PDA

Näytä tavallinen näkymä : Etulamppu maantiepyörään

sirkia
08.10.2014, 08.07
Hämmästyksekseni en löytänyt tälle mitään ketjua vaikka aamut pimenevät ja aiheen luulisi olevan taas ajankohtainen.

Hakusessa olisi etuvalaisin maantiepyörään seuraavin speksein ja suosituksia otetaan vastaan.

-tehokas
-ladattava
-pieni koko
-helppo pikairroitus

Ei tietenkään haittaa mikäli valaisin olisi vielä edullinen, mutta oman kokemuksen mukaan halpa ja hyvä harvoin yhdistyvät samassa tuotteessa ja olen todennut, että laadusta maksaminen yleensä kannatta.

JackOja
08.10.2014, 08.14
Tuolla Varusteosastolla valokeskusteluja on vaikka kuinka, mutta vastataan vaikka että Fenix BC30 on TISMALLEEN tuollainen kun kaipaat. Halpakin vielä.

Plus
08.10.2014, 08.54
Philips SafeRide 80 (http://www.motonet.fi/fi/tuote/382095/Philips-SafeRide-polkupyoravalo-80Lux), ei varman Fenixin tehoinen mutta täysin riittävä maantielle. Suunniteltu ja hyväksytty maantiekäyttöön, valoa ei lähde ollenkaan ohjaustangon tasosta ylöspäin.

VesaP
08.10.2014, 09.06
Hämmästyksekseni en löytänyt tälle mitään ketjua vaikka aamut pimenevät ja aiheen luulisi olevan taas ajankohtainen.

Ai tää on foorumin eka valoketju? Great! :)

Yksi sana: Lupine. Jos lampussa lukoo Lupine, se käy hyvin haluamaasi tarkoitukseen.

arctic biker
08.10.2014, 12.51
Ai tää on foorumin eka valoketju? Great! :)

Yksi sana: Lupine. Jos lampussa lukoo Lupine, se käy hyvin haluamaasi tarkoitukseen.
http://www.hibike.com/shop/product/p0141a3ac346825ab2e0c3fcc11af2b9b/Lupine-Rot-light-rear-light-160-Lumen-2015.html

Totta sulla tuo on?

VesaP
08.10.2014, 13.06
http://www.hibike.com/shop/product/p0141a3ac346825ab2e0c3fcc11af2b9b/Lupine-Rot-light-rear-light-160-Lumen-2015.html

Totta sulla tuo on?

Ei oo tarvetta. Ollut varmaan kohta 10 vuotta tämä:

http://s3.amazonaws.com/cooltools_legacy/dinotte.jpg

Ja still rocking strong! :) Eli Dinotten Li-Ion akulla oleva lamppu. Näkyy. Mutta ei varmaan huono tuo uusi Lupinekaan. Ainakin paljon halvempi mitä tää Dinotte aikoinaan oli! Kaikki kehittyy, myös lamput, tai no, VARSINKIN lamput ja akut!

Edit: Ja kun otsikko oli "Etulamppu maantiejopoon" niin pakko sanoa että vähintään yhtä tärkeä MAANTIEpyörässä on etulampun kanssa tuo takalamppu!! Kuolet vielä helpomppin jos joku ajaa takaa päällesi kuin että sivutieltä joku eteesi tulee. Eli KUNNON valoa myös taakse sit! Ja punaista tietysti. Eteenpäin kirkasta.

via
08.10.2014, 14.02
Tätä ei tarvitse ladata, on sekä eteen että taakse, huomiovalotyyppisiä, malleja on useita http://reelight.com

nure
08.10.2014, 15.18
Kyllä jättäisin nuo 80 lumenin lamput aivan omaan arvoonsa, itsellä 200 lumenin LedLenser tangossa ja tehokkaampaa kaipaa näin märällä kelillä... Taitaa seuraavassa lampussa lukea Fenix...

