Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Polar V800

Sivut : 1 2 3 4 [5] 6 7

mkpaa
15.04.2016, 18.16
Loistavaa!

http://updates.polar.com/2016/04/polar-to-develop-gopro-compatibility/

No niin on!

Morpheus3
16.04.2016, 14.20
Toivottavasti julkaisevat päivityksen mahdollisimman nopeasti. No, toki toivon ettei liian nopeasti jotta pahimmat bugit on viilattu pois.

Mutta hyvältä tuo toteutus minusta näyttää, jos ei sitten ollut vain joku overlay-esimerkki tulevasta toteutuksesta johon pyritään.

Nyt ei enää puuttuisi muuta kuin se GoPro :D, mutta sekin on suunnitelmissa hankkia aluillaan olevan käsipyöräilyharrastuksen kaveriksi.

maudicel
16.04.2016, 15.52
Loistavaa!

http://updates.polar.com/2016/04/polar-to-develop-gopro-compatibility/

Kyllä mä ennemmin olisin toivonut sellaista perustoimintoa kuin reittien suunnittelu.

Pudeman
16.04.2016, 16.10
Täältä myös ääni tuolle reittien suunnittelulle.

Morpheus3
16.04.2016, 16.19
No, V800:han ei varsinaisesti ole mikään pyöräilyn ajotietokone, vaan multisport-laite.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Pudeman
16.04.2016, 16.23
Se on totta, mutta tuon V650 kehitys tuntuu laahaavan pahasti perässä.

Yussu
16.04.2016, 22.08
Käsittämätöntä että Polar kehtaa vielä hehkuttaa etukäteen uudista tulevista ominaisuuksista. Toisivat jo aiemmin luvatut ominaisuudet ennenkuin alkavat hehkuttamaan uusia.

Reittien suunnittelu, musiikin ohjaus, vauhti ja matka ilman GPS yhteyttä/foot podia jne jne.

Kaikki luvattu viim q2/15 ja hiljaista on ollut.

Blizred
17.04.2016, 15.46
Täällä uusi kyseisen laitteen omistaja. Ensinnäkin fiksun oloinen laitos eikä ainakaan viellä hirveän pahaa sanomista ole löytynyt, ihmetystä kuitenkin herättää että onko tuolta polar flowsta mahdollista rajata hakuun pelkästään vaikkapa maastopyöräily reittejä vai pitääkö se lista tosiaan aina plärätä läpi? Entä onko hajua pystyykö flowhun siirtää gpx tiedostoina reittejä muualta?
Pahoittelen jos tästä on jo sivu kaupalla paasausta, en pikaisella parin sivun hyppelyllä ainakaan mielestäni huomannut. :)

veke
18.04.2016, 09.08
Viime viikon loppupuolella tuli päivitys tuohon V800:een.

Näyttää, että pelkkä värinäherätys palasi takaisin toimintaan; tässä välillä halusi välttämättä myös piipata, enkä löytänyt mistään, millä sen piippauksen olisi saannut pois.

Toinen juttu, ihmettelin, jotta miksi vaihtoi näkymää 'omin päin' kesken harjoituksen vaikka näppäimet oli lukittu. Näytti tulleen tuonne netti-Flown näkymiin 'HR zonelle" täppi päälle. Jospa se nyt pysyis niissä näkymissä missä halutaan.

maalinni
18.04.2016, 18.13
Sain huollosta uuden kellon tuohon postaamaani vikailmoitukseen liittyen. Suht. nopeasti toimi huolto muutenkin.

ajpi
19.04.2016, 23.03
Viime viikon loppupuolella tuli päivitys tuohon V800:een.

Näyttää, että pelkkä värinäherätys palasi takaisin toimintaan; tässä välillä halusi välttämättä myös piipata, enkä löytänyt mistään, millä sen piippauksen olisi saannut pois.

Tuota pelkkää värinähälytystä olen itse kaipaillut kovasti takaisin ja pari kertaa on tästä tullut palautetta Polarille laitettua. Minäkin päivitin uusimman FW:n (1.7.25), mutta ei pelkkää värinähälytystä tule. Pitikö tämä laittaa jostain päälle?

PetriV
20.04.2016, 21.55
Onko kenelläkään käytössä pyörässä myös ajotietokonetta? Ajatuksena olisi siis se, että pidemmillä ulkolenkeillä ei tarvitsisi viritellä kelloa tankoon tai vilkuilla ranteeseen. Pystyvätkö sykevyö + kadenssi- ja nopeussensori lähettämään infoa kahteen laitteeseen?

edit.
Tai vaihtoehtoisesti niin, että tiedot saa myöhemmin synkronoitua ajotietokoneesta kelloon? Flow-palvelun kautta?

Pitihän sitä asiaa vielä tiedustella Polarilta. Päivässä tuli tällainen vastaus sähköpostiin:

"Valitettavasti tällainen ei ole mahdollista. Pyöräsensoreita ei ole mahdollista käyttää samassa harjoituksessa molemmilla vastaanottimilla.
Sykkeen saat molempiin laitteisiin koska V800 pystyy käyttämään H7 sensorin 5:den kilohertzin taajuutta."

veke
21.04.2016, 10.24
Tuota pelkkää värinähälytystä olen itse kaipaillut kovasti takaisin ja pari kertaa on tästä tullut palautetta Polarille laitettua. Minäkin päivitin uusimman FW:n (1.7.25), mutta ei pelkkää värinähälytystä tule. Pitikö tämä laittaa jostain päälle?

Täytyy tunnustaa, että joko minä tai V800 sekoili. Taas eilen ja tänä aamuna piippaili iloisesti värinän lisäksi. Prkl!

ajpi
22.04.2016, 08.37
Täytyy tunnustaa, että joko minä tai V800 sekoili. Taas eilen ja tänä aamuna piippaili iloisesti värinän lisäksi. Prkl!
Ok. Sitten omani toimii täysin samalla tavalla. Kysyin asiaa Polarilta ja tässä vastaus:

-----

Kiitos yhteydenotostasi Polarin asiakaspalveluun. Pahoittelen, ettei tämä ollut*1.7.25 versiossa mukana.

R&D halusi tehdä 'välijulkaisun', jolla korjattiin liaan suuriin aktiivisuustietoihin liittyvä bugi.*

Toukokuun aikana on tarkoitus tehdä seuraava V800 päivitys ja tämä*mainitsemasi virhe*on merkattu siihen julkaisuun*korjatuksi.*

------

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Morpheus3
17.05.2016, 10.56
Nyt pitäisi ilmeisesti onnistua myös reittien importtaus laitteeseen, kokeilllut en tosin vielä ole kun ei ainakaan vielä ole tarvetta:
http://updates.polar.com/2016/05/route-import-from-3rd-party-services-to-polar-flow/

kauris
17.05.2016, 11.54
Okei, eli pystyykö nyt jollain ohjelmalla suunnittelemaan reitin kartalle ja sen siirtämään Polariin ja saamaan näin mittarista reittiohjeistuksen lenkillä?
Mitä ohjelmaa suosittelisitte tällaisen Polar-yhteensopivan reitin etukäteisluomiseen?

Morpheus3
17.05.2016, 11.57
Okei, eli pystyykö nyt jollain ohjelmalla suunnittelemaan reitin kartalle ja sen siirtämään Polariin ja saamaan näin mittarista reittiohjeistuksen lenkillä?
Mitä ohjelmaa suosittelisitte tällaisen Polar-yhteensopivan reitin etukäteisluomiseen?
Näin ymmärtäisin, että reittiopastuskin olisi mahdollinen. Joku joka on esim. GPX-reittejä tehnyt, osaa varmaan suositella jotain hyvää softaa siihen.

kauris
17.05.2016, 12.02
Just sitä mietin, että voiko sen suunnitella helposti itse johonkin karttaohjelmaan (maantielenkkejä lähinnä, jotta risteyksissä ei tarvi arpoa) vai pitääkö reitin olla jonkin toisen ihmisen jo oikeasti kulkema ja tallentama reitti, jonka sitten voi ladata omaan Polariin päivityksen myötä.

rstone75
17.05.2016, 12.07
Strava, RidewithGps jne antaa rakentaa omia reittejä. Stravassa voi hyödyntää heatmäppejä, eli näkee mistä muut immeiset ovat polkeneet. Kestopäällystevalinta tosin puuttuu, mikä vieraalla paikkakunnalla voi johtaa ikäviin yllätyksiin. Nimimerkillä Italiassa antiikkitien jäännöstä pitkin maantiepyörällä ajanut.

Morpheus3
17.05.2016, 12.13
Koska tuolla Polarin sivuilla sanotaan että kolmannen osapuolen softista exportattuja saa siirrettyä Flow:iin, niin olettamus ainakin itselläni on että softa kuin softa joka osaa tuupata esim GPX:ää tekisi reitin Polarin ymmärtämään muotoon. Eli jos on itsellä softa joka noita tiedostoja luo, niin pitäisi olla käyvässä muodossa.

JackOja
17.05.2016, 14.59

http://www.retkikartta.fi/ antaa ulos GPX:n kun mittaustyökalulla naksuttaa reitin ja tallentaa.

kauris
17.05.2016, 16.09
Ok, koitan seuraavaksi tuota. Ehdin tehdä jo yhden reitin kotoa töihin ridewithgps.com ohjelmalla, tallensin gpx-muotoon, latasin flow-palveluun ja synkronoin v800-laitteeseen. Nyt valitsin reitin ranteesta päälle, niin laite ilmoittaa a->b matkaksi 7029,56 km. Töihin ei kuitenkaan ole kuin sen 16 kilsaa...

kauris
17.05.2016, 16.12
edit. On tässä nyt jotain outoa. Vaikka otan tosiaan jonkun vanhalla tavalla tehdynkin reitin eli ajetun ja tallennetun reitin (joka näyttää flowssa kartalla myös olevan kunnossa), näyttää aloitusnäyttö tältä:

http://ep1.pinkbike.org/p5pb13504287/p5pb13504287.jpg

Eli aloituspisteeseen matkaa kompassin osoittamaan suuntaan reilu 7000 km??? Koska olen töissä enkä oikeassa aloituspisteessä, matkaa on siksi linnuntietä tuo 7040 eikä kotona testattu 7029 km. Olen siis kotiin verrattuna nyt täällä töissäkin ihan oikeassa kohdassa mutta tallennetun reitin lähtöpiste on jossain huitsin nevadassa. Flowssa ihan oikein täällä Espoossa kuiteskin.

oil
18.05.2016, 12.36
Ei kun reippaasti polkemaan, 7tkm on ihan hyvä lenkki :)

maalinni
18.05.2016, 13.15
^ respect.

kauris
18.05.2016, 15.00
I'm not alone...
https://forum.polar.fi/showthread.php?t=31989

Eli reitinohjauksessa reitin alkuun on joku bugi eikä vain siis minun laitteessa.
edit: Ja vika tulee vain, jos reitit on synkannut kännykällä BT:n kautta. Johdolla synkatut reitit toimii oikein. Kuulemma.

Blizred
18.05.2016, 19.50
Kyllä täällä ainakin viellä viikonloppuna lennosta synkattu lenkki näytti ihan oikein? Tuo aloitus pisteen löytäminen on kyllä jokseenkin hanurista koko keksintö. Saisivat muuttaa niin että reittiin voi liittyä mistä kohtaa tahansa

HanJuh
18.05.2016, 20.32
^
+1

-Juha

JaniM
18.05.2016, 21.12
V800 sai tänään päivitystä: http://updates.polar.com/2016/05/polar-v800-bug-fix-update/

kauris
23.05.2016, 10.28
Lauantaina loppui mittarin ominaisuudet kesken. Flowssa näkyi todellinen yli 1200 % kuormitus, mutta kellon näytössä ei ollut tilaa 999 % enempää :)

http://ep1.pinkbike.org/p0pb13522663/p0pb13522663.jpg

Ski
24.05.2016, 09.34
Pitäs näkyä jos oot kaapelin kanssa synkannu V800, eli päivittänyt jossain keväällä kellosi.
Mulla näytti samalla tavalla mutta muistaakseni se korjattiin.
Nyt oon ollu niiiiiin laiska etten oo saanu satasta rikki ☺

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

kauris
24.05.2016, 11.28
Olen kyllä kaapeloinut. Tuon 18.päivän jälkeinenkin päivitys tuli päivitettyä ennen tuota lauantain lenkkiä.

Ski
24.05.2016, 14.45
No hemmetti. Täytyy koittaa tehä testi ... huh jo valmiiksi ☺

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

LJL
24.05.2016, 15.12
Mitäs tämä uusin päivitys nyt sitten tarkoittikaan

JKK
24.05.2016, 15.30
Lauantaina loppui mittarin ominaisuudet kesken. Flowssa näkyi todellinen yli 1200 % kuormitus, mutta kellon näytössä ei ollut tilaa 999 % enempää :)

http://ep1.pinkbike.org/p0pb13522663/p0pb13522663.jpg

Taitaa olla aktiivisuustaso säädetty "hieman" alakanttiin.

Morpheus3
24.05.2016, 15.39
Veikkaan olevan asetettu alimpaan vaihtoehtoon.

JackOja
24.05.2016, 15.44
Kai se aktiivisuus pitää laittaa sille tasolle mitä se oikeasti on?

LJL
24.05.2016, 15.50

Ei se välttämättä ole alakanttiin jos tekee esim. pitkää päivää konttorityötä. Mulla on se ykköstaso koska se vastaa parhaiten mun yleistä aktiivisuustasoa kun ei urheile

zander
24.05.2016, 15.53
Ei tarvi olla aktiivisuustaso alakantissa 1000%:iin. Ite saanu jonkun kerran ton rajan ylitettyä, viimeksi noin 200km noin 30km/h keskarilla sisältävä päivä antoi 1203%. Noista pitemmistä lenkeistä tulee helpohkosti suuri prossa.

kauris
24.05.2016, 15.54
Sama täällä. Pidin ennen kakkosella mutta olen vaihtanut ykköselle. Niitä tasojahan on vain kolme ja ohjeiden mukaan suurimman osan päivää töissä istuvan oikea taso on tuo yksi. Ei tuolla aktiivisuusjutulla ole mitään ideaa oikein muutoinkaan mun käytössä. Teen konttorityötä ja niinä päivinä, jolloin en urheile, jää tällä ykköstasollakin aktiivisuus usein alle sadan prosentin. Jos taas ajan ihan työmatkankin vain, menee jo menomatkalla töihin aktiivisuus yli 100 prosentin kakkostasollakin.
Mutta kunhan laitoin kuvan siksi näytille 999 prosentista, kun tuli moinen ekaa kertaa saavutettua.

Morpheus3
24.05.2016, 16.21
Eikös aktiivisuustaso kannata valita kaikkeen päivittäiseen liikkumiseensa suhteutettuna. Silloin kai siitä pitempiaikaisen seurannan kannalta paras hyöty on, ja laitekin antaa järkevämpiä lukuja ulos. Eikä siis vain sen perusteella että minkälainen päivätyön laatu esimerkiksi on, koska silloin aktiivisuustavoite tosiaan paukkuu yli sadan prosentin jo lyhyellä punttitreenilläkin.

SvaR
24.05.2016, 22.16
^ Vaikka oikea työni on istumista, niin noin minä sen itselleni asetin vuosi sitten eli mietin kokonaisuutta ja tavoitteellisuutta. Joten päräytin sen 3 tasolle ja hyvin on menny. Tammi ja helmikuu jäi pikkasen alle 100% mut, esim tämä kk menty yli 200% keskiarvolla, kun en töissä ole ollu.

