PDA

Näytä tavallinen näkymä : Camelback/muu juomareppu tms.

Kva66
25.02.2014, 18.25
Mitä juomarakkoa suosittelette, joka sopisi hiihtoon (perinteinen) ja samalla menisi maantiepyöräilyssä?

Hiihdossa saisi olla takin alla. Camelback race on tällainen. Toimiiko hiihdossa?

yhtään juomarakkoa en ole omistanut. Välillä nesteet loppuu kesken. Kaksi 1l pulloa pyörässä on ollut telineisiin sijoitettuna. Hiihtäessä erinäisiä ratkaisuja ollut.

Mielipiteitä?

harmis
25.02.2014, 21.13
Mä tilasin camelbakin marathoner-repun. Tosin vielä kertaakaan en ole käyttänyt, joten en pääse kehumaan. Otin sen juuri sen takia että se on kevyt ja mahtuu takin alle. Tarkoitus on käyttää sitä juostessa mutta toimii varmaan hiihdossa ja pyöräilyssäkin. Kamaa siihen ei mukaan juurikaan saa koska takana ei ole säilytystilaa, edessä on taskut johon saa lisäpulloja juomaa tai energiapatukkaa ym. Paikkasetti ja minipumppi kulkee mukana hyvin.

supertele
25.02.2014, 22.00
Vastataan osittain aiheen ohi, mutta oletko tosiaan varma, että haluat juomarepun?
Jos kaksi litraa ei fillaroidessa riitä, niin ota kolmas pullo? Itse en haluaisi maantiellä selkää hiostamaan reppua.

Talvella mulla ainakin on ollut ongelmana pillin jäätyminen. Juominen loppuu, kun pillistä ei enää tule läpi.

Takin alle en myöskään reppua laittaisi. Jos sulla menee kolmen litran (+ repun oma tilavuus) mötikkä selkään ilman, että mistään kiristää, niin sulla on liian iso takki. Jäätymiseenkään tämä ei auta, kun pilli tulee ulos joka tapauksessa.

Mulla on itsellä hydrapakin 3 litrainen reppu - ihan jees, mutta kun täyttää ihan täyteen tuon 3 litraa, niin rupee olemaan aika pinkeä, eikä ihan istu selkään. Tyhjentyessä paranee ja hihnoista saa kiristettyä. Usein lenkille lähtiessä heitän tavallisen 0,7 juomapullon tuon Hydrapakin taskuun, niin ei tarvitse pelailla rakon kanssa. Ei mulla kevyillä lenkeillä ole niin kiire, etten ehtisi pysähtyä juomaan pari kertaa tunnissa.

Emännälle ostin lahjaksi 2 litraisen Ospreyn. Vähän sirompi, mutta ei sitten ole juurikaan lisätilaa. Renkaanvaihtovälineet juuri menee. Maastopyöräillessä olen näitä käyttänyt ja retkeillessä. Hydrapakilla on kävelty Karhunkierroskin kahdessa päivässä.

hathathat
25.02.2014, 22.41
Itsellä Camelbakin marathoneria vastaava vanhempi malli, hyvin toiminut hiihdossakin ainakin leudommilla keleillä. Taitaa olla 2 litran rakolla. Itsellä ei nuo pelkät juomapullosysteemit pyöräillessä oikein koskaan toimineet koska selkä ei pitänyt pidemmillä lenkeillä jatkuvasta pullon nostelusta rungon telineistä. Nykyään rungossa on toisessa telineessä varaosat/työkalut säilytyspurkissa ja toisessa juomapullo jossa urheilujuomaa tms. Pelkät vedet kulkee nyt siis repussa.

Kva66
25.02.2014, 22.52
Lisäyksenä vielä:
- Syksyllä kylmässä ajaessa pullojen juoma jäähtyy liian kylmäksi. Tähän ei ole auttanut eristetty juomapullo, vaikka juoman on lämmittänyt. Tämän takia haluan nesteen takin alle. Siinä varmaan on kompromisseja tehtävä.
- Hiihtäessä yhden termarin neste ei ole riittänyt. Kahden systeemistä en oikein pidä.
- Hikoilen aika runsaasti, tämän takia tarvitsen nestettä ehkä normi kuntoilijaa enemmän.

