PDA

Näytä tavallinen näkymä : Crown race -asennus, millä menetelmällä?

Nopea
27.10.2013, 16.09
Onko kokemusta millä menetelmällä asennus onnistuisi mahdollisimman pienin vaurioin? Tässä tapauksessa sekä crown race seat (haarukassa) että itse crown race on alumiinia. Ohjainlaakeri on Cane Creek Forty.

Onnistuin taannoin menestyksekkäästi asentamaan alumiinisen crown racen teräshaarukkaan puukapula+vasara -menetelmällä (naputtelemalla puukapulalle crown racen ympäriltä). Yritin äsken samaa ja lopputulos on seuraava.

http://figmx.ilmainenwebhotelli.com/crownrace.jpg

Ongelma on se, että crown race itse ja tiiviste varsinkin ei kestä kovin voimakasta käsittelyä.

Useamalla ulkolaisella keskustelupalstalla on ehdotettu sopivan halkaisijan omaavaa viemäriputkea asennustyökaluksi, ongelma lienee se että halkaisijan pitää olla juuri oikea.

Olen yhden crown racen tuhonnut metallisella crown race -asennustyökalulla. Ei ollut Park Toolin, muistaakseni Cycluksen. Se jätti syvät urat crown raceen laakeripintaan. Ehkä jos asennustyökalu olisi juuri oikean kokoinen, niin vahinkoa ei syntyisi.

Iglumies
27.10.2013, 16.19
Lämmitä tuo rinkula ja jäähdytä kaulaputki, niin saattaa upota helposti.
Tässä tapauksessa pienet naarmut ei kovin vaarallisia ole, kun kontaktia ottaa vain konelaakerin sisäkehä, eikä kuulat.
Vesihiomapaperia ja vaseliiniakin kannattaa käyttää.

duris
27.10.2013, 16.31
Kannattaa kokeilla imurinputkea. Oman imurini putki oli tuohon tarkoitukseen täydellinen.

Marsusram
27.10.2013, 16.42
Kannattaa kokeilla imurinputkea. Oman imurini putki oli tuohon tarkoitukseen täydellinen.
Kas, sama täällä. Sopii 1 1/8 laakereille hyvin ja naputtelupinta on pehmeämpi kuin laakeri. Isommat koot tuntuvan menevän helpommin muillakin konsteilla.

Kemizti
27.10.2013, 16.48
Ja kuten joskus jo johonkin muuhun vastaavaan topikkiin vastasin; Jos kyseessä ei ole irtokuulalaakeri, niin poikki vaan rautasahalla, ei haittaa konelaakerin kanssa mitään ja asennus on plops vuan..

arctic biker
27.10.2013, 17.10
Itte asiassa ainakin Tangella joku on lukenut foorumia ja Kemiztiä. Alakooli oli valmiiksi katkaistu! Hämmästytti että kooli oli alumiinia.

Nufan
27.10.2013, 17.16
Tai käyttää jotain vanhaa laakeria, jota takoo jollain putkella tai vastaavalla.

kolistelija
27.10.2013, 17.21
Ihan hiustenkuivaajalla lämmittämällä on aina hulahtanut paikalleen kuin tyhjää vaan. Haarukan voi myös vaikka jättää vaikka ulos viilenemään hetkeksi ennen rinkulan paikalleen laittamista, arkkupakastimessa viilentämällä mennee jo vähän kuin sellaisessa rinkulapelissä jossa heitetään renkaita sellaisten pienten tolppien päälle.

usko juntunen
27.10.2013, 18.45
...
Olen yhden crown racen tuhonnut metallisella crown race -asennustyökalulla. Ei ollut Park Toolin, muistaakseni Cycluksen. Se jätti syvät urat crown raceen laakeripintaan. Ehkä jos asennustyökalu olisi juuri oikean kokoinen, niin vahinkoa ei syntyisi.
Oikea työkalu säästää monelta harmilta. Tässä eräs tsi-sovellus.
https://picasaweb.google.com/108037142476657975777/KaulaputkenGiljotiini2011?authkey=Gv1sRgCP2bs_uHhq LoKQ#