Näytä tavallinen näkymä : Fatbike vanteen kokoaminen edullisesti
riding highstone
28.11.2013, 00.42
Tarkoituksena koota läskirengas edullisesti. Haulla todella vaikea löytää ja selaillut tunteja tietoa etsien. Onko kukaan koonnut vannetta keskiöineen pinnoineen robsonin vanteista tai jostain muista edullisista?? http://www.robsson.de/Fette-Felgen/36-Speichenloecher/Einwandig-single-wall/26/RM100-26-schwarz-36h::119.html
Mistä löytäisi pinnat ja navan tähän malliin?
Ajotarkoitus on letkeän rento kesät talvet.
reappear
28.11.2013, 09.06
Vanteet tilasin Robs'sonilta, pinnat paikalliselta myyjältä sen jälkeen kun oli mitat laskettu ja navat taisi tulla ulkomailta. Itse käytin etukiekon tekemisessä apuna haarukkaa johon vain laitoin rihtausta varten pienet apulipareet suoruutta varmistamaan. Youtube oli opettajan roolissa. Navat ja vanteet ensin kotiin, sitten voi katsoa eri lähteistä navan mittoja joita laittaa laskuriin, tarkistaa varmuuden vuoksi myös vanteen mitat niin ei tule ylläreitä. Sit on helppo tilata pinnat tai hakea lähimmästä erikoisliikkeestä.
Mitähän pinnat Suomessa mahtavat maksaa ja saako järkeviä, esim. DT competition vastaavia? Itse en ole vielä löytänyt muuta järkevää paikkaa pinnoja ostaa, paitsi roseversand.com.
Onkos tuollaiset cruiserin vanteet fatbikeen soveltuvat?
HC Andersen
28.11.2013, 19.00
Tarkoituksena fättis ja tehdä vanne keskiöineen edullisesti. Haulla todella vaikea löytää ja selaillut tunteja tietoa etsien. Onko kukaan koonnut vannetta keskiöineen pinnoineen robsonin vanteista tai jostain muista edullisista?? http://www.robsson.de/Fette-Felgen/36-Speichenloecher/Einwandig-single-wall/26/RM100-26-schwarz-36h::119.html
Mistä löytäisi pinnat ja keskiön tähän malliin?
Ajotarkoitus on letkeän rento kesät talvet
Nuo ovat 36 reikäiset nuo vanteet, mielestäni suurin osa läskinavoista on 32 reikäiset (ainakin Salsa ja Hope). On-Onen valmiskiekot ei maksa älyttömiä.
Robssoneita ei 32holeisina taida saada kun max 80mm leveenä, öbaut samassa hintaluokassa on Weinmannin kehät joita saa 100/102mm leveinä myös 32Hna.
Weinmann DHLjotain.
riding highstone
28.11.2013, 19.56
Nuo ovat 36 reikäiset nuo vanteet, mielestäni suurin osa läskinavoista on 32 reikäiset (ainakin Salsa ja Hope). On-Onen valmiskiekot ei maksa älyttömiä.
Onko läskinavat leveämpiä? Oisko linkkiä noihin valmiskiekkoihin?
HC Andersen
28.11.2013, 20.40
Onko läskinavat leveämpiä? Oisko linkkiä noihin valmiskiekkoihin?
On-Onen Kiekot (http://www.on-one.co.uk/i/q/WPOOFAT/on_one_fatty_wheelset)
Kaikki läski etunavat ovat 135mm, suurimassa osassa jarrulevyt on samassa kohdassa napaa kuin takanavoissa.
Takanavat ovat 135mm, 170mm ja uusimpana tulokkaana 190mm navat. 135mm navalla varustetut kiekot puolataan epäsymmetrisiksi kun taas 170 ja 190mm ovat symmetrisiä.
riding highstone
28.11.2013, 21.45
Jos pari kehää vai sanotaanko niitä valssiksi, maksaa 2x 38e. Pinnat kahteen renkaaseen 2x5e. Hubit(eli keskiöt?) 2x n.25e. Nuo saa 150e. On Onen valmiskiekot 370e. Meneekö tämä ihan oikein vai unohdanko jotain?
