Näytä tavallinen näkymä : Aktiivisuusrannekkeet
hannupulkkinen
08.03.2014, 15.38
Onko jollakin kokemuksia Polar Loopista tai Garmin Vivofitista. Itsellä alkaa kello vedellä viimeisiään ja voisin tuon Garminin ostaa ranteeseen. Elämä olisi täydellisessä kontrollissa.:)
Garmin Connectiahan on uusittu. Kuka tietää siirtyvätkö vanhan historiat uuteen vai keskusteleeko tämä koneeseen ladattava uusi vanhan kanssa.
http://cdn3.mos.techradar.futurecdn.net//art/Fitness_tech/Garmin/Vivofit/review-578-80.jpg
Itse olen vähän kiinnostunut ideasta mutta kun selvisi, että polarin tulossa olevassa top end sykemittarissa (v800) on mukana myös tämä aktiivisuurannekkeen toiminnot, niin säästelen siihen. Hinta tosin on suolainen ja en kehtaisi vaihtaa ennen kuin ikivanha Suunnon T6 vihdoin joskus antaisi periksi.
Mulla vähän samat ajatukset tuosta täydellisestä kontrollista ;-) Vivofit hakkaa Polarin mielestäni muissa jutuissa paitsi hinnassa. Pitkä patterinkesto päällimmäisenä. Noita lataushärveleitä on ihan liikaa ainakin tässä huushollissa. Ulkonäkökysymykset luonnollisesti makuasioita.
Polar V800 on myös harkinnassa - verkkokaupassa näyttäisi olevan hintaan 349. Ei halpa mutta halvempi ainakin kuin muualla ennakkotietojen mukaan. Näyttäisi kuvissa ja ennakkotiedoissa olevan myös melko kohtuullisen kokoinen vs. Suunnon ja Garminin huippumalleihin verrattuna.
Loop on ihan ok ihmiselle, joka ei oikein ole ennen liikkunut aktiivisesti ja haluaa seurata askeleita, lepoaikoja yms. Tyylikkään näköinen ja toimii kyllä kellona.
Vivofitistä voin jotain kertoa alkuviikosta, kun oma saapuu..
Sanoisin, että nämä fitnesstrackerit jokapäiväiseen elämään ovat mukava lisä ja mahdollinen motivaattori liikkumiseen sekä hyvä lisä unen seuraamiseen (varsinkin vuorotyöläiselle). Eli hyvä näin. Jokaisella on myös omat mieltymykset ja lompakon paksuudet. Mistäs tilasit Vivofitin ? ja kokemuksia olisi myös sitten kiva kuulla. Meikäläinenkin on entinen himosporttaaja ja nykyinen sohvaperuna eli varmaan halvempikin välttäisi mutta kun.....
Mulla on Nike FuelBand. Aika äkkiä koko kapistuksen kiinnostavuus katosi.
No se tulee mulle ihan suoraan maahantuojalta sattuneesta syystä..
TetedeCourse
08.03.2014, 18.59
Mulla on Nike FuelBand. Aika äkkiä koko kapistuksen kiinnostavuus katosi.
+1
Grandi66
08.03.2014, 19.07
Samoin tulossa vivofit kera sykevyön maahantuojalta. Vielä vanha kova vyö käytössä. Connectin verkkosivu ei ainakaan vielä ole miulla uudistunut, mutta apps versio uudistu ja nyt näkyy omien yhteyksien välinen "kilpa"taulukko ja hakee vanhatkin toiminnat.
Mulla on Looppi ja Smart bluetooth. Toimii hienosti. Ois kyllä hieno kokeilla vivofittiäkin kun Garmin on käytössä myös.
Mikael partti
09.03.2014, 00.41
Mulla on looppi ja hyvin on toiminu
tunkkireisi
09.03.2014, 00.44
+1
sopii lähes kaikkiin apuvälineisiin. No mikä kestää?
Vaaka. Pahin vihollinen auttaa eniten.
Vakavasti ottaen nuo härpäkkeet ovat hyviä herättimiä. Kasvotonta todistajaa vastaan on paha pullikoida. Sen jälkeen kun viesti on mennyt perille, niitä ei tarvitse.
Jos painoindeksi on valmiiksi 20, ei niitä tarvitse.
Mitenköhän nämä aktiivisuusrannekkeet huomioi arkipyöräilyn? Itse en kuitenkaan töihin/kauppaan polkiessa käytä sykevyötä.
Eipä tuo FuelBand ainakaan kovin häävisti pyöräilyä huomioi paitsi maastopyöräilyä jossa kädetkin liikkuu ihan eri tavalla kuin tiellä ajaessa.
Vivofitistä, ei itseni vaan DCR:n toimesta: http://www.dcrainmaker.com/2014/03/garmin-vivofit-review.html
Polar V800 on myös harkinnassa - verkkokaupassa näyttäisi olevan hintaan 349. Ei halpa mutta halvempi ainakin kuin muualla ennakkotietojen mukaan.
Onko sykevyöllä? Ilmeisesti 400 sykevyöllä ja 350 ilman.
Thundermand
13.03.2014, 20.54
349,90 € sykesensorilla ja 299,90 € ilman. http://www.verkkokauppa.com/fi/search?q=v800
349,90 € sykesensorilla ja 299,90 € ilman. http://www.verkkokauppa.com/fi/search?q=v800
Mä postasin tuon hinnan (349) ennenkuin se putosi viidellä kympillä! Itselläni tilauksessa tuo halvempi versio. Jos ostan ja jos innostun niin sitten sykevyö, niitä näyttäisi saavan n. viidellä kympillä esim. saksan amazonista.