kauris
08.10.2014, 18.31
Mä olen pärjännyt 1200 lumenilla sekä maantiellä että maastossa :)
Ei vaan, maantiellä riittää, kun pitää 1/4 tai 1/2 tehoa ja suuntaa reilusti alas keilan, jotta vastaantulijat eivät liikaa häikäisty. Maastossa kiinnitän lampun kypärään, maantiellä tankoon. Maastosta poiketessa ulkoilutielle käännän päätä vähän sivuun, jos tulee vastaantulija. Maantiellä lisäksi punainen taakse. Ei vilkkuja.

arctic biker
08.10.2014, 18.58
Jottei liikaa hajoa niin kommentoidaanko tuolla oikeassa säikeessä?

Plus
08.10.2014, 19.03
Kyllä jättäisin nuo 80 lumenin lamput aivan omaan arvoonsa, itsellä 200 lumenin LedLenser tangossa ja tehokkaampaa kaipaa näin märällä kelillä... Taitaa seuraavassa lampussa lukea Fenix...

Jos Philipsiä tarkoitit, 80 lux on kyllä ihan eri asia kuin 80 lm.

nure
08.10.2014, 19.40
Plus... "Valaistusvoimakkuus (Luxit, lx). 1 lux = 1 lm / m2, eli kertoo valotehon pinta-alayksikköä kohti. Lux-lukema ei yleensäottaen ole vertailukelpoinen minkään lukeman kanssa, ellei tiedetä esim. valaistusetäisyyttä. Candelat voidaan laskea luxeista, jos tiedetään valaisuetäisyys." Hämätään käyttämällä oudompaa mittayksikköä... Roselta lähtee muuten halvemmalla...

Plus
08.10.2014, 20.08
No ei paha hinta Rosella... Hyvä valo tuo Philips maantielle on, jos vertaan sitä Lupine Wilmaan jota käytän maastossa.

Isä nitro
09.10.2014, 13.58
Tälläisellä (tai ainakin likipitäen samanlaisella) olen tietäni valaissut jo muutaman vuoden

http://www.trelock.de/web/en/produkte/fahrrad-beleuchtung/batterie-frontscheinwerfer/8002095_LS_950_ION.php

Voitti jokunen vuosi sitten brittilehden (olisiko ollut Cycling plus) maantievalaistustestin. Ei ehkä ole pieni (mitä toivottiin), mutta tasokas. Nopea kiinnittää, ladattava ja ainakin minulle riittävän tehokas. Niin ja kallis. Mitäs köyhällä muuta kuin rahaa.

Jukkis
10.10.2014, 12.44
Kuten huomaat: tieto lisää tuskaa. Vai väitätkö, että valaisimen valinta jo tähän asti saamiesi vastausten perusteella helpottui :rolleyes:

arctic biker
10.10.2014, 15.09
Tälläisellä (tai ainakin likipitäen samanlaisella) olen tietäni valaissut jo muutaman vuoden

http://www.trelock.de/web/en/produkte/fahrrad-beleuchtung/batterie-frontscheinwerfer/8002095_LS_950_ION.php

Voitti jokunen vuosi sitten brittilehden (olisiko ollut Cycling plus) maantievalaistustestin. Ei ehkä ole pieni (mitä toivottiin), mutta tasokas. Nopea kiinnittää, ladattava ja ainakin minulle riittävän tehokas. Niin ja kallis. Mitäs köyhällä muuta kuin rahaa.
Tuossa tammikuussa hermostuin Magicshinen akkupaketin kiinni napomiseen ja välistä pätkikin niin tää oli kalkkiviivoilla asti harkinnassa. Nogo-tekijöinä oli integroitu akku ja usb-lataus tietokoneen voimin. Mielestäni verkkovirtalaturia ei ollut edes saatavilla.
55 ekua ja Ixon Premium, akkuja ja semivihmerä laturi oli ennestään. Jos noista sormiakuista joku kyrvähtää niin uusi tilalle. Trelockin integroitu kun simahtaa niin sitten uusi lamppu. Myönnän että Premiumin patterikotelon kannen lukitus on epäilyttävä, letkunkiristimellä sitten kasaan.

