Näytä tavallinen näkymä : Omaperäiset ohjaamot
nuubiainen
17.09.2013, 21.55
Tein tänne suuren maailman malliin threadin, johon voi postata kuvia "kekseliäistä" komentosilloista.
Aloitetaan tällaisella, valitan hieman huonoa kuvanlaatua. En tiedä onko omistaja foorumilaisia, mutta kyseessä on siis Nishiki Bigfootin droppitankokonversio.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/40924198/nb.jpg
Tyhjentävä avauspostaus :D
nuubiainen
17.09.2013, 22.12
Yritin keksiä tohon jotain hauskaa kommenttia, mutta hiljaiseksi vetää.
Justiina
17.09.2013, 22.59
Minun viikonloppuna salakuvaamani mummis tempotangolla jää kirkkaasti kakkoseksi tälle...
Tässä yksi vähän erikoisempi nousukahvaratkaisu.
http://ep1.pinkbike.org/p4pb10109370/p4pb10109370.jpg
Tein tänne suuren maailman malliin threadin, johon voi postata kuvia "kekseliäistä" komentosilloista.
Aloitetaan tällaisella, valitan hieman huonoa kuvanlaatua. En tiedä onko omistaja foorumilaisia, mutta kyseessä on siis Nishiki Bigfootin droppitankokonversio.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/40924198/nb.jpg
Tyylikäs. Mietin vähän vastaavaa, mutta noi ei mahdu kääntymää runkolaukun kanssa. :)
Tuolla tavalla vaihtajat saattas saada itse asiassa myös etupuolelle.
Kugelschreiber
18.09.2013, 09.27
Näin teki taannoin Sheldon Brown: (http://sheldonbrown.com/org//thorn/index.html)
http://sheldonbrown.com/org//thorn/images/thorn.jpg
Näin teki taannoin Sheldon Brown: (http://sheldonbrown.com/org//thorn/index.html)
Roloffin kanssa tuo on myös ainoita vaihtoehtoja.
Tank Driver
18.09.2013, 10.20
Legendakin voi erehtyä.
https://lh6.googleusercontent.com/--XiSAePLEu8/UjlZJlPO03I/AAAAAAAAC58/HEdP6nsPMQ0/w800-h533-no/ohjaamo.JPG
ppikkupe
18.09.2013, 11.40
http://farm8.staticflickr.com/7034/6454358031_54a3b4f2da_z.jpg
Viime- tai toissatalvelta. Voi olla jonkun hipsterin sarkastinen ratkaisu, mutta sen verran erikoisia aero-tanko-virityksiä on vanhemmilla herrasmiehillä näkynyt, että enpä menisi vannomaan. Toisaalta jos ajoasento tuntuu paremmalta, niin mitäpä se muille kuuluu...
http://farm8.staticflickr.com/7034/6454358031_54a3b4f2da_z.jpg
Viime- tai toissatalvelta. Voi olla jonkun hipsterin sarkastinen ratkaisu, mutta sen verran erikoisia aero-tanko-virityksiä on vanhemmilla herrasmiehillä näkynyt, että enpä menisi vannomaan. Toisaalta jos ajoasento tuntuu paremmalta, niin mitäpä se muille kuuluu...
Kyllähän tempokahva mummiksessa tuo ihan selvää etua huippunopeudessa, joten hyötyähän siitä on ja jos ei jerkkua ole reisissä, niin se tolkuton välitys vastatuulessa on aika paha surma, mutta tempokahvan kera pääsee "tuulen alle" niin meno jatkuu pisempään.
On mullakin ollut mummiksessa tempokahva, nykyään maasturimaisessa kulkineessani, jossa se on oikein hyvä pisemmällä matkalla, tuo aika paljon enemmän asentovaihtoehtoja, kun kyynärnojilla voi pitää kämmeniä, muutamassakin asennossa, voi nojailla, sekä pitää vaikka kättä poskella tylsillä asfalttisiirtymillä nojaten kyynärpäällä kyynärtukeen. Lisää toiminnallisuutta, on siis täysin pätevä varuste, toisin kuin joku pelkän ulkonäön mukaan tehtävä koristelu.
Tyylipellet tietty katsoo kieroon, mutta onhan heillekkin jotain tekemistä.
Bongasin tänään vanhemman herrasmiehen, joka oli kääntänyt paappapyöränsä stemmin osoittamaan taaksepäin ja pultannut sinne muutenkin tosi ylös ja lähelle tulevan wanhanmallisen tangon päihin vielä nousukahvat. Ajoasento oli aivan jäätävä ja ohjaamo aivan käsittämättömän lyhyt. En viitsinyt pysäyttää setää valokuvan ottamista varten.
nuubiainen
18.09.2013, 22.18
Näin teki taannoin Sheldon Brown (http://sheldonbrown.com/org//thorn/index.html)
Ei helvetti, nyt joudun poistamaan Sheldonin kuvan alttarilta.
