PDA

Näytä tavallinen näkymä : Fillarimittarit Androidille?

cokekola
26.07.2014, 23.46
Käyttääköhän moni foorumilla pyörivä Android-appseja ja lisäheebeleitä fillaroidessa nopeuden yms. seuraamiseen?

Tarjonnassa tuntuu olevan runsaudenpulaa, mistähän kannattaisi lähteä kokeilemaan?

Itseä kiinnostaisi nopeus ja myös kadenssi, minkä vuoksi olen katsellut Wahoon BT-anturia. Liekö siitä jo jollakulla kokemuksia? Onko parempia vaihtoehtoja ?

mrbeet
30.07.2014, 00.50
tässä muutama mitä ite oon käyttänyt.
omat reitit; näkee matkan, krkeu/nopeuden jne..
sitten olis endomond... nää löytyy google playsta

plr
30.07.2014, 09.37
Topeakin PanoBike täyttää myös kysytyt kriteerit.

tvain
03.08.2014, 12.59
Ongelmahan noissa on, että jos haluat reaaliajassa nähdä nopeutta, kadenssia ja/tai sykettä, niin kännykän näyttö vie paljon virtaa. Jos pelkkä nauhoitus ja kotona tarkastelu riittää, niin sitten kannattaa vaan kokeilla onko Strava, Endomondo, Sports Tracker vai joku muu omasta mielestä kivoin.

Android-puolella valintaa tosin rajoittaa noi bluetooth-anturit: kaikissa softissa ei ole tukea noille. Endomondo tukee vain btle-sykeanturia, Strava tukee syke + kadenssi + tehoanturia. Sports Trackeristä en tiedä. iPhonella asiat on paremmin, koska Apple älysi laittaa softatuen bluetooth-low-energylle aika paljon Googlea nopeammin.

Ja kun se bluetooth-protokolla on standardi, niin sinänsä on kai yksi hailee onko se Wahoo BT-anturi, topeakin panobike vaiko Sports trackerin brändäämä (näitä saa suomalaisista verkkokaupoista). Sama koskee sykevyötäkin, tuolla on oma ketju Clasun halpisanturista. Luotettavuudesta on vaikea sanoa mitään kun normaalikäytössä kaikki toimii ihan yhtä hyvin.

cokekola
03.08.2014, 14.47
^ Se jo selvisikin, että vaikka oma Sony Experia Z1 Compact selviää hyvin btle antureista, niin Sports Tracker on onnistunut laittamaan foftaan jonkin pykämän, että se ei hyväksy Clasun anturia. Muille appseille Clasun anturi kelpaa hyvin.

Tämä Sony muuten selviää aivan mainiosti näyttö päällä pitkistäkin lenkeistä. Kesällä tuli ajettua navigaattori päällä (näyttö myös koko ajan päällä) sellaisia seitsemänkin tunnin rupeamia ja akkua oli sen jälkeen vielä hyvinkin 50 % jäljellä.

emac
05.08.2014, 07.47
Oruxmaps ja maastokartat siihen niin on ainakin maastoon loistava kampe. Akun keston olen ite ratkaissut kotelolla jossa takana on usb-patteri. http://www.ebay.com/itm/Cycling-Bicy...item486a7ef07f (http://www.ebay.com/itm/Cycling-Bicycle-Bike-Frame-Pannier-Front-Tube-Pouch-Case-Bag-Mobile-Phone-Holder-/311024349311?pt=UK_SportGoods_CyclAcces_RL&var=&hash=item486a7ef07f)

Tuommonen itsellä käytössä ja kotelon alle vaikka tämmöinen niin kestää akkukin.

http://www.ebay.com/itm/20000mAh-300...item3ce4a8a71e (http://www.ebay.com/itm/20000mAh-30000mAh-External-Power-Bank-Backup-USB-Battery-Charger-for-iPhone-HTC-/261534295838?pt=US_Cell_Phone_PDA_Batteries&var=&hash=item3ce4a8a71e)

likis
05.08.2014, 11.00
IpBike näyttää monipuoliselta. Tukee (yhteensopivilla puhelimilla esim. S4) ANT+ antureita. BT-anturit ovat beta-testauksessa. Muutenkin kehitys tuntuu olevan aktiivista. www.iforpowell.com ja Facebook-sivukin näyttää olevan. En ole käyttänyt, juuri asensin ja ryhdyin miettimään mikä nopeus+cadenssi- ja sykeanturi olisi asiallinen.