Letkun suukappale:
- Miten sen saa järkevästi takin/paidan kaula-aukosta ulos?

sledgehammer
26.02.2014, 07.57
Mulla on tämmönen:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/3829420/Fox-Low-Pro-juomareppu-2-litraa-musta
http://shop.foxhead.com/store/products/MTB-Essentials/detail/Fox-Low-Pro-Hydration-Pack/46643/cat770035

On pieni ja lähes huomaamaton selässä. Hiostamista en ole huomannut ongelmaksi asti. Ottaa ehkä kämmenen tai kahden kokoiselta alalta selkään kiinni. Olkaimet meshiä, eikä siten hiosta. Hydrapakin hanasta en ehkä ihan kymppiä anna. Ainakin ensimmäisen repun hana tihkutti housuille, jos ei venttiiliä kääntänyt kiinni. Sen avaaminen taas on omanlaiseta räpläämistä, koska hana on aika tiukka. Mulle suurin ongelma tuossa repussa on se, että juomisesta tulee ilmaa vatsaan. Ei oo tunnin/parin lenkillä mikään ongelma, mutta 200-300km lenkille en tuolla lähtisi. Juomapullolla ei ole samaa ongelmaa. Sama reppu menee työmatkalla juoksuhommissa kivasti tavaran kujetuksessa. Kun ottaa rakon pois, sinne mahtuu juuri ja juuri avaimet, puhelin, paita, kalsarit sukat ja tabletti.

pethe
26.02.2014, 08.43
Mä oon käyttäny Camelbak Classicia kesät talvet. Ei oo ollu hiostamisongelmaa kesällä eikä talvella, kai se on tottumiskysymys. Hiihtäessä oon pitäny tuota takin alla. Letkun oon kaivanu esille tarvittaessaavaamalla vetoketjua sen verran. Lisäksi mulla on talviletku, joka kyllä on tuon jäätymisen ehkäissy, ainakin jos juo tarpeeks usein.

VesaP
26.02.2014, 09.48
- Syksyllä kylmässä ajaessa pullojen juoma jäähtyy liian kylmäksi. Tähän ei ole auttanut eristetty juomapullo, vaikka juoman on lämmittänyt. Tämän takia haluan nesteen takin alle. Siinä varmaan on kompromisseja tehtävä.

Miksi kompromisseja pitäs tehdä? Hankit Eliten oikean termospullon niin säilyy pakkasessa lämpimänä juomat pitkänkin lenkin. Jos 2 pulloa ei riitä, pistä kolmas takataskuun.

http://bikemagic.com/wp-content/uploads/old_images/uploads/images/Medium/25783.JPG

Markku Liitiä
26.02.2014, 10.15
Jos juoma ei jäädy, ei se liian kylmää ole, minusta.

Camelbakin suukappale on yksinkertaisuudessaan yliveto. Helppo imeä, helppo irrottaa, helppo putsata, ei tiputtele. Olen kokeillut muutamaa muutakin merkkiä, mutta kaikki ovat olleet suuttimiltaan kamelia selvästi huonompia.

lansive
26.02.2014, 11.02
Miksi kompromisseja pitäs tehdä? Hankit Eliten oikean termospullon niin säilyy pakkasessa lämpimänä juomat pitkänkin lenkin. Jos 2 pulloa ei riitä, pistä kolmas takataskuun.

Oliko tuohon muuta korkkia saatavana? Jos vaikka voisi käyttää muutenkin kuin fillaritouhuissa.

Edit: Eliten sivuilta löytyi tieto, että tulee kaksi kantta mukana. Välittömästi hankintaan ainakin pari kappaletta.

