PDA

Näytä tavallinen näkymä : Polar V800

Sivut : 1 2 [3] 4 5 6 7

Eski
22.05.2015, 11.33
Itse kävin alkuvuodesta kihulla polkemassa suoran maksimitestin ja VO2max tulos oli 55,1ml/kg/min. V800:n kuntotesti näytti samaan aikaan tulokseksi 69. Olen tehnyt testiä V800:lla nyt satunnaisesti huvikseni ja tulos on aina ollut 64-69. Kuntosalilla Technogym-kuntopyörän airforce-testillä sain tuon kihun testin aikoihin VO2max tulokseksi 56, joten se oli varsin lähellä tuota kihulla mitattua. Tämä airfoce-testi on melko kevyt tehdä, vastus nousee muistaakseni 50W portailla, kestää noin vartin ja itselläni homma loppuu noin 130 sykkeellä (kihun testissä aerk139). Nyt keväällä sain airforce-testin tulokseksi 64, joten suunta lienee oikea :D

MakeK
23.05.2015, 13.47
Jatketaan tätä keskustelua tällä puolella, kun menee enemmän V800 asiaksi.

Oliko se V800 fillarissa kiinni silloin? Jos oli, niin pidä sitä kädessä mukana. Ei ole ainakaan omalla kohdallani ollut mitään ongelmaa, eikä mielestäni haittaa vaikka tauon sykkeet tulee mukaan kun kuuluuhan nekin siihen kuormitukseen. Ja yhteenvetojakaan se ei sotke, koska se duplikaatti poistetaan lopuksi Flown puolella kun kuormitus on saatu palveluun näkyviin.

Ja jos kuitenkin haluat sen V800:n pitää fillarissa kiinni, niin keskeytä harjoitus tauon ajaksi ja aloita sitten uudelleen taas tauon jälkeen. Mielestäni ratkaisu ei ole ihan yhtä elegantti, mutta toimii se niinkin ja saat sen kuormituksen talteen.

Mittari oli ranteessa molemmilla lenkeillä. Dublikaatit ei tosiaan ole ongelma, helppo poistaa. Täytyy vielä ihmetellä asiaa jollakin lenkillä. Nyt toi V800 ja Flow on mun osalta jo niin out of order, ettei jaksa kiinnostua asiasta niin paljon. Täytyy keskittyä ajamiseen (Novecolli huomenna 😁).

Mulla taannoin kävi kanssa noin, eli harjoitus ei näkynyt Flowssa. Siis bt:n kautta synkatessa. Sitten kun V800:n pisti kaapelilla kiinnni ja synkkasi tietämyskoneellaa, niin harjoitus tuli näkyviin.
Ja tätä ei ole sattunut sen koommin, vaan on toiminut. Kop,kop - koputtaa puuta.

Testattu PC:llä ja ei toiminut. Flow sync ilmoittaa: "synkronoitu 0/1 harjoitusta". Lisätiedoista saa näkyviin, että tuo "1" on tämä akun hyytymiseen päättynyt harjoitus. Perseestä toi akun hyytyminen 8,5-9h käytön jälkeen ja se ettei käynnissä ollut harjoitus tallentunut oikein. Ja veikkaan et tuon talteen saaminen vaatisi mittarilla Kempeleen reissun. Olis ollu mukava edes lisätä harjoitus ko päivälle ja siihe. kesto ja kisat. Vaan eipä onnistu sekään.
Luvattua heikompaan akun kestoon vaikuttaa varmasti noin Kéo Power polkimet.

Mielenkiintoista olis tietää tuleeko 25.5. huoltokatkos yhteydessä Flown uus versio ja uusia ominaisuuksia.

-Make

LJL
25.05.2015, 18.25
Onko nyt joku huoltokatko Flow'ssa? En ole koko päivänä päässyt synkkaamaan

IncBuff
25.05.2015, 18.31
On ja pari muuta merkkiä.

zander
25.05.2015, 19.40
Hyvä ensikokemus kun tänään hain värkin ja ensimmäinen ohje oli mennä Flow'hun ja tehdä tili sekä päivittää softa. Ja eiköhän huoltokatko menossa ja ilmoitettu aikakin oli jo ummessa :)

Pudeman
25.05.2015, 19.46
Uusi aika näyttää olevan UTC 5 pm eli reilu tunti vielä

JackOja
26.05.2015, 09.55
Jumangegga tuota korkeusmittausta... eilen vartin ajelun jälkeen kun olin meren rannalla, n. 3-4m pinnan yläpuolella lukema näytti -30m :mad:

Ei tää nyt tee oikein tota hommaa. Pitääkö tuolla sporttiprofiiliasetuksissa olla tuolla "GPS ja korkeus" kohdassa olla asetettuna korkeus OFFiin? Tarkoittaako tuo korkeuden mittausta GPS:llä vai korkeuden tallennusta ylipäätään? Enkä ole vieläkään löytänyt sitä "automaattinen korkeuden kalibrointi" -asetusta. Mä haluan sen pois heti kun löydän.

Tuo korkeusasteikko tuolla Flow:ssa saisi olla skaalattava tai se saisi skaalautua treenin metrien mukaisesti. Hiukan hölmöä kun se oletusasteikko on jotain 0-600m kun omat ajelut on pääsääntöisesti alle sadassa metrissä. Itse asiassa väliilä (harvoin) on järkevä, mutta yleensä ei.

btw: huomaako joku jotain eroa Flowssa nyt päivityksen jälkeen?

zander
26.05.2015, 11.51
Millaisia kiinnikkeitä olette käyttäneet pyörässä tuolle? Polarin oma bike mount ei välttämättä istu mun tankoon kun tanko ei ole pyöreä.

mkpaa
26.05.2015, 12.05
Millaisia kiinnikkeitä olette käyttäneet pyörässä tuolle? Polarin oma bike mount ei välttämättä istu mun tankoon kun tanko ei ole pyöreä.

Se bike mount kyllä menee tarvittaessa litteämpääkin putkeen. Sen hihnan avaamisessa ja kiinnittämisessä vain menee hermot, että jos löydät jonkun missä laite kiinnitetään kiinnittämättä hihnaa niin kerro ihmeessä muillekin. :)

zander
26.05.2015, 13.56
Uskon että menee hermot kun tuo hihna on jotenkin nihkee laittaa kiinni. Joku sais tehdä kyllä paremman telineen. Esim sellasen, että se sojottas eteenpäin kuin Garmin-telineet ikään ja päässä olisi poikittainen tanko tms johon kello työnnettäis sivusta hihna valmiiksi kiinni. Sit jollakin pikalukolla kiristettäis kello siihen.

Kalza
26.05.2015, 14.12
Päädyin ns. normaaliin kiinnitykseen ainakin toistaiseksi. Todella rasittava avata ja kiinnittää.

Tuossa on Polarin oma Bike Mount ja latausklipsi vaan sidottu mukana tuonne väliin?

Akun varausta ei kai näe harjoituksen aikana ennen kuin se on niin lopussa että V800 laittaa GPS:n jo pois päältä? Sulla oli koko ajan latausklipsi ja akku kiinni tuossa, vai latailitko vaan välillä? Ilmoittaako se harjoituksen aikana edes koska akku on täynnä?

mahead
27.05.2015, 00.04
Jumangegga tuota korkeusmittausta... eilen vartin ajelun jälkeen kun olin meren rannalla, n. 3-4m pinnan yläpuolella lukema näytti -30m :mad:

Muistithan kalibroida sen korkeuslukeman, kuten Polar suosittelee?

En tiedä miten ovat sen käytännössä toteuttaneet, mutta äkkiseltään pohtien jos ne ovat yhtään tehneet hommaa järkevästi, laitteen tulisi tallettaa käsin syötetyn tai automaattisesti koordinaattien avulla saadun korkeustiedon päälle ainoastaan ilmanpainemittauksesta saatua deltaa harjoituksen edetessä. Näin keskenkin lenkin tehty kalibrointi auttaisi koko lenkille.

JackOja
27.05.2015, 09.13

Totta kai, joka kerta. Ja lenkilläkin aina kun on tilaisuus.

En tiedä miten ovat sen käytännössä toteuttaneet, mutta äkkiseltään pohtien jos ne ovat yhtään tehneet hommaa järkevästi, laitteen tulisi tallettaa käsin syötetyn tai automaattisesti koordinaattien avulla saadun korkeustiedon päälle ainoastaan ilmanpainemittauksesta saatua deltaa harjoituksen edetessä. Näin keskenkin lenkin tehty kalibrointi auttaisi koko lenkille.

Niinhän se pitäisi toimia. Itsestä vaan tuntuu, että kaikesta huolimatta käyttää GPS-sontakorkeuksia tai kalibroituu automaagisesti GPS-sontakorkeuksista. Tossa jo viikko pari sitten purnasin samaa.

Mistä se asetus, jossa automaattinen korkeuden määritys valitaan, löytyy? Anybody? Polarin hemmotkin kuitenkin lukee tätä niin kertokaa?

---
offtopic: sellainen kännykkä-applikaatio, joka kertoisi suoraan sijainnin korkeuden perustuen MML:n korkeusmalleihin, eikä GPS-informaatioon, olisi hirmu nasta! Idea vapaasti käytettävissä, tienatkaa joku miljoona, itse en jaksa...

Markku Silvenius
27.05.2015, 09.15

Ja jottei asia olisi liian yksinkertaista niin barometriseen mittaukseenhan liitty lämpötilakorjaus. En tiedä miten herkkä tuollainen sykemittarin tai kännykän barometri on mutta ilman lämpötilakorjausta esim. kylmässä barometrinen korkeusmittari näyttää liian suuria lukemia. Käyttötilanteissa voi tulla isoja lämpöeroja..Suomessa huonelämpötilan ja ulkolämpötilan erot on aika suuret 9 kk vuodesta ja ulkoilun aikanakin voi tulla isoja eroja.

JackOja
27.05.2015, 09.18
...ulkoilun aikanakin voi tulla isoja eroja.

Nimenomaan jos säätilakin on muuttumassa. Eihän rannelaite tajua ollaanko nousemassa mäkeä vai lähestyykö saderintama :)

zander
29.05.2015, 10.50
Miten ortostaattisen testin tulokset pitäisi näkyä? Pitäisikö kaikki tehdyt testit näkyä Flow:ssa?

Eilen aamulla tein testin kaksi kertaa ja vain jälkimmäinen näkyy tehtynä. Ekasta ei näy jälkeäkään. Tänä aamuna tein testin ja sen yhteenvetotulokset näkyy kellossa, mutta ei Flow:ssa. Synkkaus on onnistunut ainakin osittain, koska testin jälkeen ajettu työmatka näkyy Flow:ssa. Eli olen tehnyt testin nyt kolmesti ja vain yksi on näkyvissä.

JackOja
29.05.2015, 10.51
^kyllä mulla näkyy kaikki.

Jaegerhog
29.05.2015, 11.02
Miten ortostaattisen testin tulokset pitäisi näkyä? Pitäisikö kaikki tehdyt testit näkyä Flow:ssa?

Eilen aamulla tein testin kaksi kertaa ja vain jälkimmäinen näkyy tehtynä. Ekasta ei näy jälkeäkään. Tänä aamuna tein testin ja sen yhteenvetotulokset näkyy kellossa, mutta ei Flow:ssa. Synkkaus on onnistunut ainakin osittain, koska testin jälkeen ajettu työmatka näkyy Flow:ssa. Eli olen tehnyt testin nyt kolmesti ja vain yksi on näkyvissä.

Johtuisiko tuosta:

Team Polar:
Hi there. We’re aware that some of you are having difficulties syncing to our Flow web service, especially during rush hours (3pm-9pm UTC). We’re working hard to improve the situation. For now, wherever possible, please try to sync outside of the rush hours. Many thanks for your help and apologies for the inconvenience.
27-05-2015, 16:08

zander
29.05.2015, 11.19
En oikeen usko että tuosta Polarin kertomasta ruuhkasta on kyse, koska muut suoritteet näkyy kyllä.

LJL
29.05.2015, 11.25
Mulla on jostain syystä pätkinyt esim. yöunen synkkaus Flow'hun (iPhone) tässä viime päivinä, synkkaamalla uudestaan on aina lopulta mennyt läpi.

BONK
31.05.2015, 19.40
Helvettiläinen sentäs mitä tuli tehtyä, kun Garmin-mieskin meni ostamaan Polarin... Ja tällä aloitetaan Polar Flowssa :)

"Unfortunately Polar Flow is temporarily down. Not to worry, we're on to it! We appreciate your patience and kindly ask you to try again later."

JackOja
31.05.2015, 21.29
Joo se on näköjään ihan daun :mad:

JKK
31.05.2015, 23.33
Todella usein niiden palvelut on alhaalla. Kun ei tämä Ambit oikein miellytä olen pohtinut josko palaisi V800:n pariin.

BONK
01.06.2015, 10.57
Nojoooo... En eilen illalla jaksanut alkaa kikkailemaan tuon flow-palvelun kanssa (kun yhteyttä ei syntynyt) joten tempaisin kelloon vaan summamutikassa jotkut asetukset ja niillä mentiin. Illalla kävin kävelemässä ja tänään aamulla hyvin kevyen 5.63 km koirankusetushölkän (40:05 minuuttia ja keskisyke 122), kun illalla oli tarkoitus tehdä reippaampi treeni. Välillä käveltiin, koiran tarpeilla stoppeja, muutama pallon heitto koiralle ja toki muutama reipas ylämäkivetokin, mutta ihan perushölkkää.

Oma arvio rasituksesta oli asteikolla 1-10, ehkä 3, mutta Polar ilmoitti että kyseessä on "rankka" treeni ja palautumisaika 19 h - ei hemmetti... :D Juoksuindeksi oli kuitenkin erittäin hyvä (?), en tosin edes vielä tiedä mitä se tarkoittaa... Olihan nuo omat asetukset toki menneet ihan päin persettä kun olin näppäränä koodannut kellon pienellä näytöllä itselleni 9 kg liikaa painoa ja aktiivisuustaso oli matala jne. jne. Saas nähdä miten jatkossa indeksit menee.

GPS löysi signaalin nopeasti ja jälki näyttää erittäin tarkalle (ainakin kun karttapohjaa katsoo), käyttölogiikka on helppo eikä tuosta noin ensipuraisulla ole mitään negatiivista sanottavaa. Suurin yllätys - ja nimenomaan positiivinen - oli kuitenkin tuo flow-palvelu, kun sinne kerran pääsi sisälle. Mielestäni todella selkeä ja helppokäyttöinen.

