 07.27
Pakko todeta, että hieman näyttää kartiomaiselta päät noissa adaptereissa, kun bkoolissa ovat koko lailla tylpät.

Itse erehdyin käyttämään toisessa pyörässä 90-luvun alun Shimano-pikalinkkua, joka oli MELKEIN identtinen alkuperäisen kanssa, mutta juuri hieman enemmän kartion muotoinen. Siis tuloksella, että putosin trainerilta.

Voin laittaa verrokkikuvat tänne illalla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

noniinno
28.10.2015, 08.31
Tacxiltla löytyy vähemmän kartio x-12 akseli: https://www.tacx.com/onlineshop/accessory/trainer-assen-axles

Jaegerhog
30.10.2015, 13.08
Bkool Pro:ssa on kahta eri kiinnitysmallia, uudemmassa on kartiomallinen, vanhemmassa oli sylinterimäinen kiinnitys.

JaniM
30.10.2015, 14.12
BKOOL tarjoaa trainerin päivitystä. Onko päivityksen jo tehneillä havaintoja mahdollisista muutoksista?

Mietin vaan kun hyvin toimii niin kannattaako etsiä kaapelia ja ruveta päivittämään.

MarkoM
30.10.2015, 20.00
Kun ei ole tuollaisesta laitteesta mitään kokemusta niin pari peruskysymystä:

- kun tuossa on tarjouksena 3kk 1€ hintaan, niin mitä sitten tuon kolmen kuukauden jälkeen? Siis jos ei ole valmis maksamaan normi kk maksua (joka on?). Voiko tuota edelleen käyttää "off line" tilassa vain omalla pc:llä?

- voiko tuolla tehdä ihan tavallisia harjoitusajoja, ettei aja mitään reittiä? Vaan että itse määrittelee vastuksen suuruuden jne.

Vähän epäselviä kysymyksiä mutta niin on tuon laitteen ominaisuudetkin kun ei mitään tuntumaan laitteesta.

Just4fun
30.10.2015, 21.46
Ilman maksua:
Voit ajaa reittejä mutta video ja 3D-animaatiot eivät ole käytössä. Näkyy siis karttapohja ja vastus muuttuu maaston mukaan.
Voit tallettaa tekemäsi harjoituksen mutta et voi luoda uusia harjoituksia.
Olikohan niin että kilpakumppanit eivät ole käytössä.
Tarkentakaa muut lisää....
Maksu on 10€/kk.

noniinno
30.10.2015, 22.25
...59€ maksoin vuodesta, noilla kun tapana lähetellä tarjouksia kun "koeaika" on päättymässä. Kolmen kuukauden käyttämättömyys vastaavasti pidentää tuota vuoden sopparia kolmella kuukadella. Muistaakseni exportointi ei onnistu ilmaisversiolla, eikä voi osallistua etappikisoihin.

noniinno
30.10.2015, 22.55
Marraskuussa BKoool Finland tarjoaa jo perinteeksi muodostuneen "Lyhyet erikoiset" liigan. Etapit voi ajaa missä järjestyksessä haluaa. Aikaansa voi koittaa parantaa vaikka kuinka monta kertaa. Jäisikö tällä kertaa voitto Suomeen...

Täältä löytyy: http://www.bkool.com/classification/showIndividualLeagueClassification/1417

MarkoM
31.10.2015, 07.39
Ilman maksua:
Voit ajaa reittejä mutta video ja 3D-animaatiot eivät ole käytössä. Näkyy siis karttapohja ja vastus muuttuu maaston mukaan.
Voit tallettaa tekemäsi harjoituksen mutta et voi luoda uusia harjoituksia.
Olikohan niin että kilpakumppanit eivät ole käytössä.
Tarkentakaa muut lisää....
Maksu on 10€/kk.

Kiitos vastauksista molemmille vastaajille. Olen ihan hukassa näiden treenilaitteiden kanssa. Kun ei mitään aikaisempaa kokemusta, edes mekaanisista harjoitusvastuksesta. Mitä olen vähän tätä ketjua selannut, niin tuntuu että aika paljon tekemistä/ongelmia tuon tietotekniikan kanssa.

Kysytään näin:

- suositteletteko ensimmäiseksi harjoitusvastukseksi?

Ilmeisesti kadenssi-, syke-, watti- mittareita/antureita tms ei tarvi välttämättä olla lainkaan liitettynä? Mikäli ei ole niitä tai ei halua.

Tuntee itsensä ihan uunoksi nyt näiden kysymysten kanssa :seko:

ijh
31.10.2015, 12.07
Sykemittari ei ole pakollinen, watit tulee vastuksesta ja kadenssimittari tuli mukana pakkauksessa (ainakin 2v sitten) mutta ei sekään kai välttämätön ole asentaa jos ei halua poljinnopeuksiaan katsella näytöllä.

Suosituksia en uskalla antaa kun ei ole mitään kokemusta muista vastuksista :). Sen voin sanoa, että itse tulin sen kanssa toimeen ensimmäisenä vastuksena ja olen ollut kohtuutyytyväinen. Tosin vastus on ollut varsin vähällä käytöllä kun mielummin kuitenkin ajan ulkona ellei pakkanen / vesisade / lumimyrsky nyt aivan tajuton ole.

sirkia
31.10.2015, 12.26
Minulle bkool oli/on ensimmäinen harjoitusvastus ja tyytyväinen olen ollut. En ole osannut kaivata mitään parannuksia.

Minäkin viihdyn paremmin ulkona, mutta talvisin tulee ajettua 2-3 kertaa viikossa.

26er
31.10.2015, 12.47
Samat sanat, kuin sirkialta. Oma trainerini on ensimmäistä sukupolvea (kun oli vain se yksi malli). Maksoin siitä 300€ ja on ehdottomasti ollut hintansa väärti.

26er
31.10.2015, 12.49
http://images.tapatalk-cdn.com/15/10/31/ffce6329fb96f3d28981f9cab61c4e45.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/10/31/7eacf68b90fe05285638aa47be456e9a.jpg
Tuossa vielä kuvat vanhasta Shimano-pikalinkusta, joka oli liian kartio vert. Bkool.

sirkia
31.10.2015, 14.49
Onko kukaan yrittänyt asentaa tuoreinta firmis päivitystä? Ajattelin tänään laittaa, kun sellaista tarjosi, mutta asennus ei onnistu. Tulee herjaa "trainer firmware update error".

jmrr
31.10.2015, 15.23
Onko kukaan yrittänyt asentaa tuoreinta firmis päivitystä? Ajattelin tänään laittaa, kun sellaista tarjosi, mutta asennus ei onnistu. Tulee herjaa "trainer firmware update error".

Mulla kans ensimmäisellä kerralla herjas samaa, mutta heti perään kun laittoi uudestaan niin meni läpi. Bkool classic mulla siis ja piuhan kanssa piti päivittää.

Just4fun
31.10.2015, 22.06
Tekniikan kanssa on ongelmia jatkuvasti Garminin yhteensopivuuden kanssa.

Marraskuussa BKoool Finland tarjoaa jo perinteeksi muodostuneen "Lyhyet erikoiset" liigan.

Täältä löytyy: http://www.bkool.com/classification/showIndividualLeagueClassification/1417

Mukana ollaan. Vähän jo innolla odotellutkin liigaa.

Jaegerhog
01.11.2015, 19.36
Sykemittari ei ole pakollinen, watit tulee vastuksesta ja kadenssimittari tuli mukana pakkauksessa (ainakin 2v sitten) mutta ei sekään kai välttämätön ole asentaa jos ei halua poljinnopeuksiaan katsella näytöllä.

Suosituksia en uskalla antaa kun ei ole mitään kokemusta muista vastuksista :). Sen voin sanoa, että itse tulin sen kanssa toimeen ensimmäisenä vastuksena ja olen ollut kohtuutyytyväinen. Tosin vastus on ollut varsin vähällä käytöllä kun mielummin kuitenkin ajan ulkona ellei pakkanen / vesisade / lumimyrsky nyt aivan tajuton ole.

Kadenssi on sisäänrakennettuna Bkool Pro:ssa (musta)

sirkia
01.11.2015, 22.24
Tekniikan kanssa on ongelmia jatkuvasti Garminin yhteensopivuuden kanssa.

Ainakin minulle Garminin sykevyö sekä nopeus/kadenssianturi ovat toimineet ilman ongelmia.

sirkia
01.11.2015, 22.27
Kadenssi on sisäänrakennettuna Bkool Pro:ssa (musta)

Mitenhän toi sisäänrakennettu toimii? Mistä se sen mittaa? On tosiaan näyttänyt kadenssia, mutta mielestäni on vähän sinne päin enkä ymmärrä mistä laite sen mittaisi ilman erillistä anturia ja magneettia polkimessa.

Minulla on fillarissa kiinni Garminin kadenssi/nopeusanturi millä näyttää paikkaansa pitävää kadenssia.

Just4fun
02.11.2015, 10.42
Ainakin minulle Garminin sykevyö sekä nopeus/kadenssianturi ovat toimineet ilman ongelmia.

Treenin alussa tietokoneella vaikeuksia löytää traineri, ANT+ tikun irroittelua ja eri USB-porttien kokeilua ja sitten jossain vaiheessa löytyy. Aikaisemmin Bkool käski poistamaan Garminin sovellukset nyt se käskee sammuttamaan ne.
Why isn't the ANT+ detected?2015-02-05-Ensure it is connected to your device.
-It's connected but the ANT+ isn't detected.
- Do you have the Garmin Express or Agent software (or any other program that uses ANT+ technology, like Adidas MyCoach) on the computer? Close Garmin Express (it's not compatible with our simulator) and turn off all other Garmin programs and processes on your computer. (Windows: Task manager >> Applications/Processes // MAC: Activity Monitor). Make sure also that you aren't using the Garmin USB ANT+. To use Bkool Indoor, the Garmin Agent must be off. If not, the two programs may conflict with each other.
- If the above doesn't work, there could be a conflict in your computer's COM ports. Try a different USB port, or go into the Device Manager and in LibUSB, you'll see USB ANT+ Stick 2. Right click and select Uninstall. Remove and reinsert the USB to reinstall the USB ANT+. You can also try rebooting the computer after uninstalling the USB ANT+.

mxv
03.11.2015, 10.34
Mitenhän toi sisäänrakennettu toimii? Mistä se sen mittaa? On tosiaan näyttänyt kadenssia, mutta mielestäni on vähän sinne päin enkä ymmärrä mistä laite sen mittaisi ilman erillistä anturia ja magneettia polkimessa.
En tiedä mistä mittaa ja miten, mutta ainakin vuosi sitten trainerin oma kadenssimittaus näytti ihan mitä sattuu. En tiedä onko asia parantunut sittemmin uusien ohjelmistoversioiden myötä.

Minäkin korjasin asian hankkimalla Garminin ANT+ kadensisanturin ja sen koommin ei ole ollut kadenssimittauksen kanssa ongelmia.

En tiedä mistä mittaa ja miten, mutta ainakin vuosi sitten trainerin oma kadenssimittaus näytti ihan mitä sattuu. En tiedä onko asia parantunut sittemmin uusien ohjelmistoversioiden myötä.

Minäkin korjasin asian hankkimalla Garminin ANT+ kadensisanturin ja sen koommin ei ole ollut kadenssimittauksen kanssa ongelmia.

Näin myös mulla. Tosin ilmoitin asiasta bkool:lle ja sain ilmaisen cad anturin.

Takamisakari
11.11.2015, 10.29
Mitenkäs biikuul toimii Android-tabletin kanssa? Oma "aipädi" meni palasiksi ja jotain pitäisi hankkia tilalle. Android-vehkeistä en juurikaan pidä mutta omenafirman tuotteet ovat kuitenkin suht hinnakkaita, käyttö on pääasiassa lasten sähellystä ja traineriajoja. Jotenkin polttelisi säästää muutama satanen ja yrittää pärjätä jollain halvemmalla...

Mitenkäs biikuul toimii Android-tabletin kanssa?

Erinomaisesti. Mä en ole millään muulla edes ajanut kuin android tab ja puhelimella. Piuhan jouduin ostamaan dongleen kun ei ollut sopivaa usb liitäntää. Eli micro usb uros-usb naaras piuhan.

MutaMika
11.11.2015, 12.30
Hyvin on toiminut myös Android Galaxy Tab 4:llä. Tuohon ei tarvi dongleja vaan tukee ANTtia. Toinen mitä voi suositella niin on TACX:n tablettiteline. Nuo on mun setupissa ja ei moitittaaa.

Takamisakari
11.11.2015, 14.13
Ai niin, se perkuleen donglekin vielä. Mulla on tietty Ipadille olemassaoleva setti ja myös Tacxin tellinki. Haasteena mulla on langattoman verkon huono kantama mikä on tietty sama laitteesta riippumatta. Vanhalla Ipadillä appsi kaatuili melko usein ja nuo yhteysongelmat ei ainakaan auta asiaa. E: Niin ja uudessa Ipadissä on tietty se lightning liitin, eli uusiksi menee joka tapauksessa. Kiva.

Erinomaisesti. Mä en ole millään muulla edes ajanut kuin androi9d tab ja puhelimella. Piuhan jouduin ostamaan dongleen kun ei ollut sopivaa usb liitäntää. Eli micro usb uros-usb naaras piuhan.

Nyt oon ajanut niin että jaan netin puhelimesta tablettiin kun ei ole varastossa wlan:ia ja tabletissa ei ole sim paikkaa.

noniinno
11.11.2015, 16.19
Omassa muutaman vuoden ikäisessä Android-tabletissani ei Simulaattoria pysty enää päivittämään, kun on kai liian vanha Android-versio. Mutta vanha versio simulaattorista toimii kyllä hyvin. Mietin vaan, että jos en olisi asentanut aikoinaan tuota vanhempaa simullaattoriaversioita, olisiko mahdollista asentaa simulaattoria enää ollenkaan. Vai löytyisiköhän vanha simulaattori jostain..? Joka tapauksessa, Sony Xperian kanssa on helppo ajella kun ANT+ -tuki on sisäänrakennettu ominaisuus.

Edullisen tablettitelineen saat muuten nuottitelineestä, tukevasta sellaisesta.

kasahiki
11.11.2015, 21.32
Kannattaa tosiaan tarkistaa, että tabletti tukee ant+:aa suoraan tai sen kaapelin kautta OTG-kaapelilla. Meinaan oma asus tabletti 3-4v vanha ei edes piuhalla toiminut. Eli veikkaan, että ihan satasen tabletilla ei homma pelitä.