Shimaani
28.11.2013, 21.55
Hmm.
Alennuspyörästä esim. DT Comp pinnat (http://www.bike-components.de/products/info/p5300_Competition--2-0---1-8-Speichen-mit-Messing-Nippeln--100-St---.html)100kpl loota 49,95€. Jos ostaa kympin pinnat saa kympin kiekot mut halvathan ne on ja saattaa päästä tutustumaan pinnanvaihtamisen ja rihtaamisen ihmeelliseen mualimaan enemmänkin syvällisesti. Mä mieluummin käytän sen ajan ajamiseen. 25€ navat saattaa kestää koko kesän tai sit ei.
Grandi66
28.11.2013, 22.58
Ja noita 170 ja 190 takanapoja ei ihan joka pulju tee, eli ei ole sitten mitään 25 euron napoja.
tässä yksi esimerkki navoista bike24:ssä (http://www.bike24.com/1.php?pgc=8836:14617;content=7;navigation=1;menu=1 000,2,98;mid=0), ja tässä fatbikes.com (http://fatbikes.com) täältä saa varmaan jotain langanpäitä, mistä lähteä etsimään tietoa ja osia
On Higstonella hieman homma hakusessa, suosittelen ammattiauttajaa. Vai valssiksi... Hub on muuten napa, keskiö aivan muualla.
Vanteet tilasin Robs'sonilta, pinnat paikalliselta myyjältä sen jälkeen kun oli mitat laskettu ja navat taisi tulla ulkomailta. Itse käytin etukiekon tekemisessä apuna haarukkaa johon vain laitoin rihtausta varten pienet apulipareet suoruutta varmistamaan. Youtube oli opettajan roolissa. Navat ja vanteet ensin kotiin, sitten voi katsoa eri lähteistä navan mittoja joita laittaa laskuriin, tarkistaa varmuuden vuoksi myös vanteen mitat niin ei tule ylläreitä. Sit on helppo tilata pinnat tai hakea lähimmästä erikoisliikkeestä.
Heihou. Kaikenlaiset kokemukset Robssoneista kiinnostavat.
Millaisessa ajossa ovat olleet, ovatko pysyneet suorana jne. Oma projekti etenee hitaasti, mutta kuitenkin. Ko. kehät ainakin tällä hetkellä hankintalistalla. Annahan kuulua. Liiemmin ei foorumeilla vielä näistä ole kirjoiteltu.
riding highstone
30.11.2013, 12.03
On vähän oikeat nimitykset hukassa. Ja varmaan muutakin. Tekniikat ja työkalut kyllä pysyvät kädessä. Joka päivä uutta opitaan. Tää on jännää touhua :)
reappear
30.11.2013, 13.53
Heihou. Kaikenlaiset kokemukset Robssoneista kiinnostavat.
Millaisessa ajossa ovat olleet, ovatko pysyneet suorana jne. Oma projekti etenee hitaasti, mutta kuitenkin. Ko. kehät ainakin tällä hetkellä hankintalistalla. Annahan kuulua. Liiemmin ei foorumeilla vielä näistä ole kirjoiteltu.
Itsellä oli päällimäinen käyttö puoliläskissä 29:ssä. Talviajoa missä vain pääsi. Pysyi suorana vaikka monesti epäilyttikin omat kasailutaidot. Helppo kasata ja BFL pysyi todella pienilläkin paineilla todella hyvin vanteella. Kyseessä oli 36 reikäinen 80mm vanne.
Nyt toki tekisin 32 reikäisillä 80mm vanteilla tuon saman. Ainoa mikä vaatii huomiota on se että nuo reiät ovat aika kaukana keskilinjasta, tiedä sitten mikä olisi paras.
riding highstone
01.12.2013, 00.54
Kuinka paljon halvemmalla voi päästä kokoamalla renkaan itse kuin ostamalla sen valmiina?
