PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kaupassa kuultua...



Fjälle
04.03.2014, 19.45
Seuraavan kerran kun joku huutaa "Täällä on vapaa kassa!" täytyy lohkaista että kyllä sullekin vielä joku löytyy, maltat vaan etsiä ja pidät ittes timmissä kunnossa. Eikä kannata olla niin tyrkky.

Jopotuinen
04.03.2014, 20.33
Alkon kassalla:
- Haluatteko kuitin?
- Paljonkos se silloin tekisi?

kauris
04.03.2014, 20.43
Mulle toivotti Alkon kassa uudenvuoden aattona hyvää juhannusta. Olikohan kännissä tällä kertaa myyjä.

YT
04.03.2014, 20.47
Mulle toivotti Alkon kassa uudenvuoden aattona hyvää juhannusta. Olikohan kännissä tällä kertaa myyjä.
Niin tai ostit sitten puolen vuoden lastin.

kauris
04.03.2014, 20.47
Ja työkaverini kertoi, että paikallisessa Cittarissa oli kassan tienoilla eräs mies suorissa housuissaan ja tummanlilassa pusakassaan (rouvalla oli korea hame) nostaneen huutavan ja parkuvan lapsensa suorille käsille eteensä kasvojen eteen ja kailottaneen kovaan ääneen koko kaupan varmasti kuullen "Arviiii, mikä siu *ituttaa!".

tempokisu
04.03.2014, 21.12
höh. Miksi kassahenkilölle pitää näsäviisastella?
Jos on jonoa ja "täällä on vapaa kassa" niin minäpä kiiruusti köpötän klossimonoillani sinne ja kiitän.
"Haluatteko kuitin?" ei kiitos. - mitä siinäkin tarvii viisastella "ei sitä varmaan voi vähentää verotuksessa" tai muuta höhlää.
Työtään ne kassahenkilöt vaan tekee.

Tule näsäviisastelemaan vaikkapa vastaanotolle, niin karkkipäivä jää väliin. Tai todistus saamatta.
Joskus ilmeisen tyytyväinen asiakas hermostuksissaan toivottaa hyvää joulua vaikka on jo pääsiäinen, niin toivottelen vaan "kiitos samoin".

Kerran jonossa edelläoleva pariskunta katseli IL mainosta, jossa oli Jorma Palon menehtymisestä uutinen. "Kuoli vaikka oli lääkäri??" ja pientä hymähtelyä.
Siihen menin kommentoimaan että kyllä, lääkäritkin kuolevat. Ja jopa papit.
Olivat että "taisi olla huono huomautus", johon totesin että niin oli. ( eikä vaan huono, erittäin typerä ja ajattelematon).

Polun tukko
04.03.2014, 21.15
Että huumori on kisu niinkuin sitten kielletty? Vai vain se huumori mikä ei kisulla toimi?

tempokisu
04.03.2014, 21.20
Onko sun mielestä "ai kuoli vaikka oli lääkäri" ( naurua) huumoria?
Jos mulla on huono huumorintaju, niin olkoot sitten. Nauraminen tommoselle on tosi asiatonta.

Tommonen kun "tilannetaju" on myös tosi hyvä olla olemassa, tietää minne se huumori kuuluu ja erityisesti MINNE EI.
Esmerkiksi lääkärissä tai poliisin kanssa puheilla ei ehkä kannata vetää näsäviisasteluksi. Myöskään toisen sairaudella vitsailu ei ole fiksua.
Ja ainakin noissa ^^ mainituissa tilanteissa se "näsäviisastelija" jää tappiolle.

HC Andersen
04.03.2014, 21.26
Jaahas... kisu luennoi tilannetajusta http://www.crawlersmileys.com/img/smileys/lol.gif

Tank Driver
04.03.2014, 21.35
Jaahas... kisu luennoi tilannetajusta http://www.crawlersmileys.com/img/smileys/lol.gif

Oho. Lainasin vahingossa.

mutanaama
04.03.2014, 21.36
Tää perinteinen puree aina: Myyjän kysyessä että mitäs on mielessä, niin vastaus pitää olla, että pilluhan se, mutta (valitse tähän kauppaan sopiva tuote) tulin hakemaan.

