PDA

Näytä tavallinen näkymä : Moveslink2

taisto
01.08.2014, 08.07
Onko kenelläkään käytössä Suunnon laitteita ja käytätte tiedon siirtoon tuota heidän Moveslink2 palikkaa. Itse käytän sitä Windows 8.1 käyttiksellä tai yritän. Moven siirto rannelaitteesta onnistui ensin ongelmitta, mutta sitten yhtäkkiä tuo Moveslink2 ei sitten käynnistynytkään, vaan herjaa, että Moveslink2 lakkasi toimimasta ja Windows yrittää korjata tilannetta. Missä vois olla vika kun Suunnon tuesta saamani ohjeetkaan ei auta, tilanne on edelleen sama, vaikka tein heidän antamien ohjeiden mukaan.
Ja sama tilanne on myös toisessa konessa jossa on Win 7 käyttis.
Nämä ongelmat alkoi n. 3 viikkoa sitten.

Coasting
01.08.2014, 10.13
Win seiskassa toiminut kuin junan vessa. Kasista ei tietoa mutta kiinnostaa kun tarkoituksena hommata jokut kevyempi laite matkoille.

supertele
01.08.2014, 12.33
win7:lla ja 8.1 molemmilla olen käyttänyt. Kummallakin vaatii melko usein ohjelman uudelleen käynnistämisen, jotta lähtee lataamaan dataa, mutta pienellä vääntämisellä toimii.

sen sijaan Samsungin Chromebookilla en ole vielä keksinyt miten saisin datat ladattua.

J.T.L
01.08.2014, 12.58
Norton360 (ja Win7) tunnistaa moveslin2sen jostain syystä viruksen saastuttamaksi ja poistaa ohjelman pahemmin käyttäjältä kyselemättä. Olen merkannu ohjelman tutkassa luotettavaksi, mutta silti se tuntuu häviävän. Ainoa mikä auttaa on ohjelman uninstallointi ja tämän jälkeen poistaa käsin oikea hakemisto c:/käyttäjä/appdata... (en muista oikeaa polkua tähän hätään) alta ja asentaa moveslink tämän jälkeen uudelleen.

taisto
01.08.2014, 18.17
Norton360 (ja Win7) tunnistaa moveslin2sen jostain syystä viruksen saastuttamaksi ja poistaa ohjelman pahemmin käyttäjältä kyselemättä. Olen merkannu ohjelman tutkassa luotettavaksi, mutta silti se tuntuu häviävän. Ainoa mikä auttaa on ohjelman uninstallointi ja tämän jälkeen poistaa käsin oikea hakemisto c:/käyttäjä/appdata... (en muista oikeaa polkua tähän hätään) alta ja asentaa moveslink tämän jälkeen uudelleen.

Kyllä tuolta polusta piti poistaa 2.0 kansiosta kaikki tiedostot ja kansiot ja asentaa Moveslink2 järjestelmänvalvojana, nyt toimii, mutta en tiedä sitten kuinka kauan, se jää nähtäväksi.

taisto
01.08.2014, 19.41
Joo toimihan se niin kauan kun sammutti koneen ja käynnisti uudestaan...ongelmat palasivat. Piti asentaa uudestaan järjestelmänvalvojana ja taas toimii. Miten helvetissä voi olla mahdollista??? On se kumma kun tuota ei saada Suunnolla kondikseen, Polari kyllä toimii verkon yli varsin hienosti...pitänee kait sitten siirtyä Polarin laitteisiin.

J.T.L
02.08.2014, 13.01
Itellä on ny toiminut pidemmän aikaa ok, ainut että C:\Users\username\AppData\Local\Apps\2.0 hakemistoon kirjoittaa muutkin ohjelmat tavaraa ja säätämisen jälkeen saa asennella kaikki toimivat softat uudelleen. Ja itellä tämä ongelma johtuu kyllä pelkästään nortonin virustutkasta, amerikkalaiset ei saa softaansa toimimaan. Polarin kans joutus takas kivikaudelle, et ambitissa pysytään vaikka vähän säätämään joutuukin.

taisto
02.08.2014, 18.15
Itellä on ny toiminut pidemmän aikaa ok, ainut että C:\Users\username\AppData\Local\Apps\2.0 hakemistoon kirjoittaa muutkin ohjelmat tavaraa ja säätämisen jälkeen saa asennella kaikki toimivat softat uudelleen. Ja itellä tämä ongelma johtuu kyllä pelkästään nortonin virustutkasta, amerikkalaiset ei saa softaansa toimimaan. Polarin kans joutus takas kivikaudelle, et ambitissa pysytään vaikka vähän säätämään joutuukin.

