PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ibis Ripley 29

Portti
02.10.2013, 21.57
Onkos palstalla jo muita Ibis Ripleyn omistajia? Minkälaisia kokemuksia on pyörästä?

Itselläni on nyt parisen kuukautta eli elokuun alusta saakka ollut XL-kokoinen Ripley 29 ja ajokilometrejä on kertynyt jo jonkin verran, joten tässä hieman kokemuksia pyörästä. Pyörä näyttää tältä:

http://www.pertti.com/mtb/Ripley/800_Ibis_Ripley_29_01.JPG

Taustaksi kerrottakoon, että minulla on viisi viimeistä vuotta ollut Ibis Mojo SL, sitä ennen Rocky Mountain ETS-X ja sitä ennen Rotwildin single-pivot-täysjousto. Muista kaksysipyöristä kuin tuosta Ripleystä ei ole kokemuksia. Minun ajelut tapahtuvat pääosin Lahden seudun teknisillä poluilla. Pururatoja ja hiekkateitä käytetään vain välttämättömiin siirtymiin, kivikossa ja juurakossa on mukavampaa.

Pääkomponentit minun Ripleyssäni ovat:
- Keula: RockShox Revelation RCT3 140
- Voimansiirto: SRAM XX1
- Jarrut: Magura MT8
- Kiekot: Roval Control SL29 Carbon

Tarkempi osalista punnittuine painoineen viestin lopussa.

Ennen kuin ostin Ripleyn niin minua hieman huoletti se, että tuntuisiko kaksysi kankealta paikallisilla kapeilla ahtailla poluilla, mutta heti alussa kävi selväksi, että tuo pelko oli turha. Ripley on taipunut yllättävän notkeasti ahtaisiin paikkoihin, jotenkin tuntuu että pyörässä on hyvä balanssi taiteilupaikoissa. Toinen etukäteispelko oli se, että Mojoa 20 mm lyhyempi joustomatka takana olisi liian vähän vaikka kyseessä onkin kaksysi. Noh, Ripleyllä on tullut ajettua jo useampi sellainen paikka, joita en ollut ikinä selvittänyt Mojolla.

Sekä Mojossa, että Ripleyssä oleva DW-link jousitus toimii minun makuuni erinomaisesti. Jousitus on herkkä, mutta silti tehokas. Ripleyn jousitus on Mojoon verrattuna viritetty enemmän tuohon tehokkuuspäähän, mutta herkkyyttä löytyy silti mainiosti. Ripley tuntuu nopealta ja silti sillä selvittää teknisemmätkin pätkän hyvin.

Huonot puolet? Hmmm...vaikea sanoa...noh ehkä tuo paino kun XL-kokoinen runko+iskari painoi 2.678 g eli parisataa grammaa enemmän kuin Mojo SL. Koko pyörän laskennallinen paino polkimineen on 11,6 kg mikä on n. 800 g enemmän kuin Mojoni oli viime aikoina. Pari sataa grammaa lisäpainoa tulee tuosta rungosta, saman verran keulasta ja melkein 400 g hissitolpasta.

Entäpä ongelmia. Yksi. Pyörästä on kuulunut jotain nitinää jousituksen painuessa ja sen syytä on etsitty useasta paikasta. Nyt nitinä on hävinnyt, saa nähdä tuleeko takaisin.

Pari lisäkuvaa ja tarkempi osalista alla.

http://www.pertti.com/mtb/Ripley/800_Ibis_Ripley_29_02.JPG
http://www.pertti.com/mtb/Ripley/800_Ibis_Ripley_29_03.JPG

Frame: Ibis Ripley 29 XL - 2678 g
Rear shock: Fox Float CTD Boost Valve with Trail Adjust 184*44 - incl. in the frame weight
Fork: Rock Shox Revelation RCT3 29" Solo Air Tapered - 1851 g
Front wheel:Roval Control SL 29 Carbon - 685 g
Rear wheel: Roval Control SL 29 Carbon - 874 g
Front tyre: Schwalbe Nobby Nic 29 2.35 Snake Skin (+ inner tube) - 909 g
Rear tyre: Schwalbe Rocket Ron 29*2,25 Snake Skin (+ inner tube) - 736 g
Disc brake, front: Magura MT8 PM 180 mm - 365 g
Disc brake, rear: Magura MT8 PM 160 mm - 310 g
Shifter: SRAM XX1 Trigger Shifter 2013 - 119 g
Front derailleur: N/A - 0 g
Rear derailleur: SRAM XX1 Long Cage 2013 - 242 g
Cranks: SRAM XX1 GXP 175 mm 168 mm Q-factor - 572 g
Bottom bracket: Truvativ Pressfit GXP BB92 - 90 g
Chains: SRAM XX1 Powerchain HollowPin 11 speed 2013 - 253 g
Cassette: SRAM XX1 (XG-1199) 11 spd 11-42 2013 - 270 g
Handlebar: Syntace Vector Lowrider Carbon 31,8 740 mm 12 deg - 214 g
Headset: Cane Creek 40: ZS44 1 1/8" top/EC49/40 Traditional 1.5" bottom - 136 g
Stem: Syntace F109 31,8 mm 75mm*17 deg - 104 g
Grips: Extralite Ultra - 18 g
Saddle: Selle Italia SLR XC - 180 g
Seatpost: Rock Shox Reverb 31.6*42.0 mm 125 mm left - 596 g
Pedals: Crank Brothers Egg Beater 3 - 285 g
Misc small parts (estimate + actual weights) - 110 g
Total 11606 g

MRa
02.10.2013, 22.08
Mitään kokemusta ei oo Ibis:stä, mutta kauhiasti sulla avaruudettimia...

HuhtisMTB
02.10.2013, 22.27
On se hieno!!

Ja on kunnioitettava paino 29 trailipyörälle! :)

zort
02.10.2013, 22.37
Hyvältä näyttää iibis!

JiiPee
02.10.2013, 23.18
Huonot puolet? Hmmm...vaikea sanoa...noh ehkä tuo paino kun XL-kokoinen runko+iskari painoi 2.678 g eli parisataa grammaa enemmän kuin Mojo SL. Koko pyörän laskennallinen paino polkimineen on 11,6 kg mikä on n. 800 g enemmän kuin Mojoni oli viime aikoina. Pari sataa grammaa lisäpainoa tulee tuosta rungosta, saman verran keulasta ja melkein 400 g hissitolpasta.

No onhan toi ihan helvetin painava rohjo, mutta minkäs teet noi hirvirungot tuppaa aina painamaan. Koita kestää. Saako olla utelias paljonko on ohjastajalla pituutta noinniinkuin lippa suorana?

Portti
02.10.2013, 23.32
JiiPee:

Kuskilla pituutta 191 cm, pitkät jalat ja lyhyet kädet.

MRa:

Spaziereja pitää olla, että tällainen pitkä vanha herra voi ajella arvokkaasti selkä suorana.

Takamisakari
03.10.2013, 10.46
Saako tiedustella minkälaisissa hintaluokissa tällainen laite pyörii? Tai mistä näitä ostellaan? Itsellä kaksysi etsinnässä ja kriteerit täyttyisivät komeasti ("alle 12kg/yli 120mm tai jotain tollasta) mutta taitaa joutua lonpakkoa raottamaan jonkun verran?

crcm
03.10.2013, 11.53
Carbonaaraa ja XX1:tä sen verran lahjakkaasti että villi veikkaukseni on 5k+ €.

