Näytä tavallinen näkymä : Bontrager tubeless kit
xtrainer80
04.05.2014, 09.06
Ostin Trek Superflyn, jossa kiekkoina on Bontragerin Mustangit. Kiekot on tubeless ready, joten ajattelin hyödyntää tämän ominaisuuden... Jostain luin, että näissä kehissä kannattaisi ehdottomasti käyttää Bontragerin tubeless teippiä, että sillä saa parhaan tuloksen. Saakohan sitä mistään suomesta? Stanin teippiä löytyisi hyllystä, joten mietin että onkohan oleellista eroa Bontragerin teippiin. Venttiilit saan leikattua vanhoista sisureista, ja litkuksi laitan Stania.
Eiköhän se samaa kamaa ole aika lailla ja ainahan sitä koitetaan saada käyttämään valmistajan omia tarvikkeita jos niitä tarjolla on.
Se Bontragerin tubeless nauha ei ole teippi vaan sellainen muovinen http://www.youtube.com/watch?v=9OjL25oM-EY . Ainakin Lundbergillä (http://lundberg.fi/) oli noita hyllyssä.
Ainakin ennen tuo Bontragerin tubelessnauha (http://www.bontrager.com/model/02566) oli sellainen paksu suht kovamuovinen vannenauha joka oli hieman niljakas asentaa ja teki varsinkin Bontragerin omien renkaiden asentamisesta varsinaisen voimakoitoksen. Suosittelisin kokeilemaan ensin Stanilla, mutta sillä voi olla vaikea saada rengas nousemaan vanteelle.
Bontyn tubeless kitti on paras mitä olen käyttänyt muissa kuin UST kehissä.
Stan Ok
Joes kit. Ei jatkoon jos pitää asentaa sisuri metsässä.
Gorillateippiä en ole kokeillut.
Kaikilla saa tubeless kiekot tehtyä joten valinnan varaa löytyy.
Bontystä:
Olen vaihtatunut paskotun takakiekon kehän ehjään pariin kertaan ja sama TLR kitti yhä käytössä taitaa olla 5:s vuosi menossa.
No problemos.
+Ei liukenevia liimoja
+Ei vuoda ja asettuu vanteen pohjalle just eikä melkein.
Mitään voimankoitoksia ole ollut renkaiden kanssa ja niitä on ollut paljon myös Bontyjä.
Niljakas asentaa?Höpö höpö.
Mulla stan on ollut asennusvaiheessa huolettomampi. Ilmat on kyllä pysynyt kummallakin. Nuo mun bontragerin renkaat on kyllä harvinaisen kireät yksilöt. Niillä on cresteillekin asennettaessa mennyt pedrosin muovi poikki.
Jos bontragerin kehille pitäää jompikumpi ostaa niin bontragerin oma on varmasti parempi valinta mutta kun sitä stanin teippiä oli jo hyllyssä niin kokeilisin ensin sillä.
xtrainer80
04.05.2014, 11.28
Kiitos vastauksista, taidan tosiaan ensin kokeilla Stanin teipillä, ja jos ei nouse vanteelle tai ilmat ei pysy niin hommataan sitten Bontragerin nauhaa. Olen kyllä useamman kerran käyttänyt Stanin teippiä ilman ongelmia 26" kehillä, mutta voihan se olla että tämän 29" Mustang kehän profiili on sellainen että se vaatisi varta vasten sille suunnitellun teipin/nauhan.
Tuota Bontyn tubeless systeemiä on vaan kehuttu eri foorumeilla (näköjään zipo samoilla linjoilla), joten siksi tuosta lähdin kyselemään.
Itse tein muunnoksen mustang vanteille Bontragerin tubeless nauhoilla ja venttiileillä. Mielestäni kannattaa käyttää tehdas ratkaisua, kun sellainen on saatavilla ja Stan on siihen verrattuna lähennä yleismallinen viritys. Mitä tulee renkaan asennukseen niin jos se on vaikea saada vanteen päälle niin se myös pysyy päällä kaikissa tilanteissa mikä on hyvä asia.
xtrainer80
04.05.2014, 12.17
JarmoP laitoin sulle fillaritorilta yyveetä!
Sent from my XT890 using Tapatalk
mpeltonen
11.05.2014, 15.49
Se stanin nauha toimii ihan yhtä hyvin, ja on paljon keveämpi. Eli ei mitään hyötyä ostaa erikseen sitä bontragerin muovia.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.