Positiivinen asia Bkoolissa on nykyään tuo Garmin tai Strava synkkaus, saapahan treenit myös sinne ilman mitään export/import sähläystä. Vieläkun tekisivät noille nettisivuille jotain, taitavat panostaa itse simulaattorisoftan parannukseen kaiken ajan, mikä´nyt on parempi, kun ei mitään.

jmrr
11.11.2015, 22.11
Se Strava synkkaus on aika huono ominaisuus bkoolilla koska se synkkaa kaiken myös stravasta bkooliin. Eli jos ulkona olet ajanut jonkun lenkin niin ne menee sinne bkooliin ja näkyy kaikille muille siellä kartalla. Ei välttämättä kaikkia haittaa mutta itse aika nopeasti otin tuon ominaisuuden pois käytöstä.

kasahiki
12.11.2015, 08.41
Asetuksista saat muutettua treenit privaatiksi niin ei näy muille. Stravasta löytyy myös sama.

sirkia
12.11.2015, 11.36
Onko kenelläkään kokemusta Plänin läpiajamisesta bkoolilla?

Tein itseleni 90 päivän plänin mihin lenkit parille päivälle viikosta. Ajastettu lenkki ilmestyy suoritettavaksi vasta sille tarkioitettuna päivänä. Voikohan plänin mukaista lenkkiä ajaa esim. päivää aikaisemmin tai myöhemmin vai meneeköhän lenkki skipped tilaan?

Juha Lehtinen
12.11.2015, 18.19
Hieman ärsyttävä piirre tuli äsken ilmi BKoolin softassa. Sain tehtyä col d'izoard treenin joka meni aika kivasti niin tallennustilanteessa BKoolissa oltiin huoltotilassa eli nettiyhteys poikki. En tiedä menikö kaikki data bittitaivaaseen mutta lähetin kuitenkin varoiksi palautetta asian tiimoilta.

Jaegerhog
12.11.2015, 19.56
Hieman ärsyttävä piirre tuli äsken ilmi BKoolin softassa. Sain tehtyä col d'izoard treenin joka meni aika kivasti niin tallennustilanteessa BKoolissa oltiin huoltotilassa eli nettiyhteys poikki. En tiedä menikö kaikki data bittitaivaaseen mutta lähetin kuitenkin varoiksi palautetta asian tiimoilta.

Mene: Settings - about bkool indoor - completed sessions remaining to send: 0 tai X, sen alla on failed sessions: 0 tai X.
Loggaa ulos ja kirjaudu uudelleen. katso sitten samat uudestaan.

Juha Lehtinen
12.11.2015, 21.04
Tuokin on tarkistettu ja molemmissa oli 0. Viimeinen harjoitus on täten päätynyt bittitaivaaseen. Pahoittelivat BKoolissa. Sanoisin että pientä kehittelyä ohjelmisto vielä kaipaa.

kasahiki
12.11.2015, 21.52
Onko kenelläkään kokemusta Plänin läpiajamisesta bkoolilla?

Tein itseleni 90 päivän plänin mihin lenkit parille päivälle viikosta. Ajastettu lenkki ilmestyy suoritettavaksi vasta sille tarkioitettuna päivänä. Voikohan plänin mukaista lenkkiä ajaa esim. päivää aikaisemmin tai myöhemmin vai meneeköhän lenkki skipped tilaan?

Ei pysty ajamaan kuin sinä päivänä, kun se ilmestyy sinne ohjelmaan "plan" jutun alle vain suunniteltuna päivänä. Meinasin itekin aloittaa, mutta juuri tästä syystä jäi homma kesken.

sirkia
13.11.2015, 10.54
Ei pysty ajamaan kuin sinä päivänä, kun se ilmestyy sinne ohjelmaan "plan" jutun alle vain suunniteltuna päivänä. Meinasin itekin aloittaa, mutta juuri tästä syystä jäi homma kesken.

Tämä on hieman ikävä ominaisuus. Joskus voisi olla tarvetta siirtää suunniteltua treeniä päivällä suuntaan tai toiseen.

Jabadabado
16.11.2015, 15.19
Tuli sitten liitytyksi ainakin kokeilumielessä tuonne ja se simulation softa tuli ladatuksi koneelle, jotain satunnaista reittiäkin kokeilin ihan pikaisesti alusta. 3D virtual worldia ei tullut tuossa kokeilluksi, ei myöskään mitään live kilpailua. Saa nähdä löytyykö tästä yksi mukava lisä talviharjoitteluun.

Pistin myös pyynnön sisään Bkool Finland ryhmään liittymisestä, jos vaikka saisi joskus ajetuksi jotain niitä lyhyitä erikoisia.

noniinno
16.11.2015, 16.19
Bkool FInland-ryhmään liittymistä ei tarvitse pyydellä, kaikki halukkaat sen kuin vaan ilmoittautuvat.

Jabadabado
16.11.2015, 16.24
Bkool FInland-ryhmään liittymistä ei tarvitse pyydellä, kaikki halukkaat sen kuin vaan ilmoittautuvat.

Ok, no se sivu sanoi silloin että pending (tai jotain) kun painoin sitä liity nappia. No ehkä se vain kestää hetken, kun en kerinnyt siis tuota enää eilen kokeilemaan. Keskiviikkona varmaan kokeilen, tai ainakin katson että olen päässyt mukaan.

Juha Lehtinen
16.11.2015, 16.27
Itse uskalsin ottaa osaa ensimmäiseen vähän kovempaan livekilpailuun lauantaina. Reittinä oli 12,3km Alpe d'Huez. Yllättävän hyvin kulki 56min, ihan kaikki ei ollut pelissä ja alla oli vielä yövuorot. Amateur 9 nousi nyt Active 6 tasolle. BKoolin fyysisen kuntotason mittaus ei nyt tietenkään koko totuutta kerro, välillä tulee tehtyä palauttavia treenejä jolloin väkisinkin pientä jojo liikettä syntyy.

noniinno
16.11.2015, 19.37
Ok, no se sivu sanoi silloin että pending (tai jotain) kun painoin sitä liity nappia. No ehkä se vain kestää hetken, kun en kerinnyt siis tuota enää eilen kokeilemaan. Keskiviikkona varmaan kokeilen, tai ainakin katson että olen päässyt mukaan.

Tarkistin, kyllä olet jäsenlistalla. "Lyhyet erikoiset" -etapit näkyvät nyt simulaattorissasi Leagues -valikossa.

Edit: siis jos olet premium-jäsen, perusversiolla ei kai pysty osallistumaan liigoihin.

Jabadabado
17.11.2015, 15.03
Tarkistin, kyllä olet jäsenlistalla. "Lyhyet erikoiset" -etapit näkyvät nyt simulaattorissasi Leagues -valikossa.

Edit: siis jos olet premium-jäsen, perusversiolla ei kai pysty osallistumaan liigoihin.

Kyllä mä sen premium jäsenyyden otin ainakin kuukauden kokeiluun, ja ainakin Bkoolin nettiversion omilla sivuilla näkyy nyt tuo liiga. Nuo nyt ajossa olevat "lyhyet erikoiset" -etapit on ilmeisesti tän kuukauden ajan ajattavissa? En ole tätä aikasemmin sattuneesta syystä seurannut niin kysyisin vielä onko noita lyhyitä erikoisia tarjolla pitkin talvea erilaisina paketteina? Tän kuukauden etappeja en varmaan kerkeä ajamaan läpi mutta jotain etappia meinasin kokeilumielessä ajaa kun tulee sopiva väli, tämä viikko tosin on treenien suhteen ohjelmassa ns kevyt viikko joten jos kerkeän kokeilemaan niin tuskin tulee ihan täysiä vedettyä (seli seli, selityksen makua jo ennakkoon).

Juha Lehtinen
17.11.2015, 18.26
Itsekin aloitin tänään noiden lyhyiden erikoisten ajamisen. Yritän ehtiä kaikki ajamaan jos vaan meikäläisen jatkuva 3-vuorotyö sen sallii. Col d'Aspin meni äsken huomattavasti paremmin kuin ajattelin joten varsin valoisalta näyttää sisätreenikausi.

noniinno
17.11.2015, 19.08
Kyllähän noita liigoja voi järkätä vaikka joka kuukausi. Jakaisin mielelläni Admin-oikeuksia, jos joku lisäkseni olisi innokas järkkäämään. Lähinnä tuon liigan tekemisen jälkeen pitää nähdä se vaiva, että käy hyväksymässä arvoihin sopimattomat ajot. Eli jos joku vaikka ajaa ilman kadenssimittausta tai sykettä, se ei täytä automaattisesti validiteettivaatimuksia ja pitää hyväksyä manuaalisesti.. Kuten esim. omat suoritukseni, kadenssianturi kun on jossain hukassa... Tärkeintä on, ettei hyväksy kesken jääneitä suorituksia, saattaapi vääristää tuloksia. Ongelma on, että jälkikäteen ei liigojen tuloksia pääse korjailemaan jos huomaa kilpailijan ajaneen "ei normaalia" vauhtia.

Lisäksi ajattelin jatkossa laittaa etappeihin kellonaikoja milloin ajellaan. Saisi samaan aikaan viivalle enempi kuskeja. Toki niitä voi vielä omatoimisestikin ajella kuten tähänkin saakka. Saisi kirimaaleihin vähän lisää yritystä...

Itse pyrin ottamaan nämä myös kevyesti. Viime vuonna ajelin sen verran intensiivisesti muun treenin lisäksi, että tuli hieman ylikunnon oireita jo kevättalvella. Tuo kisailu vie helposti mukanaan.

ijh
18.11.2015, 01.05
Viime sunnuntaina kauden ensimmäistä kertaa rengasta vaihtaessa rupesi vahvasti tuntumaan, että maantiefillarikausi taisi olla tässä. Kaivoin sitten tänään BKool Classiccini pois naftaliinista viritin käyttökuntoon, firmiksen päivitys ja kaikkea, ja rykäisin lyhyen erikoisen marraskuun kunniaksi. En mitään vuorietappia vielä vaan sen Tanskanmaan pyrähdyksen. Oli hauskaa pitkästä aikaa, eikä ollut pyörä p*skaisena treenin jälkeen :).

nonniinolle vaan saattoi tulla hallinnointihommia, mitä suuresti pahoittelen, kun en löytänyt Garminin sykemittaria kesän jäljiltä. Vyö löytyi vaan mötikkää ei. No, kai se jostain pulpahtaa.

Jabadabado
19.11.2015, 10.29
Näillä näkymin en ainakaan vielä ryhdy ajamaan ainuttakaan lyhyttä erikoista Bkoolissa, eilinen ensimmäinen varsinainen testi Neolla Bkoolissa oli sellaista vaihtamisrumpaa että ei paremmasta väliä ja alamäissä Neolla ajaessa ei vaihteet riittäneet (50-12) mihinkään vaikka polki sen mitä jalat vain fiksusti pyöri (kadenssi 120-130), Neo kun pyörittää itsekin vauhtia alamäkiin ja nyt sen simulaatio oli liian rajua, kuten siis muukin Bkoolin ohjaus Neolle. Tässä pitänee odottaa mahdollisia firmis- ja softapäivityksiä.

MutaMika
22.11.2015, 21.16
Tuola FTP ketjussa sivuttiin BKOOLin tehoarvojen tarkkuutta. Olen nyt ajanut Classic trainerilla (uusi firmware) ja pyörällä jossa on Polar Look Keo tehonmittaus ja havainto on että tehoarvot seuraavat toisiaan tosi hyvin 2% mäkeen johon FTP testikin ajetaan. Tuo ei liene sattumaa. Mutta jyrkät mäet ja tasainen/alamäki ovat ne missä tehonmittaus ei enää ole kovin tarkkaa (tai siis ainakaan seuraa kunnolla Polarin arvoja). Tuon on varmaan porukka huomannutkin että tasamaalla tehojen pitäminen yllä on hankalaa... Oikeasti tasamaalla (esim velolla) siis tehot on kovemmat kuin mitä BKOOL näyttää. Sitten taas johonkin Huezin mäkeen (jyrkkä) voi saada kovat tehot jotka oikeasti olekaan niin kovat.

Pitää tehdä joku testiharjoitus jossa eri jyrkkyyksiä että saisi vertailukäyrät jossain vaiheessa... Onko joku kokeillut jo vastaava jonkin luotettavan mittarin kanssa ?

Juha Lehtinen
22.11.2015, 21.40
Täytyy harkita ostaisko maantiefillariin ihan oikean powermeterin. Saisi ulkotreeneistä enemmän irti ja vertailupohjaa sisätreeneihin. Veronpalautukset kun on sopivasti kohta hollilla.

noniinno
22.11.2015, 22.11
Stagesin kampi kiinnostaisi myös...mutta kiinnostaisi kyllä niin moni muukin asia. Bkoolin jyrkät mäet ainakin itsellä menee jatkuvasti takarengas lipsumisen rajalla, ja alamäessä välitykset eivät vaan riitä. Että kyllä siinä varmaan watitkin ovat mitä sattuu. Velolla olen saanut hyvin ftp-testin kanssa samansuuntaisia tuloksia. Mutta tarvitsisi tuo firmis päivittää, jos vaan saisi joskus koneen tuohon härveliin kiinni.

Juha Lehtinen
22.11.2015, 23.12
Pakko kehua eliten realpower traineria jota käytän, elastogel vastusrulla on estänyt täydellisesti kaikki lipsumiset jyrkimmissäkin nousuissa. Putkelta saa huoletta ajaa esim.15% nousuissa.

JaniM
23.11.2015, 21.52
Onko joku kokeillut jo vastaava jonkin luotettavan mittarin kanssa ?

Stagesin kampi näyttää niin samoja lukemia BKOOL:n kanssa, että en ole jaksanut vaihtaa edes patteria kampeen, kun saman saa ulos BKOOListakin.

Esim: 75km velodromia Stages 207W ja BKOOL 210W normalisoitu keskiteho. Ja kuten kuvasta näkee niin ihan tasaisella teholla ei menty (kuva polar V800:sen tuottama Stagesin käyrä)

http://i2.aijaa.com/t/00379/14032774.t.jpg (http://aijaa.com/4sOCdg)

EDIT: näyttää muissakin harjoitteissa olevan noin 3 watin ero. Stages näyttää vähemmän kuin BKOOL

EDIT 2: BKOOL on vanhempaa valkoista mallia

noniinno
23.11.2015, 23.17
No on tarkka! Taitaa takarenkaan lipsuminen aiheuttaa suurimmat heitot. Mulla siis se vanhin valkoinen malli.