JKK
01.06.2015, 15.41
Tuo palautumisaika kai tasaantuu kun vedät lenkkiä. Suunnilla ei kyllä mitään opi, kokoajana joku 100 tuntia palautumiseen ja se ei kyllä ole oikein. Mittainen joka aamu Ithellettellä ja sillä seuraan palautumista.

SvaR
01.06.2015, 18.46
Juu hyvin tuo mittari kyllä oppii tuon palautumisen laskeskelemaan kun jonkun aikaa lenkkiä tekee. Alussa se kyllä on ihan pihalla.

BONK
02.06.2015, 12.30
Kuten arvata saattaa, harjoitusvasteiden/palautumisaikojen tolkkupäisyys parani huomattavasti, kun laittoi parametrit oikein eli oman aktiivisuustason, painon, ym. tosin hieman yläkantissa ovat vieläkin, mutta varmaan tosiaan oppii ajan saatossa. Mutta GPS on kyllä erittäin maastokelpoinen, ainakin näillä vähillä kokemuksilla moista uskallan väittää. Eilen oli illalla maastossa mukana Garmin Oregon 450 (jota voi kyllä pitää ihan hyvänä referenssinä maasto-GPS:sta) ja V800. Jälki oli ihan 1:1 eikä matkassakaan ollut heittoa käytännössä lainkaan, vaikka mentiin välillä pitkät tovit ihan umpimetsää ja tunkattiin melko pahoissa ryteikössä.

JKK
02.06.2015, 19.24
Kävinpä minäkin hakemassa V800 uudestaan. Alkoi ihan tosissaan potuttamaan Suunnon sykkeiden kadottaminen lenkillä. Johtunee Suunnon vyöstä ja omasta rintakehästä kun samaa teki Ambit2, kuitenkin hyvin muilla toimii. Tuttu laitehan tämä Polar on.

LJL
02.06.2015, 20.50
Pari kuukautta ollut V800, ja vaikka kamahomomainen hehkutus on noloa, tämä on kyllä ihan järkyttävän hieno laite. Yhtään huonoa puolta en ole keksinyt. Ei voi kuin suositella. Syvällisempää analyysia ei nyt saunan päälle irtoa.

_Jussi_
02.06.2015, 21.28
Pari kuukautta ollut V800, ja vaikka kamahomomainen hehkutus on noloa, tämä on kyllä ihan järkyttävän hieno laite. Yhtään huonoa puolta en ole keksinyt. Ei voi kuin suositella. Syvällisempää analyysia ei nyt saunan päälle irtoa.
Hyvinhän tuossa analyysiä on herutettu :D.

Itsellä ollut V800 muutaman päivän yli vuoden (28.5) ja kaiken kaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen. Alussa softassa oli enemmän puutteita ja esim. GPS signaalia sai odottaa tuskastuttavan kauan mutta päivitys päivitykseltä laitteesta on tullut parempi. Nykyään tuo GPS signaali löytyy nopeasti myös katveisessa paikassa. Liikkeessä se on vaikuttanut aina olleen tarkka. Myös flow on parantunut tuona aikana. Kaveripiirissä on hieman alle kymmenellä V800 ja vuoden aikana yhdellä on ollut hardiksen kanssa ongelmia niin, että laite meni takuuvaihtoon.

No, vähän suppeaksi tuokin herutus jäi mutta olkoon...

BONK
02.06.2015, 22.20
Sain eiliseltä kolme passiivisuusleimaa ja aktiivisuus oli 289 % päivän tavoitteesta. Öhhöh.... :)

_Jussi_
02.06.2015, 22.35
Tuo on kieltämättä kinkkinen toimistotyöntekijälle. Laite surisee aina silloin tällöin palavereissä ja porukka ihmettelee. Siinä sitä selittää, että kun pitäisi liikkua ja kommenttina tulee että teetkö sä sitten jotain muutakin...

heikki53
02.06.2015, 23.11
Tuo on kieltämättä kinkkinen toimistotyöntekijälle. Laite surisee aina silloin tällöin palavereissä ja porukka ihmettelee. Siinä sitä selittää, että kun pitäisi liikkua ja kommenttina tulee että teetkö sä sitten jotain muutakin...
Pidä itsesi vaan edelleenkin liikkeessä, niin voit viedä niille kommentoijille sitten myöhemmin kukkia sairaalapedin viereen...
nim.merk omakohtaisia kokemuksia

LJL
03.06.2015, 00.02
Joo mulla kanssa pärähtää vähän väliä töissä "aika lähteä liikkeelle" ja kerran tuli myös wifeltä viesti "muista heittää vettä" siihen mittarin ruutuun

mkpaa
03.06.2015, 00.10
Tuossa on Polarin oma Bike Mount ja latausklipsi vaan sidottu mukana tuonne väliin?

Akun varausta ei kai näe harjoituksen aikana ennen kuin se on niin lopussa että V800 laittaa GPS:n jo pois päältä? Sulla oli koko ajan latausklipsi ja akku kiinni tuossa, vai latailitko vaan välillä? Ilmoittaako se harjoituksen aikana edes koska akku on täynnä?

Ei ilmoita mitään akun tilasta harjoituksen aikana, mutta se laittaa gps:n automaattisesti takaisin päälle, kun alkaa ladata low battery warninging jälkeen.

Pussissa oli usb-vara-akku. Sen täyden akun kai periaatteessa tunnistaisi siitä, että usb ei yritä sitä enää ladata.

zander
03.06.2015, 00.21
Reilun viikon käytön kokemuksella olen tyytyväinen laitteeseen. Synkkaukset tökkiny vähän ja esim pari ortostaattista testiä katosi taivaan tuuliin. Aluksi palautumisajat näytti melko pitkiltä vaikka asetukset oli kutakuinkin oikein. VO2max oli defaulttina (52) koska siitä ei ole mitään tietoa. Tein Polarin kuntotestin ja se antoi 63, minkä laitoin asetuksiin. Ilmeisesti tuo muutos tiputti aikoja suht paljon ja voisivat olla nyt kutakuinkin kohdallaan.

Aktiivisuusmittaus on ihan kiva, mutta se ei oikeen huomaa muutaman kilometrin työmatkapyöräilyjä ja tuntuu turhalta niitä treeninä nauhoitella. Lenkittömänä päivänä tahtoo aktiivisuus ilman "työmatkatreeniä" jäädä vajaaksi. Pari kolme passiivisuusleimaa napsahtaa toimistorotalle päivässä :)

Ilmoitukset luurista on ihan ok mutta ei mikään deal breaker minulle. Välillä olisi mukava nähdä ilmoituksista hieman enemmän kuin mitä tuohon yhdelle ruudulle sopii.

JackOja
03.06.2015, 09.46
Aktiivisuusmittaus on ihan kiva, mutta se ei oikeen huomaa muutaman kilometrin työmatkapyöräilyjä ja tuntuu turhalta niitä treeninä nauhoitella. Lenkittömänä päivänä tahtoo aktiivisuus ilman "työmatkatreeniä" jäädä vajaaksi. Pari kolme passiivisuusleimaa napsahtaa toimistorotalle päivässä :)

Olen kanssa huomannut, että työmatkapyöräily menee vähän hukkaan, ei saa kaikkia pojoja, jotka ansaitsisi. Pisteitä ropisee vähemmän kuin kävellessä.

Harkinnassa laittaakin joku uusi profiili "työmatkapyöräilyyn" ilman sykeanturia. Jos testaisi paljonko vartin "treeni" suuntaansa muuttaisi tuota aktiivisuutta.

Alle 100% päivät ottaa pannuun :)

hill
03.06.2015, 09.54
Älytöntä eroa en ole huomannut aktiivisuuden kertymisessä 20min pyöräilyssä oli reeni päällä tai ei. Pikkuisen paremmin kertyy reenin ollessa päällä. Jos haluaa prosentteja kerätä, niin työmatka"treenin" voi näemmä poistaa ilman että prosentit katoaa.

LJL
03.06.2015, 11.27
Alle 100% päivät ottaa pannuun :)

Näin on. Olen lohduttanut itseäni sillä, että pääasia on että viikon keskiarvo on yli 100 % per päivä.

mkpaa
03.06.2015, 12.32
Näin on. Olen lohduttanut itseäni sillä, että pääasia on että viikon keskiarvo on yli 100 % per päivä.

Aktiivisuuden mittausta vähän rajoittaa, että laitetta ei oikein voi pitää kädessä kuntopiirissä yms., kun punnerrus ja kahvakuula ei oikein taivu laitteen ollessa paikallaan.

LJL
03.06.2015, 13.41
Joo olen miettinyt samaa, joskaan en ole vielä puntteilua aloitellut 6kk harjoitustauon jälkeen.. Samoin esim. seinäkiipeily, siinähän ei pelkästään naarmuuntumisvaaran takia viitsi pitää ranteessa. Mutta kuntopiirissä (jos pysyy koko ajan samassa paikassa) riittäisi että mittari on vieressä lattialla niin että syke "yltää"? Ja kiipeillessä vaikka valjaissa.

BONK
03.06.2015, 14.18
Laitteenhan voi laittaa vaikka housun taskuun punttailun ajaksi ja huom. kunnon salihousuissahan on aina taskut :) Itse kävin tänään aamulla puntilla ja kun en kahvakuulien kanssa heilunut niin eipä ollut mitään ongelmaa pitää ranteessakaan, mutta eipä tuota tosiaan turhaan naarmuttaakaan viitsi.

http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/77828/1234536191_1540029.jpg

_Jussi_
03.06.2015, 17.29
... ja kerran tuli myös wifeltä viesti "muista heittää vettä" siihen mittarin ruutuun
Jos mä sanoisin töissä asiasta, niin työkaverit sanoisi, että ei siihen laitetta tarvita sanomaan, että pissan määrää pitää vähentää. Toisaalta olisihan se aika pro laitteilua kun sanoisi, että "mun laitteen anturit ja algoritmit on tullut siihen johtopäätökseen, että nyt on tauon paikka koska mulla alkaa kohta kokous vessassa".

Itsellä ei ole ollut ongelmia pitää laitetta ranteessa salilla mutta voi olla vaan niin, etten tee niin pro liikkeitä ja kahvakuulillakin ihan tiettyjä. Mutta kuten edellä on laitettu, ei tuon koneen tarvi ranteessa välttämättä olla. Ei se ole ranteessa mulla maastossa polkiessakaan.

BONK
04.06.2015, 11.18
Mitkä kaikki noista V800:n testeistä vaikuttavat noihin palautumis- ym. laskelmiin? Polar ehdotteli taas 19 h palautusta aamulenkin jälkeen ja vaikka tulikin tehtyä ihan tehokas treeni niin vaikuttaa tuo aika vielä aika pitkälle...

LJL
04.06.2015, 11.29
En oo huomannut suurta vaikutusta ortostaattisella testillä... Mulla kesti sen pari kk, kun mittari alkoi antaa realistisia palautumisaikoja. Kannattaa vaan rauhassa odottaa että mittari oppii tavoille :)

kauris
04.06.2015, 13.39
Vaikka kokonaispalautumisaika olisikin 19 tuntia, niin näen asian niin, että treenaamista voi jatkaa aiemminkin riippuen siitä missä tilassa olit ennen lenkkiä. Eli jos olit aliharjoitellut tai tasapaino-tason alareunalla, 19 tunnin palautumisaika nostaa tason esimerkiksi vain tasapaino-tason yläosiin tai vähän rasittuneen puolelle. Siitä vähän rasittuneen puolelta tasapaino-tason puolelle ei mene 19 tuntia vaan 19 tuntia kuluisi siihen, että olisit tasolla jossa olit ennen lenkkiä mutta eihän sitä tarvitse odottaa.

JackOja
04.06.2015, 13.42
Mäkin olen huomannut, että ihan hyvin pystyy harrastamaan "Rasittunut"-tasolla. Kun on "Erittäin rasittunut" on toisinaan hiukan väsynyttä touhua :o

Ja tosiaan, vehje on reilussa kuukaudessa oppinut hyvin mun tavoille, ei se enää ole niin kauhuissaan mun tekemisistä kuin alussa.

LJL
04.06.2015, 13.47
Kun kävin pari viikkoa sitten Helsingin Urheilulääkäriasemalla rasitustestissä, lääkäri totesi testin jälkeen että V800 on hieno laite, mutta kaikkein tärkeintä on kuunnella omaa kroppaa. Vaikka näyttäisi rasittunutta, mutta tuntuu hyvältä, voi vetää lisääkin treeniä. Ja vaikka näyttäisi palautunutta, mutta ajaminen on tervanjuontia, pitää levätä tai ainakin rauhoittaa pelkästään peekoolle.

Yksinkertaisia asioita mutta itse ainakin joudun muistuttelemaan itselleni koko ajan tätä nyt kun ylikunnosta olen toipunut

JackOja
04.06.2015, 13.50
...nyt kun ylikunnosta olen toipunut

No nih, maasturi kasaan sit. Ja hei modet hei: "Entinen ylikuntomies" tai "Toipunut ylikuntomies"

LJL
04.06.2015, 14.03
Ot, mutta sitä ei voi enää muuttaa. On vakiintunut nääs

Mutta joo, jotta saa v800:n näyttöön tanssimaan vk-lukemia niin maasturin voisi kasata. Olen jo aloittanut tekemällä noin tuhannen euron varauksen perheemme kirjanpitoon.

LoneWolf76
04.06.2015, 14.24
Kerran unohdin V800:n ranteeseen kahvakuulatreenissä ja huomasin sen vasta kun vasemman käden tempaus oli loppuvaiheessa -- eli hieman ehdin jarruttaa kuulaa kuitenkin. Lopputuloksena kellossa ei jälkeäkään, mutta kuulan pinnasta lähti maalit osumakohdasta. Ihan kestävältä se näytön pinnoite tuntuu ;-)

LJL
04.06.2015, 15.52
Lopputuloksena kellossa ei jälkeäkään, mutta kuulan pinnasta lähti maalit osumakohdasta. Ihan kestävältä se näytön pinnoite tuntuu ;-)

Itken verta kun luen näitä hehkutuksia. Nimimerkillä messevä naarmu analogisen kellotaulun mukaan klo 18:30:ssä

Juhis.T
04.06.2015, 16.06
Gorilla-lasilla pitäis olla kestävyys takuu. Kannattaa kysäistä mikä on Polarin kanta tuohon.

