PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyörä Saksasta Suomeen jollain keinolla?

Betonireisi
24.09.2013, 17.06
Olen ostamassa Saksasta pyörää mutta liike ei luvannut toimittaa kuin Saksaan tai Itävaltaan. Tässä on kiivaasti selvitelty mahdollisimman edullista keinoa saada fillari tuotettua Suomeen. Yleinen ongelma on paketin koko 190x24x120 cm, paino 15 kg ei ole ongelma. Kaikki tutut palvelut (DHL, UPS, TNT, GLS) hylkivät pakettia juuri tuon koon vuoksi. Kuljetusfirmat ottavat kyytiin mutta summat liikkuvat 200-400 euron välillä. Muuttopalvelu toisi 90 eurolla, mutta sekin on vasta kuukauden päästä. Ryanairilla kyyti maksaa 50 euroa, mutta ton laatikon roudaaminen kentälle reppumatkalaisena on aika työlästä. Jos olis aikaa ja keliä niin ajaisin sen kotiin, nyt ei vaan ehdi. Ilman laatikkoa en viitsisi laittaa sitä mihinkään kyytiin.

Ei kukaan foorumilaisista satu pyörimään Pohjois-Saksassa (Münster) pakettiauton kanssa, ja voisi ottaa lodjun kyytiin. Kiirehän asialla ei sinänsä ole, mutta ei sitä nyt tietysti kuukausia viitsisi odotella. Kaikki hyvät ja rakentavat ehdotukset otetaan vastaan. TACK!

ebtre
24.09.2013, 17.18
Mites tuo laivamatka Hampurista?

Betonireisi
24.09.2013, 17.25
Mites tuo laivamatka Hampurista?

No joo, mulla on lennot varattu, laiva on aikas kallis. Optimi ratkaisu olisi saada boxi jonkun kyytiin joka liikkuu jo muutenkin ko. alueella,

Smo
24.09.2013, 19.04
Saisitko sen johonki satamaa ... mutta taitas vähä viivettä tulla ..

snowfake
24.09.2013, 19.14
Mimmonen pyörä se oikeen on jos ei muuaalta saa?

ppikkupe
24.09.2013, 19.23
Yleinen ongelma on paketin koko 190x24x120 cm, paino 15 kg ei ole ongelma. ... Kaikki hyvät ja rakentavat ehdotukset otetaan vastaan. TACK!

Kiekot irti ja pyörä pienempään pakettiin? Pitäisi kait Saksassakin paikalliselta löytyä jotain pahvilaatikkoa. Vai onko runko tosiaan lähemmäs pari metriä pitkä? Pienempi paketti saattaisi olla helpompi kuljettaa vaikka taksilla lentokentälle.

pettier
24.09.2013, 19.45
Omiin kokemuksiin perustuen harkitsisin vielä pyörän kuljettamista itse lentokentälle. Pyöränkuljetus Ryanairilla on onnistunut tähän saakka ilman ongelmia/säätöä, Saksan junissa on yleensä hyvin tilaa pyörille (joko normaalivaunussa tai pyörävaunussa), eikä pahvilaatikkoon pakatun pyörän kuljettaminen maksa mitään ylimääräistä. Itse olen kuljettanut pahvilaatikkoon pakattua pyörää lukuisia kertoja paikallisjunissa, "kaukojunissa" sekä lentokettäbusseissa sekä Saksan sisällä sekä Saksan ja Itävallan välillä.

supertele
24.09.2013, 20.48
Miten se laatikko voi olla noin pitkä? Tai voihan se tietysti, mutta aika jännästi on pakattu. Mittailin justiinsa ja mun L-kokoinen Nineri tuli 160 cm pitkässä laatikossa. En pääse nyt testaamaan, mutta eikös tuon kokoinen laatikko vielä mahdu farmarimalliseen taksiin kun takapenkit kaataa? Ja taksilla lentokentälle.

