Näytä tavallinen näkymä : Kona Honzo/Taro kokemukset
Mitä mieltä omistajat ovat olleet otsikon mukaisista fillareista? Internetin syövereistä on löytynyt paljon kehuja ja vähän haukkuja molemmista, melko suuresta painosta huolimatta. Jompikumpi noista on suunnitteilla cyclon rinnalle vähän rankempaan maastoon.
Toinen kysymys liittyisi kokoon, mitat on 181 ja 87, jenkkifoorumeilla suositellaan vaihdellen kokoja M ja L. Minkä kokoisilla Honzoilla/Taroilla täällä ajellaan? Hieman ymmärsin, että noista kannattaisi valita tuo isompi, varsinkin kun tarkoituksena olisi tehdä myös hieman pidempiä retkiä kuin vain lähipolkujen tamppaamista.
Prestige
09.09.2014, 23.25
Taro on nyt kaksi kesää ollut kiusattavana. Itse hankin sen täysjousto-enskapyörän rinnalle vähän tasaisempaan maastoon, ja kyllä sitä on mielellään maastolenkille vienytkin. Pääasiassa sen takia että pyörä on vain pirun hauska ja leikkisä vekotin ajaa.
Itse valitsin Taron juuri siksi että halusin kevyemmän jäykkäperän, Honzo olisi ollut minulle turhan saman henkinen kuin enskapyörä on. Jos olet selkeästi ottamassa pyörän rankempaan maastoajoon, niin valitsisin Honzon.
Mielestäni 2015 Honzo on speksattu niin että siihen ei kyllä tarvitse päivittää mitään osia, ei muuta kuin kovaa ajoa. Taroon voisi kannattaa päivittää kevyemmät kiekot, mutten sama homma.
Tuo sinun koko on kyllä rajalla, ja sillon valitsisin kyllä tuon L-kokoisen. Itse olen vielä vähän sinua pidempi, ja menin ottamaan M-kokoisen, se oli virhe. Setback tolpalla ja vakiota senttiä pidemmällä stemmillä ihan OK, mutta haaveilen kyllä tuon päivittämisestä L-kokoiseen.
velib, jos olet PK-seudulla, niin minun M-kokoista pääsee kyllä testaamaan.
Kaverilla on ollut pari vuotta Honzo ajossa ja on pitänyt siitä kovasti, käyttö on juurikin sekalaista maastokaahausta. Hänellä on mittaa 185cm ja Konan CX-runko taitaa olla kokoa 56, Honzon ollessa kokoa L.
Kiitoksia kommenteista, ja Prestigelle koeajotarjouksesta! En ole hetkeen liikkumassa pääkaupunkiseudulla, ja itse asiassa pääsin testaamaan jo uutta Honzoa. M-koko oli selkeästi liian pieni, jo satulatolpan säädössä tuli raja vastaan. Hieman pyörä tuntui raskaalta verrattuna kevyempiin xc-kihnuttimiin, mutta myös renkailla saattoi olla suuri merkitys tässä. Tasaisella lenkkipolulla ajaessa tuntui, että vauhtia voisi olla enemmänkin, mutta ehkä sitten juurakossa eteneminen on helpompaa kuin xc-pyörällä.
Prestige, oletko päässyt käytännössä vertaamaan Taroa Honzoon? Suurta eroahan niillä ei pitäisi olla geometriassa, ja valmiiden mallien painot taitavat liikkua melko lailla samoissa lukemissa (Honzossa painavampi runko mutta kevyemmät kiekot ja mahdollisesti kevyempi haarukka).
Itse valitsin Taron juuri siksi että halusin kevyemmän jäykkäperän, Honzo olisi ollut minulle turhan saman henkinen kuin enskapyörä on. Jos olet selkeästi ottamassa pyörän rankempaan maastoajoon, niin valitsisin Honzon.