Jopotuinen
04.03.2014, 21.39
^^^ Pitää muuten paikkansa - sano hammaslääkäri

JiiPee
04.03.2014, 21.41
Eilen paikallisessa ääsmarketissa kaks kassaa ja hiukka jonon tynkää. Kaupassa kuulutettiin "kassoille tarvitaan henkilökuntaa", johon melko närkästynyt herra puliukkeli melko möreellä äänellä: "no niin tarvitaan saatana". Perushuttua:)

mutanaama
04.03.2014, 21.45
Mä kun menen vetämään jotain öö-mättöä mäkkiin tms paikkaan, niin ei mua kiinosta, että mikä kolajuoma sieltä tulee. Kunhan on makeeta, mustaa ja kylmää. Ja tietysti aina kun sanoo pepsi, niillä on vain kokista. Kokis, niin niillä on pepsiä tai vaikka sosacolaa. Mä sitten nohevana keksin että pyydän aina vain kolajuoman. Niin eikä perkele edelle kolme neljästä kerro valittaen, ettei heillä ole kuin pepsi, kokista tms kolajuomaa. Juu. Jeesus.

Jopoman
04.03.2014, 21.47
^^Toi on ääsmarketissa tilanne joka kerta kun jossain niistä käy, pultsarilla tai ilman.

tempokisu
04.03.2014, 21.56
No, tilannetaju.
Töissä ollaa töissä asiallisena, ja täällä kotona saa rauhassa olla pahalla päällä.
En itse soita lääkärille käynnin jälkeen ja kiitä...mutta jos joku nyt soittaa just kun ole nukkuun menossa, niin en mä vihaisesti vastaa.
Vaikka sen asian voisi tulla sanoon vaikka työpaikalle...

Kisataju:
Kisassa poljetaan täysillä, lenkillä voi rauhassa ajella. Eikä tarvii selittää "harjoituksisa meni ihan hyvin".

ja otetaan vielä lisäys, kun kerran olette noin ystävällisellä mielellä.
Että "maassa maan tavalla" - tai tässä tapauksessa foorumilla.

Highlander
04.03.2014, 22.03
Mä oon varmaan kirjoittanut tän johonkin toiseen topicciin, mutta menköön taas..

Lähi K-kaupan kassajonossa oli edelläni keski-ikäinen nainen jolla oli ostoksena tarjouksessa ollut kokonainen kala tarkemmin nieriä.

Nainen kysyy kassaneidiltä venäläisellä korostuksella: "Onko hyvä kala?"
Kassaneiti: "On se jos osaa laittaa.."

Siinä se. Meinasin hajota täysin :D


Sent from my iPad using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Polun tukko
05.03.2014, 05.00
Onko sun mielestä "ai kuoli vaikka oli lääkäri" ( naurua) huumoria?
Jos mulla on huono huumorintaju, niin olkoot sitten. Nauraminen tommoselle on tosi asiatonta.

Tommonen kun "tilannetaju" on myös tosi hyvä olla olemassa, tietää minne se huumori kuuluu ja erityisesti MINNE EI.
Esmerkiksi lääkärissä tai poliisin kanssa puheilla ei ehkä kannata vetää näsäviisasteluksi. Myöskään toisen sairaudella vitsailu ei ole fiksua.
Ja ainakin noissa ^^ mainituissa tilanteissa se "näsäviisastelija" jää tappiolle.

Mites poliisit ja lääkärit liittyy kaupan kassoihin? Muuten kuin että hekin lienee käyvät ostoksilla.

TimoS
05.03.2014, 08.26
Lähinnä kaupassa kuulematonta: Liiteri on hyvä kauppa siellä ei:

a) kysellä etukortteja
b) kysellä laitetaanko sitä sun tätä pieneen pussiin.

Mistäköhän tuo "pieneen pussiin" lähti, yhtäkkiä sitä joku vuosi sitten alettiin kassalla hokea? Joku salaliitto se on ;)

Sirkkusofia
05.03.2014, 08.30
Seisoskelin tässä taannoin kaupan leipäosastolla tyttären (13v) kanssa, kun hän kysyi jokseenkin kuuluvalla äänellä "Äiti haittaaks sua yhtään et isi tykkää vain Ullasta ja Pirjosta?" :D:D Ullan Pakarin ja Pirjon Pakarin leivistä siis...