HXX1100H
25.11.2015, 22.27
Tuli pieni ongelma tuon kuukausimaksun kanssa. Erehdyin ottamaan täpän pois jatkuvasta 10 euroa/kk veloituksesta. En löydä kohtaa jossa voisin palauttaa automaattisen veloituksen.

noniinno
25.11.2015, 22.58
En tiedä pystyykö tuota tekemään muuten kuin tilatessa...mutta huoli pois, Bkool lähettää roppakaupalla "renew your premium membership" -viestejä ennen kuin aika oikeasti päättyy. Siinä kohtaan tuo uusiminen on mahdollista taas valita muistaakseni, vai oliko peräti oletuksena.

jmrr
25.11.2015, 23.05
No on tarkka! Taitaa takarenkaan lipsuminen aiheuttaa suurimmat heitot. Mulla siis se vanhin valkoinen malli.

Tuo lipsuminen on kyllä hieman häiritsevää. Taisi tässä ketjussa aiemmilla sivuilla joku ehdottaa tätä: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/wurth-300ml-kitkaspray
Onkohan tuota joku kokeillut josko toimisi?

HXX1100H
26.11.2015, 07.09
Moi, tuo päättyminenkin on hieman sekava , koska sain eilen kaksi ilmoa : ensimmäisessä päättyisi tänään ja jälikmmäisessä 29.11. Laitoin heille myös viestiä aiheesta, katsotaan miten käy.

Jaegerhog
26.11.2015, 10.13
Tuo lipsuminen on kyllä hieman häiritsevää. Taisi tässä ketjussa aiemmilla sivuilla joku ehdottaa tätä: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/wurth-300ml-kitkaspray
Onkohan tuota joku kokeillut josko toimisi?

Laittakaa etupyörän tuen alle 5 sentin korotus, säädätte sitten penkit ja sarvet sen mukaan, vähentää lipsumista.

sirkia
26.11.2015, 10.18
Ainakin Schwalbe one on pitänyt hyvin. En sitten tiedä johtuuko renkaasta vai muista tekijöistä. Viime talvena alla olleet Bontrager R1 kumi luisti melkoisesti.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Juha Lehtinen
27.11.2015, 00.35
Tuli vaihdettua Tacx BKooliin. Miten tuolla pystyy ajamaan vapaata ajoa, ilma että tarvii valita mitään sessiota?
Jos haluaa ajaa soolona niin menee settings -> display options ja sieltä ruksaa solo moden ja jos haluaa niin sieltä voi ruksata pois vastustajat myös. Itse ohjelmasta voi valita harjoitus ohjelmia kohdasta live, latest videos, picks ja suggested, noita on vain muutama rajoitettu määrä. Kun on jonkun reitin ajanut läpi niin se ilmestyy latest kohtaan. Jos mikään noista ei kelpaa niin sitten pitää vaan mennä bkoolin netti sivulle sessions kohtaan ja valita sieltä joku ja se ilmestyy ohjelmaan programmed kohtaan. Kaikki reitit on ajettavissa ihan itekseen solo modena ilman vastustajia myös kaikki session harjoitukset. Tässä ohjeet pitkän kaavan mukaan.

noniinno
27.11.2015, 07.41
...tai sitten teet oman harjoituksen , esim. 3h 2% ylämäkeen, ja annat sille suosikkitähden. Tämän jälkeen löytyy aina simulaattorissasi suosikkivalikosta. Ilman simulaattoria traineri on aika hyödytön, eli vaatii aina sen pädin / tietokoneen.

Hub
27.11.2015, 13.45
...tai sitten teet oman harjoituksen , esim. 3h 2% ylämäkeen, ja annat sille suosikkitähden. Tämän jälkeen löytyy aina simulaattorissasi suosikkivalikosta. Ilman simulaattoria traineri on aika hyödytön, eli vaatii aina sen pädin / tietokoneen.

Näin hoksasin toimia ja poistinkin kysymyksen. Tuossa tulikin hyvää lisäinfoa Juhalta. Vielä kun tajuaisi, että miten noista sessioista pystyy löytämään sellaiset, missä on kaikki BKoolin sensorit on suoraan käytössä (Poljin, syke, watit). Nyt näyttäisi kaikki manuaalisen parittelun kautta ja watit puuttuu.

Juha Lehtinen
27.11.2015, 14.02
Näin hoksasin toimia ja poistinkin kysymyksen. Tuossa tulikin hyvää lisäinfoa Juhalta. Vielä kun tajuaisi, että miten noista sessioista pystyy löytämään sellaiset, missä on kaikki BKoolin sensorit on suoraan käytössä (Poljin, syke, watit). Nyt näyttäisi kaikki manuaalisen parittelun kautta ja watit puuttuu.
Itselläni on Eliten Realpower ja hieman kinkkinen tuo laitteiden paritus välillä on. Itse olen parittanut sensorit ja harjoitusvastuksen siten että ole polkenut laitteiden tunnistuksen aikana. Tuntuu että Harjoitusvastus on tunnistunut tuolla tavalla kaikkein parhaiten. Epäkurantti paritus aiheuttaa tosiaan sen että watteja ei näy tai nopeudet ovat jotain yliluonnollista luokkaa.

MutaMika
27.11.2015, 22.35
Tein nyt yhden ihmiskokeen ja tein harjoituksen jossa oli 0,2,4,6,8 ja 10 asteen mäet. Jokaiseen kulmaan ajoin 7m30s ja ensin 150W, 200W, 250 ja lopuksi aina 300W. Tehot talteen samaan aikaan Bkoolista ja Polar Keo mittarilla. Bkool on valkoinen Classic malli uudella firmwarella

tasaisella tilanne näytti hyvältä ja ero oli 2% koko 0 asteen intervallin yli. Virhe kuitenkin kasvaa sitä isommaksi mitä jyrkempi mäki on niinkuin olin aiemminkin havainnoinut ja Bkool näyttää systemaattisesti liian isoja tehoja jyrkkiin mäkiin. 10 prosentin mäessä virhe on jo yli 20%. Muuten käyrät seuraavat hyvin toisiaan. Tuo liittynee jotenkin mäkisimulaatioon. Tuon voisi todennäköisesti kalibroida kohdilleen kasvattamalla omaa painoa asetuksissa. Nyt mulla on asetuksissa paino joka vastaa nykyistä omaa painoa (72kg)

Tämmöiset oli keskitehot intervalleille (225w oli odotusarvo jos olisin hyvin onnistunut pitämään tehot kohdillaan ajaessa ja erityisesti määrämittaisina kaikki tehojaksot. Nuo intervallit kun oli määritelty matkassa niin tuli usein ajettua 300w liian vähän aikaa kun matka loppui nopeammin kuin luulin. Mutta ei tuo haittaa hirveästi kun molemmat tehomittaukset on samasta ajosta...)
------Bkool W Polar W Error Max HR
grade 0 219 223 2% 162
grade 2 212 199 6% 160
grade 4 209 195 7% 158
grade 6 217 193 11% 158
grade 8 211 179 15% 157
grade 10 216 166 23% 156

Sykkeet ja tuntemukset olivat sen puolella että Polar on ehkä oikeammassa tehoissa jyrkissä mäissä ja Max sykkeet laskivat mitä isompi oli kulma vaikka harjoitus oli pidemmällä ja bkool näytti samoja tehoja.

Ja käyrä (Teho/Syke/Kadenssi) jossa violetti on polar ja sinertävä bkool
https://dl.dropbox.com/s/rlho7295se1x213/BkoolVsPolarPowerSlopes.gif?dl=0

Toinen ehka olennaisempi juttu mitä havaitsin testailemalla ennen tuota oli, että 25mm Elite Cupertino renkaalla ja normisisurilla piti käyttää 6bar painetta että tuo 0 asteen teholukema täsmäsi. Käytin aiemmin vain 3.5-4bar painetta lähinnä sutimisen estämiseksi, mutta se näytti aiheuttavat melkein 10w lisävastuksen ja sillä paineella tasaisella Bkool näytti tietysti tehoja sen verran liian vähän.

Kun jaksan niin kokeilen jossain vaiheessa pelata tuon oman painon asetuksen kanssa että saisiko käyrät täsmäämään sen avulla ja onko sillä yleensäkkään vaikutusta. Mutta hämmästyttää jos ei muilla ole vastaavaa havaintoa ? Lieneekö joku yksilöero tuossa mun laitteessa tai asetuksissa...

MutaMika
27.11.2015, 23.13
Hyvä laite tuo kuitenkin on ei sillä eikä tuo ylläoleva nyt harjoittelua mitenkään haittaa ellei ole datafriikki ja tee esim FTP testejä erilaisiin mäkiin. Eri mukavaa ajella sisätreenejä kun on tuota viihdykettä videoissa ja ajokavereissa. Pitää kokeilla jossain välissä myös Trainer Roadia ja FE-C ohjausta että miten hyvin tehot mätsää sillä. Siinä ei ole mitään mäkisimulaatiota haittaamassa mittauksia.

Onko muuten kukaan kokeillut vielä Bkoolia uudella firmwarella Trainer Roadin:n kanssa ? Toimiiko ? TR:stä on vissiin joku ilmaisversio jolla voisi ainakin testin tehdä vaikkei sitä otakkaan käyttöön...

Juha Lehtinen
27.11.2015, 23.15
Itse tilaan vielä tämän vuoden puolella itselleni tehomittarin polkupyörään. Uteliaisuuttani lähetin BKoolille sähköpostia jossa kysyin että ovatko testanneet eri valmistajien harjoitusvastusten tehoeroja BKoolin simulaattorilla. Tänään sain vastauksen että jos harjoitusvastukset ovat ANT+ FE-C yhteensopivia niin eroa ei pitäisi olla enempää kuin 5%. Ilmeisesti mitään syväluotaavaa testiä eivät ole tehneet, sen verran ympäripyöreä vastaus oli. Tuleva tehomittari kuitenkin jonkin verran lukemien luotettavuudesta.

noniinno
27.11.2015, 23.56
Hyvä, Mutamika. Perusteellista työtä. Omat tuntemukseni ovat hyvin samansuuntaisia mittaustulostesi kanssa.

Hub
01.12.2015, 11.36
Mac Prossa USB:n kautta ei oikein löydä kaikkia yhteyksiä helposti, mutta iPadilla lisämokkuadapterilla Tacxin telineessä ei mitään ongelmia. Etäisyys aika sama. Ainut huono puoli tuossa on se, että vanhassa iPadissa alkaa olla akku heikko, joten täytyy muistaa ladata ennen treeniä.

HXX1100H
10.12.2015, 17.24
Eilen oli sopivasti aikaa japäätin ajaa velodromin 88.3 km joten liityin porukan mukaan ja aloin tahkoamaan .
Kaikki meni hyvin n 65kilometriin asti, kunnes ilman varoitusta näkymä muuttui ts. ”vastustajat” katosivat ja vaikka ajoin näytön mukaan yksin niin sijoitukseni putosi 8 pykälää.

Muutaman kierroksen jälkeen sessio keskeytyi itsekseen ja ohjelma meni ”jälkijäähdyttely-tilaan”

Onko muille tapahtunut vastaavaa.

Just4fun
10.12.2015, 20.52
^ Maanantain lenkillä ohjelma hyppäsi lämmittelyn yli suoraan viivalle, valittuja kilpailijoita ei ollut ja vaikka loppu sujui normaalisti harjoitus hävisi bittiavaruuteen.

Jami2003
11.12.2015, 08.26
Taitaa Bcool olla hinta-laatu suhteeltaan kilpailukykyisin virtuaali traineri. Nopeuden ja tehon se ottaa ilmeisesti laitteesta mutta tuleeko esim syke ja kadenssi sitten vaikkapa Garminin sykevyöstä ja kadenssi anturista ? Onko tuo sellainen laite että tällainen tavallinen tallaaja saa sen toimimaan atk:n kanssa. Oon lukenut näiden kaikkien vehkeiden ongelmista eikä huvittaisi joulun pyhiä taistella tietoteknisten ongelmien kanssa.

Jami2003
11.12.2015, 11.17
No menin nyt tilaamaan tuon Bcoolin. Tarvitsenko Garminin nopeus ja kadenssi anturin jotta laite toimii moitteettomasti ?

klemola
11.12.2015, 15.23
Tarvit vain Garminin kadenssianturin. Nopeus tulee Bkoolista. Käyttöönotto helppoa ainakin Macillä. Anturit ja laitteen tosin tunnistaa aina vasta, kun ohjelma on auki ja Ant+ USB dongeli työnnetään tietokoneeseen.

noniinno
11.12.2015, 15.57
Myös Bkoolin anturit toimivat Garminin kanssa. Itse mittaan sykettä Wahoon pannalla, joka lähettää sekä bt että Ant+ signaalia. Aika monipuolinen härveli.
http://eu.wahoofitness.com/devices/wahoo-tickr-heart-rate-strap-1.html

^^Mutta siis Bkool toimii moitteettomasti ilman kadenssianturia tai sykevyötä, jos sitä tarkoitat. Sitten vaan dataa kertyy pikkuisen vähemmän.

Jami2003
11.12.2015, 19.48
Kiitti vastauksista. Nyt vaan oottelemaan että pääsee testaamaan. Ja koolhan se oli, ei cool :)

Latasin jo ohjelman testiksi koneelle ja vähän hassua kun on espanjaksi ennen kuin vaihtaa kielen. Ja senkin jälkeen espanjaksi ennen kuin kirjaantuu sisälle :)

t1lkku
11.12.2015, 23.44
Onkohan kenelläkään pätevää tietoa noista premiumtilausten tarjouksista. Polkaisin tänään ensimmäisen treenin ihan basic -accountilla, kun joululoman ajaksi jää polkemiset pois. Treenin jälkeen tuli BKOOLilta spostia ja seitsemän päivää aikaa lunastaa kolmen kuukauden premium alle eurolla.. Kysyisinkin, saanko tämän kolmen kuukauden jälkeen vielä käyttää pakkauksen mukana tulleen kolmen kuukauden tarjouskoodin, jolloin kannattaisi tarttua tulleeseen tarjoukseen ja uhrata yksi kuukausi? :) niin ja olipas muuten hienoa menoa verrattuna vanhaan Tacxin siriukseen!! :D kyseessä siis Proversio..

Jami2003
19.12.2015, 01.10
Tänään kans bkoolilla ensi lenkki ja en edes huomannut tuota kolmen kuukauden koodia vaan otin kuukauden kokeilu premiumin. No jos pari kymppiä tuli söhlättyä tuossa niin ei paljon haittaa. Ylitti kyllä lenkki kaikki odotukset video moodissa ja livenä niin että näkyi koko ajan erot muihin ajajiin.

Tuskin malttaa odottaa milloin pääsee seuraavalle lenkille. Tätä fiilistä ei todellakaan ollut vanhan trainerin kanssa :)

tapsalme
23.12.2015, 15.43
Viime talvena Bkool toimi hyvin mutta nyt tulee win-läppärillä herja "Unable to get user info". Macilla menee sisään samalla tunnuksella. Onko muilla ollut samaa ongelmaa?

