PDA

Näytä tavallinen näkymä : Suomen endomondo polkijat

goljat
23.12.2013, 20.43
Täällä kun on noita paikkakuntakohtaisia porukoita. Miten olisi koko suomi mukaan? Tuolla endomondossa olikin jo valmiiksi suomalaisille tarkoitettu porukka. http://www.endomondo.com/challenges/13554302
mukaan vaan, ketkä endomondoa käyttää.
Näkisi vähän muidenkin polkemia kilometrejä. Katsotaan ketää kerää eneiten kilometrejä vuodelle 2014.
Varmaan melkeen jokaiselta löytyy se älypuhelin jo muutenkin. Ei ole kova vaiva pistää sitä päälle samalla kun lähtee polkemaan. Kun kaikilla nyt ei kuitenkaan ole sitä garminin polkupyörätietokonetta.
tämän vuoden haasteessa olen mukana, selllaisessa missä on mukana koko maailma. Hyvä niiden on tuolla maailmalla polkea maassa missä on kesäilmat ympäri vuoden.
Olis kiva katsoa mitä kilometrimääriä täällä suomessa poljetaan, ja itse sitten yrittää pistää paremmaksi.

nure
23.12.2013, 21.06
Ei kilometrit ratkaise mitään, pelkkää egoilua. Itse ainakin jätän puhelimen kotiin, lenkki on usein myös mentaalinen tapahtuma joten ei turha elektroniikka kuulu kuvaan. Myös maastopyöräilijät ei laske kilometrejä vaan tunteja ja free-ja dh väki droppeja...
Joten hyvää joulua ilman moista numeroihin tuijottamista kaikille tasapuolisesti!

mk
23.12.2013, 21.10
Täällä kun on noita paikkakuntakohtaisia porukoita. Miten olisi koko suomi mukaan? Tuolla endomondossa olikin jo valmiiksi suomalaisille tarkoitettu porukka. http://www.endomondo.com/challenges/13554302 mukaan vaan, ketkä endomondoa käyttää.....
mukana ollaan :) (vaikken kilometrejä keräilekkään) .. Endomondoa tulee käytettyä aika säännöllisesti pyöräilynkin seuraamiseen, kun ei garminia ole vielä raaskinut hankkia :)

marko.k
23.12.2013, 21.17
Nure olisi voinut taas jättää vaikka kommentoimatta ja mennä vaikka sitten siksi aikaa tekemään mentaaliharjoituksia lootusasentoon suitsuke korvassa. Im in

ViliA
23.12.2013, 21.37
Nurea ottaa vaan päähän omat minimaaliset kilometrit ku pitää olla joka säikeessä ensimmäisenä lyömässä aihe laudalta....tontut kurkkii ikkunoista😉. Mukavahan tuo on seurailla omia harjotusmääriä, oli ne sitten tunneissa tai matkassa. Suatampi olla mukana.

Cookie
23.12.2013, 21.44
Mukana ollaan....

nure
23.12.2013, 21.46
Tällä tasolla ei enää viitsi toisten kilometreistä paljoa välittää...

marko.k
23.12.2013, 22.02
Tällä tasolla ei enää viitsi toisten kilometreistä paljoa välittää...

Jos on tuolla tasolla niin kannattaisi hakea gurun titteliä ja jättää tämäkin topic omaan arvoon. Jos vaikka tähän loppuisi offtopic ja saisi itse asia soljua eteenpäin.

nure
24.12.2013, 07.47
Ei myöskään tittelit kiinnosta... ;-)

JackOja
24.12.2013, 12.06
Mä olen "Suomen Endomondo polkija", joka lenkki ja muukin liikunta menee 'Mondoon... mutta kun ei ole kilpailuviettiä muutenkaan niin en taida nytkään ruveta kilpailemaan kilometreistä. Sorry.

goljat
25.12.2013, 07.50
Ei tuolla mitään tosissaan kilpailla. JackOjalla on ihan väärä käsitys. Tossa vuoden 2013 ryhmässä, missä on ympäri maailmaa porukkaa yli 8000 ihmistä. Siellä on varmaan yli 100 tyyppiä mitkä ei polkenut yhtään, tai evät vaan ole laittanut endoa päälle. Että näin kovaa kilpailua menossa...
Suomalaiset kun on näköjään niin tosikkoja. Kato kun mun killometrit...en mää näillä kilsoilla... En mää kilpailee... Ym.
Ihme tosikoita.
Täällä sitten taas ollaan heti mukana http://www.kilometrikisa.fi/ vaikka toi on nimen omaan kisa. Johtuuko siitä kun tossa kilometrikisassa jaetaan palkintoja, ja endomondossa ei ole palkintoa. Hmm. Kummassa nyt olikaan se kilpailumieli menossa?

