PDA

Näytä tavallinen näkymä : lappeenrannan metsäpolut

joonas82
28.04.2014, 09.27
moro!

maastopyräilystä kiinnostuneena kyselisin lappeenrannan hyviä "enduro" polkuja. oisko jollain hyviä pätkiä tiedossa?

T:joonas

mpesu
28.04.2014, 15.35
Tomibert kertoo jos löytää tänne säikeeseen asti. Itse en tunne pusikoita ensinkään. Tai no yhden pätkän tiedän: Kanavansuulta Muukkoon asti kulkee molemmin puolin rataa kivat polut. Ne on kyllä suurelta osin ihan cyclocross kelpoisia eli leveitä ja nopeita.

Henuz
29.04.2014, 19.35
Lähinnä (nyky)mäkienduroa taitaa olla Skinnarilan maankaatopaikka, sinne on rakenneltu melkoisen hienoja lyhkäisiä alamäkipätkiä ja lisää on kaiketi tulossa.
Perinne-enduroa voisi hakea vaikka karhusjärven reitiltä (oikeasti Lappeenrannan Itäinen retkeilyreitti) tai vaikka tyysterniemi-voisalmi-kivisalmi -akselilta, aluksi rantoja seuraillen.
Parhaat vinkit kuitenkin saa, kun liittyy mukaan Skibike Teamin lenkeille ti to tai vkl, guugle facebuuk lut.mtb jne.

kaakeli
08.05.2014, 15.26
Millaisia nuo Lappeenrannan ja Joutsenon retkeilyreitit, jotka löytyvät lappeenrannan kotisivulta, ovat maastopyörän kannalta? En oikein myöskään tiedä mitään polkuja tältä seudulta, ja noi retkeilyreitit on ainoat joita olen googlella löytänyt.
Saa toki muitakin polkuja ehdotella.

Henuz
08.05.2014, 19.45
Rohkeasti mukaan porukkalenkeille, sieltä löytyy melkoisia reitinspeksaajia ja useammalta 20v+ kokemus paikallisista ja vähemmän paikallisista poluista!
Luulisin, että vkl taas ajetaan, joko alamäkeä tai polkua.

kaakeli
08.05.2014, 19.51
Okei. Täytynee tulla joku kerta :) Millaista vauhtia noilla lenkeillä pidetään? Pysyykö tällanen aloittelija mukana? Viimeks reilu 10v sitten ajellu maastossa fillarilla, joten pientä ruostetta saattaa olla :D
Taidan tota Karhusjärven lenkkiä koittaa yksikseni viikonloppuna, mikäli pyörä huomenna saapuu perille. Se kun on tossa aika lähellä.

faloon
12.05.2014, 21.16
Kertokaapa mistä se Karhusjärven polku tarkallen lähtee? Kävin joskus etsimässä sitä sieltä Perä-Tirilän suunnalta mutta huonolla menestyksellä. Huonojen talvien takia on jäänyt hiihtämättä

Lähetetty minun Nexus 7 laitteesta Tapatalkilla

kaakeli
12.05.2014, 21.25
Vuorentien päästä. Tie loppuu ja alkaa sellainen pari metriä leveä polku. Ei voi oikeastaan erehtyä. Ja siitä vähän eteenpäin lähtee ylös mäkeen polku, niin sinne. Toki suoraankin pääsee samaan paikkaan, mutta ylempi reitti on parempi/vauhdikkaampi.

faloon
30.05.2014, 16.42
Kävin tuossa ajelemassa alkupään Lasolantielle saakka. Kovin oli märkää mutta hauskaa silti. Mistä polku jatkuu Lasolantieltä eteenpäin? En hikipäissäni löytänyt jatkoa, ja suoraan tien yli näytti menevän pihaan.

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla

Fat Boy
18.06.2014, 15.46
Millaisia nuo Lappeenrannan ja Joutsenon retkeilyreitit, jotka löytyvät lappeenrannan kotisivulta, ovat maastopyörän kannalta? En oikein myöskään tiedä mitään polkuja tältä seudulta, ja noi retkeilyreitit on ainoat joita olen googlella löytänyt.
Saa toki muitakin polkuja ehdotella.

Sen mitä itse oon noita rullaillu, niin varsin ajettavia, ainakin Joutsenon alueella. Ylipäätään muukon ympäristöstä joutsenoon päin on vt6:n eteläpuolella erittäin tiheä polkuverkosto ja paljon metsäteitä. vt6:n pohjoispuolella vähän vaisumpaa, paitsi lähellä pulppia.

Hyvää aluetta on myös joutsenosta imatralle päin, tv-maston maastot, myllymäen laskettelukeskukseen asti. Sinne meinasin suunnata tänään itsekin. Kummoisia alamäkibaanoja ei näiltä alueilta löydy lyhyitä pyrähdyksiä lukuunottamatta. Myllymäki-kiukkaanlampi-haukvuori alueella on tosin jokunen pätkä, joissa joutuu fillaria taluttelemaan, mutta ei pitkästi kerrallaan. JMK:n kelkkareittikartasta kun kattoo, niin oikeastaan kaikki on ajettavissa, Joutsenon keskustan lähellä ja pelloilla tokikaan ei.