Viikate74
17.03.2014, 21.47
Tossa omaa analyysiä laitteesta, olen tovin tota käyttänyt.
http://www.aika-ajo.com/testit/garmin-vivofit-aktiivisuusranneke-testissa/
Parhautta juurikin se että kaikki laitteet saa synkattua samaan ohjelmaan, Vivon, Edgen ja Forerunnerin.
Mä postasin tuon hinnan (349) ennenkuin se putosi viidellä kympillä! Itselläni tilauksessa tuo halvempi versio. Jos ostan ja jos innostun niin sitten sykevyö, niitä näyttäisi saavan n. viidellä kympillä esim. saksan amazonista.
Mä en voi ymmärtää miksi ostaisi tuon ilman sykkeen mittaamisen mahdollisuutta. Kyllä minä eniten tuon(kin) laitteen näen sykemittarina kuin minään muuna. Ei toki kuulu sinänsä tämän ketjun otsikon alle tällainen ihmettely, kun aktiivisuusrannekkeista periaatteessa puhutaan. Mutta pelkän aktiivisuusrannekkeen saa sitten ihan toiseen hintaan.
TetedeCourse
17.03.2014, 22.34
Nike Fuel bandini on kyykähtänyt ilmeisen lopullisesti 20 kk:n käytön jälkeen - näyttö pimeni vuoden jälkeen pimeäksi ja nyt patterin kesto on alle puolipäivää.
Ehtihän tuolla runsaat 1.6miljoonaa fuelia kerätä - samanlaista en ainakaan osta, tuskinpa näillä näkymin mitään muutakaan.
Mä en voi ymmärtää miksi ostaisi tuon ilman sykkeen mittaamisen mahdollisuutta. Kyllä minä eniten tuon(kin) laitteen näen sykemittarina kuin minään muuna. Ei toki kuulu sinänsä tämän ketjun otsikon alle tällainen ihmettely, kun aktiivisuusrannekkeista periaatteessa puhutaan. Mutta pelkän aktiivisuusrannekkeen saa sitten ihan toiseen hintaan.
Mittari on vielä harkinnassa riippuen ominaisuuksista ja omasta treeni innosta. Aiempi mittari oli forerunner 110, josta huomasin katsovani pelkän matkan ja nopeuden useimmiten. 110:ssä oli mielestäni liian pieni näyttö ja pieni akku eikä tietenkään activity ominaisuuksia. Myin sen juuri pois. Ajattelin hankkivani vivofitin - patteri, kello, askeleet, uni. Mutta sitten näin v800 mittarin joka yhdisti vivofitin ja forerunner 110:n parhaat puolet. Harrastan myös uimista ja pyöräilyä, joten v800 saisi näistäkin dataa ilman sykevyötä toisin kuin vivofit.
hannupulkkinen
23.03.2014, 11.50
Tilasin tuon Vivifitin. Tuli mieleeni, että kuinkahan luotettavasti ranneke mittaa vaikkapa kalorinkulutusta kun siihen ei ainakaan niiden tietojen mukaan, joita olen netistä löytänyt, voi tallentaa painoaan ja ikäänsä. Vai voiko?
Viikate74
23.03.2014, 12.55
Tilasin tuon Vivifitin. Tuli mieleeni, että kuinkahan luotettavasti ranneke mittaa vaikkapa kalorinkulutusta kun siihen ei ainakaan niiden tietojen mukaan, joita olen netistä löytänyt, voi tallentaa painoaan ja ikäänsä. Vai voiko?
Voi tallentaa, kaikki syötetään garmin connect softan kautta.
hannupulkkinen
23.03.2014, 13.08
Voi tallentaa, kaikki syötetään garmin connect softan kautta.Kiitos!
hannupulkkinen
28.03.2014, 16.21
Vivofit tuli, mutta en onnistu parittamaan sitä Garmin Connectiin tai itseasiassa lisäämään sitä. Garmin expressin tunnistaa laitteen ja myös Garmin Connect, mutta en pääse mistään päivittämään Vivofitin asetuksia. Lisää laite-toiminnosta kun klikkaa niin vastaukseksi tulee: laitetta ei löydy. Olen asennellut ohjelmia uudelleen ja tehnyt vaikka mitä, mutta homma ei vain onnistu. Vivofitin näystössä näkyy vain pair ja joku numerosarja vilkkuen vuorotellen. Synkronointi ei tahtonut onnistua, mutta sitten onnistui, mutta tuo uuden laitteen asentaminen ei onnistu.
Onko ehdotuksia?
Onnistui. Poistin laitteen ja liitin sen uudelleen. Pitipä temppuilla.
Itselläni on Polar loop ja hyvää tuossa on ainakin se, että on vesitiivis eikä tarvitse ottaa kädestä pois suihkussa tai uidessa.
Mites muut rannekkeet?
Täytyy vielä muistaa, että nämä ovat ensimmäisiä ensimmäisen sukupolven aktiivisuusrannekkeita. Äly ja ominaisuus ehtii vielä kehittyä nykyisissäkin softissa. Tämä looppi pariutuu iPhonen kanssa ja osaa töissä varoittaa, jos olen istunut liian kauan.
Minulla on iPhonella koe käytössä myös Moves niminen ohjelma. Se osaa automaattisesti träkätä aktiivisuuksia. Ainakin pyöräilyn, juoksun, kävelyn ja autolla ajamisen tunnisti alusta lähtien. Kuntosalin kun kerran merkkasin, niin siitä lähtien on senkin tunnistanut. Tämän tyylisen ominaisuuden kun saisivat yhdistettyä Polar loopiin ja siihen applikaatioon, niin hyvä olisi. Pelkkä kännykkä ohjelma ei toimi, kun useimmiten puhelin ei ole aina taskussa.
