PDA

Näytä tavallinen näkymä : Olisitko valmis maksamaan foorumin käytöstä 10e/vuosi?

VesaP
17.02.2014, 11.52
Olisitteko valmiita maksamaan tämän fillarifoorumin käytöstä vaikka 10e/vuosi siitä ilosta että foorumi:

a) olisi aina nopea
b) olisi aina uusinta tekniikkaa
c) topicceja ei tuhottaisi koskaan
d) spämmiestot olisi päällä kunnolla (nämä robotit mitkä luo huuhaatunnuksia ja viestejä tänne)
e) ei tulisi koskaan DB-Erroreita
f) keksi muita hyviä syitä tähän

Vaikka kuten tuolla toisaalla valvoja kertoi sarkastisesti että kaikki olettaa kaiken netissä olevan ilmaista jne.

Itse olisin valmis maksamaan.

Tai toinen vaihtoehto, F-lehden hintaan lisää 5e/vuosikerta, ja tilaajille ilmainen pääsy tänne.

Ei-tilaajat sitten tuon 10e/vuosi.

Tarvittaessa 0e/vuosi olisi joku "quest" oikeus jolla saa lukea muttei kirjoittaa. Tämä palvelisi satunnaisia vierailijoita täällä, mutta ei tukkisi palstaa kun ei voi kirjoitta bittejä, vaan lukea.

Markku Liitiä
17.02.2014, 11.58
Sarkastinen valvoja taas täällä, päivää!

VesaP: Kerro joku palveluntarjoaja, joka varmasti täyttää ehdot a, b, c, d ja e.

VesaP
17.02.2014, 12.00
Markku, en tiedä, mutta mitä enemmän rahaa laittaa käyttöön, sen enemmän käyttövarmuutta systeemeille saa. Sen tiedän. Tiedän järjestelmiä mitkä ovat käytännössä 100% päällä. Aina. Vaikka tyyliin ydinsota syttyisi. Maksavat vaan ilmeisen paljon... Mutta joku välimuotokin varmaan olisi nykyisen tilanteen ja tuon 100% käytettävyyden myös sotatilanteessa välillä. Ja siihen olisi VesaP valmis uhraamaan 10e/vuosi jos se oikeasti auttaisi jotain. Sen verran tulee paljon vietettyä aikaa täällä, että ei olisi uhraus eikä mikään tuo enää! :)

tempokisu
17.02.2014, 12.06
f. jäsenistä ei kirjoiteta halventavia valheita (kuten vihjailla että urheilutulokset olisivat syntyneet kemiallisten aineiden avulla)

Muuttakaa maksulliseksi, niin pääsettä minusta kätevästi eroon.

Jake_Kona
17.02.2014, 12.09
Sitten jokainen jäsen saisi FillariFoorumi-juomapullon. Ja rekisterinumeron

lansive
17.02.2014, 12.11
Monellakin foorumilla on käytössä jonkinlainen VIP-jäsenyys joka maksaa erikseen ja sillä saa lisää oikeuksia. Vaikkapa oikeuden postittaa johonkin myynti-ilmoitus-topikkiin (vink vink).

VesaP
17.02.2014, 12.13
Muuttakaa maksulliseksi, niin pääsettä minusta kätevästi eroon.

Ei kun kisu, olet ymmärtänyt väärin. Ne perseaukiset "kiusaajat" jäävät ulkopuolelle, hyvää kirjakieltä sivistyneesti puhuva ja kirjoittava laatuväestö pysyy täällä vain! :) Jätät yhden nuken mekon vaikka ostamatta niin sillä pääset 15 vuodeksi palstalle sitten! Kätevää!

sunny
17.02.2014, 12.38
Kun aamulla luin tuota virinnyttä keskustelua, niin mielessä pyöri vain, paljonko tätä mikkihiiri-kataisrahaa pitää laittaa, että tilanne paranee. Miten olisi seuraava: lehden tilaajilla olisi peräti ilmainen pääsy tänne edelleen, muilla ilmainen lukuoikeus ja lehtitilauksia otetaan vastaan. Saisimme levikkiä isommaksi, sitä kautta selustaa turvattua ja samalla juttujen taso kohisten nousisi, kun olisi pakko vastaanottaa lehteä ja sivistyä. Ja ihan vakavissaan näin.

Grugi
17.02.2014, 12.45
Mun mielestä ajantaisainen backuppi tietokannasta on oleellisempi ja jos tämä pyörii jonkun palveluntarjoajan alustalla niin palvelimen päivitykset kuntoon elleivät sitä automaattisesti hoida.
Jos palvelusta aletaan perimään maksua niin onkohan huomioitu lain tuomat velvoitteet palvelun tarjoajalle?

Maksullinen palvelu karsii varmasti käyttäjiä ja se ei ehkä ole huono asia.

Netti on tosiaan pullollaan samaa tietoa mitä tällä foorumilla liikkuu joten siltä osin maksu ei tunnu järkevältä jos sillä tavoitellaan toimintavarmuutta mikä on mun mielestä ollut nytkin ihan hyvällä tasolla.

VesaP
17.02.2014, 12.52
maksu ei tunnu järkevältä jos sillä tavoitellaan toimintavarmuutta mikä on mun mielestä ollut nytkin ihan hyvällä tasolla.

F-Foorumin toimintavarmuus hyvällä tasolla ollut viimeaikoina? Tietysti kaikki suhteellista, sitä saa mistä maksaa, mutta ei tämän foorumin toimintaa nyt toimintavarmaksi voi haukkua hyvällä tahdollakaan. :D

tommi2
17.02.2014, 13.02
en olisi. oho.. tossa olikin äänestys. no tulipa sanottua se "ääneen". perusteluina ei sen kummempaa kun että nykyäänkin toivon etten lukisi täältä tekemisen puutteen vuoksi kaikenmaailman jorinoita. kannatan tätä maksua, se vieroittaisi allekirjoittaneen tästä.

Oatmeal Stout
17.02.2014, 13.10
F-Foorumin toimintavarmuus hyvällä tasolla ollut viimeaikoina? Tietysti kaikki suhteellista, sitä saa mistä maksaa, mutta ei tämän foorumin toimintaa nyt toimintavarmaksi voi haukkua hyvällä tahdollakaan. :D
Montako prosenttia sivusto on ollut lukukelvottomassa tilassa viimeisen vuoden aikana? 1% on 87h36' - potentiaalinen käyttöaikahan on 24/7 eli 8760h vuodessa ja maksuavastaan pyörivissä tiedossani olevista palvelutasotavoitteen lähtevät 95% ylöspäin.

tempokisu
17.02.2014, 13.44
Ja jos foorumi nyt ei päivään pariin toimi -- niin haittaako se?

lisäys: VesaP hinta-arvio nuken mekosta meni kyllä suht oikein.

LJL
17.02.2014, 13.46
Ja jos foorumi nyt ei päivään pariin toimi -- niin haittaako se?

Erästä savolaista lainatakseni, haittoo.

VesaP
17.02.2014, 13.54
lisäys: VesaP hinta-arvio nuken mekosta meni kyllä suht oikein.

Kuviesi perusteella oli "hinnat alkaen" kamaa se mun arvio. Mutta tiedän, kaikki laadukas maksaa. Siksi en epäile kykyäsi osallistua palstan ylläpitotalkoisiin 10 euron panostuksella per vuosi jos tarve olisi.

nure
17.02.2014, 15.35
Ei ole kyse rahasta mutta miksi kaikki ilmainen aina muuttuu maksulliseksi tai joku moista yrittää?

rjrm
17.02.2014, 15.43
Olen kerran maksanut erään harrastefoorumin käytöstä. Lopulta erosin yhdistyksestä, koska en halunnut, että foorumikirjoitteluni rajataan vain jäsenmaksun maksaneille. Tieto olkoot julkista.

mutanaama
17.02.2014, 16.16
Ei ole kyse rahasta mutta miksi kaikki ilmainen aina muuttuu maksulliseksi tai joku moista yrittää?
Mä ymmärrän hyvin niin ylläpitäjän, kun addiktinkin tarpeet. Foorumin pyörittäminen ei ole ilmaista, ja mainosrahoilla ei hurraamaan pääse. Mutta mä maksan mielelläni wikipediaan pienen suojelumaksun vuosittain, samaten tästä maksaisin hyvin tyytyväisenä jonkun roposen. Mulla menee fillariharrastukseen sen verran kuitenkin vuodessa, että miksi en sijoittaisi yhteen tärkeimmistä kanavista edes puolta prosenttia kokonaissummasta. Toki sen olis hyvä olla vapaaehtoinen ilman käyttörajoituksia. Kaikilla ei ole siihen varaa, osa haluaa vain kuokkia ja toisille se on periaatekysymys.

MTBVespa
17.02.2014, 16.16
En maksaisi.

Markku Liitiä
17.02.2014, 16.23
Jos vielä muistuttaisin, että toisaalla olevaan aiheeseen foorumin tietokantaongelmista ei kukaan kirjoittanut yhtään mitään välillä 21.8.2013-11.2.2014. Foorumin toimintavarmuus ei siis ole ollut ihan retuperällä, vai?

Mitä viimeviikkoisiin database erroreihin tulee, palveluntarjoajamme löysi sieltä jotain vikaa. Se näköjään korjattiin, koska ongelma katosi. Perusteellisempi korjausajo on luvassa aamuyöstä näinä päivinä... siis öinä. Ellei sitä ole jo tehtykin.