Nalho
02.06.2016, 10.28
Olisi kysymys tuon kasisatasen palautumisen laskennasta. Kävin aamutuimiin tekemässä rullaluistimilla reilun parinkympin lenkin, ja palautumistolppa oli korkea niin kuin tällaisella vanhalla äijällä kuuluukin. Mutta mitä siinä tolpassa tarkoittaa kaksi aikaa? Ylempi aika on tänään kello 17 ja toinen lauantaina 13.30. Tuon lauantai ajan kyllä ymmärtäisin, sillä sen verran oli ryydähtänyt olo, mutta mikä se torstain aika on?

jogo3000
02.06.2016, 10.34
Olisi kysymys tuon kasisatasen palautumisen laskennasta. Kävin aamutuimiin tekemässä rullaluistimilla reilun parinkympin lenkin, ja palautumistolppa oli korkea niin kuin tällaisella vanhalla äijällä kuuluukin. Mutta mitä siinä tolpassa tarkoittaa kaksi aikaa? Ylempi aika on tänään kello 17 ja toinen lauantaina 13.30. Tuon lauantai ajan kyllä ymmärtäisin, sillä sen verran oli ryydähtänyt olo, mutta mikä se torstain aika on?

Nähtävästi oot päässyt sinne erittäin rasittuneen alueelle. Tuo eka kertoo että koska oot vaan "rasittunut" ja toinen että koska oot "tasapainossa".

kauris
02.06.2016, 12.52
Näin juuri.

JackOja
02.06.2016, 13.34
...oot päässyt sinne erittäin rasittuneen alueelle....

Onko teillä muilla Polaristeilla jotenkin vaikea päästä "erittäin rasittuneeksi"?

jogo3000
02.06.2016, 13.37
Onko teillä muilla Polaristeilla jotenkin vaikea päästä "erittäin rasittuneeksi"?

Saa siihen tehdä jo ihan tosissaan kuormaa, asetuksista riippuen. Minusta tuntuu ihan kohtuu realistiselta tuo kun vertaan omiin tuntemuksiini. Oon asettanut harjoitustuntien mukaan sen harjoitustaustan.

Blackborow
02.06.2016, 13.42
Ei olen tälläkin hetkellä siinä tilassa.

JackOja
02.06.2016, 13.47
No sitähän minäkin. Joka lenkillähän tuonne "päästään" tai "joudutaan" :seko:

jogo3000
02.06.2016, 13.49
Tuntuuko teillä sitten Polarin arvio kuormitustasosta täsmäävän kropan antamiin signaaleihin?

plr
02.06.2016, 13.51
Normi lauantailenkillä se palautumiskäppyrä menee aina erittäin rasittunut -alueelle.

JackOja
02.06.2016, 13.59
Tuntuuko teillä sitten Polarin arvio kuormitustasosta täsmäävän kropan antamiin signaaleihin?

Sanoisin joo. Jos olen "erittäin rasittunut" -tilassa ei oikein irtoo. Aika nopeasti tuolta palautuu "Rasittuneeksi", ½-2 vuorokaudessa. Jos monta päivää peräkkäin ajelee "erittäin rasittuunena" ei oo hyvä juttu (mulle).

"Rasittuneena" pystyy ajelee ihan hyvin. "Tasapainossa" onkin jo ihan kuningasfiilikset.

"Aliharjoitelleena" alkaa henkisesti tympiä. Sinne joutuukin vaan pakkotauolla, sairastelun, matkan ym. seurauksena.

Kaikki nuo fiilikset kuvastuu muuhunkin elämään vaihtelevasti, ei vain pyöräilyyn.

kauris
02.06.2016, 16.06
Joo ja pitkällä rauhallisella lenkillä pääsee tosiaan sinne aivan tappiin mutta toisaalta vaikka aluksi näyttää siltä, että takaisin vain normaalisti rasittuneeksi vie pitkään, kello korjailee arviota yleensä aikaisemmaksi seuraavien päivien nukkumisten ja tekemisten pohjalta, kun huomaa äijän olevankin jo ihan kunnossa :)
Ihme vekotin :)

Eilen tosin kävin noin 3 tunnin vähän reippaammalla lenkillä ja jostain syystä paidan lepatus aiheutti tavallista pahemmin pieleen menneet sykkeet. Seurauksena kello katsoi lenkin olleen äärimmäinen ja palautumisen vievän 8 päivää. Tuollaiset harmittaa. Tänään töihin ajaessa yhdellä teknistä materiaalia olevalla t-paidalla syke pysyi täydellisesti kunnossa. Vaikka ei juuri hikikään tullut, kun ajoin hiljaa ja aamu oli vielä viileähkö. Eilisellä maantielenkillä alla oli tiukka hihaton verkkopaita ja päällä pyöräilypaita joka pääsee liikkumaan sitä verkkopaitaa vasten. Ilmeisesti se yhdistelmä oli tosi hankala. Hiki kuitenkin oli kunnolla eli kosteuden puutteesta ei ollut kyse. En tiedä miksi käyrä oli mitä oli ja rasitustaso sen mukainen.

edit: Eilinen käyrä. Maksimini on noin. 192. Mä en tajuu miksei toi laite osaa niinkin yksinkertaista asiaa, kun yli henkilökohtaiseksi asetetun maksimin yli menneiden sykkeiden leikkaamista pois laskennasta.

http://ep1.pinkbike.org/p0pb13560802/p0pb13560802.jpg

edit2: Tässä tämän aamun palautteluvauhtinen työmatka. Oli sielläkin näköjään kolme alamäessä tullutta häiriöpiikkiä, jotka olisi niin helppo tasoittaa pois ennen ja jälkeen häiriön olevien sykkeiden keskiarvolla tms.

http://ep1.pinkbike.org/p4pb13560809/p4pb13560809.jpg

MTB Fillaristi
02.06.2016, 16.12
Sanoisin joo. Jos olen "erittäin rasittunut" -tilassa ei oikein irtoo. Aika nopeasti tuolta palautuu "Rasittuneeksi", ½-2 vuorokaudessa. Jos monta päivää peräkkäin ajelee "erittäin rasittuunena" ei oo hyvä juttu (mulle).

"Rasittuneena" pystyy ajelee ihan hyvin. "Tasapainossa" onkin jo ihan kuningasfiilikset.

"Aliharjoitelleena" alkaa henkisesti tympiä. Sinne joutuukin vaan pakkotauolla, sairastelun, matkan ym. seurauksena.

Kaikki nuo fiilikset kuvastuu muuhunkin elämään vaihtelevasti, ei vain pyöräilyyn.

Olen ihmetellyt tuota palautustasoa ja sen määräytyvyyttä. Pidättekö mittaria aina päällä vai vain urheillessa? Mulla se on vain urheillessa, pyöräilessä, salilla tai juoksulenkillä päällä.
Saan tehdä todella kovasti töitä, että saan arvin nousemaan erittäin rasittuneeksi. Maanantaina tein 45min kuntosalilla ja noin tunnin pyörällä, 30km sekä vielä illalla 20min juoksua n. 4:30 vauhdilla. Taso nousi juuri ja juuri erittäin rasittuneen puolelle, mutta vain koska edellisenäkin päivänä oli harjoitusta. Siitä sitten seuraavana päivänä sali 45min ja pyöräilyä tunti, n. 30km ja taso putosi erittäin rasittuneesta rasituneeksi, sitten yhden treenin päivä noin tunti ja 10min pyöräilyä, taso oli seuraavana aamuna tippunut rasittuneen alatasolle. Nyt tämän päivän kuntosalitreenillä 45min max voimaa niin taso on juuri ja juuri rasittunut, mutta jos en tee 2 päivään motään, on se jo tippunut ennusteen mukaan tasapainossa alueelle ja sen alatasolle ja sitten päivä vielä niin ollaan aliharjoitelleena. Jos teen vain yhtä treeniä päivässä, niin taso ei oikeastaan koskaan nouse edes tasapainossa tason yli, ellei sitten yksi harjoite ole kova tai pitkä, mutta jos sitä seuraa kevyt päivä niin silloin mennäänkin jo melkein tasapainossa tilan alatasolle ja sen jälkeen aamulla ollaankin jo aliharjoiteltu. Omia tuntemuksia tuo ei vastaa ollenkaan ja onneksi en tuohon luotakkaan vaan kuuntelen kehoa. Nyt vaan tarkoituksella rykäisin kovemman treeniputken ja tutkailin, kuinka mittari ja ohjelma siihen reagoi. Onko muilla samanlaisia huomioita vai mulla jokin asetuksissa tms. pielessä? Harjoitustasoksi olen määritellyt muistaakseni 5 kertaa viikossa ja työ on istumatyötä.

JackOja
02.06.2016, 16.13
...kello korjailee arviota yleensä aikaisemmaksi seuraavien päivien nukkumisten ja tekemisten pohjalta, kun huomaa äijän olevankin jo ihan kunnossa :)

Niin tosiaan, jos on kovin aktiivinen palautuminen ottaa takapakkia ja jos vaan möllöttää päätteen ääressä ja kotona soffalla niin onkin hyvä juttu.

...Pidättekö mittaria aina päällä vai vain urheillessa?

On se ranteessa aina, mutta "päällä" ainoastaan treenatessa.

kauris
02.06.2016, 16.23
MTB fillaristi: Salitreenejä ei laite pidä tosiaan minään eikä lyhyitä (vaikka tunnin) vauhdikkaita esim. pyöräilyjäkään. Laite reagoi erityisesti siis kestoon ja pk-sykkeellä ajetusta 5 tunnin fillarilenkistä saakin erittäin kovan tai äärimmäisen lenkin paljon helpommin.
Toisaalta mun edellinen laita (Suunnon t6) ei ymmärtänyt matalasykkeisten ja pitkien (alkaen yli 2h ) lenkkien päälle. Siinä ison harjoitusvaikutuksen saaminen edellytti nimenomaan kovaa sykettä. Matalan sykkeen 5 h ei ollut rasittava muka yhtään.
Mun käyttöön tämä Polarin laskutyyli sopii paremmin mutta ei sen ehkä ihan niin rankkana tosiaan pitkiä mutta hyvin alhaisen lenkkejä tarttis pitää.

MTB Fillaristi
02.06.2016, 16.24
[/QUOTE] On se ranteessa aina, mutta "päällä" ainoastaan treenatessa.[/QUOTE]

Vaikuttaako tuo ranteessa pitäminen mittaustuloksiin vai ei? Itse en pidä mittaria ranteessa muutoin kuin
urheillessa. Entäs onko tietoa, kuinka palautuminen määritellään? Vaikuttaako siihen jokin mittaustulos, syke tms.
urheilun aikana tms.? Itse olen huomannut, että jostain puntti tai max. vauhtisesta ajosta jalat voi olla vielä melko kireät, eikä todellakaan herkässä ja treenia vastaanottavassa kunnossa ja kello väittää, että olen aliharjoitellut...

kauris
02.06.2016, 16.25
Vaikuttaa mielestäni ranteessa pitäminen. Laite ottaa rasitustasossasi huomioon sen kuinka aktiivinen olet päivisin ja kuinka pitkään ja rauhallisesti nukut yösi.
Minulla laite on kädessä ihan aina. Paitsi saunaan mennessä otan sen pois.

MTB Fillaristi
02.06.2016, 16.28
MTB fillaristi: Salitreenejä ei laite pidä tosiaan minään eikä lyhyitä (vaikka tunnin) vauhdikkaita esim. pyöräilyjäkään. Laite reagoi erityisesti siis kestoon ja pk-sykkeellä ajetusta 5 tunnin fillarilenkistä saakin erittäin kovan tai äärimmäisen lenkin paljon helpommin.
Toisaalta mun edellinen laita (Suunnon t6) ei ymmärtänyt matalasykkeisten ja pitkien (alkaen yli 2h ) lenkkien päälle. Siinä ison harjoitusvaikutuksen saaminen edellytti nimenomaan kovaa sykettä. Matalan sykkeen 5 h ei ollut rasittava muka yhtään.
Mun käyttöön tämä Polarin laskutyyli sopii paremmin mutta ei sen ehkä ihan niin rankkana tosiaan pitkiä mutta hyvin alhaisen lenkkejä tarttis pitää.

Kiitokset vastauksista. Tuo pitänee juurikin Polarin kanssa paikkansa. Pitkästä treenistä tulee helposti rankka, vaikka se ei sitä periaatteessa olisikaan. Itsellä ainakin tunnin maksimivauhtinen treeni tai salitreeni on sellainen, että siitä palautellessa saattaa mennä useampi päivä. Toki tuolloin voi tehdä palauttavaa, mutta Polar ei sitä arvosta ja päädyt aliharjoitelleeksi, vaikka olisit juuri ja juuri toipunut kovan treenin rasituksesta. Kaiketi Polar voisi tuohonkin kehittää jonkinlaisen profiilin, jonka käyttäjä voisi valita.

MTB Fillaristi
02.06.2016, 16.30
Vaikuttaa mielestäni ranteessa pitäminen. Laite ottaa rasitustasossasi huomioon sen kuinka aktiivinen olet päivisin ja kuinka pitkään ja rauhallisesti nukut yösi.
Minulla laite on kädessä ihan aina. Paitsi saunaan mennessä otan sen pois.

Tuokin saattaa sitten vaikuttaa palautumiseeni mittarin mukaan, koska seon muun aikaa täysin paikallaan kaapissa...
Mittari siis olettaa, etten tee yhtään mitään muuta kuin tuon harjoitteen, vaikka saatan toki temuta ulkona pojankin kanssa vaikka pallokentällä tms. tuntitolkulla.

kauris
02.06.2016, 16.36
Joo. Flow-nettisivuilta itse asiassa näetkin sen, jos olet ollut kovin aktiivinen ilman, että itse mittaus on ollut päällä. Siinä näkyy sen rasittuneisuus pylvään nousu sen päivän kohdalla sellaisella vaalean sinisellä värillä. Voit siis päätyä iltaan mennessä rasittuneemmaksi kuin mitä aamulla olit vaikka et mitään sykevyön kanssa tehtyä ja ajastin päällä suoritettua urheilua harrastanutkaan.

kauris
02.06.2016, 16.41
Tässä vielä kuvallinen esimerkki josta näkee ettei palautuminen ole lineaarista, vaan muun elämän huomioon ottavaa.
Lenkki siis punaisella, erityinen joku muu aktiivisuus sinisellä ja palautumisen tila niillä pylväillä. Tuossa esimerkissä siis liikutaan normaalin ja aliharjoitelleen välissä.

http://ep1.pinkbike.org/p4pb13560853/p4pb13560853.jpg

Blizred
02.06.2016, 17.10
Teen varmaan sitten jotakin väärin kun itsellä kello heiluu jatkuvasti erittäin rasittuneen ja rasittuneen välissä?

Morpheus3
02.06.2016, 17.14
Teen varmaan sitten jotakin väärin kun itsellä kello heiluu jatkuvasti erittäin rasittuneen ja rasittuneen välissä?
Onkohan aktiivisuustaso asetettu oikein.

Blizred
02.06.2016, 17.23
Täytyy nostaa se viellä 2->3 kun lauantaina viimein on taas tasapainossa tämän mukaan. Jotenkin hassusti tuo tuntuu menevän että kun palautuu tasapainossa alueelle niin heti ensimmäinen lenkki nostaa sen viikoksi tappiinsa ja loput viikon lenkeistä antavat ihan realistisia 5-16h välillä olevia palautumis aikoja..