Se vaan tuo kivikauden aikainen tekniikka toimii WIN 8.1 käyttiksessä ja amerikkalaisen virustorjunnan suojaamana (McAfee) ilman mukinoita. Työpaikan koneessa WIN 7 Pro ja Nortonin virustorjunta ja asensin kokeilumielessä Moveslink2:n koneelle ja toimii ongelmitta.
Tuntuu aika uskomattomalta kun Suunnolla on laajat markkinat Amerikassa ja amerikkalainen virustorjunta plokkaa ohjelman viruksena, ei mene oikeen tällaisen maalaisen järkeen. Väitän edelleenkin, että tuo Moveslink2 ei ole kypsä WIN 8.1 käyttikseen.
Olen reklamoinut asiasta Suunnon suuntaan, ja odotan vastausta, jos sitä yleensä sieltä saa.
Polar toimii näissä asioissa varsin mallikkaasti ja nopeasti.

Mtx
03.08.2014, 07.40
Itselläni ja vaimollani toiminut moveslink esimerkillisesti yhteensä neljässä eri w8.1 koneessa. Ainoastaan tehomyllyssä tuntuu olevan käynnistyksessä niin paljon ladattavaa että ambitin kytkeminen käynnistysvaiheessa aiheuttaa ylimääräisiä laitteen kytkemis ja irroitusääniä peräjälkeen. Mutta kyllä sekin sieltä sitten löytyy kun käynnistyminen on loppuun suoritettu.
Mäkcafeet poisteltu koneista aikoja sitten.

taisto
06.08.2014, 07.56
Eipä auttanut vaikka vaihtoi virustorjunnan F-Secureen, ongelmat senkun jatkuu, eikä sekään auttanut vaikka sammutin virustorjunnan ja yritin käynnistää moveslink2:n, niin sama tulos. Vaihdan syke- ja GPS:t Polarin laitteisiin, se on nyt varma tosiasia, kun Suunnon suunnaltakaan ei saa apua.

vakio
06.08.2014, 11.30
Itselläni Moveslink2 toimii ongelmitta useammassa W7, W8 ja W8.1 koneessa. Virustorjuntana näissä kaikissa on F-Secure.

Mtx
07.08.2014, 10.10
Pieni pettymys itsellänikin nyt hiipi moveslinkistä ja uudesta movescout applikaatiosta joka näyttäisi olevan vain vajaaälyluureihin saatavissa. Onhan tässä toki aikaa kehitellä kun eipä tuota uutta ambittia ilmeisesti saa ennen ensi kuuta. Vähän OT mutta tulipahan jaettua kärsimys.
Sent from my Lumia 1520 using Tapatalk

taisto
07.08.2014, 12.57
Sen verran omiin tutkimuksiin perustuvaa tietoa, että WIN 8.1:en ei asennu ladattaessa moveslink2.exe tiedostoa, vaan pelkkä ikoni. Tutkin asian työpaikan koneelta, jossa softa on asennettuna ja sieltä .exe tiedosto löytyy. Ja siitä syystä tuo yhteensopivuusongelmien vianmääritys eikä synkronointi toimi. Täälläkin monella suulla on vakuutettu, että minulla toimii WIN 8.1:ssä, mutta kuinka????? Tutkikaapa uudestaan koneenne ja sammuttakaa se myös, jos kone on 24/7 auki ei em. ongelmaa esiinny.

vakio
07.08.2014, 14.45
Mielenkiintoinen on tuo sinun ongelmasi. Oma W8.1 koneeni on läppäri ja sen sammutan hyvin usein. En siis jätä stand by -tilaan kuin silloin tällöin. Mutta joka kerta on ohjelma käynnistynyt ja synkronointi onnistunut, kun Ambittia sille tarjoan.

Mtx
07.08.2014, 14.51
Minullakin on sekä läppäreitä ja pöytäkoneita. Pöytäkoneet sammuvat aina kun työnteko niillä iltasella loppuu. Läppärit sammuvat ainakin viikonlopuksi ja silloin kun tietää ettei niitä ainakaan seuraavana päivänä tarvitse. Mihinkään em. laitteista moveslinkin asentaminen ei vaatinut sen kummempaa säätöä kuin Suunnon sivuilta oikean laitteen valinnan ja sen tarjoaman moveslinkin lataamisen+asentamisen. Päivityksetkin ovat tapahtuneet automaattisesti.

marco1
07.08.2014, 15.19
Sama täällä eli Win 8.1 laitteita, viirushoukuttimina ESET, MS ja McAfee (ei enää) ja Moveslink pelittää (hitaasti kuten aina mutta luotettavasti).

edit: On noita ongelmia näkynyt foorumeilla sen verran että ongelmiakin varmasti riittää Moveslinkin kanssa mutta omat laitteet ovat toimineet hyvin.