VesaP
26.02.2014, 11.10
Oliko tuohon muuta korkkia saatavana? Jos vaikka voisi käyttää muutenkin kuin fillaritouhuissa.

Edit: Eliten sivuilta löytyi tieto, että tulee kaksi kantta mukana. Välittömästi hankintaan ainakin pari kappaletta.

Joo, on siinä semmonen tasainen "normikorkkikin". Ainut että itsellä ekan kerran kun kokeilin ko korkkia niin siitä irtaantui se metallirunko-osa sisämuoviosasta. Mutta liimaamalla ne paremmin kiinni toisiinsa korjasi tilanteen.

Ja tuo kiiltävä metallipinta ei ole sit kovin nätti enää muutaman hiekka/paskalenkin jälkeen... Naarmuttuu siis täysin naarmuille (juomapullotelineestä käytettäessä siis), mutta eihän se käyttöä haittaa. Eipähän ole niin liukas käsitellä mitä kiiltävä metallipinta. :)

Tuossa iso kuva ko pullosta molemmilla korkeilla:

http://livedoor.blogimg.jp/miichamiicha/imgs/f/d/fdfee491.jpg

Kva66
26.02.2014, 13.00
Elite pullon hinta Wigglessä on n. 30€. Pullon koko 500 ml.

Hiihtäessä olen käyttänyt normi terästermareita, 300-500 ml.

Juha Jokila
26.02.2014, 13.59
^ tuolla paljon halvempi http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=22140;page=2; menu=1000,5,221,222;mid=50 ja tuolla http://www.bike-discount.de/shop/k1248/a67013/deboyo-coca-cola-thermo-500ml.html

usko juntunen
26.02.2014, 21.07
Oman kokemuksen perusteella Thermoksen pullo pitää lämmöt selvästi paremmin kuin edellä mainittu Elite.

http://www.mastermarkbrands.fi/thermos-tuotteet-juomapullot_mukit-terasjuomapullo_530ml

Kva66
02.03.2014, 20.29
Camelbak classic meni tilaukseen. Jostain on aloitettava. Näkee sitten miten toimii vai toimiiko?

Juniper
02.03.2014, 20.38
Camelbak classic meni tilaukseen. Jostain on aloitettava. Näkee sitten miten toimii vai toimiiko?

Classicilla ei ainakaan pieleen mene. Toimii kyllä sen verran hyvin.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Tank Driver
02.03.2014, 21.03
Mun elite-pullo pitää juoman lämpimänä maksimissaan puolitoista tuntia. Mikään kahvitermos se ei siis ole. Kovillakin pakkasilla juomat pysyvät kyllä sulana ja tätä varten sen aikanaan hankinkin.

Precision
03.03.2014, 11.09
Vaihdoin ospreyn tuotteisiin kun camelback hajosi viimekesänä pannujen seurauksena. Ospreyn suukappale ja magneettikiinni on vaan yksinkertaisesti hemmetin hyvä ja pieksee camelbackin :)

TANUKI
03.03.2014, 18.40
McKinleyn juomarakkojen suuttimet eivät ole muuten mistään parhaimmasta päästä. Alkavat vuotaa about puolen vuoden sisällä. Noh, eipä tuote hinnallakaan ole pilattu, rakon saa kympillä.

Polun tukko
03.03.2014, 18.52
magneettikiinni on vaan yksinkertaisesti hemmetin hyvä ja pieksee camelbackin :)

Eli jos on rautahampaat niin se aukee juodessa?

Kokemusta hydrapakista ja camelista.Cameli parempi.

sledgehammer
03.03.2014, 22.28
Hydrapackin suukappale on tosiaan aika jäykkä avata ja ainakin ensimmäisessä kappaleessa se tihkutteli nestettä ajohousuille, ellei sitä sulkenut juomisen päätteeksi. Tässä uudemmassa en ole testannut tuota. Ajattelin kyllä vaihtaa suukappaleen parempaan. Itse pussi on hemmetin lujaa tekoa ja pitää kyllä vedet sisällä. Taisivat luvata, että kestää autolla yliajamisen. Urheilujuomien väri tarttuu aika hanakasti tuohon pussin materiaaliin, mutta eipä se oikeastaan haittaa.

