PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mitä huoltopalvelua uskallat suositella (pk-seutu)?

Nopea
23.04.2014, 21.10
Onko tuoreita kokemuksia? En ole itse moneen vuoteen käyttänyt kaupallisia huoltopalveluita. Muutaman kauhukokemuksen jälkeen opettelin huoltamaan polkupyörääni itse. Syy miksi kysyn on, että ystävilläni on polkupyöriä, jotka kaipasivat huoltoa.

Vedätys, jotka on käsittääkseni on valitettavan yleinen, jonka haluaisin heidän välttävän on, että vanhakoon pyörään tehdään kallis (100-150 euron) "vuosihuolto" (mitä se ikinä tarkoittaakaan), jonka yhteydessä "paljastuu" että voimanvälitys, jarrupalat, keskiö, jarrulänget, satula, ym. on uusittava. Henkilölle, joka ei tunne eikä halua tuntea polkupyörätekniikka on helppo perustella miksi osat on uusittava. Yrittäjää myy nämä komponentin moninkertaiseen "varaosahintaan" ja vuosihuollon loppuhinta nousee lähemmäs 500 euroa. Polkupyörään, joka on aikoinaan maksanut jotain 500-1000 euron välillä näin kalliin huollon tekemisessä ei ole mitään järkeä (paitsi tietysti yrittäjän näkökulmasta).

LJL
23.04.2014, 21.34
Sikäli kun on ollut harrastuspyörissä jotakin sellaista laitettavaa, mitä en osaa/voi itse tehdä (iskarit, katkennut pultti tms), Fillariosa Vantaalla ei ole kertaakaan tuottanut pettymystä. En tiedä kannattaako sinne silti viedä arkipyöräänsä, ei välttämättä.

Marcolli
23.04.2014, 21.35
Fillariosa Vantaalla ei taatusti "vedätä" vaan toimii asiakaslähtöisesti. Viimeksi eilen eli kesken kiivaimman sesongin vaihtoivat keskiölaakerit ja pivotin pääakselin kohtuulliseen 115 euron hintaan. Työ valmis-ilmoitus tuli kännykkään 3h työn vastaanottamisesta. Toki tämmöiset "vuosihuolto"- jutut ovat minusta varsinkin halpaan pyörään vähän arvelluttavia missä tahansa liikkeesä suoritettuna.

slow
23.04.2014, 21.44
http://www.ibike.fi/

HC Andersen
23.04.2014, 21.49
Täältä ääni ibikelle ja fillariosalle, loistavaa huoltopalvelua molemmissa.

pekoni
23.04.2014, 22.06
Parhaat omat kokemukset löytyy Bike-Companystä ja Kivenlahden pyörähuollosta. En vie enää muualle.

okahkonen
23.04.2014, 22.26
iBike lauttasaaressa on aivan ensiluokkainen huoltopaikka. Myös Itä-Helsingin pyörähuolto toimii, sekä perusfillareille Mankkaan Pyörähuolto.

Onceagain
23.04.2014, 22.48
Täältä pointsit Kivenlahden pyörähuollolle, soittelin eilen alkuillasta huoltoaikaa, vein aamulla ja reilu tunti viennistä tuli tekstaria, että fillari noutokunnossa. hintakin kohdallaa. Positiivinen kokemus siis kaltaiselleni "tee se itse"-miehelle jolle muilla korjauttamisen-kynnys aika korkea. Kyseessä kettumainen pikku työ.

Raikku
24.04.2014, 00.07
Ehkä jo kysynyt mutta onko Vantaalla enää lainkaan asiantuntevia pyöräliikkeitä?

JackOja
24.04.2014, 07.17
Ibikea, Fillariosaa tullut viime vuosina käytettyä ja asiameninki on ollut.

...Fillariosa Vantaalla ei ole kertaakaan tuottanut pettymystä.....

Fillariosa Vantaalla....

...fillariosalle, loistavaa huoltopalvelua molemmissa.

Ehkä jo kysynyt mutta onko Vantaalla enää lainkaan asiantuntevia pyöräliikkeitä?

:rolleyes:

Rautaperse
24.04.2014, 07.49
Loistavaa huoltopalvelua Hi5bikes Herttoniemessä.

Ei niin hyvää Pyörähuolto.comissa Meripuistontiellä.

Surkeaa Helsinginkadun Cycle Centerissä.

Mannavelli
24.04.2014, 09.28
iBikelle ääni täältäkin.

okahkonen
24.04.2014, 10.04
Haluaisin vielä ihan erikseen korostaa, että älköön kukaan viekö rakasta fillariaan huollettavaksi mihinkään Cycle Center liikkeeseen!

Aali
24.04.2014, 10.58
Kivenlahden pyorähuolto saa minun ääneni, todella asiantuntevaa, nopeaa ja joustavaa toimintaa.

Dude
24.04.2014, 11.11
Ibike ja Kivenlahden pyörähuolto saa äänet täältäkin.