BONK
04.06.2015, 17.06
Vaikka kokonaispalautumisaika olisikin 19 tuntia, niin näen asian niin, että treenaamista voi jatkaa aiemminkin riippuen siitä missä tilassa olit ennen lenkkiä. Eli jos olit aliharjoitellut tai tasapaino-tason alareunalla, 19 tunnin palautumisaika nostaa tason esimerkiksi vain tasapaino-tason yläosiin tai vähän rasittuneen puolelle. Siitä vähän rasittuneen puolelta tasapaino-tason puolelle ei mene 19 tuntia vaan 19 tuntia kuluisi siihen, että olisit tasolla jossa olit ennen lenkkiä mutta eihän sitä tarvitse odottaa.

Tuo pitää kyllä paikkansa eli nyt olen jo näemmä siirtynyt palautunut-tilaan. Varsinkin kun itsellä on takana vasta 10 talletettua mittausta ja mennään vasta neljättä päivää plus lähtötiedotkin olivat aluksi ihan perseellään, niin lienee syytä vain odotella, että kone oppii. Oman kropan kuuntelu on toki ensiarvoisen tärkeää, mutta jahka nuo mittarin antamat arviot alkavat olla kohdillaan alan kyllä niitä pääosin noudattamaankin. Oma ongelmani treeneissä on monesti ollut se, että "tahto voittaa järjen" ja se käytännössä on näkynyt siten, että on menty vaikkei olisi pitänyt. Aika monet loukkaantumiset ja vaivat ovat uskoakseni seurausta siitä.

Tähän mennessä arvosana V800:lle on erinomainen.

mahead
04.06.2015, 21.33
Työmatkapyöräilyssä ainakin itse joudun käyttämään sykevyötä, muuten menee ajojen aktiivisuuskertymä harakoille. Pyöräily on varmaan muutenkin vähän vaikea laji kädestä mitattavaksi, kun käsi on suht. paikallaan. Sykkeen avulla sitten paremmin selviää totuus.

BONKille kommenttina, tosiaan tuo kuormitus toimii niin että tasapainossa -tilassa olisi tarkoitus treenata niin kuin haluaa, ja rasittunut ja erittäin rasittunut tasoilla mieluummin jotain kevyttä vain. Ei silloinkaan tarvitse kuitenkaan tekemistä lopettaa. Ilmeisesti laite myös nopeuttaa tuota palautumista, jos ajaa sen mielestä palauttavan lenkin. Vo2Max-arvo vaikuttaa kuormitukseen paljon, joten kannattaa säätää taustatiedot (mm. aktiivisuustaso) tarkasti jotta tuo arvo mitattaisiin oikein. Ja passiivisuusleimoja ropisee paikoillaan olemisesta, vaikka muuten aktiivisuusprosentti olisi 500. Ideana se, että aktiivisenkin päivän jälkeen liian pitkä paikallaan oleminen on pahasta. Eri foorumeiden perusteella vaikuttaa, että Polar olisi voinut tuon passiivisuusleiman jotenkin paremmin markkinoida, koska moni luulee että se patistaa kuntoilemaan, vaikka oikeasti se patistaa vain keskeyttämään istumisen. Kuten myös se aktiivisuustavoite, sen ei ole tarkoitus kertoa että nyt ammattilainen on kuntoillut päivän treeninsä, vaan se perustuu WHO:n suosituksiin minimiliikkumisen tasosta jotta terveysriskit minimoitaisiin.

IncBuff
04.06.2015, 21.42
Laite tosiaan tarkkailee koko ajan sun tekemisiä ja sen mukaan säätää sitä palautumisaikaa.

Juhis.T
05.06.2015, 07.17
Tuohon normi aktiivisuuteen oon huomannut, että lumityöt kolalla ja ruohon leikkaaminen ilman sykevyötä on mittarin aktiivisuus mittarille vaikeita havaita. Niissäkin kädet pysyy liian hyvin paikallaan, vaikka kävelyä tulee reippaasti.

LJL
05.06.2015, 07.39
Myös lastenvaunujen työntäminen ja kädet taskussa käveleminen rekisteröityy yleensä seisomiseksi :)

JKK
05.06.2015, 08.02
Kerran unohdin V800:n ranteeseen kahvakuulatreenissä ja huomasin sen vasta kun vasemman käden tempaus oli loppuvaiheessa -- eli hieman ehdin jarruttaa kuulaa kuitenkin. Lopputuloksena kellossa ei jälkeäkään, mutta kuulan pinnasta lähti maalit osumakohdasta. Ihan kestävältä se näytön pinnoite tuntuu ;-)

Eikö tuossa ole jo loukkaantumisen riski kohtuu iso jos kahvakuula pysähtyy ranteeseen? En hirveästi ole kahvakuula treeniä tehnyt (pari kuukautta) mutta ei se kuule koskaan ranteeseen osu.

LJL
05.06.2015, 08.18
^ ???

ajelee
05.06.2015, 10.21
Työmatkapyöräilyssä voisi joskus kokeilla laittaa kello nilkkaan, jos se aktiivisuus nousisi sillä konstilla. :-)

zander
05.06.2015, 12.23
Kadenssiarvoja olisi mukava katella, joten anturia tarvis. Onko tuo PanoBike se ykkösvalinta tällä hetkellä kun siinä saa samalla nopeussensorinkin:
http://www.topeak.com/products/PanoBikeAndRideCase/speed_cadence_sensor
Millaiset magneetit tuossa on mukana? Ei näy missään kuvissa mitä löysin.

JackOja
05.06.2015, 12.34
^Tuolla sivullahan on linkki manuaalin, siellä!

Mutta eikö niitä nykään ollut olemassa magneetittomia sensoreita tuohon hommaan? Olisi simppelimpää.

zander
05.06.2015, 13.28
No niinpä tietenkin. Kuka nyt käyttöohjeita lukee:p Näyttäs sopivilta.
Olishan ne magneetittomat kätsympiä kyllä, ei ole tullut vastaan. Ja niitä pitäis sitten olla kuitenkin kaksi varmaankin jos nopeuden ja kadenssin antureilta haluaa.

maudicel
05.06.2015, 16.11
Mulla on Sports Trackerin nopeus- ja kadenssianturi.
Oikein hyvin toimii tuon v800 kanssa.

frp
05.06.2015, 17.36
Kumma juttu että V800 tarvitsee kadenssianturin. Siinähän on ne aktiivisuusominaisuudet eli liiketunnistimet ja se pystyisi helposti ranteen liikkeestä laskemaan kadenssin. Ehkä ihan hitaassa puistokruisalussa ei toimisi, mutta jos vähän voimaa käyttää niin kyllä pyörässä pieni liike on polkemisen tahdissa aina.

mkpaa
05.06.2015, 18.21
Kumma juttu että V800 tarvitsee kadenssianturin. Siinähän on ne aktiivisuusominaisuudet eli liiketunnistimet ja se pystyisi helposti ranteen liikkeestä laskemaan kadenssin. Ehkä ihan hitaassa puistokruisalussa ei toimisi, mutta jos vähän voimaa käyttää niin kyllä pyörässä pieni liike on polkemisen tahdissa aina.

Kadenssin poimiminen kohinasta ei ole ihan helppo tehtävä paitsi yleensä. :)

LJL
05.06.2015, 19.58
Kadenssin poimiminen kohinasta ei ole ihan helppo tehtävä paitsi yleensä. :)

Senhän voisi mitata mekaanisesti sellaisella kätevällä viiksellä. Mittarista lähtee noin 40cm pitkä riuku, jota polvi aina ohimennessään hipaisee. Kadenssi pelastettu!! Luotettavuus edellyttää tietysti että käsi ja viiksi ovat koko ajan optimaalisessa asennossa

BONK
05.06.2015, 20.24
Senhän voisi mitata mekaanisesti sellaisella kätevällä viiksellä. Mittarista lähtee noin 40cm pitkä riuku, jota polvi aina ohimennessään hipaisee. Kadenssi pelastettu!! Luotettavuus edellyttää tietysti että käsi ja viiksi ovat koko ajan optimaalisessa asennossa

Laite vaan nilkkaan kiinni ja pientä algoritmin säätöä niin avot...

Olenpas ollut oikein tyytyväinen tuohon flow-palveluun, kertakaikkiaan. Sieltä saa myös oivia treenivinkkejä eli jos tiskaat 11h 03min niin saat päivän aktiivisuustason täyteen tjsp.

LJL
05.06.2015, 20.32
Just yks työkaveri manasi kun Flow käskee mennä heittämään neljäksi tunniksi tikkaa

BONK
05.06.2015, 21.31
Just yks työkaveri manasi kun Flow käskee mennä heittämään neljäksi tunniksi tikkaa

Garminissa on semmoinen hieno sovellus, joka laskee montako kaljaa on treeneistä ansainnut. Äkkiä päässä laskien kun viiteen päivään on treenikaloreita tullut öpaut kuusi tonnia niin tänä iltana saa juoda 133 kcal Karhuja ihan riittävästi, jää vielä pari huomisellekin...

Antza44
06.06.2015, 00.52
Mittaako V800 sykkeen esim. nukkuessa, jos pitää sykevyön kiinni vaikkei harjoitus ole käynnissä? Hyvältä vaikuttaa kello. Onneksi harjoitusnäkymiä voi muokata mielensä mukaan. Ilmeisesti kompassi näkymää ei ole?

marko.k
06.06.2015, 01.49
Kompassi näkymän saa siten että opastaa takaisin lähtöpisteeseen mutta itse kompassi kompassia ei taida olla.

Antza44
06.06.2015, 11.12
^Voishan Polarilta tuollasen lisätä.

Muuttaako tuo maxsimi ja leposykkeet oikeaksi oppiessaan?

BONK
07.06.2015, 20.15
Flow-palvelussa huomasin sellaisen puutteen, ettei harjoituksia voi lisätä manuaalisesti eikä editoida harjoitusta jälkikäteen (esim. leikata harjoituksen lopusta turhaa aikaa pois). Tuo on kyllä aika erikoista, ettei moista ole sallittu. Sellaisen havainnon olen tehnyt, että juosten ja fillarilla tehdyt lenkit kone arvioi yläkanttiin ja punttitreenin selkeästi alakanttiin. Voi tosiaan olla, että olen liian hätäinen, mutta pitää ilmeisesti tehdä maksimisyketreeni (nykyisen nimittäin täytyy olla liian matala tms.), koska "running index" on tässä ikäluokassa tasolla "elite" ja aina on raskasta treeniä, vaikkei siis oikeasti ole. Punttia saa puolestaan nostaa pakkotoistoille asti ja treeni on silti kevyttä.

Highlander
07.06.2015, 21.16
^Voishan Polarilta tuollasen lisätä.

Muuttaako tuo maxsimi ja leposykkeet oikeaksi oppiessaan?
Eikös se kysy, että vaihdetaanko arvo mikäli asetetut arvot ylitetään tai alitetaan?

Sent from my iPad using Tapatalk

maou
07.06.2015, 22.49
Flow-palvelussa huomasin sellaisen puutteen, ettei harjoituksia voi lisätä manuaalisesti eikä editoida harjoitusta jälkikäteen (esim. leikata harjoituksen lopusta turhaa aikaa pois). Tuo on kyllä aika erikoista, ettei moista ole sallittu. Sellaisen havainnon olen tehnyt, että juosten ja fillarilla tehdyt lenkit kone arvioi yläkanttiin ja punttitreenin selkeästi alakanttiin. Voi tosiaan olla, että olen liian hätäinen, mutta pitää ilmeisesti tehdä maksimisyketreeni (nykyisen nimittäin täytyy olla liian matala tms.), koska "running index" on tässä ikäluokassa tasolla "elite" ja aina on raskasta treeniä, vaikkei siis oikeasti ole. Punttia saa puolestaan nostaa pakkotoistoille asti ja treeni on silti kevyttä.
Harjoituksista pystyy kyllä pätkäisemään lopun pois muuttamalla kestoa ja laittamalla samalla kilometrit oikein (molemmat voi tarkistaa graafista). Muuta ei tietääkseni saa tehtyä.

BONK
08.06.2015, 08.27
Harjoituksista pystyy kyllä pätkäisemään lopun pois muuttamalla kestoa ja laittamalla samalla kilometrit oikein (molemmat voi tarkistaa graafista). Muuta ei tietääkseni saa tehtyä.

Mitenkäs tuo lopun/alun katkominen tehdään?

edit. Ahaa, no nyt hokasin. Pitäisi kuulemma olla harjoitusten manuaalinen lisäys ja editointi "tulossa", kertoi Polar jossain nettisivuilla.

LJL
08.06.2015, 10.09
Pitäisi kuulemma olla harjoitusten manuaalinen lisäys ja editointi "tulossa", kertoi Polar jossain nettisivuilla.

Köhöhöööhhhhöööö!!! Tulipas kiusallisen äkillinen yskäkohtaus

BONK
08.06.2015, 10.31
Ajankohdasta ei yllättäen ollut mitään mainintaa...

LJL
08.06.2015, 10.41
Nimenomaan. Nojoo, odotellan rauhassa. Tuo muokkailuominaisuus olisi kyllä hyvä kun joskus unohtuu mittari turhaan laulamaan treenin loputtua.

BONK
08.06.2015, 11.13
Nimenomaan. Nojoo, odotellan rauhassa. Tuo muokkailuominaisuus olisi kyllä hyvä kun joskus unohtuu mittari turhaan laulamaan treenin loputtua.

Näin on. Itsetuntoa tietysti hivelee, että juoksulenkin loppu mennään n. 60 km/h. Omatuntoa se vähän kolkuttaa joten poistelin moisen treenin ihan kokonaan.

Antza44
08.06.2015, 12.39
Jos pitää automaattinen keskeytys päällä näkyykö harjoituksen kestona vain liike-aika vai kokonais aika? Olis kiva, kun tauot ei vaikuttas keskinopeuteen ja ym, mutta olis silti kiva nähdä jälkikäteen kokonais aika mitä tuli oltua reisussa.
Ei heti auennut, kun testasin auto tauolla.
Voihan tuon tauottaa napistakin, kuis siinä pysähtyykö kokonais aika? Nappi tauon sitten varmasti unohtaa laittaa pois, niin ei sinänsä houkuta.

Ilman autotaukoa ilmeisesti kaikki 0km vauhditkin lasketaan mittauksiin?

Polarin ohje on vähän kökö, kun siinä ei yleensä kerrota, kuin että tämä toiminto löytyy tuolta ja toimintaa ei avata ollenkaan.

