YoHannes
24.04.2014, 13.36
Aijavoi tätä riemua, pari päivää sitten saapui Poisonin Cyclo saksanmaalta.
Jotensakin kyllä mukavaa ajella työmatkaa, kun fillari on melko kevyt ja rullaava.
Vaan, pääsin heti ensimmäisenä päivänä nauttimaan takarenkaan puhkeamisesta, sehän tietysti lämmitti mieltä, kun Hakaniemestä kotiin päin oli muutenkin järkyttävä vastatuuli koko matkan....
Contin GP 4 Seasonin takarengas tyhjeni kotimatkalla jossain Pikkukosken ja Veräjämäen välimaastossa ja voi sapetus.
Nooh.... siittä sitten hetki taluttelemaan likimmälle puistonpenkille ja rengasta vaihtamaan, löytyihän se reikäkin sisäkumista ja kun ulkokumia tunnustelin niin terävä piikkihän siellä oli sivuvallin/renkaan päälliosan välimaastossa.
En oikein saanut kiinni, että mitä ainesta piikki olisi ollut, sen verran pieni oli jotain 4mm pitkä. Vähän kuin nastan kärki taikka jonkin pensaan piikki tms.
Äh, jotenkin en usko, että olisi vanteen sisältäkään mitään tauhkaa.
Sinällään työmatka on enimmäkseen asfalttia ja tasaista vantaanjokea reunustavaa sileää hiekkatietä ja kuskikin voi itse vaikuttaa kiertämällä kaikkein pahimmat louhikot noinkin ohuilla renkailla.
Mitenkä yleensä muuten tuollaiset maantienakit, kannattaako ne pitää kivikovissa paineissa mieluummin, kestävätkö paremmin?
Tuo piikki oli kyllä niin absurdia kamaa, että en osaa sanoa mistä olisin moisen voinut renkaaseen saada.
Poistin piikin ja vaihdoin ehjän Schwalben SV15 sisäkumin (alkuperäinen oli kookkaamman oloinen SV17) ja matka jatkui.
Tällaisia jorinoita, täytyy toivoa, että kestäisivät nuo hyvin rullaavat keveät GP 4 Seasonit, ettei tarvitse alkaa ihan päivittäin vaihtelemaan sisäkumeja.
Minulla olisi tuossa vanhassa hybridissä ihan hyväkuntoiset Schwalben Marathon Plussat, mitkä lie Smartguard kilon painoiset hevistipistosuojatut renkaat vaan en haluaisi ihan vielä laittaa niitä alle tuohon työmatkapyörään, sen verran tuhdit ovat, mutta jos renkaanpuhkeaminen muuttuu tavaksi niin ei voi muutakaan.
Kaikenkaikkiaan fillariin erittäin tyytyväinen, kulkee ja rullaa ja on kevyt liikkeissään, rengastus vähän mietityttää vaan se selvinnee tuossa ajan kanssa, että mikä asettuu kestäväksi vakiovalinnaksi. Käsittääkseni Contin GP 4000 on huonommin pistosuojattu vaan muistan lukeneeni täältä foorumilta, että sen kumiseos on kovempaa.... osaa tuohon nyt sanoa sitten, että kumpi olisi parempi työmatkakäytössä.
Ikuisuusaihehan tämäkin on vaan jos tulee lyömättömiä hinta/keveys/kestävyyssuhteessa hyviä työmatkakombinaatiota mieleen niin heittäkää.
Siis kestävä sisäkumi ja hyvin pistosuojattu, mutta keveähkö ulkorengas. Kulutuskestävyys ei ole niin tärkeää, koska en ainakaan toistaiseksi aja mitään 100km:n maantielenkkejä viikoittain puhumattakaan pidemmistä pyöräretkistä.
Töihin ja kotiin olisi kiva päästä ilman renkasrikkoja. Tuon GP 4000 foldable kumin voisi ostaa varaulkokumiksi kylläkin, näkisipähän sitten eron, jos tuo 4 season alkaa useinkin kiukkuilemaan.
Happy happy, erittäin onnellinen, eka ihka oikea ja kevyt sekä kunnollinen cyclocrossari, jolla olisi suorastaan ilo painella töihin.
Selle X1 satula tuntui tosin olevan vähän päin takapuolta (useimmat satulat toki ovat), mutta täytyy katsoa miten takapuoli muovautuu ko. satulaan, jollei se sitä tee niin satulan vaihto aikanaan.