PS sitten kun oli uusi lamppu niin uskalsin idän ihmeen tutkia. Akkupaketista piti yksi piuha kolvata kunnolla kiinni. Valaisee nyt Rovaniemen polkuja Canyonin tangossa.

Gaastra
10.10.2014, 15.23

Tuommoisen Trelockin LS950:sen tyytyväinen käyttäjä löytyy täältäkin. Ei ole ollut tarvetta päivttää lamppua parempaan tuon Trelockin hankkimisen jälkeen.

Isä nitro
11.10.2014, 13.52
Rovaniemelle tiedoksi että Trelockia voi toki ladata sovittimen kera seinästäkin. Näitä tulee joka toisen laitteen mukana nykyään. Sen sijaan argumenttisi integroidun akun miinusmerkkisyydestä saattaa olla paikallaan. Mutta kuten todettua, Trelock on palvellut useamman vuoden ja varastoin sitä kesäisin täyde(hkö)ssä latingissa, mikä lisännee käyttöikää. Nyt kun olen käyttänyt taas valaisinta syksyn saavuttua, niin on todettava, että tässäkään laitteessa kiinnityssovitin ei ole itse valaisimen tasoa. Kiinnityspinta kuluu aiheuttaen sitten kolinaa ja värinää. Laitan tarvittaessa kangasta väliin. Toisaalta näitä sovittimia saa ostettua uusia. Hyvänä puolena lisättäköön että Trelock kestää toistuvaa tiputusta asfaltille ja betonille. Ja se akun kesto on huikea ja mahdolisuus säätää valaistusta 1-5 asteikolla (näyn - näen) ovat asioita, joita arvostan arkisessa käytössä.

Ei sen puoleen. Tuo Fenix bc30 vaikuttaa kyllä aika kovalta luulta.

N.N.
11.10.2014, 15.56
Tuolla Varusteosastolla valokeskusteluja on vaikka kuinka, mutta vastataan vaikka että Fenix BC30 on TISMALLEEN tuollainen kun kaipaat. Halpakin vielä.

siis mistä lähtien yli satasen pyörälamput ovat olleet halpoja?

Sent from my iPad using Tapatalk

kpyora
11.10.2014, 18.56
http://www.valostore.fi/tuote/polkupyoran_lamppu_lumilight_biker_1400/

Tuollaisen vanhempi versio on ollut käytössä nyt muutaman vuoden. Sitä ennen Led Lenserin taskulamppu, joka oli yleensä riittävä, mutta valoteho ei riittänyt kun oli täysin valaisematon tie.

arctic biker
11.10.2014, 19.55
Rovaniemelle tiedoksi että Trelockia voi toki ladata sovittimen kera seinästäkin. Näitä tulee joka toisen laitteen mukana nykyään. Sen sijaan argumenttisi integroidun akun miinusmerkkisyydestä saattaa olla paikallaan. Mutta kuten todettua, Trelock on palvellut useamman vuoden ja varastoin sitä kesäisin täyde(hkö)ssä latingissa, mikä lisännee käyttöikää. Nyt kun olen käyttänyt taas valaisinta syksyn saavuttua, niin on todettava, että tässäkään laitteessa kiinnityssovitin ei ole itse valaisimen tasoa. Kiinnityspinta kuluu aiheuttaen sitten kolinaa ja värinää. Laitan tarvittaessa kangasta väliin. Toisaalta näitä sovittimia saa ostettua uusia. Hyvänä puolena lisättäköön että Trelock kestää toistuvaa tiputusta asfaltille ja betonille. Ja se akun kesto on huikea ja mahdolisuus säätää valaistusta 1-5 asteikolla (näyn - näen) ovat asioita, joita arvostan arkisessa käytössä.