Pate@
24.04.2014, 11.59
Haluaisin vielä ihan erikseen korostaa, että älköön kukaan viekö rakasta fillariaan huollettavaksi mihinkään Cycle Center liikkeeseen!

Onko myös Keravan haarakonttori käyttökiellossa? Mulla on siitä puljusta ihan hyviä kokemuksia, jotka eivät tosin liity pyörän huoltoon mitenkään.

Fillariosaa voin hehkuttaa varauksetta ja Itä-Helsingin Pyörähuolto tulee hyvänä kakkosena.

Kare_Eskola
24.04.2014, 12.13
Helsingissä tietysti Hi5Bikes. Kauempana Kivenlahden pyörähuolto ja taatusti henkilökohtaista palvelua tarjoava Hikiän ajomies.

ArtK
24.04.2014, 13.57
Ääni Oscarille ja Itä-Helsingin Pyörähuollolle. (http://www.ihph.fi/)

ellmeri
24.04.2014, 15.15
Onko tuoreita kokemuksia? En ole itse moneen vuoteen käyttänyt kaupallisia huoltopalveluita. Muutaman kauhukokemuksen jälkeen opettelin huoltamaan polkupyörääni itse. Syy miksi kysyn on, että ystävilläni on polkupyöriä, jotka kaipasivat huoltoa. .

Mä suosittelin Ajomiehelle vientiä ja kaverit oli tyytyväisiä niin kuin itsekkin,samanlaisia on vaikea löytää jotka huomaa kaikki virheet ja korjaa ja kertoo että sekin oli vähän rempallaan mutta korjaili senkin.:cool:

Toisille se on elämäntapa ja niistä ne oikeat korjaajat tuntee.

Halloo halloo
24.04.2014, 18.01
Hi5bikesille ääni täältä.

pötkö
24.04.2014, 20.27
Ajomies suosittelee perusfillareille lännessä ibikeä - mahtava paikka

etelässä mainettaan parempi fillarikellari

idässä hitusenpyörä - voitte luottaa kuulevanne parhaat jatsiklassikot pyörää jättäessä JA noutaessa.

arabia ja velobia - uusi tuttavuus - toistaiseksi kaikki tuntemani kävijät ovat kehuneet.

Maunula ja Deesport. alan miehet. teroittavat myös luistimet jos ne on vielä talven jäljiltä jalassa.

Viimeisenä elävä klassikko - Pyörätohtori - saattaa tarvita suostuttelua että ottaa fillaria huoltoon, mutta jos niin tiedät fillarin tulleen korjatuksi.

pohjois-suurhelsinki- Linnanpyörä. Hämeenlinnassa saakka mutta pitää silti mainita. Mahtava paikka, ja kannattaa käydä vaikkei ihan asiaakaan välttämättä olisi. Kahvi on erinomaista, palvelu myös.

slow
24.04.2014, 21.08
...
Maunula ja Deesport. alan miehet. teroittavat myös luistimet jos ne on vielä talven jäljiltä jalassa.
...

Kotikulmain puoti unohtui itseltäni. Juu, suosittelen.

kuovipolku
24.04.2014, 23.14
idässä hiltusenpyörä - voitte luottaa kuulevanne parhaat jatsiklassikot pyörää jättäessä JA noutaessa.

http://www.hiltusenpyora.fi/velo/Tervetuloa.html

Ilmeisen hyvin kätkeytynyt liike Herttoniemenrannassa.

arctic biker
25.04.2014, 12.02
Joudun tyytymään aivan ikioman tallini palveluksiin. Joskus tuo minua kovasti muistuttava tupertaa mutta väittää silmät kirkkaina ettei homma hosumalla parane.

fiber
25.04.2014, 12.29
Entä maantiefillari sähkövaihtein, minne sen kiikuttaisi? Velosportia olen käyttänyt, mutta saattaisi vaihtoehto sille olla hyväksi. Kivenlahti lännessä ja IHPH ovat aika kaukana täältä pk-seudun keskipisteestä.

JackOja
25.04.2014, 12.40
^mun mielstä iBike mainosti jossain vaiheessa, että Shimanon sähkövaihteisiin olis "ohjelmointipelit ja vehkeet".

kmw
25.04.2014, 12.49
Tää suosii ite ja suosittelee seuraavia:

ibike
Yläfemma
Villariosa
Hikiän Ajomies
Velobia
Kumiluoti

osaavat asiansa ja eivät kuseta/vedätä.

Sisu
25.04.2014, 13.54
^mun mielstä iBike mainosti jossain vaiheessa, että Shimanon sähkövaihteisiin olis "ohjelmointipelit ja vehkeet".

Juu, kyllä löytyy.