Antti_S
03.10.2013, 12.00
Entäpä ongelmia. Yksi. Pyörästä on kuulunut jotain nitinää jousituksen painuessa ja sen syytä on etsitty useasta paikasta. Nyt nitinä on hävinnyt, saa nähdä tuleeko takaisin.

XX1 vaihtaja.... ei sitä muualta tartte ettiä. :)

nure
03.10.2013, 15.51
Mä olen aina luullut että vanhat herrat ajaa 130 millin kannattimella maaten ;-)

Portti
03.10.2013, 18.26
Mistäkö saa ja mitä maksaa.

Suomen Ibis-maahantuoja on LSVesamaa:

http://www.lsvesamaa.fi/etusivu/

Oman Mojoni ostin aikanaan Vesamaan kautta jolloin hinta oli kilpailukykyinen muuhun EU-alueeseen verrattuna ja palvelu myös hyvällä tasolla. Kun kyselin Ripley-runkoa heti sen ensiesittelyn jälkeen niin Vesamaan hintapolitiikka oli hieman hakusessa. Kannattaa kuitenkin kysellä sieltä tarjousta tämän hetken hinnasta.

Oman Ripleyni ostin Saksasta Exklusiv-Bikesta. Pikkupulju, hyvä palvelu ja hinnoissakin tinkivaraa. Samasta paikasta on tullut Suomeen ainakin pari muuta Ibis-runkoa aiemmin.

http://www.exklusiv-bikes.de/

Hinnat:

LSVesamaan sivuilta en pikavilkaisulla löytänyt Ripleyn virallisia Suomi-hintoja. Saksassa ovh:t ovat:

- Runko + iskari = 2.898 eur
- Kokonaiset pyörät:
* Special Blend = 3.998 eur
* XT-Kit = 5.598 eur
* XTR-Kit = 6.948 eur
* X01-Kit = 5.598 eur
* XX1-Kit = 6.948 eur

Hinnat Saksan maahantuojan Tri-Cyclesin sivuilta:

http://www.tri-cycles.de/ibis/ripley.php

Mitä tuo oma pyörä sitten maksoi. Kuten crcm arvelikin, niin 5+ jotain teur. Ja niitä plussia enemmän kuin yksi.

Portti
03.10.2013, 18.28
XX1 vaihtaja.... ei sitä muualta tartte ettiä. :)

Kyllä on tarvinnut ja on etsittykin. Ei nimittäin tässä tapauksessa XX1-vaihtaja paljastunut äänen aiheuttajaksi.

slow
03.10.2013, 20.46
Onhan komea.

Minkälainen kiipeämistuntuma on Mojoon verrattuna?

Aki Korpela
03.10.2013, 22.45
Eikös tällaisessa unelmapyörässä pitäisi pikimmiten hankkiutua eroon sisureista? :)

Portti
03.10.2013, 22.48
...Minkälainen kiipeämistuntuma on Mojoon verrattuna?

Ehkä hieman yllättäen suuremmat erot Mojoon verrattuna ovat jossain muualla kuin kiipeämisessä. Kiipeämistuntuma on hyvin samanlainen. Ne paikat, jotka olen ensimmäistä kertaa selvittänyt nollilla Ripleyllä ovat olleet teknisiä juurakko/kivikkopätkiä eikä niistä yksikään ole ollut ylämäkipätkä. Myös teknisissä alamäissä Ripley tuntuu varmemmalta peliltä vaikka ei hissitolppaa käyttäisikään (Mojossani ei siis ollut sellaista). Lisäksi Ripley tuntuu hemmetin nopealta vehkeeltä. Ei paha.

Portti
03.10.2013, 23.06
Eikös tällaisessa unelmapyörässä pitäisi pikimmiten hankkiutua eroon sisureista? :)

Periaatteessa kyllä. Kunhan joku vaan tulisi laittamaan nuo varaston hyllylle saakka tiensä löytäneet litkut niiden tilalle. Itse olen liian laiska.

slow
04.10.2013, 00.33
^^ Tuokaan viesti ei varsinaisesti parantanut pyöräkuumetta.

Takamisakari
04.10.2013, 09.44
No juu ei! OT: pyöräkuumeen voi helposti rinnastaa mm. Autokuumeeseen joka tunnetusti ei parane aspiriinilla..

Ansis
04.10.2013, 10.43
Täytyy sanoa, että makean näköinen laite. Ei ole enää Ripleyssä rungossa sitä Ibiksistä tuttua pientä liitoskohtaa siinä alaputken ja vaakaputken välissä (mielestäni paremman näköinen noin)

Itse pitkään väänsin kättä itseni kanssa, etä kumpi laitetaan tulemaan Ibis Ripley vai Santa Cruz Tallboy LTc. Päädyin jälkimmäiseen ja ainoastaan kahdesta syystä. Vähän enemmän joustoa ja toinen syy miksi niin se että edellinenkin laite oli SC. Jotenkin tuttu ja turvallinen valinta.

Portti
04.10.2013, 10.46
Se unohtui vielä mainita ajotuntumista että suurin piirtein ainoa tilanne, jossa Ripley on tuntunut karkeammalta/epämukavammalta kuin Mojo on tekniset alamäet, joissa isokokoista kivikkoa/juurakkoa ja joissa vauhtia on vähintään kohtuullisesti. Niissä perä ei ole yhtä mukava kuin Mojossa. Ehkä tuo on sitä tehokkuus-mukavuus-akselin tehokkuuspään korostumista Ripleyssä ja/tai lyhyemmän joustomatkan aiheuttamaa epämukavuutta. Nuokin mäet pystyy silti ajamaan jopa paremmin kuin Mojolla. Meno noissa ei siis ole yhtä mukavaa kuin Mojolla, mutta ehkä nopeampaa.

Jooseppi
04.10.2013, 10.50
No joo, itsellä napsahti nalli pyöräkuumeen jälkiseuraamuksena.. Hieno peli on! Näyttää pikkaisen erilaiselle kuin aikaisemmat ibikset?

Ja sitten asiaa: Millainen tuo uusi Revelation RCT3 on ajaa jos vertaa vaikka aikaisemmassa ibiksessäsi olleeseen keulaan? Itsellä on vahvimpana vaihtoehtona uudeksi keulaksi tuo revelation, tosin 650b ja 150 millisenä versiona. En vaan ole päässyt missään sitä testaamaan.

LeffeRuby
04.10.2013, 11.04

Morjesta vaan, en pahemmin kirjoittele foorumilla, mutta mulkoilen taustalla sitäkin sujuvammin... Koska niin monet kerrat täältä kuitenkin apuja löytänyt, niin yritetään ainakin jeesata.

Enkä myöskään kestä mitään ylimääräistä äänimaailmaa fillarissa joten, tunnen sen tuskan jos/kun ei löydy selkeää syytä helposti ainakaan mutta, törmäsin tähän videoon kun, etsiskelin omaan Mojoon iskaria The Bike Company sivuilla.

Jos tästä mitään apua olisi...

http://www.bikeco.com/fly.aspx?layout=events&cid=347

Ps. Hieno Ripley kyl on... Itsekin uskaltauduin tilaamaan Mojoni täältä löytyvän Ibis ketjun ansiosta Exklusiv-Bikesta, tarjous oli ylivoimaisesti paras..

Portti
04.10.2013, 12.03
...Millainen tuo uusi Revelation RCT3 on ajaa jos vertaa vaikka aikaisemmassa ibiksessäsi olleeseen keulaan? ...