Nyt on vivofittiä käytetty vähän toista viikkoa, onhan tuo aktiivisuuden seuraaminen ihan hauska, askeleita tulee jopa tietoisesti "kerättyä" kun on lasten kanssa ulkoilemassa, niin seuraavalle päivälle on taas enemmän tavoitetta.. tuo yöliikkumisen seuraaminen on kans ihan kiva.. sykevyötä en ole vielä koittanut ympärivuorokauden, tarvii joskus koittaa, näkis lepo(uni)sykkeetkin sitten..
tiivistelmä:
+ hyvä aktivoija arkiliikuntaan
+ kevyt ja siro ja 5 eri väriä (lisävarusteina, 1 pakkauksessa)
+ ei latailua (paristoille luvattu +1vuosi, itse vaihdettavissa)
+ toimii myös näppärästi kellona
+ kestää vettä ihan oikeasti (50m tiiveys)
edit + kestää näemmä myös kunnon saunomista!
+ yhden napin synkkaus
+ verkossa näkee kivoja käppyröitä esim. uniajasta
- ei taustavaloa
- askelmittarin kilsat ihan yläkanttiin (vrt. GPS)
Ei kovin mairittelevaa tekstiä unen seurannasta aktiivisuusrannekkeilla.
http://www.livescience.com/42710-fitness-trackers-sleep-monitoring-accuracy.html
Vivofitti kolmatta päivää ranteessa. Muutama ensihuomio
* Yllättävän paljon ketuttaa se punainen. Toimistotyössä se syttyy aika usein, ja on oma vaivansa saada sammumaan.
* Heitin tunnin uintilenkin, 25m allas, 120 käännöstä. Noin 2000 askelta. Ei varmasti tullut energiankulutus oikein.
* Työmatka fillarilla, 25 askelta. Kävellen 1500.
* Heiluttelin ajatuksissani ranneketta samalla kuin katsoin tv:tä. 1000 askelta.
* Kännysynkki toimii vähän haparoiden, Macille synkkausta piti vähän suostutella, mutta nyt kun toimii, toimii.
* Jos moitittavaa pitäisi keksiä, niin ei haittaisi jos nappaisi kiinni fillarin matka- ja kadenssianturiin. Garmin sekin. Voisi vaikka lukea ne kilsat siitä, arpoa kalorit samoin kuin Edget ja sitten askeleet regressiokalibroinnilla.
* Ranneke vähän muovinen. Melko uusi vehje, saa nähdä tuleeko erilaisia tarvikerannekkeita.
Voi kyllä hyvin kuvitella, miten muutaman vuoden päästä nämä on sormuksen kokoisia. Voi pukea sormiin ja varpaisiin, keskusyksikkö ranteessa. Sisäpinnalla voisi olla ohjelmoitava kaiverrus aina kulloisenkin puolison mukaan.
Juu taitaa näissäkin olla se että kun on heti startissa niihin sotkeutunut niin kokemukset ei ole ihan parhaat mahdolliset. Kehitystä vaativat imo todella paljon ennen kuin itse viitsin ropojani kiinni laittaa.
hannupulkkinen
01.04.2014, 23.29
Nelisen päivää kokemusta. Koukuttaa. Kävin tänään neljässä osassa 9 kilsaa kävelemässä, että sain kymppitonnin askeleissa täyteen.
;)
Grandi66
02.04.2014, 08.18
Vivo käytössä täällä, en niinkään välitä siitä punasesta, vaan askelien määrästä ja kuinka paljon liikun unissani. Sinänsä aktivoi liikkumaan, jos ei muuten liiku.
Viikon kokemuksella eka jumi. Synkkasin Androidiin duunissa, huvikseni. Rupesi laskemaan sadasta nollaan kuten firmiksen päivityksessä. Toettuaan ei laskenut askelia, huomasin lounaalla noin 500m kävelyn jälkeen. Punaista pukkasi kyllä. Pientä seikkailua Garminin foorumeilla, buuttaus (paina synccinappia ainakin 15s) ja homma rupesi toimimaan. Heiluttelin sitten ranneketta työn lomassa muutaman sata askelta kunnes tajusin että huonekaveri kokouksesta palattuaan saattaisi ymmärtää väärin sermin takaa tulevan rytmikkään flop-flop-flop -äänen.
Pointti siis: jos jumittaa, paina nappulaa vähintään 15s. Sen pitäisi nollata laskurit mutta ei nollannut.
* Heiluttelin ajatuksissani ranneketta samalla kuin katsoin tv:tä. 1000 askelta.
Loistava tiedonmurunen! Itsesaastutus = 1000 askelta eli 10x päivässä riittää :D
Garminilta uutta aktiiviuusranneke kilpaan.
Garmin® Forerunner® 15: A GPS Running Watch with Heart Rate and Daily Activity Tracking
http://garmin.blogs.com/my_weblog/2014/05/introducing-garmin-forerunner-15-a-gps-running-watch-with-heart-rate-and-daily-activity-tracking.html
van damme
08.05.2014, 05.37
Olis kätevä kun ranneke vois mitata sykkeen niin ei tarviis pitää lisäks hihnaa rinnan ympärillä.
Olis kätevä kun ranneke vois mitata sykkeen niin ei tarviis pitää lisäks hihnaa rinnan ympärillä.Ihan pikkurannekkeella se ei vielä onnistu, mutta uudehko Adidas Smart Run-sykemittari lupaa sykemittauksen optisesti ranteesta - ilman hihnaa. Netistä löytyy juttua laitteesta, jos enemmän kiinnostaa.