En ole vielä aivan varma, mihin ajoon pyörä loppujen lopuksi tulisi. Luultavasti kaikenlaisille poluille, mutta toki siirtymätkin täytyy jaksaa. "Rankemmalla maastolla" tarkoitin rankempaa kuin mitä cyclolla nyt ajelen, ei siis maastomiesten rankkaa. Taroa ja Honzoa olen katsellut sillä silmällä, että ne ovat ymmärtääkseni ominaisuuksiltaan kauempana cyclosta kuin xc-pyörät. Suurin ongelma on varmaankin se, että samalla lenkillä olisi kiva päästä asfaltilta hiekkateiden ja helppojen singletrackien kautta juurakkopolulle ja takaisin, ja mieluiten kaikilla alustoilla kovaa tai ainakin touhusta nauttien. Täytyy varmaan alkaa speksaamaan lenkkejä enemmän pyörän mukaan, maasturilla metsään ja cyclolla muualle :) Cyclollahan sujuu mukavasti kaikki muu paitsi juurakko- ja kivikkohelvetit. Mitä nyt kukin mukavana pitää.
Omassa tuttavapiirissäni on useampia Honzoja, monet ajajista ovat myös foorumilaisia. Kenties saapuvat avaamaan kokemuksiaan. Kaikenlaista ajoa noilla hoidellaan, työmatkoista polkulenkkeihin, hissipyöräilyyn ja maratonkisoihin. Ainakin Tahkon 120 on ajettu tänä kesänä, lyhyemmistä puhumattakaan.
Jäykkäperäisten xc-pyörien ja "all-mountain"-pyörien käsittelyero on melko huomattava. Itse ajan Singularin Buzzardilla jossa on hyvin samankaltainen geometria kuin Honzossa ja alamäkirytkytys on saanut aivan uusia vivahteita. Ainakin omalla kohdallani kuskin luontainen otb-herkkyys on vähentynyt radikaalilla tavalla. Paino ei haittaa pidemmilläkään lenkeillä mutta ajelenkin enimmäkseen setävauhteja.
Koska käytössäsi on cyclo tasaisempaa meno varten näkisin Honzon täydentävän kokonaisuutta juuri oikealla tavalla.
ottojussi
12.09.2014, 14.02
Mie tilasin Zealous Divisionin http://zealousbikeco.com/?portfolio=division-frameset ja on kyllä hemmetin hauska ja hyvä pyörä ajaa. Itse joutu kyllä tuosta rungosta kasaamaan.
Täällä yksi Honzon omistaja. Modattu sen verran, että vaihteita on ollut alusta alkaen tasan yksi 34x19 , keula pidennetty 140mm:iin ja kiekot vaihtuneet kevyempiin. Vuoden verran oon nyt sillä hoitanut liki kaiken polkuajon Suomessa. Pääosin Espoon ja helsingin keskuspuiston polkuja ajellaan. Tuli tossa tosiaan myös toi Tahkon 120 kilsaa ajettua ja ei ainakaan pyörä jarruttanut menoa (aika 7:3x). Eli iso käsi Honzolle!
Itse melkoisesti 2012-2014 vuosimallien Honzoilla ajelleena voin sanoa velib että L-koko on se "oikea". Omat mitat 182 ja 88. Ei m kokokaan varsinaisesti liian pieni ole, mutta jos istualtaan jotain aikoo tehdä niin L. Ämmällä menisi kivan leikkisästi vuoristomaisemien alamäkitykittelyt, mutta muuten käynee pieneksi.
Ja voithan aina todeta asian itse lokakuun alussa http://www.bikeshop.fi/Kona_2015_testipyorat/ekauppa/pKONATESTI15/
Kyllä se L on varmasti parempi koko. Tarkoitus olisi myös satunnaisesti joitakin vähän pidempiä retkiä tehdä, joten satulassakin pitäisi jaksaa istua. Kiitoksia mielipiteistä ja kokemusten jakamisesta! Nyt pitää enää pennosia laskeskella ja yrittää perustella hankinnan tarpeellisuutta.