Mojossa oli viime vuodet DT Swiss EXC 150 vm. 2009 ja sitä ennen Fox 32 Talas RLC 140. Tuo DT Swissin keula oli erittäin herkkä minkä ansiosta se oli nopeissa pienissä joustoliikkeissä erittäin hyvä. Toisaalta DT oli hyvin lineaarinen minkä seurauksena keula oli esim. jyrkissä teknisissä alamäissä joskus turhan alhaalla.

Revelation RCT3 ei ole nopeissa pateissa yhtä herkkä kuin tuo DT, mutta toisaalta progressiivisyys on ollut minun makuuni passeli. Pohjaamisia ei ole tapahtunut vaikka keula on suhteellisen herkkä. Jos yhdellä sanalla kuvaisilisi Revelationia niin se olisi minusta huomaamaton. Kerran kun on keulan säätänyt kohdilleen niin siihen ei ole sen jälkeen tarvinnut kiinnittää huomiota ajossa. Siis toimii eleettömästi eikä aiheuta yllätyksiä.

Säätöjen osalta Rokkarin painesuositus minun painoiselle kuskille olisi n. 115 psi, jolla sagia ei ollut juuri yhtään. Minä olenkin ajellut 80 psi paineilla, joilla sagi asettuu sopivaksi ja keula tuntuu muutenkin passelilta.

Esim. uusimpiin Foxin keuloihin en osaa verrata kun ei ole viimeisimmistä vuosimalleista kokemusta.

Portti
04.10.2013, 12.17
... Jos tästä mitään apua olisi...

http://www.bikeco.com/fly.aspx?layout=events&cid=347...

Tänks. Tuosta videota olin nähnyt lyhyen ennakkopätkän, mutta en koko videota. Täytyy paremmalla ajalla katsoa läpi vaikkakin äänet ovat toivottavasti jo historiaa.

Nitinän suhteen tilanne on se, että pyörästä on käyty useita potentiaalisia äänen lähteitä läpi kuten XX1-takavaihtaja, kampien kireys, eturattaan kiinnityspultit, hissitolppa, polkimet jne.. Joitain paikkoja on rasvattu uudelleen kuten taka-akseli ja taka-iskarin ylä- ja alakiinnitykset. Ibis itse arveli potentiaaliseksi syyksi takaiskarin alapään kiinnityspulttia kun jollain muullakin oli ollut samaa ongelmaa. Kun sen rasvaus ei auttanut niin Ibis lähetti uuden pultin siltä varalta, että alkuperäinen olisi ollut liian pitkä.

Viimeisin temppu mitä tehtiin oli XX1-kampien spiderien kiinnityspulttien kiristys/uudelleen kiinnittäminen. Tämä sen jälkeen kun kaverillani oli omassa pyörässään ilmennyt XX1-sarjaan siirtymisen jälkeen nitinää, joka oli poistunut vastaavalla toimenpiteellä.

Äänet ovat nyt lähes täysin hävinneet, mutta ne vähenivät hieman muutenkin kylmien kelien myötä, joten joutunee odottamaan ensi kevättä ja kelien lämpenemistä ennen lopullisen tuomion antamista.

zort
04.10.2013, 13.32
Satula? Vois luulla että satulasta lähtevä nitinä on helppo paikallistaa mutta eipä välttämättä olekkaan. Mulla oli äänekäs nitinäsatula toissakeväänä mutta ei sitä ääntä ihan aluksi osannut epäillä satulasta kuuluvaksi. Noi fillarien rungothan tuppaa olemaan sellaisia soittimia että ne äänet tuntuu kuuluvan milloin mistäkin.

Jooseppi
04.10.2013, 14.00
Kiitos Portti palautteesta. Laitetaan harkintaan tuo Revelation kerta on noin hyvästi pelannut. Eikä ole pahan painoinenkaan..

Nuo nitinät on ikäviä. Yksi syy sille, miksi taloon tulee suht simppelillä rakenteella varustettu pyörä, on just tuo nitinöimättömyyden/huoltovapauden tavoittelu.

sianluca
05.10.2013, 07.38
Uudessa Bike-lehdessä (saksalaisessa) on muuten testissä....

Portti
10.10.2013, 09.20
Uudessa Bike-lehdessä (saksalaisessa) on muuten testissä....

Juu, saksalaisten Bike-lehdessä nro 10/2013 ja myös saman maan Mountain Bike-lehden numerossa 10/2013 on Ripley testissä. Molemmissa arvosana Sehr Gut.

Minä voisin muuten jossain vaiheessa myydä tuon Revelationin (29" 140 mm RCT3) pois Ripleyn keulilta kun Ibis suosittelee pyörään normi-offsetistä poikkeavaa keulaa ja haluaisin kokeilla onko eri offsetillä mitään havaittavaa vaikutusta ajettavuuteen. Tuo ei-suositellulla 46 mm offsetillä varustettu Revelation tuli tilattua jo ennenkuin Ripleyn tarkemmat speksit oli julkaistu. Revelationia ei saa suositellulla 51 mm offsetillä, mutta uutta RS Pikea saa ja sitä voisi kokeilla.

Leku
12.11.2013, 10.51
Tietääkös Portti mitä tarkoittaa kolmois-Lutz?

Eilen oli niin sopiva päivämäärä, että tilasin oitis rullan kopteriteippiä (http://frameskin.com.au/product.php?id_product=285).

Leku
03.12.2013, 09.59
Jatkot Mojo-ketjusta (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?29690-Ibis-Mojo-Mojo-SL/page61).

No se oli retorinen kysymys, joten vastaan ite: kolmois-Lutz on sitä, että olen tilannut jo kolme Ibistä Lutzilta. Siitä saa erikoisalppijääkäripapukaijamerkin hihaan.
Toistaiseksi vasta teipit on saapuneet. Runko, ohjainleekeri ja jarrut on tilattu ja toinen LEV on jo entuudestaan. Loput osat voivat vielä vaihtua moneen kertaan, ennen kuin päädytään takaisin lähtötilanteeseen?

Alustavasti tosta mun Ripliistä uhkaa tulla tylsä toisinto Gatesin ns. runsaan kokoisesta hevoisesta. Saman värinen ja kaikkea. Keula tullee kummiskin olemaan kokomusta Pike ja kiekot... jotkut mustat ja ~suunnilleen pyöreät.

Kahvitunti iski.

Portti
04.12.2013, 09.22
... Runko, ohjainleekeri ja jarrut on tilattu ja toinen LEV on jo entuudestaan. Loput osat voivat vielä vaihtua moneen kertaan, ennen kuin päädytään takaisin lähtötilanteeseen?

Alustavasti tosta mun Ripliistä uhkaa tulla tylsä toisinto Gatesin ns. runsaan kokoisesta hevoisesta. Saman värinen ja kaikkea. Keula tullee kummiskin olemaan kokomusta Pike ja kiekot... jotkut mustat ja ~suunnilleen pyöreät....

Ei se välttämättä huono asia ole, jos sinun Ripleystäsi tulee osittainen toisinto minun pelistäni, toimiva kombinaatio tuo on ollut. Tosin onhan tuohon tulossa erilaiset kiekot, jarrut ja keula eli eroja on pääkomponenteissakin. Pike on kyllä itselläkin vahvasti ajatuksissa vaihtaa alle jossain vaiheessa. Onko XX1-voimansiirto jo miten lukkoon lyöty vai mietitkö siihen vielä vaihtoehtoja (onko sellaisia?)?

Mikä on ennustettu rungon saapumisaika? Tuleeko runko Foxin vai X-Fusionin iskarilla?