Ei sen puoleen. Tuo Fenix bc30 vaikuttaa kyllä aika kovalta luulta.
Siis lamppu on mutten itse. Ja tunnustan ynnä ripittäydyn että elämäni ensimmäinen USB-verkkovirtalaturi tuli jotain pari kuukautta sitten tabletin matkassa joka onkin varsin hauska kapistus. Varsinkin tää tekstiä korjaava ominaisuus on mulle jokapäiväinen riemun ja ilon sekä huvituksen lähde! Olen toki kvg-systeemillä sivistänyt itteeni mutten edelleenkään hirveen huonona ideana pidä näitä vanhakantaisia AA-pattereita ja akkuja käyttäviäkään. Itte asiassa mun semivihmerä AA/AAA-laturi saa uutta käyttöä ja ittelle tulee sitten pikkasen fiksumpi tilalle. Ja ainakin yksi otsavalo joka käyttää vanhan liiton virtalähdettä.

Jukkis
12.10.2014, 08.24

Tulotasoja on monenlaisia. Minä lukeudun siihen wanhaan kansanosaan, joka ihmettelee samaa kuin sinäkin. Varsinkin jos tehdään valuuttamuunnos tästä leikkirahasta siihen valuuttaan, jota tienatakseen joutui nöösinä tekemään vihannesviljelmällä duunia ihan oikeesti ;)

Tapatalkista iKälättimellä

N.N.
12.10.2014, 09.54
Tulotasoja on monenlaisia. Minä lukeudun siihen wanhaan kansanosaan, joka ihmettelee samaa kuin sinäkin. Varsinkin jos tehdään valuuttamuunnos tästä leikkirahasta siihen valuuttaan, jota tienatakseen joutui nöösinä tekemään vihannesviljelmällä duunia ihan oikeesti ;)

minusta kyse ei ole tulotasosta, vaan siitä mitä tällaiseen laitteeseen on valmis satsaamaan. Satanen paljon fillarin valosta. Ymmärrän tietysti että paljon metsissä ajava satsaa sen verran tuohon, mutta halpa se ei todellakaan ole.

Isä nitro
12.10.2014, 11.36
100 euroa on YH-isällekin kova raha. Ostin tytön Jopoon kohtuuhintaisen eli 15 euron AMn lampun. Sovite meni heti rikki. Vanha klisee siitä että köyhän ei kannata ostaa huonoa pitää paikkaansa. Toiseksi en jaksa/ennätä reklamoida.

Jukkis
12.10.2014, 13.25
No jos ei vaikkapa Nalle Wahlroosin mielestä satasen kiinanlamppu ( siellä ne kuitenkin kaikki kasaan kolvataan) ole kallis, mutta kyse ei kuitenkaan ole tulotasosta, niin ei sitten :)
Mulla taas tulotaso ohjaa tehtyjä hankintoja ja hankkimatta jättämisiä enemmän kuin mikään muu tekijä :(

IncBuff
12.10.2014, 13.33
minusta kyse ei ole tulotasosta, vaan siitä mitä tällaiseen laitteeseen on valmis satsaamaan. Satanen paljon fillarin valosta. Ymmärrän tietysti että paljon metsissä ajava satsaa sen verran tuohon, mutta halpa se ei todellakaan ole.
Satanen on vähän siitä, että näkee ja tulee nähdyksi eikä näiden kahden seurauksena telo itseään.

magnuken
13.10.2014, 11.40
Plus... "Valaistusvoimakkuus (Luxit, lx). 1 lux = 1 lm / m2, eli kertoo valotehon pinta-alayksikköä kohti. Lux-lukema ei yleensäottaen ole vertailukelpoinen minkään lukeman kanssa, ellei tiedetä esim. valaistusetäisyyttä. Candelat voidaan laskea luxeista, jos tiedetään valaisuetäisyys." Hämätään käyttämällä oudompaa mittayksikköä... Roselta lähtee muuten halvemmalla...