Juha Lehtinen
23.12.2015, 17.29
Viime talvena Bkool toimi hyvin mutta nyt tulee win-läppärillä herja "Unable to get user info". Macilla menee sisään samalla tunnuksella. Onko muilla ollut samaa ongelmaa?
Joo, taisi joku tuollainen itsellenikin tulla mutta häipyi kun poistin Bkoolin koneeesta ja asensin uudelleen.

Jami2003
26.12.2015, 08.11
Kokeilin Bkoolissa Strava connection nappulaa päälle ja se hyväkäs kopio jo Bkoolista Stavaan siirretyt treenit takaisin Bkooliin niin että nyt on tuplatreenit näkyvissä Bkoolissakin. Mutta miten tuolta Bkoolin historiasta saa nuo tuplat pois. Missään ei ole deleta nappulaa.

Muutenkin ihmetyttää tuo Bkoolin treenien kilometrien laskutapa. Kun laskeskelin huvikseen kilometrit yhteen niin eivät pitäneet paikkaansa Bkoolin ilmoittaman tuloksen kanssa. Vaikka aikaahan trainerilla ajetaankin :)

Juha Lehtinen
26.12.2015, 11.36
Luin MutaMikan viestiä jossa vertaili Bkoolin harjoitusvastusta ja Polarin tehomittaria. Itselläni on Eliten RealPower traineri ja Power2max tehomittari. Itselläni havainnot ovat samankaltaiset kuin Mikan, tasaisella tehoerot ovat aika pienet mutta jyrkkyyden kasvaessa traineri alkaa näyttämään selvästi isompia lukemia.

Mielestäni sain jossain vaiheessa simulaattorin kommunikoimaan Tehomittarin kautta jolloin harjoitus tuntui vieläkin raskaammalta/todenmukaisemmalta.

Juha Lehtinen
26.12.2015, 12.19
Muutenkin ihmetyttää tuo Bkoolin treenien kilometrien laskutapa. Kun laskeskelin huvikseen kilometrit yhteen niin eivät pitäneet paikkaansa Bkoolin ilmoittaman tuloksen kanssa. Vaikka aikaahan trainerilla ajetaankin :)
Jos tarkoitat että Bkoolin kilometrit ovat isompia niin yksi syy on virtuaaliset alamäet jossa nopeudet nousevat virtuaalisesti kovemmiksi mitä todellisuudessa ovat. Tiedä sitten mitä muita syitä eroavaisuuksiin voisi olla.

Jami2003
26.12.2015, 13.15
Jos tarkoitat että Bkoolin kilometrit ovat isompia niin yksi syy on virtuaaliset alamäet jossa nopeudet nousevat virtuaalisesti kovemmiksi mitä todellisuudessa ovat. Tiedä sitten mitä muita syitä eroavaisuuksiin voisi olla.
Tarkoitin että kun laskee yksittäiset harjoitukset yhteen on tulos hieman eri kuin bkoolin pääsivulla oleva yhteensä tulos. Johtuisiko pyöristyksistä ?!?

Et satu tietämään saako harjoitusta poistettua jostain?

Viikossa tuli 5h 50min traineri harjoittelua ettei voi kuitenkaan olla kuin tyytyväinen hankintaan :)

Juha Lehtinen
26.12.2015, 14.48
Tarkoitin että kun laskee yksittäiset harjoitukset yhteen on tulos hieman eri kuin bkoolin pääsivulla oleva yhteensä tulos. Johtuisiko pyöristyksistä ?!?

Et satu tietämään saako harjoitusta poistettua jostain?

Viikossa tuli 5h 50min traineri harjoittelua ettei voi kuitenkaan olla kuin tyytyväinen hankintaan :)
Tosi on että pieniä eroavaisuuksia saattaa tulla samasta harjoituksesta. Voi olla että ainoa tapa poistaa harjoituksia on ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja pyytää heitä poistamaan.
Itse olen huomannut että itselläni on pari tulosta eri harjoitusten ranking tuloksissa vaikka mielestäni pitäisi olla vain yksi. No, pääasia on että saa treenata.

Jami2003
26.12.2015, 18.57
Täytynee kerätä kilometrit bkoolista ja garminista stravaan kun molemmissa näyttää tuo tilastointi jne vähän mättävän.

Mutta joo, parempi että itse traineri softa toimii hyvin ja kirjanpito mättää kuin toisinpäin :)

noniinno
27.12.2015, 00.10
Harjoituksia ei saa pois, eikä aspa sitä alkanut tekemään kun viime vuonna kyselin. Aika paljon olisi vielä kehitettävää.

Juha Lehtinen
30.12.2015, 18.43
Yksi kehityksen kohde voisi olla jonkinlainen advanced settings lisäys trainerille jossa voisi jonkinlaista omatoimista trainerin kalibrointia tehdä tehomittarin avustuksella. No tuota nyt tuskin tulee, lähinnä toiveajatteluani. Nyt olen siirtynyt toistaiseksi Eliten oman softan käyttöön jossa tuo kalibrointi onnistuu. Nyt on saanut huomata että ei jalkojeni tehontuotto niin hyvä olekaan mitä Bkoolin softa antoi ymmärtää.

r.a.i
30.12.2015, 20.56
Täytynee kerätä kilometrit bkoolista ja garminista stravaan kun molemmissa näyttää tuo tilastointi jne vähän mättävän.

Mutta joo, parempi että itse traineri softa toimii hyvin ja kirjanpito mättää kuin toisinpäin :)

Mitä merkitystä on minkään kannalta trainerilla ajetuilla kilometreillä?

feltti
30.12.2015, 21.18

Mulla trainerilla ajettaessa keskitehon ja keskivauhdin suhde on melkolailla sama kuin maantiefilolla kesällä, joten miksi ei ole merkitystä? Lajiomaisempaakin tuo trainerilla ajelu on kuin paksuissa talvitamineissa cc-filon kanssa painiminen, jos lajina on kivoissa kesäkeleissä pyöräily hyvin rullaavalla maantiefilolla.

Juha Lehtinen
31.12.2015, 06.01
No joo, vähän samaa mieltä ettei sinänsä kovinkaan suurta merkitystä. Enemmän merkitystä on sillä minkälaisia harjoitteita trainerilla teet ja kauanko viettää aikaa ajallisesti noissa sessioissa.
Esim. tehopohjaislla harjoitteilla on hyvä kehittää lihastasapainoa varsinkin jos omistaa tehomittarin ja reisiin muutenkin enemmän poweria. Harjoitusvastuksella pystyy niin paljon tekemään
muitakin treenejä ettei kannata haaskata harjoitusvastusta pelkkään ajamiseen.

HXX1100H
31.12.2015, 06.23
Moi, Kilometrejä en paljon seuraile mutta putkelta ajaminen Bkolilla hieman nyppii. Ulkona ajaessa ajan ajoittain putkelta , varsinkin pitkissä jyrkemmissä mäissä . Takarengas lipsuu ja olo on muutenkin hieman " hutera". Joskus on myös tullut mieleeni että olisi mukava tietää mistä maasta samassa sessiossa ajavat ovat .

Juha Lehtinen
31.12.2015, 08.57
Mitä olen seurannut eri sessioiden ranking listoja niin voisin todeta että ranking listoilla ei ole mitään käyttöarvoa. Sen verran kyseenalaisia listoille on tallentunut.

Jami2003
31.12.2015, 10.09
Bkool ilmoittaa etusivulla ajetun ajan ja kilometrit ja onhan tuo tyhmää jos siinä on muutama harjoitus tuplana.

Seuraan osien kulumista kilometreissä ja ajan trainerissa samalla pyörällä kuin kesällä.

Miten tuossa livenä kun polkee niin mistä näkee ketkä muut ovat livenä sessiossa ja ketkä on jotain tallennettuja ajajia.

Se on kyllä totta että trainerilla tulee tehtyä treenit enemmän suunnitellusti ja ehkä kovempaa mitä ulkona ajaessa. Ainakin tähän aikaan vuodesta.

teehak
03.01.2016, 12.45
Moi, saako tohon kiinni 12x142 takanavalla olevan Focuksen?

teehak
04.01.2016, 22.18
Moi, saako tohon kiinni 12x142 takanavalla olevan Focuksen?

Tai siis lähinnä tuon navan oli sitten mikä pyörä tahansa.

Jami2003
10.01.2016, 11.18
Tai siis lähinnä tuon navan oli sitten mikä pyörä tahansa.

Siinä tulee oma pikalinkku mukana. Samanlaisilla säädettävillä kuppimaisilla ruuveilla kiinnitys tapahtuu kuin moniin muihinkin trainereihin missä rengas on paikallaan. Vaatii varmaan että etsii käsiin jostain tuollaisen taka-akselin joka on trainereihin tarkoitettu. Eli akseli tulee haarukasta ulospäin riittävästi ja oikean muotoisesti että kiinnittyy tukevasti traineriin.

Jotain tähän tyyliin: http://www.amazon.com/Kinetic-Traxle-12mm-Thru-Thread/dp/B00FJGWYDQ

teehak
10.01.2016, 16.59
Juu kiitos, vähän sellasta ounastelinkin.

noniinno
10.01.2016, 23.10
Bkool Finland esittää Winter Challenge Vol 3. Alkaa nyt, päättyy helmikuun lopussa. Eikuvaan ketjua kireälle. http://www.bkool.com/classification/showIndividualLeagueClassification/1640

Jami2003
10.01.2016, 23.46
Bkool Finland esittää Winter Challenge Vol 3. Alkaa nyt, päättyy helmikuun lopussa. Eikuvaan ketjua kireälle. http://www.bkool.com/classification/showIndividualLeagueClassification/1640

Pyyntöä ryhmään liittymisestä laitettu. Tätähän pitää ehdottomasti kokeilla.

Onkos tuossa Winter Challengessa muita tavoitteita kun päästä mahdollisimman korkealle sijoituksessa :)

Juha Lehtinen
11.01.2016, 11.57
Itselläni jäi syksyn lyhyet erikoiset vähän lyhyeksi mutta nyt ajetaan nuo kaikki läpi.

Jami2003
11.01.2016, 19.16
Miten nuo challenget oikeen toimii. Kuulun nyt ryhmään mutta ei tuota tämän päivän ajoa (Gadus morhua) tule mihinkään leagusiin tai plan yms näkyviin. Pitääkö se laittaa favoritiksi ja sitten ajaa. Manuaalisti nettisivujen kautta vahtia liigaa ? Hieman sekava tuo systeemi...

e: jaa nyt löytykin tuolta groupin alta useampaankin kertaan...

noniinno
11.01.2016, 19.45
No sekava tuo todellakin on. Taisi käydä klassisesti ja liiga alkaakin tänään vasta klo 23.59. Jos peruskäyttö on sekavaa, on sitä myös kisojen järjestäminen. Siksi noissa tekeleissäni ei ole hienouksia kuten välikirejä yms... mutta huomenna pitäisi wörkkiä. Olet kyllä ryhmässä kirjoilla. Tänään ajettu Turskaetappi ei luultavasti kirjaudu vielä liigaan.Pahoitteluni. Huomenna yritän olla puoli ysiltä illalla itse Turskan kimpussa.

Juha Lehtinen
11.01.2016, 20.49
Itse pääsen vasta keskiviikkona winter challengen kimppuun. Tahtoo tämä 3-vuorotyö määräämään mitä milloinkin pääsee tekemään. Vapaapäiviä hyödynnetään sitten senkin edestä.

Jami2003
11.01.2016, 21.35
No sekava tuo todellakin on. Taisi käydä klassisesti ja liiga alkaakin tänään vasta klo 23.59. Jos peruskäyttö on sekavaa, on sitä myös kisojen järjestäminen. Siksi noissa tekeleissäni ei ole hienouksia kuten välikirejä yms... mutta huomenna pitäisi wörkkiä. Olet kyllä ryhmässä kirjoilla. Tänään ajettu Turskaetappi ei luultavasti kirjaudu vielä liigaan.Pahoitteluni. Huomenna yritän olla puoli ysiltä illalla itse Turskan kimpussa.

Ok. No poljin sen ylös ja oli kyllä niin kova nousu etten taida uhrautua huomenna uudestaan :D

26er
12.01.2016, 00.13
Onko kellään tietoa firmispäivityksestä vanhoihin classic mallin trainereihin?

Mulla ei ainakaan tarjoa mitään päivitystä, vaikka "parittaisi manuaalisesti" kuten jossain ohjeessa neuvottiin. ANT+ logo näkyy kyllä trainerin kohdalla, kun löytyy.

Jäänkö jostain paitsi? Pitäisikö unohtaa koko juttu ja ajaa vaan?

jmrr
12.01.2016, 01.12
Onko kellään tietoa firmispäivityksestä vanhoihin classic mallin trainereihin?

Mulla ei ainakaan tarjoa mitään päivitystä, vaikka "parittaisi manuaalisesti" kuten jossain ohjeessa neuvottiin. ANT+ logo näkyy kyllä trainerin kohdalla, kun löytyy.

Jäänkö jostain paitsi? Pitäisikö unohtaa koko juttu ja ajaa vaan?

Jos et halua käyttää muita softia (TrainerRoad, Zwift) niin tuskimpa siitä mitään hyötyä on, en ole missään change logia nähnyt.
Mikä käyttöjärjestelmä sulla on? Sillon kun tuo päivitys tuli niin ei mulla tarjonnut Macilla vaan joutu Windowsin puolella päivittämään.

26er
12.01.2016, 09.15
Jos et halua käyttää muita softia (TrainerRoad, Zwift) niin tuskimpa siitä mitään hyötyä on, en ole missään change logia nähnyt.
Mikä käyttöjärjestelmä sulla on? Sillon kun tuo päivitys tuli niin ei mulla tarjonnut Macilla vaan joutu Windowsin puolella päivittämään.

Kiitti. Macillahan minäkin...

Taidan jatkaa ilman päivitystä, kun on toiminut hyvin eikä ole tarvetta käyttää muita softia.

Keijo Leppänen
13.01.2016, 19.16
Pitääkö jotain muutakin tehdä,kuin ruksata connect ,halutessaan garminiin/stravaan ajot:seko:

Jami2003
13.01.2016, 19.23
Pitääkö jotain muutakin tehdä,kuin ruksata connect ,halutessaan garminiin/stravaan ajot:seko:

Ainakaan mulla garmin connect ei toimi (ei tule garminiin näkyviin) ja stravassakin siirtää myös stravan ajot myös bkooliin (tuli kahteen kertaan samoja). Niinpä siirrän bkoolista treenit manuaalisesti stravaan.