Ihanpihalla
06.05.2014, 17.31
Hyvää työtä ja palvelua Konalassa Varustelekan talossa:

http://www.fillariverstas.net

Laitoin kaksi netistä haalittua cycloa täyshuoltoon ja kaikenlaiset päivitykset, osavaihdot menivät putkeen eikä laskukaan noussut runsaista lisätöistä huolimatta. Ja lopputulema on aidosti hyvä.

phebis
06.05.2014, 21.13
Deesportia Maunulassa olen itse suosinut, kun on lähellä ja pidemmältä ajalta tuttu ja hyväksi havaittu
Iskareita olen huollattanut Fillariosassa, ja aina toiminut.

chainsmoker
18.09.2014, 15.53
Uutena kirjoittelijana sanottakoon alkuun tervehdykset, vaikka foorumia toki onkin useampi vuosi tullut sivustaseuraajan ominaisuudessa plärättyä.

Meikäläinen on huollattanut nyt toista kautta niin crossaria kuin maasturiakin Konalassa sijaitsevalla Fillariverstaalla jonka viimevuonna duunimatkalla bongasin, ja ollut senverran tyytyväinen että ajattelin siitä tänne mainita. Valitettavan usein sitä nimittäin havahtuu siihen että huonosta palvelusta alalla kuin alalla tulee (toki aiheellisesti) valitettua ympäri kyliä ja intterfaxia, mutta hyvän palvelun ottaa ikäänkuin itsestäänselvyytenä ja pitää omana tietonaan.

Viimeisin potilas oli työmatkacrossari jonka käytin vuosihuollossa toissaviikolla, ja lopputulos oli mitä pitääkin; kaikinpuolin toimiva peli loppusyksyn duunimatkoille. Työtä vastaanottaessa oli puhetta n. 3 päivän jonosta, mutta seuraavana iltapäivänä kilahti puhelimeen viesti että pyörä on noudettavissa. Myös mukanani tuomat CRC:sta tilatut ketjut ja pakka vaihdettiin mukisematta huollon yhteydessä ilman lisäkustannuksia. Täältä plussa.

Belgia
18.09.2014, 18.39
Deesport maunulassa toimi hyvin ja nyt muuton jälkeen olen käyttänyt Hi5Bikesia. Jälkimmäisessä on myös korjattu Cycle Centerin huollon aiheuttamia tuhoja, joten Cycle Centerin huoltoon en kyllä enää vie mitään. Vähän ikävä juttu, ettei kyseisessä puljussa viitsi edes takuuhommia hoitaa, kun pyörä tulee yleensä huonommassa kunnossa takaisin, kuin oli sinne viedessään. Nämä kokemukset siis cc:n hesarin ja mäkelänkadun liikkeistä.

JouniS
18.09.2014, 18.51
Lauttasaaren iBike sekä Kivenlahden Pyörähuolto ovat vakuuttaneet.

huotah
18.09.2014, 22.25
iBike. Muualle en saarella pyörää veisi.

okahkonen
24.09.2014, 23.30
iBike. Ainoa huolto mistä pyörällä voi lähteä suoraan lenkille, ilman eg tarvii säätää itse.

okahkonen
24.09.2014, 23.34
Entä maantiefillari sähkövaihtein, minne sen kiikuttaisi? Velosportia olen käyttänyt, mutta saattaisi vaihtoehto sille olla hyväksi. Kivenlahti lännessä ja IHPH ovat aika kaukana täältä pk-seudun keskipisteestä.

Vakuutan että Jami on nykyään täysinoppinut sähkövaihteiden - ainakin Shimanon suhteen. Sen verran ongelmia kavereilla niiden kanssa ollut. Eli siis iBike. Keskustaan pääsee takaisin näppärästi bussilla.

T. campamies

Maarit79
26.09.2014, 20.25
Kävin lenkillä tuolla Espoossa kunnarlantiellä, ja bongasin pyörähuolto ständin siinä tien alkupäässä. Päätin sitten viikkoa myöhemmin soittaa kyseiseen ja kundi lupaili että saan seuraavana päivänä. Kun kävin viemässä crossarini, oli vähän vaikea löytää ja epäilyttävä tuntu hommassa, mutta ihan selvä vanhan ajan "nyrkki paja". Nuori kundi vaikutti asialliselta ja kuten lupasi, pyörä oli tiptop kunnossa seuraavana päivänä. Maksoi mitä sovittiin ja oli vähän ekstraa tehnyt siihen hintaan. Asiakaspalvelua täys kymppi, huippua katsoa uusia asiallisia yrittäjiä jotka uskaltaa aloittaa. Oli todella asiantunteva ja suhteen halpakin minusta. Sellainen kun bemböle Källar verkstad. Suosittelen.

kuovipolku
15.10.2014, 22.41
Itä-Helsinkiä on siunattu hyvillä ja luotettavilla pyörämekatsuilla. Aiemmin mainittujen lisäksi Vartiokylän Pyörä täyttää otsikon vaatimuksen.