Leku
04.12.2013, 11.34
En ole kysellyt nyt sen tarkempaa toimitusaikaa rungolle, alustavasti 4 vkoa heitettiin lonkalta. Kohta pettää hermo ja vois kysäistä. Helvetti kun hätäilin tilauksen kanssa, kohta voipi olla asian suhteen jotain uutisia...

Tulee Foksin iskarilla, siitä(kin) Fillariosa leiponee hyvän, jos/kun aihetta on? Täähän on muuten kokolailla hatusta arvattu ostos, kun koko 29":lla ajanut kuin ihan pikaisia parkkispyörityksiä. Ajattelin vaan tarvitsevani HD:n seuraksi jonkun vähän kevytsoutuisemmankin fillarin ja 275 HD-R on vähän turhan samanlainen kuin toi HD, etenkin kun HD:een saa viritysosana uuden 275 takahaarukan?

XX1 on oikeastaan lukossa. Onhan siinä paljon ärsyttäviäkin seikkoja, kuten vaihdeliipaisimen XTR:ää huonompi toiminta (puuttuu toinen liipaisusuunta), mutta erinomainen settihän se silti on.

Kiekot on, eikun oli, auki tossa vielä ennen klo 09, jolloin Samu soitti ja ilmotti mun tarvitsevan Envet. No ei siinä sitten vissiin auta mikään. Teipeillä voi vähän kokonaisuuden ulkonäköä säätää, joko mustat tai sitten siniset ääriviivat tyyliin SC:n pyörissä nähdyt. Annas kun mietin...mustat siis. Ei toi nyt noilla valkoisilla vakioillakaan umpikarmia ole?
http://www.bicimag.com/wp-content/uploads/2013/05/DF10-BICIMAG-Ibis-Ripley-29-2013.jpg

Laitoitko muuten kevyellä laakerilukitteella keskiölaakerin paikoilleen, vai rasvalla? Vähän epäilyttää tommoset pressfit-keskiöt, mutta kai ne ~tietää Ibiksellä mitä ne tekee... Jopa ton Mojo SL:n aluksi varsin hämärältä vaikuttanut ohjainleekerikeksintö on ollut täysin viaton tämän minkälie 6 vuotta. Sen nyt tietää, että virallinen ohjeistus sanoo taatusti, että pelkkää rasvaa, koska muuten joku liimaa laakerin runkoon niin tiukalla liimalla, ettei se lähde enää ikinä irti. Runko tietty pitää purkaa heti uutena, liimata elmukelmut pintaan ja täyttää linkun laakerit rasvalla.

"Voi elämä tätä teippaajan riemua!"
-Tuleva Hra Tohtori Wunderbaum

Tmh
04.12.2013, 14.26
Tuoltahan noita Enven tarroja voi hommata vaikka joka päivälle omat värit:
http://www.slikgraphics.com/collections/enve

Portti
04.12.2013, 17.46
Leku:

Ripley sopii varmastikin hyvin HD:n kaveriksi ja ainakin itse pääsin hyvin nopeasti sinuiksi Ripleyn kanssa Mojo SL:n jälkeen. Ripley on nopea ja pätevä peli, uskon että sinäkin tykkäät.

Kiekkojen tarrojen värin osalta itse saattaisin kallistua mustaan stealth-lookiin. Sinisen värin pitäisi minusta mennä hyvin lähelle rungon sinistä väriä näyttääkseen tyylikkäältä. Minkälainen lienee Enven sininen väri?

Keskiölaakerin kiinnitykseen liittyen: keskustelimme mekaanikkoni (joka siis kasasi pyörän) kanssa myös jämymmästä kiinnitystavasta, mutta sovittiin että lähdetään alkuun ilman mitään kommervenkkejä liikenteeseen ja katsotaan miten hyvin pysyy paikoillaan.

SRAMin/XX1:n liipasinsuuntien osalta itse en ole enää kaivannut molempiin suuntiin toimivaa toista liipaisinta muutamaan vuoteen. Silloin kun SRAMilta tuli aikoinaan nuo peukalolla toimivat vivut, niin opettelin niiden käytön ja olen käyttänyt sitä vaihtamistekniikkaa myös Shimanon vivuilla tämän jälkeen. Minä tykkään siitä, että etusormi jää vapaasti jarrutuskäyttöön ja peukalolla hoidetaan vaihtamiset.

Muistahan punnita runko sitten kun se saapuu, niin saadaan vertailupainoja. L-kokoko sieltä on tulossa?

Leku
04.12.2013, 18.13
Joo sininen L. Hui saatana, nyt vasta tajusin, että siitähän tulee lähes Okolas Nijolan Sinisen Oinaan (RIP) lajitoveri. Ainakin väriltänsä.

Leku
30.12.2013, 15.34
http://www.justridingalong.com/media/catalog/product/cache/1/small_image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/9/3/9318673586_0ced9d8f9a_b.jpg

Meinas räikeys lähtä käsist, nii piti äkkii tilata Classic Torchit eteen & taakse. CC110 ohjainleekerinkin kanssa tuli jotain viivästystä. Runkokin on tosin vielä Saksassa, eli ei hätäillä.

Portti
03.01.2014, 09.32
...Meinas räikeys lähtä käsist, nii piti äkkii tilata Classic Torchit eteen & taakse...

Enven kehät kuitenkin edelleen tulossa kiekkoihin? Mitenkäs tuo keula, mikä versio Pikestä? Viitsisitkö punnita keulaa kun saat sen itsellesi? Rungon painokin kiinnostaisi niin saisi vertailukohtaa omaan XL-koon painoon.

Leku
03.01.2014, 09.48
Khyyl Enveille. Signaturessa kuulemma on AM:t hyllyssä, tai ainakin oli vielä vähän aikaa sitten. Noissa alkupään Torcheissa oli takanavassa jotain ongelmia, mutta nää uusimmat pitäisi olla ok.

Sekä navat että runko ovat näköjään molemmat UPS / DHL kyydissä, eli kai ne ensi viikolla on sitten puntaroitavina. Toi ohjainlaakeri nyt vaan vastustaa, kai se pitää tilata jostain muualta.

Edit: Kiekot olikin jo kasattu DT240 navoille, joten menikin napavalinta uusiksi. No samase. Ohjainlaakeriakaan saaneet saksalaiset yli kuukaudessa hankittua, joten jostain muualta jotkut sitten. Tiedä vaikka tulisi joku King kokeeksi pitkästä aikaa.

Ei oo helppoo.

Leku
10.01.2014, 09.18
Satulatolpan clamppi mukana. XL siis näillä sinisillä rungoilla 157g painavampi.
http://pic.useful.fi/1deb6efd1066d9273b3cdf367838baff.jpg

Leku
15.01.2014, 18.15
Front wheel:Roval Control SL 29 Carbon - 685 g
Rear wheel: Roval Control SL 29 Carbon - 874 g

Kaikki haluavat henkeään pidätellen kuulla paljonko kiekot painavat. Ei se mitään, kerron silti. Enven 29" AM kehät ja DT 240 navat, etukiekko 670g ja takakiekko 850g. Ei ole ihan heppoisen oloiset kapistukset nämä.
Pitäis vaan jollain konstilla raapia noi vakiot teipit irti ja laittaa tuningteipit tilalle.

Portti
15.01.2014, 22.56
Satulatolpan clamppi mukana. XL siis näillä sinisillä rungoilla 157g painavampi...2.521 g...