Kva66
09.03.2014, 19.28
Sain Roselta tilaamani Camelpack classic rakon. 42 € jäi hinnaksi. Tänään ekaa kertaa selässä takin alla. Toimi hyvin. Ei edes huomannut että kantaa juomaa selässä. Tuli myös juotua normaalia enemmän.

Sen huomasi, että suukappale kun on vapaana ulkona, tässä osassa juoma kylmenee. Jos olis ollut pakkasen puolella, olisi jäätynyt. Repussa oleva neste oli lämmintä.

Suukappale on hyvä. Ainoa ongelma oli se, että ilmaa nieli aika paljon.

harmis
09.03.2014, 19.35
Minäkin pääsin tänään ensi kertaa testaamaan camelpakin marathoneria. Istuu hyvin eikä edes huomaa että kantaa jotain selässä. Toimii siis pyöräillessä erinomaisesti ja kaiken tarvittavan mitä lenkillä tarvii, saa mukaan.

Ruuti
21.04.2014, 07.38
Puhaltakaa hyvät immeiset se letku tyhjäksi nesteestä --> ei jäähdy, eikä jäädy talvellakaan. Itsellä jo useamman vuoden kesät ja talvet roikkunut selässä Camelbakin Lobo 3litran tankilla. Toimii niin hiihdossa kuin fillaroidessakin.

Pasi Ahopelto
21.04.2014, 07.43
^ Puhalsin, ja Camelbakin neopreenieristeisen putken venttiili jäätyi minuutissa. Kolmen kuivan lenkin jälkeen korvasin rakon (repussa olevalla) pullolla. Pakkasta noin 15, ja alamäkeen pyörällä.

H80K
28.06.2014, 15.49
Onko kellään kokemusta Camelback M.U.L.E. repusta mtb käytössä? Meneekö kooltaan liian isoksi että jaksaisi mukana kujettaa?

ellmeri
28.06.2014, 16.44
Onko kellään kokemusta Camelback M.U.L.E. repusta mtb käytössä? Meneekö kooltaan liian isoksi että jaksaisi mukana kujettaa?

Mulla on sellainen,parinpäivän reissut hoituu sillä repulla,saa teltan ja makuupussin keittimen ja varavaatetta matkaan ja kaikkea tarpeellista....

heller
07.07.2014, 15.15
Pakko mainostaa jos etsii edullisempia vaihtoehtoja camelbakille. Itse otin eilen tälläisen setin clasulta http://www.clasohlson.com/fi/Laukut-Asaklitt/31-2155 ja sisälle http://www.clasohlson.com/fi/Juomasäiliö-Asaklitt,-2-l/31-1454 eli reilut kolmekymppiä reppu ja kahden litran rakko. Reppu on ainakin mielestäni hyvä koska sinne mahtuu vaikka kevyet eväätkin mukaan. Eikä ole hinnalla pilattu.

orc biker
07.07.2014, 16.15
Kadun, että ostin Camelbakin joskus aikoinaan. Se on tosi huono puhdistaa, sinne meinaa aina jäädä vettä.

heller
07.07.2014, 21.47
Yhden lenkin jälkeen voin sanoa että ei kaduta toi clasun reppu+rakko. Jos haluaa edukkaan niin siitä vaan.

pelichio
08.07.2014, 09.34
Mulla on sellainen,parinpäivän reissut hoituu sillä repulla,saa teltan ja makuupussin keittimen ja varavaatetta matkaan ja kaikkea tarpeellista....

Aikamoisia taikatemppuja saa tehdä pakkauksessa, että MULEen menee noin paljon kamaa. Vai onko ne sidottu ulkopuolelle?