Betonireisi
24.09.2013, 20.57
Laatikon pituutta ihmettelin itsekin, sain mitat kaupasta, täytyy katsoa kun nään boxin. Liikun Saksassa lentokoneella, junalla ja autolla, vähän siellä ja täällä; joten pienemmänkin laatikon kuskaaminen ei oikein istu kuvioon. Taksi Munsterista Bremeniin maksaa varmaan aika paljon (170 km). Hyviä ehdotuksia, kiitos niistä. Lopullista ratkaisua etsitään vielä. Saishan niitä pyöriä Suomestakin, mutta ko. kaupasta löysin sen 500 euroa halvemmalla kuin täältä.

ppikkupe
24.09.2013, 21.33
Taksi Munsterista Bremeniin maksaa varmaan aika paljon (170 km).

Mutta junalippu näyttäis maksavan pari kymppiä... Juniakin menee tunnin välein. Jätä pyörä liikkeeseen Münsteriin siksi aikaa kun olet reissussa ja kipase hakemassa sitten kun paluulento lähtee. Aikataulujen mukaan Bremenistä käväsis mutkan Münsterissä aamupäivän aikana.

Betonireisi
24.09.2013, 22.48
Periaattessa noin, mutta kun on lento Bremeniin, juna Munsteriin ja sieltä autolla Hampuriin (ja laatikko ei mahdu autoon) josta junalla Bremeniin ja lento kotiin. Aika tiukalla aikataulutuksella vielä. Tästä tuli ihan hauska haaste, saas nähdä miten käy. Toki pyörä voi jäädä hoitoon Munsteriin, tulee kotiin sitten kun kyyti löytyy.

ppikkupe
24.09.2013, 23.15
Siinäpä sitä riittää reissuun ohjelmaa, mutta heräs kyllä uteliaisuus tuosta pyörän koosta. Oletkos sie jonkin sortin nojakkia hakemassa?

Betonireisi
25.09.2013, 07.14
Utelias olen minäkin, kyllä siellä pitäisi olla cyclo koossa 56. En tiedä miten ovat pakanneet. Huomena toivottavasti nähdään.

Betonireisi
13.10.2013, 13.06
Päivitetään tätä nyt hieman. Olen nyt uuden pyörän omistaja, vaikka en edes ole nähnyt sitä livenä koska ei ollut saapunut varastolta kauppaan kun kävin siellä. Serkkuni haki sen ja nyt se komistaa serkun olohuonetta. Pyörä on siis edelleen Saksassa joten jos joku siellä esim. pakulla pyörii niin voisi kopata kyytiin? Tai sitten odotan kevättä ja ajelen sen itse Suomeen. Tai jätän sinne ja käyn ajelemassa Saksassa aina kun huvittaa. Onhan noita vaihtoehtoja.

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk now Free ('http://tapatalk.com/m?id=10')

Smo
13.10.2013, 13.47
Eräs tuttu hyppää saksassa laivalla eestaas päivittäin.. Vuosaaressa suomen päässä ..

kauris
13.10.2013, 15.49
Päivitetään tätä nyt hieman. Olen nyt uuden pyörän omistaja, vaikka en edes ole nähnyt sitä livenä koska ei ollut saapunut varastolta kauppaan kun kävin siellä. Serkkuni haki sen ja nyt se komistaa serkun olohuonetta. Pyörä on siis edelleen Saksassa joten jos joku siellä esim. pakulla pyörii niin voisi kopata kyytiin? Tai sitten odotan kevättä ja ajelen sen itse Suomeen. Tai jätän sinne ja käyn ajelemassa Saksassa aina kun huvittaa. Onhan noita vaihtoehtoja.

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk now Free ('http://tapatalk.com/m?id=10')

No miten olivat saaneet pyöräsi pakattu 190 cm pitkään laatikkoon?

Betonireisi
13.10.2013, 16.20
Laatikon koko jäi mysteeriksi, kun en sitä koskaan nähnyt.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk now Free ('http://tapatalk.com/m?id=10')

Betonireisi
11.04.2014, 23.29
Kaunis päätös tälle tarinalle. Muuttofirma toi pyörän Suomeen kuukausi sitten ja kausi pääsi alkamaan suunnitelman mukaisesti.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla