PDA

Näytä tavallinen näkymä : Conti GP4000S II

Sivut : 1 2 [3]

paaton
28.04.2020, 18.05
Laitoin samoihin aikoihin kun postitin nuo kuvat tänne foorumille myös kysymyksen Continentalin asiakaspalveluun. Kysyin onko tuolla renkaalla vielä turvallista ajaa. Continentalilta ohjattiin minut Suomen maahantuojalle. Suomen maahantuoja ohjasi minut kysymään myyjältä. En muista mistä olen renkaan ostanut, joten pyysin teknisen asiakaspalvelun yhteystietoja maahantuojalta. Tässä kohdassa nyt ollaan. Tulee vähän sellainen pingpong-efekti, että minua pallotellaan nyt luukulta toiselle.

Häh? Vanha rengashan tuo on. Mars kauppaan ja uutta tilalle.

plr
29.04.2020, 01.02
Tapaan ajaa renkaat loppuun jo aivan periaatteesta ja kiinnostaa tietää voisiko tuota vielä käyttää vai onko se vaarallista. Ja tietenkin halkeilun aiheuttaja olisi hyvä tietää, niin osaa välttää sitä jos se on mahdollista. Aikanaan Nokian lähetti minulle uudet hybridin renkaat, kun vanhat näyttivät vähän tuolta. Heidän selityksensä oli, että renkaissa oli valmistusvirhe. Tässä tapauksessa voisi olla kyse esimerkiksi
- virheellisestä käytöstä
- auringon aiheuttamasta hapertumisesta
- normaalista ikääntymisestä
- valmistusvirheestä
- jostakin muusta?

Jos renkaalla on turvallista ajaa, niin miksei sitä ajaisi loppuun? Kulutuspintaahan on jäljellä runsaasti.

plr
29.04.2020, 01.29
Löysin vanhan valokuvan Nokian Biegga -renkaasta. Tämä halkeileminen siis meni valmistajan oman arvioinnin perusteella valmistusvirheen piikkiin. Ei se nyt aivan samalta näytä kuin tuo Continentalin rengas, mutta halkeillut sekin on.

https://1.bp.blogspot.com/-nLqj8QI17BE/XqitSGon9QI/AAAAAAAABqI/PWVSzXJuoWwRjyc51VZpYBFUyE8cpYWGwCLcBGAsYHQ/s1600/DSCN4772.JPG

plr
29.04.2020, 13.48
Sain Continentalin Suomen maahantuojalta vastauksen. Renkaan käyttämisen turvallisuudesta eivät pysty antamaan faktaa. Rengasta saa käyttää, mutta suosittelevat vaihtoa kuluneisuudesta johtuen. Ehkäpä siis on aika siirtää tuo rengas eläkkeelle. Löysin myös valmistajan avorenkaiden hoito-ohjeen, jossa todetaan: "Replace worn down, brittle or cracked tyres with worn down tread and/or visible carcass fabric. Moisture and dirt could penetrate and impair the structure and hence the stability of the tyre. The tube could burst. Risk of fall!"

Täytyy ajaa renkaat loppuun nopeammin tulevaisuudessa etteivät ehdi halkeilemaan!

Tu mech
06.05.2020, 06.42
Minulla samainen S II on ollut sekä paras että huonoin rengas. Yksi 25 mm pari oli sellainen, että renkaan pinta imi itseensä reitin kaikki kivet. En huomannut renkaissa mitään epätavallista muuten, mutta kumin sitkeys vastasi enemmän pyyhekumia kuin rengasta. Joka lenkin jälkeen piti kaivaa useita kiviä pois renkaan pinnasta. Kun takanen sitten ehkä 400 km ajettuna puhkesi kahdella peräkkäisellä lenkillä eri kohdista, nakkasin kumit roskiin. Otin käyttöön varalle hankkimani 25 mm kumin ja 28 mm kumin. Näillä kumeilla on rullattu nyt ehkä puolet kulutuspinnasta eikä niissä ole samoista tai muistakaan ongelmista mitään tietoa.

Näistä ja luetuista kokemuksista tekisin sellaisen johtopäätöksen, että Contilla on laaduntarkkailussa parantamisen varaa.