Kyllä oli vaikea olla totisella naamalla ja katsomatta ympärilleen :rolleyes: Pihalla repesin ja tyttökin hoksasi miten joku vieras voi asian käsittää :D

BONK
05.03.2014, 08.55
Seisoskelin tässä taannoin kaupan leipäosastolla tyttären (13v) kanssa, kun hän kysyi jokseenkin kuuluvalla äänellä "Äiti haittaaks sua yhtään et isi tykkää vain Ullasta ja Pirjosta?" :D:D Ullan Pakarin ja Pirjon Pakarin leivistä siis...

Kyllä oli vaikea olla totisella naamalla ja katsomatta ympärilleen :rolleyes: Pihalla repesin ja tyttökin hoksasi miten joku vieras voi asian käsittää :D

Niinhän sitä luulet! Me miehet ollaan niin fiksuja, että annetaan rakastajattarille tuollaisia kutsumanimiä ja otetaan lapset harhautukseen mukaan :D

JackOja
05.03.2014, 09.49
...Mistäköhän tuo "pieneen pussiin" lähti, yhtäkkiä sitä joku vuosi sitten alettiin kassalla hokea? Joku salaliitto se on ;)

Sitäpaitsi eihän se pussi edes ole erityisen "pieni". Esim apteekissa ja levykaupassa on paljon pienempiä ja ne kysyy vain (jos kysyy), että haluatko nämä pussiin. Koosta ei puhuta mitään.

Mikä tarve S- ja K-kaupassa on korostaa pussin kokoa? Yritetäänkö sillä peitellä isoja hintoja? Salaliitto ilman muuta.

Sirkkusofia
05.03.2014, 10.21
Niinhän sitä luulet! Me miehet ollaan niin fiksuja, että annetaan rakastajattarille tuollaisia kutsumanimiä ja otetaan lapset harhautukseen mukaan :D
Niin, eihän sitä koskaan voi tietää :D:D

Sirkkusofia
05.03.2014, 10.23
Sitäpaitsi eihän se pussi edes ole erityisen "pieni". Esim apteekissa ja levykaupassa on paljon pienempiä ja ne kysyy vain (jos kysyy), että haluatko nämä pussiin. Koosta ei puhuta mitään.

Mikä tarve S- ja K-kaupassa on korostaa pussin kokoa? Yritetäänkö sillä peitellä isoja hintoja? Salaliitto ilman muuta.
Totta! Tämä on varmasti salaliitto :p

LJL
05.03.2014, 11.05
Mikä tarve S- ja K-kaupassa on korostaa pussin kokoa? Yritetäänkö sillä peitellä isoja hintoja? Salaliitto ilman muuta.

Ei ole juuri mitään niin epäilyttävää, kuin sen kysyminen, ängetäänkö pakasteet pieneen pussiin. En edes tarkemmin osaa sanoa mikä siinä rasittaa, mutta se nyt vaan rasittaa joka kerralla. Siinä on jotakin sellaista päälleliimatun ja tarpeettoman oloista.

Tank Driver
05.03.2014, 12.05
Pirjon Pakari on muuten äärimmäisen huono nimi leipomolle.

ToniR
05.03.2014, 12.58
Kerran jonotin kaupassa kassalle numero 1.
Kohta syttyi viereisellä kassalla valo ja kuului kassatytön ystävällinen kehoitus "Kakkoseen saa tulla!" :)

Kampinalle
05.03.2014, 13.29
Tapahtumasta lienee jo noin 10 vuotta, mutta edelleen käytän tätä kauppamuistoa itsesuggessioapuna, jos meinaa alkaa joku asia harmittaa. Aina piristyyy, kun muistelee tätä: noin 4-v tenava oli karkkihyllyn luona haalimassa itselleen namia. Äiti ilmoitti, ettei osteta yhtään mitään ja kääntyi jatkaakseen matkaa. Tenava jäi äärimmäisen vihaisenoloisena tuijottamaan äitinsä loittonevaa selkää, kunnes nosti nyrkkinsä ylös, suoristi molemmat pikkuiset keskisormensa ja lausui "pylly, pylly".

