PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hihnavetosinkula ja traineri?

timoe
13.12.2013, 18.20
Serkkupoika on hommannut trainerin ja aikoo nöyryyttää mua ensi kesänä, joten vastaiskua kehitellessä tuli mieleen miten saisi ujutettua mahdollisesti vielä yhden pyörän lisää talouteen, mutta

Onko kellään kokemusta sinkulalla ajamisesta trainerilla. Riittääkö trainerin säädöt (lähinnä olen huolissani löytyykö tarpeeksi kevyttä vastusta) hintelän miehen pk kelailuun, jos käytössä on jotakin perinteisen ketjuvälityksen 42 :17 tapaista hihnavetomuodossa (olisi äänetön ja puhdas optio sisätilossa?)

Onko kukaan foorumilla ajellut hihnavetoisella trainerilla??

Jopoman
20.12.2013, 10.25
Eikös vetohihnoissa ole hiilikuitua? Jos sitä on vähääkään kulutukselle alttiina, niin en kyllä ajelisi sellaisella sisätiloissa.

malinuaa
20.12.2013, 10.49
Eikös vetohihnoissa ole hiilikuitua? Jos sitä on vähääkään kulutukselle alttiina, niin en kyllä ajelisi sellaisella sisätiloissa.

Tuskin se hihna sisäajelussa kuluu enempää, kuin ulkoajelussa. Ulkonahan hihnaan lentää vielä kokoajan likaa, joka varmasti kuluttaa hihnaa.

Vertti83
20.12.2013, 11.24
Testasin oman Trek Districtin kanssa(55t-22t hihnaveto) kaverilta jotakin perustraineria jossa oli viisiportainen vastusasteikko, ja siinä kävi kyllä ennemmin niinpäin että vastusta ei saanut riittävästi. Viitosvastuksella tuota pystyisi ehkä käyttämään johonkin kevyeen lämmittelyyn ja ehkä johonkin kadenssin treenaamiseen, mutta mitään suurempia kuntoiluja tuolla tuskin saisi tehtyä...

Hihnassa on hiilikuitua, mutta en nyt yhtäkkiä keksi mihin se sieltä kuluisi, olettaen että "hihnalinja" ei oo säädettynä aivan päin heleettiä jolloin hihnan reuna saattaa päästä hankaamaan "reunuslevyihin", mutta siitä kuuluu jo kohtuu ikävä äänikin jos on niin pahasti pielessä... Sikäli jos pyörää ei ollut vielä hankittuna (ja sellaista meinasi pelkästään trainerikäyttöön?), niin en kyllä toisaalta tiedä onko tuosta hihnasta siinä varsinaisesti mitään etua pelkässä sisätilakäytössä, kalliimpi ja hankalampi löytää palikoita. Oikein voideltu ketju on myös äänetön, melko puhdas ja sisätiloissa ei oikein äkkiä miksikään menekkään. Sikäli jos pyörää käyttää sitten muuhunkin, niin onhan tuo hihna kyllä verrattoman holeton ja hiljainen kapistus...

VesaP
20.12.2013, 11.54
Tuskin se hihna sisäajelussa kuluu enempää, kuin ulkoajelussa. Ulkonahan hihnaan lentää vielä kokoajan likaa, joka varmasti kuluttaa hihnaa.

Vai tarkoittaakohan jopomies sitä että hiilari pölisee (entiijäpöliseekömutanyway) ja traineristi vetää sitä pölyä suoraan keuhkoihinsa kun ei tuuli vie kamaa pois huoneesta?

Itsellä trainerissa hiilarirunko ja hiilarikiekot. Hui. *shocked* Ja ainut mikä lentää on hiki. :)

Pekka L
20.12.2013, 12.49
Vai tarkoittaakohan jopomies sitä että hiilari pölisee (entiijäpöliseekömutanyway) ja traineristi vetää sitä pölyä suoraan keuhkoihinsa kun ei tuuli vie kamaa pois huoneesta?

No näin mä tän ymmärsin. Pikkasen on realiteetit hukassa tuossa.
Keväällä lumien sulettua varmaan yksi ulkona katupölyssä ajettu metri vastaa sataa tuntia sisällä "hiilikuitupölyssä" trainerilla ajettua.
Aktiivihiilinaamari päähän ajaessa ja sitten vaan keräämään ruokavarastoa ydinsodan varalle. Ei sitä koskaan tiedä.

Jopoman
20.12.2013, 12.50
Mun pointti oli lähinnä että hiilikuitua jos hiljalleen työstää siinä polkiessaan, niin kuonokoppa kannattaa pitää hengitysteiden edessä. Tulee todella hienojakoista pölyä joka menee syvälle keuhkoon. Ulkona tuuli vie. Mutta hyvä jos ei hio.

Ketjulla se hyvä puoli että välitysten hakeminen helpompaa/halvempaa.

Jopoman
20.12.2013, 20.16
No näin mä tän ymmärsin. Pikkasen on realiteetit hukassa tuossa.
Keväällä lumien sulettua varmaan yksi ulkona katupölyssä ajettu metri vastaa sataa tuntia sisällä "hiilikuitupölyssä" trainerilla ajettua.
Aktiivihiilinaamari päähän ajaessa ja sitten vaan keräämään ruokavarastoa ydinsodan varalle. Ei sitä koskaan tiedä.

Niinno, lisänä rikka rokassa siellä keuhkon pohjalla. Hiilikuitu on siitä pirullista ainetta että se on niin pirskuleen hienojakoista ja pitkäaikaisesta altistuksesta on kenttäkoe vasta alussa.

Jos voimansiirto toimii smuutisti eli ei hio, niin kovaa ajoa vaan. Mä ryöminkin tästä takas bunkkeriini ja vedän turvakypärän hihnaa tiukemmalle.