Spämmääjistä olemme päässeet eroon aika hyvin sillä, että hyväksymme jokaisen uuden jäsenen manuaalisesti.

En tosin ole tietokone-ekspertti, mutta foorumin toimintanopeus riippuu muistakin seikoista kuin siitä, kuka palvelua tarjoaa ja mitä se maksaa. Esimerkiksi kotikoneellani koko halvatun netti toimii välillä nopeammin ja välillä hitaammin, vaikka sama operaattori ja sama piuha on käytössä koko ajan.

Ja jos foorumi olisi maksullinen, niin taitaisipa tulla hirmuinen parku ja valitus, jos/kun se joka tapauksessa joskus tilttaisi. "Mä olen maksanut tästä kympin, juristini ottaa yhteyttä, rahat kolminkertaisina takaisin, valitan EU-tuomioistuimeen yms. yms. yms."

mutanaama
17.02.2014, 16.35
Meillä on ilmeisesti samassa paikassa palvelut, ja toistaiseksi palveluntarjoaja on pitänyt meidän palvelun paremmin pystyssä kuin google. Ei siis kovin huono. (palvelut alhaalla noin 20min/5 vuotta)

HMK
17.02.2014, 17.09
Yhden kerran tämän vuoden puolella sattunut kohdalle pidempi katkos, eikä sekään ylipääsemättömän pitkä ollut. Minusta tämä toimii hyvin ja on muutenkin ihan hyvä näin. Ei se muutaman euron maksu mahdottomalta ajatukselta tunnu, mutta taitaa niiden kerääminenkin ja käyttöoikeuksien hallinnointi jonkin verran työtä ja kuluja vaatia.

Olen osaltani tukenut tätä ostamalla sopivaksi katsomani määrän irtonumeroita. Lehdessä rahalle saatu vastine on kuitenkin aika vaatimaton niin sovitaan, että ne on sitten foorumin käytöstä ne rahat.

JackOja
17.02.2014, 17.48
...
Mitä viimeviikkoisiin database erroreihin tulee, palveluntarjoajamme löysi sieltä jotain vikaa. Se näköjään korjattiin, koska ongelma katosi. ...

Syykö ei ollutkaan/olekaan ~10k-topicit?

tempokisu
17.02.2014, 18.16
Kyllä tuo maksullisuus on aina huono homma - maksajalle. Vaikka maksu olisi pienikin, niin se kuitenkin harmittaa ja tulee tunne, että "tästäkin pitää maksaa".
Esimerkiksi foorumi, tai vaikka viikkotempot. Ymmärrän kyllä, että työn tekijälle tulee vaivaa ja ehkä autoilukulua, mutta hei! vanhan ajan talkoohenki on asia, jota muut arvostavat.

Meillä oli nukkefoorumi, jonka PITI muuttua maksulliseksi. Kun ylläpitäjän mielestä käyttäjäharrastajien pitäisi tukea hänen harrastustaan.
Siinä oli ihan väärä asenne, ja hanke kaatuikin.
Itse en kävisi viikkotempoissa kun ne on maksullisia, muutenhan voisin vaikka piruuttani mennä. Toisaalta jos osaisin, voisin ihan hyvin mennä kääntöpaikalle ( tai siis tätähän mä osaisinkin ehkä...) tai ottaan aikoja, enkä kehtaisi pyytää siittä maksua ( tempo on siis tässä lähellä Säijässä).
Ei kaikesta pidä saada taloudellista hyötyä. Työstä pitää saada palkka, mutta harrastustoimintaa voi tukea tekemällä ilmasta työtä.

Muiden harrastajien hyvä mieli on palkka jota ei voi mitata rahassa.

helmijak
17.02.2014, 18.34
Täältä saa hyödyllistä tietoa ja täällä on viihdyttäviä keskusteluketjuja. Maksaisin mielelläni foorumin käyttöoikeudesta kympin vuodessa.
Lisäys: foorumi toimii mielestäni hyvin.

arctic biker
17.02.2014, 18.35
Maksullinen foorumi, siis vaikkapa tää kymppi per vuosi niin kuin homma muuttuis eli parantuisi? Epäilen että maksamattomien puitteissa homma kovasti vaan köyhtyy. Kuka hyväkäs se tämmöstäkin ehottaa?

CwA
17.02.2014, 18.39
En, mutta syy tässä on vähän sellainen, että jos yksi, niin pian kaikki ja jos useampaa palstaa käyttää, niin kuinka paljon sitä maksettavaa oikein kertyisikään?