Minun oli pakko poistua saman tien kaupasta ja loppuiltakin meni enempi hysteerisissä olotiloissa.

fyah
05.03.2014, 13.48
OFFtopic: Joo, siis jumalauta ne "pikkupussit"...Joku lestikkamamma puskee siihen koko viikon viilipurkkien kanssa niin siinäpä seistään sitten kun niitä pikkupusseja pakataan samaan aikaan ku mukana oleva mies/teini seisoo kädet taskussa. Eikö niitä voi itse asiakas pakata niihin pusseihin jos kokee sen jotenkin tarpeellisena (joskus se varmaan näin onkin).

Paikallisessa prismassa on muuten uutuutena pikakassa max 10 tavaraa ja kuitenkin antavat ihmisten tulla täysien kärryjen kanssa siitä :D. Pikakassan idea vähän hukassa?

ONtopic: Teini mankuu jotain äidiltään joka on että nyt me ei sellasta osteta johon teini yksi kantaan että haista *****. Vieressä joku ehkä 4-vuotias pikkuveli säestää että nii juttiin haitta *****.

Joskus nuorempana ja hauskempana olen kysellyt kotimaisia banaaneja joita on sitten vihannesosaston myyjä lähtenyt tarkistamaan onko valikoimissa...En tiiä kummasta se kertoo enemmän.

Polun tukko
05.03.2014, 15.09
Kerran jonotin kaupassa kassalle numero 1.
Kohta syttyi viereisellä kassalla valo ja kuului kassatytön ystävällinen kehoitus "Kakkoseen saa tulla!" :)

Varmaan oisin ollut että :

http://youtu.be/D2MPoqqzwdY

Halloo halloo
05.03.2014, 16.01
OT. Pikkupussit ovat s-tanasta. Tuhoavat meret.

JiiPee
05.03.2014, 16.28
Vuosia takaperin oltiin jumbossa kassalla, poika oli pieni ja istui siinä kauppakärryssä olevalla jakkaralla. Yhtäkkiä poika viittilöi naapuri kassajonoon ja ilmoitti melko kirkkaalla äänellä: "isi, tolla sedällä on sun kaljat".....:p (minkä värinen on paloauto?)

Gaastra
05.03.2014, 16.43
Varmaan oisin ollut että :

http://youtu.be/D2MPoqqzwdY

Tästä tulikin mieleeni tämä mainio kohtaus:


http://www.youtube.com/watch?v=LUjMwiOm8sA

Polun tukko
05.03.2014, 16.47
^ huikea leffa :D

Hääppönen
05.03.2014, 17.11
Radiosta kuultu kaupan kassalla tapahtuma: Isä kolmen alle kouluikäisen pojan kanssa päivähoidosta kaupan kautta kotiin -ostoksilla. Pienin poika, kahden-kolmen ikäinen, saanut jo muutaman itkupotkuraivarin kaupan kierron aikana. Isä selvittänyt tilanteen lempeällä puheella siihen saakka. Kassalla pikkunatiainen taas toistaa raivarin heittäytyen lattialle. Isältä palaa hihat ja toteaa kovalla äänellä: "Jos et nyt välittömästi lopeta, sinut hommataan Tami Tammiselle päivähoitoon!" Pojan kiukku laantuu samantien ja käyttäytyy kuin enkeli lopun kauppareissun. :)

Oz
05.03.2014, 17.19
Tapahtui lounasaikaan paikallisessa kuppilassa, kassalla viehko neito.
Minä: "Mitäs jälkkäriä on tänään lounaalla tarjolla?" Vastaus: "Saat kahvin kanssa piparia"

Ja sitten toinen tapaus, tämä lenkkikahvilla kassajonossa, tarjottimella kuppi kahvia ja pari kinkkunyyttiä. Jälleen viehättävä neito tiskin takana:
"Haluatko, että lämmitän noita sinun nyyttejäsi?"

tempokisu
05.03.2014, 19.40
Tapahtui aikana kun vielä söin suklaata. Eli muutama vuosi sitten.
Ostin 6 levyä Lidlin valkoista suklaata ( no ei tarvi joka päivä käydä...) ja takanani kassajonossa ollut tukevahko naishenkilö tokaisi "..ai noin paljon suklaata"
Katsoin kyseistä henkilöä ja hänen ostoksiaan. Vastasin samalla mitalla, että "oho, viisi lenkkimakkarapakettia!" ja katsoin sillä silmällä että sen oot näkönenkin..

