Kaipaisin oman ideoinnin tueksi tietoa minkälaisia kuntoajokouluja muualla Suomessa järjestetään. Onko joku ollut, järjestääkö joku?
Onko kurssilla/ajokoululla ollut joku tavoite, esim. kuntoajo? Montako kertaa tapaamiskertoja on ollut, miten pitkiä lenkkejä? Mitä ajokoululla on ollut hintaa? Paljonko ollut osallistujia?
Kaikki ideat ja kokemukset tervetulleita, samoin toivomukset jos itse tuollaiseen ajokouluun osallistuisit mitä toivoisit siellä olevan.
Kohderyhmänä ajokoululla sellaiset pyöräilyn harrastajat, joilla on kuntoajoon vaadittava kalusto jo olemassa ja jotka ovat yksin tai kaverin kanssa ajelleet jotain lenkkejä, mutteivät välttämättä vielä yli satasta ja joilla ehkä on epävarmuus omista kyvyistään pystyykö tuon 100 km edes ajamaan.
Onko kurssilla/ajokoululla ollut joku tavoite, esim. kuntoajo? Montako kertaa tapaamiskertoja on ollut, miten pitkiä lenkkejä? Mitä ajokoululla on ollut hintaa? Paljonko ollut osallistujia?
Kaikki ideat ja kokemukset tervetulleita, samoin toivomukset jos itse tuollaiseen ajokouluun osallistuisit mitä toivoisit siellä olevan.
Kohderyhmänä ajokoululla sellaiset pyöräilyn harrastajat, joilla on kuntoajoon vaadittava kalusto jo olemassa ja jotka ovat yksin tai kaverin kanssa ajelleet jotain lenkkejä, mutteivät välttämättä vielä yli satasta ja joilla ehkä on epävarmuus omista kyvyistään pystyykö tuon 100 km edes ajamaan.

Mukana oli mm. luennoitsijoina hyvinkin asiantuntevaa väkeä. Osallistujilta kysyttiin palaute joka kurssin jälkeen. Osallistujia oli eri vuosina noin 12 - 25 henkilöä. Parasta hommassa oli vilkas kokemusten vaihto paitsi juoksusta myös muusta liikunnasta ja vähän kaikesta muustakin. Tällaisiin kouluihin kuitenkin tulee jollakin tavalla samanhenkistä, liikuntamyönteistä porukkaa ja kokemustausta on positiivisessa mielessä hyvin kirjava. Vaikeinta on laaja ero suorituskyvyssä eli esim. yhteislenkkien vauhdit. Itse pidin kokemusta vetäjän hommasta hyvin positiivisena. Kyse ei ole siitä, etteikö ihmiset osaisi juosta ja etteikö tietoa saisi myös muuten hankkittua. Porukassa on vain kiva vaihtaa ajatauksia ja siitä saa mukavasti tsemppausapua ja tällaisessa koulun aloituksessa on mahdollisuus haalia kasaan kerralla kasaan isompi aloittelevien porukka. Lisäksi voidaan tähdätä yhdessä johonkin massatapahtumaan.
Comment