Mika A
25.12.2013, 09.43
Emmiä tiärä mitä sillä Endomondolla kuuluisi tehrä, mutta itse käytin sitä ennen wanhaan esim. maastolenkkien reittien tarkasteluun. Siihen aikaan Endomondoon sai koko tietokonenäytön kokoisen hyvälaatuisen ilmakuvan taustaksi. Pari vuotta sittenhän tuokin palvelu huononnettiin (mm. Garmin Connectin tapaan) siten, että karttaikkuna on tulitikkulaatikon kokoinen suttu, josta ei saa mitään tolkkua. Kaipa sitten se maaginen (äly-?)kännykällä käytettyävyys on tärkeämpää kuin se, että kartoista ja käppyröistä saisi jotakin selkoa...

Varsinaisena "harjoituspäiväkirjana" käytän muuten edelleen Polar Precision Performace (PPP) -ohjelmaa, jos joku vielä sellaisen muistaa. Siinä kun saa käppyröiden asteikkoa ja esitystapaa muokattua aika hyvin omiin tarpeisiin verrattuna näihin uudempiin nettipalveluihin... Käyttö vain vaatii työlään muunnosohjelman käyttöä .tcx <---> .hrm.

Niin, mitäs minun pitikään sanoa? Julistaa, että Endomondossa ollaan, mutta en käytä sitä enää mihinkään:seko:. Enkä ymmärrä palvelun pointtiakaan, muttta enhän minä ymmärrä muutenkaan mitään näistä sosialistisista medioista...:)

WetWillie
25.12.2013, 10.04
Ei tuolla mitään tosissaan kilpailla. JackOjalla on ihan väärä käsitys. Tossa vuoden 2013 ryhmässä, missä on ympäri maailmaa porukkaa yli 8000 ihmistä. Siellä on varmaan yli 100 tyyppiä mitkä ei polkenut yhtään, tai evät vaan ole laittanut endoa päälle. Että näin kovaa kilpailua menossa...
Suomalaiset kun on näköjään niin tosikkoja. Kato kun mun killometrit...en mää näillä kilsoilla... En mää kilpailee... Ym.
Ihme tosikoita.
Täällä sitten taas ollaan heti mukana http://www.kilometrikisa.fi/ vaikka toi on nimen omaan kisa. Johtuuko siitä kun tossa kilometrikisassa jaetaan palkintoja, ja endomondossa ei ole palkintoa. Hmm. Kummassa nyt olikaan se kilpailumieli menossa?

Miten niin endomondossa ei ole palkintoja, onhan siellä vähän väliä kilpailuja jossa palkintoja?

JackOja
25.12.2013, 10.16
...Siihen aikaan Endomondoon sai koko tietokonenäytön kokoisen hyvälaatuisen ilmakuvan taustaksi. Pari vuotta sittenhän tuokin palvelu huononnettiin (mm. Garmin Connectin tapaan) siten, että karttaikkuna on tulitikkulaatikon kokoinen suttu, josta ei saa mitään ...

Saa sen klikattua siitä nurkasta isoksi ;)

goljat
25.12.2013, 11.14
Miten niin endomondossa ei ole palkintoja, onhan siellä vähän väliä kilpailuja jossa palkintoja?

Ne on hasteita, ei kilpailuja... Voittona on premium jäsenyys endossa vuodeksi. Eipä ole pelkästään suomalaisille tarkoitettuja haasteita ollut. Kuten kirjoitin aikaisemmin. Aika huono on saada poljetuksi enemmän kilometrejä suomen maassa vs. maissa missä on kesäkelit ympäri vuoden.
Tuo suomalainen kilometrikisa sivusto taas on ihan sekunda. Oman tunnon mukaan voi laittaa sinne kilometrejä miten paljon vaan. Endossa ei voiteta mitään lähes tuhannen euron fillaria.
Eikä tarvitse olla edes voittaja että saa sen jäsenyyden saa. Tossakin arvotaan jäsenyyksiä joka kuukausi
http://www.endomondo.com/challenges/13397106
osallistujia on tossa vaan yli 100000.

Mika A
25.12.2013, 11.57
Saa sen klikattua siitä nurkasta isoksi ;)
Jaaha, tulipas pitkästä aikaa kirjauduttua sisäle tarkistamaan asia. Vannon, että sitä painiketta ei ollut siinä viimeksi.:)

marko.k
25.12.2013, 12.24
Lähinnä haasteet ovat kannustus liikkumaan. Itselleen voi asettaa vaikka vuosi tavoitteen ja kätevästi saa vuoden ajot purkkiin. On the wheels haastetta oli mahdoton voittaa kun eläkkeellä oleva jurgen polki 150km päivävauhdilla mutta osallistuin ihan vaan tsempatakseni itseäni. Ehkä minäkin sitten eläkkeellä ajan 56tkm vuodessa :D

Velogi
02.01.2014, 09.10
Mukana ollaan! Mulle Endomondo toimii hyvänä yleispäiväkirjana. Pyöräilyt siirtyvät Garminista suoraan ja muut lajit rekisteröin kännykällä tai manuaalisesti.

goljat
02.01.2014, 12.04
Hyvinhän on tullut tonne porukkaa lisää. Hienoa!