Järvinen
07.08.2014, 17.07
Jonkun Windows päivityksen jälkeen Moveslink ei pelittänyt, aikani yritettyäni poistin sen koneelta yritin Explorerilla asentaa uudestaan, eipä onnistunut. Samalla koneella mutta Chromella sen sijaan onnistui kivuttomasti, ja sen jälkeen on taas pelannut hienosti. Itsellä Moveslink on toiminut sekä kolmella PC:llä että yhdellä Mäkillä moitteetta, tätä yhtä kertaa lukuunottamatta, ja silläkin kertaa oletan ongelman johtuneen Windowsista?

taisto
07.08.2014, 22.01
Mielenkiintoinen on tuo sinun ongelmasi. Oma W8.1 koneeni on läppäri ja sen sammutan hyvin usein. En siis jätä stand by -tilaan kuin silloin tällöin. Mutta joka kerta on ohjelma käynnistynyt ja synkronointi onnistunut, kun Ambittia sille tarjoan.

Suunto on tällähetkellä valovuosia jäljessä tuossa sykemittari tekniikassa...

Mtx
08.08.2014, 08.03

No Suunnon mittari sentään mittaa sitä sykettä, toisin kuin Polar jonka vyöt toimivat kun niitä huvittaa. Jos silloinkaan. -OT end-

marco1
08.08.2014, 16.46
Movescount -palvelu ehkä se heikoin lenkki tällä hetkellä Suunnolla, joka päivityksessä tullut ongelmia ja huoltokatkoja on ollut luvattoman paljon. Eilisestä alkaen ollut jo poissa pelistä. Moveslink osaa pitää treenit koneella ja ladata ne myöhemmin palveluun joten tietojen ei pitäisi hukkua missään välissä.

LJL
08.08.2014, 19.02
Eikai Movescount-tiedot voi hävitä sieltä netistä..? Helkkari jos niin kävisi

Mtx
08.08.2014, 21.46
Ei kai ne sieltä mihinkään katoa. Nyt tuntuu taas sivusto pelittävän.

taisto
09.08.2014, 08.06
Joo nyt toimii moitteetta tuo moveslink2, mutta jääkööt se viisastenkivi vain minun tietooni, millä asia saatiin kuntoon, ihan vaan saitin salamyhkäisyyden johdosta. Saa muutkin juosta päätä seinään.

Mtx
09.08.2014, 08.39
Joo nyt toimii moitteetta tuo moveslink2, mutta jääkööt se viisastenkivi vain minun tietooni, millä asia saatiin kuntoon, ihan vaan saitin salamyhkäisyyden johdosta. Saa muutkin juosta päätä seinään.

Tuohan on hieno asenne! Onnea!

LJL
09.08.2014, 14.52
Tuohan on hieno asenne! Onnea!

Joo hieno kontribuutio harrastajayhteisön yhteiseksi hyväksi :)

Mtx
10.08.2014, 00.07
Haiskahtaa pahasti pieneltä EVOtukselta koko homma...

timberline
10.08.2014, 21.11
Tuota "Moveslink2 lakkasi toimimasta" herjaa olen saanut minäkin. Sekä Windows 8.1 että Windows 7 koneella. Win 7 koneella huomasin, että ohjelma toimi kun kirjauduin koneeseen toisella käyttäjätunnuksella. Sillä olen sitten saanut tiedot siirrettyä. On kyllä ärsyttävää. Ei ole auttanut ohjelman poistot ja uudelleenasennukset.

Jenkka
28.09.2014, 23.57
Yli kuukausi sitten viimeksi ladannut ambit 2:n treenit movescoutiin ja niinhän se meni, että mystisesti move slink oli pimeänä. Moveslinkin uudelleen lataus ja vasta sittten löysi kellon...

Eilinen tulikin taisteltua naisystävän paketista nykäistyn uuden garmin forerunner 220n kanssa, joka ei löytänyt edes sykemittaria ilman firmwaren päivitystä.

Tuota pidinkin jo kerrassaan mykistävän hienona, eli miten sykekello voidaan tehtaalla laittaa pakettiin sellaisella perussoftalla, joka ei tunnista edes samassa paketissa olevaa hrm:ää ennen firmwaren päivitystä....

Sininen Aasi
29.09.2014, 17.55
Tähän olisi kiva saada joku viite?

Sininen Aasi
01.10.2014, 00.10
Tähän olisi kiva saada joku viite?
Vastaan itselleni kun taistosta ei kuulu.

Viimeisin sykkeen mittaamiseen liittynyt innovaatio on R-R (sykevälin vaihtelu). Sen merkitys kunnon ja toipumisen seurannassa on osoittautunut erittäin tehokkaaksi keinoksi optimoida harjoituskuormitusta.