Trike-Man
31.10.2014, 22.01
Ostin pari vuotta sitten esittelypyörän (täysjousto-GT),joka on nähnyt etelä-Suomen kuraa tonneittain... Hain fillarin eilen Kivenlahdesta ja kotia kohti ajellessani tuumin: "J-lauta, tää fiketso ei ikinä ole tuntunut näin hyvältä!" Varsinkin vaihteiston "tarkkuus". Pyörä on käyny aika monessa liikkeessä huollossa, mutta nyt pitää sanoa: Shönke Daan! ��

Belgia
06.11.2014, 06.09
Kivenlahden pyörähuoltoa kehuttu muutamissa viesteissä ja "offseason" hinnoittelu huolloissa houkuttelisi viemään ton maantievärkin sinne. Ei kai kellään ole mitään pahaa sanottavaa paikasta ?

Tassu
07.11.2014, 15.59
Kivenlahden pyörähuoltoa kehuttu muutamissa viesteissä ja "offseason" hinnoittelu huolloissa houkuttelisi viemään ton maantievärkin sinne. Ei kai kellään ole mitään pahaa sanottavaa paikasta ?
ei ainakaan minulla.

Warlord
07.11.2014, 19.14
Eikä mulla.

lynxlynx
07.11.2014, 21.20
Ei varsinaisesti pk-seutua, mutta Eppu kyllä tarvittaessa hakee pyörät vaikka kodistasi. Hikiän Ajomies. (Entinen Tikkurilan Ajomies).

mthamala
07.11.2014, 22.47
Viimeisenä elävä klassikko - Pyörätohtori - saattaa tarvita suostuttelua että ottaa fillaria huoltoon, mutta jos niin tiedät fillarin tulleen korjatuksi.

Tohtorin apuun voi luottaa tosiongelmien ratkomisessa - joku osa täysin jumissa tai vastaavaa. Sain erinomaista palvelua vaimon perintömankelin korjauksessa. Perushuoltoja ei taida tehdä..

Tuomas_
08.11.2014, 16.09
arabia ja velobia - uusi tuttavuus - toistaiseksi kaikki tuntemani kävijät ovat kehuneet.

Minä en kehu. Muutaman huollon kokemuksella mummopyörät kyllä saadaan ajettaviksi (ja näitä siellä näytetään enimmäkseen korjattavankin), mutta maantiepyörä oli tälle huollolle tekemätön paikka. Esimerkiksi momenttiavain oli kuiturunkoisen maantiepyörän huollossa täysin tuntematon työkalu ja vaihteiden säädöt osoittautuivat ylivoimaisen vaikeiksi.

Viime kesältä on kokemuksia mäkelänkadun Velosportista ja tänne vien jatkossakin. Hyvä palvelu ja todella mallikkaasti suoritettu huolto. Myös kivenlahden pyörähuollosta on hyviä kokemuksia.

JKK
08.11.2014, 17.10
Tuota. Eikö ne perushuollot kuulu peruspyöräilijän itse tehdä? Isommat sitten jossain, itse en rihtaamisesta ymmärrä mitään. Kuulema helppo juttu.

Warlord
08.11.2014, 18.47
Samaa mieltä. Mulla kuuluu harrastamiseen myös se, että ropaan itse. Siinä oppii yrittämällä.

jperala
17.04.2015, 08.44
Pyörätohtorilta lähdin kyselemään osia tuohon wheeleriin, menin ihan fillarin kanssa paikan päälle niin ei tarvi arpoa mitä osia siihen löytyy. Lupasi katsoa tarvittavat palikat että saan pyörän kuntoon.
Asiallinen kuva jäi siitä lyhyestä kohtaamisesta, rikkoi jäätä sopivasti kun näki pyörän "hieno pyörä sulla" tuli ensimmäiseksi :)

trek9.8
25.04.2015, 07.19
Kivenlahden pyörähuollolle kiitos Trekin (ensi)kausihuollosta. Pääsi suoraan ajelemaan, kaikki säädöt kunnossa ja jarrut selkeästi herkistellyt.

Karhuvaari
02.06.2015, 09.12
Kivenlahden huollossa käytin minäkin pari viikkoa sitten. Hyvä pojat. Hyvin tuntuu kulkevan.

jperala
02.06.2015, 09.13
Nyt on asioitu pyörätohtorilla useita kertoja, voin ainoastaan suositella !!

Karhuvaari
02.06.2015, 09.22
Tuota. Eikö ne perushuollot kuulu peruspyöräilijän itse tehdä? Isommat sitten jossain, itse en rihtaamisesta ymmärrä mitään. Kuulema helppo juttu.

Ja mitäköhän ne perushuollot ovat? Se on aika suhteellinen käsite, kun jonkun mielestä pakan purkaminen, puhdistus ja kasaan laitto on sitä perustouhua.
Sikäli samaa mieltä, että kyllä nyt esim rengas pitäisi osata vaihtaa ja vaihdankin, mutta itse keskityn mielummin siihen itse harrastamiseen eli ajamiseen kuin ropaamiseen, varsinkaan kun ei ole rasvamonttua missä ropata. Ja huollosta saadessa on tietty luotto/takuu, että se on niin kunnossa kuin käytetty pyörä voi olla, mitä en välttämättä itse samaa tilaa voisi saavuttaa.