Jami2003
13.01.2016, 20.03
Mitenkäs toi winter challenge. Nyt näkyy Leagues osiossa turska etappi uusiksi. Pitääkö nuo ajaa järjestyksessä ? Mutta päivällä ei ole väliä ? Eli mun olisi nyt toi norjan nousu veivattava pakosta uusiksi jos meinaan ajella noita winter challengen etappeja :)

noniinno
13.01.2016, 21.35
^Jos tuloksen haluaa, niin kannattaa ajaa niitä aktiivisia etappeja. Eli nyt "Gadus Morhua" ja ensi viikolla alkaen "Betonireisi" jne... Voit tarkistaa alkamispäivämäärät tuolta http://www.bkool.com/classification/showIndividualLeagueClassification/1640. Kun etapin klikkaa auki, näkyy nuo ajopäivät alla olevan kuvan mukaisesti (toivottavasta näkyy) Aloitus/lopetuskellonaika on asetettu (vahingossa) ko. aloitus/lopetuspäivinä klo 23.59. Näihin on varattu viikko ajoaikaa/etappi.

http://snag.gy/sP6VZ.jpg
Hankalan hommasta tekee ihmeellinen käyttölogiikka, joka ei anna korjata virheitä eikä poistaa persiilleen menneitä klikkauksia. Joku käyttöliittymämuotoilija tekisi tuolle firmalle terää...

Jami2003
13.01.2016, 23.30
Ok. Kiitti infosta. Joo Bkoolilla, garminilla ja näillä kumppaneilla on se ongelma että kehitetään hienoja systeemejä mutta unohdetaan tehdä hyvät nettisivut. Aika ihme ongelma :)

Keijo Leppänen
14.01.2016, 22.51

Ensimmäinen kokeilu ajo, ajoin etapista puolet. Ei siirtynyt stravaan, mutta toka kokonaan ajettu kyllä siirtyi pienellä viiveellä�� vois kysyä muualtakin, mutta... miten saan ajot siirrettyä-stravasta-garmin��

JaniM
15.01.2016, 07.55
Ajaako kukaan BKOOL:lla niin että on luonut sillä itselleen ohjelman "create plan" ja saanut siitä kokemuksia? Mikä on valikosta löytyvä QH? "Do the QH in less than"

Jos ruksaa treenipäiviksi vaikka ti, to, pe, su, eikä tiistaina ehdi polkemaan, niin onko se treeni sitten menetettyä kauraa, eikä se säily keskiviikolle? Käykö niin että kun keskivikkona hyppää pyörän päälle niin "Scheduled sessions" sivu on tyhjä?

Nämä nyt tietty selviäisi kokeilemalla, mutta jos joku on jo kokeillut...

Takamisakari
15.01.2016, 09.06
Mie sensijaan ajattelin eilen ajaa pitkästä aikaa jotain sisällä. Hekumoin työpäivän että aijai, vihdoin pääsee talliin kärsimään. No, tunnin verran yritin käynnistellä ensin langatonta verkkoa (jonka sain kyllä skulaamaan) ja sitten tätä ehanaa laitteistoa. 45min aikaa ja tuloksena "neither ANT+ nor Bluetooth is enabled in this device" (bluetooth kajari paritettuna..) ja "connection to server lost" (toimiva ja nopea verkko käytössä)".

Meinasin pilkkoa vehkeet kirveellä samantien mutta jäähdyttelin pikkasen -20 asteessa fillarikamoissa jotta tunteet viilenivät. Tähän vois varmaan nyt laittaa sen kuuluisan VMP- kirjainyhdistelmän.

Juha Lehtinen
15.01.2016, 14.17
Laitoin eilen BKoolin Pro trainerin tilaukseen. En luota nykyiseen vastukseen ollenkaan ja toivon mukaan tulokset ovat paremmin vertailukelpoiset muitten käyttäjien kanssa Bkool simulatoria käytetäessä.

t1lkku
15.01.2016, 16.07
Pitipä tänään kokeilla tuolla etapilla etsiä omaa sisäistä vuoristokaurista. Ihan ummikkona lähdin liikenteeseen, tähän asti polkenut vaan noita easy -luokituksen reittejä. Ei omasta mielestä hassummin, alkuosalla olisi voinut ehkä vähän kiristää :)

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

noniinno
15.01.2016, 16.16
...Meinasin pilkkoa vehkeet kirveellä samantien...
:D
Mullakin on ollut noita päiviä...nyt kun laitteiston kotkotukset tietää, ovat onneksi vähenemään päin. Parhaiten minulla Bkoolissa toimii 79€ Asuksen seiskatuumainen tabletti. HP:n minikannettavalla meno on jo aika takkuista ja tuon vekottimen ansiosta olen piilottanut talouden kirveet ja moottorisahat riittävän kauas "Man Cavesta", jossa itseäni nöyryytän.

Juha Lehtinen
15.01.2016, 16.17
Pitipä tänään kokeilla tuolla etapilla etsiä omaa sisäistä vuoristokaurista. Ihan ummikkona lähdin liikenteeseen, tähän asti polkenut vaan noita easy -luokituksen reittejä. Ei omasta mielestä hassummin, alkuosalla olisi voinut ehkä vähän kiristää :)

Tänä talvena olen itsekin alkanut etsimään omaa sisäistä vuoristokaurista ja ihan rohkaisevia treenejä ovat olleet. Enää ei ole sitä sisäistä jännitystä noita sessioita kohtaan. Tänään tuli parannettua
talvihaastekisan ensimmäistä osiota ihan reippaanlaisesti eilisestä.

noniinno
15.01.2016, 16.23
^Niinpä. Vaikka wattien mittaus olisikin päin p-tä ja muutenkin väärin harjoiteltu, en voi ikinä kuvitella ajavan kuormittavuudeltaan (ja toivottavasti harjoitusvaikutukseltaan) vastaavia harjoituksia ihan vaan juutuupia tai tiiliseinää tuijottamalla. Itselleni nappivalinta harjoittelulaitteistoksi, vaikka kai koukkupolviosastolla suurin hyöty taitaa olla trainerointisession ansioista pois jääkaapilta vietetty aika.

Mielenkiintoista on, että livepyöräily tuntuu aina trainerointikauden jälkeen raskaalta, ja taas trainerointi maantiekauden jälkeen on vielä raskaampaa. Jotenkin olen taipuvainen uskomaan, että kyseessä on kaksi eri lajia.

Takamisakari
15.01.2016, 16.42
:D
Mullakin on ollut noita päiviä...nyt kun laitteiston kotkotukset tietää, ovat onneksi vähenemään päin. Parhaiten minulla Bkoolissa toimii 79€ Asuksen seiskatuumainen tabletti. HP:n minikannettavalla meno on jo aika takkuista ja tuon vekottimen ansiosta olen piilottanut talouden kirveet ja moottorisahat riittävän kauas "Man Cavesta", jossa itseäni nöyryytän.

Piti oikein miettiä ajatuksen kanssa mikä tässä mättää ja löytyihän se syykin taas- peilistä. Se kannattaa tosiaan tökätä se ANT+- dongle kiinni sinne masiinaan.. ollappa viisas ja kärsivällinen.

MutaMika
15.01.2016, 16.46
Hyvä oli eka etapin reitti. Oikein passeli jos haluaa vaikka ajella about 20min vetoja kun voi vielä lämmitellä sen alun tasaisen ja sitten ajaa mäjen vaikka sweetspot tai FTP tehoilla ja aikaa kuluu ite mäkeen varmaa useilla harrastelijoilla about tai reilu 20. Pitää pistää suosikkeihin...

Tuli ite riehuttua taas sen verta tuota etappia en varmaan ajas noin kovia vetoja sisällä ittekseni ihan dummy treinerillä. Ja toinen juttu on että eihän meillä täälä livenä oo mitää pitkiä mäkiä. Siksi Bkool on hyvä ja siksipä ajankin melkein kaikki Bkool ajoni mäkireitteihin. Toinen syy on että mulla on maastopyörä tuossa kiinni ja välitykset ei riitä alamäkeen eikä oikein tasaisellakaan... Niin ja kolmas että lähtee paljon vähempi melua (paitsi kuskista) kun ajaa ylämäkeen...

Juha Lehtinen
15.01.2016, 17.19
^Niinpä. Vaikka wattien mittaus olisikin päin p-tä ja muutenkin väärin harjoiteltu, en voi ikinä kuvitella ajavan kuormittavuudeltaan (ja toivottavasti harjoitusvaikutukseltaan) vastaavia harjoituksia ihan vaan juutuupia tai tiiliseinää tuijottamalla. Itselleni nappivalinta harjoittelulaitteistoksi, vaikka kai koukkupolviosastolla suurin hyöty taitaa olla trainerointisession ansioista pois jääkaapilta vietetty aika.

Mielenkiintoista on, että livepyöräily tuntuu aina trainerointikauden jälkeen raskaalta, ja taas trainerointi maantiekauden jälkeen on vielä raskaampaa. Jotenkin olen taipuvainen uskomaan, että kyseessä on kaksi eri lajia.
Itseltänikään ei oikein onnistu tv:n katselu harjoituksia tehdessä. Jotenkin vaan pystyn uppoutumaan harjoituksiin niin hyvin että aika kuluu hyvin harjoitusta katsellessa. Itse olen lähtenyt siltä pohjalta nyt että ei haittaa jos watit näyttää väärin kunhan rasitus muuten tuntuu oikeanlaiselta ja edes muut asiat olisi sielläpäin.

Jami2003
15.01.2016, 22.02
Poljin tänään uudestaan turska etapin että sain tuloksen sille. Nyt oli pelissä suunnilleen kaikki mitä koneesta lähtee.

Voin kyllä sanoa että ikinä en saisi tavallisella trainerilla itsestäni puristettua treenissä niin kaikkea irti mitä Bkoolin virtuaalimaailmassa, vielä kun on sopivasti tuollainen haaste ja sieltä hieman katsottu mihin aikaan voisi yrittää polkea ja mille sijalla sillä voisi päästä.

Suuret kiitokset noniinno:lle winter challengesta. Vaikka kiitos ei ollut se sana joka oli mielessä kun mäkeä yritti veivata omaa täyttä ylös :D

Juha Lehtinen
15.01.2016, 23.52
Nämä haastekisat tuovat kyllä mukavasti piristystä talveen. Toimivat sopivasti motivaatioruiskeena. Kun vaan osaisi oikealla tavalla sisällä treenata että siitä olisi tuntuvaa hyötyä myös kesällä ulkona. Bkool ajaa kyllä mainiosti tässä asiansa.

Keijo Leppänen
16.01.2016, 00.03
Missä mättää. Lämmittelyn jälkeen, kun startti pamahtaa niin meikäläinen jää maaliviivalle polkemaan. Ja pienten kikkailujen jälkeen pääsen vasta muiden perään...

r.a.i
16.01.2016, 00.06

Olet asian ytimessä...

Jami2003
16.01.2016, 11.11
Optimi tulokseen pääsee varmaan että vetää viikolla kovat lyhyet (mäki)treenit trainerilla ja viikonloppuna sitten pitkä rauhallinen lenkki ulkona cyclolla. Kunhan nyt kelit lämpenisi sen verran että tarkenee siellä yleensä polkemaan.

No mulle tuo treenaaminen on vaan kiva harrastus. Ja vaikka pyöräily on muodostunut päälajiksi niin ennen pääasiassa treenattu puntti pyörii viikottain mukana samoin kuin hiihto talvella ja juoksu työmatkoilla. Joten pääasia on että bkoolilla on hauska treenata ja saa siitä treenaamisen hyvät fiilikset. Jossain määrin se kuitenkin toivottavasti auttaa myös kesätreenejä. Varsinkin mäkiin toivon tuovan sen kestävyysvoimaa. Vaikka jaloista löytyykin jonkin verran maksimivoimaa, kestovoima on ollut heikkoa tähän asti ja maastomaratoneissa on ollut loppupuolella kisaa kuin polkisi veltoilla makaroneilla :)

Juha Lehtinen
16.01.2016, 12.17
BKool on kyllä siinä hyvä että voit ottaa osaa live-kilpailuihin koska vaan haluaa. Itselläni tahtoo ulkolenkit olla liikaa sitä samalla sykealueella olevaa ajoa eli ei riittävästi kehittävää. BKoolilla saan itsestä enemmän irti. Nyt tuntuu tilane varsin hyvältä, kroppa palautuu sessioista hyvin.

Just4fun
16.01.2016, 19.45
Missä mättää. Lämmittelyn jälkeen, kun startti pamahtaa niin meikäläinen jää maaliviivalle polkemaan. Ja pienten kikkailujen jälkeen pääsen vasta muiden perään...
Ymmärtääkseni liike täytyy pysähtyä lämmittelyn lopussa ennen kuin pystyy aloittamaan "kisan". Eli lämmittelyn loppusekunneila lopettaa polkemisen ja jarruttaa liikkeen seis.

Keijo Leppänen
16.01.2016, 20.42
Kiitos vinkistä, täytyy testata.

26er
17.01.2016, 11.29
Onko kukaan kokeillut, miten asetuksiin talletettu ajajan paino vaikuttaa? Tuplaantuuko vastus ylämäessä, jos laittaa painon tuplana?

Lähinnä mietin, voisiko tuossa sitten käyttää korjauskerrointa, jolla saisi watit kohdalleen. Moni kun näyttää tehneen tutkimusta bkool-wattien korrelaatiosta "yleisesti luotettavina pidettyjen" tehomittarien vastaaviin.

noniinno
17.01.2016, 13.12
Enpä ole kokeillut, mutta lähtökohtaisesti itse ainakin ajan oikealla painollani, koska oletan että muutkin Bkoolissa niin tekevät. Näin ollen voin jotenkin uskotella itselleen, että "kisat" ovat reiluja. Äkkiä ajateltuna liian kevyen painon ilmoittaminen saattaisi keventää ylämäissä vastusta ja etappi tulisi ajettua liian kovaa. Vielä nopeammin ajateltuna en usko vastuksen olevan lineaarinen suhteessa kaltevuusprosenttiin, ja tuon johdosta painoa muuttamalla ei voi korjata watteja oikeiksi kuin juuri tietyllä vastuksella eli "mäen" jyrkkyysprosentilla. Mutta kokeile ihmeessä, raportoi sitten kokeilun tulokset tänne kaiken kansan ihmeteltäväksi.

Juha Lehtinen
17.01.2016, 13.23
Vaa'alla tule kerran viikossa paino mitattua ja sen laitan asetuksiin. Joskus olen laittanut painon myös polkupyörän paino mukaan laskettuna. Yleisempi/oikeampi tapa on ilmeisesti ilman fillaria.