Onko uusia kokemuksia velib:llä tai muilla?
Itsellä myös tuo ajatuksissa. Kävin tuota testaamassakin. Tosin maastosta ja polkujen lumi/jääkerroksesta johtuen lähinnä ylä- ja alamäkeä ajoin.
Alamäkeen kyllä ihan mahtava,varsinkin verrattuna omaan XC-pyörään.
Sitten taas ylämäkeen meinasi vähän turhan helposti nousta keula pystyyn ja pitoa en niin hyvin takarenkaalle saanut . Sykekin nousi reilusti ylämäessä, mutta se nyt voi olla vain huonoa kuntoa. Oliko tuo väärään pyörään sopivan tekniikan syytä vai onko tämä AM-tyyppisen geometrian ominaisuus, joka nyt vain on?
Siirtymä tasaisella tuntui hissuttelulta/vähän tahmealta. Vertailukohta varmaan oli XC-pyörässä.
Osaako joku kuvata miten tuo sitten tasaisemmalla teknisemmässä maastossa etenee?
Jossain joku valitteli, että mahtava pyörä niin kauan kuin kunto kestää, mutta sitten kun loppuu, niin ihan perseestä - siis verraten kevyeen XC-pyörään, jota kihnuttaa väsyneenäkin. Mutta onko tuo pyörän ominaisuus vai tuleeko tuolla vain ajettua raskaammassa maastossa tms?
noniinno
21.04.2015, 21.21
Minulla oli viime kesänä Taro jonkin aikaa. Runko taisi olla liian pieni tai jotain, pyörä ei missään nimessä ollut huono, mutta ei se mitään riemunkiljahduksiakaan aiheuttanut. Keula tuntui olevan minullakin aika kevyt ylämäessä. Vanne/rengaskalustona Tarossa oli Flow EX vanteet Compin pinnoilla + vaihtelevia kokeiluita eri renkailla, joista Spessun Ground Controllit tuntuivat olevan paras kompromissi. Kuitenkin jytkyt All Mountain -kiekot kaksysinä alamäkikelpoisella rengastuksella varustettuna saivat menon tasaisella ja varsinkin ylämäessä tuntumaan melko tahmealta. Nyt kun olen ajellut Mondrakerin Vantagella, niin se on Taroon verrattuna huimasti notkeampi ja näppärämpi peli, geometriakin sopii jotenkin paremmin sekä ylös että alas mentäessä. Eli vahvasti liputan nykyään "forward" -geometrian ja pitkän akselivälin puolesta. Vantagen mukana yli kymmenen vuoden 29er uskovaisuus alkaa kääntyä 27,5" eduksi. No mutta tämähän on vain mielipide, eikä olisi ensimmäinen kerta kuin mielipiteeni ovat vääriä. Tarossa oli sitä jotain, mutta ei minulle ihan auennut että mitä.
Onko uusia kokemuksia velib:llä tai muilla?
Itsellä myös tuo ajatuksissa. Kävin tuota testaamassakin. Tosin maastosta ja polkujen lumi/jääkerroksesta johtuen lähinnä ylä- ja alamäkeä ajoin.
Alamäkeen kyllä ihan mahtava,varsinkin verrattuna omaan XC-pyörään.
Sitten taas ylämäkeen meinasi vähän turhan helposti nousta keula pystyyn ja pitoa en niin hyvin takarenkaalle saanut . Sykekin nousi reilusti ylämäessä, mutta se nyt voi olla vain huonoa kuntoa. Oliko tuo väärään pyörään sopivan tekniikan syytä vai onko tämä AM-tyyppisen geometrian ominaisuus, joka nyt vain on?
Siirtymä tasaisella tuntui hissuttelulta/vähän tahmealta. Vertailukohta varmaan oli XC-pyörässä.