HC Andersen
01.12.2013, 01.08
Kuinka paljon halvemmalla voi päästä kokoamalla renkaan itse kuin ostamalla sen valmiina?
Riippuu paljolti sun rungon spekseistä, tarkemmin takanavasta. Halvimmillaan saat varmaan kasattua kiekot kahdella 135mm 36h takanavalla ja niillä sun linkittämillä kehillä. Jos taas taka haarukka on 170mm niin On-Onen kiekot on tietääkseni halvimmat.
jame1967
01.12.2013, 13.57
Onko joku tosiaan koonnut "renkaitakin" itse . Olisko näyttää kuvia tse tehdyistä renkaista:rolleyes:
Kyllä täytyy olla suhteet kunnossa jos meinaa halvemmalla tehdä kiekot kuin valiit, En usko että Fätin vanteet ,navat +pinnat voi saada samaan hinta kuin valmiit ,sen jälkeen on se vaikein työ, väittäisin että täytyy olla jonkinlainen kokemus kiekkojen valisuksesta, ja vaikein tarvitaan rihtauspukki koska ei onnistu tavallisten kiekkojen pukilla , toki saahan siihenkin laitettua lisä osia jos metallityöt on hallinnassa. Nuo mietteeni perustuu siihen ettei 26 tai 27,5 ja 29 kannata tehdä jos ei halua erikoista kokoonpanoa ei ole hintansa väärti. Kokemusta on 20 vuoden verran kiekkojen kasauksesta.
Onko joku tosiaan koonnut "renkaitakin" itse . Olisko näyttää kuvia tse tehdyistä renkaista:rolleyes:
Haha, olitpa nokkela kaveri. Haha:rolleyes:
Kyllä täytyy olla suhteet kunnossa jos meinaa halvemmalla tehdä kiekot kuin valiit, En usko että Fätin vanteet ,navat +pinnat voi saada samaan hinta kuin valmiit ,sen jälkeen on se vaikein työ, väittäisin että täytyy olla jonkinlainen kokemus kiekkojen valisuksesta, ja vaikein tarvitaan rihtauspukki koska ei onnistu tavallisten kiekkojen pukilla , toki saahan siihenkin laitettua lisä osia jos metallityöt on hallinnassa. Nuo mietteeni perustuu siihen ettei 26 tai 27,5 ja 29 kannata tehdä jos ei halua erikoista kokoonpanoa ei ole hintansa väärti. Kokemusta on 20 vuoden verran kiekkojen kasauksesta.Ei tosiaan yleensä rahallisesti kannata - vaikka ite kasais ja työ on huvia - ellei jotain spessua tarvii. Yleensä jo komponentit maksavat enemmän kuin valmiskiekot. Vielä jos työstä pitäis maksaa järkevä palkka veroineen, niin tiukassa on!
Mut kyllä kiekkoja voi kasata ilman kokemusta, kyllä se jokaisella tekijällä on eka kerta joskus ollu. Ohjeet eteen ja kattoo, että valkkaa sopivat nippelit ja oikeen pituset pinnat. Isoin vaiva on ettiä komponentit hyvällä hinnalla... :) Sitte vaan kasaamaan, jos onnistuu keulan huoltamaan, niin kyllä pitäis kiekotkin saada kasaan. Kumpi nyt sit on helpompaa, en osaa sanoa, melko yksinkertaisia juttuja molemmat, kiekkojen kasaamiseen tarvii vähemmän työkaluja, eli ehkä se. Musta tota ei kannata turhaan mystifioida. Ite olen rihdannut kiekot ihan tsygässä. Olen kasannut muistaakseni 5 kiekkoa tässä viimeisen parin vuoden aikana, ei omassa käytössä kulu edes tätä tahtia, joten en kyllä tiedä aiheesta sinänsä vielä juuri mitään. Ja voihan ne olla huonojakin, mut minä siitä murehdi niin kauan kun niitä ei tartte viedä toisille korjattavaks!
riding highstone
02.12.2013, 20.46
Mie oon muka laskenu että tuossa säästäis reippaasti satasen ja saisi kivaa tekemistä ja kokemusta
HC Andersen
02.12.2013, 20.55
Mie oon muka laskenu että tuossa säästäis reippaasti satasen ja saisi kivaa tekemistä ja kokemusta
En ole vielä saanut selvyyttä että mihin runkoon olet kasaamassa kiekkoja?
