Näytä tavallinen näkymä : Fillariseikkailu Stadista - Tampereelle 17. - 20.7.2014
Hei,
ja anteeksi heti alkuun blogin mainostaminen. Uskon silti, että aihe sopii tänne kuin kypärä päähän.
Pyöräilin 3-vaihteisella Nopsa city-pyörällä (jota en edes tajunnut huoltaa ennen reissua...) kolmen yön taktiikalla Tampereelle.
Yöt nukuin metsissä ja suunnistuksen hoidin Nokialaisen GPS:llä ja kartalla - kaikki ei mennyt ihan putkeen, mutta sehän on kaiketi seikkailupyöräilyn suola ;-)
Lue lisää: http://www.marmekalassa.com/2014/08/11/1-irtiotto-fillarilla-tampereelle-17-20-7-2014-suunnittelematon-toteutus/
Otan mielelläni kommentteja ja kysymyksiä joko tähän ketjuun tai blogiini!
Yst. terv.
-Marme
...kommentteja ja kysymyksiä...
Jos tuo homma on jo tehty niin miksi blogin päivitystahti on noin hidas ja jälkijättöinen. Mä olen aina luullut, että blogi on sellainen lähes online-juttu :seko:
Mä olisin voinut lukea koko stoorin vaikka heti, mielelläni.
Lisäksi tavaranpaljous ihmetyttää... "kirves", "kolme puhelinta", "useampi lämmin aluskerrasto", "pari lusikkaa"...
Kammella toimiva radio on varmaan pyöräillessä kätevä.
VARUSTELISTA
Mormontin 2H teltta, Traillight FC 2P
Trekmate retkikeitin & pussimuonaa & kahvia & mausteita, Traveltime lightweight double packs
Goretex-kengät, Haglöfs observe mid GTX
Nopsa fillari, kypärä, pumppu, renkaanpaikkaussetti, työkalut
Satulalaukut kantolaitteella
Taitettava kahvikuppi
Pari lusikkaa syömiseen
Puukko, Leatherman, Kirves
Lyhty, otsalamppu, taskulamppu
Kammella toimiva radio
Gopro
Iso ja pieni ensiapupaketti
Lumia 710 & 925, Samsung
Useampi lämmin aluskerrasto
Tierra Goretex puku (Takki & housut)
Urheilusukkia & -paitoja, boksereita
4l vettä & Hartsporttia
Kirja
Virveli ja vieheet
Aurinkokennolaturi puhelimen, varaparistoja mm. lamppuihin
WC-paperia, släbärit, pyyhe, uikkarit, saippua, makuupussi
Aurinkorasvat, hammasharja & -tahna
Jos tuo homma on jo tehty niin miksi blogin päivitystahti on noin hidas ja jälkijättöinen. Mä olen aina luullut, että blogi on sellainen lähes online-juttu :seko:
Mä olisin voinut lukea koko stoorin vaikka heti, mielelläni.
Kun rupesin kirjoittamaan reissustani, tuli tekstiä wordillä 15 sivua fontilla 11 + kuvat päälle. Lukijaystävällisempää jakaa osiin :)
Lisäksi tavaranpaljous ihmetyttää... "kirves", "kolme puhelinta", "useampi lämmin aluskerrasto", "pari lusikkaa"...
Hehe, oli sitä kamaa ehkä vähän liikaa. Kuten sanottu, ensimmäinen reissuni. Tietäisittepä mitä kaikkea jätin pois. Kirvestä en onneksi tarvinnut. Puhelimia oli perustellusti kolme, suunnistin yksinomaan Nokian GPS:n avulla ja Samsung oli mukana hätätapauksia varten, jos älypuhelista on akku loppu ja pitää soittaa apua. Älypuhelimessa, kun GPS on päällä, akku kuluu todella nopeasti... Ehkä ensi kerralla vara-akkuja, jos sen hetkiseen luuriin on mahdollista vaihtaa.
Aluskerrastoja en todellakaan tarvinnut!
Kaksi lusikkaa, jos toinen hukkuu - onneksi ei hukkunut. Jo intissä totuin syömään lusikalla, paljon kätevämpi kuin luha - ja lusikoita sai aina nyysittyä mukesta sitä mukaa kun niitä katosi, kun taas luha olisi pitänyt korvata...
