Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Riisitunturi Posio

Juha Jokila
31.07.2014, 19.20
Onko Posiolta alkava reitti Riisitunturille oikeasti ajettavaa polkua?

Juha Jokila
01.08.2014, 00.21
Eikö ole mitään tietoa? Hautkaan ei tuota mitään. Olen täällä vieressä nyt, mutta erittäin hitaan polun kiintiö alkaa olla täynnä. Olis kiva olla jotain ennakkotietoa.

JPEG
01.08.2014, 09.55
Eikö ole mitään tietoa? Hautkaan ei tuota mitään. Olen täällä vieressä nyt, mutta erittäin hitaan polun kiintiö alkaa olla täynnä. Olis kiva olla jotain ennakkotietoa. On tietoa. En suosittele ajamista, jos oikeasti haluaa ajaa eikä jalkautua.

Jaani
01.08.2014, 14.18
Itse Riisitunturin lenkki (4km) on hiekoitettu eli hyvinkin helppo ajaa. Kävin juoksemassa pidemmän 10km lenkin tunturin ympäri ja harmitti kun ei tullut pyörää mukaan. Tunturille nousua lukuunottamatta (liian jyrkkää, ja itäisempi vaihtoehto myös liian portainen) vaikutti ihan ajokelpoiselta. Ei tullut tiedusteltua miten pitkään länteen päin lähtevää reittiä olisi päässyt ajamaan.

lai
01.08.2014, 14.20
Eikö ole mitään tietoa? Hautkaan ei tuota mitään. Olen täällä vieressä nyt, mutta erittäin hitaan polun kiintiö alkaa olla täynnä. Olis kiva olla jotain ennakkotietoa.
luontoon.fi tarjoaa: "Riisitunturin kansallispuistoa luonnehtivat vaarat ja rinnesuot."

Tunkkausta rinnesoilla, ei kyllä ihan parhaat lähtökohdat ainakaan paperilla. http://www.luontoon.fi/retkikohteet/kansallispuistot/riisitunturi/Sivut/Default.aspx

IncBuff
01.08.2014, 14.26
Posion suunnalla Sirniöstä kohti Taivalkoskea lähtevä kirkkopolku pitäisi olla ihan ajettavaa baanaa. Itse en ole ajanut enkä hetkeen siellä käynyt, mutta tälläistä olen kuullut.

Jaani
01.08.2014, 14.32
Tunkkausta rinnesoilla...

Ainakin itse Riisitunturilla ja sen takana olevalla suolla oli leveät pitkospuut, eli ainakin kuivalla kelillä ihan hyvin ajettavaa.

BONK
01.08.2014, 17.38
Kuten tuossa tulikin jo todettua niin lyhyen lenkin voi ainakin ajaa, muita en ole itse käynyt.

artzi
01.08.2014, 17.59
Mitään en tiedä nyt, mutta ehkä jo ensi kesänä ehdin jatkaa UKK-reitin tutkimista tuolla Syötteen yläpuolella. Kiinnostaa siis myös Risitunturin molemmin puolin kulkevat polut. Tuo UKK-reittihän menee kai sieltä jostain läpi ja jatkuu pohjoiseen.

Juha Jokila
01.08.2014, 18.10
Posion suunnalla Sirniöstä kohti Taivalkoskea lähtevä kirkkopolku pitäisi olla ihan ajettavaa baanaa. Itse en ole ajanut enkä hetkeen siellä käynyt, mutta tälläistä olen kuullut.
Näin tämän Kirkkopolun lähdön eilen kun ajoin siirtymää Posiolta Taivalkoskelle. Minulla ei ollut tietoa mihin tuota olisi päässyt ja opastaulu oli revitty tyhjäksi. Merkinnät vaikutti hyviltä puissa mutta tuossa kohtaa polku oli häviämässä varvikkoon.