Optisesti sykkeen mittaavia mittareita on toki useampia Adidaksen lisäksi: TomTomin laite varmaankin tulee helpoiten vastaan. Lisäksi on tulossa myyntiin mm. kypärään integroitu optinen sykemittari ja joku käsivarresta mittaava systeemikin, DCRainmakerin blogista noita on helppo seurailla.
van damme
08.05.2014, 13.34
Optisesti sykkeen mittaavia mittareita on toki useampia Adidaksen lisäksi: TomTomin laite varmaankin tulee helpoiten vastaan. Lisäksi on tulossa myyntiin mm. kypärään integroitu optinen sykemittari ja joku käsivarresta mittaava systeemikin, DCRainmakerin blogista noita on helppo seurailla.
Tuo sykemittaus on ilmeisesti vain runner mallissa noista TomTomin rannekkeista. Eli ei varmaan sovellu pyöräilyyn.
Tuo sykemittaus on ilmeisesti vain runner mallissa noista TomTomin rannekkeista. Eli ei varmaan sovellu pyöräilyyn.
Saa sitä uutta TomTomin Cardio -sarjaa myös Multisport-nimelläkin: http://www.tomtom.com/fi_fi/products/your-sports/tomtom-multi-sport-cardio-gps-watch/white/index.jsp
Muitakin merkkejä tosiaan on, markkina lienee hyvinkin mehukas kun tulijoita riittää näin paljon.
van damme
08.05.2014, 15.18
Ok. On tosin vähän tyyriis hinta. Joku saisi tehdä semmoisen mikä mittaa vain pulssia. Nuo GPS jne ominaisuudet jne pois niin saisi varmaan kohtuu hinnalla. GPS, nopeus ym tiedot hoidetaan sitten puhelimella tai ajotietokoneella. Ei ainakaan minua innosta ajatus irroitella kättä tangosta ja koukistella naaman eteen vähän väliä että näkee paljon ajettu ja mikä on nopeus.
edit: sitä saa mitä tilaa? http://www.mioglobal.com :D
Vaikuttaa juuri semmoiselta mitä etsin.
edit2: akku kestää vain 8-10 tntia noissa Mion malleissa. Eli ei oikein sovellu pyöräreissuille (missä ajetaan välillä 200-250km päivässä).
Tuossa toinen tapa mitata sykettä: http://www.dcrainmaker.com/2014/05/scosche-antbluetooth-optical.html
^Vähän hassuja kommentteja, kello-tyyppinen laitehan voi olla aivan ohjaustangossa - tankoon sopivat kiinnitystarvikkeet maksaa kympin - kaksi.
van damme
08.05.2014, 22.19
Periaatteessa tuo 8 tuntia kyllä riittää pidemmilläkin reissuilla, koska ainahan sitä voi ladata huoltsikalla tms taukojen aikana. Puhelimelle sitten tämmöinen vaikka kaveriksi tankoon tms kiinni niin ei tarvitse sitäkään ladata: http://www.amazon.com/Jackery-Ultra-compact-Aluminum-Portable-Charging/dp/B00AA6CS86
Vastaavia latureita saa ebaysta parilla eurolla.
hannupulkkinen
08.05.2014, 22.42
Ok. On tosin vähän tyyriis hinta. Joku saisi tehdä semmoisen mikä mittaa vain pulssia.
https://www.budgetsport.fi/productresources/pic1_big/56389215.jpg
van damme
08.05.2014, 23.27
https://www.budgetsport.fi/productresources/pic1_big/56389215.jpg
Tuo tarvitsee lisäksi myös sykevyön.
Onko kokemuksia Vivofit 2:sta? Pariston kesto omaa luokkaa kilpailijoihin verrattuna. Ainakin paperilla. Vaimolle lahjaksi katselen. Näyttäisi olevan muutamassa paikkaa 95€ ja HRM:n kanssa n.140€.
Aikansa oli käytössä vivofit1, nyt jo pidemmän aikaa vivofit2, taustavalo ja äänihälyt plussaa ykköseen, muuten ei suurta eroa.. Uskallan suositella!
mites vivoactive? mielestäni tippuu enemmän tähän luokkaan kuin multisport-luokkaan? vaimolle vähän jo joululahjaa suunnittelen... :D
Lasketaanko Polar M400 aktiivisuusrannekkeeks? Onhan se sitäkin. Kiinnostelis, mutta jos ei saa suoraan endomondoon dataa ni ei taida olla hyötyä mulle. Toi gps:n alotuksen helppous kyllä maistuisi kolmenkympin pakkasilla.
no rouvalle miettinyt juuri vivoactivea tai M400... jotenkin toi vivoactive vähän enemmän kiinnostais rouvaakin juuri niiden "älykello" ominaisuuksienkin takia.. Looppi on kiva lelu, mutta jotenkin toi vivoactive tahi m400 olisi askel huomattavasti luotettavaampaan ja monipuolisempaan suuntaan mutta on kuitenkin enemmän "aktiivisuusranneke" kun taas isoveljet v800 tai esim fenix 3, jotka ovat selkeästi enemmän multisport- tai aktiiviurheilijaluokkaa...
Vivoactivesta ei pahemmin negaa ole kuulunut, päinvastoin.. Oma yksilöni on nyt frendillä lainassa ja on kovasti hänkin tykännyt.. Nyt siihen saatavilla myös värirannekkeita (ihan oem) mustan tai valkoisen laitteen kaveriksi..