Suunto toi em. ominaisuuden ensimmäisenä kuluttajamarkkinoille T6 kellollaan ja sykevyöllään. Vuosi oli 2004 ja analysointi toteutettiin yhteistyössä pioneerityötä tehneen (kotimaisen) FirstBeat yrityksen kanssa.

Polar toi R-R mittaukset tuotteisiinsa RS800CX kellollaan ja vuosi oli tällöin 2008.

Väittäisin että em. perusteella ei voida sanoa että Suunto olisi valovuosia jäljessä Polaria sykemittareissa, mutta 2008 Polar oli Suuntoa neljä vuotta jäljessä. Nykytilannetta en tiedä, mutta arvelisin että about samalla tasolla mennään. Suunnolla on ehkä pieni etulyöntiasema uudella Smart Sensor sykemittarillaan joka voi tallentaa tuntikaupalla tarkkaa sykedataa ilman yhteyttä kelloon.

chief
01.10.2014, 18.47
Eikös ketjun aloittaja halunnut tietää Moveslink2:n toimivuudesta WIN 8.1:ssä? Minulla on myöskin tuon Moveslink2:n kanssa ollut ongelmia eli kaatuu kun käynnistää koneen. Suunto on ollut täysin kykenemätön asian suhteen.

Mtx
01.10.2014, 21.06
Eikös ketjun aloittaja halunnut tietää Moveslink2:n toimivuudesta WIN 8.1:ssä? Minulla on myöskin tuon Moveslink2:n kanssa ollut ongelmia eli kaatuu kun käynnistää koneen. Suunto on ollut täysin kykenemätön asian suhteen.

Kannattaapi varmaankin kysäistä suoraan alkuperäiseltä kysyjältä, hän ilmeisesti sai ongelman ratkaistuksi. Mutta kun ei halunnut paljastaa ongelman ratkaisua.

samppa_75
01.10.2014, 21.35
Itseäni myös kiinnostaisi se ratkaisu. Kun en saanut toimimaan win 7:n kanssakaan.
Ei edes pääse kirjautumaan sisään eli tulee vaan se ruutu, missä
kehoitetaan liittämään laite USB porttiin. Liittämisellä ei mitään vaikutusta.

samppa_75
26.10.2014, 22.08
No eihän se vaatinut kuin Windowsin uudelleen asennuksen ja nyt pelaa! ��
Taitaa olla viimeinen win kone mulla.

CTMP
26.10.2014, 22.55
No eihän se vaatinut kuin Windowsin uudelleen asennuksen ja nyt pelaa! ��
Taitaa olla viimeinen win kone mulla.

Jos Linuxia meinaat, asenna se rinnalle ja käytä sitä kuin sinulla ei Windowsia olisikaan. Tein noin keväällä ja olen Windowsissa taas. Liikaa puutteita, joihin ei ollut edes kiertotietä. Kuinkahan muuten omenatuotteet? Onko niiden kanssa Suunto ja Polar toiminut?

Pumafi
26.10.2014, 23.21
Moveslink ja Suunto vörkkii omenatuotteiden kanssa kuin se kuuluisa junan vessa tai buick. Ei mitään ongelmia, testattu Mac Book Pro, Mac Book Air, iPadit ja luurit 4/S. Suunnoista Ambit, Ambit 3 ja D9.

slow
27.10.2014, 00.08
Hieman riipii täälläkin kun T6d:n kanssa joutuu asentaman joko Moveslinkin tai Usb-ajurin ennen jokaista latauskertaa. Gps track pod sensijaan lataa kaiken ilman mutinoita.
Win 7 käytössä. Onneksi Movescount on alvariinsa nurin niin ei tarvitse huolehtia lataamisesta liian usein..

Pumafi
06.11.2014, 11.35
Laitetaas tännekin tuo tieto, Movescount App for Android Lollipop tulossa maaliskuussa 2015.

Veivaaja
06.11.2014, 11.54
Moi! Minulla on Macin (Air) ja T6:n kanssa ongelmia. Uuden Movescountin myötä (joskus kesällä) yhteys katosi. Olen yrittänyt päivitellä vähän kaikkea (Movescount, Moveslink), mutta mikään ei tunnut auttavan. Ehdotuksia?

Pumafi
06.11.2014, 21.24
Oletko Veivaaja kokeillut poistaa Moveslinkiä ja asentaa sitä uudelleen?

Veivaaja
10.11.2014, 12.32
Moveslink alko pelittää, kun ensin poisti sen ja asensi ja siirti itse oletuskansioon Ohjelmat. Sitten pelitti. Olen näköjään tottunut luottamaan liikaa siihen, että osaavat navigoitua itsekseen.