Gargamel
13.10.2015, 14.25
Oruxmaps-apuja? Onko minulla nyt joku vipu väärin, vai eikö tuo vain tue seuraavaa: Kun exportaan trackista gpx:n tai vien suoraan johonkin ulkoiseen palveluun, tippuvat timestampit kokonaan pois niiltä ajanhetkiltä joissa ei liikuta. Tämä näkyy sitten gpx:n perusteella piirretyissä käppyröissä sydämen pysähtymisenä taukojen aikana :( Huomionarvoista on, että itse trackin tallennus toimii ok, sijainti ja syke tallentuu jatkuvasti 1s välein niinkuin olen asettanut, ja nämä ko. pisteet näkyvät myös Oruxmapsin omassa kannassa olevassa tallenteessa. Vasta export hukkaa ne. GPX:stä puuttuu timestampit kokonaan siltä ajalta kun paikka ei muutu.

Joskus tuo mielestäni viellä toimi haluamallani tavalla, mutta en tiedä hukkuiko sopiva asetuskombinaatio jonkun päivityksen vai uudelleenasennuksen myötä.

Markku Silvenius
13.10.2015, 15.00
Siellähän on asetusvalikossa 'autom segmentti , ei liikkeessä' johon voi laittaa ajan nolla-ääretön. Miksi tarvii sykkeen paikallaanolosta? Laittaa autom segmenttiin vaikka 300s niin ei ehdi lyödä segmenttiä ihan lyhyissä pysähdyksissä..

Gargamel
14.10.2015, 12.45
Oheinen kuvakaappaus (Velohero) ehkä valaisee ongelmaa. Joskus yksi mielenkiinnon kohde sykekäyrästä oli kuinka syke rauhoittuu taukojen/pysähdysten aikana. Nyt sitä ei näe. Lisäksi sykekäyrän lukeminen on katkojen takia ylipäätään vaikeaa.

Autom.segment, no movement oli nollassa eli ääretön. En oikein tiedä mihin noita segmenttejä käyttäisin tai miten se vaikuttaa tähän ongelmaan, mutta laitoin nyt kuitenkin kokeeksi tuon 300s.

http://i.imgur.com/YOHx0cS.png
Tauot näkyvät nopeuskäyrän nollakohdissa.

TemMeke
14.10.2015, 15.28
Itseä kiinnostaisi nopeus ja myös kadenssi, minkä vuoksi olen katsellut Wahoon BT-anturia. Liekö siitä jo jollakulla kokemuksia? Onko parempia vaihtoehtoja ?

Ihan hyviä kokemuksia tuosta anturista, tosin oon käyttäny sitä ANT+ kautta. Ei oo pätkiny, tai muutenkaan oireilllu ja on pysyny kiinni, mitäpä siitä muuta vois sanoa. En osaa verrata muihin, mut äkkiseltään ei tuu mieleen, mikä niissä vois olla oleellisesti paremmin. Tosin talvikäytössä tuo ei oo ollu, että siitä en sano mitään.

Netistäkin löytää juttua tuosta, enimmäkseen tyytyväisiä käyttäjiä, kun itse haeskelin.

Markku Silvenius
14.10.2015, 22.52
Autom.segment, no movement oli nollassa eli ääretön.

Suomenkielisessä lukee '0 äärettömään, oltava yli 15'. Oletko varma että se tarkoittaa nollan olevan ääretön? Itse ajatelin tämän tarkoittavan 'nollasta äärettömään'.

Mitä olen katsellut niin tuolla on muitakin mielenkiintoisia käännöksiä suomeksi.. :D

Gargamel
15.10.2015, 11.16
Suomenkielisessä lukee '0 äärettömään, oltava yli 15'. Oletko varma että se tarkoittaa nollan olevan ääretön? Itse ajatelin tämän tarkoittavan 'nollasta äärettömään'.

Olet oikeassa, nollasta äärettömäänhän tuossa lukee. En ole käyttänyt suomenkielistä käännöstä, mutta ehkä pitäisi harkita sitä, kun englannin ymmärrys on tällä tasolla :)

Ikävä kyllä tuosta asetuksesta ei ollut apua. Myöskään tallennuksen aikavälin pudottaminen sekunnista nollaan ei vaikuttanut mihinkään. Se oleellisin jonka luulisi vaikuttavan, eli minimum distance between two consecutive points, on ollut koko ajan nolla.

Kokeilin rinnalla toista softaa, Ride with gps. Se tallensi pysähdyksetkin hienosti. Hieman vaivalloista, mutta pitänee alkaa käyttämään sitä tai muuta vastaavaa loggerina taustalla.

Gargamel
30.11.2015, 11.59
Löysin ratkaisun jolla Oruxmaps suostuu tallentamaan myös tauon aikana. Kun asensin GPS Keeper -nimisen kikkareen, jonka ainoa tehtävä on pitää GPS-paikannus väkisin päällä, alkoi Oruxmaps saada paikkapisteitä taukoillessa, ja sitä myöten myös syke tallentuu. Puhelimen GPS/paikannuspalvelu menee ehkä jonkulaiseen säästötilaan silloin kun ei liikuta?