Kattelin jonkun Garmini lenkkiä ja siinä näkyi hienosti liike-aika ja kokonaisaika erikseen.

JKK
08.06.2015, 12.53
Napista tauon painaessa muuttuu näyttö samanlaiseksi kuin aloitusnäyttö on, eli siihen missä laite etsii GPS-signaalia. Aika epätodennäköistä unohtaa käynnistää kun treeni jatkuu. Suunnossa on pelkkä tauon merkki ylhäällä ja siinä oli jatkamisen muistaminen hankalampaa.

kauris
08.06.2015, 13.52
Minua on harmittanut se, ettei tauon aikana pääse selailemaan niitä näyttöruutuja eli katsomaan vaikka mikä oli ollut keskisyke, ajettu matka tms. Suunnon kanssa totuin siihen, että pysäytyksen ollessa päällä ei ajanotto jne. vain jatkunut mutta kaikkia näyttöjä pystyi selaamaan siinä missä harjoituksen aikanakin.

SvaR
08.06.2015, 19.36
Itse kun tauottaa mittaria niin mulla ainakin se välillä värisee ja ehkä piippaakin muistutuksena että mittari on tauolla.

LJL
09.06.2015, 21.29
Mitä tarkoittaa että syke näkyy harjoitusnäkymässä ns. jännästi harmaana?

jmrr
09.06.2015, 21.31

Syke tulee GymLinkin eli 5kHz signaalin kautta, ei bluetoothin.

LJL
09.06.2015, 21.32
Okei..? Hienoa siis, kiitos tiedosta. Mutta onko siinä joku ongelma silloin.

jmrr
09.06.2015, 21.35
Okei..? Hienoa siis, kiitos tiedosta. Mutta onko siinä joku ongelma silloin.

Jos olet sen sykevyön parittanut kellon kanssa eikä sykevyö ole käytössä minkään muun bluetooth laitteen kanssa niin kokeile ottaa vyön lähettimen patteri pois 6min ajaksi, sen pitäisi resetoida lähetin.

LJL
09.06.2015, 21.38
Excellent!!! Näin toimin. Kiitos!

Antza44
10.06.2015, 00.13
No mistä se sitten mahtaa johtua, että se ei toimi Bluethoothin kautta? Eilen ihmettelin moista, nyt näyttää taas normaalilta, kun aloittaa harjoituksen, enkä mitään tehnyt?

maou
10.06.2015, 00.33
Mulla on toiminut sykkeen löytäminen moitteitta siitä lähtien, kun aloin harjoitusta valittaessa pitämään kelloa sykevyön lähellä siihen asti kunnes syke ilmestyy kellotauluun. Tuo temppu saattoi lukea jopa ohjekirjassa.

Sent from my Xperia Z1 Compact

Ohiampuja
10.06.2015, 14.55
Kuinkas pitkään teillä kestää lähettimen paristo? Minulla meni H7 lähettimen patterin noin kolmessa kuukaudessa.

Olen säilyttänyt lähetintä vyössä niin että olen napsauttanut toisen nepparin auki, että se virtapiiri katkeaa. Mutta riittääkö se, jääkö se syömään virtaa sen yhden nepparin kautta? Koska ei kai vain 3kk kesto ole ihan normaalia?

jmrr
10.06.2015, 15.11
Kuinkas pitkään teillä kestää lähettimen paristo? Minulla meni H7 lähettimen patterin noin kolmessa kuukaudessa.

Olen säilyttänyt lähetintä vyössä niin että olen napsauttanut toisen nepparin auki, että se virtapiiri katkeaa. Mutta riittääkö se, jääkö se syömään virtaa sen yhden nepparin kautta? Koska ei kai vain 3kk kesto ole ihan normaalia?

Polarin mukaan H7:n patteri pitäisi kestää n. 200h / 2 vuotta.

LJL
10.06.2015, 15.37
Tänään toimi taas ihan normaalisti. 200h kuulostaa hyvältä eikä haittaa jos vähän jäisi allekin. Ei se vyö vissiin mitään sysi-kalliita paristoja syö

mutanaama
10.06.2015, 15.43
200h ~ 200 päivää. Riittää mulle.

kauris
10.06.2015, 15.52

No mistä se sitten mahtaa johtua, että se ei toimi Bluethoothin kautta? Eilen ihmettelin moista, nyt näyttää taas normaalilta, kun aloittaa harjoituksen, enkä mitään tehnyt?

Mulla on kaksi kertaa nyt kohta vuoden laitetta käytettyäni tapahtunut tuo harmaaksi meno ja molemmat olivat kesken pidemmän pyörälenkin. Syke näkyy mutta harmaalla taustalla. Monta tuntia näkyi ensin siis Pirkassa oikein mutta loppupuolella ajoa harmaana. Seuraavilla lenkeillä ollut taas alusta asti kunnossa.
Pirkassa tapahtui myös sellainen, että yhdeltä taukopaikalta pyörän luokse palattuani ja liikkeelle taas lähdettyäni ei syke tullut näkyviin ollenkaan. Painoin harjoituksen manuaalisesti stopille ja taas uudelleen päälle (auto stop on ollut valittuna myös mutta se oli siis mennyt normaalisti taas käynnissä-tilaan pyöräilyn jatkuessa) niin sain sykkeen palautumaan. Normaalisti se kyllä palautuu ilman kommervenkkejakin pitkältäkin tauolta lenkkiä jatkaessa.

kauris
10.06.2015, 15.57

Mulla on kaksi kertaa nyt kohta vuoden laitetta käytettyäni tapahtunut tuo harmaaksi meno ja molemmat olivat kesken pidemmän pyörälenkin. Syke näkyy mutta harmaalla taustalla. Jälkimmäinen kerta sattui viime viikonloppuna Pirkan pyöräilyssä. Ensin syke näkyi monta tuntia normaalisti mutta loppupuolella ajoa yhtäkkiä harmaana. Seuraavilla lenkeillä ollut taas alusta asti kunnossa.
Pirkassa tapahtui myös sellainen, että yhdeltä taukopaikalta pyörän luokse palattuani ja liikkeelle taas lähdettyäni ei syke tullut näkyviin ollenkaan. Painoin harjoituksen manuaalisesti stopille ja taas uudelleen päälle (auto stop on ollut valittuna myös mutta se oli siis mennyt normaalisti taas käynnissä-tilaan pyöräilyn jatkuessa) niin sain sykkeen palautumaan. Normaalisti se kyllä palautuu ilman kommervenkkejakin pitkältäkin tauolta lenkkiä jatkaessa.

mkpaa
10.06.2015, 16.06
Tänään toimi taas ihan normaalisti. 200h kuulostaa hyvältä eikä haittaa jos vähän jäisi allekin. Ei se vyö vissiin mitään sysi-kalliita paristoja syö

Mulla on mennyt 10 kk:ssa kaksi paristoa. Ne o jotain on jotain 50 snt kpl.

Ohiampuja
10.06.2015, 18.28
Ostin kaksi paristoa ja paketti maksoi Prismassa 4.95. Ei se hinta vaan onko se normaalia.

Eli kiinnostaa onko tuo minun 3 kk vanha lähetin jotenkin rikki.

Antza44
10.06.2015, 18.34
^Veikkaan, että patteri oli susi jo syntyessään. Syyttäisin vasta lähetintä jos sama toistuu erimerkkisellä patterilla taas. Päiväys kannattaa tarkistaa uudesta ja jännite, jos mittari löytyy.

manu99
10.06.2015, 19.46
Mulla kesti n. 75h sykevyön H7 patteri ja kysyin siitä tuelta. Ystävällisesti kertoivat että uimisen jäljiltä pitää kuivata anturit ja muutenkin jos bt lähetin on märkä niin se saattaa jäädä "päälle". Olisin voinut lähettää sen huoltoon vaihdettavaksi mutta vaihdoin sen itse. Nyt olen ottanut anturin pois vyöstä ja kuivannut sen joka treenin jälkeen. Tuntuu kestävän.......

telliv
10.06.2015, 21.03
50snt paristot on 50snt paristoja. Clasulta muistaakseni ostin joskus 5-8kpl paketin nappiparistoja jokusella eurolla ja ei niistä kyl mitään iloa ollut :D.

Edellisessä polarin vyössä kesti reilusti yli 200h ja näytti vielä silloin 3/3 varauksen tasoksi...millon lie ois loppunut. Panasonicin nappi siinä tais olla ja niin on nykyisessäkin. Varmaan pitää niitä ostella jatkossakin.

Ohiampuja
11.06.2015, 00.07
Juu, olen samaa mieltä. Ne halvimmat alelaarin nepparit on kyllä yleensä surkeita.

Mutta nyt pelasi panta uudella paristolla virheettä 2.5 h kun lenkillä testasin. Ehkä se patteri tosiaan oli sökö.

Antza44
13.06.2015, 12.10
Mites teillä toimii tuo yöuni seuranta?
Minulla tuntuu lukevan istumista yölle. En ainakaan tietoisesti istu:D. Viime yönä nukuin noin 8.5 tuntia ja Polari näyttää yöuneksi vain 3h 37, levolliseksi 2h 32 ja levottomaksi 1h 4 levollisen prosentti 70.
Usempana yönä mittaus on ollut todella pihalla todellisuudesta.

Muutamana ekana yönä näytti jokseenkin järjellistä kokonais aikaa ja levollinen uni pyöri siinä 79% hujakoilla.

Nukun yleensa kyljellään kädet tyynyn vieressä ikäänkuin virallinen tajuttoman kylkiasento.
Olis mielenkiintosta seurata unia, mutta menee maku hommasta, kun mittaus on mitä sattuu.

Tuntuu tuo istumisen ja seisomisenkin erottaminen olevan aika haasteellista. En minä ainakaan seiso aina tumput suorana;).

Pudeman
13.06.2015, 12.49
Tuntuu tuo istumisen ja seisomisenkin erottaminen olevan aika haasteellista. En minä ainakaan seiso aina tumput suorana;).

Itselläni seisomatyöpiste, jonka äärellä työskentely taltioituu istumisena. Taitaa tehdä tuo käsien kulma tuon istumiskirjauksen. Sehän on sama kuin istuttaessa.

Unet kirjautuvat hyvin.

BONK
15.06.2015, 14.11
Punttitreenien rasittavuudesta ei Polar näemmä pysty sanomaan mitään järkevää. Esimerkiksi eilen tein sen verran tiukan kyykyttelyn, että jalat on vieläkin ihan makaronia ja Polarin mielestä treeni oli kevyt. Pulssi ei tietenkään nouse kuten pyöräilyssä/juoksussa, joten vaikea kai sitä on sitten mitata.

LJL
15.06.2015, 14.24
Ajoin viime su-to peräkkäisinä päivinä yhteensä 11h/210km fillaria ja koko ajan näytti "tasapainossa", melkeinpä alakantissa... Suurimmaksi osaksi PK1-alueella, PK2-aluettakin tuli useita tunteja. Ke-to alkoi olla jo jalat aika muussia, ja lepäsin pe-su. Eli nyt kun mittari on oppinut tavoille, niin se uskoo vankkumatta mun kykyihin ajaa PK1/2-lenkkiä joka ikinen päivä :D Mun mielestä olisi voinut jo vähän sanoa että lepää välillä. Vaikka ei sanonut niin lepäsin. Tänään oli taas aivan mahtavat fiilikset ajaa!

kauris
15.06.2015, 14.25
Minulla tuntuu lukevan istumista yölle. En ainakaan tietoisesti istu:D. Viime yönä nukuin noin 8.5 tuntia ja Polari näyttää yöuneksi vain 3h 37, levolliseksi 2h 32 ja levottomaksi 1h 4 levollisen prosentti 70.
Usempana yönä mittaus on ollut todella pihalla todellisuudesta.

Muutamana ekana yönä näytti jokseenkin järjellistä kokonais aikaa ja levollinen uni pyöri siinä 79% hujakoilla.

Nukun yleensa kyljellään kädet tyynyn vieressä ikäänkuin virallinen tajuttoman kylkiasento.
Olis mielenkiintosta seurata unia, mutta menee maku hommasta, kun mittaus on mitä sattuu.

Minulla on nukkumisen seuranta toiminut paria yksittäistä yötä lukuun ottamatta oikein. Kerran laite väitti minun ladanneen laitetta klo 12 asti yöllä ja unen alkaneen vasta siitä vaikka otin laitteen pois latauksesta klo 10 illalla josta menin sen ranteeseen laitettuani suoraan sänkyyn parin metrin siirtymän. Ei ehtinyt siis tajuta mun lyhyestä liikkeestä asiaa oikein. Tiedä sitten sitä mistä keksi minun tasan klo 00.00 alkaneen nukkumaan.

JackOja
15.06.2015, 14.27

Ihan hyvin. Tosin tuntuis, että ottaa sängyssä lukemisenkin nukkumiseksi. Väittää nimittäin nukkuneen normisti sellaiset melkein 8-9 tuntia vaikka todellisuudessa tuosta on lueskelua tunti-puoltoista.

Punttitreenien rasittavuudesta ei Polar näemmä pysty sanomaan mitään järkevää....

Pyöräily on muutenkin aika paljon kivempaa.

Vehje arvioi kyllä toisinaan vähän pieleen noita rasittavuuksia. Tai tuntuis painottavan harjoituksen kestoa varsinaisen tekemisen kustannuksella. Lauantaina oli tuollainen leppoisa retkiajelu, kuutisen tuntia. Tila on sen jäljiltä mukamas huomiseen iltaan asti "erittäin rasittunut" vaikka ei tuo paljon missään tuntunut. Aamulla ortostaattinen testikin varmisti, että täysin palautunuthan mää olen.

LJL
15.06.2015, 14.28
Mulla tulee puolisäännöllisesti "ei aktiivisuutta havaittu" -koodia yöllä. Olen tulkinnut että oon nukkunut niin sikeästi, ettei mittari usko :D

LJL
15.06.2015, 14.31
Vehje arvioi kyllä toisinaan vähän pieleen noita rasittavuuksia. Tai tuntuis painottavan harjoituksen kestoa varsinaisen tekemisen kustannuksella.