Puoli vuotta ollut nyt Taro alla ja tyytyväinen olen. Aloittelijanakin sillä on uskaltanut melko pahoista paikoista mennä. Ylämäessä tosiaan keula kevenee herkästi, mutta pikku hiljaa on löytynyt melko hyvä tasapaino pyörän päällä, mikä auttaa nousuissa. Geometria ja keulan joustovara tekevät sen, että joissakin kivikoissa ja juurakoissa hirvittää, miten joustamaton takapää kestää, kun jaloillakaan ei kaikkia töyssyjä ehdi vaimentaa. Pitää varmaan vaihtaa täysjoustoon, jos ei kestä.
Itseä kiinnostaisi vertailu xc-pyörään, kun en ole sellaisella ajanut. Tasaisella alustalla Tarolla eteneminen tuntuu melko raskaalta, tai ainakin tylsältä, mutta vertailukohtana onkin cyclo. Toisaalta itse pyrin maastolenkillä polkemaan mahdollisimman paljon maastossa, jolloin siirtymät ovat pakollinen paha. Muutenkin ne tulee rullailtua kevyesti, jolloin pysty ajoasento ei haittaa. Eri asia olisi, jos suurin osa lenkistä olisi pururataa/kelvejä. Niille lenkeille tulee otettua mieluummin cyclo, vaikka silloin monet polut jäävätkin pois.
Osaako joku kuvata miten tuo sitten tasaisemmalla teknisemmässä maastossa etenee?
Jossain joku valitteli, että mahtava pyörä niin kauan kuin kunto kestää, mutta sitten kun loppuu, niin ihan perseestä - siis verraten kevyeen XC-pyörään, jota kihnuttaa väsyneenäkin. Mutta onko tuo pyörän ominaisuus vai tuleeko tuolla vain ajettua raskaammassa maastossa tms?
Ilman vertailukohtaa XC-pyörään kulkee Taro mielestäni hienosti teknisemmässä maastossa. Isommistakin esteistä ajaa monesti mieluummin yli kuin väistäen, eikä maastossa osaisi kaivata matalampaa ajoasentoa. En tiedä miksi tuota ei väsyneenä ajaisi, enemmän silloin harmittaa takapuolen puolesta, kun ei jaksa enää pitää painoa jaloilla, jolloin jäykkä perä rankaisee nopeasti. Se on tietysti vain kunnon puutetta :)
Ketjureaktio
22.04.2015, 11.07
Siinähän niitä. 1½ vuotta Honzolla takana, vieläkin se on se pyörä jolla tuntuu aina olevan hauskaa lenkillä. Olen ajellut sillä myös sinkulana ja käynyt esim. Tahkolla kiertämässä, sielläkin se toimi hyvin. Yksi pointti josta tykkään Honzossa on korkea stack. Se tekee putkella ajamisesta luontevaa ja antaa varmuutta alamäkiin. Painoa saa myös helposti eturenkaalle tarvittaessa (M-runko, kuski 180cm).
Jos ajaa Honzoa ylämäkeen ihan kisa-XC-meiningillä, saattaa asento vaatia totuttelua, mutta minua ei keulimisongelmat ole vaivanneet, pyörällä nousee esim. Paloheinän huipun jyrkimmän hiekkatienousun 32-18 setupilla.
Jos tulee Cyclo-puolelta, niin kannattaa harkita esim. kevyttä vanne & rengassettiä, sillä on jo vaikutusta.
Ei se keuliminen varmaan hiekkatienousussa ongelma ole. Mutta teknisemmässä nousussa melko pienistä kivien yms. yli nostoista keula lähti lapasesta. Voisi olla että yhtä kokoa isompi runko vaikuttaisi tuohon rauhoittavasti. Pitäisi keksiä mistä XL:n saisi kokeiluun. Muuten tuo L kyllä tuntui hyvältä.