Yllättävän paljon kevyempi kuin minulla. Mojo SL:ssä yhden runkokoon painoero oli luokkaa 70 g. Minun punnituksessa rungossa oli kiinni myös Lizard Skin, joka painanee n. 25 g eli tämä huomioiden painoero n. 130 g. Ihan kohtuullisen kevyt yksilö sinulla.

Kaikki haluavat henkeään pidätellen kuulla paljonko kiekot painavat. Ei se mitään, kerron silti. Enven 29" AM kehät ja DT 240 navat, etukiekko 670g ja takakiekko 850g. Ei ole ihan heppoisen oloiset kapistukset nämä....

Epäilemättä painoon nähden jämyt kiekot. Nuo omat Rovalitkin ovat mukavan jämäkän tuntuiset ja veikkaanpa, että Envet ovat vielä aika monta napsausta jämäkämmät. Noihin minun kiekkojen painoon sisältyi takana Maxle Lite -akseli (73 g) eli ilman sitä painot olivat:
- Etukiekko: 685 g
- Takakiekko: 801 g

Leku
15.01.2014, 23.13
Omituinen juttu, kun sulla on toi takakiekko nuin keviä, mutta etukiekko taas raskas? Eikö tossa takana ole kummiskin noi DT: n sisuskalut? No, en tiiä vai mitehän se oli.

Riivin jo kummiskin noi perusteipit pois ja liimailin uudet viritysmallit tilalle. Tuli keviämmän näköiset ja kevennyksen tunsi ihan kädessäkin. Kiveniskuteipitkin onnistu muuten hyvin liimata runkoon, paitsi toi yksi pala, minkä liimasin kännipäissäni. Aikalailla helpompaa toi homma, kunhan vaan lutraa kunnolla. Ei kaljaa kummiskaan vaan saippuavettä.

Portti
15.01.2014, 23.33
Omituinen juttu, kun sulla on toi takakiekko nuin keviä, mutta etukiekko taas raskas? Eikö tossa takana ole kummiskin noi DT: n sisuskalut? No, en tiiä vai mitehän se oli....

Nämä ovat mystisiä asioita. Joo, takanavassa minun Rovaleissa on DT 240s:n sisuskalut. Etunapa on joku Rovalin/Spessun oma/ostettu kötöstys.

Leku
16.01.2014, 08.54
Tommoset noi on. Omaan silmään vähän rauhallisemmat kuin kokovalkoiset logot/teipit.
http://pic.useful.fi/423e4b1da79867735ebfad1c3db248ce.jpg

Leku
17.01.2014, 11.55
Kyäpä kesti tässäkin kaauan.
http://pic.useful.fi/85ca3988f8ef507040484db9d6be439b.png

Oz
17.01.2014, 14.04
Ettei nyt mene ihan keskinäisen kehumisen kerhoksi, niin "ONPA HIENO OHJUSLAAKERI!"

slow
17.01.2014, 17.57
Arvostan myös kiekkojen ulkonäköä.

Mistä tilasit?

Leku
17.01.2014, 18.31
Signaturestahan miä palikkani yleensä ostan. Teipit tilasin slikgraphiksilta. Tossahan oli vakiona noi ylempänä sinisessä ripliissä näkyvät kokovalkiat teipit.

Exluossa
17.01.2014, 18.50
Envet on kyllä bling bling! Noista painoista sen verran, että millä puntarilla punnittu? nekin voi heittää jonkinverran.

SuccessFactor
18.01.2014, 20.57
. Runko tietty pitää purkaa heti uutena, liimata elmukelmut pintaan ja täyttää linkun laakerit rasvalla.

Tuanoinniin halpishiilaritäpäriä tässä askarrellessa tiedustelisin mikä tämä elmukelmujuttu on? Lisäsuojausta taktisiin kohtiin vai joka paikkaan? Kui pysyy ajossa paikallaan? (ja eikö se ikävästi heijastele valokuvissa?)

Leku
18.01.2014, 21.23
Pyörittelen koko rullallisen putkiosien ympärille, siitähän saa sitten sateen alkaessa ittellensä kätevästi sadetakin ja jos tarttee eväsleipiä paketoida tai jotain, niin onhan se nyt helvetin kätevää, että on kelmua heti käsillä. :cool:

SuccessFactor
18.01.2014, 22.26
Pyörittelen koko rullallisen putkiosien ympärille, siitähän saa sitten sateen alkaessa ittellensä kätevästi sadetakin ja jos tarttee eväsleipiä paketoida tai jotain, niin onhan se nyt helvetin kätevää, että on kelmua heti käsillä. :cool:

Kiitos asiallisesta vastauksesta :)

Leku
18.01.2014, 22.30
Frameskin.com tietää lisää.

Exluossa
18.01.2014, 22.36
Ja jos kiinnostaa ite askarrella saksilla niin mm. Etolasta saa 3M kiveniskuteippiä rullatavarana.

SuccessFactor
18.01.2014, 22.46
Kiitos vastauksista. FWIW, en trollannut vaan hetken luulin ihan oikeasti että tavis elmukelmusta olisi apua..
edit: tilaus lähti Frameskinille

Leku
29.01.2014, 18.48
Toi päivitys jäikin huomaamatta. Kannattaa uskoa paketin ohjeita, jos et ole aiemmin liimannu teippejä, että saippuavedellä homma on helvetisti helpompaa. Jos on pro, niin meneehän se kuivana, mutta sitten pitää osua kerralla kohdilleen. Saippualitkulla teipin paikkaa voi korjata monta kertaa ja hahmotella paikkoja. Ottaa nääs kiinni vasta sitten, kun alta painaa veden poies. Sitten se rasvanpoisto rungosta kannattaa tehdä ainakin kolme kertaa. Itte käytin nyt ksyleeniä, sillä saa mojovasti pöntön sekaisin, en sitten tiedä onko se hyvä rasvanpoistoaine.

Leku
07.02.2014, 09.34
Kah Gååtti. Uusia partsiloita. En ole jaksanut edes kasata pyörää ja jo tilataan upgrade-osia:
http://cdn.nexternal.com/ibis/images/GnarCore-(backdropped)-sm2.jpg
http://cdn.nexternal.com/ibis/images/Cable-Dice-newsletter.jpeg
Ja viimeisimpänä, muttei yhtään vähimmäisenä, tulppa etuvaihtajan korvakkeeseen! Jumalauta! Tätä mä olen aina halunnut.
http://cdn.nexternal.com/ibis/images/FD-Cover-24-400.jpg

"As of January 8th, 2014, all Ripleys have been shipping with a new, beefier lower eccentric core and new Titanium bolt. A side benefit to this added material is that the new "GnarCore" increases the lateral stiffness of the Ripley by 10%. The new Titanium bolt is recognizably different than the anodized aluminum bolts that were being put on the bikes until now.

No sitten samalla otin askarteluvälineitä:
http://cdn.nexternal.com/ibis/images/Clemens-3_web.jpg

Portti
26.02.2014, 10.59
Kah Gååtti. Uusia partsiloita. En ole jaksanut edes kasata pyörää ja jo tilataan upgrade-osia:
...

Taas on mennyt Lekun viesti ohi täällä palstalla, mystistä.

Ymmärsinkö oikein, että tilasit jo suoraan Ibikseltä noita tarvikkeita/lisäosia? Itseäkin kiinnostaisi ainakin tuo etuvaihtajan kiinnityspaikan tulppa ja vaijerikuutiotsydeemi, mutta enpä ole jaksanut vielä lähteä tilailemaan. Paljonkos noihin tuli lähetyskuluja?