Kammella toimiva radio on varmaan pyöräillessä kätevä.
Ei ehkä pyöräillessä, mutta telttaillessa. Samassa on vielä taskulamppu! Olisi siis ollut hyödyllinen, mikäli kaikki patterit jne ja varataskulamput eivät olisi toimineet.
Seuraava osa julkaistu, lue miten Marme polkee Stadista Nuuksioon :)
http://www.marmekalassa.com/2014/08/18/paiva-1-pyoraseikkailu-alkaa-kohteena-nuuksion-pikku-parikas/
Joenranta
19.08.2014, 22.35
Tein kaverin kanssa pyörämatkan Tampereelta Helsinkiin siten, että ajoimme viime maanantaina 11.8.Tampereelta Hämeenlinnaan (108km). Lähdimme Tampereelta puolen päivän aikaan, kun olimme saapuneet sinne pyörien kanssa junalla. Ajoimme vanhaa kolmostietä (n:o 170) muuten paitsi harhauduimme ajamaan Lempäälän kautta. Matka meni muuten hyvin paitsi välillä yllätti rankkasade. Hämeenlinnassa yövyimme Hotelli Vaakunassa. Tiistaina 12.8 jatkoimme matkaa vanhaa kolmostietä (n:o 170) Helsinkiin. Matka meni hyvin, mutta oli vaikeuksia löytää Helsinkiin tullessa pyörätietä keskustaan. Muutamien kyselyjen jälkeen ajoimme Keskuspuiston läpi Mannerheimintien päähän ja sieltä keskustaan. Matkaa tuli 109km. Totesinkin, että Helsingin pyöräteiden suunnittelija ei näköjään ole ottanut sitä huomioon, että joku voi tulla Hämeenlinnasta Helsinkiin polkupyörällä. Itse Helsingissä on jo varsin on hyviä pyöräteitä. Tämän havaitsimme, kun seuraavana päivänä teimme pyöräretken Helsingin rantoja pitkin.
Ajoimme vanhaa kolmostietä (n:o 170) muuten paitsi harhauduimme ajamaan Lempäälän kautta. Matka meni muuten hyvin paitsi välillä yllätti rankkasade.
itse ajoin myös kolmostietä Lempäälän kautta. Olisiko ollut muita vaihtoehtoja Hämeenlinnan suunnasta?
Marmen pyöräseikkailu jatkuu! Nyt pitäisi taivaltaa 60km Lopen Hirvijärjelle - minne Marme loppujen lopuksi päätyykään??
http://www.marmekalassa.com/2014/08/25/paiva-2-kohteena-lopen-hirvijarvi-eikun-loppijarven-uimaranta
Ihan mukavaa tarinointia vaikkakin osa tyylistä ärsyttää. Ärsyyntyminen on kuitenkin lukijan ongelma.
Tavaranpaljous kieltämättä ihmetyttää, mutta toisaalta jos muutenkin matkatahti on hidas, onko sillä väliä vaikka raahaisi vaikka koko omaisuutensa mukana. Itsekin on ollut usein toiveena pystyä irrottamaan 3-4 pv kohtuullisen päämäärättömään kulkemiseen. Ongelmana vain on yleensä se, että kun pyörän selkään hyppää sitä ajaa kuin tuli arsen alla, joka tarkoittaa että matkan pitää olla useampia satoja kilometrejä eikä matkasta tulekaan päämäärätöntä haahuilua vaan suoritus. Ristinsä kullakin.
Jake_Kona
26.08.2014, 14.05
itse ajoin myös kolmostietä Lempäälän kautta. Olisiko ollut muita vaihtoehtoja Hämeenlinnan suunnasta?
Yhtä pitkä reitti on 57-tietä, 12-tietä ja kangasalasta tre:lle pyöräteitä pitkin. Tämä reitti on huomattavasti tasaisempaa piennarasvalttia kuin 130-tie. Lisäksi 57- ja 12-tien varrella on tosi hyvin taukopaikkoja. 130-tieltä joutuu jossain vaiheessa poikkeamaan jos haluaa taukoja 25km välein.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.