Kasailin männä syksynä Pugsleylle kiekot, ensimmäiset kasaamani ikinä, Robssonin 80 mm 32h vanteilla ja Dt:n jollain tuplaohennetuilla pinnoilla. Napoina vanhoista kiekoista riisutut, edessä Surlyn 135 mm sinkulatakanapa ja takana Shimanon Deore 135 mm takanapa. Takavanteeseen jouduin poraamaan 16 pinnanreikää lisää jotta kaikki käytettävät reiät olisivat samassa linjassa. Syynä Pugsleyn "vino" perä. Pinnanreiät oli tehtaalla porattu 15 mm sivuun vanteen keskilinjasta, mikä sopi Pugsleylle erittäin hyvin. Pinnankireydet tulivat laskurin mukaan suht tasaisiksi kummallakin puolen(100% vs. 76%).
Etukiekon kasasin keulassa(Moonlanderin symmetrinen keula) ja takakiekon rungossa. Nykymallisessa Pugsleyssä takavanne rihdataan 17.5 mm vasempaan navan suhteen ja etukiekko on siis symmetrinen. En kokenut rihtauspukkia kovinkaan tarpeelliseksi, mutta pinnankireysmittari olisi ollut pop. Kotikonstein kiekon saa varsin helposti joka suuntaan suoraksi ja keskelle, mutta pinnojen oikean kireyden löytäminen on vaikeampaa. Takakiekon 17.5 mm offsetkin löytyi lähes itsestään kun sen laittoi kohdalleen ennen pinnojen merkittävää kiristämistä.
Apuna hommassa toimi Sheldon Brownin sivujen ohjeistus, Freespoke sekä pinnat myyneen Hi5Bikesin henkilökunta. Uskomattomalla munkilla kaikki pinnat olivat samanmittaisia, mikä yksinkertaisti asioita ja helpotti varapinnojen pituuden valintaa. Robssonin vanteet ovat yksinkertaista alumiinia, joten käytin varmuuden vuoksi ohuita teräksisiä prikkoja nippelin ja vanteen välissä. Näiden tarpeellisuudesta en ole varma, mutta eivätpä ne juuri mitään painamaan.
Kiekoilla on nyt ajettu muutama sata kilometriä, ja ainakin sen ne ovat kestäneet ongelmitta. Läskirenkaiden tubeless -asennuskin onnistui erinäisten kokeilujen jälkeen suht hyvin, joskaan ei yhtä helposti kuin Large Margeille. Tämänhetkisillä tuntemuksilla lähtisin hommaan ehdottomasti uudestaan. Kiekkojen kasaus on leppoisaa puuhastelua ja tarjoaa hyvän tekosyyn muutamalle asennusoluelle :-) Kokonaisuutena kiekot tulivat varmaankin tehdasvalmisteisia halvemmiksi, erityisesti napojen kierrätyksen takia, mutta se ei ollut itse tekemisen päällimmäinen syy.
PS. "Ylijäämänä " kaksi 32h Large Marge DH:ta sekä kaksi mattahopeista 36h 80 mm Robssonia kaupan
En ole vielä saanut selvyyttä että mihin runkoon olet kasaamassa kiekkoja?
Sehän tuli jo ilmi tuolla toisaalla...
...aloitan projektin vanhan mummopyörän ja hitsivehkeiden kanssa.
+++
Suuri kiitos Robsson kokemuksista. Kerro vielä, jos kehtaat, mitä tubeless vaati onnistuakseen?
Suuri kiitos Robsson kokemuksista. Kerro vielä, jos kehtaat, mitä tubeless vaati onnistuakseen?