Itsellä ollut oikeastaan "aina" MULE MTB-käytössä. Mara-cupit, Tahko 60/120 ja MTB päiväretket ovat hoituneet sillä mainiosti. Ainoa ongelma tuon repun kanssa on, että se alkaa pullottaa pahasti kun laittaa rakon täyteen vettä + normaalit työkalut ym. sekä esim. vaihtopaidan ja kuoritakin. Tosin sama ongelma on varmaan kaikilla tuon kokoisilla repuilla, varsinkin jos repun selkämys on pehmeä.

MULEn kaveriksi olen himoinnut EVOC Freeride Trail 20L:ää, mitä voisi käyttää kun tavaraa on enemmän.

BONK
08.07.2014, 11.42
Aikamoisia taikatemppuja saa tehdä pakkauksessa, että MULEen menee noin paljon kamaa. Vai onko ne sidottu ulkopuolelle?

Itsellä ollut oikeastaan "aina" MULE MTB-käytössä. Mara-cupit, Tahko 60/120 ja MTB päiväretket ovat hoituneet sillä mainiosti. Ainoa ongelma tuon repun kanssa on, että se alkaa pullottaa pahasti kun laittaa rakon täyteen vettä + normaalit työkalut ym. sekä esim. vaihtopaidan ja kuoritakin. Tosin sama ongelma on varmaan kaikilla tuon kokoisilla repuilla, varsinkin jos repun selkämys on pehmeä.

MULEn kaveriksi olen himoinnut EVOC Freeride Trail 20L:ää, mitä voisi käyttää kun tavaraa on enemmän.

Irtohihnoilla saa tietysti kiinni mitä tahansa, mutta kyllä MULE on ainakin meikäläisestä ihan väärän kaliberin reppu retkeilyyn. Omaan muuliin juoman lisäksi menee jotakuinkin nuo yllämainitut, ei yhtään enempää.

IncBuff
08.07.2014, 13.20
Pakko mainostaa jos etsii edullisempia vaihtoehtoja camelbakille. Itse otin eilen tälläisen setin clasulta http://www.clasohlson.com/fi/Laukut-Asaklitt/31-2155 ja sisälle http://www.clasohlson.com/fi/Juomasäiliö-Asaklitt,-2-l/31-1454 eli reilut kolmekymppiä reppu ja kahden litran rakko. Reppu on ainakin mielestäni hyvä koska sinne mahtuu vaikka kevyet eväätkin mukaan. Eikä ole hinnalla pilattu.
Tuo pussi on aika heikko laatuinen. Kaverilla alkoi vuotamaan varsin lyhyen käytön jälkeen. Ei mikään mukavin ylläri kun perse alkaa kastumaan pitkän maastolenkin puolessa välissä.

Tuohon yllä olevaan voisi kommentoida, että itselläni on pidemmille reissuille Ospreyn Manta 25. Mukava selässä eli ei häiritse ajamista ja ihan mukavasti mahtuu kamaa. Iltalenkille sitten toinen pienempi reppu.

syklopaatti
08.07.2014, 14.27
Huomannut tässä ,että monet motoccrossiin tarkoitetut varusteet lyö pyöräilyvastaavat 100-0.
Esim: juomareppujen puolelta Thor vapor (pieni 2l rakolla varustettu reppu) on paljon parempi kuin mikään camelbak:in reppu mitä olen testannut.
Mulla oli pikkunen camelin reppu ,mutta kun tota koitti selkään niin se oli pakko ostaa eikä oo kaduttanut. Makso motonetissa peräti 55e.
Sama pätee paitoihin ,hanskoihin......
http://www.thormx.com/products/?productGroupId=86271&productId=170621

Edit:Suurin ero on istuvuudessa ja kiinnitysvöiden tukevuudessa. Tämä pysyy selässä kuin liimattuna hypyissä ,patikoissa yms. eikä heilu tai liiku niinkuin kakkapakilla on tapana.

TMo
08.07.2014, 14.44
Komppaan syklopaattia, motocross kamoja ollut talossa 10v ja osa niistä varsin päteviä MTB hommaan.