Leku
26.02.2014, 11.41
10 USD:tä postitus, eli ei sen kalliimpaa kuin Suomen sisällä lähettäminen? Niillähän on erinomaisesti toimiva webbikauppa.

Oz
26.02.2014, 13.15
[QUOTE=Leku;2163120]Ja viimeisimpänä, muttei yhtään vähimmäisenä, tulppa etuvaihtajan korvakkeeseen! Jumalauta! Tätä mä olen aina halunnut.
http://cdn.nexternal.com/ibis/images/FD-Cover-24-400.jpg

Rälläkkää tollasille korvakkeille... toihan on, niinkus aikaan joskus vuonna yks ja kaks V-jarrukorvakkeiden kanssa. Ei niitäkään kestänyt katella!

Portti
26.02.2014, 13.47
...Rälläkkää tollasille korvakkeille... toihan on, niinkus aikaan joskus vuonna yks ja kaks V-jarrukorvakkeiden kanssa. Ei niitäkään kestänyt katella!

Tuletko Oz rälläköimään minun Ripleystä tuon muinaisjäänteen paikkaan nimeltä huitsin nevada joku ilta? Saisiko samalla siihen kohtaan alkuperäistä vastaavaa sinistä värisävyä? Onko vastaava operaatio muuten jo suoritettu Tallboyssa?

Oz
26.02.2014, 21.20
Cruzi myöhästyi tykkänään tuosta direct-mount -junasta.
Kun pari vuotta sitten kasailin pyörää ja virittelin etuvaihtajan pantaa paikalleen, vähän harmitti tuo wanhanaikainen kiinnitys. Nyt harmittaa vähemmän.

Vaatiikohan tuo Ripleyn runko metalli- vai kivilaikan? Molempia löytyy kyllä, kokeillaan ensin vaikka takahuorukkaan.

Leku
25.03.2014, 09.29
^ Suttupuheita, sano Izmo ja laitto topicin karanteeniin. Nyt on kummiskin lumet jo lähes sulaneet, joten aika kaivaa taas kapineita esiin.
http://pic.useful.fi/c15b0f89a8ce0c1606c7024572d7e37d.png

Saattaa tuohon vielä polkimet tulla + hissitolppa. Nyt vaan on taas toi toinen LEV jumissa, joten jäykistellään alkuun.

Portti
25.03.2014, 17.17
...joten aika kaivaa taas kapineita esiin. ...

Minkä verran olet jo ehtinyt Ripleyllä ajella vai onko ensimmäinen lenkki vasta edessä? Mitkä on ensituntumat pyörästä vs. Mojo HD? Onko pyörän kokonaispainosta havaintoa?

Leku
25.03.2014, 18.02
Oottelee ekaa lenkkiä, en ole viittinyt liata vielä. Vähän semmonen valistunut epäilys kumminkin on, että kulkeehan toi nyt ihan perkeleesti. Varmaan sen vajaa pari kiloa kevyempi kuin HD, oliskohan toi 11,3kg ollut. Ehkä sen just 10:llä alkavaksi saisi kevennettyä kevyemmillä kumeilla ja vähemmällä liemimäärällä. Tai sitten ei, samase. Ei sitä viitti työmatkapyöräksi mitään ihan rimpulaa kasata.

Leekerit tuli liimautettua kiinni (vastoin ohjeita) ja taakse vaihtui gnarcore uudella pultilla. Suunnittelin lisäksi stealth-dropperin asennusta, mutta vielä en viittinyt porata reikää tuohon ylemmän nivelen yläpuolelle.

Joku päivä vielä repäisen ja käyn kokeilemassa...

Leku
04.04.2014, 11.16
...ja se oli eilen. :cool:

Tuli ajeltua vajaa 4 tuntia Ripleyllä. Kaikenlaista maastoa mahtui reissulle, kunnon juurakosta asvalttiylämäkeen. Nyt on vähän erikoinen tilanne arvuutella mikä on pelkän pyörän osuus ja mikä 29” kiekkojen, kun aiemmin en ole 29:llä sen kummemmin ajellut. En kyllä tunnistanut mitään kaksyseihin perinteisesti liitettyjä haittapuolia; vekotin tuntui heti näppärämmältä kuin 140mm / 26” Mojo aikoinaan ja rullaahan se iso kiekko kivasti.

HD tuli aikoinaan Foksin ilmaiskarilla ja puolen tunnin ajon jälkeen otettiin puhelin kouraan ja parempi iskari alle, tässä Foxin mikälie-Float toimii takana yllätyksenä ihan hyvin. 140mm Pike edessä on sekin suoraan paketista todella hyvä. Tämä suorana vertailuna HD:een BOS:in STOY:llä ja Devillellä, mitkä nyt eivät ihan surkeita ole. HD:ssa takajousitus liikkuu pyörää talutettaessakin (kierrejousi vähäisellä esijännityksellä ja neulalaakerit iskarin silmissä yms), Ripleyn voi suunnilleen pudottaa puolesta metristä ennen kuin näkyy liikettä, mutta vähän semmoisia ne ilmaiskarit ovat. Ajaessa takapääkin tuntuu herkästi liikkuvalta.

Positiivinen yllätys oli takapään toiminta suoraan paketista ja etu/takapää ovat hyvin balanssissa 140mm/120mm joustoilla. Aiemmin etukäteisepäilynä odotin, että keulaa pitää lyhentää, muttei kyllä tarvitse.

Saisivat vaan päivityksenä poistaa turhan etuvaihtajaoption takahaarukasta ja letkujen linjauksesta en edelleen tykkää. Kaverilla oli alla Pivotin Mach 6 ja siinäkin kaapelit kulkee samanlaisesti iskarin yläpuolella heiluen milloin mihinkin suuntaan. En tiä mikä villitys/järki tuollaisessa muka on? Vaijerit kun vetäisi tyyliin HD (eli about kuten uudessa Nomadissa), niin olisi pari epäkohtaa korjattu. Ehkä seuraavassa versiossa noi onkin jo inssattu kuntoon. Ainiin, reikä pystyputkeen eccentriccien yläpuolelle mahdollistaisi stealth dropperin asennuksen, toivelistalle. :seko:

Portti
04.04.2014, 20.58
...Tuli ajeltua vajaa 4 tuntia Ripleyllä. ...

En kyllä tunnistanut mitään kaksyseihin perinteisesti liitettyjä haittapuolia; vekotin tuntui heti näppärämmältä kuin 140mm / 26” Mojo aikoinaan ja rullaahan se iso kiekko kivasti.
...
Positiivinen yllätys oli takapään toiminta suoraan paketista ja etu/takapää ovat hyvin balanssissa 140mm/120mm joustoilla. Aiemmin etukäteisepäilynä odotin, että keulaa pitää lyhentää, muttei kyllä tarvitse.....

Näistä kaikista samoilla linjoilla. Ja etuvaihtajan kiinnityspaikan poistamisesta, turha muinaisjäänne. Vaijerinvedot eivät ole minua häirinneet.

Leku
05.04.2014, 12.43
Sekin vielä, että tuolla on tullut ajettua muutama paikka ylös, joissa on aikasemmin tunkannut. Justiinsa kuten aiemmin ilmotit. Toi on kyllä hemmetin nopea kapine, mutta silti sillä on hauska ajaa. Noi on aiemmin olleet jossainmäärin toisensa poissulkevia asioita. Hyvä vehje, tuli samassa paketissa kuntoa 26%, ajotekniikkaa 22%, keveyttä pari kg ja sinistä maalia 200g.

kijas
11.07.2014, 12.44
Olikos Leku toi sun Ripley nyt L vai XL, ja minkä pituinen oot?

