PDA

Näytä tavallinen näkymä : Paras maastorengas syystalven keleille

wekkuli
26.09.2014, 15.44
Olis harkinnassa että jos vielä kesärenkaiden (Conti RaceKing) ja varsinaisten talvirenkaiden (Schwalbe ISP) väliin hommaisi välikelin kitkat, jotka pelittäisi hyvin syksyn kosteassa ja pehmeässä metsässä ja juurakkokivikoilla plus alkutalven jäättömällä lumella. Leveyttä, pitoa ja mukavuutta saisi olla hyvin, mutta kesän hyvät kelit ja keski- & kevättalven jääkelit on jo rengastettu. Toisaalta RaceKing ei enää kosteankylmässä ja lumella välttämättä toimi, mutta nastoja ei viitsi tietenkään rapisuttaa, ennenkuin oikeasti tarvii.

Varastossa kyllä lojuu ensiasennus Nobby Nicit 2,25 -kokoisena, jotka varmaan melko hyvin toimii, mutta tekisi mieli vielä aggressiivisempaa nappulaa ja leveyttä tuomaan pitoa ja pehmeyttä. Fättikuume meni mulla ehkä vähän ohi, en ihan kuitenkaan ole varma haluanko sellaista ja sokkona ainakaan en viitsi tonneja panostaa, mutta ehkä pientä askelta siihen suuntaan tekisi mieli ottaa lisää ankeimpaan syksyyn ja alkutalveen. Rengastuksella leikkiminen on aina lompakkoystävällinen vaihtoehto.

JackOja
26.09.2014, 15.48
Olishan tuossa tuo "märälle juurakolle ja kivikolle renkaat"-topic. Siellähän on aika kattavasti pohdittu asiaa.

Varastossa kyllä lojuu ensiasennus Nobby Nicit 2,25 -kokoisena, jotka varmaan melko hyvin toimii...

Kukas viisas se vertasikaan Nobbyä saippuoituun mateeseen :rolleyes:. Mä olen ottanut joskus 2007 elämäni pahimpia lippoja näppyläniiloilla, en suosittelisi kuin kuiville kangaspoluille.

wekkuli
26.09.2014, 15.53
^Juu, on kyllä ja myös talvirengasketju. Mutta ei oo vielä välikelirengasketjua.
:D

IncBuff
26.09.2014, 16.23
Kukas viisas se vertasikaan Nobbyä saippuoituun mateeseen :rolleyes:. Mä olen ottanut joskus 2007 elämäni pahimpia lippoja näppyläniiloilla, en suosittelisi kuin kuiville kangaspoluille.
Nobby Nicin viimeisin painos pacestar seoksineen oli aivan kelpo rengas moneen menoon. Ei se edelleenkään mikään sadekelin kumi ollut, mutta ei ole mikään muukaan samalla tavalla rullaava. Tällä foorumilla on hauska yleistää tietyt renkaat paskaksi jonkun vuosien takaisien kokemusten perusteella, vaikka valmistaja on vetänyt kumit moneen kertaan siinä välissä uusiksi.

marco1
26.09.2014, 16.29
No on siinä valmistajan hölmöyttäkin mukana kun tekevät ihan uusia renkaita vanhoilla nimillä. Ekat Nobbyt oli minustakin hirveät mutta uudemmat on jo ihan renkaan näköiset.
Vastaukseksi vaikka Chunky Monkey tai joku muu rengas märän maaston ketjusta.

wekkuli
26.09.2014, 18.13
Onko kenellekään tullut käytännön ongelmia runkoon sopivuuden kanssa? Fillari on mulla Radon ZR Team 7 ja 2,35-tuumainen isp mahtuu ongelmitta pyörimään. Oikeata leveyttä nappulan reunasta reunaan mittasin iiäspeelle 58 mm ja tilaa on vielä takana (ahtaampi) silmämääräisesti 7-8mm per puoli. Joten pitäisi kai mennä skaalan yläpään rengas helposti "normaali"maastorenkaista? Tosin maantierenkaista olen karvaasti oppinut, että nimellinen mitta on vain nimellinen mitta...

wekkuli
26.09.2014, 19.47
Tuota märkärengasketjua kyllä saa tällainen nöösi pohrata sivutolkulla tulematta hullua hurskaammaksi. Tuon lukemisessahan menee vuosi ja malleja, seoksia, merkkejä jne ei olekaan kuin ksiljoona variaatiota, jotka jää päähän yhtä tehokkaasti kuin ruotsin sijamuodot yläasteella.

BDeetä selailtuani... mikä pariskunta näistä?

http://www.bike-discount.de/en/buy/mountain-king-ii-protection-26-x-2%2C4-foldable-157835/wg_id-241
http://www.bike-discount.de/en/buy/minion-dhf-26-x-2%2C5-kevlar-exo-60a-folding-158317/wg_id-241
http://www.bike-discount.de/en/buy/maxxis-minion-dhr-ii-tlr-exo-3c-26x2%2C4-225008/wg_id-241
http://www.bike-discount.de/en/buy/ardent-2%2C6-folding-60a-40323/wg_id-241

Vai olisko niin, että noissa Maxxiksissa olisi hyvä soveltaa vaikka comboa dhf eteen, dhr taakse? Vai onko ne peräti niin ajateltukin?