Tämä. Itsellä noi viime viikon ajot koostui 21km/1h per siivu työmatkoista, pari kertaa pidennettynä max 1,5h. Ei niillä pääse edes "rasittunut"-tasolle vaikka kyllä iltaisin väsytti.

kauris
15.06.2015, 14.33
Ajoin viime su-to peräkkäisinä päivinä yhteensä 11h/210km fillaria ja koko ajan näytti "tasapainossa", melkeinpä alakantissa... Suurimmaksi osaksi PK1-alueella, PK2-aluettakin tuli useita tunteja. Ke-to alkoi olla jo jalat aika muussia, ja lepäsin pe-su. Eli nyt kun mittari on oppinut tavoille, niin se uskoo vankkumatta mun kykyihin ajaa PK1/2-lenkkiä joka ikinen päivä :D Mun mielestä olisi voinut jo vähän sanoa että lepää välillä. Vaikka ei sanonut niin lepäsin. Tänään oli taas aivan mahtavat fiilikset ajaa!

Jos ajan työmatkaa pk1 vauhdilla 2x50 min päivässä pysyy tasapaino tai ihan ihan hiljalleen rasitusta kertyy. Yhteen suuntaan eli sen 50 minuuttisen palautumisajaksi laite ilmoittaa 5-7h vähän vaihdellen. Aamun työmatkasta siis about palautuu töissä. Tuostahan tulee kanssa lähelle, ei toki ihan, kuvailemasi 5 päivää ja 11 h.
Rankemmaksi laite kattoo palaut6misen suhteen sitten ne pidemmät vaikka sykkeeltään lähes yhtä alhaiset vaikka 4 h lenkit. Tämä on Suuntoon verrattuna hyvä, koska se ei pitänyt pitkiäkään pk- lenkkejä yhtään minään.

edit: Pirkan ajoin hissukseen 131 keskisykkeellä (oma aerobinen n. 155) ja aikaakin meni 4 h 50 min. Tämän kuormitukseksi laite antoi 2 päivää 24 h (miksei muuten siis 3 pv). Tuo lenkki kyllä tuntui tosi raskaalta matalasta keskisykkeestä huolimatta sitten illalla kotona. Johtui varmaan tuulisesta kelistä ja siitä, että merkittävän osan ajoin ilman peesiä ja toisaalta sivutuulen takia sai pitää ohjaksista kiinni. Raskaalta tuntumiseen vaikutti varmaan toki myös se, että lähtöä varten piti herätä viiden jälkeen aamulla, ajaa siirtymiä autolla 2 x 2 h ja se, että vaikka muutoin ajoin rauhassa niin vikat 4,3 km vedin täysillä vastatuuleen loppukiriä, kun lähdin porukastani irtiottoon. Sen irtioton keskisyke oli sen reilun 8 minuutin ajan 172.
Ja onhan tuo 5 h toki pitkä aikakin ajaa pyörällä ainakin minulle.

Ja punttitreeniin nämä vekottimet eivät tosiaan taivu ollenkaan. Ihan turha laittaa sykemittaria kiinni.

telliv
15.06.2015, 14.41
Polarihan suositteli tekemään sen ortostaattisen testin 6x kevyellä/lepokaudella, että saisi sen sopivan tason kohdilleen. Ja jottanotta se handlaisi palautumisen arpomisen paremmin jos ja kun tuota ortostaattista sitten tekee esim. treenikaudella.

BONK
16.06.2015, 11.46
Sykemittari on tosiaan aivan turha puntilla, mutta tuleepahan nuo treenit ainakin talletettua muistiin. Ei sillä, että niistä sen ihmeempiä analyseeja tulisi tehtyä, mutta ihan vaan omaksi iloksi. Yllättävän kivuttomasti muutenkin tuo Garmin Connect -> Polar Flow -siirtymä meni, vanhat treenit on GC:ssa ja uudet PF:ssa, en jaksanut alkaa kikkailemaan mitään siirtoja.

Laitteen GPS:lle pitää antaa kiitosta. Poimiii nopeasti satelliitit ja on erittäin tarkka. Olenpa muutenkin ollut laitteeseen erittäin tyytyväinen, mikä on kyllä aikalailla poikkeuksellista kun yleensä näistä aina löytyy jotain semmoista mikä alkaa kohtapian ahdistaa...

LJL
16.06.2015, 11.59
Polarihan suositteli tekemään sen ortostaattisen testin 6x kevyellä/lepokaudella, että saisi sen sopivan tason kohdilleen. Ja jottanotta se handlaisi palautumisen arpomisen paremmin jos ja kun tuota ortostaattista sitten tekee esim. treenikaudella.

Antaako se oikeasti "rasituspisteitä" ortostaattisen testin mentyä huonosti, noin niinkuin sykkeiden osalta? En ole jaksanut tehdä testiä pitkään aikaan kun suoraan sanoen vituttaa se 3min seisoskelu heräämisen jälkeen.

JackOja
16.06.2015, 12.13
...vituttaa se 3min seisoskelu heräämisen jälkeen.

No voi. Eikö se yhtään kompensoi, että saa ensin makailla ylimääräiset 3 min?

LJL
16.06.2015, 12.18
No ei todellakaan :D Haluan istua. Vessassa.

Antza44
16.06.2015, 12.44
Nukutteko sykevyö valmiiksi päällä, jos teette ortostaattisen testin aamulla vai rykäsettekö vyön päälle herättyä ja takas pötkölleen?

JackOja
16.06.2015, 13.28
Nukutteko sykevyö valmiiksi päällä...

Ei nyt sentään... rakontyhjennysreissulla vyö päälle ja takaisin sänkyyn. Hetken aikaa sykkeen tasaantumista ja testi käyntiin.

Jos ei käy kusella niin ihan varmasti tulee sen kuuden minuutin aikana ihan hillitön kupla otsaan :)

Frosty
17.06.2015, 15.00
Mitään reittiä väliaikojen luomiseen jälkikäteen tai turhien poistamiseen ei vielä(kään) taida olla?

LJL
17.06.2015, 15.45
Kyrpiinnyttää kun ei saa "vahingonlaukauksena" tulleita kierroksia pois.. Kerran mulla oli pitkällä 4,5h lenkillä mittari liian löysällä ja se valui kämmenselkää vasten niin, että uutta kierrosta pukkasi joka kuopassa. Ne kierrokset oli kerran otettu niin sinne ne jäi ikuisiksi ajoiksi :D

JackOja
17.06.2015, 16.45
^näppäinlukko ;)

Markku Silvenius
18.06.2015, 14.11
>Frosty

Hommaa PPT5, vie harjoitus sinne editoitavaksi ja sit vasta eteenpäin minne haluaa?

Frosty
18.06.2015, 15.32
>Frosty

Hommaa PPT5, vie harjoitus sinne editoitavaksi ja sit vasta eteenpäin minne haluaa? Kiitos vihjeestä! Minulla on jo PPT5, mutta en ole saanut harjoitteita sinne siirrettyä tuolla Flow:n export-toiminnolla. Olenkohan sitten tehnyt jotain väärin, vai onko toiminto vasta hiljattain alkanut pelittää? Pitää pähkäillä lisää.

Markku Silvenius
18.06.2015, 15.55
Joo siellä voi editoida suht vapaasti. Eiks sitä fileä saa vietyä websyncillä tai jollain dl mokkulalla mikä tuossa kasisataisessa nyt onkaan johonkin inboxiin vaan..? polarpersonaltrainer.com kauttakin saa vietyä muistaakseni..

LJL
22.06.2015, 21.28
Mistä saa selain-Flow'ssa näkymään lajikohtaiset vuosittaiset kilometrimäärät?

jmrr
22.06.2015, 21.32
Mistä saa selain-Flow'ssa näkymään lajikohtaiset vuosittaiset kilometrimäärät?

Edistyminen -> siitä ylhäältä valitsee vuosiraportti ja laji.

LJL
22.06.2015, 22.06
Much obliged!!

zander
23.06.2015, 12.21
Synkkaus pelleilee edelleen välillä. Viime torstaina tehty noin 5 tunnin lenkki ei näy kunnolla selain-flowssa. iLuurissa näkyy kaikki tuosta lenkistä, mutta selaimessa on vain kokonaisaika, -matka ja -kalorit. Käppyrät ja kartta puuttuu täysin.

Topeak Panobike on toiminut hyvin. Sellainenkin bugi tuntuu olevan, että kun laittaa harjoituksen pauselle ja jättää kellon pyörään ja poistuu sykevyön kantavuuden ulkopuolelle, ei kello löydä aina sykevyötä tai kadenssianturia harjoitusta jatkettaessa. Pari kertaa kun keskeyttää ja jatkaa uudestaan niin on toistaiseksi aina löytynyt.

JackOja
23.06.2015, 12.24
...ei kello löydä aina sykevyötä tai kadenssianturia harjoitusta jatkettaessa. Pari kertaa kun keskeyttää ja jatkaa uudestaan niin on toistaiseksi aina löytynyt.

Oletko yrittänyt tehdä anturien hakua pikavalikosta?

zander
23.06.2015, 13.57
En ole kokeillut.

JackOja
23.06.2015, 13.58
Sillä ne löytyy ilman stop/start -kikkailua.

Joku sen täällä aiemmin vinkkasi, kiitokset.

LJL
23.06.2015, 14.13
Se on mun mielestä hienoa, kun tuntuu että - suurimpaan osaan - V800 tai Flow'n havaituista "ongelmista" löytyy ratkaisu/vinkki, yleensä heti kun täällä kysyy! Äärimmäisen arvostettavaa.

JackOja
23.06.2015, 14.22
Se on mun mielestä hienoa...

Tää on niiiiiin yhteisö tää topic!

Pitäisi oikeastaan järjestää V800-tapaaminen tai V800-päivät. Tai vähintäänkin oltaisiin kaikki toistemme kavereita flowssa niin näkis miten on kulkenut ja miten on nukuttu :D

zander
23.06.2015, 14.25
Kiitoksia vinkistä! Vaikka voishan tuo löytää ne itsekin uudestaan, jos oikeen sulavasti toimisi :)

Tuon näköinen on se rikkonainen treeni selaimessa. Ei tule käppyröitä vaikka kuinka synkkailee.

http://i11.aijaa.com/t/00416/13878227.t.jpg (http://aijaa.com/D4y6er)

mkpaa
23.06.2015, 14.34
Oletko yrittänyt tehdä anturien hakua pikavalikosta?

Start stop on sykevyön kanssa ainakin nopeampi. Toimii itsellä ainakin heti. :)

LJL
23.06.2015, 15.18
Pitäisi oikeastaan järjestää V800-tapaaminen tai V800-päivät.

Joo vähän niinku Aidalle! (josko tähän tapaamiseen tultaisiin sitten ihan paikalle saakka) ;)

LJL
26.06.2015, 18.14
Flow ei toimi

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/76/a5/55/76a5556f1905ae467f226505d9922845.jpg

Pudeman
26.06.2015, 19.35
Juu, kännykän kautta ei yhdistä, mutta kompuutterin kautta sain synkattua. Outoa.

LJL
26.06.2015, 19.53
iPhonella tulee "Palvelu ei ole käytettävissä" ...hirveet vieroitusoireet

sianluca
27.06.2015, 07.07
Minulla sekä synkkaus että mittarin lataus ovat loppuneet totaalisesti. Molemmat kyllä käynnistyvät, mutta loppuvat sitten saman tien. Olen tutkinut mahdollisia kontaktiongelmia haenleuoissa, mutta ei vaikuta siellä olevan vikaa. Vähän alle vuoden laite ehti toimia......

JKK
27.06.2015, 08.39
Minulla sekä synkkaus että mittarin lataus ovat loppuneet totaalisesti. Molemmat kyllä käynnistyvät, mutta loppuvat sitten saman tien. Olen tutkinut mahdollisia kontaktiongelmia haenleuoissa, mutta ei vaikuta siellä olevan vikaa. Vähän alle vuoden laite ehti toimia......

Takuu hommiahan noi on.

IncBuff
27.06.2015, 10.57
Takuuseen. Saat uuden tilalle.

LJL
27.06.2015, 11.09

Onko sulla mittarissa se suojatulppa latausliittimen päällä? Itsellä oli samanlaisia oireita ja epäilin kanssa vikaa, kunnes tajusin missä asennossa sen suojatulpan pitää olla ettei leuat irtoa. Se tuntui tosiaan ihan kontaktihäiriöltä ensin.

BONK
27.06.2015, 14.09
Suojatulppa?!? Ei mulla ole mitään semmoista...

LJL
27.06.2015, 14.50
Joo uudemmissa on tämmöinen tulppa

http://www.tmiland.com/wp-content/uploads/2014/12/2014-12-12-16.12.42.jpg

sianluca
28.06.2015, 07.45
Eipä ole mitään suojatulppia mittarissani, mittari juuri heinäkuussa tulee vuoden ikäiseksi. Taitavat Polarilla vähitellen saada infoa tuotteen heikkouksista....

Pudeman
28.06.2015, 09.38

Mulla oli kanssa vastaavia ongelmia. Latasi, jos puristi koko ajan yhteen. Käytin apuna tiukkaa pyykkipoikaa.

Kysyin asiakaspalvelusta mitä tehdä. Ilmoitin sarjanumeron ja kohta tuli tilalle uusi laturin johto. Uudella liittimellä lataus ja synkkaus pelaa kuin se kuuluisa junan vessa.

Santerius
29.06.2015, 09.55
Ehdin kysellä pikakysymyksissä, mutta kokeillaanpas täällä. En ole tällaisia laitteita käyttänyt liiemmin, saati niiden tekniikka seurannut, joten on paljon avoimia kysymyksiä - jos jotakuta kiinnostaa ottaa kantaa, olen hyvin kiitollinen.

Olen laiska ja pihi harrastelijapyöräilijä.
Olen käyttänyt sykemittauksessa ja ajettujen matkojen seurannassa Class Ohlssonin sykevyötä yhdistettynä puhelimeen ja Endomondoon. Tovi sitten tuo sykevyö sanoi sopimuksensa irti, ja pitäisi hankkia uutta. Toisaalta olen totaalisen kyllästynyt laahaaviin tuloksiin, joten treenejä olisi parannettava. Kehitysohjelmaa tukemaan pitäisi hankkia kunnollinen sykemittari, joka olisi samalla myös ns. ajotietokone, eli ei tarvitsisi käyttää useita laitteita.

Olisi useampikin kysymys:
- Miten esimerkiksi Polar V800 toimii tässä? Saako tuon kellon tankoon jotenkin kiinni, vai tarvitaanko erillisiä aparaatteja?
- Millaiset kadenssi- ja nopeusanturit kannattaa hankkia?
- Vai saisiko tähän tarkoitukseen halvemmalla jonkun vastaavan tai hieman huonomman/paremman laitteen?