Tiivistin vanteen sauman erillisellä poikittaisella palasella teippiä ennen varsinaisen vannenauhan laittoa. Robssonien saumat falskaavat todella pahasti tehtaan jäljiltä. Vannennauhana käytin jeesusteippiä, kaksi 50 mm palasta vierekkäin siten että nippelit peittyvät hyvin. Lisäksi vanteen sisäreunoille piti tehdä puolentoista sentin levyiset "hyllyt" vaahtomuovista. Hieman tähän tyyliin: http://www.dirtragmag.com/how-set-fat-bike-tubeless/. Peitin hyllyt vielä jesarilla siten, että jesari ylsi aivan vanteen reunalle asti. Rengasta vanteelle nostettaessa ideana olisi saada sen reunat hyllyjen päälle, jolloin saavutetaan jo valmiiksi lähes ilmatiivis paketti. Ilman hyllyjä käytetyt renkaat, Larry ja Endomorph, olivat todella löysiä Robssonin vanteella eivätkä nousseet millään ilveellä. Joissain tubeless-metodeissa koko vanteen keskiosa täytetään vaahtomuovilla, mutta mulla sattui löytymään valmiiksi monta metriä puolentoista sentin suikaletta joten tein hyllyt. Säästyipähän jokunen gramma painoa. Lopuksi vielä Superstarin tubeless-venttiili paikalleen.
Näiden temppujen jälkeen rengas nousikin vanteelle heittämällä, kompressorilla kun sellainenkin oli käytössä. Nousutestin jälkeen Stansin litkut sisään ja normaalit pyörittelyt yms. Kumpikin rengas alkoi pitää ilmat sisällään suht nopeasti ja on pitänyt jo muutaman viikon ilman lisäpumppailuja.
Mainittakoon, että kokonaissuoritus ei ollut käytännössä ihan niin sujuva kuin mitä yllä ehkä annoin ymmärtää, vaan lopulliseen toteutukseen päädyttiin muutaman yrityksen ja erehdyksen kautta :-)
Itseni toistamisenkin uhalla, kiitos. Onneksi keskustelupalstoille eksyy aina välillä ihan normaaleja, asiallisia vastaajia ja sitämyöten tyhjentäviä, kokemusperäisiä vastauksia.
riding highstone
04.12.2013, 01.08
Luovuin tuosta mummopyörä-projektista ainakin toistaiseksi ja kiekot tulevat 29eriin.
riding highstone
07.12.2013, 00.04
Ei löydy oikein 170mm noita napoja kuin parilta valmistajalta. Halvin lienee 90e. Manuaalisorvauksellahan tuo voisi mennä
riding highstone
12.01.2014, 06.06
Löytyykö vieläkään edullisia napoja läskiin?
Halpa ja hyvä takanapa ei osu yhteen,vapaaratas on huomattavasti kovemmalla rasituksella kuin ohutrenkaisissa fillareissa.
Meitsi haluaisi Hadleyn 170mm mutta saatavuus on huono.Etunavalla ei mitään väliä,kaikki pelittänyt OK jopa halpisversiot.
riding highstone
13.02.2014, 22.32
Heihou. Kaikenlaiset kokemukset Robssoneista kiinnostavat.
Millaisessa ajossa ovat olleet, ovatko pysyneet suorana jne. Oma projekti etenee hitaasti, mutta kuitenkin. Ko. kehät ainakin tällä hetkellä hankintalistalla. Annahan kuulua. Liiemmin ei foorumeilla vielä näistä ole kirjoiteltu.
Jokos olet rakentanut kiekot? Mulle tuli pari viikkoa sitten 26x 82mm robsonit. 135mm XT-takanapa ois kans valmiina siihen. Offsettiä määritellyt, mutten ole aloittanut vielä rungon tekoa niin... Pikkuhiljaa. Ei täällä Oulussa taida tänä talvena tulla edes kunnon talvea. Loskaa lotisee helmikuussakin. Jos tuonne nallikarin beachille saisi pyörän kesäksi valmiiksi tai ensi vuoden Rovaniemi 150 skabaan
Navat sain eilen, ja samantien laitoin kehät tilaukseen saksasta. Kunhan mittailen ne niin pinnat vielä tilaukseen. Oulussa miekii lymyän ja runko tullee kuukauden päästä. Josko sen sitten saisi ajoon kevään kantohangille. Vaikka tosiaan taitavat olla kovin ohuet hanget. Lupaan päivittää kokemuksia näistä "halpis" kirkoista sitten kun jotain kokemuksia ehtii kertyä. Eteen on tulossa BFL ja taakse Nate. Tubelessia myös mielessä, mutta sisureilla varmaankin ensin liikkeelle.