Pudeman
02.06.2016, 17.27
Mulla on V800 lisäksi Polarin vaaka, joka säätää tuota rasitustasoa sen mukaan miten painon muutos etenee. Parhaimmillaan 100% tavoite vaati 2h30min hölkkää päivässä. Tästä huolimatta ylirasittunut tasolle ei joutunut kertaakaan, vaikka oma tunne sanoi toista.

Blizred
02.06.2016, 17.40
Jaa kappas olikin tuo harjoitus tausta jäänyt satunnainen tasolle. Kummasti tipahti rasitus taso kun nosti sen nykyiselle "huippuaktiivi" tasolle.

SvaR
02.06.2016, 19.51
Juuri jokunen päivä sitten nostin ihan omien tuntemusten ja ortostaattisten testien perusteella harjoittelutaustan puoliammattilaiseksi. Katsotaan nyt kuinka saa viipottaa menemään tuolla asetuksella.

mkpaa
06.06.2016, 01.50
Sain kerrankin tallennettu gps päällä kokonaisen 600 km brevetin. Havaitsin samalla tuosta recoverystä jännän yksityiskohdan. Se laskee koko rasituksen sille päivälle, jolloin harjoitus aloitettiin. Esimerkiksi minun 600:sta 10 tuntia oli lauantaina ja 22 sunnuntaina. Mutta Polar flown mukaan sunnuntaina olin jo alkanut palautella. :)

plr
06.06.2016, 02.08
Sain kerrankin tallennettu gps päällä kokonaisen 600 km brevetin.

Mikä tuossa tallennuksessa menee yleensä pieleen? Kesällä tarvitsisi suhteellisen pitkää yhtenäistä tallennusta ja laitetta kenties pitää ladata välillä.

mkpaa
06.06.2016, 02.28
Lataus, kun ei tiedä lataustasoa muuten kuin katkaisemalla harjoituksen. Gpsää ei saa myöhemmin uudestaan päälle.

Nyt tuon em. harjoituksen kartta ei näy.

Blizred
06.06.2016, 18.01
Onkos muut huomanneet että muut polarin laitteet pariutuisivat itsestään sykevyön kanssa? Itsellä tuli vastaan kun porukoilla kävin crosstrainerilla ja ihmettelin että miten syke näkyy näytössä vaikkei kädet ole antureillakaan. Enemmän ihmettelin kun v800 näyttää aivan päättömiä lukemia verrattuna crossariin. Tavoite oli pitää sykkeet alle 133 ja v800 mukaan olin mennyt kokoajan lähempänä 170 sykkeitä kuitenkaan sen enempiä hengästymättä ja keskustelemaankin pystyi samalla jonka luulisi olevan hankalaa jos sykkeet todella olisi olleet tuota luokkaa. Tässä siis pointtina että luulin muiden laitteiden häiritsevän tuota sykesensoria mutta ilmeisesti sotkevatkin kellon tulokset ainakin tässä tapauksessa

MTB Fillaristi
08.06.2016, 06.56
Onkos muut huomanneet että muut polarin laitteet pariutuisivat itsestään sykevyön kanssa? Itsellä tuli vastaan kun porukoilla kävin crosstrainerilla ja ihmettelin että miten syke näkyy näytössä vaikkei kädet ole antureillakaan. Enemmän ihmettelin kun v800 näyttää aivan päättömiä lukemia verrattuna crossariin. Tavoite oli pitää sykkeet alle 133 ja v800 mukaan olin mennyt kokoajan lähempänä 170 sykkeitä kuitenkaan sen enempiä hengästymättä ja keskustelemaankin pystyi samalla jonka luulisi olevan hankalaa jos sykkeet todella olisi olleet tuota luokkaa. Tässä siis pointtina että luulin muiden laitteiden häiritsevän tuota sykesensoria mutta ilmeisesti sotkevatkin kellon tulokset ainakin tässä tapauksessa

Joo V800:ssa on ainakin toiminto, jonka saa päälle ja pois verkossa. Sieltä voi siis valita, että näytetäänkö syke muille laitteille, kuten esimerkiksi juurikin vaikka crossarille tai juoksumatolle. Käytän itse tuota toimintoa salilla, jolloin mittari näyttää lukeman mm. juoksumaton näytöllä vaikka en sykekahvoja koskekkaan.

MTB Fillaristi
08.06.2016, 07.11
Täytyy nostaa se viellä 2->3 kun lauantaina viimein on taas tasapainossa tämän mukaan. Jotenkin hassusti tuo tuntuu menevän että kun palautuu tasapainossa alueelle niin heti ensimmäinen lenkki nostaa sen viikoksi tappiinsa ja loput viikon lenkeistä antavat ihan realistisia 5-16h välillä olevia palautumis aikoja..

Nyt olen seurannut palautumista ja täytyy todeta, että Flown mukaan palautuminen mulla on kyllä melkoista. Pidin nyt myös viikonloppuna kelloa kädessä koko ajan, eikä tuo juuri vaikuttanut mun palautumiseen hidastavasti. Katsoin Flowsta treenejä, eilistä ennen 15 päivää treeniä ja 19 harjoitetta tunnin ja kahden tunnin väillä päivässä. Eilen sitten pidin lepopäivän ja nyt aamulla taso on aliharjoitellut... Ensimmäsellä noista kahdesta viikosta tasot nousi vielä erittäin rasittuneeksikin, mutta nyt viime viikolla vain rasittuneeksi ja oikeastaan vain hetkeksi. Jokaisen aamun aloitin selkeästi tasapainon puolelta. (Balanced). Tuota lepopäivää ennen tein vieläpä kaksi treeniä, palauttavan pyörälyn 17,62km (41;22min) ja sitten juoksulenkin illalla, vauhtileikittely, jossa juoksin vajaa 30min niin, että alussa km vauhti oli n. 5:30 luokkaa ja lopussa 3:30/km (sykkeet 141 - 185) Ei siis täysiä mutta reipasta menoa.
Mutta siis nyt yhden lepopäivän jäkeen olen aliharjoitellut. (undertrained). Tuo on oikeastaan ainut asia, mikä ihmetyttää Polarin V800 mallissa. Muuten hyvä ja treenien analysointi ym. selkeät Flowssa. Jos joku aloittelija seuraisi treeniä ja palautusta Flowsta, niin ainakin mun kokemuksen mukaan helposti treenaisi liikaa, koska jo yksi lepopäivä tekee sinusta aliharjoitelleen, mikä lienee ei ole tarkoitus.

PetriV
08.06.2016, 10.06
Onko laitteeseen tullut jokin uusi energiasyöppö päivitys viime aikoina vai mistä johtuu, että nykyään kelloa saa ladata vähintään 4 päivän välein? Ja ns. aktiivista GPS-aikaa tulee tuona aikana suunnilleen 4h. Vielä pari viikkoa sitten akku tuntui kestävän paremmin.

MTB Fillaristi
08.06.2016, 10.24
Onko laitteeseen tullut jokin uusi energiasyöppö päivitys viime aikoina vai mistä johtuu, että nykyään kelloa saa ladata vähintään 4 päivän välein? Ja ns. aktiivista GPS-aikaa tulee tuona aikana suunnilleen 4h. Vielä pari viikkoa sitten akku tuntui kestävän paremmin.

En ole huomannut moista vaikka olen päivittäyt laitteen aina, kun ohjelma on sitä ehdottanut.

JackOja
08.06.2016, 10.59
En ole minäkään huomannut... sellaiset vajaa 10h treeniä (GPS päällä) ja sitten pitää ladata.

kauris
08.06.2016, 11.07
Mä olen ollut huomaavinani, että viimeisinä viikkoina tai kuukausina akku on loppunut aiempaa nopeammin. Tämä on kaikki vain tunnetta mutta mun mielestä erityisesti harjoitukset kuluttaa nykyään enemmän. Normaalissa päiväkäytössä pysyy virta ehkä ihan hyvin. Esim. eilen illalla latasin ja edelleen näyttää 100 %. Sen sijaan nämä mun noin 50 min työmatkat suuntaansa kuluttaa parissa päivässä akun loppuun. Ennen pystyi ajamaan mielestäni useampia päiviä.

HanJuh
08.06.2016, 11.26
Kymmenisen tuntia treeniä ja sitten lataus.
Viimeisen päivityksen jälkeen tuntuu haeskelevan GPS satelliitteja pidempään kuin samassa paikassa ennen.

-Juha

mkpaa
08.06.2016, 11.52
Lataus, kun ei tiedä lataustasoa muuten kuin katkaisemalla harjoituksen. Gpsää ei saa myöhemmin uudestaan päälle.

Nyt tuon em. harjoituksen kartta ei näy.

Asiakaspalvelun mukaan kyseessä oli laitteessa itsessään oleva korruptoitunut tiedosto.

PetriV
08.06.2016, 13.05
Mä olen ollut huomaavinani, että viimeisinä viikkoina tai kuukausina akku on loppunut aiempaa nopeammin. Tämä on kaikki vain tunnetta mutta mun mielestä erityisesti harjoitukset kuluttaa nykyään enemmän. Normaalissa päiväkäytössä pysyy virta ehkä ihan hyvin. Esim. eilen illalla latasin ja edelleen näyttää 100 %. Sen sijaan nämä mun noin 50 min työmatkat suuntaansa kuluttaa parissa päivässä akun loppuun. Ennen pystyi ajamaan mielestäni useampia päiviä.

Täysin sama kokemus on itselläkin. Kuinkahan pitkäikäisiä kelloissa olevat akut ovat? Oma kello on ollut vasta reilun vuoden.

MTB Fillaristi
08.06.2016, 14.46
Täysin sama kokemus on itselläkin. Kuinkahan pitkäikäisiä kelloissa olevat akut ovat? Oma kello on ollut vasta reilun vuoden.

Mulla on hankittu melko heti kun tuli markkinoille, eikä ongelmaa ole akun keston suhteen. Onkohan teillä puhelin ja bluetooth päällä, joka sitten synkkaisi puhelinta koko ajan?
TUo toki vie sitten normi käyttöön verrattuna enemmän virtaa.

cyclomiha
09.06.2016, 16.07
Mulla on hankittu melko heti kun tuli markkinoille, eikä ongelmaa ole akun keston suhteen. Onkohan teillä puhelin ja bluetooth päällä, joka sitten synkkaisi puhelinta koko ajan?

Jep, BT kuluttaa selvästi enemmän laitteen akun varausta. Kyllästyin usein toistuvaan lataukseen ja disabloin synkan puhelimen kanssa. Akuthan menettävät ajan ja käytön myötä pikkuhiljaa kapasiteettiaan eikä Polarin akut ole poikkeus. Oma laitteeni vaihtuu uuteen kun lasin alle ilmaantui vesihöyryä. Posti-Pate tuo uuden ja paluupostissa kempeleelle lähtee vanha, mielestäni oikein mallikasta toimintaa Polarin suunnalta :)

PetriV
11.06.2016, 20.09

En pidä puhelimessa bluetoothia päällä. Ylipäätään joskus vuosi sitten synkkasin pari kertaa puhelimen kanssa, mutta se oli niin onnetonta, että se jäi sikseen.

Nyt kun laite on latauksessa huomista Pirkan Pyöräilyä varten, niin vajaassa kahdessa tunnissa akku ei ole lataunut täyteen. Koneella Flow sanoo 'ladataan akkua...', mutta kellossa ei näytä tapahtuvan mitään. Laite kuitenkin on ladannut akkupalkin lähes täyteen, mutta ei täyteen ja irroittaessa kellon lautauksesta ei tule 100% lukemaa palkin viereen.

Kokeeksi tuli irroitettua kello, piuha ja puhdistettua kaikki kosketuspinnat. Ehkä kello saadaan nyt täyteen virtaa.

cyclomiha
11.06.2016, 23.52
Itse lataan max 700mAh laturilla ja hyvin toimii. rMBP:n kautta ladattaessa (via USB) homma kestää ja normaalisti vielä seuraavanakin päivänä näkyvä akun lataus 100% ei toteudu. Ja kannattaa muistaa että koskaan ei pidä mennä lataamaan akkua (ei edes Polarin) jos on oletettavaa että akun lämpötila. on alle nolla astetta Celsiusta

Sent from my H60-L04 using Tapatalk

Blizred
13.06.2016, 09.18
Ensimmäsellä noista kahdesta viikosta tasot nousi vielä erittäin rasittuneeksikin, mutta nyt viime viikolla vain rasittuneeksi ja oikeastaan vain hetkeksi. Jokaisen aamun aloitin selkeästi tasapainon puolelta. (Balanced). Tuota lepopäivää ennen tein vieläpä kaksi treeniä, palauttavan pyörälyn 17,62km (41;22min) ja sitten juoksulenkin illalla, vauhtileikittely, jossa juoksin vajaa 30min niin, että alussa km vauhti oli n. 5:30 luokkaa ja lopussa 3:30/km (sykkeet 141 - 185) Ei siis täysiä mutta reipasta menoa.
Mutta siis nyt yhden lepopäivän jäkeen olen aliharjoitellut. (undertrained).

Melko jännä keksintö. Tuli nyt pidettyä useita päiviä taukoja jotta pääsi tuonne tasapainon ja aliharjoitelleen väliin ja sieltä se vaan taas eilen maastopyörä lenkiltä 1h20min 160keskisykkeillä) pamautti taas palautumis ajaksi 3pv 12h eli suoraan ylirasittunut. Tosin nyt on sykesensorikin selkeästi seonnut jossain kohdassa kun maksimi sykkeet olivat käyneet 216. Täytynee vaihtaa varuiksi patteri tuohon ja jollei apua niin laittaa polarille viestiä että mikähän tossa pikku mötikässä tai kellossa on pielessä

JackOja
13.06.2016, 09.35
...eilen maastopyörä lenkiltä 1h20min 160keskisykkeillä) pamautti taas palautumis ajaksi 3pv 12h...

Kyllä tuo minusta noilla keskisykkeillä ihan normaalilta kuullostaa. Toki ne häiriösykkeet kannattaa eliminoida.

Itse vedin lauantaina semi-mtb -lenkin 111km@6:40 keskisykkeellä 148 ja palautumisajaksi tuli 8 päivää :)

Nyt kun on ottanut iisisti sen jälkeen kello näyttäis, että perjantaina klo 14:30 olisin tasapainossa. Tuostakin se vielä tippunee ainakin vuorokaudella jos ei hanki lisää rasitusta.

Pikemminkin ajattelisin, että MTB fillaristin kellossa tai asetuksissa on jotain feelua. Tai sitten ko. hemmo on supermies.

Blizred
13.06.2016, 13.34
No juu totta toki tuokin. Täytynee se patteri vaihdella ja kokeilla uudemman kerran taasen. Hullultahan tuo 3pv tuntuu omien tuntemusten pohjalta mutta kaippa siinä jotain järkiperäistä pohjaakin on. :)

MTB Fillaristi
13.06.2016, 13.54
Kyllä tuo minusta noilla keskisykkeillä ihan normaalilta kuullostaa. Toki ne häiriösykkeet kannattaa eliminoida.

Itse vedin lauantaina semi-mtb -lenkin 111km@6:40 keskisykkeellä 148 ja palautumisajaksi tuli 8 päivää :)

Nyt kun on ottanut iisisti sen jälkeen kello näyttäis, että perjantaina klo 14:30 olisin tasapainossa. Tuostakin se vielä tippunee ainakin vuorokaudella jos ei hanki lisää rasitusta.

Pikemminkin ajattelisin, että MTB fillaristin kellossa tai asetuksissa on jotain feelua. Tai sitten ko. hemmo on supermies.

