PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hyvinkään päivälenkit



twentyniner
15.08.2014, 21.35
Itselläni on jo muutaman vuoden ollut " ruuhkaa" illasta, joten perinteiset kimppalenkit ovat jääneet väliin. Ajattelin perustaa topiikin, jos minulla olisi muita kohtalontovereita. Itse ajelen maantietä ja maastoa.

Ilmoitelkaa itsestänne, katsotaan mitä syntyy.

TaitettaVille
15.08.2014, 21.37
Itselläni on jo muutaman vuoden ollut " ruuhkaa" illasta, joten perinteiset kimppalenkit ovat jääneet väliin. Ajattelin perustaa topiikin, jos minulla olisi muita kohtalontovereita. Itse ajelen maantietä ja maastoa.

Ilmoitelkaa itsestänne, katsotaan mitä syntyy.

Ei niinkään päivälenkit, mutta esim. maanantaisin ja keskiviikkoisin aamut 06-10.30 käyvät.

twentyniner
15.08.2014, 21.56
Hienoa TVille, katsotaan mitä saadaan aikaiseksi. Oletko ajellut maantietä/GG viime aikoina ? Minun pitäisi olla esim. tulevana maanantaina klo 09 Klaukkalassa. Klo 06 Munchinkadun Valtsulta , Kytäjäntie, Läyliäistenraitti ja Vihtijärvellä aamukahvit? Siitä minä jatkan kohti Klaukkalaa ja sinä sitä " toista" Kytäjäntietä Kytäjän kioskille ja kotiin?

Voidaan lähteä jo klo 05:30, niin ehditään ottaa kahvit ja rupatella. Muistaakseni Vihtijärvelle tulee se 37 km?

Miltä kuulostaa?

TaitettaVille
15.08.2014, 22.36
Hienoa TVille, katsotaan mitä saadaan aikaiseksi. Oletko ajellut maantietä/GG viime aikoina ?
Polvea parannellut, joten kaikki ajaminen on jäänyt todella vähiin. GG-pyörässä on vielä Grind Over Mäntsälän tiedustelureissun ravat.



Minun pitäisi olla esim. tulevana maanantaina klo 09 Klaukkalassa. Klo 06 Munchinkadun Valtsulta , Kytäjäntie, Läyliäistenraitti ja Vihtijärvellä aamukahvit? Siitä minä jatkan kohti Klaukkalaa ja sinä sitä " toista" Kytäjäntietä Kytäjän kioskille ja kotiin?

Voidaan lähteä jo klo 05:30, niin ehditään ottaa kahvit ja rupatella. Muistaakseni Vihtijärvelle tulee se 37 km?

Miltä kuulostaa?

Mitään en lupaa, mutta pistän korvan taakse. Bike Friday on naftaliinissa, joten jos sen saan maanantaiksi kuntoon, niin ehdottomasti kiinnostaa. Viestitellään viimeistään sunnuntaina.

twentyniner
15.08.2014, 23.31
Sunnuntaina palaillaan. Itse joka tapauksessa lähden tuolla pläänillä, koska työvuoro odottaa Klakessa :)

TaitettaVille
17.08.2014, 17.27
Laitoin GG-vehkeen kuntoon eilen. Kampi oli vääntynyt, joten meinasi kyynel vierähtää. Huomasin pyörävarastossa pyöriskellesäni, että minun käyttämättömänä roikkuvassa kauppakassisinkulassa on hyvä nelikantti-kampisetti. Nyt Surlyssa on 42x12-36 välitykset. Kävin äsken testaamassa pyörää Kärkölän Nuoli Lite -lenkillä. Kumpaankin päähän tarvitsisi ihan hitusen lisää, mutta keskimäärin hyvä välityssetti hiekkatierymistelyihin.Polvi ei ainakaan vielä ilmoittele itsestään, joten olen huomenna 05.30 Valtsun pihalla silmät ristissä.

twentyniner
17.08.2014, 19.20
Valtsun pihalla, klo 05:30 ja silmät sikkurassa kyllä :)

TaitettaVille
24.08.2014, 14.22
Olisiko ensi viikolla halukkaita skouttaamaan reittiä Hyvinkää-Karkkila-Herunen-Hyvinkää –reissulle? Matkaa tulee reilusti, vauhti on maltillinen, vääriä käännöksiä ja ajamattomia paikkoja löytyy varmasti. Päälinjat olen kartasta katsonut, mutta koko reittiä en ole ajanut läpi.

- Lähtö teeman mukaisesti rautatiemuseolta.
- Hyvinkää-Karkkila osuus ajetaan vanhaa rataa pitkin niin tarkasti kuin mahdollista (kartta1 (http://koti.kapsi.fi/timomeriluoto/KARTAT/Topografiset%20kartat/Topografinen%20kartta%201:100.000%20Karkkila%20195 9.jpg), kartta2 (http://koti.kapsi.fi/timomeriluoto/KARTAT/Peruskartat,%20ym./Peruskartta%201:20.000%20Hyvinkää%201960.jpg)),
- jonka jälkeen kahvitellaan jollakin huoltsikalla.
- Karkkila-Herunen asfalttia vältellen ja reittiä hahmotellen.
- Herunen-Hyvinkää jäähdytellään asfalttenilla.

Minulle käy tiistai-torstai ja lähtö mielellään klo 8-9.00.

Esa tiivistää lenksun filosofian laulun muotoon:

http://youtu.be/1QTXqTCcoNI