PDA

Näytä tavallinen näkymä : Huoltokokemuksia Bike Planet Varistosta Vantaalta



markot
07.09.2014, 16.58
Minkälaisia kokemuksia teillä on Bike Planetin huollosta Varistosta Vantaalta? Kysyn kun pyörä oli ensimmäisen kerran elämässäni missään pyöräliikkeessä huollossa ja aikaisemmin olen muuten aina tehnyt säädöt ja osien vaihdot itse.

Liikuttava
07.09.2014, 19.03
Ei ole tähän mennessä kokemuksia Bike Planetista, mutta kuulemma pitäisi olla ihan asiantunteva ketju. Itsekin mietin tässä, pitäisikö uusi pyörä viedä Helsingin Bike Planetiin, Deesportiin vai Myyrmäen Fillaripajaan...

PaPa
07.09.2014, 20.47
Bike Planet on ainoastaan markkinointinimi tms, liikkeitä pyörittävät yksittäiset yrittäjät. Käytin aikanaan Varistossa pyörän takuuhuollossa 3 kertaa: ensimmäisen, ainoan ja viimeisen. Harvinaisen tyly palvelu, ja lisäksi törkeät hinnat varaosilla ihan kotimaan hintatasoon verrattuna. Toisenlainen meininki on Helsingin (Unioninkatu) Planetissa. Mukava palvelu, ja selkeästi asiantunteva huolto. Vetäjällä taitaa olla pitkä historia pyöräilystä, sekä ajamisesta että huollosta.

timpe
07.09.2014, 22.34
Kerrotaas nut oma kokemus kesältä, olin lähdössä reissuun ja nostellessa pyöriä katolle huomasin navan laakerikupin mutterin olevan löysällä, itsellä ei kartioavainta pakissa (nyt on). Homma hoitui ystävällisesti parissa minuutissa. Itselle jäi siitä hyvä mieli, eli sen suhteen positiivinen kokemus täältä.

markot
08.09.2014, 09.10
Kun Bike Planet oli Myyrmäessä Uomatiellä 12-15 vuotta sitten oli palvelu aivan törkeää yhden pyöränkorjaajan kohdalla. Samanaikaisesti siellä oli silloin myös yksi mukava myyjä, mutta täysin ammattitaidoton. Ostin silloiseen maastopyörään uutta ketjua ja vaikka olin kysynyt myyjältä, sopiiko se varmasti pyörään ja minulla oli vanha ketju mallina mukana, vakuutteli tämä että se sopii siihen. Ei kuitenkaan sopinut.

Nyt Variston Bike Planetissa oli täysin eri henkilöt töissä kuin aiemmin. Vein pyörän sinne kun piti vaihtaa etuhaarukka uuteen osittain huonoksi menneen ohjainlaakerin kierteen takia, mutta olivat sitä mieltä ettei sitä tarvinnut vaihtaa. He vaihtoivat rikki leikkautuneen ohjainlaakerin mutterin uuteen ja sanoivat että etuhaarukka olisi muuten kunnossa. Sitä ihmettelin siellä tovin, koska mutterista oli leikkautunut metallia pois ja silloin voi hyvin olla mahdollista että myös putken kierre leikkautuu.

Aika näyttää miten on, mutta muuten pyöränkorjaaja (vanhempi silmälasipäinen mies) vaikutti ammattitaitoiselta.

ellmeri
08.09.2014, 11.26
Ostin silloiseen maastopyörään uutta ketjua ja vaikka olin kysynyt myyjältä, sopiiko se varmasti pyörään ja minulla oli vanha ketju mallina mukana, vakuutteli tämä että se sopii siihen. Ei kuitenkaan sopinut..

Ketju on varmaan ollut oikea mutta rattaat kuluneet niin jako on mitä sattuu ja tuntuu että on väärä ketju.

markot
08.09.2014, 11.36
Ketju on varmaan ollut oikea mutta rattaat kuluneet niin jako on mitä sattuu ja tuntuu että on väärä ketju.

Itse asiassa olin vaihtanut kaikki rattaat pyörään ennen silloisen ketjun ostoa. Rattaat olivat kuluneet loppuun, joten oli pakko vaihtaa. Mutta sitten kun vertailin ketjuja tarkemmin, alkuperäisessä ketjussa oli muistaakseni jonkinlaisen pyöristykset sivuissa jotta ne liikkuivat paremmin rattaissa. Oikeanlaisen ketjun hankin myöhemmin toisesta kaupasta.

HC Andersen
08.09.2014, 12.16
Mä olen käyttänyt aikoinaan takakiekon siellä kahdesti rihdattavana, ensimmäisen sekä viimeisen kerran. Puhelimitse kyselin niin sanoivat että päivässä hoituu, vietäessä ilmoitettiin että viikko menee, kyselin että jos tuon 3-4 päivän päästä ettei tarvitse olla viikkoa ilman pyörää, ilmoittivat että silloinkin menee viikko. No kiekko piti jättää sinne koska Lapinmatka painoi pahasti päälle. Viikon päästä kun menin hakemaan niin etsivät jonkin aikaa sitä kiekkoa, lopulta löysivät sen ja löi sen mulle käteen, pyöräytin kiekkoa ja huomasin että sama heitto oli kiekossa edelleen. Eli eivät olleet edes aloittaneet ja yrittivät kaiken kukkuraksi antaa mulle rihtaamatonta kiekkoa takas, lupailivat sitten uudestaan seuraavalle päivälle, sanoin odottavani tässä tiskillä että se valmistuu. Kaksi tuntia odotin kiekon rihtauksen valmistumista, kehtasivat vielä rokottaa 40€ moisesta palvelusta.

Tämän jälkeen olen kerran vieraillut kyseisessä ketjun liikkeessä tiedustelemassa pientä kevyttä pumppua jota olisi maantielenkillä helppo kantaa mukana esim. CO2, myyjä alkoi myymään jalkapumppua koska (elokuussa) sesongin ulkopuolella on vähän suppeammat valikoimat.