Ihan pelkkä mittauskin periaatteessa riittäisi, mutta ilmeisesti tuossa Polarissa on jotain palautumista approksimoivia toimintoja ja kaikkea muuta hankalaa. Mahtaako niistä olla hyötyä? Kannattaisiko kuitenkin valita vaan Garminin Edge 810?

BONK
29.06.2015, 11.47
Hieman ööö... vitutt... ööö... ihmetyttää kun oma mittari tuli haettu verkkokauppa.com:sta ihan vaan viikkoja sitten ja siinä ei ole tuota suojatulppaa. Kerpeles, paskanko möivät. Vaan ei auta valittaa, mittari on pelittänyt aivan loistavasti.

maudicel
29.06.2015, 14.04
Ehdin kysellä pikakysymyksissä, mutta kokeillaanpas täällä. En ole tällaisia laitteita käyttänyt liiemmin, saati niiden tekniikka seurannut, joten on paljon avoimia kysymyksiä - jos jotakuta kiinnostaa ottaa kantaa, olen hyvin kiitollinen.

Olen laiska ja pihi harrastelijapyöräilijä.
Olen käyttänyt sykemittauksessa ja ajettujen matkojen seurannassa Class Ohlssonin sykevyötä yhdistettynä puhelimeen ja Endomondoon. Tovi sitten tuo sykevyö sanoi sopimuksensa irti, ja pitäisi hankkia uutta. Toisaalta olen totaalisen kyllästynyt laahaaviin tuloksiin, joten treenejä olisi parannettava. Kehitysohjelmaa tukemaan pitäisi hankkia kunnollinen sykemittari, joka olisi samalla myös ns. ajotietokone, eli ei tarvitsisi käyttää useita laitteita.

- Miten esimerkiksi Polar V800 toimii tässä? Saako tuon kellon tankoon jotenkin kiinni, vai tarvitaanko erillisiä aparaatteja?
- Vai saisiko tähän tarkoitukseen halvemmalla jonkun vastaavan tai hieman huonomman/paremman laitteen?

Ihan pelkkä mittauskin periaatteessa riittäisi, mutta ilmeisesti tuossa Polarissa on jotain palautumista approksimoivia toimintoja ja kaikkea muuta hankalaa. Mahtaako niistä olla hyötyä? Kannattaisiko kuitenkin valita vaan Garminin Edge 810?

Kello toimii loistavasti myös pyöräilyssä.
Tankokiinnitykseen tämän (http://www.bike-discount.de/en/buy/suunto-wtc-bike-adaptor-56339/wg_id-320) tyyppinen mötikkä on mulla toiminut. Tosin itsellä ei ole juuri tuota Suunnon, vaan joku noname.
Mulla on myös Sports Trackerin nopeus- ja kadenssisensori. Toiminut moitteettomasti.

Jos käyttäisin pelkästään pyöräilyyn, niin olisin ehdottomasti valinnut Garminin joko 510 tai 810 mittarin.

Eski
29.06.2015, 14.12

V800 toimii hienosti. Tankoon sen saa kiinni esim. tällaisella -> http://www.bike-discount.de/en/buy/polar-bike-mount-407038/wg_id-1292

Itse olen pärjännyt pelkällä kadenssianturilla ->
http://www.bike-discount.de/en/buy/polar-cadence-sensor-bluetooth-r-smart-214050
Nopeus- ja kadenssianturit on saatavilla settinä ->
http://www.bike-discount.de/en/buy/polar-speed-cadence-sensor-bluetooth-smart-441955

Huonompia ainakin löytyy. Palautumisenarviointi on hyödyllinen ja se ei ole mitenkään hankala, eikä vaadi mitään muuta kuin laitteen pitämistä ranteessa.

IncBuff
29.06.2015, 14.15
Nopeus- ja kadenssianturit kannattaa hankkia yhdessä eli sellainen jossa ne on samassa anturissa. Esim. Topeak Panobike, SportsTracker tai Wahoo.

bog
29.06.2015, 15.37
Harmillisesti näyttää Tahkon kolmen kierroksen hikoilun synkronointi menneen persilleen. Kellossa treeni näkyy ok, mutta Flowssa näkyy ainoastaan kestoaika. Kokeiltu synkkaa sekä puhelimen, että PC:n kautta, mutta ei auta. Onkos kukaan keksinyt mitään keinoa synkata uudelleen? Tai tuleeko muita ideoita mieleen millä tilanteen voisi koittaa korjata?

Kello näyttää kyllä ihan vakuuttavat lukemat kyseisestä rypistyksestä. Matka 187,4 (nopeusanturilla), kaloreita 12454, nousua 3445, aktiivisuus päivältä 1789%.

speteke
29.06.2015, 16.45
V800_downloader (https://github.com/profanum429/v800_downloader) ehkä...

sianluca
29.06.2015, 17.08
Ei voi muuta kuin kehua Polarin tuotetukea.... soitin Kempeleelle ja valitin että mittari ei lataudu ja ei synkronoi tietoja. Ottivat yhteystietoni ja lähettävät uuden mittarin....

Yussu
29.06.2015, 19.40
Harmillisesti näyttää Tahkon kolmen kierroksen hikoilun synkronointi menneen persilleen. Kellossa treeni näkyy ok, mutta Flowssa näkyy ainoastaan kestoaika. Kokeiltu synkkaa sekä puhelimen, että PC:n kautta, mutta ei auta. Onkos kukaan keksinyt mitään keinoa synkata uudelleen? Tai tuleeko muita ideoita mieleen millä tilanteen voisi koittaa korjata?

Kello näyttää kyllä ihan vakuuttavat lukemat kyseisestä rypistyksestä. Matka 187,4 (nopeusanturilla), kaloreita 12454, nousua 3445, aktiivisuus päivältä 1789%.

Valitettavasti tuohon ei taida olla mitään keinoa. Itsellä kävi samanmoinen kupru lauantain reenin osalta ja kyrsiihän se.

Ilmeisesti tuo johtuu jollain tavalla flow serverin toimimattomuudesta synkronointihetkellä. Itselle ei aiemmin ole tullut ko kuprua kuin johdolla synkatessa mutta nyt iski puhelin synkronoinnissakin sama vika. Eli puhelimen flowssa ok, netissä vain kesto ja matka.

Santerius
30.06.2015, 22.41
Valinta on yllä olevien kysymysteni osalta tehty. Päädyin vertailun jälkeen tuohon Garminin Edge 810:aan, kun pääasiallisesti pyöräilyä varten tulee, ja kaikki kamppeet sai mukavasti samassa paketissa alle 340 eurolla. Menkööt sitten juoksut ja muut puhelimen avulla. Kiitoksia konsultaatiosta.

a-o
30.06.2015, 22.55
Valitettavasti tuohon ei taida olla mitään keinoa. Itsellä kävi samanmoinen kupru lauantain reenin osalta ja kyrsiihän se.

Ilmeisesti tuo johtuu jollain tavalla flow serverin toimimattomuudesta synkronointihetkellä. Itselle ei aiemmin ole tullut ko kuprua kuin johdolla synkatessa mutta nyt iski puhelin synkronoinnissakin sama vika. Eli puhelimen flowssa ok, netissä vain kesto ja matka.
Minulla on käynyt joskus sama, mutta aika on korjannut ongelman. Eli systeemit ovat synkkautuneet kun harjoitusta tutkii seuraavana päivänä.

Tuntsan Palo
01.07.2015, 22.44
Vanha RCX5 hajosi lopulta. Firman duuniläppäriin ei saa asentaa yhtään omaa kilkettä, enkä uuden sykemittarin takia osta omaa konetta. Mitä ominaisuuksia jään vaille jos käytän V800:a vain ipadin Flow -appin kautta?

Vai tarvittanko PC joka tapauksessa käyttöönotton yhteydessä?

IncBuff
01.07.2015, 22.52
Vai tarvittanko PC joka tapauksessa käyttöönotton yhteydessä?Jep ja firmiksen päivitykseen.

mkpaa
01.07.2015, 22.56
Vanha RCX5 hajosi lopulta. Firman duuniläppäriin ei saa asentaa yhtään omaa kilkettä, enkä uuden sykemittarin takia osta omaa konetta. Mitä ominaisuuksia jään vaille jos käytän V800:a vain ipadin Flow -appin kautta?

Vai tarvittanko PC joka tapauksessa käyttöönotton yhteydessä?

Esim. harjoitusnäkymiä ei voi muokata appin kautta. Joskus siis ainakin tarvitsee myös web-käliä.

Jakke81
05.07.2015, 09.00
Jos suorituksen poistaa polar flow palvelusta, voinko synkronoida tiedot laitteesta uudelleen? Laitteessa lajit on oikein. Jostain syystä kaksi viimeistä lajia on aivan erit kuin suorituksen aikana valittu, saatikka laji taulukossa itsellä edes käytössä. Eilen illasta synkronointi laitteen langattomasti tablettiin ja tulos tämä.

äh luettu tarkemmin Polarin sivuja ei näimmä onnistu. Paska mikä paska.

Jakke81
05.07.2015, 09.18

Oletko myöhemmin saanut tiedot näkyviin flow palveluun? Eilen teki saman tempun itsellä pidemmän suorituksen kanssa, lisäksi heitti lajin aivan eriksi.
Tosin synkronointia eilen tein tabletin kautta Bluetooth systeemillä ja tänään yritin korjata koneella piuhan kautta ei auta. V800 sisäinen kalenteri näyttää tiedot oikeanlaisiksi.

bog
05.07.2015, 10.07
Oletko myöhemmin saanut tiedot näkyviin flow palveluun? Eilen teki saman tempun itsellä pidemmän suorituksen kanssa, lisäksi heitti lajin aivan eriksi.
Tosin synkronointia eilen tein tabletin kautta Bluetooth systeemillä ja tänään yritin korjata koneella piuhan kautta ei auta. V800 sisäinen kalenteri näyttää tiedot oikeanlaisiksi.

Ju en ole saanut kyseistä treeniä korjattua. Yleensä kyllä tällaiset ovat korjaantuneet myöhemmissä synkissa, mutta ei tämä. Laite laittoi hienosti GPS:n kiinni n. 12 tunnin kohdalla kun alkoi akku loppumaan ja onnistui näin talentamaan sykkeet ja matkan nopeusesorilla koko 13h 41min ajan. Oliskohan tällainen tallennus ollut sitten liian vaikea Flowlle synkattavaksi.

Mutta speteken neuvomalla v800_downloader softalla sain trackin tcx:nä ulos laitteesta tuon 12 tunnin osalta ja uploaduttua Stravaan, joka osasi sitten hienosti näyttää reitin sykekäyrineen :)

IncBuff
05.07.2015, 10.25
Jos suorituksen poistaa polar flow palvelusta, voinko synkronoida tiedot laitteesta uudelleen? Laitteessa lajit on oikein. Jostain syystä kaksi viimeistä lajia on aivan erit kuin suorituksen aikana valittu, saatikka laji taulukossa itsellä edes käytössä. Eilen illasta synkronointi laitteen langattomasti tablettiin ja tulos tämä.

äh luettu tarkemmin Polarin sivuja ei näimmä onnistu. Paska mikä paska.Eikö sen lajin voi vaihtaa sieltä Flowista oikeaksi?

Jakke81
05.07.2015, 10.30
Pitänee laittaa tuo softa kunhan kotiin pääsee. Hienot on vehkeet vielä ku pelaisi. Itsellä ei anna yhtään mitään nettiin eilisestä vajaan kymmenen tunnin revinnäsrä maan tiellä, tai no aktiivisuus palkin ;) garminilta ajotietokoneesta sain kyllä reitti datan mut syke käyrät. Ja olisihan tuota ollu mielen kiintonen nähä.

Jakke81
05.07.2015, 10.32
Eikö sen lajin voi vaihtaa sieltä Flowista oikeaksi?
Ei pysty on jotenkin rikkonainen tuo jämä tiedosto jonka latas. https://flow.polar.com/training/analysis/130847110. Tuossa kaikki mitä antaa

siis tuossa laji on nyt oikein mut kuvakkeen heittää "vaellus logolla".tabletti antaa lajiksi jokin muu.

plr
05.07.2015, 13.47
Vanha Polar RS800CX ei myöskään aina näytä reittiä oikein, jos siitä puuttuu paloja. Näin voi sattua vaikkapa kun GPS ei saa signaalia heti harjoitusta käynnistettäessä. Laitteiden pitäisi harjoituksen tallentamisessa toimia robustisti eli aina oikein. Flow voisi helposti tarkistaa harjoitustiedoston integriteetin latausvaiheessa ja korjata mahdolliset ongelmat. Tiedoston tallentaminen laitteeseen voidaan tehdä niin, että sieltä saadaan aina kaikki järkevästi ulos, vaikka tietoja puuttuisi.

BONK
05.07.2015, 20.05
Polar kertoi eilen illalla, että pitäisi palautella kaksi päivää ja viisi tuntia. Annoin _kellon_ levätä yöpöydällä koko päivän.

mutanaama
05.07.2015, 20.20
Eilinen lenkki, noin 3,5 h, keskisyke 126, palautumisaika 2pv 8h, kaloreita noin 2100, nousua 300m, lyhyitä taukoja muutamia.
Juhannuslenkki noin 5h, keskisyke 121, palautumisaika 4pv 6h, kaloreita noin 2800, nousua 500m. paljon taukoja, osa vähän pidempiä.

Hämmentää, kuinka noin pienellä erolla tulee noin suuri ero palautukseen.

Jakke81
05.07.2015, 20.30
Tänään latas flow taas normaalisti, eilinen tiedosto on mitä on. Tuli käytyä kiertelen Kuopiota pyörällä muksujen kanssa vaikka polari tarjotteli eilisen reippaan lenkin perästä 8 päivän palautumisaikaa. Onneksi tuli käytyä vaikka aamulla tuntui että ei oikeen pyöräily nappaa nyt olokin täysin normaali.

rjr
05.07.2015, 22.26
Eilinen lenkki, noin 3,5 h, keskisyke 126, palautumisaika 2pv 8h, kaloreita noin 2100, nousua 300m, lyhyitä taukoja muutamia.
Juhannuslenkki noin 5h, keskisyke 121, palautumisaika 4pv 6h, kaloreita noin 2800, nousua 500m. paljon taukoja, osa vähän pidempiä.