TeemuF
05.06.2015, 14.37
Löytyisiköhän pk-seudulta pyörähuoltoa, josta saisi 'sijaispyörän' huollon ajaksi käyttöön? Samaan tapaan kun autohuollosta.
Saisi käyttöön edes sellainen pyörän millä pääsee kotiin/töihin...
Vai tuliko nyt möläytetty bisnesidea ilmoille?

okahkonen
09.06.2015, 22.54
Löytyisiköhän pk-seudulta pyörähuoltoa, josta saisi 'sijaispyörän' huollon ajaksi käyttöön? Samaan tapaan kun autohuollosta.
Saisi käyttöön edes sellainen pyörän millä pääsee kotiin/töihin...
Vai tuliko nyt möläytetty bisnesidea ilmoille?

Velo & Oxygen (Puhos) vuokraa maantiepyöriä, joten ehkä sieltä?

Torppis
25.06.2015, 08.39
Erehdyin viemään kilpurin Mechelininkadun Bike Companyyn.
Täyshuollon tulos:
-Ohjainlaakeria ei avattu. Avattiin sitten muualla.
-Keskiölaakerit vaihdettiin. Vaihdettiin taas uusiin kuukauden kuluttua, oli sen verran naksuvat.
-Mitään ei putsattu tai säädetty. Vaikka näin sovittiin.
-Takavaihtaja hajosi kahden viikon kuluttua rissan kulumisen takia.

Jos ei viluttaisi niin kovasti, niin tällainen pohjanoteeraus naurattaisi jo kovin.

Bike Company Oy
27.06.2015, 10.44
Täyshuollon tulos:
Yhtään Täysihuoltoa (jossa pyörä puretaan atomeiksi ja kasataan uudestaan) emme ole tänä vuonna tehneet kilpapyöriin. Olikohan kyseessä Vuosihuolto tai Vuosihuoltoplus?

-Ohjainlaakeria ei avattu. Avattiin sitten muualla.
Ohjainlaakeri säädetään huollossa, mutta avataan vain tarvittaessa.

-Keskiölaakerit vaihdettiin. Vaihdettiin taas uusiin kuukauden kuluttua, oli sen verran naksuvat.
Huollossa vaihdettavilla komponenteilla on normaali valmistajan takuu. Jos keskiölaakeriin on ilmestenyt nopealla aikataululla naksuntaa, olisi se kannattanut reklamoida meille, niin olisi vaihdettu uuteen.

-Takavaihtaja hajosi kahden viikon kuluttua rissan kulumisen takia.
Ikävä tapahtuma, mutta ei liity huoltoon mitenkään. Kuluneet ohjainpyörät kyllä vaihdetaan huollossa tarvittaessa uusiin. Joskus täysin ehjältä vaikuttava ohjainpyörä saattaa esim. vanhuuttaan hajota kesken ajon, mutta sitä ei voi edes huoltajamme ennustaa.

-Mitään ei putsattu tai säädetty. Vaikka näin sovittiin.
Varmasti on putsattu ja säädetty. Ette kai olisi maksanut huoltoa ja vienyt likaista ja toimimatonta pyörää kotiin huomauttamatta siitä meille?

Kaikilla huoltotöillämme on laatutakuu. Jos työn jäljessä/laadussa on asiakkaan mielestä huomautettavaa, kannattaa siitä reklamoida meille joko suoraan liikkeessämme, puhelimitse, sähköpostilla tai vaikka Facebookin kautta. Kaikkia nettipalstoja emme valitettavasti pysty seuraamaan, vaikka tämä viesti tällä kertaa tulikin tietoomme. Oikeita kanavia pitkin tehdyt reklamaatiot hoidamme tietenkin kuntoon mahdollisimman nopeasti.

-Bike Company Oy / Matias

Nana
27.06.2015, 14.07
^^
Sen perusteella mitä Bike Companya tunnen asioituani siellä eri asioissa useita kertoja, sekä ostoksilla, että näyttämässä fillareitani kun on mennyt sormi suuhun jonkun asian kanssa, uskoisin, että tässä tapauksessa asiat olisi saatu kuntoon ja keskiölaakerit ym. vaihdettua jos olisit käynyt näyttämässä fillaria. Ihan asiallisen oloista porukkaa täällä töissä.

Mannavelli
01.07.2015, 09.13
Kävin aamulla Pasilan pyörähuollossa ostamassa jarrupalat fillariin. Palvelu oli todella ystävällistä ja meininki hyvä. Palat sain tutustumistarjouksena lähes ilmaiseksi, kun asensin ne lennosta käyttöön. Plussana se, että siellä oltiin käsittääkseni tutkimusmielessä rakentamassa Inseran dirttirungon ympärille laatupyörää. Tuolla on uusi porukka ruvennut vetämään liikettä, kun vanha omistaja jäi eläkkeelle.

Uskallan suositella, vaikka ei huollosta kokemusta ole. Ei paljoa pelota...