En tiedä supermiehestä, mutta paljoa enempää ei pysty tai kerke harjoittelemaan ja yhden lepopäivän jälkeen aliharjoitellut. Laittaisin tänne grafiikkaa ihmeteltäväksi, jos se onnistuisi ilman linkkausta jollekin serverille. Muuten kellossa mulla asetukset niin, että en ole päivisin ns. aktiivinen töissä. Istuskelen koneen ääressä. Sitten treeniä noin se 5x viikossa, olen myös asettanut painon, pituuden iän ym. oikein. Samoin sykerajat sekä hapenoton kohdilleen, perustuen mattotestiin, jossa nuo on mitattu. Nyt jos tekisin vain 5 kertaa viikossa treeniä, olisin aina tasapainon alarajalla tai lepopäivän jäkeen alle tuon. En tiedä mitä tuossa voisi muuttaa. Lauantaina 65min lenkki reipasta vauhtia ja eilenkin vedin tempoa lenkillä toisen puolikkaan yhteensä 65min. Eka puolikas vastatuulipätkällä tasaista reipasta ja loput 15km sitten melkolailla niin kovaa kuin pääsin. Koko lenkin keskivauhti 28,3km/h, mutta takas päin km vauhdit noin 32-35km/h ja kovin yksittäinen kilometri 46,8km/h ja max vauhti tuolla kilsalla 51,4km/h. Sykkeet 5 tasoa 2%, 4 tasoa 14% ja 3 tasoa 69% ja 1 tasoa 1%. Muutenkin lenkillä ja treenatessa tuota keskiarvoa treeneistä kun katson niin sykealueiden kuormitus on melkolailla pyramidi niin, että 3 aluetta on eniten, sitten 4. ja 2. Nyt aamulla tuli käytyä jo salilla 40min, Palautustaso on tasapainossa, Launataina se nousi aivan tasapainossa alueen ylärajalle, mutta eilisen treenin jäkeen taso nousi vain hieman edellisestä, nyt aivan tasapainon ja rasittuneen rajalle. Nyt siis aamuisen treenin jäkeen taso tasapainossa ja ennusteen mukaan, jos en tee mitään niin torstaina ollaan taas aliharjoiteltu.

MTB Fillaristi
13.06.2016, 14.00
En tiedä supermiehestä, mutta paljoa enempää ei pysty tai kerke harjoittelemaan ja yhden lepopäivän jälkeen aliharjoitellut. Laittaisin tänne grafiikkaa ihmeteltäväksi, jos se onnistuisi ilman linkkausta jollekin serverille. Muuten kellossa mulla asetukset niin, että en ole päivisin ns. aktiivinen töissä. Istuskelen koneen ääressä. Sitten treeniä noin se 5x viikossa, olen myös asettanut painon, pituuden iän ym. oikein. Samoin sykerajat sekä hapenoton kohdilleen, perustuen mattotestiin, jossa nuo on mitattu. Nyt jos tekisin vain 5 kertaa viikossa treeniä, olisin aina tasapainon alarajalla tai lepopäivän jäkeen alle tuon. En tiedä mitä tuossa voisi muuttaa. Lauantaina 65min lenkki reipasta vauhtia ja eilenkin vedin tempoa lenkillä toisen puolikkaan yhteensä 65min. Eka puolikas vastatuulipätkällä tasaista reipasta ja loput 15km sitten melkolailla niin kovaa kuin pääsin. Koko lenkin keskivauhti 28,3km/h, mutta takas päin km vauhdit noin 32-35km/h ja kovin yksittäinen kilometri 46,8km/h ja max vauhti tuolla kilsalla 51,4km/h. Sykkeet 5 tasoa 2%, 4 tasoa 14% ja 3 tasoa 69% ja 1 tasoa 1%. Muutenkin lenkillä ja treenatessa tuota keskiarvoa treeneistä kun katson niin sykealueiden kuormitus on melkolailla pyramidi niin, että 3 aluetta on eniten, sitten 4. ja 2. Nyt aamulla tuli käytyä jo salilla 40min, Palautustaso on tasapainossa, Launataina se nousi aivan tasapainossa alueen ylärajalle, mutta eilisen treenin jäkeen taso nousi vain hieman edellisestä, nyt aivan tasapainon ja rasittuneen rajalle. Nyt siis aamuisen treenin jäkeen taso tasapainossa ja ennusteen mukaan, jos en tee mitään niin torstaina ollaan taas aliharjoiteltu.

Katsoin tuossa mielenkiinnosta, miten palautuminen meni reilun vuoden takaisen puolimaratonin jäkeen. Loppuaika oli noin 1:40 ja rasitustaso erittäin rasittunut. Siitä 3 lepopäivää ja taso oli pudonnut tasapinossa alueelle. 4 päivänä tein palauttavan 47min pyörälenkin ja sitäseuraavana päivänä lepo ja taso, aliharjoitellut. Sitten 7 seuraavaa päivää, jokaisena noin 50min pyöräilyä ja koko ajan tasona aliharjoitellut. Sitten kovempi 50min lenkki ja taso nousi sentään tasapainossa puolelle ja tuon jälkeen olen ilmeisesti hermostunut kun taso on alhainen ja olen heittäyt 30min juoksulenkin ja 50min pyörälenkin ja saanut tason nousemaan rasittuneeksi.

plr
13.06.2016, 15.45
Ennen eilistä Pirkan pyöräilyä V800 näytti tilaksi aliharjoitellut. Laitteen arvio on nyt, että sunnuntaina aamulla palataan ylirasittuneesta tasapainoon. Kevyehköä viikkoa pitäisi pitää, mutta katsotaan nyt.

Ski
13.06.2016, 17.35
Voi ajaa palauttavaa treeniä ihan huolella, palauttaa sua silti .

Polun tukko
17.06.2016, 17.54
Jokos tässä on strava synkronointi? Live segmenttejä ei taida olla?

Pudeman
17.06.2016, 17.56
Synkronoi V800 Flow palveluun. Flow tili linkitetään Stravaan ja tiedot siirtyvät automaagisesti.
Live seurantaa ei ole.

Blizred
25.06.2016, 21.31
Ilmeisesti kellossa ollut mulla koko ajan ongelma eikä niinkään tuossa h7. Nyt pidempään seurannut salilla käydessä että kello antaa jatkuvasti 30-40lyöntiä korkeampaa sykettä kuin salilla kuntopyörä,crossi,juoksumatto. No oli miten oli lopullinen niitti tuli tänään kun kello ei enään synkronoi puhelimen kanssa ollenkaan ja tietokoneelle antaa herjat aktiivisuus tietojen puutteesta sekä ilmeisesti bluetooth häikästä (btdev). Maanantaina yhteys huoltoon ja toivon mukaan nopeasti uutta kapinetta tilalle.

Pudeman
25.06.2016, 21.53
Polarilla taitaa olla nyt synkronointiongelmia. Tsekkaa Twitterin puolelta.

Morpheus3
25.06.2016, 22.04
Sama aktiivisuustietojen synkronointiongelma täälläkin päällä, joten taitaa olla serverin päästä johtuvaa.

Blizred
25.06.2016, 22.28
Kiitos tiedosta!!

PPP
25.06.2016, 22.29
"Attention Flow users! Unfortunately the issues with syncing to Flow are still ongoing. We are working towards a fix. Sorry for the delay"

Jostain eilisestä lähtien?

https://twitter.com/PolarGlobal

Pudeman
25.06.2016, 22.32
Juu, mulla näyttää 24.6. klo 00:00 viimeisin synkronointi.

Blizred
25.06.2016, 23.10
Kerkesin jo tuolla aiemmin kiroamaan laitteen alimpaan helvettiin ja palauttamaan tehdas asetukset. Joten palautuu synkronointi sitten kun palautuu =D

HanJuh
26.06.2016, 01.01
Ei edelleenkään toimi synkronointi

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

äss
26.06.2016, 02.16
Hm synkronoin kyllä ite joskus 23 jälkeen ja toimi, en ole kyllä edes huomannu ettei toimisi vaan perjantaina oli kyllä välipäivä. :)

colli
26.06.2016, 08.50
Synkronoi joo, mutta harjoitukset ei ainakaan minulla näy Flowssa.

Vaihtaja
26.06.2016, 11.38
Eilen tuli synkronoinnin kanssa tuskailtua. Harjoitukset eivät siirry Flow-sovellukseen sen paremmin piuhalla kuin BT:llakaan. Epäonnistunut synkkausyritys myös nollasi päivän aktiivisuustiedot. Polarin Facebook-ryhmässä tästä näyttää olevan juttua.

Blizred
26.06.2016, 15.27
Harjoitukset siirtyy mikään muu ei. Jotain hyvääkin tästä. Tehdas asetuksien palautusten jäljiltä laite näyttää taas sykkeet "oikein" lenkkeillessä.

äss
26.06.2016, 17.40
Niin no en nyt yöllä alkanut erittelemään mitkä kaikki toimii, kaikki toimii itellä, juuri nyt taas siirsin lenkin ja hyvin näkyy flowssa. Kerran on ollu joskus aikoinaan raskaat synkkausongelmat ja sillo olikin joku isompi häikkä, muuten ei ole kyllä ollut mitään. Varmaankin suunnilleen joka toinen päivä tulee synkattua. Laitekin toiminu moitteettomasti sen reilun 1.5v mitä ollu, enkä kyllä tosiaankaan ole hellinyt sitä. Ehkä on ollut hyvä tuuri. =)

Ei ole bluetoothia eikä appeja, kun on wp...eli letku persiiseen ja läppäriin kiinni meiningillä.

Tiedä sitten miksi mulla toimii nyt, jos kerta on yleisiä ongelmia päällä, mutta en valita.

"In the mean time do not do the factory reset to your wrist unit. Activity data is safe in your wrist unit and can be transferred, once the issue is solved."

MTB Fillaristi
27.06.2016, 08.51
Viimeisin tieto: "Team Polar Cause for activity data transfer problem has been found. System testing is ongoing. Estimated time for fix release is Mon 27th. Thank you for your patience!
06/26/2016, 19:40"

cyclomiha
27.06.2016, 16.39
Our team is busy working on the issue with syncing your devices. Please do not perform a factory reset as this will erase your history. 3:38 AM - 26 Jun 2016
Minulla meni Todays' Activity nollaan kun yritti synkata, samoin Recovery status on virheellinen. Toivottavasti Polar oppii tästä tapahtumasta jotain ettei jatkossa pääse tilanne toistumaan.

Pudeman
27.06.2016, 16.58
Mennee huomiseen:
We're working hard to fix the sync issue. We'll update the status here again on Tue June 28 around 9.30 am (GMT +3). Thanks for patience!

foam
28.06.2016, 22.08
Onko täällä kelään tietoa koska julkaostaan uudet värit?

anon1357
29.06.2016, 09.57
Voisiko joku mittailla latauskaapelin päästä +5 V ja 0 V nastojen paikat, ja kertoa niiden sijainnin kellossa. Lähdin lomalle ja unohdin latauskaapelin kotio, ja kello näyttää nyt 8% varausta. Ajattelin teurastaa halvan USB-johdon ja ladata kelloa suoraan pinneistä johdon päähän laitettavilla kapeilla piikeillä.

Unsteady
29.06.2016, 10.32
Onko täällä kelään tietoa koska julkaostaan uudet värit?
Jostain luin, että ensi kuussa tulisivat. Jos nyt jo haluaa sen niin pitää ostaa Javier Gomez Noya Special Edition malli

Staara
03.07.2016, 21.27
Onko muilla ollu Polar V800 kanssa ongelmia strava synkkauksessa? Eilen havaitsin että synkkaus ei toiminu ja varmuudella uudelleen tein nuo toimenpiteet synkkaukseen eli entisen purku ja uuden tekeminen ja ei edelleekään toimi..ihime homma..lieneeköhän ohjelmistobugi?

Bikefiction
03.07.2016, 21.54
Mulla sama...sekä V800 että V650. Luulen, että meni sekaisin tuossa niiden Flow palvelun hajoamisen yhteydesä viime viikolla...

plr
03.07.2016, 22.01
Tänään synkkasi V800 Stravaan, mutta viikolla bugasi.

Frosty
03.07.2016, 22.16
Strava-synkka toimi torstaina, bugitti perjantaina, ja toimi taas eilen. Perjantaina harjoitustiedoston manuaalinen siirto tietokoneen kautta Stravaan toimi ihan oikein.

Stasipamppu
04.07.2016, 18.04
Pientä viivettä ollut automaattisessa synkkauksessa. Lauantain lenkki ilmestyi stravaan sunnuntaina ja eilisen lenkki ilmestyi tänään.

Korkkari
09.07.2016, 12.16
Tuli hankittua itselle tuo V800, miten tuo korkeuden kalibrointi oikein pelaa, kun aika paljon tulee kotoa käsin käytyä lenkillä, niin mittari näyttää aina 100 metriä lähtiessä liikaa.

Onko se tosiaan sellainen että joka lenkille pitäs kalibrointi suorittaa uudestaan??

Morpheus3
09.07.2016, 13.32
Tuli hankittua itselle tuo V800, miten tuo korkeuden kalibrointi oikein pelaa, kun aika paljon tulee kotoa käsin käytyä lenkillä, niin mittari näyttää aina 100 metriä lähtiessä liikaa.

Onko se tosiaan sellainen että joka lenkille pitäs kalibrointi suorittaa uudestaan??
Kyllä pitää jos sen haluaa näyttävän korkeuden edes sinnepäin, koska mittaus perustuu barometriin.

CamoN
09.07.2016, 16.19

Sää vaikuttaa ilmanpaineeseen. Mitään tiettyä painetta ei voi siis asettaa oletukseksi tietylle korkeudelle (tai paikalle), koska ilmanpaine sillä paikalla elää jatkuvasti. GPS-paikkatiedosta on saatavissa myös jonkinlainen korkeuskoordinaatti, mutta GPS-järjestelmää ei ole tehty korkeuden mittaukseen. Fiksu laite osaa yhdistää GPS-pohjaista ja barometripohjaista korkeustietoa. Erikoisfiksu laite osaa hakea yleisimpien aloituspaikkojen korkeustiedon jostain luotettavasta tietokannasta. En osaa sanoa onko sellaisia urheiluseurantaan tarkoitettuja laitteita olemassa.

Joka tapauksessa jättäisin stressaamatta jos barometripohjainen korkeustieto on pielessä. Korkeusminimit ja -maksimit ovat kiinnostavia vain harvoin. Sen sijaan korkeuden muutoksen mittauksessa barometri toimii erittäin hyvin, ja nousumetrit lienee usein se kiinnostavin osa korkeustiedossa. Ja ne laite mittaa oikein korkeuskalibroinnista riippumatta.

wanhus
09.07.2016, 20.12
Jos ei omista tieteellistä kalustoa omasta takaa, barometrin saa kalibroitua tonteille ilmatieteenlaitoksen avulla. Tuolta kun hakee oman kotipaikkakunnan: http://ilmatieteenlaitos.fi/saa-ja-meri ja etsii sääaseman tiedoista lukeman, ei yleensä älyttömän kauas mene. Jos ei asu barometri-paikkakunnalla, voi etsiä esim. lähimmän pohjoisen ja lähimmän eteläisen kaupungin joiden keskiarvon heittää mittariin. Oman Casion barometri on toiminut tuolla tavalla uskomattoman tarkasti. Korkeus heittelee sään mukaan, mutta barometri seuraa aina tarkasti lukuja joita sääasemat heittelevät.

miku80
13.07.2016, 23.41
Tänään oli jostain syystä kello hävittänyt kaikki lajiprofiilit mikä oli melkoinen yllätys kun lenkille lähtiessä ei starttinamiskasta tapahtunut mitään. Syncci koneen kanssa kuitenkin palautti lajiprofiilit.

