Näytä tavallinen näkymä : Työmatkakulkineen renkaat syssymmälle
Mika_koo
30.07.2014, 19.26
Olen potenut kesäflunssaa lukemalla raivokkaasti näitä rengaskeskusteluja. Mietinnässä on nimittäin millä nuo tällä hetkellä alla olevat 700*30c slicksit korvaisi kun koittaa syksyn sateet ja räntäkelit.
Työmatkakulkineena on nyt ensimmäistä kertaa käyrätankoinen asvalttihöylä, edelliset 24 vuotta olen maasturilla ajellut.
Ihan en ole vastausta vielä saanut löydettyä, olisi hienoa jos osaisitte amatööriä auttaa oikeille jäljille!
Ite ajan sen ajan mitä ilman nastoja pystyy ihan Contispeedeillä. Eivät eroa paljoa sun slikseistä. Kyllä sliksitkin vain hurjasti pitää märälläkin. En sen vuoksi vaihtaisi.
Jos siis tarvitsee selvittää myös tappajasepelin aiheuttama haasteet, niin jotain ankeaa ja huonosti rullaavaa alle. Continental Touring Plus, Schwalbe Marathon Plus, tai jokin muu kauhistus. Muuten ei kummemmin liene tarvetta vaihtaa sliksiä pois.
Mika_koo
01.08.2014, 10.05
Kiitos vinkeistä! Tappajasepeliä on valitettavasti osalla matkaa tyrkyllä.
Sellaistakin olen tässä miettinyt että millä renkailla ajelette räntä- ja loskakelit? Jotenkin tuntuu että nastoilla ei noilla keleillä kannata ajella ellei ole oikeasti jäätä, nastarenkaat tuskin kestävät pidempään mm. tilannetta jossa alla on asfaltti ja päällä 5 cm loskaa? Vai kestävätkö?
Nuo contispeedit kestää tosi hyvin sitä "tappajasepeliä", koska niissä on pientä nappulaa koko renkaan leveydeltä. En ole yhtäkään rengasrikkoa saanut sen vuoksi vaikka olen ajanut surutta sellaisilla jo kolme vuotta. ( minä en oikeasti ymmärrä koko termiä. Kaippa se sit sliksejä rikkoo helpommin. )
Jos ajattelet, että autossa on hieman enemmän massaa, niillä ajetaan enemmän ja niissäkin kestää ne talvirenkaat useamman talven, niin kyllä ne nastarenkaat kestää ajella. Jo yhdestä kaatumisesta voi tulla sen verran haittaa, että ei harmita laittaa ajoissa nastat alle. Maasturilla, pehmeillä ja leveillä renkailla kestää ajella aika paljon pidemmälle kuin mitä jollain cyclolla ilman nastoja.
Mika_koo
01.08.2014, 11.20
Kiitos jälleen avusta. Täytyy varmaan suorittaa jonkinlaisia ihmiskokeita...
Contispeed? Ilmeisesti joko Continental Cyclocross Speed tai Continental Speed Ride. Voin melkein luvata, että kumpikaan ei kestä lainkaan tappajasepeliä, eli tätä ainakin pk-seudulla käytettävää keihäänkärkimursketta. Tubeless-konversiot ovat toki asia erikseen.
Jami2003
02.08.2014, 16.01
Joo en ymmärrä minäkään millaista sepeliä siellä pääkaupunkiseudulla on kun itse olen ajanut useamman tuhatta kilometriä ilman rengas rikkoja, mukana hiekoitus sepeliä, tietyömaa sepeliä, soratietä, hiekka tietä ja erittäin huonoa asfalttia. Renkaana Contin 22mm 4000. Tänään vaihdoin alle 25 mm ja kohta taas tietyömaa sepeliä pitkin hiekka teille.
Joo en ymmärrä minäkään millaista sepeliä siellä pääkaupunkiseudulla on kun itse olen ajanut useamman tuhatta kilometriä ilman rengas rikkoja, mukana hiekoitus sepeliä, tietyömaa sepeliä, soratietä, hiekka tietä ja erittäin huonoa asfalttia. Renkaana Contin 22mm 4000. Tänään vaihdoin alle 25 mm ja kohta taas tietyömaa sepeliä pitkin hiekka teille.
Sellaista, joka on mennä huonolla tuurilla jopa Marathon Plussista (http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-plus.html) läpi. Pyöreämpää kamaa kestävät ohuemmatkin nakit leikiten.
Jami2003
02.08.2014, 22.02
Sellaista, joka on mennä huonolla tuurilla jopa Marathon Plussista (http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-plus.html) läpi. Pyöreämpää kamaa kestävät ohuemmatkin nakit leikiten.
Taitaa paikallinen murskaamo vihata pyöräilijöitä jos pitää tehdä niin terävää sepeliä.
Kun tulee syksy/talvi niin laitan Marathon Winterit alle. Rullaa OK, kestää hiekotussepelit eikä pääse pakkas aamut yllättämään.
Tallissa löytyy sitten vielä Ice Spiker Pro rengastettu pyörä jos ja kun tulee kunnon talvikelit.
Taitaa paikallinen murskaamo vihata pyöräilijöitä jos pitää tehdä niin terävää sepeliä.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta tällainen terävä sepeli aiheuttaa vähemmän pölyongelmaa, pysyy paikallaan paremmin ja tarjoaa paremman pidon kuin pyöreä kiviaines. Haittapuolina ovat uppoaminen jalkineisiin ja lemmikkien tassuihin, sekä pyörien toistuvat rangasrikot. Viime talvena, syyspuolella muistaakseni, uutisoitiin jo muutamista autojen kesärenkaiden puhkeamisista tappajasepelin vaikutuksesta.
Oma rospuuttorengastukseni on Continental Touring Plus ja Hermetic Plus -sisurit. Niihinkin sepeli tunkeutuu ahnaasti, mutta paksu pistosuojaus torjuu flatit aika hyvin. En kuitenkaan pitäisi sepelin aiheuttamaa flattia lainkaan tuollakaan rengastuksella. Sadan kilometrin viikottaisella työmatka-ajolla takkiin tulee kesärenkaina olevilta Schwalbe Little Big Beneiltä yli puoli tuntia.
joo, ne renkaat mistä puhuin oli joo cyclocross speedit. Ja Tampereella ja Huittisissa ainakin kestänyt ilman rikkoja tuhansia kilometrejä.
maalinni
03.08.2014, 17.14
Sammy slickseillä ja Kojakeilla mennään ensilumeen asti, sitten vaihtuu Marathon winterit alle. Ei viitsi pelleillä liukkaan kanssa, kun tarakalla kulkee eskarilainen. Keväällä sammyt alle matalilla paineilla, yleensä kestää sepelin, viime keväänä puhkesi kahdesti. Winterit ei ole puhjennut ikinä.
Vaimolla meni jostain pistosuojatusta keväällä sepeli läpi ekalla lenkillä, oisko ollu schwalben citisenit.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.