Sitten sellainen periaatteellinenkin ongelma mulla ainakin on, ehkä koska olen niin vanha, mutta aikoinaan internetin ihmeellisyys oli se täysin vapaa tiedon jakaminen ja kuinka se mahdollisti täysin taloudelliseen tai muuhun asemaan katsomatta samasta kiinnostuneiden osallistua tasavertaisina samoihin projekteihin ja keskusteluihin.

Toki ymmärrän myös kuinka kallista on vähänkään suositumman palstan pyörittäminen ja itse näkisin parhaimpana VIP alueen, johon olisi pääsy sellaisilla kannatusjäsenillä, eli se olisi kokonaan uusi paikka, jonka sisältö ja teema pitäisi tietty sitten ideoida.

Jos kaikki netin palstat ja lehdet menee siihen maksa tai näet vain 5 artikkelia päivässä malliin, niin sitten luulen, että lopetan netin käytön aika pitkästi kokonaan.

vuohi
17.02.2014, 18.44
Itse voisin maksaa jos palvelu ja sisältö paranisi. Valitettavaa vaan on että käytännössä juuri kukaan ei lopulta maksaisi ja joku perustaisi uuden maksuttoman pyöräilyfoorumin mihin koko homma siirtyisi.

Verska-Vesa
17.02.2014, 19.30
joku perustaisi uuden maksuttoman pyöräilyfoorumin mihin koko homma siirtyisi.
Totta, tai sitten homma siirtyisi vaikka facebookkiin.

Matti S.
17.02.2014, 19.33
Mitä sais kympillä? Jo nykyisin ihan ilmatteex olen "tienannut" erittäin hyödyllisiä, rahallisestikin arvokkaita vinkkejä loppuelämäkseni. Unohtamatta vielä arvokkaampia fyysisiä ja psyykkisiä lisäarvoja... Arvoja joita ei voi rahalla mitata mutta merkityksen huomaa vasta sitten kun niitä ei enää ole...

Maksaisin ehkä vuoden. Jos homma menisi salapiirin vehkeilyksi eli neppisklubin snobbailuksi (kuten nää usein menee) niin saisi mun puolesta olla.

Raha? Tuurista riippuen noin 4000 km ja panttipulloja/tölkkejä on kympin edestä kasassa.

J_K
17.02.2014, 20.11
homma siirtyisi vaikka facebookkiin.

Facebook tuo ratkaisu kaikkiin ongelmiin :seko:

Ja en todellakaan maksaisi foorumin käytöstä, ei rahalla sisältöä tai juttujen laatua paranneta.

Hääppönen
17.02.2014, 20.18
Tuolta lainauslaatikoista tullut sellaista viestiä, että siirryn tukevasti osallistujien maksullisen foorumin puolelle. :D Spämmien lisäksi pääsisi eroon hylkylistasta. Ja yhdyn (ajatuksellisesti:)) edeltävien kirjoittajien näkemykseen siitä, että fillarointiin käytetyissä rahoissa joku kymppi on sama kuin virheostokseksi osoittautuneen nettitilauksen postitusmaksu.

Kampinalle
17.02.2014, 20.58
Totta kai maksaisin tuon 10 euroa tästä! Näin tuoreena foorumilaisena olen hämmästellyt usein sitä, kuinka paljon täältä saa oppia, neuvoja - ja toki myös ajanvietettä on ja off topic. Ilmaisia lounaita ei ole - ei ainakaan hyviä sellaisia. Siksi maksullisuus saattaisi parantaa myös foorumin tasoa.

harmis
17.02.2014, 21.48
Pyöräilyyn ja pyöriin liittyvät keskustelualueet jos pysyisi maksuttomina ja maksulliseen versioon sisältyisi paskanjauhantaosiot. Eli ne jotka harrastaa sosiaalista elämää täällä, voisivat maksaa ja harrastelija joka etsii tietoa harrastuksesta saisi lukea ja kirjoitella ilmaiseksi.

En maksaisi!

Highlander
17.02.2014, 23.54
Tottakai...joka kuukausi menee 20 € Unicefille, että pikku Gilbert ja kumppanit saavat malariaverkot ja rokotteet Afrikassa miksei siis myös näin loistavan keskustelupalstan ylläpitoonkin? Ties vaikka Liitiä saisi paremmat kaiuttimet :P

Sent from my iPad using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Polun tukko
18.02.2014, 05.14
Jos polkupyöräfoorumista pitää alkaa maksamaan niin morjens. Eli en todellakaan olisi.
E: sama pätee muihinkin foorumeihin osaltani.

MTBVespa
18.02.2014, 05.38
Pyöräilyyn ja pyöriin liittyvät keskustelualueet jos pysyisi maksuttomina ja maksulliseen versioon sisältyisi paskanjauhantaosiot. Eli ne jotka harrastaa sosiaalista elämää täällä, voisivat maksaa ja harrastelija joka etsii tietoa harrastuksesta saisi lukea ja kirjoitella ilmaiseksi.