Onko kellekkään käynyt vastaavaa?

jalu78
27.07.2016, 18.45
Terve! Tuli hankittua V800, käytössä polar flow. Aiemmin käyttänyt sport trackeria puhelimella ihan vaan matkojen mittaamiseen ja karttojen piirtämiseen ilman sykevyötä. Saako V800 synkkaamaan sport trackeriin tai stravaan? Pitääkö ohjelmat laittaa erikseen käyntiin kun lähtee reenaamaan vai onnistuuko kaikki kertasynkkauksella?

Pudeman
27.07.2016, 19.03
Polarin tilin voi linkittää Stravaan, jolloin tiedot siirtyvät sinne lenkin jälkeen. Live seurannasta en tiedä.

jalu78
27.07.2016, 19.33
Kerroppas puusilmälle miten se onnistuu... :)

E:löyty ohjeet stravalle

PetriV
30.07.2016, 10.21
Nyt tuohon kellon akkuun on palanut hermot lopullisesti.

Kello on ostettu joulukuun lopulla 2014 ja nyt akku pitää ladata päivittäin! Käyttöä tulee ~1.5-2h päivässä ja GPS on virransäästö-moodilla, koska ilman sitä loppuisi kotimatkalla akku. Laitoin viestiä Polarille, että olisikohan akkua mahdollista vaihtaa, mutta vastausta ei ole kuulunut. Onko kenelläkään tietoa mahdollisesti akkuja vaihtavista liikkeistä?

SvaR
31.07.2016, 08.58
Jännä että polarin sivut ei mainitse akun vaihtoa tuolle vaan ainoastaan m400 a'20€
Etukannen vaihto osiossa taas mainitaan että hinta ei sisällä ei sisällä akkua, joka nyt viittais että se on vaihdettavissa.

MTB Fillaristi
31.07.2016, 14.22
Nyt tuohon kellon akkuun on palanut hermot lopullisesti.

Kello on ostettu joulukuun lopulla 2014 ja nyt akku pitää ladata päivittäin! Käyttöä tulee ~1.5-2h päivässä ja GPS on virransäästö-moodilla, koska ilman sitä loppuisi kotimatkalla akku. Laitoin viestiä Polarille, että olisikohan akkua mahdollista vaihtaa, mutta vastausta ei ole kuulunut. Onko kenelläkään tietoa mahdollisesti akkuja vaihtavista liikkeistä?

Vaihdosta en tiedä, mutta Polaria myyvistä liikkeistä kannattaa kysyä, jos Polar ei otse vastaa. Ongelmasta tuli mieleen se, että eihän jokin langaton synkkaus tms. ole koko aikaa päällä ja näin kommunikointi puhelimen tms. kanssa? Tuo käyttää toki virtaa paljon, jos on aktiivinen. Mulla säilyy virta kellossa viikonkin, mutta en pidäkkään sitä kädessä kuin urheillessa ja joskus vapaa-ajan aktiviteeteissa vain ns. päivittäistä aktiivisuutta mitatakseni. Tuolloin toki gps tai ajanotto ei ole päällä. Eikös se kello kestä aktiivista mittausta gps päällä noin 8 tuntia? Jos se ei tuota pidä, niin silloin on todennäköisesti jossain ongelma tai sitten synkkaus päällä langattomasti koko ajan tms.

PetriV
01.08.2016, 18.05
Vaihdosta en tiedä, mutta Polaria myyvistä liikkeistä kannattaa kysyä, jos Polar ei otse vastaa. Ongelmasta tuli mieleen se, että eihän jokin langaton synkkaus tms. ole koko aikaa päällä ja näin kommunikointi puhelimen tms. kanssa? Tuo käyttää toki virtaa paljon, jos on aktiivinen. Mulla säilyy virta kellossa viikonkin, mutta en pidäkkään sitä kädessä kuin urheillessa ja joskus vapaa-ajan aktiviteeteissa vain ns. päivittäistä aktiivisuutta mitatakseni. Tuolloin toki gps tai ajanotto ei ole päällä. Eikös se kello kestä aktiivista mittausta gps päällä noin 8 tuntia? Jos se ei tuota pidä, niin silloin on todennäköisesti jossain ongelma tai sitten synkkaus päällä langattomasti koko ajan tms.

Eipä pitäisi olla mikään synkkaus päällä. Kännykästä on bluetooth pois ja näin pitäisi olla myös kellosta.

Eilen selvittelin asiaa Prismasta ja selvisi, että Timanttiset on valtuutettu huoltoliike Tampereella. Tänään kävin sitten töiden jälkeen kyselemässä, niin selvisi että akunvaihto maksaisi 160€! Miten voi olla, että monta sataa maksaneen kellon akku kestää kunnollisena 1.5 vuotta ja sitten vaihto maksaa melkein puolet kellon arvosta?!

Suosi suomalaista ja maksa tyhjästä! On kyllä viimeinen tuote mitä tulee ostettua Polarilta, jos tämä tosiaan näin menee.

Yussu
01.08.2016, 18.23
Eipä pitäisi olla mikään synkkaus päällä. Kännykästä on bluetooth pois ja näin pitäisi olla myös kellosta.

Eilen selvittelin asiaa Prismasta ja selvisi, että Timanttiset on valtuutettu huoltoliike Tampereella. Tänään kävin sitten töiden jälkeen kyselemässä, niin selvisi että akunvaihto maksaisi 160€! Miten voi olla, että monta sataa maksaneen kellon akku kestää kunnollisena 1.5 vuotta ja sitten vaihto maksaa melkein puolet kellon arvosta?!

Suosi suomalaista ja maksa tyhjästä! On kyllä viimeinen tuote mitä tulee ostettua Polarilta, jos tämä tosiaan näin menee.

Onkohan kyseessä ensimmäistä valmistuserää oleva kello? Ensimmäisissä kelloissa ongelmana oli viallinen akku joka monella turposi (takakansi nousi aavistuksen kuprulle) ja samalla tuhosi tiivisteet.

Jos et ole vielä tehnyt reklamaatiota Polarille niin suosittelisin kokeilemaan. Missään tapauksessa kello (akku) ei täytä speksejä.

PetriV
01.08.2016, 18.39
Onkohan kyseessä ensimmäistä valmistuserää oleva kello? Ensimmäisissä kelloissa ongelmana oli viallinen akku joka monella turposi (takakansi nousi aavistuksen kuprulle) ja samalla tuhosi tiivisteet.

Jos et ole vielä tehnyt reklamaatiota Polarille niin suosittelisin kokeilemaan. Missään tapauksessa kello (akku) ei täytä speksejä.

Ei mitään hajua, että onko ensimmäistä valmistuserää. Kello on ostettu joulukuussa 2014 ja siinä on tuo, ilmeisesti uudempi, klipsulaturi. Myöskään takakansi ei ole ollenkaan kuprulla, ei ainakaan niin että sen huomaisi paljaalla silmällä.

Pistin viime viikon torstaina jo viestiä Polarille, mutta sieltä ei ole kuulunut mitään takaisin vielä. Timanttisilla kelloseppä kehotti myös ottamaan uudestaan yhteyttä puhelimitse. Täytyneepä tehdä niin huomenna kunhan töiltä kerkiää. Mietin myös mahdollista ilmoittamista kuluttuja-asiamiehelle, uskoisin että näin kalliin tuotteen voi odottaa toimivan pidempään kuin 1.5v vaikka Polarin sivuilla sanotaankin, että akku ei kuulu takuun piiriin.

edit.
Taidanpa myös pistää viestiä Gigantille mistä laite on ostettu. Ehkä tässä jotain kautta saa valoa tunnelin päähän.

Pudeman
01.08.2016, 19.43
Outoa. Itselläni on vain hyviä kokemuksia Polarin asiakaspalvelusta. Omaani meni huurretta lasin alle ja lopulta hyytyi. Viesti aspaan sarjanumeron ja takuukuitin kera. Kohta tuli viesti, että uusi laite matkalla ja palautuskuori vanhalle laitteelle.

Omassani, näissä molemmissa, on ne ilmoitukset päällä ja GPS aktiivisessa käytössä. Silti akku kestää pari viikkoa.

kauris
02.08.2016, 07.40
Puhelimella yhteydenotosta on myös hyviä kokemuksia minulla.

PetriV
04.08.2016, 07.52
Hienosti kyllä Polarin asiakaspalvelu suhtautui kun sinne soitti. Selitin vian ja sieltä heti sanottiin, että menee takuuseen kunhan lähetän kellon korjattavaksi. Nyt vain odotellaan kauan menee kun eilen sain lähetettyä.

mikkol82
04.08.2016, 09.12
Kannattaa koittaa tinkiä vaihtolaite itselle ennenkuin lähettää omansa pois. Oma meni vaihtoon pätkivän pc-yhteyden takia, silloin tuli vastaus että sinulle on lähetetty uusi laite, palauta vastaavat vanhat tänne kun uudet ovat saapuneet perille.

plr
06.08.2016, 15.38
Laitoin V800:n GPS-virransäästötilaan, kun ajoimme pidemmän matkan eikä laitteen akku olisi kestänyt muutoin. Lenkin tiedot näkyvät synkan jälkeen Polarin Flow -palvelussa. Flow synkkaa tiedot Stravaan, mutta siellä näkyvät ainoastaan lenkin aloitusaika ja kokonaiskesto. Kuuluuko tämän toimia näin eli jos käytän virransäästöä, niin Stravaan ei saa muuta tietoa kuin nuo mainitut?

https://www.strava.com/activities/662463271

JackOja
06.08.2016, 20.02
Nopeutta ei mitata virransäästötilassa, johtuisko siitä?

plr
06.08.2016, 22.55
Voi toki johtua, mutta olisi siellä teho-, reitti-, korkeus- ja syketiedot näytettäviksi, vaikka ei nopeutta olisikaan. No, Stravan ydintä ovat vertailut muihin, joten ehkä pitää vain pitää GPS aktiivisena.

PetriV
17.08.2016, 17.37
Hienosti kyllä Polarin asiakaspalvelu suhtautui kun sinne soitti. Selitin vian ja sieltä heti sanottiin, että menee takuuseen kunhan lähetän kellon korjattavaksi. Nyt vain odotellaan kauan menee kun eilen sain lähetettyä.

Eilen tuli lappu, että kellon voi hakea postista. Aikaa korjaukseen ja matkoihin meni sellainen puolitoista viikkoa, mutta nyt kello näyttää taas toimivan kunnolla. Täytyy kyllä arvostaa Polarin takuukorjausta.

Rapi
28.08.2016, 13.41
Kadenssi, nopeus ja syke -sensorit paritettu onnistuneesti sekä V650 että V800 laitteisiin. Nyt kuitenkin lenkin jälkeen vain V650 näyttää kadenssin, nopeuden ja sykkeen. V800 vain sykkeen, pitäisikö sen näin toimia vai sähläänkö jotain?

Pudeman
28.08.2016, 14.59
Käytätkö niitä yhtäaikaa?

Bikefiction
28.08.2016, 15.07
Mulla ei ainakaan tallennu kun yhteen laitteeseen kerrallaan. Testattu V650, V800 ja A360. Heti lenkin alussa näkee, mikä laite on "varannut" anturin...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Rapi
28.08.2016, 15.24
Joo, yhtäaikaa käytän.

Kiitokset tiedoista, eli sykevyö näköjään keskustelee yhtäaikaa molempien kanssa, mutta kadenssi ja nopeus vain toisen kanssa. No eipä tuon niin väliä nyt kun sen tietää, ajattelin että kuitenkin ite vain tumpuloin noiden kanssa.

Pudeman
28.08.2016, 16.04
Juu, se V800 saa sykevyöstä eri tekniikalla tuon sykedatan. Sykevyön Bluetooth tieto on sinulla mennyt V650 laitteeseen. Ne anturit lähettävät vain yhtä signaalia. Se, kumman laitteen käynnistät tallennuksen, varaa noiden antureiden datan.
Ennen kuin V650 ominaisuuksissa oli tuo training load ominaisuus, käytin laitteita yhtäaikaa.
Tästä on muistaakseni useampikin keskustelu tässä ketjussa viime kesältä.

pulmark
28.08.2016, 21.54
Polarin sykevyö HR H7 on mahdollista asettaa ns. broadcast-lähetystilaan, jolloin useampi laite voi vastaanottaa dataa, jos niissä on tuo broadcast-ominaisuus tuettu. BT Smart speksin mukaan anturit on mahdollista parittaa useamman laitteen kanssa, mutta ne voi olla samanaikaisesti yhteydessä vaan yhteen laitteeseen.

JackOja
01.09.2016, 08.46
Jokos muuten mobiilisynkkaus onnnistuu Androidilla moitteetta?
En ole kevään jälkeen tullut kokeilleeksi, mutta onhan tässä jotain päivityksiä tullut Flowhin ja kelloon sittemmin.

plr
01.09.2016, 09.06
Heikosti toimii synkka Android-laitteella. Viimeisen viikon aikana jokainen synkkayritys on epäonnistunut. Silti tietoja joskus näkyy Flow-palvelussa. Virheilmoitus on jotakin tyyliin "Synkronointi epäonnistui", mistä ei pysty päättelemään mikä meni vikaan.

kauris
01.09.2016, 09.09
Ihan kohtalaisesti. Joskus ensimmäisellä yrityksellä tulee viesti, että synkronointi epäonnistunut, silloin vain painaa toisen kerran kellosta nappia synkronoinnin aloittamiseksi ja jättää laitteet tekemään hommia.

JackOja
01.09.2016, 09.31
No joopa joo... kokeilin sitten 7 kertaa synkkausta. Vähän kerrallaan (aktiivisuus)tietoja päivittyi, mutta joka kerta "Synkronointi epäonnistui". Eivätkä kaikkien päivien tiedot vieläkään siirtyneet eikä eilinen harjoitus.

Jatketaan siis edelleen johdon kanssa, uittu!

Mikähän tässäkin mättää, kohtapuolin lähtee miehitetty lento Marsiin, kuunnellaan radioviestejä 94 valovuoden päästä ja tuollaista pikkujuttua ei saada toimimaan?

Kertokaapa Polarin tyypit, te kuitenkin luette tätä.

plr
01.09.2016, 09.51
Eihän Polarin vehkeiden synkronointi koskaan ole ollut firman vahvuus, vaan sitä ilmeisesti pidetään toissijaisena ominaisuutena. Tiedonsiirto virhealttiissa kanavassa on osattu toteuttaa muualla jo kymmeniä vuosia, mutta tietämys ei ole vielä jalkautunut Polarille saakka. Synkan kaltainen avainominaisuus pitää toimia aina. Tässä on vielä kyseessä firman lippulaivatuote.

Olisin ehkä halunnut laittaa kauden päätapahtuman tietoja jakoon viikonloppuna, mutta "Synkronointi epäonnistui".

Polarille: Pankaa nyt se synkka kuntoon! Eihän tämä ole todellista, että tuote on ollut kaupoissa yli 2 vuotta eikä se vieläkään toimi kunnolla.

SvaR
01.09.2016, 10.05
Todella harvoin ehkä 1/20 epäonnistuu, eli toimii hienosti (sony z1 compact), piuhaa käytän ainoastaan lataukseen.
Älykkäät ilmotukset taasen ei toiminu sitten yhtään eli kokoajan puhelin kateissa, mutta melko turha tuo ominaisuus muutenkin kun ei toimi treenatessa.