Katri-
01.07.2015, 18.53
Kävin viemässä pyöräni ensihuoltoon Kluuvin Cycle centeriin enkä voi suositella. Myyjä ei osannut sanoa mitä ensihuoltoon kuuluu enkä osannut ensikertalaisena kysyä. Työ oli miltei samantien valmis ja maksoi 50e. Kysyin pyörää vieressäni saisiko lukon kiinnitettyä runkoon, mutta tämä tieto ei ollut välittynyt eteenpäin. Sanoin myyjälle pitkästä kotimatkastani johon myyjä reagoi antamalla narua, lukon ja pyörän "kiitos ja hei" - tyyppisesti. En mene uudestaan. -Katri

Hissitolppa
01.07.2015, 20.27
iBike. Jami hoitaa kyllä ensiluokkaisesti huollot ja hinnat on todella kilpailukykyiset niin osissa kuin työnkin osalta.

Mannavelli
02.07.2015, 08.46
iBikea olen minäkin pelkästään käyttänyt viime aikoina. Lähinnä joustopuolen huoltoja.

63Bigsby
03.07.2015, 09.39
Toni & Toni Kalasatamassa, kaikin puolin pro-meininki!!

Odottakaa
05.07.2015, 11.40
Moi. Onko kenelläkään kokemusta tuosta velo oxygen tammiston huollosta? Pitäisi käyttää mtb:tä vissiin huollossa kun jumalaton natina kuuluu keskiöstä polkiessa.

Halloo halloo
05.07.2015, 13.09
Lue aiemmat kirjoitukset. On jollain kokemuksia.

ellmeri
05.07.2015, 18.51
Ei varsinaisesti pk-seutua, mutta Eppu kyllä tarvittaessa hakee pyörät vaikka kodistasi. Hikiän Ajomies. (Entinen Tikkurilan Ajomies).

Eppu laitteli mulle uuden takakiekon,jumaleissön! Takapään vispaaminen loppu siihenpaikkaansa.:rolleyes:
Paha mennä yleensä kehumaan sitä tai tätä,joku on jossain hyvä mutta tärkeää tietää kuka on missäkin ominaisuudessa expertti kyseiseen vaivaan.

Pate@
05.07.2015, 22.00
On kokemusta V & O Tammistosta, enkä ihan vakuuttunut. Sangen simppeli huoltoasia aiheutti kolme käyntiä ko. liikkeessä, kolmena peräkkäisenä päivänä. Fiksusti eivät lopulta veloittaneet mitään. Puulaakin nokkamies oli asenteeltaan hyökkäävän sorttinen, eikä mitenkään liian asiakaspalveluhenkinen. Muiden kanssa asiointi sujui asiallisesti.

Odottakaa
06.07.2015, 22.12
On kokemusta V & O Tammistosta, enkä ihan vakuuttunut. Sangen simppeli huoltoasia aiheutti kolme käyntiä ko. liikkeessä, kolmena peräkkäisenä päivänä. Fiksusti eivät lopulta veloittaneet mitään. Puulaakin nokkamies oli asenteeltaan hyökkäävän sorttinen, eikä mitenkään liian asiakaspalveluhenkinen. Muiden kanssa asiointi sujui asiallisesti.
Oliko minkälaisesta huolto- tai korjaustyöstä kyse? Itsellä tosiaan tuo natiseva keskiö ongelma ja junnun maasturissa ei vaihteiden säädöt tahdo itseltä mennä nappiin :D

VesaP
07.07.2015, 08.01
Toni & Toni Kalasatamassa, kaikin puolin pro-meininki!!

+1

Jos pyörä ei tule tuolla kuntoon, vika on pyörässä, ei mekaanikoissa. :) Firman ainut huonopuoli on sijainti. Sais olla Pitäjänmäessä tai Klaukkalassa ennemmin. :rolleyes:

bljale
07.07.2015, 08.08
Toni & Toni on loistava! Kahdesti jo päässyt kokemaan, kuinka maantiepyörän ilkeä vika hoidetaan saman päivän aikana kuntoon, pilkkahinnalla! Sijainnistakin plussaa :)

Pate@
07.07.2015, 18.44
Oliko minkälaisesta huolto- tai korjaustyöstä kyse? Itsellä tosiaan tuo natiseva keskiö ongelma ja junnun maasturissa ei vaihteiden säädöt tahdo itseltä mennä nappiin :D

No kun siellä kävin, pyysin siinä ohessa fiksaamaan etuvaihtajan tikkiin. Kaiketi sitä ei säätelyn jälkeen vaan testattu, koska mun valvovan haukansilmän alla asentaja laittoi sen soimaan pienessä hetkessä. Huolimattomuutta pikemminkin kuin osaamattomuutta sen osalta.

Itse asia liittyi integroituun satulatolppaan, joka on mun pyörässä vähän erikoislaatuinen. Se onkin kokonaan toinen tarina ja aiheutti harmaita hiuksia ainakin hetkeksi. Nyt kaikki hyvin.

slow
07.07.2015, 21.56
Moi. Onko kenelläkään kokemusta tuosta velo oxygen tammiston huollosta? Pitäisi käyttää mtb:tä vissiin huollossa kun jumalaton natina kuuluu keskiöstä polkiessa.