Saksalaiset fillarilyhtyjen (ja myös fikkareiden) valmistajat ilmoittavat valaistusvoimakkuuden saksalaisen StVZO tandardin mukaan. Eli kun kerrotaan, että valaistusvoimakkuus on vaikkapa 80 lx kuten Philipsin mainiossa Saferidessä, se on aina mitattu 10 metrin etäisyydellä. Myös muut eurooppalaiset valmistajat seuraavat tätä standardia.

VesaP
13.10.2014, 12.38

Siitä lähtien kun Lupine alkoi myymään tonnin pyörälamppuja. :)

lansive
13.10.2014, 13.53

Mutta laita nyt ihmeessä esimerkki halvasta valosta, jolla näkee jotakin ja akku kestää järkevän aikaa. Voin sitten harmitella, että en ostanut sellaista.

izmo
13.10.2014, 14.17
http://www.motonet.fi/fi/tuote/381588/Halo-Omega-polkupyoran-valaisin-500-Lumen

Tommosen hain ja en osaa sanoo onko halpa vai kallis mutta sen tiedän että säkkipimee metsä ei muutu paljoo valokeilassa

via
13.10.2014, 15.51
http://www.niteye.com/product/?type=list&classid=56 - tällaisesta maksoin vajaan satasen, kerran yritin tutkia akkupakettia, oli hyvin tiiviisti kumiin pakattu eli kesken jäi, vaikka virtajohdon saa kätevästi poikki niin en uskalla jättää sen koommin lamppua kuin akkuakaan pyörään, jälkimmäinen kulkee etukorissa

magnuken
19.10.2014, 00.49
Mutta laita nyt ihmeessä esimerkki halvasta valosta, jolla näkee jotakin ja akku kestää järkevän aikaa. Voin sitten harmitella, että en ostanut sellaista.

Mainio esimerkki tuollaisesta on se Philipsin SafeRide lyhty. Joka siis täyttää saksalaisen STVZO maantiestandardin (siis valo leikattu yläsuunnassa) ja antaa suurimmillaan jopa 80 lx valaistusvoimakkuuden 10 metrin etäisyydelle hyvinkin laajasti.

No, Philips luopui äskettäin näiden lyhtyjen valmistuksesta ja sen takia näitä on viime aikoina löytynyt erinäisissä puodeista hyvinkin edullisesti. Esim. ihan kotimaan Motonetistä se SafeRiden 80 lx akkumalli kustantaa jotakin 72 euroa:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/382095/Philips-SafeRide-polkupyoravalo-80Lux

K.L.
24.10.2014, 08.58
Pienikokoinen, tehokas, ladattava lamppu on Fenix BT 20. Suosittelen.

noniinno
24.10.2014, 10.10
Itsellä käytössä nyt Pro Illume 300 ja teho riittää hyvin maantielle ja jopa talvimaastoon. Pakkanen ei juurikaan vaikuta paloaikaan, 2,5 tuntia täysillä ainakin -12 lämpötilaan saakka, kylmemmässä en ajakaan. Tehoa piisaa mihin hyvänsä maantiealamäkeen ja hiekkatiellekin. Moon X-Powerit ovat käytännössä sama lamppu.

Möin Hope R4:n pois kun en jaksanut viritellä akkupakettien ja latureiden kanssa ja vaikka valoteho ei haitaksi olekaan, on kaikenlainen virittely rektaalista.

Nyt tilasin jo kolme vuotta uskollisesti palvelleen Pron kaveriksi Electronin 650:n https://www.cyclestore.co.uk/electron_f650_lumen_twin_led_front_light_supplied_ with_helmet_mount_and_usb_charger-ID_64660
Vaikka siinä ei yhtä nopea ja helppokäyttöistä pikakiinnitystä olekaan.