riding highstone
14.02.2014, 03.17
Navat sain eilen, ja samantien laitoin kehät tilaukseen saksasta. Kunhan mittailen ne niin pinnat vielä tilaukseen. Oulussa miekii lymyän ja runko tullee kuukauden päästä. Josko sen sitten saisi ajoon kevään kantohangille. Vaikka tosiaan taitavat olla kovin ohuet hanget. Lupaan päivittää kokemuksia näistä "halpis" kirkoista sitten kun jotain kokemuksia ehtii kertyä. Eteen on tulossa BFL ja taakse Nate. Tubelessia myös mielessä, mutta sisureilla varmaankin ensin liikkeelle.
Makia kuulla että näinki lähellä on suht sama kiekko-projekti. Mihin napoihin päädyit? Mie sain 135 XT navan kauppojen päälle niin varmaan sen pistän sitte taakse. 135mm navalla on kai pakko tehdä offset runko. Aikuiskoulutuskeskuksessa hitsaus ja koneistuskursseilla, niin pääsen pakollisten kurssien jälkeen tekemään omaa projektia, kunhan se sopii koulutusohjelmaan, eikä estettä näy. Runko ois mitä passelein työ.
Hopen fatsnot tuli, eli 170/135mm. symmetrinen runko tulossa. Minulla ei pysy hitsipillit kädessä, hyvä että hiirtä jaksan heilutella... Täysi tuki kaikelle itsetehdylle, kuvia näkyville sitten kun tulosta alkaa syntyä.
Mie tyydyn kiekkojen rakenteluun ja koitan kehittää siitä jonkinlaisen eläkeiän harrastuksen, aikaa on onneksi vielä jokunen kymmenen vuotta kehittää taitojaan.
https://www.dropbox.com/s/rzuqhhbaqsdhx25/nuo%20vaa.jpg
https://www.dropbox.com/s/raoun6umzcjddl6/siin%C3%A4%20se%20sit%20o.jpg
Tuollaset tuli tehtyä, etunapa 135mm takanapa 190mm kehät robssonin. Hyvin on tämän talven kestänyt, vaikka välillä on ryskätty kivikossakin. Taka akselin kestävyyttä epäilin, koska se on tehty kahdesta aksilan pätkästä, liittämällä holikilla yhteen. Eli holkissa kierteet ja lukittu aksilaan hitsaamalla, mutta vielä ei ole maastoon jättänyt. Niin ja nuo navat on ainoastaan liimattu yhteen loctitellä.
Komiaa, kertakaikkiaan. Ratkaisuja löytyy, kun rohkeasti alkaa toimeen.
Kerrotkos minkä kokoiset reiät porailit kehiin? Omat Robssonit olleet koossa jo hetken, huomenna pitäisi hakea poraan terä ja suorittaa rei'itys.
riding highstone
23.03.2014, 19.09
http://imgur.com/0OqAsEd
Tuota ei ole vielä kohistettu täysin ku ei ole runkoa vielä tehtynä.
Eipä tämä minun näpräily näiden oikeiden tekijöiden jäälkeen enää juuri tähän säikeeseen kuulu, mutta kun nyt on tullut mukana roikuttua ja näistä Robssonin kehistä höpistyä, niin tuossa ne ny olisi.
https://vulpwq.bn1304.livefilestore.com/y2pmU3flxYsd8TgUevCYWmw1vmtmJps3BpvUL5NW8TMsm46dfs RbWJxon_KzCwvf29g_5zpPxqYYl_wi7qSVUYMty3uRW8GXFZzA YRcgq06eWc/WP_004002.jpg?psid=1
Saattaapi vielä näperrysintoa olla sen verran, että maalaan nuo porausreikien metallipinnat mustiksi. Tuollaisenaan painot; edessä 1,3kg ja takana 1,41kg. En tiedä onko se paljon vai vähän, noin niinkuin verroikkeihin verrattuna, mutta tuskin ne pahasti häviävät omassa koko- ja materiaaliluokassaan.