Mietin tässä että kun pituutta on 174 ja oon M ja L välissä että kumpi ois sopiva. L:n reach on nimittäin juurikin sama kuin nykyisessä pyörässä ja se on just sopiva, voi käyttää 60-70mm stemmiä. M-koossa joutuis varmaan laittaa 80-90mm stemmin joka ei houkuttele mut L:ssä pystyputki taas tulee aika korkeelle (mittailin et 100mm hissitolppa pitäis mennä siihen mutta silti).

crcm
13.08.2015, 09.54
Onkos foorumille tullut lisää Ibistelijöitä? Uusi LS versionkin julkaistiin äskettäin. 29 täpäri houkutellut jo pitempään. Stumppi tai Ripley.

http://www.vitalmtb.com/product/feature/First-Look-Two-New-Ibis-Ripleys,340

http://ep1.pinkbike.org/p5pb12396675/p5pb12396675.jpg

Portti
13.08.2015, 16.09
Onkos foorumille tullut lisää Ibistelijöitä? ...

Eipä noita ole luonnossa muita tullut vastaan enkä myöskään tällä palstalla ole muihin törmännyt kuin omaani ja Lekun Ripleyhyn. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista kuulla muistakin omistajista jotain.

Itsellä tulee nyt kaksi vuotta Ripleyn omistajana täyteen. Alkuperäisistä spekseistä muutoksia on tullut keulaan (ennen Revelation, nyt Pike) ja takaiskariin (Fox => DB Inline). Uudet kiekot on parhaillaan tilauksessa.

Suosittelen kyllä edelleen Ripleytä lämpimästi, ominaisuudet on kohdallaan jos hakusessa on tehokkaasti etenevä trail-pyörä, jolla voi ajella monenlaista ajoa.

Leku
13.08.2015, 18.11
Vaijerit kun vetäisi tyyliin HD (eli about kuten uudessa Nomadissa), niin olisi pari epäkohtaa korjattu. Ehkä seuraavassa versiossa noi onkin jo inssattu kuntoon. Ainiin, reikä pystyputkeen eccentriccien yläpuolelle mahdollistaisi stealth dropperin asennuksen, toivelistalle. :seko:

Kyllähän niillekin järkipuhe uppoaa. Nyt vielä turhanpäiväinen etuvaihtajaoptio pois vähintään tosta LS-versiosta.

Laitoin tossa pyörän osiin ja hämmästelin, kun mitkään laakereista eivät ole vaihtokunnossa näin puolentoista vuoden ajojen jälkeen, ei edes takahaarukan pienet laakerit. Noissa on Enduran Maxit niillä mustilla sisä-ja ulkokehillä.

Vähän nyt kiinnostaisi upgreidata toi oma sininen mustaan LS:ään. Ei siinä liikkeessä nyt kauheasti järkeä olisi, mutta samapa se nyt sitten. Osia ei ole tarvinut vaihdella toisiin, no inlinen ostin mielenkiinnosta ja toiset kuitukiekot, 30mm sisälevyiset Fly:t, kasautin noille I9 navoille Signaturessa. Ainiin ja absoluteblackin soikian rattaan laitoin.

Vähän on pieniä kuvia, mutta klikkaamalla kasvaa. Kivahan tolla on joka tapauksessa ajaa asvaltista alpeille.

http://i8.aijaa.com/t/00531/13933149.t.jpg (http://aijaa.com/L9vZh1)

http://i7.aijaa.com/t/00013/13933152.t.jpg (http://aijaa.com/gzc9LY)

Jami2003
13.08.2015, 20.01
Mistä tuollaisia saa (suomessa). Törkeä täpärikuume ja on muuten menevän näköinen laite tuo ibis. Ei kuitenkaan viittisi perus xc täpäriä laittaa kun jäykkäperä löytyy jo tallista. Mutta nopea ja kevyt traili pyörä pitäis olla kun suuri osa ajosta on kuitenkin oikeesti xc tyylistä...

Xizor
13.08.2015, 22.19
Vähän nyt kiinnostaisi upgreidata toi oma sininen mustaan LS:ään. Ei siinä liikkeessä nyt kauheasti järkeä olisi, mutta samapa se nyt sitten. Osia ei ole tarvinut vaihdella toisiin, no inlinen ostin mielenkiinnosta ja toiset kuitukiekot, 30mm sisälevyiset Fly:t, kasautin noille I9 navoille Signaturessa.

Mitä tuli kiekoille suunnilleen hintaa? Vähän kans joku vastaava kombo kiinnostaisi Noxien kavereiksi... ☺

Portti
13.08.2015, 22.29
Mistä tuollaisia saa (suomessa). Törkeä täpärikuume ja on muuten menevän näköinen laite tuo ibis. Ei kuitenkaan viittisi perus xc täpäriä laittaa kun jäykkäperä löytyy jo tallista. Mutta nopea ja kevyt traili pyörä pitäis olla kun suuri osa ajosta on kuitenkin oikeesti xc tyylistä...

LSVesamaa on noita ainakin aiemmin tuonut maahan.

Leku
13.08.2015, 22.33
Xizor, en oikein voi kommentoida hintaa, kun nämä olivat eräänlaiset testikappaleet, mutta sanotaan kuitenkin, että "aika helvetin paljon vähemmän kuin Envet", niinkuin varmaan arvasitkin. Jos kysyt hintoja, niin nakkaa tännekin update.

Seuraavaksi tekisi mieli kokeilla Onyxin takanapaa, vaikka varmaan 200g painavampi onkin kuin toi I9.

Xizor
13.08.2015, 23.22
Xizor, en oikein voi kommentoida hintaa, kun nämä olivat eräänlaiset testikappaleet, mutta sanotaan kuitenkin, että "aika helvetin paljon vähemmän kuin Envet", niinkuin varmaan arvasitkin. Jos kysyt hintoja, niin nakkaa tännekin update.

Seuraavaksi tekisi mieli kokeilla Onyxin takanapaa, vaikka varmaan 200g painavampi onkin kuin toi I9.

Täytyy melkein kysellä, tällä hetkellä mietinnässä Rovalin Traverse Fattie SL:ät, mutta aika paljon epäilyttää tuo 24/28-pinnaa kombo, että kestääkö ajokamoineen liki 90 kiloista kuskia...

crcm
14.08.2015, 10.00
Mistäs päin kannattaa nykyään kysellä Ibis tarjouksia? LsVesamaan sivut on aika vaiheessa. Tri-cycles taisi olla Saksassa.

Leku
14.08.2015, 12.25
per.welinder ät cyclecomponents.com Ruotsissa on ainakin vastannut ibis-juttuihin nopeasti.

Portti
14.08.2015, 13.00
Tri-Cycles on tosiaankin maahantuoja Saksassa. Ripley-runkoni ostin saksasta Exklusiv-Bikesilta:

http://www.exklusiv-bikes.de/

Sitä edellisen Mojon ostin tuolta LSVesamaalta. Molemmissa palvelu erinomaista. Exklusivin Lutzilta sai myös hinnoista mukavasti tingittyä. Tämä myös Lekulle tuttu kauppias.