Roko
01.09.2016, 11.04
Eri bluetooth laitteen valmistajan kanssa puhuin ja kertoi että Applen tuotteille yhteydet on paljon helpompi saada pelaan, koska kaikki Bluetooth ajurit yms on helppo kattaa rajallisesta määrästä laitteita johtuen. Androidia taas käyttää niin moni valmistaja , että synkkauksen saaminen toimimaan on paljon vaikeampaa. Ihan perustellulta kuulostaa, mutta kyllähän sen Bluetooth synkkauksen pitäisi silti nykypäivänä ja lippulaivalaitteessa toimia!

Pölhis
01.09.2016, 11.44
onko muilla ollut ongelmia remmin kannssa? Minulla on sekä itse remmi haurastunut, että kellokotelon puolella oleva pinnoite "kuplimaan".

veke
01.09.2016, 11.58
Todella harvoin ehkä 1/20 epäonnistuu, eli toimii hienosti (sony z1 compact), piuhaa käytän ainoastaan lataukseen.
Älykkäät ilmotukset taasen ei toiminu sitten yhtään eli kokoajan puhelin kateissa, mutta melko turha tuo ominaisuus muutenkin kun ei toimi treenatessa.

Täälä ei enää mitän ongelmia. Synkronointi sekä älykkäät ilmoitukset toimii ok. Alussa toi Polarin appsi söi älykkäiden ilmoitusten kera puhelimen akkua kuin hevoset kauroja. Vaan ei enää.

Siis combo V800 + LG G4 (android M)

maou
01.09.2016, 12.42
Mullakin toimii bluetooth-synkkaus androidilla ongelmitta. Joskus joutuu tekemään kahdesti, mutta ei häiritsevän usein. Älykkäitä ilmoituksia en ole pitkään aikaan käyttänyt.

Sent from my Xperia Z1 Compact

bog
02.09.2016, 13.13
Sama täällä, hienosti on synkka toiminut jo pitkän aikaa. Ainoastaan Tahkon 17 h treenin synkka mennyt pieleen, joka sekin lopulta onnistui flown kautta piuhalla uudelleen synkkaamalla. Kokemusta Nexus X5 & Samsung S7. Ja viime aikoina huvikseen kokeillut notifikaatioitakin taas ja tuntuisivat nekin toimivan.

plr
02.09.2016, 14.00
Synkkasin V800-laitteen eilen piuhalla tietokoneen kautta Polar Flow -palveluun. Sunnuntain pyöräilytapahtumasta tuli joitakin tietoja esiin (reitti, keskisyke ja muutamia muita), mutta mm. teho-, syke, korkeus- ja nopeustiedot puuttuvat. Toivottavasti nämä tiedot ovat jossakin tallessa ja ne saa kaivettua esiin. Mistä tässä tilanteessa voi yrittää löytää mainittuja tietoja?

arctic biker
03.09.2016, 20.27
Hmm, mullakin on nyt vähän käytetty V800 kello. Aivan siisti ja vyön saan vasta maanantaina kun joko toimittaja tai posti mokasi. Tuossahan on aikaa lukea kaikki rapiat tuhat viestiä. Alkumielikuva kun räpläsin ihan tietoisesti ilman manuaalia jotta minullekin helppo tajuta ja perustoiminnot aivan ymmärrettäviä.

LoneWolf76
05.09.2016, 11.42
Oma V800 on takuuajan loppumisen jälkeen satunnaisesti -- ehkä noin kerran viikossa -- kieltäytynyt löytämästä sykevyötä (H7) treenin alussa. Se nyt ei ole vielä kovin fataali vika, kun hetken odottamalla kello kuitenkin löytää 5 kHz:n signaalin. Nyt on kuitenkin pari kertaa käynyt myös niin, että Bluetooth-yhteys ei yhtäkkiä toimi minkään muunkaan sensorin tai puhelimenkaan kanssa. Tämä jälkimmäinen ongelma ei edes korjaudu itsekseen vaan kello tarvitsee neljän napin resetoinnin kahdesti toimiakseen.

Jokohan Fenix 4 olisi tulossa ensi keväällä...?

lysmy
05.09.2016, 14.03
OnePlusTwo puhelimella (Android 6.0 tjsp) flow synccaus alkanut vaatimaan ohjelman käynnistämisen jälkeen kotinäkymässä käymisen ja taas flow:n aukaisemisen ennenkuin alkaa se nuolikuvio pyörimään ja bluetooth yhteys toimimaan kelloon. Jos vain käynnistää flow:n ja yrittää yhteyttä niin ei onnistu. Tämä tuli jossain päivityksessä nyt tässä syssymmällä. Vinkkinä vain jos joku tappelee asian kanssa.

arctic biker
05.09.2016, 16.44
Lähen nyt Polarin sykevyötä postista hakemaan, sillai ettei ny tähän ikään ole enää kummoista intoa värkätä. Jossei se toimi kun vanhanajan junan vessa niin mulla helposti into loppuu.

Toki pojilleni kuulemma kelpaa, olen jo testamentin ainakin V800:n suhteen tehnyt. Kuopus saa.

HanJuh
07.09.2016, 09.28
Eilen olin lähdössä lenkille ja ihmettelin, kun ei harjoitus moodia saa käytiin.
Syykin selvisi.
Oli edellisessä synkronoinnissa kaikki harjoitusprofiilit hävinneet.
Pikakorjauksena Androidissa jonkun turhan profiilin poisto jaa uusi synkronointi.
TOIMII TAAS ☺

-Juha

Pölhis
07.09.2016, 18.56
Lähetin hajoavan remmin takia laitteen takuuhuoltoon. Elämä tuntuu täysin turhalta, kun ruuanlaitosta, koiran ulkoiluttamisesta ja tiskaamisesta saa prosentteja. Ei huvita tehdä yhtään mitään...

arctic biker
07.09.2016, 19.15
Minä en ole kerennyt saamaan aikaiseksi Polarin yhteyttä vielä päälle, muita maallisia. Mun halpisgepsi näemmä mittaa enemmän kilsoja ja toivoakseni tarkkaan kalibroimani normimittari vielä enemmän.

arctic biker
07.09.2016, 19.18
Tästä sitten sujuvasti kysymys, mieluusti käyttäisin androiditablettiani mutta myös Win10 läppäriä kun V800kellon kanssa haluan seurustella Polarin kanssa. Kai tuo onnistuu???

HanJuh
07.09.2016, 22.37
Mulla toimii läppäri, android kännykkä ja tabletti

-Juha

Pölhis
07.09.2016, 23.36
Win10 läppäri, Iphone ja android kännykkä toimii mulla. Läppärin synkkaan aina piuhalla, joten en tiedä toimiiko BT-yhteys. Parhaiten synkkaus toimii piuhalla, kun varsinkin pitkien harjoitusten synkkaaminen saattaa viedä hetken.

Pölhis
07.09.2016, 23.49
Eilen olin lähdössä lenkille ja ihmettelin, kun ei harjoitus moodia saa käytiin.
Syykin selvisi.
Oli edellisessä synkronoinnissa kaikki harjoitusprofiilit hävinneet.
Pikakorjauksena Androidissa jonkun turhan profiilin poisto jaa uusi synkronointi.
TOIMII TAAS ☺

-Juha

Sama on käynyt minulle. Onneksi piti tjekata joku harjoitusnäkymä ennen lenkille lähtöä, joten piuhat kiinni ja kaikki oli ennallaan. Tämä taisi tapahtua päivityksen yhteydessä, joten tarkkana kun päivitätte

HanJuh
08.09.2016, 00.12
^ Mulla ei liittynyt päivitykseen, koska toimi useitakin kertoja ennen ongelmaa

-Juha

plr
08.09.2016, 18.05
Sain Polarin asiallisen asiakaspalvelun neuvoilla toissaviikkoisen lenkin tiedot vihdoin myös pilveen. Tämä ei onnistunut mitenkään kännykällä, vaan tarvittiin piuhalla kytkeminen tietokoneeseen ja jonkin virhetilan vuoksi tuplauudelleensynkronointi ennen kuin homma meni läpi. Pelolla seuraavaa synkkaa ja "Synkronointi epäonnistui" -piippausta odotellen.

Bikefiction
08.09.2016, 23.53
Eilen lähti V800 vaihtoon, sain tarpeekseni. Kaikissahan näissä jotain ongelmia on, mutta ei uskoisi Polar sallii kärkituotteelle tällaista p#"kaa käyttökokemusta. Synkka on kiukutellut käytännössä koko ajan. Toimi vähän paremmin I Luurissa mutta Android on ollut aika toivoton. Johdon käytettävyys ja säätäminen on eksoottista, sehän melkein aina menee helposti paikalleen. Kaksi kuukautta sitten alkoi gps signaali viipyä....ensin 2 minuuttia, sitten 5 ja lopuksi ei enään jaksanut odottaa. Juu, huollettu on. Viimeisin tikki oli tuon sykevyön (H7) jatkuva hukkaaminen ja vaati usean kerran koko laitteen resetoinnin ennen kuin lähti toimimaan. Kesällä katosi palautumistietoja satunnaisesti ja ilman mitään syytä harjoitus vauhtui pyöräilystä muuksi ulkoliikunnaksi. Vaihtui nyt samalla V650 pois Garminin 520 Edgeen. Garmin Fenix 3 HR tuli ranteseen, kolme päivää toiminut kun junan vessa ja mobiilisynkan nopeutta ei voi kuin ihmetellä. Luin kyllä Garmin ketjutkin läpi, ettei ongelmattomia ole mutta Polariin paloi käpy täysin....V650 näytti muuten joka toisen lenkin alussa täysin ladattuna 51%, onko muilla ollut samaa? laitteet oli ostettu tänä keväänä.

Pölhis
09.09.2016, 00.28
Eilen lähti V800 vaihtoon, sain tarpeekseni. Kaikissahan näissä jotain ongelmia on, mutta ei uskoisi Polar sallii kärkituotteelle tällaista p#"kaa käyttökokemusta. Synkka on kiukutellut käytännössä koko ajan. Toimi vähän paremmin I Luurissa mutta Android on ollut aika toivoton. Johdon käytettävyys ja säätäminen on eksoottista, sehän melkein aina menee helposti paikalleen. Kaksi kuukautta sitten alkoi gps signaali viipyä....ensin 2 minuuttia, sitten 5 ja lopuksi ei enään jaksanut odottaa. Juu, huollettu on. Viimeisin tikki oli tuon sykevyön (H7) jatkuva hukkaaminen ja vaati usean kerran koko laitteen resetoinnin ennen kuin lähti toimimaan. Kesällä katosi palautumistietoja satunnaisesti ja ilman mitään syytä harjoitus vauhtui pyöräilystä muuksi ulkoliikunnaksi. Vaihtui nyt samalla V650 pois Garminin 520 Edgeen. Garmin Fenix 3 HR tuli ranteseen, kolme päivää toiminut kun junan vessa ja mobiilisynkan nopeutta ei voi kuin ihmetellä. Luin kyllä Garmin ketjutkin läpi, ettei ongelmattomia ole mutta Polariin paloi käpy täysin....V650 näytti muuten joka toisen lenkin alussa täysin ladattuna 51%, onko muilla ollut samaa? laitteet oli ostettu tänä keväänä.

Ei kyllä ihan tuollaisesta ole kokemuksia. Joskus kyllä kestää saada yhteys yläilmaan, mutta nyt kun asun paikassa, jossa on isot ikkunat laitan sen harjoitusmoodiin jo sisällä, ja GPS näyttää sataa jo siinä vaiheessa, kun sidon kenkiä. Tosin olen vähän ihmetellyt, että juoksulenkeillä V800 mukaan aloitan hitaasti, kun taas Endomondo/kännykkä yleensä kirjaa parhaan vauhdin alkukilometreille. Kuitenkin, kun katson reittiä, niin V800 ei hypi sinne tänne, kuten endomondo. Voisiko olla, että V800:n GPS on aika kranttu GPS-signaalin suhteen?
En tiedä kuinka usein käytät sitä ja lähdetkö aina samasta paikasta, mutta että jotkut GPS-laitteet vaativat tauon tai uudessa paikassa käynnistyessä hieman aikaa orientoitumiseen. Minulla sattuu olemaan Garminin venekäyttöön tarkoitettu käsi-GPS, jolla menee joka kevät 5-10 min ennen kuin löytää signaalin.
Avovesiuinnissa olen huomannut, ettei V800 oikein tahdo pysyä mukana, ainakin kun ui sammakkoa. Huomasin, että se alkoi lisämään matkaa, kun istuin laiturilla, ja sitä jatkui pari minuuttia. Tosin Suunto kävi samoissa maisemissa metsässä uimassa.
Joten ota nyt selvää..

Pölhis
09.09.2016, 00.36
Ihan hyvin tuntuu tuo takuuhuolto toimivan. Lähetin laitteen myöhään viime torstaina ja huomenna (pe) klo 14 mennessä pitäisi saapua. Expressinä tulee, eli ainakaan postikuluissa ei säästetä. Saa nähdä onnistuuko Posti tehtävässään vai jääkö se jumiin jonnekin tai käykö haamuposteljooni heittämässä lapun postiluukusta, jossa lukee, että lähetys on haettavissa lähimmästä postitoimistosta (näin on kerran käynyt, kuulin että luukku kävi ja eteisessä odotti lappu, jossa ilmoitettiin, että lähetys on noudettavissa klo 17 jälkeen. Ihmettelin hieman, kun ovikelloa ei ollut osattu käyttää).

Bikefiction
09.09.2016, 00.37
Samassa paikassa Espoossa tuo ongelma kolmen viikon ajan (GPS), jopa Kreikassa toimi 10 päivää kesäkuun alussa paremmin ja löysin signaalin heti. Toimi myös uidessa joten päivityksen tai vikaantumisen yhteydessä tuo ilmeni ja paheni. Tuon sykevyön kanssa meni ihan pelleilyksi, koitin myös H6:sen kanssa, joka tuli tuon V650 mukana. Joka tapauksessa tuon hintaluokan ns. kärkituotteille, jota Polar sanoo näiden olevan, luvatomman huonoa oli minun kokemus. Toivottavasti muilla toimii ja pelittää. Kattavat ovat omainaisuudet toimiessaan.....

Pölhis
09.09.2016, 01.05
Samassa paikassa Espoossa tuo ongelma kolmen viikon ajan (GPS), jopa Kreikassa toimi 10 päivää kesäkuun alussa paremmin ja löysin signaalin heti. Toimi myös uidessa joten päivityksen tai vikaantumisen yhteydessä tuo ilmeni ja paheni. Tuon sykevyön kanssa meni ihan pelleilyksi, koitin myös H6:sen kanssa, joka tuli tuon V650 mukana. Joka tapauksessa tuon hintaluokan ns. kärkituotteille, jota Polar sanoo näiden olevan, luvatomman huonoa oli minun kokemus. Toivottavasti muilla toimii ja pelittää. Kattavat ovat omainaisuudet toimiessaan.....