Jotensakin kyllä mukavaa ajella työmatkaa, kun fillari on melko kevyt ja rullaava.
Vaan, pääsin heti ensimmäisenä päivänä nauttimaan takarenkaan puhkeamisesta, sehän tietysti lämmitti mieltä, kun Hakaniemestä kotiin päin oli muutenkin järkyttävä vastatuuli koko matkan....
Contin GP 4 Seasonin takarengas tyhjeni kotimatkalla jossain Pikkukosken ja Veräjämäen välimaastossa ja voi sapetus.
Nooh.... siittä sitten hetki taluttelemaan likimmälle puistonpenkille ja rengasta vaihtamaan, löytyihän se reikäkin sisäkumista ja kun ulkokumia tunnustelin niin terävä piikkihän siellä oli sivuvallin/renkaan päälliosan välimaastossa.
En oikein saanut kiinni, että mitä ainesta piikki olisi ollut, sen verran pieni oli jotain 4mm pitkä. Vähän kuin nastan kärki taikka jonkin pensaan piikki tms.
Äh, jotenkin en usko, että olisi vanteen sisältäkään mitään tauhkaa.
Sinällään työmatka on enimmäkseen asfalttia ja tasaista vantaanjokea reunustavaa sileää hiekkatietä ja kuskikin voi itse vaikuttaa kiertämällä kaikkein pahimmat louhikot noinkin ohuilla renkailla.
Mitenkä yleensä muuten tuollaiset maantienakit, kannattaako ne pitää kivikovissa paineissa mieluummin, kestävätkö paremmin?
Tuo piikki oli kyllä niin absurdia kamaa, että en osaa sanoa mistä olisin moisen voinut renkaaseen saada.
Poistin piikin ja vaihdoin ehjän Schwalben SV15 sisäkumin (alkuperäinen oli kookkaamman oloinen SV17) ja matka jatkui.
Tällaisia jorinoita, täytyy toivoa, että kestäisivät nuo hyvin rullaavat keveät GP 4 Seasonit, ettei tarvitse alkaa ihan päivittäin vaihtelemaan sisäkumeja.
Minulla olisi tuossa vanhassa hybridissä ihan hyväkuntoiset Schwalben Marathon Plussat, mitkä lie Smartguard kilon painoiset hevistipistosuojatut renkaat vaan en haluaisi ihan vielä laittaa niitä alle tuohon työmatkapyörään, sen verran tuhdit ovat, mutta jos renkaanpuhkeaminen muuttuu tavaksi niin ei voi muutakaan.
Kaikenkaikkiaan fillariin erittäin tyytyväinen, kulkee ja rullaa ja on kevyt liikkeissään, rengastus vähän mietityttää vaan se selvinnee tuossa ajan kanssa, että mikä asettuu kestäväksi vakiovalinnaksi. Käsittääkseni Contin GP 4000 on huonommin pistosuojattu vaan muistan lukeneeni täältä foorumilta, että sen kumiseos on kovempaa.... osaa tuohon nyt sanoa sitten, että kumpi olisi parempi työmatkakäytössä.
Ikuisuusaihehan tämäkin on vaan jos tulee lyömättömiä hinta/keveys/kestävyyssuhteessa hyviä työmatkakombinaatiota mieleen niin heittäkää.
Siis kestävä sisäkumi ja hyvin pistosuojattu, mutta keveähkö ulkorengas. Kulutuskestävyys ei ole niin tärkeää, koska en ainakaan toistaiseksi aja mitään 100km:n maantielenkkejä viikoittain puhumattakaan pidemmistä pyöräretkistä.
Töihin ja kotiin olisi kiva päästä ilman renkasrikkoja. Tuon GP 4000 foldable kumin voisi ostaa varaulkokumiksi kylläkin, näkisipähän sitten eron, jos tuo 4 season alkaa useinkin kiukkuilemaan.
Happy happy, erittäin onnellinen, eka ihka oikea ja kevyt sekä kunnollinen cyclocrossari, jolla olisi suorastaan ilo painella töihin.
Selle X1 satula tuntui tosin olevan vähän päin takapuolta (useimmat satulat toki ovat), mutta täytyy katsoa miten takapuoli muovautuu ko. satulaan, jollei se sitä tee niin satulan vaihto aikanaan.