PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hyasintit ei tuoksu Joululta

Jopotuinen
22.12.2013, 17.39
Ihmettelin asiaa viimevuonna kuppakauppiaalleni, kun ei tule enää nuista kukkasista sitä Joulun tuoksua tule kotio, kuten muinoin. Tiesi kertoa, että kasvin jalostajat ovat tuoksun HAITALLISENA poistaneet!

Tuoksuun liittyy kuitenkin paljon muistoja rakkaan mummo- ja pappavainaan ajoilta.
Oli traditio sukulais- ja tuttava piirissä laittaa toisilleen Hyasintit. Ralli oli melkoinen, 20...30 huushollin rinki hankki ja laittoi kakkalähetykset. KAHA kukkaliike taisi tehdä muikean tilin siinä siivellä, vaikka paljonhan nuita kasvatettiin sipuleista itse.

Tarkkaa puuhaa se kasvatus. Sipuleita pidettiin alkuun ruukussa pimeässä kellarissa, kasvoivat sitten siellä vartta. Jossain vaiheessa, arvatenkin tarkkaan arvioidusti, kukat hilattiin kellarista lämpimään ja päälle sanomalehtipareista tehdyt kartio. Idea oli, että varren kasvu kiihtyisi lämmöstä, mutta kukinto malttaisi mielensä pimeyden tähden.

Juuri oikealla hetkellä tötteröt otettiin pois päältä, annettiin hieman kukinnon aikaa herätä, sitten pakettiin ja toimitukseen.

Hyasinttien tuoksu huushollissa, se oli - hallitseva.

Hyvää Joulua Mummu ja Pappa, kaipaan teitä!

tempokisu
22.12.2013, 21.34
No täällä on yksi joka kierää haisevat hyasintit kaukaa.
Saisivat kehitellä myös hajuttoman tupakan.

Ja kaikki amerikkalaiset allIwantforchrismas-lällätykset saisi esittää viittomakielellä.

VeeVee
22.12.2013, 22.09
Eipä oo tullu huomattua asiaa, mutta enpä kyllä ostakaan hyasintteja kun monelle tuoksu on tai oli liian voimakas. Tällä tiedolla voi joskus loistaa, jos jos ihmettelee sitä :)
On varmaan aika paljon ihmisiä joille hyasintti tuoksuineen liityy läheisesti jouluun.

Ja yhden hajuttoman tupakan suosio on kovassa nousussa eli sähkötupakan. Ainakin tupakoimattoman näkökulmasta katsottuna loistava laite ja tunne aika monta tupakoitsijaa, jotka ovat ottaneet kyseisen laitteen käyttöön ja suurin osa käyttää enää hyvin vähän nikotiinia.

viivi
23.12.2013, 19.27
Tiesi kertoa, että kasvin jalostajat ovat tuoksun HAITALLISENA poistaneet!

Ja tuoksuja lisätään sinne missä niitä ei todellakaan tarvita. Vaikuttaako hajuste esim pesuaineen pesutulokseen?
Mielestäni hauskin on kuitenkin tämä:
http://www.target.com/p/playtex-deodorant-tampons-36-pk-regular/-/A-11082868

majis
23.12.2013, 22.16
Mä olen niin allerginen hyasinteille että mun mielestä ne tuoksuu lähinnä kuolemalle.

marko.k
23.12.2013, 22.20
^sama. Jos samassa asunnossa on hyasintti on sama kuin kierisi heinäpellossa.

Smo
23.12.2013, 22.39
Mille se Hyasint tuoksuu?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/thumb/e/e2/KUA_Phone.jpg/220px-KUA_Phone.jpg

tempokisu
23.12.2013, 23.18
chanel vitonen ? YSL opium sopisi myös, on sellainen voimakas "vanhemman rouvashenkilön" tuoksu.

artzi
23.12.2013, 23.21
Myös kaikista ruuista pitäisi jalostaa maut pois, ettei joku saa niistä hepulia. Allergia on paska homma, mutta paskaa on sekin ettei kukatkaan enää saa tuoksua miltään... paitti luonnossa. Siihenkin on kyllä tulossa tiukat ÖU-tirektiivit, että eiköhän tuo tule ainakin suomessa tule hoidettua.

alli
23.12.2013, 23.29
^No mutta kun on tosi kiusallista, kun joku ilahduttaakseen on ostanut tai haluaa antaa sulle hyasintin, niin sitten on kurja sanoa, etten oikein kyllä haluaisi sitä kotiini. Itekin olen karsinut pois (lähes) kaikki hajusteet, kun on allergiaa itsellä ja etenkin ollut hajuherkkiä työkavereita, ja silloin jotenkin sietokykykin ehkä laskee. Parina viime jouluna ollut hankalia tällaisia tilanteita...

Marsusram
23.12.2013, 23.35
Mille se Hyasint tuoksuu?

On siinä aika vahva bukee.

mutanaama
24.12.2013, 01.41
Bukè .

HC Andersen
24.12.2013, 01.47
Ai, Bucket?

mutanaama
24.12.2013, 01.50
wuatewe
oothan sä ny meillä käyny.. soita lady of the houselle. Minä en oo ollu paikalla.

Fjälle
24.12.2013, 14.30
Miten olisi "Nuit de Clochard"

Hyvää joulua vaan Hyacinthille :)

Oz
24.12.2013, 21.05
Kuin myös, hyvää joulua.
Joulun tähti on ehdoton!

http://i493.photobucket.com/albums/rr298/ozzPics/Etype_zps5a808a2a.jpg