PDA

Näytä tavallinen näkymä : KMC X- sarjan ketjut korjaaminen

Ynnykkä
28.11.2013, 19.16
Muutama päivä sitten piti lähteä maasturilla poluille. Matka tyssäsi kuitenkin ensimmiseen polkuun ja ylämäkeen sillä ketjut napsahtivat poikka. Kohta ei ollut MissingLink vaan keskeltä. Paraneeko koittaa fixailla ite vai kannattaako ostella uudet? Ihmettelen kyllä ketjujen hajoamisnopeutta sillä takana on alle 200km.

rjrm
28.11.2013, 19.19
Outoa! Käytän itsekin kmc:n x10-ketjuja. AIna on mukana kaksi ylimääräistä pikaliitintä, mutta vielä en ole saanut yhtään ketjua poikki. Laita uusi liitin.

Ynnykkä
28.11.2013, 19.21
Tarkoitat toisen liittimen laittamista keskelle ketjuja?

Kemizti
28.11.2013, 19.56
keskelle, päähän, nythän siinä on kaksi uutta päätä kun on poikki, liitin väliin vaan.. kehää ne ketjut kiertää, oli siinä sitten yks tai viis liitintä matkalla..

maalinni
28.11.2013, 21.16

:)

Mihis muualle?

Kurapyörä
29.11.2013, 08.43
Mulla katkes sama ketju kesällä suunnilleen samoilla kilsoilla.
Korjasin ottamalla katkenneen lenkin pois ketjutyökalulla ja liitin päät yhteen Shimanon 10-ketjun tapilla. Ketju lyheni lenkkiparin verran verran, muttei sitä huomaa missään.
Mulla ei ketjussa ole mitään pikaliittimiä ollenkaan, vaan niitattu koko matkaltaan.
Mun ketju kaiketi sai siipeensä väkivaltaisesta eturattaille vaihdossa ja siksi katkesi, nyt on toiminut moitteetta.

MutaMika
29.11.2013, 09.39
Napsautin kans tuommoiset ketjut poikki loppukesästä. Niilläkin ajettuna vain n.100km. Pientä voiman lisäystä äkkiseltään kun piti keulia montun yli ja napsahti poikki. yhden palan sivulevyt halkesivat.Pitääköhän ostaa shimanon ketjut varmuudeksi ensi kesän rientoihin niin ei oo pelko persauksissa että koska katkee...

Dude
29.11.2013, 10.03
Napsautin kans tuommoiset ketjut poikki loppukesästä. Niilläkin ajettuna vain n.100km. Pientä voiman lisäystä äkkiseltään kun piti keulia montun yli ja napsahti poikki. yhden palan sivulevyt halkesivat.Pitääköhän ostaa shimanon ketjut varmuudeksi ensi kesän rientoihin niin ei oo pelko persauksissa että koska katkee...
Kyllä mä ennemmin KCM:n ketjuilla ajan kuin Shimanoilla... Oon ajanut ainakin viimeiset 7 vuotta KMC:n ketjuilla 200h vuodessa. Yhden kerran on mennyt poikki. Tämä ketju oli hypännyt useaan otteeseen pakan ja pinnojen väliin, eli luultavasti oli saanut vähän osumaa. Niin se sitten napsahti yhdessä ylämäessä poikki. No matka jatkui viiden minuutin jälkeen yhden missing linkin lisäyksellä...

Niin ja kai ne Shimanotkin kestää. En ole vain nähnyt tarpeelliseksi kokeilla :)

Antti Salonen
29.11.2013, 10.20
X10 - ja X11-ketjuilla on tullut ajettua kymmeniätuhansia kilsoja, ilman ongelmia, mutta mukana on silti aina monitoimityökalussa ketjunkatkaisin ja ylimääräinen ketjulle sopiva pikaliitin. Katkenneen kasiketjun liittää vielä ketjutyökalulla, mutta kapeammat ovat joko vaikeita tai mahdottomia eikä pikaliitin paljoa paina.

mhelander
29.11.2013, 12.30
Mulla käytössä SRAM:n 9-ketjuja, muistaakseni 971 joissa takavetosessa nojapyörässä kolme pikalukkoa. Ei mitään ongelmia. Yhdessä sellasessa 10-versio 1091R ja hyvin toimii.

Maasturissa on 2.5 kpl Campy Record C9 ketjuja ilman pikalukkoja. Tämä ketju on hiljaisin, öljyt pysyy pidempään sisällä ja vaihtaa parhaiten.

Silti aina lenkillä on mukana sopiva pikalukko ja työkalu jossa ketjutyökalu. Ettei joudu talutteleen mistään hevon kuusesta...

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk

arctic biker
29.11.2013, 19.56
Ja silti Saksan isot lehdet varsin raakamaisissa testeissään ovat ylivoimaisesti kokeneet Shimanot parhaiksi!
Aina 7/8/9 ajasta olen niittiä käyttänyt ja yhden ainoan ketjurikon ajossa kokenut. Tään vuoden huhtikuulla, tais olla Tokmannin myymä 7ketju. No ny 10ketjun aikaan palasin piruuttaan KMC:n pikaliittimiin. Ja crossariin laitoin seku muka vaan KMC;n paremman pään ketjun. Soma nähä,mitä ny mittailin niin alle 3t jää. Noo, soratietä mutta olen piruuttaan pessytkin ihan oikeilla ainella, ainakin joskus...

Tottakai KMC Missing Link tai kaksi aina mukana, tuossa porukkatamdemissa noita linkkejä onkin aika monta, sillä lähetäänkin liikkeelle vain ja ainoastaan kun hakija löytyy. Eikä ketjujen takia.

Hachio
06.12.2013, 01.49
KMC:n X10.93set on rokannu nyt arviolta 3tkm mukisematta ja tilasin juuri uudet sellaiset. Hinta/laatusuhde mielestäni kohdallaan juuri tuossa karvalakkimallissa, SL tuplaa hinnan. En oo kaivannut kevyempiä ketjuja, enkä ole saanut noita poikki vielä kertaakaan.

Edelliset Shimanon 7901 dura-acet katkoin kahteen otteeseen ajossa ja heitin romukoppaan. En ottais Shimanoa ketjuihin enää edes ilmaiseksi.