Woodcutter
17.08.2015, 23.50
mites vivoactive? mielestäni tippuu enemmän tähän luokkaan kuin multisport-luokkaan? vaimolle vähän jo joululahjaa suunnittelen... :D
Tästä vähän eri mieltä. Karkeasti jakaisin rannelaitteet kolmeen luokkaan: aktiivisuusmittarit, peruskellot ja multisport-kellot. Vivoactive (VA) on kaukana pelkästä aktiivisuusmittarista, ei se ihan peruskellokaan ole älykello-ominaisuuksien myötä, mutta ei ole myöskään multisport-kello sana oikeassa merkityksessä. VA:han kyllä parittaa ja handlaa juoksu- ja pyöräilysensorit + antaa uinnista veto- ja matkatiedot, joten ei olla kaukana multisportista. Plussana saa vielä golfkellon ominaisuuksia. Triathloniin VA ei sovellu ja navigoinnissa olisi parannettavaa (back to start löytyy), mutta sitä varten on sitten jo muut laitteet, kuten Fenix 3. Aktiivisuusominaisuudetkin kyllä löytyy ja lahjaksi voin ehdottomasti suositella.
Lasketaanko Polar M400 aktiivisuusrannekkeeks? Onhan se sitäkin. Kiinnostelis, mutta jos ei saa suoraan endomondoon dataa ni ei taida olla hyötyä mulle. Toi gps:n alotuksen helppous kyllä maistuisi kolmenkympin pakkasilla.
Lasketaan. Kello sisältää aktiivisuusominaisuudet. Uskoisin, että voit exportata treenit endomondoon, molemmat sen verran suosittuja - vastaus löytyy kyllä netistä. M400:n gps on muuten sitten huonoimpia mitä löytyy ja akkukesto ei ole kummoinen. Vertaa VA:n GPS+Glonass.
no rouvalle miettinyt juuri vivoactivea tai M400... jotenkin toi vivoactive vähän enemmän kiinnostais rouvaakin juuri niiden "älykello" ominaisuuksienkin takia.. Looppi on kiva lelu, mutta jotenkin toi vivoactive tahi m400 olisi askel huomattavasti luotettavaampaan ja monipuolisempaan suuntaan mutta on kuitenkin enemmän "aktiivisuusranneke" kun taas isoveljet v800 tai esim fenix 3, jotka ovat selkeästi enemmän multisport- tai aktiiviurheilijaluokkaa...
Itse juoksen ja pyöräilen useamman kerran viikossa ja VA täyttää tarpeeni mainiosti. Fenix 3:sta harkitsin myös pitkään, mutta päädyin edullisempaan vaihtoehtoon. Jo mainitsemani navigointi olisi ainoa suurempi kehitys ja tietysti tyylikys ulkomuoto, mutta on VA:kin ihan ok arkikellona. Omasta mielestäni M400 ja VA ovat kuitenkin kaukana toisistaan jälkimmäisen eduksi.
Molempia olen käyttänyt ja VA:n voiton takaa:
- GPS + Glonass
- Akkukesto
- Find my phone
- Musiikin hallinta suorituksen aikana ja vapaalla (kotona kännykkä ohjaa tietokoneen Spotifyta ja VA kännykkää - kätevää)
- Herätyskello (Ei enää turhia herätyksiä emännälle)
- Vaihdettavat rannekkeet
- Pieni koko
Jos muuten garminilta aktiivisuusranneketta haluaa niin kannattaa tsekata Vivosmart myöskin. Käytin sitä ennen activea ja oli mainio ranneke sekin, mutta gepsin puute ajoi eteenpäin.
Vertti83
18.08.2015, 00.30
Olis kätevä kun ranneke vois mitata sykkeen niin ei tarviis pitää lisäks hihnaa rinnan ympärillä.
Mulla on nyt muutaman kuukauden ollut Adidaksen FitSmart käytössä, toimii jopa yllättävän hyvin eikä häiritse läheskään niin paljoa kun rintavyö. Toimii sekä standalone sykemittarina, että kännykän kanssa sykevyötä vastaavana lisäheebelinä. Kännykässä(android) voi käyttää adidaksen omaa softaa tallentamiseen, lisäksi ainakin Strava osaa lukea tuota bluetoothilla, Sports tracker ei osannut/halunnut, endomondosta ja muista vastaavista en tiedä kun en ole itse kokeillut.
Käytän tuota siis pääosin maastossa pyöräillessä ja punttisalilla, kummassakin toimii OK, välillä tosin katoaa syke hetkeksi, mutta samaa se tuppasi tekemään tavan sykevyölläkin. Mukava ranteessa eikä hölsky hirveämmin, boonusta sliikistä ulkoasusta ja varsin konstailemattomasta käyttöliittymästä. Miinuksena ehkä jossakin määrin akunkesto, vissiin jotakin 8 tuntia lupaillaan, mikä toki pääosin riittää itselle jos/kun ei tarvi lataamatta vetää useamman päivän reissuja. Aktiivisuusrannekehan tuo ei varsinaisesti ole, vaan käytännössä sykevyön korvike joka voi myös tallentaa reenin omaan muistiinsa(esm punttisali), GPSää tuossa ei ole vaan sen jos haluaa niin vaatii puhelimen kaverikseen...
... M400:n gps on muuten sitten huonoimpia mitä löytyy....
Mikäs tuosta M400:n GPS:stä sinun mielestäsi tekee huonon? Itse en ole osannut pitää oman M400:n GPS:ää millään muotoa huonona, vaan päinvastoin toimii merkittävästi paremmin kuin aiemmassa Edge 500:ssa. Signaali löytyy sähäkästi ja reittiviiva kulkee paremmin oikeassa paikassa kuin Garminilla.