30 hampainen
17.01.2016, 13.46
Zwiftissä painolla on suuri merkitys, se vaikuttaa suoraan tehopainosuhteeseen. Ja sen mukaan radalla mennään.

Keijo Leppänen
18.01.2016, 15.18
liike täytyy pysähtyä.

Näinhän se oli!

Juha Lehtinen
18.01.2016, 18.34
Oli ihan sopivan haastava haaste tuo betonireisi. Aika jäätävät pohjat Martikaisen Tommi on ajanut, varmaankin olankohoutuksella tuollaiset pikku töppyrät ammattilaiselta menee kun katsoo keskisykettäkin, 127 :eek:.

noniinno
18.01.2016, 22.44
Hieman kyllä herättää kummastusta tuo aika, kun seuraavaksi nopein on ajanut isommalla w/kg lukemalla lähes 10min hitaamman ajan. Tuo kävi minulla hyväksyttävänä, mutta kun se oli ensimmäinen ko. etapilla, en osannut sen kummemmin tutkia eivätkä esim. nuo 116km/h hetkelliset nopeudet ylämäkeen tule hyväksynnässä edes esille. Ainoastaan "lost signal" -arvo oli yli sallitun, mutta niin se on monella muullakin ollut, ja silti tulokset ovat olleet järkeviä. Joskus olen Bkoolin tuelta kysynyt selvitystä asiaan, mutta ovat kylmästi lähettäneet vakiovastauksen "Katso että Ant+ dongle on paikoillaan, asenna ohjelma uudestaan". Eli käytännössä heiltä on vaikea (tähänastisen kokemuksen perusteella mahdoton) saada mitään apuja outoihin tuloksiin. Liigan tuloslistaa ei voi administraattorikaan muokata tai korjailla, saatika poistaa suorituksia jälkikäteen. Siis en todellakaan epäile käyttäjän puolelta mitään vilunkia, en kaveria tunne, jäätävää tulosta on tehnyt aikaisemmissakin liigoissa joten ajomiehiä tuntuu olevan. Sen sijaan simulaattroin sielunelämä on joskus melko monimutkaista ja ykköset ja nollat saattavat joskus virrata kummallisilla tavoilla. Mutta leikkiähän tämä vaan on, vaikkakin aika todentuntuista välillä ;)

Keijo Leppänen
18.01.2016, 22.58
miksiköhän meikäläisen noteeraus(talutus)ei näy tuolla listalla:seko: gadus morhua...

Juha Lehtinen
18.01.2016, 23.09
En itsekään Tommi Martikaista tunne mutta tiedän että löytyy SM-kultaa ja maajoukkueedustusta ja jonkin tason ammattilais edustuksia. Kieltämättä yli 100 km/h nopeudet ylämäkeen kertoo systeemin virheettömyydestä. Itse tarkistan aina warm-upissa että nopeudet ja muut näyttää järkevää lukemaa. Ennen en aloita sessiota.

Juha Lehtinen
21.01.2016, 13.00
Onkos kukaan huomannut onko mitään eroa vierintävastuksessa/tehoissa eri rengaspaineilla tai erillaisella renkaalla. Itse tein edellispäivänä treenin Continentalin GP4000SII renkaalla niinkuin aikaisemminkin ja eilen Eliten punaisella trainerirenkaalla. En tiedä mistä johtui mutta Contilla tuntui rullaavan mukavasti ja eilen Elitellä oli sellainen fiilis kuin kunto olisi romahtanut päivässä. Nämä treenit on tehty Bkoolin Smart Prolla. Seuraavaksi testaan Michelinin Pro 3 Race rengasta.

klemola
21.01.2016, 15.01
Minä ajoin aluksi samalla contilla kuin Lehtinen 25mm leveänä. Hämmästelin sitä, kuinka tahkeaksi rengas muuttui, mutta ei kuitenkaan paljoa kulunut. Tuossa oli myös hiljakseen vuotava sisärengas, joten samalla kun vaihdoin sen, pistin vanhan Vittorian rubino pron alle. En ole huomannut vierintävastuksessa/tehoissa mitään eroa renkaan vaihdossa, enkä kyllä vuotavan sisärenkaan myötä paineissakaan...

noniinno
21.01.2016, 19.54
En huomannut minkäänlaista eroa schwalben trainerikumella ja Misukan pro Race kolmosella...paitsi että toisesta irtoaa eri väristä purua.

26er
21.01.2016, 20.29
2 trainerirengasta käyttänyt, cycleopsin musta mureni vähemmän, mutta suti enemmän. Vittorian punainen pitää hyvin ja tuntuukin tahmeammalta.

Juha Lehtinen
21.01.2016, 20.39
Eli ajotuntumassa kuitenkin on eroja tahmeuden suhteen kuten omassa sessiossani havaitsin.

Keijo Leppänen
22.01.2016, 10.08
Betonireisi veivattu. Bk teki vain käppyrät ja vastus ei oikein säätynyt maaston/reitin mukaan. Tasamaalla mentiin ylämäkeen ja sitä rataa. Jotenki tökki heti alkuunsa ku ei antanu lämmitellä ennen starttia��

noniinno
25.01.2016, 23.44
Windowsiin muljahti simulaattorin päivitys. Asennus sujui sutjakasti ja päivityksestä tuntui olevan apua: ohjelma toimii nyt ilman turhia viiveitä, anturi ja traineri löytyi heti. Muutenkin toiminta oli smoothimpaa, ja en nyt tiedä oliko aistiharhaa, mutta ikään kuin nousun kaltevuuden vaihdoksetkin olisivat hieman tasoittuneet.

Laitoin Bkoolin tukeen potkuraivari-itkuvirren tuosta hieman kummallisesta Betonireisi -etapista. Tapansa mukaan jättivät vastaamatta. Olenkohan jollakin ignore-listalla...

Kummallisia juttuja tuossa vielä on.. esim. se ajetun session lähetys. Kun ensin on painanut "lähetä" näppäintä, ja ohjelman toimintoilmaisin kertoo lähetyksen tapahtuneen, ilmestyy lopuksi "Accept" nappula. Mitähän järkeä sitä on enää tässä vaiheessa olla samaa mieltä asiasta.. ei voi ymmärtää. Mutta muuten tuntui taas ajelut mukavalta ja laitteisto+softa toimi kuin buicki.

Juha Lehtinen
26.01.2016, 00.52
Windowsiin muljahti simulaattorin päivitys. Asennus sujui sutjakasti ja päivityksestä tuntui olevan apua: ohjelma toimii nyt ilman turhia viiveitä, anturi ja traineri löytyi heti. Muutenkin toiminta oli smoothimpaa, ja en nyt tiedä oliko aistiharhaa, mutta ikään kuin nousun kaltevuuden vaihdoksetkin olisivat hieman tasoittuneet.

Laitoin Bkoolin tukeen potkuraivari-itkuvirren tuosta hieman kummallisesta Betonireisi -etapista. Tapansa mukaan jättivät vastaamatta. Olenkohan jollakin ignore-listalla...

Kummallisia juttuja tuossa vielä on.. esim. se ajetun session lähetys. Kun ensin on painanut "lähetä" näppäintä, ja ohjelman toimintoilmaisin kertoo lähetyksen tapahtuneen, ilmestyy lopuksi "Accept" nappula. Mitähän järkeä sitä on enää tässä vaiheessa olla samaa mieltä asiasta.. ei voi ymmärtää. Mutta muuten tuntui taas ajelut mukavalta ja laitteisto+softa toimi kuin buicki.
Itsekin huomasin päivityksen ja inertiaan on tehty muutoksia. Itse lähetin tänään myös Bkooliin sähköpostia ja halusin hieman neuvoa rengaspaineisiin ja rengasvalintoihin neuvoa. Itselläni takarenkaan lipsuminen alkaa kun nousujyrkkyys on n.7% luokkaa, siis putkelta poljettaessa. Todennäköisesti lipsumisesta ei pääse kokonaan eroon mutta pitipä kysyä. Itse olen huomannut videoissa pätkimistä aikaisemmissa versioissa kun taas 3D maailma toimii varsin sujuvasti. Onko videon pyöriminen nyt sujuvampaa?.

klemola
26.01.2016, 02.16
Joku jo taisi aiemminkin mainita tuosta eturenkaan korottamisesta. Itselläni on 25mm lauta eturenkaan korokkeen alla, jotta akselit on vaakasuorassa. Tuo auttaa myös takarenkaalle tulevaa pitoa.

noniinno
26.01.2016, 07.58
Tällaisen vastauksen sain omiin kyselyihini v. 2014

"Thanks for your message. Please try using Bkool with a normal road tyre, some indoor tyres can be easily worn because of our steel roller.

Sorry for the inconvenience.

See you at Bkool,

Bkool Team."

Jaegerhog
26.01.2016, 10.44
Päivityksen jälkeen tuntuu sulavammalta siirtyminen tasamaalta ylämäkiin.

Jabadabado
26.01.2016, 11.08
Onko kukaan kokeillut BKOOLia Neolla tuon päivityksen jälkeen? Jos se vastuksen ohjaus olisi järkevöitynyt niin silloin tätäkin voisi satunnaisesti kokeilla PK-lenkkien ajamisessa.

Juha Lehtinen
26.01.2016, 12.02
Joku jo taisi aiemminkin mainita tuosta eturenkaan korottamisesta. Itselläni on 25mm lauta eturenkaan korokkeen alla, jotta akselit on vaakasuorassa. Tuo auttaa myös takarenkaalle tulevaa pitoa.Tuota voisi kokeilla. Olen myös miettinyt onko siitä hyötyä vai haittaa jos vastusrullan ympäri on kertynyt renkaasta kumia ja antaisi sen olla siinä. Itse ajattelen että kumi kumia vasten lisäisi pitoa ja toisaalta tuo voisi estää ettei kumia irtoa renkaasta enempää.

Juha Lehtinen
27.01.2016, 16.05
Tuli ajettua easy like sunday morning päivitetyllä Bkool softalla. Voi olla että inertia on hieman parempi, iso eroa en huomannut. Harjoitus oli kuitenkin hyvä, vauhtia jaksoi pitää samana alusta loppuun aika kivasti.

noniinno
28.01.2016, 23.14
Tuli myös ajettua "Easy like sunday morning" ja olipahan hankalan mallinen pätkä. Compactvälitykset eivät meinanneet riittää eikä käppyrän lupaamaa kunnollista ylämäkeä tullut koskaan, vaikka vähän yläviistoon ajettiinkiin. Varsinainen työpätkä. Luultavasti sopii aika-ajajalle ja isolle kuskille paremmin. Olisi myös eduksi osata pyörittää ..prkl, täytyy varmaan ostaa uusi kadenssianturi, se lienee ainoa tapa löytää vanha hukkaan joutunut.

Juha Lehtinen
28.01.2016, 23.37
Minulla on myös compact kammet. Ero jonka huomasin Elite Realpowerin ja Bkool Smart Pro:n kesken on se että Bkoolilla pääsee kovempaa tasaisempia/helpompia osuuksia. Elitellä harvoin oli suurin välitys käytössä kun taas nyt Bkoolilla tuota on tullut käytettyä usempaan otteeseen. Jyrkempiä mäkiä ajaessa Elitellä oli taas helpompi ajaa. Vastuskäyrä ehkä erillainen tai muuten epäsopiva Bkool simulatorin kanssa sekä lipsumisongelmaa ei ole Elitellä missään vaiheessa. Kummassakin siis puuttensa.

noniinno
29.01.2016, 00.26
^Eipä Bkoolillakaan takapyörä lipsu jos malttaa pitää persauksen penkissä. Onko Eliten rissa jotain kumia tms. elastisempaa kamaa?

Jaegerhog
29.01.2016, 04.16
Tämänhetkiset Velodrome tulokset antaa vasta-alkajallekin toivoa, ainakin tulosten perusteella, ei ole mennyt treeni hukkaan.
Suht rapakuntoisena ainakin aerobisen suhteen aloitin lokakuussa 2014. Ensimmäiset velodrome ajot keskari jotain 27km/h ja sykkeet 150...
Nyt menee 40km/h jotain 135-140 sykkeillä. Tästä on hyvä jatkaa=)

W/kg pitäis saada kasvatettua. tällähetkellä on maksimi 2.6 w/kg.

Juha Lehtinen
29.01.2016, 05.58
^Eipä Bkoolillakaan takapyörä lipsu jos malttaa pitää persauksen penkissä. Onko Eliten rissa jotain kumia tms. elastisempaa kamaa?
Juu, Eliten vastusrulla on Elastogeliä eli jonkinlaista kumiseosta. Huomannut itsekin että ei lipsu jos malttaa pitää takapuolen satulassa.

Tämänhetkiset Velodrome tulokset antaa vasta-alkajallekin toivoa, ainakin tulosten perusteella, ei ole mennyt treeni hukkaan.
Suht rapakuntoisena ainakin aerobisen suhteen aloitin lokakuussa 2014. Ensimmäiset velodrome ajot keskari jotain 27km/h ja sykkeet 150...
Nyt menee 40km/h jotain 135-140 sykkeillä. Tästä on hyvä jatkaa=)

W/kg pitäis saada kasvatettua. tällähetkellä on maksimi 2.6 w/kg.
Itse olen hieman skeptinen noitten helppojen reittien kanssa keskinopeuden suhteen. Eilen tuli ajettua yksi n.30km:n harjoitus reilun 1% nousulla yli 40km/h:n keskinopeudella. En usko että todellisuudessa menisi noin kovaa. Mutta treenataan nyt näillä mitä on :).

Jaegerhog
29.01.2016, 06.25
Toki, varmaankin kympin saa vähentää nopeuksista pois kun menee maantielle.

t1lkku
30.01.2016, 20.51
Sunnuntaiaamu tuli poljettua näin lauantai-iltana! Jäi viime viikon etappi harmittavasti flunssan takia väliin, niin nyt otettiin vähän takaisin. Alkoi loppukiri pikkasen liian myöhään, kolmossija oli ihan ulottuvilla :) mutta tulipa kunnon tempo!

JaniM
30.01.2016, 22.58
Koitinpa Zwift:iä ekaa kertaa (50km/14vrk ilmaiskäyttö), mutta treinerin vastus ei kylläkään ohjautunut (Bkool Classic) mäkien mukaan. En tiedä mistä taikoi watteja, mutta niitä oli noin 20 liian vähän stagesiin verrattuna.