Kokeilkaa myös USWE juomareppua, reppuna pysyy selässä tukevammin kuin camelbakit, juomasuulake ei tosin ole yhtä hyvä.

paskalokki
11.07.2014, 18.10

Yhden lenkin jälkeen voin sanoa että ei kaduta toi clasun reppu+rakko. Jos haluaa edukkaan niin siitä vaan.
Jotain tämänkaltaista budjettiluokan ratkaisua olisin vailla kun ei tuo 750ml vettä riitä yhtään mihinkään vaikka miten olisi tankannut ja U-lukko vie toiselta juomapullotelineeltä tilaa rungosta. On ilmeisesti hyvin toiminut?

Vituttaa pysähdellä vajaan tunnin jälkeen ostamaan Siwasta lähdevettä juomapulloon, ei näin.

heller
23.07.2014, 13.57
Jotain tämänkaltaista budjettiluokan ratkaisua olisin vailla kun ei tuo 750ml vettä riitä yhtään mihinkään vaikka miten olisi tankannut ja U-lukko vie toiselta juomapullotelineeltä tilaa rungosta. On ilmeisesti hyvin toiminut?

Kyllä tuo on ainakin itsellä toiminut. En tiedä camelbakin suuttimesta mutta tuossa ainakin joutuu hampailla sen aina vetämään auki ja painamaan kiinni. Ei ongelma mutta ei varmasti paraskaan vaihtoehto.

puumangeri
23.07.2014, 20.13

Vituttaa pysähdellä vajaan tunnin jälkeen ostamaan Siwasta lähdevettä juomapulloon, ei näin.

Ite en ole kokenut hankalaksi kantaa pienessä fillarirepussa mukana toistakin juomapulloa. En ole varmaan koskaan ajanut maastolenkkiä ilman ettenkö jossain vaiheessa olisi muutamaksi sekunniksi pysähtynyt syystä tai toisesta. Siinä samalla kätevästi voi vaihtaa telineeseen täyden juomapullon.

veekoo
23.07.2014, 21.20
Jos mukaan haluaa 1.5l juomaa, kannattaa juomapussin koon olla 2, mieluummin 2.5l. Kun pussi ei ole turhan täysi, se mukautuu paremmin repun muotoihin. Ihan täysi juomapussi on hankala kova pallo selässä.

___
26.07.2014, 23.01
Mikäköhän olisi kokoluokka repulle, johon pitäisi mahtua suunnilleen seuraavanlainen setti?

-3l juomarakko
-Pumppu ja iskaripumppu
-Monitoimityökalu
-Puhelin
-Varasisuri
-Vähän eväitä
-Kelistä riippuen ohut takki tai lisäjuomapullo tms.

Entä olisiko hyviä ehdotuksia?
Reppu tulisi enimmäkseen maastopyöräilykäyttöön, mutta tarpeen mukaan sillä kuskattaisiin myös vähän tavaraa maantiepyörällä. (Tällöin ei tietenkään tarvitse saada kaikkea yllämainittua mukaan.) Itselläni on ollut mielessä mm. Osprey Raptor 6 ja 10, sekä Motonetin Fox Oasis (http://motonet.fi/fi/tuote/381892/Fox-Oasis-juomareppu-musta).

Onko selässä mukavampi hieman pienempi, täyteen ängetty reppu vaiko suurempi ja hölskyvämipi paketti? :)
Entä täytyyköhän 188-senttisen, hoikahkon kuskin ottaa pituuttaan huomioon reppuvalintaa tehdessä? ;)

Tank Driver
27.07.2014, 00.04
Foxin Oasis on mielestäni perin onneton juomareppu ja Foxin tuotteeksi luokattoman laaduton. Olen ollut omaani todella tyytymätön ja siirsinkin siitä rakon Camelbak Octanen vaihtopussiksi. Oasis palvelee fillariasiointireppuna. Lenkkikäyttöön siitä ei minulla ole, ei muotoudu mitenkään selkään. Vika voi tietenkin selässäni.

cigant
27.07.2014, 02.09
Ospreyn reppua voi suositella varauksetta.Kaikin puolin toimiva paketti.Itellä toi raptor 6 litraisena,ja vallan riittävä rakon tilavuuden suhteen,tavaratkin saa mahtumaan kun vähän ankeaa.

syklopaatti
27.07.2014, 06.15
Mikäköhän olisi kokoluokka repulle, johon pitäisi mahtua suunnilleen seuraavanlainen setti?