Woodcutter
18.08.2015, 12.01
Mikäs tuosta M400:n GPS:stä sinun mielestäsi tekee huonon? Itse en ole osannut pitää oman M400:n GPS:ää millään muotoa huonona, vaan päinvastoin toimii merkittävästi paremmin kuin aiemmassa Edge 500:ssa. Signaali löytyy sähäkästi ja reittiviiva kulkee paremmin oikeassa paikassa kuin Garminilla.
Signaalin löytymisen suhteen oon kuullu tuttavapiiristä paljon eriäviä mielipiteitä eli taitaa vaihdella laitteen ja paikan mukaan.
Se mikä mättää on tämä:
http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy
Accuracy-alaotsikon kun avaa niin huomaa mm. että V800:n gps heittää matkan suhteen 3,9 metriä/km ja M400 47,1 m/km testauksen aikana.
Polar on laittanut kelloon gps-sirun, joka on epätarkimmasta päästä ja tietysti myös edullisempi. Eihän asialla peruskäyttäjälle tolkuttomasti ole väliä, mutta selvä ero oli kun samaan aikaan juoksutin vivoactivea ja m400:aa. Hinta-laatu -suhde on molemmissa kuitenkin hyvä.
Withingsin Activite / Activite Pop (http://www2.withings.com/eu/en/products/activite-pop/) on aktiivisuusmittari vähän huomaamattomammasta päästä. Puolen vuoden käytön perusteella on osoittautunut toimivaksi (uinti testaamatta) ja Withingsin ekosysteemi parittuu esim. MyFitnessPaliin.
Kellossa ei ole mitään notiifikaatioita (paitsi herätys) mutta aktiivisuuden kuvaaminen yksinkertaisella viisarilla (0-100% tavoitteesta) on helppo seurata. Vaatii kyllä uudehkon iOS/Android puhelimen jossa olevalla appsilla näkee tarkemmat tiedot.
...Se mikä mättää on tämä:
http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy...
Mielenkiintoista dataa tuolla hepulla, vaikkakaan omat kokemukset M400:sta eivät tue noita tuloksia. Meidän taloudessa kaksi M400:sta, jotka molemmat olleet aktiivisessa käytössä reilut puoli vuotta. Molemmat löytävät signaalin erittäin nopeasti ja luotettavasti. Toisen kellon GPS-jäljen tarkkuutta en ole tarkkaillut, mutta omassani tosiaankin tilanne se, että piirtää GPS-jälkeä aika hyvin sinne polun päälle minne pitääkin. Aiempi Edge 500 (1 sek tallennusvälillä) piirsi selvästi enemmän vikapaikkaan jälkeä ja monesti myös edestakaisella polulla viiva oli toiseen suuntaan eri paikassa.
Sen olen kyllä huomannut, että kun samalla lenkillä käytössä M400 ja ifööni 5S:ssä Sports Tracker, niin mitattu matka eroaa jonkin verran. Ts. jotain eroja noissa on, mutta kumpi on lähempänä oikeaa on arvoitus.
Noh, ehkä nuo uudemmat härvelit ovat yleisimminkin tarkempia kuin vanhemmat eli jos olisi vaikka Polarin V800, niin ehkä se sitten olisi tarkempi kuin Edge 500 ja M400. Itselle M400 kuitenkin täysin riittävä tarkkuuden suhteen.
Tänne voisi flossailla että Vivofitin tehdasasenteiset patterit jaksoi 4/2014-7/2015. 15kk. Olisi saattanut jaksaa pitempäänkin. Sen sijaan alkuperäinen ranneke hajosi kesäkuussa. Ostin kolmen vaihtorannekkeen paketin, noilla varmaan pärjää siihen kun saa aikaiseksi vaihtaa. Ainakin 1e+7 askelta pitäisi jaksaa tallustaa ennen sitä, pari kolme kk vielä.
Tuli tuo vivofit 2 ostettua. Käyttöönotto suhkot monimutkainen noin simppelille laitteelle. Garmin ei nähtävästi ole siirtynyt SI-järjestelmään kun pitää paunoja ja jalkoja käyttää asetuksissa. Onneksi google muuttaa helposti yksiköt :-)
Mielenkiintoinen lisä tälle sektorille.
http://welcome.moov.cc/
Mä pidän Ambit3 Peak HR Sapphirea ranteessa, sen aktiivisuusmittari graafilla riittää.
no rouvalle miettinyt juuri vivoactivea tai M400... jotenkin toi vivoactive vähän enemmän kiinnostais rouvaakin juuri niiden "älykello" ominaisuuksienkin takia.. Looppi on kiva lelu, mutta jotenkin toi vivoactive tahi m400 olisi askel huomattavasti luotettavaampaan ja monipuolisempaan suuntaan mutta on kuitenkin enemmän "aktiivisuusranneke" kun taas isoveljet v800 tai esim fenix 3, jotka ovat selkeästi enemmän multisport- tai aktiiviurheilijaluokkaa... Meillä emäntä tykkää M400:sta, valkoisena ja sopivan kokoisena pitää sitä töissäkin jakkupuvun kanssa.
Ohiampuja
10.11.2015, 10.04
Garmin on lanseerannut uuden Vivosmart HR härvelin joka mittaa ranteesta sykkeen.
https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/urheilu-ja-vapaa-aika/aktiivisuusrannekkeet/vivosmart-hr/prod531166.html
Minusta sen ominaisuudet ovat aika lähellä tätä Fitbitin Charge HR laitetta.
https://www.fitbit.com/fi/chargehr
Mutta millaisia käyttökokemuksia teillä on tuosta Fitbit softasta ja sen käyttöliittymästä? Garminia olen käyttänyt jonkin aikaa ja sen plussana pidän laajennettavuutta tuonne urheilullisellekin puolelle, jos joskus siirtyisi Polarin mittareista Garminin käyttäjäksi.