Mitä kenenkään ostokset toiselle kuuluu?


Kerran kassahenkilökin alkoi kysellä ostoksistani, jolloin selvitin että on tietynlainen suolistoleikkaus tehty ja ihan kaikkea ei voi syödä mutta hyvä kun jotain voi, kuten tätä ( osoittaa ostoksiaan).

usko juntunen
05.03.2014, 21.01
Ruotsinlaivalla Tukholman satamassa siihen aikaan kun Siljan veneet oli vankasti ruotsalaisomistuksessa. Taxfree myymälän kassoilla oli hirmuiset jonot ja ilmassa alkoi olla jo
maaotteluhenkeä kun ruåttalaiset kuittaili janoisista suomalaisista. Työkaveri kuunteli aikansa sitä kuittailua ja sitten kuului kovalla äänellä.
"tämmöset jonot ovat ensimmäinen merkki alkavasta sosialismista"

Eipä oo heleppoa prismankaan kassalla...http://www.youtube.com/watch?v=XQs2V4AEpQA

Hartsa69
05.03.2014, 21.05
Paikallisen ad:n tiskillä ostokseni oli pullo Castrollin syntraxia 75w-140, setä kysäs mihis sitä meinasin laittaa, luuli kait että oun erehtynä?
Danaanhan sitä.
Entinen kassallakin työskennellyt naapuri oli melko kyllästynyt "vitsikkäisiin" setiin joista oli hauskaa toistaa päivästä toiseen samoja "hauskoja" juttuja :D

Harryupp
06.03.2014, 10.06
Pitää aina olla ystävällinen. http://www.youtube.com/watch?v=ySgOds3bzcc

sunny
06.03.2014, 12.28
Paikallisen ad:n tiskillä ostokseni oli pullo Castrollin syntraxia 75w-140, setä kysäs mihis sitä meinasin laittaa, luuli kait että oun erehtynä?
Danaanhan sitä.
Entinen kassallakin työskennellyt naapuri oli melko kyllästynyt "vitsikkäisiin" setiin joista oli hauskaa toistaa päivästä toiseen samoja "hauskoja" juttuja :D

Missä tahansa aasiasiakaspalvelussa murtuu myytti persoonallisuudesta vielä armeijan harmaitakin nopeammin. Kun se viidestoista samalle, juuri keksimälleen vitsilleen valmiiksi naurava aasiakas pelmahtaa luukulle, niin alkaahan se kieltämättä huvittaa. Huomaa, miten nämä samat raukat huvittuvat viikon vanhasta lehdestäkin yhä uudelleen. Kun tämän lapsenilon voisikin aina välittömästi saavuttaa, niin elämä olisi melkoinen läpihuutojuttu. Kirjoitetun tekstin kömmähdykset kyllä purevat nauruhermoon tehokkaasti.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/7036925

tempokisu
11.03.2014, 12.51
Taannoin olin juuri vuorossa, kun kassalle tuli pariskunta kuitin kanssa. Olivat eilen ostaneet tomaatteja, ja vaikka ostivat ulkolaisia niin oli veloitettu kotimaisten hinta. Halusivat erotuksen takas, peräti 10senttiä.
Kassatyttö oli hieman hämmentynyt, totesin siihen tukeakseni että vaikeahan tällaista on jälkikäteen todeta...
Jolloin pariskunta suuttui minulle ihan silmittömästi, ja alkoi haukkua sairaaksi ynnä muuta. Johon oli sitten pakko kysyä jotta onko hän lääkäri kun voi noin nopeesti arvioida. Nää vastasi että no ei, mutta oletkos ite?.
:p

Raaseri
11.03.2014, 17.53
Tapahtui jokunen vuosi sitten. Kesken duunipäivän Jumbon Hairstoreen. Kaksi n kakskymppistä tyttöä rientää auttamaan ostoksissa, minä kyselen tukkaliimoista. Alkavat esitellä tuotteita ja nuuhkin miltä eri geelit jne haisee. Toinen nuuhkuttaa minulle jotain tuubia ja -PRUTS- pieni köntti lentää poskelle. Jostain syystä latasin sekunnin murto-osassa: "ei se mitään, vaikka onhan tämä ensimmäinen kerta kun tämä käy näin päin".