Kun kuitenkin pitäisi mielestäni suunnilleen sieltä päästä ylöskin, mistä alaskin menee. Hissi-enska sitten erikseen. Vai pitääkö muuttaa ajattelutapaa jos AM-pyörää pohtii?
Itseä kiinnostaisi vertailu xc-pyörään, kun en ole sellaisella ajanut. Tasaisella alustalla Tarolla eteneminen tuntuu melko raskaalta, tai ainakin tylsältä, mutta vertailukohtana onkin cyclo. Toisaalta itse pyrin maastolenkillä polkemaan mahdollisimman paljon maastossa, jolloin siirtymät ovat pakollinen paha. Muutenkin ne tulee rullailtua kevyesti, jolloin pysty ajoasento ei haittaa. Eri asia olisi, jos suurin osa lenkistä olisi pururataa/kelvejä. Niille lenkeille tulee otettua mieluummin cyclo, vaikka silloin monet polut jäävätkin pois.
Itse en jotenkin edes miellä pururadoilla ajoa maastopyöräilyksi. Eipä tuolla 29 jäykkäperä XC-tyyppisellä pyörällä ole juuri tullut katsottua mihin menee. Lähinnä isommat dropit ja jyrkemmät alamäet ovat saattaneet liikaa jännittää. Tuolla Honzolla ne menisi mukavammin ja lujempaa. Lähinnä mietityttää, että tuleeko siitä mäen päälle noususta liian tuskaista ja tuoko tuo tasaiseen tekniseen maastoon lisäarvoa. Alamäkeen ehdottomasti hieno laite.
Cyclo minulla oli hetken aikaa, mutta sen pointtia en oikein tavoittanut. Pururadoilla on tylsää ajaa ja XC-pyörä on siihenkin jo parempi. Päällystetyille teille sitten cyklo on raskas kompomissi maantiepyörälle ja XC- tai retkipyörätyyppisestä taas saa laajemmin iloa ja ne kulkevat ihan iloisesti kelvillä + XC maastossa. Että kannattaa kokeilla :)
Perusongelmahan tässä on taas se, ettei vaimo ymmärrä miksi pyöriä tarvitaan harrastamiseen monta (ja miksi niiden pitää olla olohuoneessa). Nyt olen tuohon XC-pyörään vaihtamassa Surly Ogren runkosetin, jolloin siitä tulisi enemmän työmatka/retki/yms pyörä jolla vähemmän teknistä polkuakin ajaisi. Eli tilaa olisi pääasiassa tekniseen maastoon sopivalle maastopyörälle. Maantiepyörä sitten lisäksi vielä löytyy.
Täällä kanssa Honzolla ajettu 1,5v ja 3-4tkm. Itse oon 174cm pätkä ja ajan M-koon rungolla ja 40mm stemmillä ja keula modattuna 140mm. Koskaan ei ole keulan nouseminen ollut ongelma.
Kyllä Honzolla väsyneenäkin pääsee. Siitä todistuksena viime kesänä ajamani oma Tahko 120km ennätys. Kuudes kerta 120km matkalla ja oma enkka parani tunnilla (vrt. aiemmat ajot täpärillä) ja Honzo vieläpä sinkulana :)
On mulla 29" täpärikin (Commencal Meta AM1), mutta sillä en aja kuin alamäkihommia. Joka kerta, kun sitä metsäajossa kokeilee (n. kerran kahteen kuukauteen), alkaa kaipaamaan Honzoa ;)
Itse en jotenkin edes miellä pururadoilla ajoa maastopyöräilyksi. Eipä tuolla 29 jäykkäperä XC-tyyppisellä pyörällä ole juuri tullut katsottua mihin menee. Lähinnä isommat dropit ja jyrkemmät alamäet ovat saattaneet liikaa jännittää. Tuolla Honzolla ne menisi mukavammin ja lujempaa. Lähinnä mietityttää, että tuleeko siitä mäen päälle noususta liian tuskaista ja tuoko tuo tasaiseen tekniseen maastoon lisäarvoa. Alamäkeen ehdottomasti hieno laite.