Eli kannattaako pysyä Garmin leirissä ja odottaa tuota uutta Vivosmarttia vai ostaako suosista fitbit. :)
Vivofit mittari on muuten ihan OK, mutta kun se tajuaa vain lajit jossa kädet heiluu. :rolleyes:
Ei sitä kauaa kai tarvi ootella, 27.11. on ajoitettu toimitus omalle, enkä edes ihan ensimmäisten joukosa tilannu.. Speksien perustella hyvän oloinen vehes..
Ohiampuja
12.11.2015, 19.19
Onko tietoa miksi Vivofit ei paritu työnantajan Samsung A5 luuriin. Omaan S5 mini luuriin liitos onnistui kerrasta.
Vai voiko sama ranneke olla paritettu useampaan puhelimeen?
magnuken
13.11.2015, 00.58
Onko tietoa miksi Vivofit ei paritu työnantajan Samsung A5 luuriin. Omaan S5 mini luuriin liitos onnistui kerrasta.
Vai voiko sama ranneke olla paritettu useampaan puhelimeen?
Vaimolla myös Vivofit, mutta ei sen edes kuulu pariutua mihinkään muuhun kun tietokoneen USB-liitäntään tökättyyn dongeliin ja sitä kautta sitten Garminin sivustolle. Ei siis edes luvata Vivofitin pariutuvan mihinkään luuriin!
Muutoinhan tuo Vivofit on kaikessa yksinkertaisuudessaan aivan loistava "askellaskuri" kun se patterikin kestää sen vuoden pari eikä ole turhia ominaisuuksia käyttöä hankalaoittamassa.
Ohiampuja
13.11.2015, 09.34
Kyllä se parittuu hienosti BT Smart ominaisuudella olevaan kännykkään. Eli sain sen kiinni tuohon A5 Samppaankin, kun vaan maltoin tarpeeksi pitkään odottaa. Ja toistaa sen parittamisen 6-7 kertaa. :)
En tiedä johtuiko se niistä paritusongelmista, mutta samassa yhteydessä yhden päivän n 7600 askelta muuttui 300 askeleen päiväksi. Eka kerta minulla kun mittariin kertynyt data noin sekoaa.
http://static.garmincdn.com/pumac/vivofit_OM_FI.pdf
Ohiampuja
24.11.2015, 13.52
Nyt löytyikin lisää näitä sykkeen tuntevia rannekkeita. Polar lupaa hyvän akunkeston, kun se mittaa sykettä vain treenitilassa. Mutta kuinkahan tuo Garmin pelaa, mittaako sekin sykettä vain erilisessä treenimoodissa?
Garmin
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/63827/gjsrh/Garmin-Vivosmart-HR-aktiivisuusranneke-regular-musta
Polar
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/32074/ggdnq/Polar-A360-fitnesskello-sykemittauksella-musta-M
Garmin on 24/7 mittaava, jonka takia akunkestokin maltillinen vajaa viikko..
Hituroin enkä klikannut vivosmart HR:ää vielä koriin ja nyt on taas tilausnappi garmiinin webistä hävinny grrr
appiukolle siis tommonen pitäis, oon vaan arponut kuinka paksu ranne sillä on mutta päätynen xl mallin rannekkeeseen.
Melko varmaan kaikista näistä härveleistä on nettikaupoissa jonkinlaiset tarjoukset perjantaina Black Fridayn vuoksi.
Reippailija
28.11.2015, 21.02
Laitoin Polar Loopin tossun nauhaan kiinni pyöräillessäni kauppareissun. Kaloreita ja askeleita siunaantui mukavasti!
Minulla on nyt viikon majaillut ranteessa Bitfitin charge Hr. Mielenkiintoinen aparaatti, toki lähelläkään absoluuttista faktaa ei olla.
Minulle mielenkiintoisin ominaisuus onkin tuo sykkeen mittaus ja sitä myötä palautuneisuuden/rasittuneisuuden havainnointi muutenkin kuin fiilis pohjalta. Rasituksen, väsyneisyyden ja laiskuuden tuntomerkit kun ovat usein aika samanmoiset. :D Unen tarkasteleminen on aika mielenkiintoinen, varsinkin kun se näyttäisi tukevan täysin omia tuntemuksia.
Algoritmit on muutenkin melko hyviä, esim portaiden nousu, pyöräilyn tunnistaminen yms yms. toimii hämmästyttävän hyvin. Mutta edelleen, data on vain suuntaa antavaa tietenkin.
Sykemittauksesta sen verran, että neljä lenkkiä olen tuon kanssa tehnyt ja samalla on vanha luottokaveri Garmin ollut mittaamassa. Sykemittaus toimii todella hyvin silloin kun mennään alle ~170 sykkeillä. Sen yli kun livahtaa (ja mulla livahtaa helposti kun maksimisyke on reippaat 200) niin Fitbit ei kykene sykettä mittaamaan ja tallentamaan. Täytyy vielä kokeilla eri positioita ja kireyksiä rannekkeella.
Kevyellä kahden tunnin sauvakävelyreissulla Fitbitin sykekäppyrä seurasi todella hyvin Garminin mittaroimaa.