Jos asut kyseisen myymälän lähistöllä niin suosittelen mieluummin Fillariosaa Nuolikujalla. Samalla suunnalla ja taatusti parempi.

Odottakaa
08.07.2015, 09.54
Jos asut kyseisen myymälän lähistöllä niin suosittelen mieluummin Fillariosaa Nuolikujalla. Samalla suunnalla ja taatusti parempi.
Pitääpä chekata tuo kun on lähempänä omaa kotia (olin unohtanut koko lafkan).

63Bigsby
13.07.2015, 09.42
Toni & Toni on loistava! Kahdesti jo päässyt kokemaan, kuinka maantiepyörän ilkeä vika hoidetaan saman päivän aikana kuntoon, pilkkahinnalla! Sijainnistakin plussaa :)

Sijainti ei vois olla parempi, asun samassa talossa!! :-P

juusoj
16.07.2015, 09.14
Sama homma kun edellisellä.. Toneille iso peukku!!! Ja varsinkin mukavaa mennä himasta hissillä katutasoon ja nostaa pyörä liikkeeseen ;)

janne68
18.07.2015, 14.53
Bikeplanet,varistossa.

Nana
31.07.2015, 22.09
iBikeen menee ensi viikolla maasturi ekaan huoltoonsa. Jos ehdin ja jos pojat ehtivät niin cyclo lähtee pikapuoliin Tonyille samanmoiseen ensihuoltoon.

slow
31.07.2015, 22.17
Kyllä iBikessä cyclojakin huolletaan..

Nana
31.07.2015, 22.48
^
Joo, varmasti siellä hoituu kaikenlaiset pyörät, mutta olin jo päättänyt, että vien jonkun pyörän Tonyille, etenkin kun ovat aika äskettäin aloittaneet ja kun hyvin ovat hommat hoitaneet niin mielestäni pitää tukea, että saavat alkuvauhdit. Bike Companyyn voisin myös viedä, mutta nyt ei riitä enää pyöriä joka paikkaan vietäväksi. Täytyy viedä joku toinen kerta sinne.

Nana
31.07.2015, 22.51
iBikeen vien ihan mielenkiinnosta, sillä en ole siellä vielä itse vieraillut, mutta täytyyhän se uteliaan tsekata, kun on kehuja saanut. Ihan mukava tutustua siihenkin.

juu-zo
31.07.2015, 23.10
Tonyille

BTW Nimi Toni, eli Tonille, kääntyy monikossa muotoon Toneille, ei Tonyille.

Nana
31.07.2015, 23.25
Minä muistin, että nimi oli Tony&Tony, lienee joku muukin kirjoitellut yyllä sitten ja Tonythän kyllä taipuisi Tonyille, mutta eipä tuo ole vakavaa.

fiber
01.08.2015, 18.29
Tammiston V&O hoiteli sähkövaihtajan vaijerin ja takapakan kuntoon puolessa päivässä, vaikka työtä vastaanottaessa sanoivat, että on jonoa tulevan viikon puolelle. Olivat myös säätäneet Ultegran vielä paremmin kohdalleen eli hyvää duunia.

fiber
05.08.2015, 17.33
Tänään jätin Bianchi Oltren vaihteeksi Puotinharjun V&O:hon. Onpa huoltojonojen pituudessa eroa - valmiiksi luvattiin vasta ma 17.8.!

Jim717
05.08.2015, 17.52
Onpa huoltojonojen pituudessa eroa - valmiiksi luvattiin vasta ma 17.8.!
Itse vein kehutulle Tony & Tonille maanantaina ja olin varautunut usean päivän huoltoaikaan. Sain pyörän kuitenkin jo tänään keskiviikkona

fiber
05.08.2015, 18.08
Ymmärsin huoltomiehen puheista, että heillä on Jämi84:n vuoksi poikkeuksellinen tilanne.

LJL
05.08.2015, 18.21
Missäköhän liikkeessä vaihdettaisiin/liimattaisiin lyhyellä varoitusajalla pressfit-mallinen Shimanon Hollowtech -keskiölaakeri..? Arkipyörän virkaa toimittavasta kyklosta pitäisi vaihtaa, ja mielellään max. parin päivän kuluessa kun pyörän sinne vie. Ei viitsi maasturilla paljon ajaa työmatkoja.

Vantaalle Fillariosaan veisin muuten, mutta viimeksi kun kävin niin sanoivat että isommat huollot menee parin viikon päähän... Ei kai sitä pyörää ole pakko sinne toisaalta jättää (?)

mutanaama
05.08.2015, 19.22
Eppu laitteli mulle uuden takakiekon,jumaleissön! Takapään vispaaminen loppu siihenpaikkaansa.:rolleyes:
Paha mennä yleensä kehumaan sitä tai tätä,joku on jossain hyvä mutta tärkeää tietää kuka on missäkin ominaisuudessa expertti kyseiseen vaivaan.