En maksaisi!

Sammoo mieltä

BadM
18.02.2014, 08.14
En maksaisi, maksakoon ne ketkä täällä asuu ; )

kuovipolku
18.02.2014, 08.37
Jooen.

Foorumin maksullisuus karsisi vankkumattomien periaatteen miesten lisäksi myös asiallisia ja/tai viihdyttäviä satunnaisia tai ensikertalaisia käyttäjiä. Foorumilaisten jako vain kirjoitus- ja vain lukuoikeudet omaaviin ei sekään olisi viisasta.

Joissain ulkomaalaisissa foorumeissa olen nähnyt käytettävän systeemiä jossa sivun jostain reunasta löytyy painike "Tue foorumia" eli jokainen voi halutessaan helposti lahjoittaa sopivaksi katsomansa summan. (Kiitokseksi tästä saa yleensä nimimerkkinsä alle maininnan "tukijä" tai jopa "platinatukija", mutta suomalaiseen mentaliteettiin voisi ehkä paremmin sopia anonymiteetti?)

Oatmeal Stout
18.02.2014, 09.12
Joissain ulkomaalaisissa foorumeissa olen nähnyt käytettävän systeemiä jossa sivun jostain reunasta löytyy painike "Tue foorumia" eli jokainen voi halutessaan helposti lahjoittaa sopivaksi katsomansa summan. (Kiitokseksi tästä saa yleensä nimimerkkinsä alle maininnan "tukijä" tai jopa "platinatukija", mutta suomalaiseen mentaliteettiin voisi ehkä paremmin sopia anonymiteetti?)
Suomessa pitäisi lähettäjän ja vastaanottajan olla anonyymeja, viranomaiset ilahtuivat googlenkin varainkeruusta ilman lupaa.

Jake_Kona
18.02.2014, 09.37
En maksaisi, maksakoon ne ketkä täällä asuu ; )

Tavallaan maksetaan jo nyt kun mainostajat maksavat ja me maksetaan mainostajille. Jos ei mainostajilta osteta eivät hekään enää mainosta ja sitten saakin miettiä miten foorumi kustannetaan.
Ollaan siis alivuokralaisia

HMK
18.02.2014, 09.37
Jooen.

Foorumin maksullisuus karsisi vankkumattomien periaatteen miesten lisäksi myös asiallisia ja/tai viihdyttäviä satunnaisia tai ensikertalaisia käyttäjiä. Foorumilaisten jako vain kirjoitus- ja vain lukuoikeudet omaaviin ei sekään olisi viisasta.

Tämähän se haittapuoli on. Uusia käyttäjiä ei tule, jos heti kokeilusta peritään maksu. Koko foorumi kuihtuu vähän kerrassaan pois, kun vanhoja käyttäjiä tippuu. Jos joku haluaa suljettuja, pienten ja mahdollisimman saman mielisten kuppikuntien keskusteluklubeja, niin sellaisiahan on vapaus perustaa.

Suljettu foorumi voi vaikuttaa uusien harrastajien määräänkin, eikä ainakaan parempaan suuntaan. Varmaan tänne tulevalla on jo jonkinlainen kiinnostus pyöräilyyn olemassa, mutta ainakin omalta osaltani voin sanoa, että täältä se lopullinen innostus alkunsa sai. Voi olla, että ns. parempia välineitä ja varusteita ei olisi muuten tullut hankkineeksi, ajelisi niillä hybrideillä vaan sen 5 tonnia vuodessa tai sitten olisi kyllästynyt koko puuhaan. Tuskin olen ainoa. Mitä noita keskusteluja olen lukenut, niin aika moni sieltä on päätynyt ostamaan jotain muuta, kuin alkujaan tuli kyselemään. Tekee kysynnän kautta hyvää myös tarjonnalle.

Fuuga
18.02.2014, 09.52
Jonkin verran itsekin tänne kirjoitelleena ja päivittäin parikin kertaa lukevana; en taitaisi maksaa. Foorumi toki tuo pientä lisäarvoa elämään, mutta kyllä mun elämä on muualla kuin täällä. Sen sijaan nörtiksi itseni lukevana olisi helpompi lahjoittaa aikaa esim. teknisiin ylläpitotehtäviin, jos sellaisia olisi. Ymmärrän, että nykyään kaikilla tuntuu olevan (tekaistu) kiire, eikä aika (muka) riitä yhteisöllisiin talkootöihin. Liian helposti on langettu siihen ansaan, että rahalla pystyy korvaamaan yhdessä yhteisen asian eteen tekemistä. Jotkut jopa luulevat, että ihmishenkikin on vain rahakysymys. Ilmankos nykyiset rikostuomiotkin ovat mitä sattuu...