Cyclo minulla oli hetken aikaa, mutta sen pointtia en oikein tavoittanut. Pururadoilla on tylsää ajaa ja XC-pyörä on siihenkin jo parempi. Päällystetyille teille sitten cyklo on raskas kompomissi maantiepyörälle ja XC- tai retkipyörätyyppisestä taas saa laajemmin iloa ja ne kulkevat ihan iloisesti kelvillä + XC maastossa. Että kannattaa kokeilla :)
Joo, itsellä on maastoajot erikseen, mutta välillä joutuu ajelemaan paljonkin siirtymiä polkuja etsiessä. En tiedä olisiko XC-täpäri hyvä jokapaikan pyörä tuon Taron rinnalle. Yleisempi kombo taitaa olla XC-jäykkäperä ja hieman pidempijoustoinen täpäri... Cyclo (tai gravel grinder, miten vaan) leveillä renkailla on itselle ollut hyvä peli, sitä kun tulee jonkin verran käytettyä väärin. Mieluiten sillä ajaa helppoa neulaspolkua ja huonokuntoisia sorateitä, eli paikoissa, joissa maasturilla on liian helppoa.
Perusongelmahan tässä on taas se, ettei vaimo ymmärrä miksi pyöriä tarvitaan harrastamiseen monta (ja miksi niiden pitää olla olohuoneessa). Nyt olen tuohon XC-pyörään vaihtamassa Surly Ogren runkosetin, jolloin siitä tulisi enemmän työmatka/retki/yms pyörä jolla vähemmän teknistä polkuakin ajaisi. Eli tilaa olisi pääasiassa tekniseen maastoon sopivalle maastopyörälle. Maantiepyörä sitten lisäksi vielä löytyy.
Tämä ja lompakon paksuus. Harmi kun yksi pyörä ei voi olla kaikkeen ajoon juuri sopiva. Joku on tosin tästäkin varmasti eri mieltä :)
Ketjureaktio
23.04.2015, 14.16
Jos joku valmistaisi hiilari 29-XC-tykkiä vähän loivemmalla keulalla ja 2.4 renkaan clearancella niin se vois olla aika hyvä peli. En jaksa ymmärtää että missään ajossa olisi etua 68-astetta jyrkemmästä keulasta (maastopyörässä). No mutta, Honzo tosiaan nousee mäet, ja tekniset mäet myös. Luulen että kyse on ajotavan adjustoinnista, en tosiaan ole kokenut nousuja vaikeaksi tai keulimista ongelmaksi.
Joo, itsellä on maastoajot erikseen, mutta välillä joutuu ajelemaan paljonkin siirtymiä polkuja etsiessä. En tiedä olisiko XC-täpäri hyvä jokapaikan pyörä tuon Taron rinnalle. Yleisempi kombo taitaa olla XC-jäykkäperä ja hieman pidempijoustoinen täpäri... Cyclo (tai gravel grinder, miten vaan) leveillä renkailla on itselle ollut hyvä peli, sitä kun tulee jonkin verran käytettyä väärin. Mieluiten sillä ajaa helppoa neulaspolkua ja huonokuntoisia sorateitä, eli paikoissa, joissa maasturilla on liian helppoa.