Jep, Eppu haki multa eilen kiekot ja toi aamulla kasattuna. AI EI SUOMESSA SAA PALVELUA JA LAATUA SAMASTA PAIKASTA!!!!

marco1
05.08.2015, 20.22
Missäköhän liikkeessä vaihdettaisiin/liimattaisiin lyhyellä varoitusajalla pressfit-mallinen Shimanon Hollowtech -keskiölaakeri..? Arkipyörän virkaa toimittavasta kyklosta pitäisi vaihtaa, ja mielellään max. parin päivän kuluessa kun pyörän sinne vie. Ei viitsi maasturilla paljon ajaa työmatkoja.

Vantaalle Fillariosaan veisin muuten, mutta viimeksi kun kävin niin sanoivat että isommat huollot menee parin viikon päähän... Ei kai sitä pyörää ole pakko sinne toisaalta jättää (?)
Normivaihto kestää minuutteja ja noita työkaluja on muillakin kuin kaupoilla (kröhöm). Ongelmatapaukset on sitten asia erikseen ja ne onkin sitten asia erikseen.

LJL
05.08.2015, 21.36
Normivaihto kestää minuutteja ja noita työkaluja on muillakin kuin kaupoilla (kröhöm). Ongelmatapaukset on sitten asia erikseen ja ne onkin sitten asia erikseen.

No ainakaan itse en ryhdy ostamaan työkaluja, Shimanon ulosvetotyökalu 50€ ja kunnollinen laakeriprässi jotain saman verran...

Ei siinä mitään ongelmallista pitäisi olla, paitsi jos laakeripesä on jotenkin vammanen (?) Ehkäpä jos hankin uuden keskiölaakerin ja.. Eksyn Uantaalle? :D

marco1
06.08.2015, 07.57
No vaikka niinkin onnistuu.

Superstarin poistotyökalu taisi maksaa kakskymppiä ja asennustyökaluna kierretanko ja prikat+mutterit hiukkasen vähemmän. Jälkimmäisellä asennettu jo kymmenen ohjainlaakeria ja melkein yhtä paljon keskiöitä. Ja osa muista asennettu kumivasaralla mutta tuota Shimanon kumilaakeria ei uskalla lyödä. :)

LJL
06.08.2015, 08.16
Ok, no eipä noi työkalut ole hirveän pahanhintaiset.. Katselen mistä saisin laakerin hommattua ja otan sen ja lahjukset matkaan ja tulen mahdollisesti piipahtamaan ;)

ilaril
06.08.2015, 21.22
En tiedä minne tämä oikein kuuluisi, mutta tungen tänne ja häpeän sitten mahdollisesti joskus toiste.

Eli uusi fillari saapui viimeinkin, mutta pitäisi saada iskareihin ne ilmamäärä-mitkälie, air volume spacerit lontooksi. Osaisiko joku suositella mistä nuo saisi alle edullisimmin? Fillariosalla hintaa tulisi ~300e, kun kuulemma menee iskareiden huoltohinnan puitteissa, vaikka kuinka olisivat uudet ja ajamattomat ja vailla varsinaista huoltoa. Joten jos tiedät paikan mistä voisin kysyä palikoiden laittoa, niin ehdotuksia otetaan vastaan.

Kiitos.

Sotanorsu666
07.08.2015, 04.35
ehdotuksia otetaan vastaan.

Itse veisin Hi5 Bikesiin. Siellä olen aina tyytyväisenä hoitanut kaikki maastopuolen huoltotyöt mitä en itse osaa/pysty/jaksa tehdä.

Pumafi
07.08.2015, 06.21
Hi5bikesin huollon laatu on valitettavasti viimeaikoina laskenut ja entinen luottopaikkani on ollut pettymys. Hinnasta huolimatta Fillariosa hoitaa asian 100% kuntoon ja uusi pyörä saa arvoisensa huollon.

BB Holland
21.01.2016, 13.50
Pasilan pyörähuolto on ihan jees. Iskarin poraukset ym Shock Therapy.

nikobiker
28.04.2016, 20.11
Vartiokylän pyörä. Viimeisen päälle työtä kolaroidun pyöräni huollossa/tsekkauksessa. Kaupan päälle saa vielä huoltovinkkejä ym. Oikein hyvä kokemus myös edellisestä asioinnista viime kesältä. Itse osaan perusjutut huoltaa, mutta Vartsikkaan vien pyöräni jatkossakin, jos tulee tarvetta.

PuffySticker
28.04.2016, 20.17
^ Vakuuttavan oloinen palvelu. Vaihteellisen täyshuolto joka sisältää kaikkien laakerien purkamisen, pinnojen kireyksien tarkistamisen (vain näppituntumalta tosin?) ja jopa vahauksen pesun päälle. 120€. Jos kaikki huollot suorittaa vanha veteraani niin tuon diilinhän on pakko olla todella hyvä?