No niin, menipä filosofiseksi. Ei pidä ottaa hernettä nenään jos joku nyt kovasti alkoi tuhahdella. Tämä oli vain oman elämäntilanteeni ja -asenteeni kehittämä oksennus. Ymmärrän, ettei kaikilla riitä oikeasti aikaa, ei tunne osaavansa - rajoituksensa kullakin, ja silloin maksaa ihan hyvillä mielin ja sekin on tärkeä tapa tukea.

PedroK
18.02.2014, 10.07
Erään automerkin kerholla on jäsenillä oikeus koko foorumiin ja vieraille on ns. vierasalue. Vierasalueelta löytyy yleisiä aiheita ja tori. Jäsenmaksuilla järjestetään ratapäiviä yms. 10€ ei ole paljoa ja todennäköisesti maksaisin. Joku tuossa jo sanoikin, että 10€ menee helposti vikatilauksen postikuluihin.

telipyörä
18.02.2014, 10.27
Pyöräily on muutenkin jo niin kallista, että ei.

Cycledrophis
18.02.2014, 10.40
En ole, koko netti perustuu siihen että sivut maksuttomia.

Jari

Jami2003
18.02.2014, 16.20
Jos maksullisuutta haluaa miettiä niin suosittelen samaa tapaa kuin pakkotoisto - sivustolla. Maksulla saa pikkaisen lisä herkkua kuten kuvien suoran latauksen viesteihin, sähköpostin, tapahtuma kalenterin, vain jäsenille sivut kuten treenipäivyrit jne. Silloin maksullisuus ei vähennä sivujen käyttäjä määriä mutta toisaalta ne jotka haluaa maksaa, saa pikku lisä herkkuja.

CwA
18.02.2014, 16.45
Sellainen rahastusjuttukaan ei kovin suurta vastustusta mun taholta saa, että ne jotka maksaisivat ylläpidosta saisivat jonkun kannatusjäsen plakaatin nimensä alle, paljon helpompi ja ehkä kannattavampi taloudellisestikkin kuin koko homman pistäminen maksulliseksi.

Highlander
18.02.2014, 18.57
Erään automerkin kerholla on jäsenillä oikeus koko foorumiin ja vieraille on ns. vierasalue. Vierasalueelta löytyy yleisiä aiheita ja tori. Jäsenmaksuilla järjestetään ratapäiviä yms. 10€ ei ole paljoa ja todennäköisesti maksaisin. Joku tuossa jo sanoikin, että 10€ menee helposti vikatilauksen postikuluihin.
Samoin eräällä toisella automerkillä. Hinta on 45 € ja lehti tulee kotiin. Merkin auto pitää toki omistaa ja vaikkapa Kalastajatorpalle pääsee saman seurakunnan kanssa kunhan itse maksaa omat viulut :D

Sent from my iPad using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

HMK
18.02.2014, 19.28
Jos maksullisuutta haluaa miettiä niin suosittelen samaa tapaa kuin pakkotoisto - sivustolla. Maksulla saa pikkaisen lisä herkkua kuten kuvien suoran latauksen viesteihin, sähköpostin, tapahtuma kalenterin, vain jäsenille sivut kuten treenipäivyrit jne. Silloin maksullisuus ei vähennä sivujen käyttäjä määriä mutta toisaalta ne jotka haluaa maksaa, saa pikku lisä herkkuja.

Tämä on mielestäni selvästi järkevin ehdotus tähänastisista. Mitä ne lisäherkut on, sitä voi sitten keskustella. Ajatuksena kuitenkin sellainen, että se ei pilaa koko foorumin perusideaa. Keskustelut on syytä säilyttää vapaina kaikille rekisteröityneille kaikilla keskustelualueilla, että sitä keskustelua ja monipuolisia näkökulmia riittää.

tempokisu
18.02.2014, 20.02
Jäseniä on 19 450.
Jos jokainen maksaisi kympin.
Saisi siinä ylläpitäjä vedellä lonkkaa monta vuotta....mullekin kelpaisi..

kumitassu
18.02.2014, 20.20
Voisin ehkä maksaakin. Liityin taannoin myös Radio Helsingin ystäväklubiin ja maksan siitä vitosen kuussa. Tuen mielelläni hyvin tehtyjä juttuja, RH: ta sen takia, että sieltä tulee piristävän erilaisia ohjelmia ja musiikkia laidasta laitaan. En todellakaan pidä kaikesta kanavan tuotoksesta mutta sepä ei olekaan se pointti vaan ajatus homman takana. Enhän pidä kaikista tämänkään foorumin kommenteista mutta jos tilanne olisi se, ettei foorumi pyörisi ilman muutaman euron suuruista lahjoitusta per jäsen per kuukausi, maksaisin ilomielin ennemmin kuin olisin ilman. Jos sillä summalla pelastetaan vaikka muutama työpaikka, aina parempi.

slow
18.02.2014, 20.33
Monellakin foorumilla on käytössä jonkinlainen VIP-jäsenyys joka maksaa erikseen ja sillä saa lisää oikeuksia. Vaikkapa oikeuden postittaa johonkin myynti-ilmoitus-topikkiin (vink vink).