Löytyiskö kokemuksia robsoneista ja tubeles yhteensopivuudesta, siis sellaisesta jotka ei blurpsahtele pois vanteelta matalilla paineilla.
riding highstone
02.04.2014, 14.01
Nuo reiäthän näyttää jo nyt ihan hyviltä. Mätsää pinnojen kans. Vähän blingblingiä =)
Minun projektissa on lisänä nyt takavaihtaja ja pakka. Vielä puuttuu, öö, melkein kaikki :D
small steps...
Mustaksi ne silti muuttuivat, loppui blingi. Hieman ne muuttuivat "raskaamman" näköisiksi... Lisätään nyt vielä noihin aiempii kirjailuihini se, että 29mm terällä itse porailin kehät ja sitten hiomalla paikat siisitiksi. Eli jotakuinkin 30mm reiät niissä nyt on. Kovasti isompaa en lähtisi tekemään. Toki tämä on subjektiivinen mutulausunto, eikä perustu käyttökokemukseen, niitä saadaan vapun jälkeen.
https://vulpwq.bn1301.livefilestore.com/y2p_iE7e0PdfcBmbr3jivRQNib5inNwjeiB1txxdHBr35PQhVy nsE7ddz-gAVzGOay3TO02nxCgh7g864tMjeFQ3bk5_fInIlO0V48UYovUU MA/WP_004009.jpg?psid=1
Tuohon tubeless -asiaan; Nakkasin BFL:n eteen ja Naten taakse. Haaveissa on pyörinyt itselläkin sisäkumittomuus, mutta ihan tuon ensiasennuksen perusteella olen tyytyväinen, etten heti niitä alkanut värkkäämään. Kapeammista kumeista kun on tuttua se sievästi kumahtava napse, kun kumi nassahtaa vanteelle ja antaa lupauksen mahdolisesta ilmatiivistä asettumisesta. Näiden kanssa ei kyllä sellaista ollut kuultavissa. Itse asiassa kumi lerpatti huomattavasti miten sattuu sieltä sun täältä vielä siinä vaiheessa kun se jo toisaalla makasi mukavasti kehää vasten ja painetta sisurissa alkoi olla ihan tuntuvasti.
Tämähän kertoo enemmänkin toki kumista kuin kehästä. Kumeja olin säilyttänyt kääräistynä tiiviiseen nippuun ja siitä suoraan aloin asentelemaan. Joten niillä oli hieman oiottavaa ensin tehtäväkseen. Bfl 120 tpi ja Nate 60 kyseessä.
Toisaalta, nätisti ne nyt kuitenkin kehille asettuivat ja värkkäämällähän kaikki onnistuu lopulta. Veikkaampa löytäväni itseni vielä tämän kysymyksen ääreltä uudestaan...
Mites robssonit on pelannu? Mulla on nyt sormi tilausnapilla jo toista päivää :)
Eipä mittään valittamista. Tai siis huomautettavaa tahi muuta normaalista poikkeavaa. Siinä ne on alla pyörineet nyt vuoden ja mitään syytä en näe,e tteivätkö jatka samaan malliin tästä eteenpäinkin. Suorana ovat pysyneet ja kumit paikoillana pitäneet. Tubelekset olen unohtanut, kun on ollut niin huoletonta menoa sisureillakin. Muutama muukin robssonikuski on tiedossa, eikä heilläkään moitittavaa. Edelleen hyvä vaihtoehto jokaiselle joka haluaa tuossa kohtaa perusvarmaa toimintaa ja huokeaa hintaa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.