Tyttö jolla on puteli, seisoo ihan jäässä suu auki paikoillaan, toinen ymmärtää kommenttini ja tilannekomiikan. Nauraa niin tikahtuakseen että joutuu ottamaan hyllyn reunasta kiinni. Sain sitten paperia jolla pyyhkiä roiskeet naamalta.

hathathat
11.03.2014, 18.13
Paikallisen tavaratalon kattoparkissa (kolmas kerros) ohimennen kuultua: teinityttö ihmetteli kaverilleen suureen ääneen että hänen painonsa oli noussut pari kiloa viime aikoina eikä hän millään tajua mistä se johtuu.
Oli pakko pysähtyä portaisiin ja kuunnella keksisikö kaveri syitä, mutta tyttöjen odottama hissi saapuikin sitten etuajassa :p

tempokisu
11.03.2014, 21.48
Nyt on pakko kysyä "Raaserilta", teetkö mahdollisesti hiustenpidennyksiä, kun tarvisit "tukkaliimaa"? Itse tein nimittäin ( about 12 v sitten), ja käytin pehmeää kuumaliimaa. Ei ne tötsät miltään haise.
Niitä ei myydä kosmetiikkaosastolla, vaan liimat-osastolla. Esim. rautakaupoissa, ite ostin Honkkarista.

Vai tarkoititko hiuskiinnettä tai -lakkaa, tai hiusgeeliä tai hiusvahaa? Tai tapausselostuksen tiimoilta hoitoainetta?

Raaseri
12.03.2014, 15.34
Kisulle, tukkaliima, tukkataika jne on minun kielessäni yleisnimityksiä eri aineille, joilla hiuksia yritetään laittaa halutuksi kampaukseksi. Tällä hetkellä käytän Paul Mitchellin XTG (extreme thickening glue) merkkistä tavaraa, joka on ainakin suoraan käännettynä liimaa. Tuossa kyseisessä tapauksessa muistelisin että tuubi oli Tigi Bed Head for Men Power Play Gel:iä.

Concorde
28.07.2020, 11.01
Pakko kaivaa tää wanha ketju naftaliinista, koska eilen kaupassa kahden nuorenmiehen keskustelu meinas aiheuttaa ääneen repeilyä. Aiheena siis eilinen lööppilehti:

https://assets.ilcdn.fi/069669676db617a6c7103d60e0fb7626bc7f0c75b90a86e985 61ebe55ea6ba3b.jpg

- (eka jannu luki ääneen) : Edessä uskomattoman hyvä siemensyöksy!
- Hä?
- Niin tossa lukee ja parhaat mestat listattu
- Oikeesti?
- Joo, kato ny (osoittaa lehteä)
- Se on v*ttu sienisyksy. Siemensyöksy sulla on vaan haaveissa
- Ei v*ttu. Niin onki. Siis se sienijuttu...

:D

+€+
28.07.2020, 11.47
^ Minulla menee usein sekaisin sanat "Raskaus" ja "Raiskaus". Välillä joutuu oikein tavaamaan että siinä ei oikeasti lue "Parhaat raiskausvinkit" tai "Katso uudet raiskauskuvat".

LJL
28.07.2020, 14.47
^^ Itse luin nopeasti että "Nyt puhuvat raiskaushuijauksen uhrit". Siemensyöksy indikoi jo vakavampia lukihäiriön ja/tai freudilaisia oireita.

Tätä en kuullut kaupassa vaan oikoluin käräjäoikeudessa, kun kollega aikoi kirjoittaa päätökseen "intressebevakare för homon." Ehdotin että olisiko kuitenkin "för honom" parempi.