Näin. Olen muutamalla muulla foorumilla kokenut tämän toimivaksi.

harmis
18.02.2014, 21.48
Eräällä moottorikäyttöisiin kaksipyöräisiin liittyvällä sivustolla maksava jäsen saa jäsenkortin jolla saa jotain alennuksia alan liikkeistä, ratapäiviltä ym. En ole nyt muutamaan vuoteen pyörinyt siellä niin en tarkkaan tämän hetken tilannetta tiedä.

Smo
18.02.2014, 22.02
Jäseniä on 19 450.
Jos jokainen maksaisi kympin.
Saisi siinä ylläpitäjä vedellä lonkkaa monta vuotta....mullekin kelpaisi..

En tiennytkään että kisu juo lonkeroa.

tempokisu
19.02.2014, 11.01
En tiennytkään että kisu juo lonkeroa.

Long Gin Drink = "lonkero", tai "lonkku" - ei "lonkka" , jolla tarkoitetaan sillee "vapaata"

Ja en todellakaan juo lonkeroa, se on äärimmäisen pahaa. Alkoholijuomista mulle käy vain kirkas, maustamaton alkoholijuoma - ja se jaffan kanssa . Kaikki muut systeemit on pahaa. Ja mä en pahaa juo enkä syö.

Esuli
19.02.2014, 11.02
En maksaisi tai voisin vaikka maksaakkin. Fillarifoorumi on täysin turha pyöräilyn kannalta, ei lisää pyöräilyä eikä vähennä. Yhtä tärkeä, kuin porno ihmiskunnan lisääntymisen kannalta. Täällä voi täyttää tyhjää elämäänsä muiden samanmielisten kanssa.
Tyyliin "ennen ajoin hybridillä 5000km/v, nykyään hiplaan olohuoneessa 5000€ pyörää".

Tank Driver
19.02.2014, 11.52
Pornoa muiden samanmielisten kanssa..? Siinäpä mielikuva keskipäivän ratoksi.

Kyllä porno on tärkeämpää kuin fillarifoorumi. Maksaisin silti.

VesaP
19.02.2014, 11.53
Fillarifoorumi on täysin turha pyöräilyn kannalta, ei lisää pyöräilyä eikä vähennä.

Tuo nyt on kyllä kakkaa, sanoisin. Taatusti täältä löytynyt about KAIKILLE joku, siis ainakin joku yksittäinen tiedonjyvänen mikä on pelastanut esim jonkun ongelman pyörässä, auttanut löytämään yhteislenkeille kavereita, tai jotain muuta vastaavaa, oikeasti pyöräilyä auttavaa asiaa. Eli kaikkea muuta kuin turha tämä foorumi, pyöräilyn kannalta. Toki se nyt minun mielipide vain. Jokaisella saa olla omansa.

Grugi
19.02.2014, 12.04
Ei tämä foorumi turha ole mutta kyllähän foorumilla olevan tiedon löytää netistä niin monesta muustakin paikasta että siinä suhteessa tämä ei tarjoa mitään mistä olisin valmis maksamaan.

HMK
19.02.2014, 12.10
Täällä voi täyttää tyhjää elämäänsä muiden samanmielisten kanssa.

Tervetuloa joukkoon vaan. Ilmeisesti tarvetta foorumille sitten on, kun täällä roikut. Kyllä tänne mahtuu eriäviäkin mielipiteitä, eihän ilman niitä oikein keskustelua aikaiseksi saa.

Tyyliin "ennen ajoin hybridillä 5000km/v, nykyään hiplaan olohuoneessa 5000€ pyörää".

Tämä kai oli minun viestiini kuitiksi tarkoitettu, mutta ohi menee ja pahasti. Tämän hetkinen eniten kilometrejä keräävä pyörä oli alle tonni tarjouksesta ostettuna, ei kylläkään hybridi. Metritkin on lisääntyneet hybridiaikakaudesta. Pyöränkin ostin ilman foorumikyselyitä, mutta monesta muusta hyödyllisestä varusteesta on kyllä tätä kautta vinkki löytynyt.