Sanoisin, että lenkkien pituuksien ja palautumisaikojen välillä on aika hyvä korrelaatio.

korpijurtti
05.07.2015, 22.42
Korkeimmilla sykealueilla vietetty vähäinenkin aika jatkaa palautumisaikaa voimakkaasti...

LJL
05.07.2015, 22.51
Polar kertoi eilen illalla, että pitäisi palautella kaksi päivää ja viisi tuntia. Annoin _kellon_ levätä yöpöydällä koko päivän.

Mulla tuli eilisen lenkin jälkeen 3pv 1h, ja sitä ennen jo "rasittunut"-rajalla.. Ajattelin noudattaa ettei tuu taas ylikunto

LJL
05.07.2015, 22.55
Niin olihan sitä asiaakin. Mitäs helkattia sitä voisi tehdä kun iTelefooni 5S ei suostu synkkaamaan bluetoothin kautta Flow'hun. Ei sitten millään. Aamulla viimeksi meni läpi ja sen jälkeen ei mitään. Mittariin tulee "muodostetaan yhteyttä laitteeseen", mutta sitten se vaan raukeaa sen sellaisen ei-erityisen-pirteän plip-äänen säestämänä. Saakeli, ja vielä kikkelikin!!

kauris
05.07.2015, 23.06
Poista flow puhelimesta ja asenna uudelleen.

LJL
05.07.2015, 23.08
Poista flow puhelimesta ja asenna uudelleen.

!!!

..no kai se on pakko. Jotenkin paikallistaisin ongelman nimenomaan puhelimeen, koska bluetoothin symboli ei ala sykkiä synkatessa

LJL
05.07.2015, 23.15
Ei auttanut uudelleenasennus. Ei löydä laitetta sisäänkirjautumisen yhteydessä ja mittariin tulee "ei laitteita lähettyvillä" tms

Mitäs sitten kokeiltaisiin? :D

korpijurtti
05.07.2015, 23.29
Ei auttanut uudelleenasennus. Ei löydä laitetta sisäänkirjautumisen yhteydessä ja mittariin tulee "ei laitteita lähettyvillä" tms

Mitäs sitten kokeiltaisiin? :D

molemmat kapineet on varmaan buutattu?

Jakke81
05.07.2015, 23.50
Poista molemmista bluetooth paritus ja etsi pariksi uudelleen.

LJL
06.07.2015, 00.39
Poista molemmista bluetooth paritus ja etsi pariksi uudelleen.

Joo men nej sanottiin armeijassa, ei auttanut. Kännykän oon uudelleenkäynnistänyt. Miten mittari buutataan?

BONK
06.07.2015, 08.01

Itse asiassa, huomasin juuri äsken jotta ko. päivän toisessa fyysisessä aktiviteetissa syke oli mitattu miten sattuu eli joko a) sykevyöstä alkaa patterit olla finaalissa tai b) vyö on liikkunut tms. Komea sykesahalaita lie sekoittanut systeemit(?). Ei sillä, kyllä toinen treenikin oli aika napakka, mutta > 2pv kuulostaa aika rajulle.

Portti
06.07.2015, 08.27
Niin olihan sitä asiaakin. Mitäs helkattia sitä voisi tehdä kun iTelefooni 5S ei suostu synkkaamaan bluetoothin kautta Flow'hun. Ei sitten millään. Aamulla viimeksi meni läpi ja sen jälkeen ei mitään. Mittariin tulee "muodostetaan yhteyttä laitteeseen", mutta sitten se vaan raukeaa sen sellaisen ei-erityisen-pirteän plip-äänen säestämänä. Saakeli, ja vielä kikkelikin!!

Minulla vastaavaa ongelmaa Ihme-fööni 5S ja Polar M400 kombinaatiolla. Eli usein ei synkronoi M400:n tietoja puhelimeen. Kiertotienä yleensä se, että kun käynnistää ennen synkronoimista Flow-sovelluksen puhelimessa ja sitten aloittaa synkkaamisen, niin toimii. Mikäli tama ei auta, niin puhelimen uudelleen käynnistys useimmiten korjaa tilanteen.

jaksu
06.07.2015, 10.23
Minulla vastaavaa ongelmaa Ihme-fööni 5S ja Polar M400 kombinaatiolla. Eli usein ei synkronoi M400:n tietoja puhelimeen. Kiertotienä yleensä se, että kun käynnistää ennen synkronoimista Flow-sovelluksen puhelimessa ja sitten aloittaa synkkaamisen, niin toimii. Mikäli tama ei auta, niin puhelimen uudelleen käynnistys useimmiten korjaa tilanteen.

Minä olen asian ymmärtänyt silleen, että se Flow täytyy käynnistää aina ennen synkkausta, koska iOS ei salli sen toimintaa taustalla jatkuvasti.

IncBuff
06.07.2015, 10.26
Vanha Polar RS800CX ei myöskään aina näytä reittiä oikein, jos siitä puuttuu paloja. Näin voi sattua vaikkapa kun GPS ei saa signaalia heti harjoitusta käynnistettäessä. Laitteiden pitäisi harjoituksen tallentamisessa toimia robustisti eli aina oikein. Flow voisi helposti tarkistaa harjoitustiedoston integriteetin latausvaiheessa ja korjata mahdolliset ongelmat. Tiedoston tallentaminen laitteeseen voidaan tehdä niin, että sieltä saadaan aina kaikki järkevästi ulos, vaikka tietoja puuttuisi.
Ootko koittanut myydä tietotaitoasi Polarille tai Suunnolle?

LJL
06.07.2015, 10.39
Minä olen asian ymmärtänyt silleen, että se Flow täytyy käynnistää aina ennen synkkausta, koska iOS ei salli sen toimintaa taustalla jatkuvasti.

Juuri näin, Flow pitää olla päällä kun synkkaa.

Nyt lähti toimimaan kun buuttasin mittarin! Juhuu. Ja sehän tapahtui kaikkia neljää sivunäppäintä yhtäaikaa painamalla.

Portti
06.07.2015, 10.40

Saattaahan se näinkin olla. Tosin alkuvuonna synkronointi toimi paremmin vaikka Flowta ei erikseen oltu käynnistetty. Joku aika sitten tuo muuttui takkuisemmaksi, tosin joskus synkronointi onnistuu vaikka Flow ei ole käynnissä. Ei toimi ihan loogisesti minusta.

[Edit: Tarkennuksena se, että minä puhun nimenomaan puhelimen Flow-sovelluksen ja kellon välisestä synkronoinnista. Ei siis puhelimen Flow-sovelluksen ja Flow-verkkopalvelun välisestä synkronoinnista.]

Olisikohan tuo, että Applen systeemeissä Flow ei jotenkin pyöri taustalla selitys myös siihen, että kun vähän aikaa sitten testailin noita "Älykkäitä ilmoituksia", niin ne tulivat kelloon läpi vain kun puhelimessa ei ollut lukitus päällä. Ts. täysin hyödytön ominaisuus nuo ilmoitukset jos toimivat vain kun puhelinta aktiivisesti käyttää, mutta ei tule mitään ilmoituksia jos puhelin esim. lenkillä taskussa, jolloin lukitus aina päällä.

plr
06.07.2015, 11.10
Jos tiedostojen korruptoituminen on ongelma sykemittarivalmistajilla, niin voi vaikkapa katsoa miten digitaalista videota siirretään kohinaisen kanavan yli. Se, että pilvipalvelu ei osaa näyttää kunnolla harjoitusta vastaa videomaailmassa sitä, että laitetaan telkkari päälle ja se lopettaa kuvan näyttämisen kokonaan, kun linjalle tulee bittivirhe. Hyvää luettavaa hakusanoilla channel coding, error resilience, packet identifier, redundance. Polarin ja Suunnon DSP-insinöörit osaavat kyllä, kun annetaan työmääräys. Ei tarvitse keksiä mitään uutta.

IncBuff
06.07.2015, 12.06
Niin oletko tarjonnut?

plr
06.07.2015, 13.51
Niin oletko tarjonnut?

Pitäisikö? Tämä on valmistajan tahtokysymys. Tuotekehityksen resurssit lienevät muissa projekteissa, koska datan tallentamiset ja siirrot ovat aivan peruskauraa tietoliikenne- ja DSP-insinööreille.

IncBuff
06.07.2015, 14.02
Pitäisi tuolla tietomäärällä kun ratkaisu vaikuttaa olevan valmiina. DSP:llä nyt ei ole tämän kanssa ihan hirveästi tekemistä, kun Polar tuskin on tehnyt täysin omia ratkaisuitaan vaan käyttää olemassa olevia protokollia.

plr
06.07.2015, 15.22
DSP:llä nyt ei ole tämän kanssa ihan hirveästi tekemistä

Sykevyöltä, GPS:ltä, kadenssianturilta, nopeusanturilta ja tehoanturilta tulee koko ajan tietoa päätelaitteeseen. Päätelaitteen tieto siirretään pilveen. Dataa hukkuu, siihen tulee virheitä ja se halutaan näyttää käyttäjälle ymmärrettävässä muodossa, jolloin sitä käsitellään (= DSP). Väitän, että DSP on oleellinen osa toimintaa, kun halutaan tarjota käyttäjälle koko ajan toimiva palvelu. Pilvipalvelu voi olla rikki monestakin syystä eivätkä ne kaikki liity signaalinkäsittelyyn. Silti koko ketju pitää rakentaa kunnolla, jotta palvelu toimii käyttäjälle robustisti. Tämä ei ole rakettitiedettä, vaan olemassaolevaa tekniikkaa. Pilvipalvelu korjautuu, kun se päätetään korjata.

IncBuff
06.07.2015, 16.29
No kannattaa tarjota sitä tietotaitoa niin hyödytään kaikki siitä :D

mkpaa
06.07.2015, 17.15
Samaan tapaan sähköllä on suuri merkitys siinä, että toi kokonaisuus toimii. :)

mkpaa
06.07.2015, 20.29
Jatketaanpas täältä missing manualilta kysymistä. Eikö tuosta appista saanut mitenkään jaettua harjoitusta tai muutettua harjoituksen privacyä?

mkpaa
08.07.2015, 17.40
Kappas. Tänään tuli päivitys, jossa on social feed, josta tuota harjoituksensa näkyvyyttä voi muuttaa. Good good.

mkpaa
08.07.2015, 17.48
Pikkuisen dorkan näköinen tuo harjoitus replay. Ei mulla muuta, mutta jos se meinaa aina näyttää Street viewin reitin korkeimmalta kohdalta niin nää Suomen tiet ei ehkä ole ihan parhaimmillaan siihen.
-> Eli kännykkäsovellus, feed ja play nappi.

LJL
08.07.2015, 17.49
Päivitystä ilmoittaa kännykkä-flow, ilmeisesti V800:lle nimenomaan? Onko jotain mullistavaa uutta?

mkpaa
08.07.2015, 18.17
Päivitystä ilmoittaa kännykkä-flow, ilmeisesti V800:lle nimenomaan? Onko jotain mullistavaa uutta?

Social feed kuten yllä mainitsin. Hyvä puoli olisi, että saa jaettua harjoituksen jo kännykästä.

LJL
08.07.2015, 18.18
Niin mutta se on flow- eikä mittariominaisuus?

mkpaa
08.07.2015, 21.32
Niin mutta se on flow- eikä mittariominaisuus?

Notifikaatioiden scrollaus? :) http://updates.polar.com/2015/07/open-water-swimming-for-polar-v800-and-more-improvements-in-flow/

LJL
08.07.2015, 21.39
Kappas joo. Eri notifikaatioita skrollailen varmasti riemulla, jos sattuisi tulemaan monta peräkkäin, mutta vielä mieluummin skrollailisin sen tietyn notifikaation, eli esim. tekstiviestin, sisältöä pidemmälle kuin ensimmäiset kolme sanaa. Mutta ehkä seuraavalla kerralla.. :)

korpijurtti
09.07.2015, 00.39
Hieno uudistus flowssa...pyöräilyn väliajat min/100m :)
Olisi toki vanha km/h:kin kelvannut...

LJL
09.07.2015, 00.57
Kännykkä-Flow'ssa tulee ruudokkoa ja poninhäntänaikkosta

edit: No nyt alkoi toimia. Syötteen tunnelmaindikaattorit ovat poskellaan, muuten hyvä

JKK
09.07.2015, 07.42
Joo men nej sanottiin armeijassa, ei auttanut. Kännykän oon uudelleenkäynnistänyt. Miten mittari buutataan?

Pitämällä neljää näppäintä pohjassa, ei siis sitä start-nappulaa. On muuten asunnossa sama tapa.

BONK
09.07.2015, 11.28
Kappas joo. Eri notifikaatioita skrollailen varmasti riemulla, jos sattuisi tulemaan monta peräkkäin, mutta vielä mieluummin skrollailisin sen tietyn notifikaation, eli esim. tekstiviestin, sisältöä pidemmälle kuin ensimmäiset kolme sanaa. Mutta ehkä seuraavalla kerralla.. :)

Se on muuten juurikin näin.

Pudeman
09.07.2015, 11.58
Sinne katosi V800 ja puhelimen (iOS) välinen yhteys päivityksen myötä. Ei yhdistä sitten millään. Puhelin kyllä löytää yhteyden, mutta synkkaus ei käynnisty. Samoin parituksen poisto ei onnistu.

heikki53
09.07.2015, 12.01
Onkohan kukaan onnistunut lukemaan sykettä tuosta V800:sta (V800 toimii gatewayna)? Ellikkä H7 - V800 - "Heart rate visible to other devices".
Vai olenkohan ymmärtänyt tuota mahdollisuutta ollenkaan oikein.

LJL
09.07.2015, 12.01
Sinne katosi V800 ja puhelimen (iOS) välinen yhteys päivityksen myötä. Ei yhdistä sitten millään. Puhelin kyllä löytää yhteyden, mutta synkkaus ei käynnisty. Samoin parituksen poisto ei onnistu.

Resetoi mittari, mulla auttoi ko. ongelmaan. Itse ainakin tätä ennen varmuuden vuoksi synkkasin piuhalla koneeseen, ettei häviä harjoituksia tai vastaavaa. Eihän tietokoneenkaan kovalevyn tiedot toki häviä vaikka kone käynnistetään uudelleen, mutta kun ei viitsi riskeerata. Kuitenkin joku saamarin bugi iskee ja sitten kuuluu huuto "VOE PERRRRR..." :)

Pudeman
09.07.2015, 12.03
Käynnistetty V800 pariin kertaankin. Neljän napin painamisella ja asetus valikon kautta - ei vaikutusta

LJL
09.07.2015, 12.06
Ja nimenomaan uuden päivityksen myötä? No voi helkkari. Täytyypä kokeilla kun juuri sain päivityksen päätökseen :D

Pudeman
09.07.2015, 12.25
Ei auttanut muuta kuin synkkaus sivustolle, tehdasasetukset, tietojen palautus ja uudelleen paritus. Turhan työlästä, tosin eka kerta kun näin kävi tämän laitteen kanssa.