-3l juomarakko
-Pumppu ja iskaripumppu
-Monitoimityökalu
-Puhelin
-Varasisuri
-Vähän eväitä
-Kelistä riippuen ohut takki tai lisäjuomapullo tms.

Entä olisiko hyviä ehdotuksia?
Reppu tulisi enimmäkseen maastopyöräilykäyttöön, mutta tarpeen mukaan sillä kuskattaisiin myös vähän tavaraa maantiepyörällä. (Tällöin ei tietenkään tarvitse saada kaikkea yllämainittua mukaan.) Itselläni on ollut mielessä mm. Osprey Raptor 6 ja 10, sekä Motonetin Fox Oasis (http://motonet.fi/fi/tuote/381892/Fox-Oasis-juomareppu-musta).

Onko selässä mukavampi hieman pienempi, täyteen ängetty reppu vaiko suurempi ja hölskyvämipi paketti? :)
Entä täytyyköhän 188-senttisen, hoikahkon kuskin ottaa pituuttaan huomioon reppuvalintaa tehdessä? ;)'
Ootko käynyt motonetissa koittamassa Thor:in Black Hydrand reppua. Mulla on niitten pienempi Vapor ja olen ollut todella tyytyväinen.
http://www.thormx.com/products/?productGroupId=86270&productId=170621

Camelbak M.U.L.E vois kans mennä spekseihin.
Minun mielestä mahd, pieni ja tukeva reppu on parempi kuin iso. tietenkin reppu pitää valita lenkin ja kelin mukaan.

brilleaux
27.07.2014, 08.48
Camelbak M.U.L.E vois kans mennä spekseihin.
Minun mielestä mahd, pieni ja tukeva reppu on parempi kuin iso. tietenkin reppu pitää valita lenkin ja kelin mukaan.
Mulla on sekä Mule että Evocin FR Trail 20 litraisena ja ei ainakaan tässä tapauksessa pieni ole parempi. Evocia ei ajaessa edes huomaa selässä. Mulen kyllä rekisteröi. Varsinkin jos juomarakko on hiukankin täydempi, Mule muljuaa ympäri selkää. Evoc on huomattavasti parempi, ja tilaakin riittää sitten tarvittaessa. Ja selkäpanssarikin kulkee aina mukana. Mulea käytän nykyään enää juostessa, Evoc on niin monta kertaluokkaa mukavampi/parempi joka osa-alueella. :)

Iglumies
27.07.2014, 10.02
Mulla on Camelbakin Chaos (http://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&docid=Et9xN3HuA78QuM&tbnid=V0E3amJQWb1axM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.trailspace.com%2Fgear%2Fcamel bak%2Fchaos%2F&ei=zqHUU8H2LMbE4gTO3IDIDQ&bvm=bv.71778758,d.bGQ&psig=AFQjCNGBEwOuQAlAXzP4vnFjrycDjVzUcQ&ust=1406530381178047) ja H.A.W.G (http://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&docid=8t2h7CWf73uY1M&tbnid=ZuIQ8MMJ9AxAFM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fbikemart.com%2Fbrands%2Fcamelbak-2007-pg557.htm&ei=M6LUU8PgKIXE4gSE_oCYDg&bvm=bv.71778758,d.bGQ&psig=AFQjCNGBMURlACHBntKWeD9wbLZIcaHgnA&ust=1406530478044978) käytössä, Chaos 2l säiliö täynnä on tuntumaltaan pallo selässä, mitä tunnetta ei H.A.W.Gilla 3l säiliön kanssa tule.
Makuasioita, mutta tällaisilla kuumemmilla keleillä otan mieluummin xtralitran vettä, kuin pienemmän ja vähemmän hiostavan repun selkääni.

ratikka
27.07.2014, 10.53
Camelbak Octane. Ei ole muita vaihtoehtoja. 3 litran rakko ja mahtuu vielä tavaraa. Eikä huomaa selässä.