Tämä ja lompakon paksuus. Harmi kun yksi pyörä ei voi olla kaikkeen ajoon juuri sopiva. Joku on tosin tästäkin varmasti eri mieltä :)
Ja tähänkin soppaan oma lusikka sekaan:
Lainasin viime kesänä tuota Prestigen Taroa Tahkon enskakisassa, tosin ajelin sillä vain treenipäivänä reittejä ympäriinsä. Oma kalusto on aina ollut täysjoustoa enskaspeksein, joten omaan korvaan kuulostaa hassulta etteikö Tarolla nousisi mäet hyvin. Mun mittapuulla tuolla lähes lensi mäen päälle :D Mitä alamäkiin tulee, niin olin todella yllättynyt miten jouhevasti tuollainen 29er jäykkäperä tulee ryskypätkää alas. Ei se nyt mikään enskatäpäri ole, mutta varsin hyvin ko. käyttöön soveltuva, kunhan kiekot, renkaat ja keula on sopivissa moodeissa. Kyllä sillä pystyi roikkumaan täpäreiden vauhdissa, kun treeniä ajettiin. Ohi ei kyllä ehtinyt... Vähän jäi jopa kipinä vastaavan hankkimiseen, siis AM-jäykkäperän. Hauska laite ja sopivasti erilainen.
roadking
23.04.2015, 18.18
Jos joku valmistaisi hiilari 29-XC-tykkiä vähän loivemmalla keulalla ja 2.4 renkaan clearancella niin se vois olla aika hyvä peli. En jaksa ymmärtää että missään ajossa olisi etua 68-astetta jyrkemmästä keulasta (maastopyörässä). No mutta, Honzo tosiaan nousee mäet, ja tekniset mäet myös. Luulen että kyse on ajotavan adjustoinnista, en tosiaan ole kokenut nousuja vaikeaksi tai keulimista ongelmaksi. Itseä kanssa kiinnostaisi tollanen hiilikuituinen 29 loivalla geomeotrialla. 27,5 pyöriä löytyy esimerkksi tämä Saracen. http://www.saracen.co.uk/bikes/frames/mantra-x-carbon-frame
190 cm kuskina vaan toi 27,5 ei oikein nappaa.
Itseä kanssa kiinnostaisi tollanen hiilikuituinen 29 loivalla geomeotrialla. 27,5 pyöriä löytyy esimerkksi tämä Saracen. http://www.saracen.co.uk/bikes/frames/mantra-x-carbon-frame
190 cm kuskina vaan toi 27,5 ei oikein nappaa.
Eikä se 27,5 ole pienemmänkään kuski alla jäykkiksenä optimi. Kyllä jäykkiksessä toi 29" kiekko tekee ihmeitä IMO.
Tänään tuli Honzo AL taloon. Pikaiset tyypit piti lievästä flunssasta huolimatta käydä kokeilemassa ja hyvältä tuntui. Siinä kohtaa missä olen entisellä Spessun Carve Compilla tullut tangon yli ympäri useasti tulin nyt Honzolla rallatellen yli. :-)
Huomasin, että etuvanteelle on Maxxis Ardent asennettu väärään pyörimissuuntaan. Onko tuolla käytännön merkitystä vai onko tuo erhe lähinnä vain kosmeettinen?
Takana väärinpäinasennuksessa voisi olla jotain järkeä lisääntyneen vetopidon myötä, mutta edessä ei siitäkään ole hyötyä. Ja rullaavuus siitä kärsii. Kai se kannattaa kääntää oikein päin ja reklamoida myyjälle, jos kyseessä oli nettikauppa, tai jos pyörä on liikkeestä ostettu niin käyttää siellä että vaihtavat oikein.
Tehtaalla tuo varmaan on vanteelle väärin päin mennyt. Täytyy huomenna kääntää oikein päin. Varmaan tuosta johtui se, että kun pihatiellä ajoin, niin eturengas nosti huomattavan määrän irtosoraa ilmatilaan.
Täytyy kyllä reklamoida myyjäliikkeelle satulasta. Se oli kiinni tolpassa ainoastaan takimmaisella pultilla. Etupultti oli niin löysällä, että sitä pystyi käsin kääntelemään.
MarkoKoo
02.11.2016, 07.51
Onko kellään 2014 honzoa? Kiinostaa standover, onko 830mm ja mistä mitattuna? Edit. L-koko
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.