Kokeillaan ensin täältä jos löytyy kohtalotovereita...
Ongelma on siinä, että maantiellä oikean jalan pakaranseutu puutuu. Käytännössä tämä puutuminen on pahinta nimenomaan pakarassa, mutta heijastuu myös alaselkään ja alemmas reiteen. Tätä siis esiintyy ainoastaan oikealla puolella kropastani, vasen on täysin kivuton. Triathlonistina ajan paljon tempopyörällä ja silloin puutuminen on pahinta joskin huomaan sen myös maantiepyörällä ajaessa. Jos eksyn maastoon niin tuolloin kipua/puutumista ei esiinny johtuen vaihtuvasta ajoasennosta. Lisäksi jos tehoja on lenkillä mukana niin puutuminen on nopeampaa ja saatan jo noin tunnin jälkeen tiedostaa kivun. Eilen esimerkiksi tehdessäni voimavetoja isolla välityksellä puutuminen oli erityisen voimakasta. Varmaan sanomattakin selvää, että tämä puutuminen tekee ajosta voimatonta sekä tempoasennossa ajaminen on lähestulkoon mahdotonta ja jarrukahvoiltakin tekee tiukkaa.
Mistä sitten lähteä ratkomaan asiaa? Venyttelen suhteellisen paljon ja olen kokeillut kehitellä spesifisiä juttuja tätäkin vaivaa silmällä pitäen. Urheiluhierojaa voisi ainakin kokeilla aluksi, jolta voisi saada lausunnon esimerkiksi lihasten kireyksistä. Osteopatia voisi olla myös mahdollinen. Ajoasentoa muuttamalla tilanne voisi helpottua. Ajoasentoon en siinä mielessä haluaisi koskea kun vasenpuoli on kivuton ja muuten ei ole mitään jumeja. Muutamaa erilaista satulaa olen kokeillut, mutta vaivaa esiintyy silti. Ehdotuksia?
Ongelma on siinä, että maantiellä oikean jalan pakaranseutu puutuu. Käytännössä tämä puutuminen on pahinta nimenomaan pakarassa, mutta heijastuu myös alaselkään ja alemmas reiteen. Tätä siis esiintyy ainoastaan oikealla puolella kropastani, vasen on täysin kivuton. Triathlonistina ajan paljon tempopyörällä ja silloin puutuminen on pahinta joskin huomaan sen myös maantiepyörällä ajaessa. Jos eksyn maastoon niin tuolloin kipua/puutumista ei esiinny johtuen vaihtuvasta ajoasennosta. Lisäksi jos tehoja on lenkillä mukana niin puutuminen on nopeampaa ja saatan jo noin tunnin jälkeen tiedostaa kivun. Eilen esimerkiksi tehdessäni voimavetoja isolla välityksellä puutuminen oli erityisen voimakasta. Varmaan sanomattakin selvää, että tämä puutuminen tekee ajosta voimatonta sekä tempoasennossa ajaminen on lähestulkoon mahdotonta ja jarrukahvoiltakin tekee tiukkaa.
Mistä sitten lähteä ratkomaan asiaa? Venyttelen suhteellisen paljon ja olen kokeillut kehitellä spesifisiä juttuja tätäkin vaivaa silmällä pitäen. Urheiluhierojaa voisi ainakin kokeilla aluksi, jolta voisi saada lausunnon esimerkiksi lihasten kireyksistä. Osteopatia voisi olla myös mahdollinen. Ajoasentoa muuttamalla tilanne voisi helpottua. Ajoasentoon en siinä mielessä haluaisi koskea kun vasenpuoli on kivuton ja muuten ei ole mitään jumeja. Muutamaa erilaista satulaa olen kokeillut, mutta vaivaa esiintyy silti. Ehdotuksia?







juurikin näin, fysioterapeutit tietää ,ja paljon paremmin! Monasti ohjaan fysioterapeutille, koska en itse osaa neuvoa kun perusvenytykset.
Comment