M.V.
28.07.2014, 13.50
Komppaan syklopaattia, motocross kamoja ollut talossa 10v ja osa niistä varsin päteviä MTB hommaan.

Kokeilkaa myös USWE juomareppua, reppuna pysyy selässä tukevammin kuin camelbakit, juomasuulake ei tosin ole yhtä hyvä.USWElta löytyy nykyään mtb mallitkin, f3 ja f4. http://enduro-mtb.com/en/team-tested-uswe-f4-pro-3-0l/

www.uswe.fi (http://www.uswe.fi)

Ja Jyväskylässä onnistuu koeajokin. Jos kysymyksiä niin marko(at)printsport.fi

ja sori mainos...

sakuvaan
28.07.2014, 15.30
Mulla on sekä Mule että Evocin FR Trail 20 litraisena ja ei ainakaan tässä tapauksessa pieni ole parempi. Evocia ei ajaessa edes huomaa selässä. Mulen kyllä rekisteröi. Varsinkin jos juomarakko on hiukankin täydempi, Mule muljuaa ympäri selkää. Evoc on huomattavasti parempi, ja tilaakin riittää sitten tarvittaessa. Ja selkäpanssarikin kulkee aina mukana. Mulea käytän nykyään enää juostessa, Evoc on niin monta kertaluokkaa mukavampi/parempi joka osa-alueella. :)

komps. Mule on toisaan aika moudoton säkki, itellä on 16l evocci ja se istuu paremmin koska selkäpuolella on laitettu muovilätkä pitämään reppu selanpuolelta muodossa. Vaikka evocci on paljon isompi se on siltikin huomaamattomampi selässä vrt. mule.

Lare
03.12.2014, 21.55
Uswea on näköjään myös Hi5:ssa. Vaikutti ja tuntui hyvältä. Harmi että ehdin hankkia Camelin kk sitten.

WetWillie
04.12.2014, 08.15
Geigerrig, useita malleja.

Ihmemies
26.01.2015, 21.17
Source kans tekee eri näköstä ja kokosta kamaa. http://sourceoutdoor.com/en/15-hydration-packs & http://source-military.com/33-packs

Ei oo menny tukkoon talviaikaan, kun välillä hörppii. Jossain määrin eristettyjä, viilee kesällä ja lämmin talvella. Hiostaa toki selässä, muttei jäädy niin herkästi myöskään ;)

Tuume
01.02.2015, 18.49
Mitä suosituksia ensikertalaiselle repun ostajalle voisi antaa? :) Olen etsimässä juomareppua johon mahtuu n.2l juotavaa, perustarvikkeet kuten pumppu, sisuri, multitool, pari patukkaa ja ehkä joskus todella harvoin joku pieni lisäpaita tms.

Olen katsonut reppuja 50-80€ hintaluokassa ja merkkejä Camelbak, Evoc ja Osprey. Onko joku merkki toista merkittävästi parempi? Kannattaako sijoittaa hieman lisää että saa ~3l tavaratilan sijasta sen kuutisen litraa?

Edit2: Pitäisi päättää Evoc CC 6l ja Osprey Raptor 6 välillä? Miettisin myös hetken Camelbak Charge 10LR, mutta onko 10 litran reppu jo turhan suuri iltalenkkikäyttöön?

Edit3: Päädyin lopulta Osprey Viper 9-reppuun :)

Iglumies
01.02.2015, 19.24
Pieni lisätila repussa on parempi, kuin täyteen pingoitettu "pallo" selässä.