Ohiampuja
06.04.2016, 21.53
Koskakohan tästä Vivofit 3 mallista alkaa kertyä käyttäjäkokemuksia...
https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/kellot-liikunta-ja-hyvinvointi/liikunta/vivofit-3/prod539963.html
Eikös tuo Vivofit3 ole vasta tulossa myyntiin? Jos ylivoimaista patterin kestoa ei pidä vaatimuksena, niin tällä hetkellä Gigantti myy alkuperäistä Vivoactivea hintaan 111 euroa.
=)juha
Koskakohan tästä Vivofit 3 mallista alkaa kertyä käyttäjäkokemuksia...
https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/kellot-liikunta-ja-hyvinvointi/liikunta/vivofit-3/prod539963.html
Varmaan sitte ku niitä alkaa saamaan ;)
Bansku81
06.04.2016, 22.25
Mä oon vedelly tammikuusta asti Fitbit Charge HR ranteessa ja on kiva peli. Sopii hyvin harraste käyttöön ja mukavaa kun ranneke tunnistaa itse liikkumiset ja lajitkin. Syke piikit tosin tuntuvat leikkaantuvan vähän pois esim. salitreenissä. Myös tuo unen pituus/laatu data on mukavaa seurattavaa. Se sittenkin onkin jo toinen kysymys että onko kaiken seuraaminen ja analysointi sitten kuinka tarpeellista tai edes hyväksi...
Eikös tuo Vivofit3 ole vasta tulossa myyntiin? Jos ylivoimaista patterin kestoa ei pidä vaatimuksena, niin tällä hetkellä Gigantti myy alkuperäistä Vivoactivea hintaan 111 euroa.
Meniköhän nyt Vivoactive HR ja Vivofit3 sekaisin? Ei se orkkis Vivoactive oikein ole vaihtoehto Vivofit3:lle, mutta HR:lle se vois olla. :)
http://media.dcrainmaker.com/images/2016/02/MergedVivoactiveHR-Vivofit3-720x480.jpg
Ei mennyt.
Aktiivisuusrannekkeet ovat varsin henkilökohtainen juttu. Yksi haluaa huomaamatonta ja toinen vaikkapa sitten kellon tapaista. Ajattelin vaan, että vaihtoehtoisesti samalla rahalla saa myös GPS-kellon, jossa on aktiivisuuden mittaus, puhelinilmoitukset ja varsin kelvollinen akun kesto.
Tekeekö tuo Vivofit3 jotain sellaista mitä alkuperäinen Vivoactive ei tee?
=)juha
Tekeekö tuo Vivofit3 jotain sellaista mitä alkuperäinen Vivoactive ei tee?
Move IQ? :)
Ohiampuja
15.08.2016, 15.44
Onko vielä kokemuksia Vivofit 3 mallista tai tuosta Movie IQ jutusta?
Jostain luin että se lajin tunnistus ei toimi oikein lupausten mukaisesti.
Onko vielä kokemuksia tuosta Movie IQ jutusta?
Jostain luin että se lajin tunnistus ei toimi oikein lupausten mukaisesti.
Mulla on tunnistanut ihan oikein kävelyn, juoksun ja maantiepyöräilyn, maastolenkillä en oo vielä koittanu.
Mut toihan on silleen hölmö, että se vaan ilmottaa päivän aikajanalla, että tossa kohtaa oot tehny tommosta ton aikaa. Ne ei tallennu minnekään, eikä niitä saa käsinkään pakotettua. Jos siis haluaa lenkin talteen ja näkymään Connectissa, niin pitää edelleen käsin startata ja stopata nauhotus.
Ohiampuja
15.08.2016, 18.19
Eli kakkosmalli ajaa saman asian. :)
Vähä ohi aiheesta, mutta kysäsenpä kuitenkin...
Onko kellään kokemuksia Scosche RHYTHM+ -rannesykemittarista? Lähinnä kiinnostaa onnistuuko tuon paritus Sports Trackerin kanssa? Maalaisjärjen mukaan pitäisi onnistua, koska mittari on bluetooth smart laite ja Sports Tracker tukee bluetooth smarttia. Mutta en kuitenkaan uskalla mittaria tilata, ennen kuin asiasta täysi varmuus.
Onnistuuko jollain muulla vehkeellä sykkeenmittaus ranteesta Sports Trackeriin?
Kotisivu: http://www.scosche.com/rhythm-plus-heart-rate-monitor-armband
Huoleton
16.02.2017, 16.19
Mio Link on samantyyppinen laite mutta varmaan sama ongelmakin että ei erikseen mainita että toimisi juuri sinun setupilla.
Itsekkin oon tuota scoschea ajatellut mutta lähinnä sen takia että sen saa käsivarteen, ei niinkään ranteeseen. Ranne näyttää olevan vähän huono paikka sykkeen mittaukseen ja jos laitteessa ei ole näyttöä niin se voi olla jemmassakin. Sykevyö rinnan ympärillä on välillä vähän epämukava.
Joo, Scosche tosiaan laitetaan kyynärtaipeen alapuolelle. Vähä jotenkin erikoinen paikka, mutta näyttäisi käyttäjäkokemusten perusteella kuitenki olevan toimiva ratkaisu. Laitoin tuosta yhteensopivuudesta kyselyä sekä Sports Trackerille, että Scoschelle. Katsotaan jos sais vastauksen. Paras tietenkin olis, jos tuota pääsis ite testaan, mutta ei taida Suomesta kaupoista löytyä? Tuota Mio Linkiä kyllä löytyy, joten sitä periaatteessa pääsisi testaamaan ennen ostoa.
Alla arvostelu laitteesta:
https://www.youtube.com/watch?v=fn5WEROBnwQ
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.