Äärimmäisen helppo ja nopea olisi http://euro.knog.com.au/cycling/lights/blinders/blinder-arc-5-5.html, siinä kun on integroitu usb latauspistoke. Itselle ei ainakaan tule yhtään laturia lisää ja piuhojakin kammoksun yli kaiken.

Vielä kun löytyisi lamppu, jossa tehonsäätö ja virtakytkin olisivat kaksi erillistä nappia, jäisi naputtelu ja kytkimeen nojaaminen pois. Kohta tietty joku lumenilasse selittää, että alle 1000 lumenin valoteholla ei tee mitään, mutta itse arvostan aika paljon myös käytön nopeutta ja helppoutta sekä kotona että tien päällä.

Juha_H
28.10.2014, 22.21
Olen viimeaikoina havainnut itsessäni mielensäpahoittajan piirteitä kun on niiiiin ihunata kun joka toinen työmatkatempoilija on varustettu kilolumenin tehoisella fillarilampulla ja usealla vielä toinen kappale kypärässä. Kumpikin tietenkin suunnattu suoraan eteen, että saa sokaistua vastaantulijat vähintään 50m päästä. Pitäiskö alkaa kilpavarusteluun, tuosta sähköfillarin akusta ei ainakaan jerkku loppuis kesken ja kiinasta saa akuttomia teholedejä puoli-ilmaiseksi. Latais niitä vaikka 10 kpl patteriston riviin ja kaikki suunnattuna suoraan horisonttiin.

okahkonen
29.10.2014, 09.10
Olen viimeaikoina havainnut itsessäni mielensäpahoittajan piirteitä kun on niiiiin ihunata kun joka toinen työmatkatempoilija on varustettu kilolumenin tehoisella fillarilampulla ja usealla vielä toinen kappale kypärässä. Kumpikin tietenkin suunnattu suoraan eteen, että saa sokaistua vastaantulijat vähintään 50m päästä. Pitäiskö alkaa kilpavarusteluun, tuosta sähköfillarin akusta ei ainakaan jerkku loppuis kesken ja kiinasta saa akuttomia teholedejä puoli-ilmaiseksi. Latais niitä vaikka 10 kpl patteriston riviin ja kaikki suunnattuna suoraan horisonttiin.

Näitä on todentotta alkanut tulla vastaan. Parempi toki kuin valottomat tai vilkuttavat. Ainakin mun kilolumenin lampussa saa pudotettua tehoa useita pykäliä. Pyörätiellä ei tarvi samaa valomäärää kuin metsässä, joten eiköhän ajatella ympäristöä ja käytetä säästeliäästi sitä uraanilla tuotettua sähköä?

Juha_H
29.10.2014, 10.12
Tuon StVZO tandardin mukainen optiikka pitäisi olla ehdoton vaatimus kaikissa yli 200lm tehoisissa fillarivaloissa jos niitä käytetään katu-/tiealueella. Metsärymiskelyt erikseen, mutta autollakin pitkät päällä ajelu vastaantulevaa liikennettä kohti taitaa olla sakon arvoinen suoritus ja sitä se saisi olla fillarillakin. Kunnollisessa optiikassa on sekin hyvä puoli että kun valo ohjataan sinne minne pitääkin (kadunpinta) eikä vastaantulevien silmiin/taivaalle, niin pienempitehoinenkin tuikku riittää ja akut kestää pidempään.

kauris
29.10.2014, 18.19
Mainio esimerkki tuollaisesta on se Philipsin SafeRide lyhty. Joka siis täyttää saksalaisen STVZO maantiestandardin (siis valo leikattu yläsuunnassa) ja antaa suurimmillaan jopa 80 lx valaistusvoimakkuuden 10 metrin etäisyydelle hyvinkin laajasti.

