PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maantieseuraa Vantaan suunnalla?

Isä nitro
04.04.2014, 06.52
Huomenta!

Vaikka olen aktiivinen hepolainen, niin en viitsi tunkea asiaani pari päivää sitten avatulle "viralliselle" ketjulle ja vanha palstakin tuomittiin jo kuolemaan. Enkä löytänyt riittävän spesifiä ketjua aiemmista.

Asiaan: huomenna olisin lähdössä omasta puolestani maantiekauden avaukselle. Sää näyttää kohtuulliselta, mutta tuultakin on tiedossa ja siksi olisi mukava saada apuja tuulen halkomiseen. Olisiko halukkaita liittymään seuraani huomenna lauantaina 5.4. vaikkapa klo 11 Vantaankosken tutuksi tulleelta grillikioskilta? Kokoontumispaikkaa ja ajankohtaa voi vielä säätää, ja jos on jo joku porukka koossa niin houkutelkaa mukaan. Vauhtia katseltaisiin ajajien mukaan ja mitään erityistä lenkkiä en ole ajatellut, mutta yleensä Vantaankoskelta lähdetään Nurmijärven suuntaan.

ArtK
04.04.2014, 09.36
...
Vaikka olen aktiivinen hepolainen, niin en viitsi tunkea asiaani pari päivää sitten avatulle "viralliselle" ketjulle ... .

Mikset ? Viime lauantainenkin lenkki organisoitui juuri tuolla Hepon lenkkiketjussa (siinä vanhassa vielä), jos perustat uuden lenkkiketjun, niin vaarana on että se hukkuu ja hiipuu.
Uusi Hepolenkkiketju kai perustettiin, koska vanha oli palvellut niin pitkään, että alkoi kuormittaa palvelinta eikä siksi että sinne pääsee vain 'virallisilla' ilmoituksilla.

Isä nitro
04.04.2014, 09.45
Arvasin tämän. Perusteluni ja päätökseni pohjautuvat seuraavaan uuden ketjun alussa todettavaan seikkaan "Tämä keskusteluketju on omistettu Helsingin Polkupyöräilijöiden (HePo) kuntolenkeille, huhtikuusta 2014 eteenpäin." Minun ehdottamani lenkki EI OLE HePon kuntolenkki. Näillä kuntolenkeillä on usein (koulutetut) vetäjät ja yleensä etukäteen sovitut reitit ja toisinaan myös eri nopeusryhmät. Jos asiani hukkuu ja hiipuu, niin omapahan on ongelmani.

Sathamoth
04.04.2014, 11.11
Moi,

Millaista lenkin pituutta olet ajattellut? Kiinnostaisiko esim. Vantaankoski - Hyvinkää - Vantaankoski (tie 130:stä pitkin yht n. 90km) ? Voisin tulla tri-pyörälläni mukaan jos keskaria ei ole tarkoitus nostaa paljoa yli 30:n.

Isä nitro
04.04.2014, 12.24
Katson kelloa ja totean että lenkin pituus voisi minun puolestani olla jotain 70-100 km välissä eli ehdotuksesi vaikuttaa oikein hyvältä. Jos mentäisiin suht maltillisesti eli pidetään nopeus ainakin tässä paperilla tuossa 30 km/h kieppeillä fiiliksiä tunnustellen? Itse tässä vielä arvon että ottaako jo maantiefilo käyttöön (ihkauudet kumit ja lateksit sisureina) vai menisikö vielä pistosuojatuilla ja cyclolla. Omat kokemukseni tältä vuodelta liittyväät lähinnä kevleihin ja metsään.

Sathamoth
04.04.2014, 12.43
Viime sunnuntaina kävin heittämässä kolmen tunnin lenkin tri-fillarilla Lahdentietä (140), ei tullut ainakaan silloin vielä flättejä niin lähden huomennakin slikseillä. Poljen itseni siis huomenna klo 11:ksi Vantaankosken grillikioskille.

Isä nitro
04.04.2014, 13.14
Hieno juttu ja kiitti vinkistä. Nähdään siellä huomenna.