RATE
09.07.2015, 16.31
Mikähän mättää päivityksen jälkeen ei aukaise harjoitusta 100 prossa vaan pyörii taulussa, harjoitukset on kyllä päiväkirjassa mutta mitä vi..a teen?

LJL
10.07.2015, 01.16
Onko jotain mullistavaa uutta?

Ha! Löysin yhden - nimittäin notifikaatioiden "älä häiritse" -tila näyttäytyy kellotaulussa kuunsirppinä :)

...vai onko se sittenkin vaan joku yön merkki?? Täh.

V1l1
10.07.2015, 07.21
Moi,
Onko kukaan joutunut olemaa yhteydessä polarin asiakaspalveluun huonon lataus- ja synkronointi kosketuksen vuoksi? Mikä on käytäntö polarilla näissä tapauksissa? Oma on ruennut vajaan vuoden käytön jälkeen oikuttelemaan.

Pudeman
10.07.2015, 07.44
Itselläni oli lataus- ja synkkausongelmia heti alusta asti. Pidin tiukkaa pyykkipoikaa apuna, jotta sain laitteen ladattua. Otin yhteyttä asiakaspalveluun, kerroin tilanteen, annoin laitteen tiedot (sarjanumero) ja kohta posti toi veloituksetta kotiin uuden piuhan. Samalla poistui nuo ongelmat.

V1l1
10.07.2015, 08.41
Täytyypä soitella tänään tuonne aspaan. Onko mittarisi uudempaa vai vanhempaa mallia, eli onko suojatulppaa latauskontaktien päällä? Oma on tuota vanhempaa ja sinnehän pääsee kaikki törky sisään niin arvelin josko tuosta olisi nuo kontaktit vioittuneet itse kellosta.

Pudeman
10.07.2015, 08.49
Vanhempaa, ostettu lokakuussa. Kontaktipinnat pysyneet siisteinä.

V1l1
10.07.2015, 12.07
Polarilla palvelu pelaa. Uusi laite latausjohdon kera lähti postiin.

sianluca
10.07.2015, 12.12
Asiakaspalvelu Polarilla kyllä pelaa. Sain synkkaus- ja latausongelmien vuoksi uuden koneen kolmessa päivässä, puhelinsoiton jälkeen.

JKK
10.07.2015, 12.39
Moi,
Onko kukaan joutunut olemaa yhteydessä polarin asiakaspalveluun huonon lataus- ja synkronointi kosketuksen vuoksi? Mikä on käytäntö polarilla näissä tapauksissa? Oma on ruennut vajaan vuoden käytön jälkeen oikuttelemaan.

Vuoden vaihteessa ja ennen sitä jatkuvasti soittelin ja kerroin ongelmasta. Lopulta ottivat huoltoon ja lupasivat uuden tilalle. Kolme viikkoa huollossa ja sama vanha paska tuli tilalle. Ostin Suunnon, sen kanssa muutama kuukausi, mutta lievä kuoppa rintakehästä aiheuttaa Suunnon vyöllä sen, että sykemittauksesta ei toiminut. Kesäkuussa ostin uuden Polarin ja tämä toimii kuin unelma. Yhden kerran on treenin merkannut korkeana aktiivisuuspalkkina.
Polar voisi oikeasti palkata muutaman hyvän tyypin kehitysporukkaansa. Tässä uudessa 800:ssa on se kumisuoja latausportin edessä.

Kalza
10.07.2015, 16.04
Asiakaspalvelu Polarilla kyllä pelaa. Sain synkkaus- ja latausongelmien vuoksi uuden koneen kolmessa päivässä, puhelinsoiton jälkeen.

Lähetin omani huoltoon ja kolme viikkoa ilman mittaria tulee nyt täyteen. Joku kesätyöläinen korjailee niitä ehkä jos jaksaa, saa nähdä tuleeko tänä kesänä takaisin. Eli soittaminen todellakin kannattaa!

RATE
12.07.2015, 18.09
Kysympä vielä, viimesen päivityksen jälkeen ei avaa harjoitusta päiväkirjassa tiedot kyllä siirtyneet mutta kun yrittää avata harj. hakee karttaa ja muita tietoja 100%
näyttää taulussa mitään ei kuitenkaan näy, ennen päivitystä kaikki toimi?

jmrr
13.07.2015, 11.33
Kysympä vielä, viimesen päivityksen jälkeen ei avaa harjoitusta päiväkirjassa tiedot kyllä siirtyneet mutta kun yrittää avata harj. hakee karttaa ja muita tietoja 100%
näyttää taulussa mitään ei kuitenkaan näy, ennen päivitystä kaikki toimi?

Mitä selainta käytät? Kokeile toisella selaimella, ainakin IE11:n kanssa ilmeisesti on ongelmia tuon kanssa.

RATE
13.07.2015, 12.26
Homma hoidossa, täyty muuttaa netin suojausasetuksia!

LJL
13.07.2015, 13.01
Tota... Miks yöllä paistaa kuu analogisessa kellonäytössä? Hämmentää.

jmrr
13.07.2015, 13.10
Tota... Miks yöllä paistaa kuu analogisessa kellonäytössä? Hämmentää.

Notifikaatioiden älä häiritse toiminto päällä. Eli silloin kun kuu on näytössä ei tule notifikaatioita kelloon. Voi vaihtaa kellon tai kännykkäapsin asetuksista sitä aikaväliä.

LJL
13.07.2015, 14.20
Niin just, no sitä tässä aikaisemmin jo epäilinkin, mutta en muistanut mille aikavälille olen laittanut älä häiritse -toiminnon :D Jotenkin tuli vainoharhainen olo, että ilmoittaako päivityksen myötä että hei, on yö.

Antza44
14.07.2015, 11.35
Tullut ihmeteltyä kellon latausaikaa? Polar ohje sanoo, että max 2A USB laturilla saa ladata. Ipadin 5.1V/2.1A laturilla kello latautuu melko hitaasti +2 tuntia. Sitten, kun tuikkaa PC:een usbiin kiinni latautuu +tunnissa täyteen. Varaukset ollut noin 10% lahtötilanteessa.

Mites kesken oleva harjotuksen käy, jos akku loppuu kesken kaiken? Viimeksi tuli yllättävän pitkä ajo ja tuli heikkovaraus herja, kun oli 10% jäljellä. Vieläkö kello varoittaa jotain ennenkuin hyytyy, että voi harjoituksen edes lopettaa? Luulis silleen jäävän ainakin muistiin?

Voisvat kyllä editoida akkunäytön % lukema näkymään editoida näkymään muutakin, kuin 100% ja 10%. Palkista varauksen arviominen on jotenkin urpoo.

kauris
16.07.2015, 10.37
Serkkuni epäili, että kännykän laturi on liian tehokas ja kello ei voi ottaa siitä latausta vastaan koko ajan vaan katkoo sitä turvallisuussyistä pois vähän väliä. Lopputuloksena hitaampi latausaika kuin älykkäästi sopivalla teholla lataavalla tietokoneella.

LJL
16.07.2015, 10.54
Mikä ton running indexin skaala on? Kävin eilen pk-lönköttelemässä 10km iltalenkin, ja sain tulokseksi 56 "erittäin hyvä". Jos minä oon mukamas tasolla erittäin hyvä niin mitenköhän sitten ne jotka oikeasti jaksaa juosta? :D

Moska
16.07.2015, 10.55
Nuo "laturithan" on vain tyhmiä virtalähteitä ja lataus hoituu laitteessa olevan ohjauksen avulla.

IncBuff
16.07.2015, 11.11
Mikä ton running indexin skaala on? Kävin eilen pk-lönköttelemässä 10km iltalenkin, ja sain tulokseksi 56 "erittäin hyvä". Jos minä oon mukamas tasolla erittäin hyvä niin mitenköhän sitten ne jotka oikeasti jaksaa juosta? :D

http://www.polar.com/fi/Tuki/Juoksuindeksi_toiminto

LJL
16.07.2015, 12.03
Braaa.. Aikaisemmin löysin vaan jonkun suppeamman artikkelin

Antza44
16.07.2015, 12.58
Nuo "laturithan" on vain tyhmiä virtalähteitä ja lataus hoituu laitteessa olevan ohjauksen avulla.
Totta. Mutta PC:n Usb:stä pitäs tulla enempi virtaa, kun kerran lataantuu nopeammin, kuin esim. ompun 2.1A laturilla. 1A Samsungin laturilla kello latautuu myös vielä hitaammin. Galaxy mini 5 sillä latautuu kohtuu nopeasti nopemmin, kuin kello.

Jöpöttäjä
16.07.2015, 20.41
Vuoden ollut V800 käytössä, eikä ikinä ongelmia. Tänään sit lenkillä ihmettelin, että sykettä näyttävät numerot olivat harmaita. What a fuck?? H7 sykeanturin ja V800 välinen bluetooth yhteys oli poikki ja toimi jolla gigahertizitaajuudella ja toimi ihan miten sattuu... Ongelma poistui parittamalla sykeanturin ja kellon uudelleen...

LJL
16.07.2015, 20.44
Mulla kanssa kerran teki tuon harmauden. Mitään eroa en tosin huomannut sykkeiden mittauksessa, ihan oikeat lukemat tuli

maudicel
16.07.2015, 21.29
Minulla meni myös harmaaksi ja sitten poistui kokonaan.
Korjaantui pariston vaihdolla, eikä sen jälkeen ole tullut.

que2
16.07.2015, 21.49
Totta. Mutta PC:n Usb:stä pitäs tulla enempi virtaa, kun kerran lataantuu nopeammin, kuin esim. ompun 2.1A laturilla. 1A Samsungin laturilla kello latautuu myös vielä hitaammin. Galaxy mini 5 sillä latautuu kohtuu nopeasti nopemmin, kuin kello.

Jotkut noista nopeimmista latureista käsittääkseni antaa suurempaa virtaa vain jos laite jollain protokollalla ilmoittaa haluavansa sitä, muuten antaa oletuksena vakiot 500mA. Voisiko olla että Garmin ei osaa pyytää lisävirtaa juuri tämän laturin vaatimassa muodossa? Puhelinpuolella näihin outoihin yhteensopivuusongelmiin on joskus törmännyt.

LJL
17.07.2015, 21.15
Miten selain-Flow'ssa saa poistettua suosikkiharjoitustavoitteita? Tulin lisänneeksi suosikeiksi sellaisia treenejä, jotka ovat viilausten jälkeen jääneet tarpeettomiksi.

mkpaa
18.07.2015, 12.55
No jo nyt on kumma tuo Flow web. Eikö julkisten harjoitusten pitäisi näkyä profiilissa, jos kaikki harjoitus mukaanlukien on merkitty julkiseksi?

mkpaa
20.07.2015, 18.00
Voi nyt ? tuota Flowta. Jos käyttäjän harjoitukset on julkisia niin mistä ihmeestä ne on tarkoitus löytää?

Profiili sanoo vaan 155 harjoitusta eikä mitään mitä voisi klikata.

kauris
23.07.2015, 12.13
Täydet pointsit minultakin Polarin puhelinasiakaspalvelulle. Synkronointi johdolla on ollut alusta asti hieman hankalaa ja nyt se ei enää toiminut ilman että koko ajan puristi pinnejä käsin lisää. Minulla siis vuoden vanha ensimmäinen tuotantomalli, jossa ei kumisuojaa ja jonka pinnin hampaat kuulemma nykyversiota lyhyemmät. Yhdellä lyhyellä soitolla eilen asiakaspalveluun hoitui takuuasia ja uusi laite synkronointijohtoineen on matkalla jo minulle.

mkpaa
23.07.2015, 18.34
Jep jep. Eipä onnistu yksittäisten harjoitusten jakainen automaattisesti Flowssa. Pakko kaivaa urli ja pasteta johonkin kolmanteen viemäriin muiden nähtäväksi....

Onkohan kukaan onnistunut jakamaan päivittäistä aktiivisuuttaan Flowssa?

heikki53
23.07.2015, 22.29
Jep jep. Eipä onnistu yksittäisten harjoitusten jakainen automaattisesti Flowssa. Pakko kaivaa urli ja pasteta johonkin kolmanteen viemäriin muiden nähtäväksi....
Onkohan kukaan onnistunut jakamaan päivittäistä aktiivisuuttaan Flowssa?
En ole yrittänytkään, tod. näk. ollaan jokunen vuosi edellä aikaa noiden toiveiden kanssa. Pientä turhautumista aistittavissa noiden rivien välissä...

Kuten itselläkin: asensin juuri Stagesin kammen, V800 näyttää watit, (off topic: V650 ei). Oli tarkoitus ajaa V650:llä. V....

Jöpöttäjä
27.07.2015, 17.12
Täydet pointsit minultakin Polarin puhelinasiakaspalvelulle. Synkronointi johdolla on ollut alusta asti hieman hankalaa ja nyt se ei enää toiminut ilman että koko ajan puristi pinnejä käsin lisää. Minulla siis vuoden vanha ensimmäinen tuotantomalli, jossa ei kumisuojaa ja jonka pinnin hampaat kuulemma nykyversiota lyhyemmät. Yhdellä lyhyellä soitolla eilen asiakaspalveluun hoitui takuuasia ja uusi laite synkronointijohtoineen on matkalla jo minulle.

Sama juttu täällä, soitto Polarille ja uusi laite lähtee postissa huomenna.
Loistavaa asiakaspalvelua !

Googol
27.07.2015, 20.02
Mitä eroa on Polarin (tai jonkun muun) tallentamilla GPX- ja TCX-tiedostoilla? Exportasin molemmat Flowsta ja importasin ne MyTourBookiin. GPX-versiossa näkyy korkeuspiikkejä, joita TCX-versiossa tai Flowssa ei ole, ja MyTourBook laskee melkein tuplasti nousumetrejä GPX:lle.

Nousumetritietoja

Polar TCX MyTourBookissa: 224m
Garmin TCX MyTourBookissa: 253m
Flow: 265m
Polar GPX MyTourBookissa: 416m