HMK
19.02.2014, 12.13
Ei tämä foorumi turha ole mutta kyllähän foorumilla olevan tiedon löytää netistä niin monesta muustakin paikasta että siinä suhteessa tämä ei tarjoa mitään mistä olisin valmis maksamaan.

Kyllä tieto löytyy, kun satoja sivuja selailee. Täällä sitä kuitenkin on aikamoinen määrä koostettuna yhteen paikkaan. Aikoinaan aloittelijana ei olisi arvannut edes lähteä etsimään kaikenlaista, jos ei ensin jostain (foorumilta) olisi saanut vihjettä moisen olemassaolosta. Jos tänne silloin rekisteröitymisvaiheessa olisi kyselty jotain sisäänpääsymaksua, niin olisin varmaan painanut punaista nappia ja unohtanut koko foorumin.

mk
19.02.2014, 12.17
ei ole turha forumi, mutta maksaisinko tästä ...? Kympin voisi vuodessa maksaakkin, mutta periaatteen tasolla en ... hmm.. Paljonhan täältä saa tietoa/vinkkiä kaikkeen pyöräilyyn liittyvään ja osin muuhunkin elämään ;) ... Vinkkejä treeniin ja hankintoihin niin positiivisessa kuin negatiivisessakin mielessä .. Onneks ei ole vielä fatbike kuume pahemmin noussut .. se perkule tästä vielä puuttuis :p

CamoN
19.02.2014, 12.25
En ole valmis maksamaan muiden mielipiteistä. Ne kun on välillä vähän mitä sattuu. Varsinaista tietoa (siis tutkittua, tieteellisesti todennettua faktaa) täällä on jaossa aika vähän. Ja silloin kun sitä olisi, se hautautuu muun hölisemisen sekaan.

Korvaamattomin on ehkä tuo Tapahtumat-alue, josta löytää tapahtumiin liittyvää informaatiota yleensä aika paljon notkeammin kuin esim. SPU:n kisakalenterista. Sitä tietoa on hankala sisällyttää esimerkiksi johonkin kansainväliseen foorumiin.

Lisää mainoksia jos foorumi ei pysy pystyssä muuten. Ne voi kuitenkin halutessaan blokata selaimen lisäosilla. Ei ahdista erityisemmin Tapatalkia käyttäessä.

Smo
19.02.2014, 12.28
Long Gin Drink = "lonkero", tai "lonkku" - ei "lonkka" , jolla tarkoitetaan sillee "vapaata"

http://urbaanisanakirja.com/word/lonkka/
http://www.suomisanakirja.fi/lonkka

.. mä vedän lonkkaa mutta en vedä lonkkaa. En maksaisi tästä huvista mutta voisin vapaaehtoisesti lahjoittaa.

mehukatti
19.02.2014, 12.45
Ei taida maksullisuutta tulla jo ihan siitä syystä, että se vaatis palkatun henkilön hoitamaan maksuliikenteen seurantaa, kirjanpitoa ja käyttäjien oikeuksien klikkailua. Mitään tähän liittyvää automatisointia ylläpito tuskin osaa tehdä. Jos osaisi, niin esimerkiksi tietokantaongelmat olisi ratkottu jo kauan sitten.

Ja toisekseen, jos foorumi muuttuisi maksulliseksi, niin joku perustaisi rinnalle vaihtoehtoisen foorumin vastaamaan kysyntään. Kattokaa vaikka miten Fillaritori pääsi kasvamaan siltä pohjalta, kun tänne foorumille ei haluttu kaupanteko-osioita.

tempokisu
19.02.2014, 14.27
smo, ymmärsit varmasti mitä tarkoitin, joten - mitä siinä turhia nipotella. Lonkero on lonkku eikä lonkaksi muutu vaikka voissa paistettaisiin.

Jami2003
19.02.2014, 17.43

Mm. Veneilyä, laskettelua ja aikoinaan jenkkiautoja, moottorikelkkailua ja moottoripyöräilyä harrastaneena voi sanoa että pyöräily on hitech tasollakin niin naurettavan halpa harrastus että siitä päivittely tai kuittailu on suorastaan lapsellista.

Perheellisellä menee lasketteluun jo vuodessa rahasumma jolla ostaisi melkoisen hiilikuitu unelman noista muista vielä kalliimmista harrastuksista puhumattakaan.

Kuten näkyy niin jotain on joutunut karsimaankin :)

Itse asiaan, pieni vapaaehtoinen maksu ei ole pahasta ja saattaisin kympin vaikka itsekkin maksaa. Jos sillä jotain pientä ekstraa saisi...

Johan Moraal
19.02.2014, 17.58
En maksaisi. Kyllä näitä foorumeja riittää. Jopa sellaisia jossa käydään välillä asiallista keskustelua. Mutta jos kaikista pitäisi ruveta maksamaan niin ei hyvää päivää.