Jännää, mutta niin se kai on niin, että välillä kohdalle osuu ns. maanantaikappale. Oma on kyllä toiminut hyvin (paitsi ehkä uinnissa). Kerran käynyt juoksulenkin aikana naapureiden pihassa, mutta muuten piirtänyt täsämälleen siihen missä olen liikkunut ja ei ole myöskään sykevyön kanssa muita ongelmia, kuin, että kadotti sen kesken Vasaloppetia, mikä todennäköisesti johtui siitä, että en ollut laittanut vyötä tarpeeksi kireälle ja paita saattoi mennä väliin

LJL
09.09.2016, 08.44
Jännää kun ei ole 1,5v päivittäisen käytön aikana osunut mitään aiemmin mainituista ongelmista kohdalle... Paitsi hidas GPS:n löytö joskus kvituittaa mutta laitan reenin päälle ja lähden ajamaan niin kyllä se sitten jossain vaiheessa alkaa raksuttaa

Pölhis
10.09.2016, 01.36
Ihan hyvin tuntuu tuo takuuhuolto toimivan. Lähetin laitteen myöhään viime torstaina ja huomenna (pe) klo 14 mennessä pitäisi saapua. Expressinä tulee, eli ainakaan postikuluissa ei säästetä. Saa nähdä onnistuuko Posti tehtävässään vai jääkö se jumiin jonnekin tai käykö haamuposteljooni heittämässä lapun postiluukusta, jossa lukee, että lähetys on haettavissa lähimmästä postitoimistosta (näin on kerran käynyt, kuulin että luukku kävi ja eteisessä odotti lappu, jossa ilmoitettiin, että lähetys on noudettavissa klo 17 jälkeen. Ihmettelin hieman, kun ovikelloa ei ollut osattu käyttää).

Ja voin todeta, että hyvin toimi. Postimies marssi ovelle ja soitti reippaasti ovikelloa, avasin oven ja kuittasin lähetyksen. Paketista löytyi uusi kello. Vanhassa ei teknisesti ollut mitään vikaa, mutta kellokotelossa oleva muovi/kumi-pinnoite oli lähtenyt kuplimaan. Synkkaamalla kelloon ilmestyi edelliseen kellon yhdistetyt sykevyöt. Kännykkä piti yhdistää uudelleen, mutta sekin näyttäisi nyt toimivan

Esa S
10.09.2016, 09.42
^ Juuri sama täällä, vaimon pari vuotta vanha V800 vaihtui uuteen, kun muovikuori oli vähän irronnut liimauksistaan. Ilmeisesti alkusarjan laitteissa oli tätä vikaa. Se oli ensimmäisiä sinisiä malleja.

Pölhis
11.09.2016, 20.23
Tulin tässä miettineeksi, kun ajoin "ulkokuntosalin" ohi, että onnistuuko harjoituksen keskeyttäminen ja uuden aloittaminen, jonka jälkeen jatkaa alkuperäistä harjoitusta?

Voisin tietenkin itse testata, mutta ajattelin, että täältä saa vastauksen kuin apteekin hyllyltä.

JackOja
11.09.2016, 21.30
Ei onnistu.

LJL
11.09.2016, 21.41
Ei onnistu.

On myös kiperä metafyysillinen kysymys, onko se sitten enää sitä samaa treeniä, jos ensin pyöräilee, sitten menee sen jälkeen kuntosalille ja sitten taas pyöräilee. Joku voisi olla - siis Polarin insinöörismiesten lisäksi - sitä mieltä, että ei ole.

Pölhis
11.09.2016, 22.33
On myös kiperä metafyysillinen kysymys, onko se sitten enää sitä samaa treeniä, jos ensin pyöräilee, sitten menee sen jälkeen kuntosalille ja sitten taas pyöräilee. Joku voisi olla - siis Polarin insinöörismiesten lisäksi - sitä mieltä, että ei ole.

Kai esimerkiksi triatlon lasketaan yhdeksi suoritukseksi vaikka siihen sisältyy useampi laji :)
Ja kyllä minä ainakin laitan tauolle, jos käyn vaikka kahvilla matkalla (harvemmin käyn, mutta jos käyn)

foam
11.09.2016, 22.36
Miten on kohta vapaa multi sport? Eikö tämä toimisi.

Blizred
15.09.2016, 18.07
Ei mitenkään kelloon liittyvää, mutta onko joku muu bongannut syytä että miksi ei enään kavereiden harjoitukset näy flowssa?

köntsä
27.09.2016, 02.01
Eihän Polarin vehkeiden synkronointi koskaan ole ollut firman vahvuus, vaan sitä ilmeisesti pidetään toissijaisena ominaisuutena. Tiedonsiirto virhealttiissa kanavassa on osattu toteuttaa muualla jo kymmeniä vuosia, mutta tietämys ei ole vielä jalkautunut Polarille saakka. Synkan kaltainen avainominaisuus pitää toimia aina. Tässä on vielä kyseessä firman lippulaivatuote.

Olisin ehkä halunnut laittaa kauden päätapahtuman tietoja jakoon viikonloppuna, mutta "Synkronointi epäonnistui".

Polarille: Pankaa nyt se synkka kuntoon! Eihän tämä ole todellista, että tuote on ollut kaupoissa yli 2 vuotta eikä se vieläkään toimi kunnolla.
Minulla alkoi synkronointiongelmat reilun vuoden käytön jälkeen, ollut käytössä likaisissa hommissa ym. Havaitsin, että mittarin pohjalevy on irrallinen ja kerää töhnää alleen, josta seuraa että usb-pinnit eivät ylety. Poistin rannekeesta (4 pientä ruuvia) muoviosan ja sitten pohjalevyn, on se hurjan näköinen, mutta nyt synkronoituu joka kerta ensimmäisellä yrityksellä, kun pinnit ylttää. Eihän polar voi tuollaista ohjetta antaa, mutta tämä toimii. Outo rakenne on. Ehdin tilata uuden v800, joka nyt lojuu kaapissa, kun vanha toimii niin hyvin. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon12.png

mth
27.09.2016, 06.48
Mullakin oli muinoin synkkaongelmia, vallankin pidempien ulkoilujen osalta joissain aiemmissa SW versioissa
Tuolloin mua pyydettiin lähettämään logit tekniseen tukeen tarkasteltavaksi.
"Valitse Polar Flow:n ikoni taskbarista hiiren oikealla näppäimellä -> Ohje -> Avaa loki"

Noita logeja voi tietty itsekin mulkoilla ja ehkä löytää jotain "hyödyllistä".

Itse exportoin *.hrm ja *.gpx tiedostot tällä työkalulla
https://github.com/profanum429/v800_downloader/releases

Sillä saa myös *.tcx tiedon pihalle, jonka voi importoida Flow palveluun.

Tuota kannattaa myös kokeilla.

jalu78
27.09.2016, 22.27
Parinkymmenen minuutin ajon jälkeen lähtee uusi kierros päälle itsestään, pari kertaa tehnyt sen. Luulin ensin että painoin vahingossa jotain mutta ei se voi olla sitä kun nyt oli kello kiinni telineessä koko ajan... Haluaisin että koko ajo näkyy yhtenä suorituksena taulussa koko ajon ajan. Onko vika kellossa vai käyttäjässä :)

rjr
27.09.2016, 22.35
Kun etupyörä tömäyttää johonkin kuoppaan tai töyssyyn, niin se tulkitaan "väliaikaiskuksi". Tuota voi muistaakseni asetuksella asettaa vähemmän herkäksi. Itsellä jokainen pyörälenkki on useassa osassa.

SvaR
27.09.2016, 22.51
Sen voi myös ottaa pois päältä kokonaan.

jalu78
27.09.2016, 23.02
Lajikohtainen napautusherkkyys - Pois päältä kö?

SvaR
28.09.2016, 08.16
Juu. Flow palvelussa Lajiprofiilin muokkaus, Pikavalinnat ja palaute niin siellä Napautus; Pois päältä / Mittaa kierros / Vaihda harjoitusnäkymää / Taustavalo päälle eli neljä vaihtoehtoa.

Nalho
28.09.2016, 12.38
Onhan se näpäytys mukava homma kun sillä saa mukautettua näyttöä. Jos se sitten on niin herkkä että reagoi kaikkiin töyssähdyksiin, niin ainahan voi kellon yleisasetuksista säätää jäykemmälle. Siellähän asetukset Kevyt, Normaali, Voimakas ja Hyvin voimakas.

veke
28.09.2016, 12.43
Onhan se näpäytys mukava homma kun sillä saa mukautettua näyttöä. Jos se sitten on niin herkkä että reagoi kaikkiin töyssähdyksiin, niin ainahan voi kellon yleisasetuksista säätää jäykemmälle. Siellähän asetukset Kevyt, Normaali, Voimakas ja Hyvin voimakas.

Eiks tuo näytön mukautus, eli määrittejen näyttöjen välillä vaihtamisen näpäytysherkkyyss määritellä nimenomaan lajiprofiileissa
(Itse kellon näppäimillä: Asetukset->Lajiprofiilit->'Haluttu profiili'->Lajikohtainen napautusherkkyys) ?

kauris
05.10.2016, 10.42
Tulipa taas laadukas sykekäyrä eiliseltä satasen lenkiltä. Huomasin alkumatkasta, että syke näytti varsinkin alamäissä mitä sattuu mutta vähän muutoinkin, kun tuuli oli kova ja paita välillä lepatti. Mutta nyt kyllä meni pieleen enemmän tai vähemmän ihan tasaisella ja ylämäissäkin. Koitin nostaa ja laskea hieman vyötä paidan alla mutta ei korjaantunut kuin täysin itsestään loppulenkistä. Ärsyttävää.

Ja mikä siinä on, että tuo Polar ei voisi osata leikata noita piikkejä pois ja arpoa niiden tilalle jonkun keskiarvosykkeen. Jos minun maksimiksi on asetettu esim. 193, voisi ihan hyvin kaikki yli 200 lyönnin lukemat tajuta virheiksi ja korjata.

http://ep1.pinkbike.org/p4pb14013365/p4pb14013365.jpg

Jnu
05.10.2016, 19.07
Tulipa taas laadukas sykekäyrä eiliseltä satasen lenkiltä. Huomasin alkumatkasta, että syke näytti varsinkin alamäissä mitä sattuu mutta vähän muutoinkin, kun tuuli oli kova ja paita välillä lepatti. Mutta nyt kyllä meni pieleen enemmän tai vähemmän ihan tasaisella ja ylämäissäkin. Koitin nostaa ja laskea hieman vyötä paidan alla mutta ei korjaantunut kuin täysin itsestään loppulenkistä. Ärsyttävää.

Pari ratkaisuvaihtoehtoa ongelmien korjaamiseen
1) sykevyö vaihtoon. Mulla on kestänyt aktiivikäytössä (n. 5-6 kertaa viikko) vyö n. vuoden, ennen kuin pitäisi putsailla juuriharjalla, että alkaa signaali olemaan moitteetonta; sen takia vaihdan n. vuoden jälkeen nykyisin vyön.
2) geeliä vyöhön. Tämä ratkaisi itselläni ainakin talvijuoksulenkkejä rassanneen sykkeen hyppelyongelmat kokonaan.

Frosty
05.10.2016, 19.20
3) Vyön mittauselektrodien kostutus suolavedellä. Pelkkä vesi johtaa huonosti sähköä. Geelejä lienee erilaisia, mutta ainakin osa geeleistä saa vyön valumaan alaspäin kiusallisesti.

kauris
05.10.2016, 21.48
Rouvalla on m400 ja ei se sitä käytä sykkeen mittaukseen koskaan. Sen laitteen sykevyö siis takavarikkoon itselle.

Niin oma vyö on pari vuotta aktiivisesti käytetty.

ReissuReino
10.10.2016, 11.51
Vaikuttaa siltä että vyö on kostunut ajan mittaan tai lepattava paita on alkanut liimantumaan kiinni ihoon. Vyötä pukiessa kannattaa vettä hieraista myös hieman nahkaan.
Lisäksi vyön pesua astianpesuaineella, kääntöä selkäpuolelle ja pariston vaihtoa kannattaa kokeilla.

Jöpöttäjä
12.10.2016, 18.12
Sorry, en jaksanut kahlaa koko keskustelua läpi... Mulla maantiefillari trainerissa kiinni ja fätillä ajan ulkona syksy ja talven.. Millä hitolla tossa V800 mallissa saisi maantiefillari bike 1 fillariksi jossa näkyisi trainerin watit + muut tiedot kadenssi, ja syke. Fätti bike 2 ja siihen syke ja gps tiedot. Nyt kun lähden fätillä ajelulle, V800 vinkuu kateissa olevaa kadenssia ja traineria.
Pikkumainen juttu, mutta sama juttu joka ilta...
Niin, mulla on rannelaitteessa omat lajiprofiilit sisäpyöräilylle ja maastopyöräilylle.

Edt: Tämähän olisi aivan liian helppoa, jos flow softassa voisi valita lajikohtaiset "lisälaiteet".

Olli207
13.10.2016, 13.20
poimit sisäpyöräilyyn tarvittavat anturit ja maastoon omat. Lajiprofiilien takaa löydät kaiken ja flow:n kautta pystyt tekeen saman.

Jöpöttäjä
13.10.2016, 18.00
Mä en moista kohtaa Flousta löydä. Missähän sellainen kohta siellä pitäisi olla? Rannelaitteessa löytyy lajikohtainen lista antureista, enkä löydä mistä valita mitä lajiprofiilissa halutaan käyttää.
Vanhassa PPT softassa laitetiin rastia ruutuun mitä antureita käytetään mutta Flowsta en moista löydä.

MakeK
16.10.2016, 08.16
Eiks noi nopeus-, kadenssi-, ja tehoanturit kytketä pyöräkohtaisesti siinä vaiheessa kun anturit paritetaan? En itsekään muista nähneeni niiden lajikohtaisia asetuksia Flowssa. Jotta tuon voisi tehdä Flowssa, täytyisi siellä olla pyöräprofiilit (mikä olisi odotettu uudistus).
Tosin en ole käynyt ihmettelemässä lajiprofiileja vähään aikaan, jos sinne on tullut päivityksiä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jöpöttäjä
16.10.2016, 09.43
Odotellaan Flow softaan pyöräprofiileja...

Nuhtelija
16.10.2016, 10.27
Flow --> Painat omaa nimeäsi oikeassa ylänurkassa --> Lajiprofiilit --> paina muokkaa haluamastasi lajiprofiilista --> Lajiprofiilit. Sieltä sitten vaan valitset haluamasi tiedot harjoitusnäkymään.
Kun olet tallentanut muutokset laite pitää vielä syncata, että muutokset näkyvät itse laitteessa.

Jöpöttäjä
16.10.2016, 10.33
Kerrohan miten tuolla ohjeellasi valikoit käytettävät anturit eri fillareille? Siitä on kyse..

Nuhtelija
16.10.2016, 11.13
Eri pyörät eri profiileihin? Itellä on ainakin maasto ja maantiefillari eri antuteilla.
Otat sieltä maastopyöräilyn harjoitusnäkymästä watit ja kandenssin pois.

JackOja
16.10.2016, 20.19
Hei Polarin pojat: Sais olla se akun varaustilan näyttö absoluuttisia numeroita silloinkin kun varausta on yli 10% jäljellä eikä epämääräinen palkki. Tänään katsoin lenkille lähtiessä, että semmonen puolet on akusta jäljellä ja 4-5h oli tarkoitus ajaa.
Sit parin tunnin ajelun jälkeen alkoi urputtaa, että virta vähissä. Lopetin harjoituksen ja ajatuksena oli startata uusi GPS-virransäästötoiminnalla, mutta kello mussutti mulle, että lataa ensin! Millä vitulla mää sen siellä yhtäkkiä muka lataan, miksei se antanut käyttää loppuun sitä viimeistä 8% varausta.