No, Philips luopui äskettäin näiden lyhtyjen valmistuksesta ja sen takia näitä on viime aikoina löytynyt erinäisissä puodeista hyvinkin edullisesti. Esim. ihan kotimaan Motonetistä se SafeRiden 80 lx akkumalli kustantaa jotakin 72 euroa:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/382095/Philips-SafeRide-polkupyoravalo-80Lux

Tässä sama vähän toiseen hintaan:
http://www.rosebikes.fi/tuote/philips-saferide-80-led-bike-light-battery-front-light/aid:642257

laitoin tilaukseen. Ajattelin, että käytän tota työmatkoilla / maantielenkeillä jatkossa niin ei vastaantulijat häikäisty. Maastoon tai katuvalottomien polkujen ajoon sitten lisäksi magic shinen 1400 lumenin kypärään kiinni. Sitä olen käyttänyt tähän asti työmatkoillakin mutta ohjaustangossa kiinni ja alas suunnattuna. Lisäksi vain 1/4 tai 1/2 teholla.

arctic biker
29.10.2014, 18.38
Tässä sama vähän toiseen hintaan:
http://www.rosebikes.fi/tuote/philips-saferide-80-led-bike-light-battery-front-light/aid:642257

laitoin tilaukseen. Ajattelin, että käytän tota työmatkoilla / maantielenkeillä jatkossa niin ei vastaantulijat häikäisty. Maastoon tai katuvalottomien polkujen ajoon sitten lisäksi magic shinen 1400 lumenin kypärään kiinni. Sitä olen käyttänyt tähän asti työmatkoillakin mutta ohjaustangossa kiinni ja alas suunnattuna. Lisäksi vain 1/4 tai 1/2 teholla.
Kauris on sitten ,imho, oivaltanut kuinka oikeaoppisesti pyörän valoja käytetään ja minusta varsin hyvä setti tähän pimiään vuodenaikaan, löytyy valoa ainakin nuoremmille silmille ihan riittävästi.

magnuken
30.10.2014, 01.43
Kauris on sitten ,imho, oivaltanut kuinka oikeaoppisesti pyörän valoja käytetään ja minusta varsin hyvä setti tähän pimiään vuodenaikaan, löytyy valoa ainakin nuoremmille silmille ihan riittävästi.

Tuo Philipsin Saferide 80 Lux vehje on todellakin hyvä. Minulla on niitä kaksi, toinen akkukäyttöineen sellaisessa jokasään fillarissa (jota siirtelen pyörästä toiseen) ja toinen sitten se Pedelecci versiona, eli ns. Schnellen sähköfillarissani.

Ei tuo Saferide tietty pimeään mettään riitä mutta kyllä se riittää vallan hyvin valaisemattomille maanteille ja kevyen liikenteen väylille. Jujuhan siinä on se, että valokeila on autojen lyhkäisten tapaan leikattu terävästi yläsuuntaan ja täten saatu voimakas valaistus lähietäisyydelle eikä häikäise vastaantulijoita kuten ne Kiinan ihmeet, Magishinet ja vastaavat "hirvitykset" joita aina välistä kohtaa jopa hyvin valaistuilla kevyen liikenteen väylillä!

Nuo Philpisin Saferidet taitavat nyt olla kunnon alennusmyynnissä monin paikoin, koska Philips on kuulemma lopettanut koko tuotesarjan valmistamisen! Samantapaisia tieliikennekäyttöön eli Saksan StVZO normin mukaisia fillarilyhtyjä tekee kyllä myös Bush & Muller kuten myös kotimainen Herrmansimme ja varmaan moni muukin.

jakkok
30.10.2014, 06.18
Tuommoisen hommasin työmatkalle http://www.bikeshop.fi/Halo_Omega_300_USB_ladattava/ekauppa/pTARVVALO05000955/
Rittävän kirkas ja ledi osoittaa yläpinnasta alaspäin, jolloin valokeila on aika hyvin leikattu yläreunasta. Ei häikäise muita, mutta tulee huomatuksi liikenteessä.