Kilpakumppaneita löytyy ainakin riittävästi kaikille kuntotasoille :)

Onko muut jo kokeilleet? Jos ei ole Zwift tuttu juttu, niin tuosta videosta selviää mistä on kysymys: https://www.youtube.com/watch?v=pIz_SjuKQ4c

Kotisivu: http://zwift.com/

Ohjelman voi ladata ja ilman mitään treinereitä vain katsella muiden pyöräilyä.

jmrr
30.01.2016, 23.24
Koitinpa Zwift:iä ekaa kertaa (50km/14vrk ilmaiskäyttö), mutta treinerin vastus ei kylläkään ohjautunut (Bkool Classic) mäkien mukaan. En tiedä mistä taikoi watteja, mutta niitä oli noin 20 liian vähän stagesiin verrattuna.

Kilpakumppaneita löytyy ainakin riittävästi kaikille kuntotasoille :)

Onko muut jo kokeilleet? Jos ei ole Zwift tuttu juttu, niin tuosta videosta selviää mistä on kysymys: https://www.youtube.com/watch?v=pIz_SjuKQ4c

Kotisivu: http://zwift.com/

Ohjelman voi ladata ja ilman mitään treinereitä vain katsella muiden pyöräilyä.

Kokeiltu on ja koukkuun jääty.

Classic bkool löytyy multakin ja vastuksenkin saa säätymään automaattisesti. Olethan päivittänyt trainerin firmiksen bsimillä tässä lähiaikoina tukemaan ANT+ FE-C:tä? Jos kyllä niin Zwiftin paritusikkunassa Power Sourceksi pitää valita Bkool ja samalla varmista että se tulee aktiiviseksi myös Controllable Trainer osioon.
Vielä ei Zwift tue "Powermatchia" eli voisi parittaa tehomittarin jonka mukaan sitten softa säätäisi vastusta, mutta tuo ominaisuus on Zwiftin puolelta luvattu.

JaniM
02.02.2016, 20.10
Kokeiltu on ja koukkuun jääty.

Classic bkool löytyy multakin ja vastuksenkin saa säätymään automaattisesti. Olethan päivittänyt trainerin firmiksen bsimillä tässä lähiaikoina tukemaan ANT+ FE-C:tä? Jos kyllä niin Zwiftin paritusikkunassa Power Sourceksi pitää valita Bkool ja samalla varmista että se tulee aktiiviseksi myös Controllable Trainer osioon.
Vielä ei Zwift tue "Powermatchia" eli voisi parittaa tehomittarin jonka mukaan sitten softa säätäisi vastusta, mutta tuo ominaisuus on Zwiftin puolelta luvattu.

Bkool power sourcena antoi edelleen 20-30 wattia pienempiä lukemia kuin Stagesin kampi. Muutoin toimii hyvin. Piti ottaa Strava Premium (5,49€/kk) niin sai 2kk Zwiftiä kaupanpäälle (vink).

Juha Lehtinen
04.02.2016, 16.50
Itse olen huomannut Bkool Simulatorissa yhden erikoisen piirteen, viimeksi tänään. Jos paritan laitteeni automaattisesti niin simulaattori näyttää lähes identtisiä teholukemia power2max tehomittarin kanssa kun taas manuaalinen paritus aiheuttaa suurehkoja teholukemaeroja niin että simulaattori näyttää melkoisesti suurempia lukemia kuin tehomittari jonka lukemia seuraan Garminin Edge 800 ajotietokoneesta. En tiedä mitä automaattinen ja manuaalinen paritus tekee eri tavalla mutta jotain siellä on.

Juha Lehtinen
04.02.2016, 20.40
^ bkoolilta vastasivat että lähettävät tiedon ohjelmankehittäjille.

JaniM
09.02.2016, 14.53
Olipa yllätys kun siirsin yhden reissussa 3.1.2016 ajetun harjoituksen manuaalisesti Polar Flow:sta TCX-tiedostona Stravaan koska se ei ollut silloisilla automaattiasetuksilla jostain syystä siirtynyt.

Tämä harjoitus ilmestyi Bkoolin "My activity" listaan päivämäärälle 3.1.2016. Eli Strava toi harjoituksen BKOOLiin...mitä hemmettiä?

Bkool ja Swift on yhdistetty Stravaan, Polar Flow ei.

Harjoitusta ei vissiin saa Bkoolin listasta pois omin toimin?

jmrr
09.02.2016, 16.58
Olipa yllätys kun siirsin yhden reissussa 3.1.2016 ajetun harjoituksen manuaalisesti Polar Flow:sta TCX-tiedostona Stravaan koska se ei ollut silloisilla automaattiasetuksilla jostain syystä siirtynyt.

Tämä harjoitus ilmestyi Bkoolin "My activity" listaan päivämäärälle 3.1.2016. Eli Strava toi harjoituksen BKOOLiin...mitä hemmettiä?

Bkool ja Swift on yhdistetty Stravaan, Polar Flow ei.

Harjoitusta ei vissiin saa Bkoolin listasta pois omin toimin?

Se bkoolin strava linkkaus toimii molempiin suuntiin. Eli kun lähdet ulos keväällä ajelemaan ja jos ajot menee stravaan niin bkool nappaa ne sieltä omille sivuille.

Enpä itesekkään tuota tiennyt ja siellä ne vielä on, ei edes bkoolin asiakaspalvelu niitä saanut poistettua.

JaniM
09.02.2016, 19.45
Se bkoolin strava linkkaus toimii molempiin suuntiin. Eli kun lähdet ulos keväällä ajelemaan ja jos ajot menee stravaan niin bkool nappaa ne sieltä omille sivuille.

Enpä itesekkään tuota tiennyt ja siellä ne vielä on, ei edes bkoolin asiakaspalvelu niitä saanut poistettua.

Oookkei, näköjään menee Swift:lläkin ajelut Bkooliin...en nyt heti keksi onko se hyvä juttu vai ei.

Bempster
10.02.2016, 13.22
Osaatteko kertoa onko mahdollista ladata bkooliin typistettyjä gpx tiedostoja mitenkään? Yritin, käytin track editor appia, mutta bkool ilmoittaa että gpx tiedosto on vääränlainen. Koko gpx tiedosto kyllä uppoaa..

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Juha Lehtinen
10.02.2016, 13.46
Osaatteko kertoa onko mahdollista ladata bkooliin typistettyjä gpx tiedostoja mitenkään? Yritin, käytin track editor appia, mutta bkool ilmoittaa että gpx tiedosto on vääränlainen. Koko gpx tiedosto kyllä uppoaa..

Itse olen onnistunut tekemään gpsies.com sivulla gpx tiedoston jonka bkool hyväksyy. gpsies.comilla olen ennenkin tehnyt onnistuneesti harjoituksia.

Bempster
10.02.2016, 13.50
Dänx! Kokeilen.

Bempster
10.02.2016, 16.28
Hyvin toimi illalla sitten trainerilla

Skickat från min iPad med Tapatalk

HXX1100H
12.02.2016, 10.49
Onko teitä "heitetty" Velolta ulos kesken ajon? Ajelin aamulla 47 km:n sessiota kunnes jossain 29 km:n kohdalla homma keskeytyi ja tulinkin "maaliin". On tehnyt tätä myös satunnaisesti aikaisemminkin.

Juha Lehtinen
14.02.2016, 16.15
Sisu challenge olisi ollut kiva ajaa mutta viikon treenit ja yövuoro teki tepposet, ei jaksanut edes puoleen väliin.

klemola
24.02.2016, 16.21
Olikos noniinno administraattorina Bkool Finlandin winter challengella? Viimeiseen rypistykseen ei ole hyväksytty vielä yhtään suoritusta, vaikka on ollut voimassa jo sunnuntaista saakka...
Olen itse tuon jo ajanut, mutta eipä ole tullut listoille. Onko sarjan admisnistraattorilla tuon kanssa tekemistä?

noniinno
24.02.2016, 16.37
On meikän moka, korjaan asian. Pahoitteluni. Hienosti ajettu!

Hatunnosto kaikille tunnin alittajille, maaliin pääseminenkin on melkoinen suoritus. Itselläni ei ole mahdollisuutta tätä ajaa valitettavasti. On ollut kuitenkin hieno seurata liigan etenemistä, ja kyllä kovat on kovia.

Olisiko jollakulla halukkuutta masteroida ryhmää, voisin jakaa admin -oikeuksia muillekin?

klemola
24.02.2016, 23.45
Kiitokset Adminille koko touhusta, minusta ei tuollaiseen olisi. Sinnehän ilmestyi useampi suoritus!

Juha Lehtinen
27.02.2016, 16.29
Helvetinmoinen ylämäki ajettu. Hyvin jaksoi loppuun asti "vääntää". Sen verran puuttuu vielä poweria reisistä että ihan tunnin maagiseen alitukseen ei kyvyt riittäneet. Sen verran rohkaiseva treeni kuitenkin että ei se alitus ihan mahdottomalta tulevaisuudessa tunnu.

noniinno
29.02.2016, 15.33
Moi, en tiedä kuinka tämä näkyy muille kuin administraattoreille, joten dokumentoidaan tänne. Jos joku kokee, ettei halua tämänkaltaista julkisuutta niin suttaan nimen listasta, laittakaa privaviestiä.https://lh3.googleusercontent.com/--BdDSQrxdiE/VtQ6TdGjJ_I/AAAAAAAAJE4/ff9_WyH1UWQ/s640-Ic42/QwkVY.jpg
Kerrottakoon asiaan perehtymättömille, että nuo vähäiset kilometrit tarkoittavat sitä, että kaikkia etappeja ei ole ajettu tai ne eivät ole täyttäneet "laadunvarmistuksen" kriteereitä. Ajamattomilta etapeilta kilpailijalle tulee sama aika kuin hitaimmalle etapin läpi ajajalle.

26er
29.02.2016, 15.43
Kiitos, kun jaksoit järkätä taas!

Kyllä pikku kisailu ainakin omalla kohdalla auttaa saamaan viimeisetkin mehut irti kintuista...

Juha Lehtinen
29.02.2016, 17.20
Nämä haastesisätreenit ovat itsellenikin erittäin tervetullutta harjoittelua. Aion vielä talven aikana ajaa uudelleen näitä talvihaaste etappeja ikään kuin vertailun vuoksi.

klemola
29.02.2016, 18.46
Täältäkin kiitokset Noniinnolle! Välillä melkein toivoi huonoa säätä, että pääsi traineroimaan sisälle..

noniinno
29.02.2016, 20.06
Seuraavaa suunnitellessa...saa laittaa suosikkipätkiä, vaikka yksärilläkin, värkätään niistä jonkilainen lopputalven koitos. Itselleni sopisi paremminkin lyhyemmät pätkät. Tunnnin tai puolentoista rajoitinta vasten ajelua ei voi ihan joka viikko edes tehdä... Myös kotimaan reittejä olisi mukava ajella vaikka sitten Tervaetapeilta tms.

kalamoilanen
03.03.2016, 22.10
Tervehdys Kuopiosta!

Pari viikkoa sitten tuli ensimmäiset treenit ajettua Bkool Classicilla (joka oli minulla koekäytössä) ja täytyy sanoa, että jäin koukkuun. Tuli testattua Bkoolin asiakaspalvelukin, kun ei suostunut vanhaa laitetta päivittämään. Sinne on tullut uutena tällä viikolla puhelinpalvelu. Tulivat etänä minun tietokoneelle ja tutkivat, että missä vika on. Valitettavasti vika oli tällä kertaa laitteessa ja päivitystä ei saatu tehtyä. Mutta ainakaan tänä aamuna ei vielä tili ollut tyhjä 😉

Päädyin hakemaan Pro version Iikan pyörävarikolta Kuopiosta. Ajotuntuma oli mielestäni miellyttävämpi kuin valkoisessa ja ääni hiljaisempi. Pieni "vihellys" laitteesta kuuluu, mutta taitaa kuulua asiaan. Myös tukijalat oli putkelta poljettaessa hyvät. Vastuksen säätö toimi paremmin eikä nykäystä tuntunut profiilin muuttuessa, kuten Classicilla.

Kyllä on tullut vähän liian kovaa ajettua, ei meinaa millään malttaa suunnitelmissa pysyä, kun joku edellä ajaa! Mutta tämä on varmasti teille tuttua 😁

Onkos suomalaisilla bkoolereilla muita tiedon välitysväyliä?

Nähdään lenkillä!!!

Lähetetty minun SM-T535 laitteesta Tapatalkilla

Juha Lehtinen
04.03.2016, 14.53
Kieltämättä Bkoolilla ajelu helposti koukuttaa kilpailemaan vaikka se ei olisi alkuperäiseen suunnitelmaan kuulunut. Solo modessa saa paremmin rauhoitettua vauhtia kun jättää vielä virtuaalivastustajat pois. Omaan harjoituksiin olen uskaltanut ottaa kunnon virtuaalimäkitreenejä myös. Aikaisemmin on menty enimmäkseen mukavuusvyöhykkeellä harjoitusten suhteen.

Taitaa olla tämä keskustelupalsta ainoa suomalainen tiedon välitysväylä.

klemola
09.03.2016, 20.15
Tuli sitten hankittua wattimittarikin, Bepro yhden pedaalin versio. Olin toki lukenut DCrainmakerin testejä molemmista laitteista, mutta silti yllätti niiden yhdenmukaisuus! Col du Telegraph nousu Bkoolilla 261wattia ja Bepro/Garminilla 262watia. Itselle tuo on hyvä vertailu, kun sisäpyöräilykausi alkaa olla taputeltu tältä keväältä.

noniinno
09.03.2016, 23.36
Hyvältä vaikuttaa. Mitä paineita/rengasta käytät?

Juha Lehtinen
10.03.2016, 05.52
En tiedä mistä johtuu mutta jos käytän Bkoolissa automaattista laitteiden paritusta niin tehomittari on yhdenmukainen Bkoolin kanssa kun taas manuaalisesti laitteeita paritettuna tehomittari näyttää selvästi pienempiä lukemia. Onkos kukaan muu tehnyt samaa havaintoa tai edes testannut automaattisen ja manuaalisen parituksen vaikutuseroja?. Bkoolin mukaan eroja ei pitäisi olla mutta meikäläisellä on näin päässyt tapahtumaan.

HXX1100H
10.03.2016, 07.29
Moi, Kävin Goexpossa Bkoolin ésittelijältä kysymässä olisiko mitään keinoa takapyörän sutimisen estämiseksi jyrkimpiä nousuja putkelta ajettaessa. Ei osannut vastata mutta epäili että mahdollisesti painopiste olisi liian edessä. Etupyörän tuen alle laittamastani lisäkorotuskaan ei ole auttanut.
PS. Vastaavaa kuin olen havainnut kuin JH tuossa yllä.

fiber
10.03.2016, 07.47
^ai se olit sinä. Minä olin siinä fillarin päällä. En saanut sillä hetkellä sutimaan edes putkelta. Jälkeenpäin tajusin, ettei varmaan sudikaan lukottomilla kengillä.

noniinno
10.03.2016, 08.26
^^^ Outo juttu. Minulla laitteet pariutuvat automaattisesti ongelmitta, joten en ole ilmiöön törmännyt. Täytyypä kokeilla.

klemola
10.03.2016, 08.28
Minulla on renkaana Contin GP4000s2 25mm. Paineet noin 7bar ja Bkool Pro. Kokeilin muutamaan ajoon vanhaa Vittoria Rubino prota 23mm, mutta se kyllä lipsui selvästi herkemmin putkelta ajettaessa. Muuta eroa en havainnut. Tuo Conti on kyllä yllättävän tahmea ajon jälkeen. Pintaan tarttuu kaikki maasta, jos pyörää siirtää...

kalamoilanen
10.03.2016, 09.08
Minä olen kokeillut tähän mennessä Bontragerin R3 rengasta, jolla oli ihan hyvä pito. Pieni korotus eturenkaan alla paransi pitoa lisää. Toisessa pyörässä vanha Tacxin sininen trainerirengas, joka oli ihan susi ylämäkeen. Rupesi lipsumaan jo 300 watin paikkeilla merkittävästi. Pitänee ajella noita käytettyjä maantierenkaita, niissä tuntuu olevan riittävä pito.

Juha Lehtinen
10.03.2016, 09.39
^^^ Outo juttu. Minulla laitteet pariutuvat automaattisesti ongelmitta, joten en ole ilmiöön törmännyt. Täytyypä kokeilla.

Minulla on manuaalinen paritus siltä jäljiltä kun aikoinaan halusin valita erillisen kadenssisensorin laitelistalta. Nyt kun minulla ei tuota ole niin voisin toki automaattisenkin parituksen tehdä koska se toimii ongelmitta. Erikoinen ilmiö tosiaan.

EsaJ
10.03.2016, 12.59
Miten Bkoolin telineen tukevuus toimii käytännössä?? tossa videossa toi pyörän ja trainerin pystypuiden edes takas heilunnan luulisi vaikuttavan vastuksen tasaisuuteen. Aika huteralta näyttää pystysuunnassa.... Kompaktin säilytystilan kustannuksella tukevuus keskinkertainen???? Oma logiikka just väittäisi, että tarvitaan kiinteämittainen ja tukeva rakenne pyörän akselilta vastuksen rullalle asti.

https://www.youtube.com/watch?v=-6OruZFtI7g

Juha Lehtinen
10.03.2016, 15.01
^ videolla oleva malli on Bkool Classic jossa rakenne on kapea ja hutera. Bkoolin musta Smart Pro malli on ihan erillainen. Siinä on teleskooppi putket jotka tulee kauas sivulle. Itselläni on tuo Smart Pro malli ja putkelta ajaessa tuntuu ihan tukevalta, tosin putkelta ajoa tulee varsin vähän.

EsaJ
10.03.2016, 15.09
en meinaa sivuttais heiluntaa, vaan pitkittäis, eteen taakse, tossa näyttää, että pyörän akselin (rengas mukaanluettuna) ja vastuksen rullan etäisyys toisiinsa muuttuu koko ajan...

Juha Lehtinen
10.03.2016, 15.25
en meinaa sivuttais heiluntaa, vaan pitkittäis, eteen taakse, tossa näyttää, että pyörän akselin (rengas mukaanluettuna) ja vastuksen rullan etäisyys toisiinsa muuttuu koko ajan...
Varmaankin perustuu tuo heilunta siihen että vastusrullaa ei saa mitenkään kiristettyä rengasta vasten vaan pyöräilijän paino määrää kitkan. Varmaankin tuosta johtuen putkelta ajaessa jyrkimmissä nousuissa tahtoo rengas luistamaan. Itsekin kaipaisin tuohon laitteeseen perinteistä kiristettävää vastusrullaa ja mielellään sellaista elastogel rullaa kuin Eliten harjoitusvastuksissa on. Siinä ei rengas luista yhtään. Yllättävän tukevalta Bkool tuntuu vaikka kuvissa saattaa näyttää huteralta.

noniinno
10.03.2016, 16.07
Enpäs ole tuota Classicia huomannut huteraksi. Varsinkaan kun paino on saatu alkamaan kutosella ja watit ovat vaatimattomat. Mutta ehkä isolle betonireidelle voi laite olla hontelo. Taxcin trainerikumi oli aivan onneton, schwalben vastaava taitaa olla paras kokeilemani. Myös Michelin Pro4 toimi ihan hyväksyttäväksi.

Oma Continentalini myös "sulaa" tuohon rissaan, eli kumia suorastaan tarttuu rissan pintaan. Nykyään en tykittele juuri putkelta kun olen yrittänyt tehdä vähän eri tyyppistä harjoittelua. Pari kolme iltaa kun viikossa kun ajoi mäkikisoja + viikonlopun pitkät läskipyörälenkit, alkoi lipsumaan ylirasituksen puolelle. Tai ainakin takki ja patukat olivat tyhjät aina pyörän päälle kiivetessä.

kalamoilanen
10.03.2016, 18.32
Asiasta kolmanteen, onnistuuko Bkoolin tehojen mittaustulosten siirtäminen esim. Garminkin Edge 810:aan? Saisi siirrettyä tehotiedot myös harjoitusta taantuma.

HXX1100H
11.03.2016, 22.44
^ai se olit sinä. Minä olin siinä fillarin päällä. En saanut sillä hetkellä sutimaan edes putkelta. Jälkeenpäin tajusin, ettei varmaan sudikaan lukottomilla kengillä.

Jep, sama hemmo :) .

Jami2003
18.03.2016, 18.17
Kun otin maantiepyörän bkoolilta nyt ekaa kertaa maantieajoon niin huomasin että olen ajanut viimeiset bkool lenkit melko tyhjällä eturenkaalla, vain pari baaria oli painetta. Paljonkohan tämä on vaikuttanut tehoon ja keskinopeuksiin :)

Mutta totta puhuen kylläpä tuntui pyörä oudolta tiellä kun ekaa kertaa hieman kovempaa runttasi ja nousi putkelle. Fiilis oli että pyörä kaatuu alta kun on tottunut viime aikoina että mies heiluu ja pyörä pysyy paikallaan :)

Koo
22.03.2016, 22.27
Täällä uusi käyttäjä, tyytyväinen sellainen :) . Koukuttavaa treenaamista ehdottomasti!

Onko kukaan muuten parittanut Taxcin sykemittaria Bkoolin kanssa? Siinä ainakin on ANT+ tuki ja saisi naapurin kivijalkaliikkeestä.. Itsellä käytössä tällä hetkellä V800 ja H7, joten yhteistyö ei ole paras mahdollinen Bkoolin kanssa.

kalamoilanen
22.03.2016, 22.32
Tere tulemasta sisätreenareiden joukkoon! Minä tein tänään ensimmäisen FTP-testin Bkoolilla ja ei ollut loppu mukavaa. Huono oli vähän valmistautuminen testiin, mutta taso nousu amatöörista aktiiviin. Mulla on Garmin ANT+ sykevyö ja sen ainakin läppäri ja tabletti tunnistaa välittömästi.

Juha Lehtinen
22.03.2016, 23.02
Olisi tarkoitus tehdä myös FTP-testi. Huomenna voisi tuon tehdä ja perään joku vähän rauhallisempi sessio jos kropassa siltä tuntuu.

Koo
22.03.2016, 23.17
Tarvitseeko muuten FTP- testi Bkoolissa sykemittaria testaukseen? Sykkeen tosiaan näen, mutta kone ei sitä saa :) .

Juha Lehtinen
22.03.2016, 23.27
Tarvitseeko muuten FTP- testi Bkoolissa sykemittaria testaukseen? Sykkeen tosiaan näen, mutta kone ei sitä saa :) .
Itse en ole FTP-testiä tehnyt mutta ainakaan normaalissa BKoolin sessiossa ei sykevyötä tarvita, joten oletan että ei FTP-testissäkään.

jmrr
23.03.2016, 00.00
Ei tarvitse.

JaniM
23.03.2016, 07.58
BKOOL premium veloitti vuoden maksut luottokortilta.

Eli tuli maksettua 92€ siitä hyvästä että ajan Zwiftillä. Kannattaa käydä ottamassa automaattiveloitus pois päältä: http://www.bkool.com/help/viewArticle?articleId=3307&categoryId=3178&sectionName=payments

Jos pitää arvata niin veikkaan että Zwiftistä Stravan kautta Bkooliin siirtyvät ajamisetkin katsotaan "käytöksi" josta veloitetaan.

Bempster
24.03.2016, 13.52
Onko kukaan käyttänyt bkoolia ipadin kanssa? Toimiiko hyvin?

Juha Lehtinen
24.03.2016, 16.57
Onko kukaan käyttänyt bkoolia ipadin kanssa? Toimiiko hyvin?

Itselläni on vanhempi kolmannen sukupolven iPad 32gt:n muistilla. En ole harjoituksissa käyttänyt mutta olen käynyt katsomassa muiden sessioita simulatorissa
ja ainakin video tuntuu puskuroituvan kauan, 3D tuntuu pyörivän suht ok, renderointi kestää kyllä tovin. Laitteita en ole vielä yrittänyt parittaa.

Just4fun
24.03.2016, 23.00
Onkos noille Bkoolissa ajetuille rahoille/pointseille muuta käyttöä kuin erilaiset ajoasut 3d-animaatioissa?

Bempster
25.03.2016, 09.56
Ok! Ehkä harkitsen ipad pro:ta, mac book tuntuu vähän paljolta

klemola
25.03.2016, 11.39
Minä olen käyttänyt 2010 Macbook Airia ilman mitään ongelmia. Hyvin pyörittää videoitakin. Tämä on vielä Dual core, eikä i5 prosessorilla, joka tuli 2011.

Koo
25.03.2016, 12.15
Onkos noille Bkoolissa ajetuille rahoille/pointseille muuta käyttöä kuin erilaiset ajoasut 3d-animaatioissa?
Bkoolin sivuilla ei ainakaan muusta puhuta pointsien yhteydessä, kuin kuskin muokkaamisesta..

Juha Lehtinen
25.03.2016, 14.11
Eipä noilla virtuaalipisteillä mitään käyttöarvoa oikeastaan ole, kun ohjelma on kuitenkin tarkoitettu treenamiseen. Zwift on tämän asian hoitanut oikeastaan tyylikkäämmin, kilometrien karttuessa saat käyttöön uusia fillareita, kiekkoja ja vaatteita. Mutta nuokin ovat vain ainoastaan harjoituksiin merkityksetöntä silmäkarkkia.

Just4fun
04.04.2016, 12.19
Ulkonahan sitä jo ajetaan mutta onko muillakin Bkoolin session-valinta sivulla jo ainakin pari päivää ollut teksti..."This page is temporarily unavailable"

Juha Lehtinen
04.04.2016, 13.52
Ulkonahan sitä jo ajetaan mutta onko muillakin Bkoolin session-valinta sivulla jo ainakin pari päivää ollut teksti..."This page is temporarily unavailable"

En ole siellä vähään aikaan käynyt mutta nyt kävin uteliaisuudesta. Minulla toimi ainakin nyt ja näyttää pientä päivitystä sivulle tulleen. Difficulty liukusäädin on saanut värityksen, tuo oli ainakin ensimmäinen havainto.

noniinno
04.04.2016, 23.37
Kukahan haluaisi ylläpitää Bkool Finland -ryhmää? Itse en enää sattuneesta syystä kykene. Jos kiinnostaa niin nakkaa yksäri. Jäseniä pitkälti toista sataa, olisi hyvä jos joku ottaisi hoitoon.

Just4fun
05.04.2016, 22.50
En ole siellä vähään aikaan käynyt mutta nyt kävin uteliaisuudesta. Minulla toimi ainakin nyt ja näyttää pientä päivitystä sivulle tulleen. Difficulty liukusäädin on saanut värityksen, tuo oli ainakin ensimmäinen havainto.

Pari viestiä ja screenshottia Bkoolin ylläpitoon niin alkoi toimimaan, ilmoittivat että nyt toimii mutta mitään selitystä ei tullut. On näköjään muuttunut niin että kun hakee tietyillä kriteereillä reittiä ja menee setupilla katsomaan tarkemmin niin valinta aukeaa uuteen ikkunaan ja hakukiteerit säilyy. Hyvä parannus reittien hakuun. Toivottavasti löytyy ylläpitäjä ryhmälle.

JaniM
10.04.2016, 11.58
Käynnistyksen jälkeen jämähtää ja seuraava teksti jää tauluun: Bkool (not responding)

Onko muilla ollut samaa ongelmaa ?

Juha Lehtinen
10.04.2016, 12.08
Käynnistyksen jälkeen jämähtää ja seuraava teksti jää tauluun: Bkool (not responding)

Onko muilla ollut samaa ongelmaa ?
Sama ongelma täälläkin. Eilen sain aamuvuoron jälkeen pari sessiota tehtyä ja joskus myöhemmin eilen huomasin tämän saman ongelman jote ei ole vieläkään saatu korjattua.

JaniM
10.04.2016, 12.28
Kiitos varmistuksesta. Eilen toimi vielä uudelleenkäynnistyksellä. Pitää polkea Zwiftillä.

Juha Lehtinen
17.04.2016, 16.30
Tuli testattua Bkool Smart Prota Garmin Edge 1000 kanssa kun siihen ilmestyi tuki harjoitusvastuksille. Ajoin eilen ulkona ajetun reitin nyt harjoitusvastuksella ja ainakin Bkool seurasi reittiä ja sääsi vastusta. BKoolia kun en tunne pinta syvemmältä niin mitenkä mahtaa olla laitteen kalibroinnin kanssa. Garminissa on nyt trainerin kalibrointi mahdollisuus mutta BKoolin kanssa ei tuntunut onnistuvan. Näyttöön ei ilmestynyt tavoitenopeutta jota kalibrointi pyysi.

noniinno
18.08.2016, 17.06
Oma BKOOL -premium -jäsenyyteni päättyy syyskuussa, traineri on luovutettu pois eikä ole tarkoitus pitää jäsenyyttä "varalla". Olisiko 143 jäsentä käsittävälle "Bkool Finland" -ryhmälle haluakasta administraattoria? Laita privaa ja kerro nickisi, niin annan admin oikeudet.

klemola
21.10.2016, 17.39
Bkoolin uusi softa ei suostu aukeamaan Macbookilla. En pääse syöttämään salasanaani. Salasanan kirjoitettuani, painamalla entteriä/rivinvaihtoa tulee salasanaan vain lisää merkkejä! Onko joku muu onnistunut/yrittänyt macillä?