Nyt meni viimeiset 30km ihan hukkaan ajelusta kun ei tullut talteen. Onneks oli Endomondo kuiteskin päällä kans niinku yleensäkin :p

kauris
16.10.2016, 20.40
Laita ensi kerralla gps-virransäästömoodi päälle ilman, että aloitat uuden harjoituksen. Eli painat vasemmasta alakulmasta keskeytä, tämän jälkeen pitkä painallus vasemmasta yläkulmasta ja sieltä valikosta gps-virransäästölle. Näin ei tarvii aloittaa kokonaan uutta harjoitusta ja kello ei urputa siitä ettei uutta voi aloittaa alle 10 % virralla.

Noin muuten täytyy sanoa, että minulla on alkanut akku hiljalleen hyytymään nopeammin. Kun lenkillä on taukojen kanssa pituutta tyyliin 7 tuntia (ajoaika vaikka reilu viisi), akku on aivan viimeisillään loppumatkasta. Epäilen, että talven tullen laitetta ei voi pitää hihan päällä tai ohjaustangossa (mikä olisi edellytys, jos reittiopasta haluaisi kätevästi ruudulta katsoa) jos haluaa ajaa yhtään pidempään. Takuutahan ovat menneet umpeen, kun laite on yli 2 vuotta vanha ja eihän tämä nyt vielä kokonaan ole lopettanut edes toimimista mutta selvästi hyytymisen merkkejä on alkanut olemaan.

JackOja
17.10.2016, 09.43
Jaa että sen olis voinut noinkin tehdä, hitsi kun ei tajunnut. Korkeus on tullut kalibroitua useasti pause-tilassa, mutta kas kun ei ole jäänyt muistijälkeä, että tuo GPS-ominaisuuskin löytyy siitä valikosta.

Noh, ens kerralla sitten.

Totta tosiaan tuo akku ei kestä läheskään yhtä montaa tuntia kuin uutena. ~Kymmenen sijaan ehkä jotkut 7-8h?

zander
17.10.2016, 13.16
Kyllähän ne akut tuppaa ajan mittaan heikkenemään. Minkähänlainen operaatio akun vaihto on V800:een tehdä? Missä voi teettää ja mihin hintaan? Ei ole vielä itsellä ajankohtainen mutta jossain vaiheessa voi tulla eteen.

JumboJim
17.10.2016, 21.54
Polarin huoltohinnaston mukaan M400 akun vaihto maksaa 20€. En osaa sanoa onko mitenkään verrattavissa V800 hintaan jota ei hinnasto mainitse. Toinen hinta mikä sieltä löytyy on etukannen vaihto 59,90€ (ei sisällä akkua).

http://support.polar.com/fi/tuki/huolto

JumboJim
17.10.2016, 21.57
Toimiiko teillä V800 ja iPhone 7 (Flow app) synkronointi?
Polarilta asiaa tiedustelin ja 7 heidän mukaan on yhteensopiva mutta ei ainakaan mulla pelitä, ei edes tuon viimeisen flow -päivityksen jälkeen...

Pudeman
18.10.2016, 06.18
Ei toimi. Löysin saksalaiselta sivustolta ko aiheesta juttua. Laitoin myös Polarille kysymyksen ja em linkin.

zander
18.10.2016, 12.40
Nyt onkin sit jännä kisa. Kumpi tapahtuu ensin: iPhone 7 Plus on ostettavissa perä-pohjolassa vai V800 synkka toimii Seiskan kans :)

Pudeman
18.10.2016, 14.56
Ja Polarilta saadun tiedon mukaan V800-iPhone 7(+)-iOS10 ongelma on heillä tiedossa. V800 saa lähiaikoina päivityksen, jossa tämä synkronointiongelma on poistunut. Ei muuta kuin kaapelit esiin päivitystä odotellessa.

LoneWolf76
18.10.2016, 17.13
Tuleekohan yllämainittu päivitys yhtä pian kuin herätyksen värinän korjaus, jota on odoteltu puolisen vuotta... no, onhan se hyvä, että V800:een on yhä päivityksiä luvassa.

Tinke
25.10.2016, 22.34
Ei nyt varsinaisesti liity itse kelloon, mutta kelloon yhdistetty polarin nopeusanturi lopetti toimintansa n. 4kk käytön jälkeen, kilometrejä takana ehkä 600. Todennäköisesti patteri vain loppu, koska sisällä seisonut trainerissa viimesen viikon.

Pudeman
25.10.2016, 23.41
Ei pitäis olla. Mulla on ollut kaksi kesää ja n 6000 km tuossa pyörässä.

JumboJim
17.11.2016, 08.37
Kukaan kuullut mitään Polarin aikeista päivittää V800 ja korjata nämä iOS synkkausongelmat? Aikaa olis kumminkin ollu...

Pudeman
17.11.2016, 11.23
Odotellut samaa, mutta itselläni ne alkoivat toimimaan pari viikkoa sitten automaagisesti.
Oisko tehty jotain FlowApp puolella tai palvelimella?

JumboJim
17.11.2016, 21.08
Katos vaan... Olishan tuosta voinut infota jotenkin. Tyypillistä Polarin asiakaspalvelua.

Paolo
21.11.2016, 13.08
Eilen tilttasi V800.
Näyttö täysin pimeänä. Eilen illalla en saanut kellon ajanottoa kytkettyä päälle. Muuten on toiminut moitteetta sen 1,5 vuotta, mitä olen käyttänyt. Akku oli vasta ladattu, eikä herännyt yön yli latauksessa oltuaankaan.
Mahtaako olla kellään neuvoa esim. mahdollisesta resetoinnista?

Pudeman
21.11.2016, 13.13
Tehdasasetukset neljää nappia pohjassa pitämällä. Mites kaapelin avulla? Löytyykö?

Paolo
21.11.2016, 14.10
Tehdasasetukset neljää nappia pohjassa pitämällä. Mites kaapelin avulla? Löytyykö?

Ei tunnu heräävän. Eikä löydy myöskään synkkauksessa piuhan päässä.

Pudeman
21.11.2016, 14.18
Mainitsit, että 1,5 v. Takuuhan on 2 v. Ota yhteys Polarin asiakaspalveluun ja laita laitteen sarjanumero mukaan. Itse sain uuden laitteen parissa päivässä ja palautuskuoren vanhalle. Kuitti minulla oli sähköisessä muodossa, mutta pelkkä sarjanumerokin riitti.

Paolo
21.11.2016, 14.22
Ok. Laitoin viestiä Polarin tukeen.
Tuokin takuuseen saatu entisen huurtuvan mallin tilalle.

PeeHoo
28.11.2016, 22.15
Varmaankin lyhytaikainen.

https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-0/s480x480/15203238_10210493583996433_3002414105176167383_n.j pg?oh=d28eedc7b84bca5ad8537476923c5a75&oe=58FB9841

Edit: Loppui jo!

ReissuReino
11.12.2016, 08.57
Firmware 1.8.15 julkistettu.
Medium rate GPS accuracy tulee ainakin minulla reissukäyttöön kun ajosessiot saattaa välillä olla pitkiä.

JackOja
11.12.2016, 09.44
...
Medium rate GPS accuracy...

Onkohan tuollainen pantu siksi kun porukan akut alkavat jo osoittaa hiipumisen merkkejä :)

kauris
11.12.2016, 10.45
heh, minulla ainakin tulee varmaan otetuksi köyttöön juuri tuosta syystä. Mutta laittoiko joku, että akun vaihto olis vain 15 euroa??? No vaikka olis 25 niin voisin sen tehdä. Jos on vaikka 70 €, niin vaihdan uuteen laitteeseen ja tod näk merkkiä.

PetriV
11.12.2016, 11.36
heh, minulla ainakin tulee varmaan otetuksi köyttöön juuri tuosta syystä. Mutta laittoiko joku, että akun vaihto olis vain 15 euroa??? No vaikka olis 25 niin voisin sen tehdä. Jos on vaikka 70 €, niin vaihdan uuteen laitteeseen ja tod näk merkkiä.

Ainakin Tampereella valtuutettu huoltoliike on Timanttiset ja akunvaihto maksaa 160€. Pelkkää akkua ei kuulemma voi vaihtaa, vaan myös etupaneeli menee samalla ja se nostaa hintaa.

Kun minulla akku meni huonoksi 1,5v käytön jälkeen, meni akunvaihto helposti takuuseen kunhan otti yhteyttä asiakaspalveluun puhelimella.

plr
11.12.2016, 12.09
160 € akunvaihdosta? Tulikohan tuonne nolla perään erehdyksessä? :-o

PetriV
11.12.2016, 12.15
160 € akunvaihdosta? Tulikohan tuonne nolla perään erehdyksessä? :-o

Voihan sitä aina koittaa tingata, mutta kyllä se siellä 160€ tienoilla on.

colli
11.12.2016, 15.45
Tänään lenkillä ihmettelin kun ei kilometrejä kerry, kävin asetuksista katsomassa gps asetukset ja sen jälkeen alkoi taas metrit näkyä.
Kotona flown kautta kun tuota matkaa tallentamatonta harjoitusta katsoi niin matka 0.00 km mutta gps jälki näkyi kartassa heh!

plr
11.12.2016, 20.46
Tuolla akunvaihtohinnalla laitteesta uhkaa tulla kertakäyttömittari, koska hinta on yli puolet uuden laitteen hinnasta. Kun muutaman vuoden vanhasta laitteesta akku kuolee, niin miettii kyllä muutaman kerran mitä tekee seuraavaksi. Jälleenmyyntiarvo tuolla hetkellä laitteessa on puhdas nolla ja voi joko uusia akun tai hankkia uuden samanlaisen tai muunlaisen mittarin.

Yussu
11.12.2016, 21.25
Tämä tilanne ei kyllä ole yhtään eri millään muullakaan laitteella/valmistajalla.

kauris
12.12.2016, 09.07
Ainakin Tampereella valtuutettu huoltoliike on Timanttiset ja akunvaihto maksaa 160€. Pelkkää akkua ei kuulemma voi vaihtaa, vaan myös etupaneeli menee samalla ja se nostaa hintaa.

Kun minulla akku meni huonoksi 1,5v käytön jälkeen, meni akunvaihto helposti takuuseen kunhan otti yhteyttä asiakaspalveluun puhelimella.

Mulla on 2 vuotta jo täynnä.

mth
12.12.2016, 09.39
Oma laitteeni oli Day1 laite (sain laitteen 28.5.2014) eli tilasin sen heti, kun V800 tuli markkinoille. Kirjelmöin Polarin asiakastukeen, kun laite oli 2v 3kk "vanha".
mth: "Akun kesto on oleellisesti heikentynyt ja se kestää vain noin 5h suorituksen. Paljonko akun vaihto maksaa?"
Polar: "Akun vaihto tarkoittaa koko elektoriikkamodulin vaihtoa, koska se on integroitu suoraan piirilevylle -> hintaa kertyy 159.90€ + postikulut"

Parilla kaverilla, joilla oli V800 samasta erästä kuin omani, oli takakansi turvonnut ja liitokset pettäneet. Kyselin, onko oma laitteeni vastaavanlainen.
Polar: "...noissa versioissa oli ongelmana "takakansien oksidoituminen"."

Tuon puitteissa sain takuuna uuden, vaikka laite oli tuon 2v 3kk vanha.

Mutta joo, jos taas kahden vuoden kuluttua tulee eteen akun vaihto, niin toivoa sopii, että tarjolla on V900 tjsp.

veke
13.12.2016, 12.17
Jaahas, päivitys tuli eilen ajettua sisään ja tänä aamuna verme osasi herättää värinällä ilman piipitystä.
Toivottavasti ei ollut sellainen yksittäistapaus.

lysmy
13.12.2016, 12.54
Purin tuota V800 sen verran että akku tosiaan näytti olevan aika hyvin tuohon jemmattu (luonnollisesti koska noin kiinteä pakkaus) mutta koska vielä toimiva laite niin en lähtenyt sitä vielä irroittelemaan ja katsomaan akun tyyppiä/kiinnitystä tarkemmin.
Tuo koko elektroniikkamodulin vaihto noissa timanttisissa ja muissa voipi johtua siitä että niiltä ei luultavasti löydy välineitä/taitoa tehdä mitään juotoksia tai muita eli puretaan auki, vaihdetaan koko moduli ja kasataan. Sisukset luultavasti lähtee polarille missä vaihtavat sitten akun ja laittavat takaisin kiertoon johonkin huoltoliikkeeseen.
Akku luultavasti löytyy muutamalla eurolla ihan yleisestä myynnistä.

Jos jostain löytyy täysin kuollut laite joka ei jostain syystä vielä mene takuuseen niin semmoisen voisi kyllä purkaa atomeiksi ja katsoa saako tuon itsekkin vaihdettua. Voipi olla vain liimallakin (+liitin) tuossa modulissa kiinni eli ei välttämättä tarvitse edes kolvia.

kauris
14.12.2016, 19.50
Heh, ihmettelin miksei päivitys tullut vaikka laitoin laitteen piuhan päähän. No, se päivitys on vedettykin heti pois markkinoilta, kun se oli ollut joillakin käyttäjillä toimimaton :)

misopa
14.12.2016, 20.24
^ Oho, omani ehdin päivittää ja toimii normaalisti ainakin täällä.

HanJuh
14.12.2016, 20.31
Mullakin toimii viimeisin päivitys 1.8.15.

-Juha

JaniM
21.12.2016, 20.24
Polar V800 v. 1.8.31 firmware on valmis! Uusia ominaisuuksia:

Älykkäät ilmoitukset katosivat :cool:

maou
21.12.2016, 20.59
Polar V800 v. 1.8.31 firmware on valmis! Uusia ominaisuuksia:

Älykkäät ilmoitukset katosivat :cool:
Mulla lakkasi myös BT-synkronointi toimimasta. Laitoin tänään Polarille asiasta. Saisivat palkata osaavaa väkeä softapuolelle...

Sent from my Xperia Z1 Compact

zzxx
21.12.2016, 21.12
Itsellä alkoi kello väristä ja näyttää akkua 100% itsekseen ajoittain aivan kuten latauksen saavutettua 100% ja/tai kun kellon irroittaa kaapelista. Sen lisäksi GPS-signaalin saaminen kestäääääää... kauan, ja kun harjoitus on käynnistetty ja sen jälkeen manuaalisesti keskeytetty, kello jatkoi itsestään harjoitusta, sitten itsestään myös keskeyttikin sen, ja jatkoi taas yms...

Hyvä kello pilataan hlvetin huonoilla päivityksillä. Aiempi softaversio oli 1.7.27 joka pelasi kuin unelma. Ei vaan voi ymmärtää että mikä siinä on niin vaikeata tehdä toimivat päivitykset.

E: laitoin myös Polarille kysymystä. :rolleyes:

JumboJim
22.12.2016, 10.20
Meinasin just päivittää Polarin softan ja ajankuluksi kurkkasin tämän ketjun kun on ollut Polarilla ongelmia viimeaikoina. Taidan odotella seuraavaa versiota.
Hyvän kun porukka jaksaa ilmotella tänne...

misopa
22.12.2016, 11.52
Heh, ja täällä toimii hyvin tuo viimeistä edellinen päivitys, jonka vetivät pois. Tuota uutta en taidakaan asentaa ihan vielä..

plr
22.12.2016, 13.20
En tiedä oliko yhteensattuma, mutta noin viikko-pari sitten päivitetty V800-mittari hukkasi samaan aikaan H7-sykevyön eikä sitä saa enää millään näkyviin. Vaihdoin sykevyöhön pariston eikä silläkään ollut vaikutusta. Panee kyllä epäilemään, että H7-lähetin on rikki, koska sitä eivät näe kännykkä eikä tablettikaan. Voiko tuota H7:aa jotenkin resetoida tai muuten varmistaa toimivuutta kotikonstein?