Tank Driver
26.09.2014, 20.49
On ne ajateltu, mutta ihan hyvin voi käyttää myös kahta samaa. Dhf:t on mulla ja tykkään. Muista en tiedä.

pinohiiri
26.09.2014, 21.19
WTB Bronson 2,3"

mhelander
26.09.2014, 22.06
WTB Bronson 2,3"

Ainakin Race versio on ihan ok kunnes eteen tulee auton sutimaa nuoskalunta ja vettä päällä... Pitää huonommin kuin mäntysuopasaippua märällä mattolaiturilla. Metsässä taas lumellakin erinomainen.

wekkuli
26.09.2014, 22.26
Maxxis dhr noista nyt ehkä eniten houkuttaisi, kun kehuttu on ... on kyllä sitten suolaisin hintakin.

wekkuli
27.09.2014, 14.36
No hitto... tämä päivitys menikin hetkeksi jäähylle, kun lihavampien renkaiden sijasta tilasin kokonaisen fättipyörän kuitenkin (kun halvalla sai, xxl-white-lite).

Pexxi
27.09.2014, 15.29
Mulla on edessä joku kuus tonnia ajettu Nobby Nic ja kyllä silläkin märällä pärjää jos ei ole kiire. Viime vuonna ostin jonkun "liimarenkaan" mutten jaksanut vaihtaa. Pitää varmaan kokeilla tänä syksynä niin voi vähän vertailla. Tosta "halpisfätistä" (799?) varmaan laitat kokemuksia tonne toiseen ketjuun?

wekkuli
27.09.2014, 15.37
Laitan laitan, jos tulee oikeasti eikä ehtinyt loppumaan. Ja se oli sitäpaitti tänään 599. Tuohon hintaan ei ollut enää vaihtoehtoja tilaa-nappulan painallukselle. Kokeiltava on.
:)

bomba
29.09.2014, 10.02
--- jos vielä kesärenkaiden (Conti RaceKing) ja varsinaisten talvirenkaiden (Schwalbe ISP) väliin hommaisi välikelin kitkat, jotka pelittäisi hyvin syksyn kosteassa ja pehmeässä metsässä ja juurakkokivikoilla plus alkutalven jäättömällä lumella.---

Olishan tuossa tuo "märälle juurakolle ja kivikolle renkaat"-topic. Siellähän on aika kattavasti pohdittu asiaa.

^Juu, on kyllä ja myös talvirengasketju. Mutta ei oo vielä välikelirengasketjua.

Vaikka mä en lainkaan ymmärrä, mitä eroa näillä ketjuilla on (ja kysyjän tarvekin hävisi jo), niin vastaan silti. Schwalben Hans Dampfit pyörii täällä Turun suunnalla useamman kuskin kiekoissa syksyn tullen. Itselläni on kesäksi Conti TrailKingit, talveksi ISP:t, ja välikelin renkaina toimii HD 2,35. On ollut hyvä rengas välikeleillä.

Onko kenellekään tullut käytännön ongelmia runkoon sopivuuden kanssa? Fillari on mulla Radon ZR Team 7 ja 2,35-tuumainen isp mahtuu ongelmitta pyörimään.

Kyllä se siinä rajoilla menee. Mulla oli pari vuotta ajossa Radon ZR Team 7 vm 2011. Kyllä sinne meni ISP 2,35 ja Schwalbe Fat Albert 2,4 ja marginaalia jäi millitolkulla. Voimalla polkiessa kiekko kuitenkin elää yllättävän paljon, ja jompikumpi mainituista renkaista oli syönyt maalia ja vähän metalliakin seatstaysta ja chainstaysta. Vauriot jäivät onneksi vähäisiksi, kun kilometrejä ei ehtinyt noilla renkailla kertyä paljoa.

Taitaa aika monissa perusmaastureissa alkaa noilla rengasleveyksillä olemaan samaa ongelmaa.

eeppi
29.09.2014, 15.05
Spessun ground control SW 2.3". Ei huono olleskaan.

JackOja
29.09.2014, 15.44
^mä luistelin eilen tuollaisella (taka) märässä juurakossa ja kivikossa :seko:

No eipä se SW-versio tarkalleen ottaen ollut, mutta liekö vaikutusta asiaan.

eeppi
30.09.2014, 12.02
Toisen mielestä hyvä, toisen mielestä huono. Sellasta se on:)

JackOja
30.09.2014, 12.06
En mä sanonut sitä huonoksi. Kunhan liukastelin. Tarttui se aina lopulta johonkin ennekuin tuli isompia ongelmia. Mainio rengashan tuo.

Ajattelin varmuuden vuoksi huomauttaa, ettei tuo varsinainen liimarengas ole. Sellaisia arvelin jotta kyselijä kaipaisi :)

Smo
09.10.2014, 21.32
No nyt lähti budjettirenkaat testiin :D .. pitävältä tuntu kädessä, pistosuojattu ja vaikka mitä .. mihinkää tietty rullaa .. Chaoyang Red Spider LPR compound Hippo Skin 26x2.1 52-559 https://www.toknet.fi/pyorailyvarusteet/bike-polkupyoran-ulkorengas-pistosuojattu-26-54-559-mm/6438114783955/dp?openGroup=1281

Ah mulla oli Vertical Protectionit .. turha heräteostos :rolleyes:

marko.k
09.10.2014, 22.43
Ardent ei varsinaisesti ole märän kelin rengas kivikossa ja juurakossa ainakaan edessä. Hans pitää kohtuu hyvin lumessa ja jäällä.