Nyt on uudet kiekot tulossa toiselta saksalaiselta Ibis-diileriltä, josta pyysin tarjousta myös siinä vaiheessa kun olin Ripleytä ostamassa. Asiointi tännekin hoitunut toistaiseksi mainiosti. Tämä pulju nimeltään Go Cycle:

http://www.gocycle.de/

On muuten Ibisin tuotteiden eurohinnat nousseet parissa vuodessa aika reippaasti vaikka dollarihinnat samoilla huitteilla. Sitä se euron heikkeneminen teettää.

Soihtu
08.09.2015, 14.22
Vähän nyt kiinnostaisi upgreidata toi oma sininen mustaan LS:ään.

Ilmoitteleppa sitten kun alkaa sininen väri kyllästyttämään.

Olen tässä itselle katsonut tommosta ripleytä kanssa. Ongelmana on tämä perinteinen pituus. Olen 188 ja näyttäisi että olen L koon ylärajalla. Uutta pyörää taas ei tehdä XL-koossa kuin tuolla LS mallilla. Vaikeaksi menee.

Olin tuonne cyclecomponentsiin yhteydessä, nopeaa vastausta. He tilaavat pyörät siinä vaiheessa kun asiakas sen tilaa ja eivät toimita Suomeen. Eli pitäisi lähteä rapakon taakse pyörähtämään jos pyörän sieltä haluaa. Tämä ei tosin varmasti ylitsepääsemätön ongelma ole tuon hintaluokan kamppeesta.

Leku
14.09.2015, 14.02
Ei sininen nyt suorastaan kyllästyttämään alkanut, mutta runko vaihtui erinäisten sattumusten kautta tällaiseen:
http://fanatikbike.com/merchant/1547/images/zoom/FBC_92761.jpg

Eli tulossa on Gen 2 Ripley tommoisena räikeän mustana.

Xizor
14.09.2015, 14.07
...
Eli tulossa on Gen 2 Ripley tommoisena räikeän mustana.

Onko LS vai tuo "normaali" ?

Leku
14.09.2015, 14.16
"Normaali" on.

MPI
21.09.2015, 22.52
Täytyy melkein kysellä, tällä hetkellä mietinnässä Rovalin Traverse Fattie SL:ät, mutta aika paljon epäilyttää tuo 24/28-pinnaa kombo, että kestääkö ajokamoineen liki 90 kiloista kuskia...

Vanhana Ibis-kuskina ja edelleen yhden omistajana tohdin kommentoida tätä. Mulla on ollut nuo Fattie SL:t tämän kauden käytössä. Painoa 95kg. Ajettu tämän kauden kaikki enskakisat ja roimittu bikeparkeissa. Kerran on vähän pinna löystynyt jota joutui sitten kiristämään. Eli hyvin kestää.

MPI
21.09.2015, 22.54

Vanhana Ibis-kuskina ja edelleen yhden omistajana tohdin kommentoida tätä. Mulla on ollut nuo Fattie SL:t 29":nä tämän kauden käytössä. Painoa 95kg. Ajettu tämän kauden kaikki enskakisat ja roimittu bikeparkeissa. Kerran on vähän pinna löystynyt jota joutui sitten kiristämään. Eli hyvin kestää.

miku80
21.09.2015, 23.36
Itekkin helmikuusta asti noilla fattieilla paukuttanu menemään niin trailia kuin bikeparkkiakin ilman minkäänlaisia ongelmia.. Takaa on pari pinnaa pitänyt kiristää, mutta muuten on vaan ajettu menemään.. Ainoa miinus tuossa leveydessä on että rengas ei suojaa vannetta niin hyvin ja melko rupiseksi on omat kiekot menny muttei tunnu menoa haittaavan..

Xizor
21.09.2015, 23.54
Jes, Fattie 29 SL:ät nyt sitten myös hommasin ja muutaman satasen verran noilla jo ajettu rallia ja hyvältä vaikuttavat eli ei ainakaan omassa ajossa huomaa eroa pinnojen määrässä.

Vähän kyllä alkanut tuo Ripley LS:n runko polttelemaan...saa nähdä muodostuuko kuume niin kovaksi, että menee Pivotti myyntiin ensi keväänä ja aletaan katella oranssia Ripleytä tilalle. :seko:

Leku
30.09.2015, 09.57
No, on se nyt ainakin matta. 9point8 tolpan halusin, olivat loppu. Ei sitten auta kun odotella.

http://i5.aijaa.com/t/00896/13981752.t.jpg

(http://aijaa.com/7Qd7mp)

Portti
30.09.2015, 14.26
No, on se nyt ainakin matta. 9point8 tolpan halusin, olivat loppu. Ei sitten auta kun odotella.

http://i5.aijaa.com/t/00896/13981752.t.jpg

Paljonko uusi runko painaa? Minkä verran on muutosta painossa verrattuna vanhaan?

Leku
30.09.2015, 14.57
Se jäi nyt vahingossa puntaroimatta, kun heitin rungon heti ohjainlaakerin asennukseen.

Xizor
30.09.2015, 15.01
...

Mistä hommasit ja jäikö hinta alle 3k euron? :-)

Leku
30.09.2015, 15.21
Halusivat Ibiksellä vaihtaa takuuna tuon vanhan sinisen upouuteen mustaan, johon totesin, että mikäs siinä, en vastusta ihan mahdottomasti... En tiedä mitä nämä maksavat nykyään, mutta tämä kiersi Cyclecomponentsin kautta mulle. Sieltä nyt ainakin kannattaa tarjousta kysellä, mikäli tällainen kiinnostaa.

stumpe
30.09.2015, 18.58
Mikä vanhaan tuli?

Leku
30.09.2015, 20.02
Siinä oli, tai on, takakiekko muutaman millin sivussa pakan suuntaan. Ibiksellä totesivat, että "paranormaalia, tottahan tämä pitää korjata" ja lähettivät uuden rungon. Vaihtui sitten tollaseen V2 -malliseen, kun niillä ei enää ollut noita originaaleja jäljellä. Kaikki pl. takaiskari tuli uutta, ei voi valittaa.

Leku
12.10.2015, 20.20
No joo, melko räikeähän siitä sitten tuli. Tolppaa ootellaan vielä, mutta eipä se värimaailmaa loivenna sekään.
http://i10.aijaa.com/t/00440/13994044.t.jpg (http://aijaa.com/kCt7Fz)

crcm
12.10.2015, 21.53
^ Noniin älä pidä jännityksessä. Kerro vaan se paino?

HannuL
22.05.2018, 21.13
Moi, Uutena foorumilla ja tätä kautta sain nyt vahvistuksen, että Ibistä ei ilmeisesti Suomesta saa. Jos joku haluaa tutustua LS malliin (vaikka Saksasta tilaamista silmällä pitäen), niin minulla on 2. sukupolven L-koon Ripley LS, jonka toin mukanani Yhdysvalloista takaisin muuttaessani. Pyörä sijaitsee Helsingissä. Vastapalveluksena voit näyttää paikalliset, esim Keskuspuiston, parhaat reitit.

Portti
22.05.2018, 23.16
Moi, Uutena foorumilla ja tätä kautta sain nyt vahvistuksen, että Ibistä ei ilmeisesti Suomesta saa...

Juu, Suomessa ei ole nykyään Ibis-maahantuojaa. Ruotsin Ibis-maahantuoja puolestaan myy nykyään mielellään Ibiksiä Suomeenkin, ovat pistäneet jopa suomenkielisen nettikaupan pystyyn. Samalla firmalla valikoimassa mm. Salsa ja Yeti. Sivut löytyypi tuolta:

https://www.cykelkraft.fi

Toki esim. myös Saksasta saa tänne Ibiksiä.

T. Toinen Ripleyn omistaja