No ei vaan, tuossa virityksessähän on jopa pointtia. Siis kaksi ohjaustankoa, joista voi ohjata pyörää täysin erilaisilla ajoasennoilla. Eihän se toki kaunis ole.
toripolliisi
19.09.2013, 08.12
Ei helvetti, nyt joudun poistamaan Sheldonin kuvan alttarilta.
No ei vaan, tuossa virityksessähän on jopa pointtia. Siis kaksi ohjaustankoa, joista voi ohjata pyörää täysin erilaisilla ajoasennoilla. Eihän se toki kaunis ole.
Ja lepuuttaa nenää/päätä stemmillä ku ajaa alaotteella :D
Tässä Heinz Stücken versio.
Kun ajaa tarpeeksi, on mukava välillä vaihtaa ajoasentoa.
http://www.cyclocampingforum.com/gallery/6_14_05_12_4_21_47.jpeg
usko juntunen
19.09.2013, 21.26
https://lh6.googleusercontent.com/-9bfeEuLXrJo/SbVcm9xhMRI/AAAAAAAAQuk/Uga787hIw1E/s512/KANARIAN%2520LEIRIT%2520010.jpg?gl=FI
Kanaria, Puerto de la Cruz joskus -90 luvulla. Kaveri reenaa tahkoa varten...lukenu topiccia -Tahko lähestyy, oletko valmis ?
...tai tahkoaa reeniä varten
Aivan mahtavia hyötypyöriä nämä viimeisimmät, noissa on sitä jotain mitä pyörä on ihmisille ollut vuosikymmeniä ennen mopedeja ja autoja, toki osalle yhä nykyäänkin se on hyötykampe, joillekkin osa elinkeinoa, mitä se meillä hyvin harvoille on.
Hyvin kaukana siitä turhamaisuudesta joka niin usein meillä liittyy pyöriin, jotka ovat vain harrastusvälineitä.
Onhan tämä aika tavanomainen aiemmin nähtyihin verrattuna mutta kuitennii ihan tuotantokäytössä oleva peli kuvattuna männä viikolla:
https://lh5.googleusercontent.com/-P1IW_1gO1B8/UibJHRARUeI/AAAAAAAAD5Y/dG323Hfvfns/w527-h395-no/20130903_110517.jpg
ppikkupe
19.09.2013, 22.23
Hipsterillä on stonga kutistunut pesussa...
http://farm8.staticflickr.com/7448/9709436055_415c590601.jpg
Mikä muuten tuon stongan kapeuden idea on, se ei ole auennut mulle?
ppikkupe
20.09.2013, 00.21
Mikä muuten tuon stongan kapeuden idea on, se ei ole auennut mulle?
Jaa-a... Nyt puhutaan insinöörikunnasta, jotka eivät usko vapaarattaan lyövän koskaan lopullisesti läpi.
http://farm3.staticflickr.com/2844/9825515293_050e2788e5_z.jpg
Mikä muuten tuon stongan kapeuden idea on, se ei ole auennut mulle?
Fillarilähetti mahtuu pujottelemaan ruuhkassa paremmin autojen välistä, mikä lienee ihan hyödyllinen ominaisuus NewYork-Lontoo osastolla..
Fillarilähetti mahtuu pujottelemaan ruuhkassa paremmin autojen välistä, mikä lienee ihan hyödyllinen ominaisuus NewYork-Lontoo osastolla..
Liekö siitä sitten niin iloa jos paketit on tätä kokoa:
http://assets.creativity-online.com/images/work/large/j/r/_/JR_BikeMessenger09.jpg
Roloffin kanssa tuo on myös ainoita vaihtoehtoja.
Sheldon ehkei ollut tietoinen näistä (omaperäisiä nämäkin):
17 Ways to Run Rohloff Shifters with Road Drop Handlebars
http://cyclingabout.com/index.php/2011/11/rohloff-hubs-with-drop-handlebars/
Sheldon ehkei ollut tietoinen näistä (omaperäisiä nämäkin):
17 Ways to Run Rohloff Shifters with Road Drop Handlebars
http://cyclingabout.com/index.php/2011/11/rohloff-hubs-with-drop-handlebars/
Noi oikeat Rohloff vaihtajat on aika uusi juttu. Post-Sheldon -aikaa. Toi jarrukahvaan kiinnitetty oli aika hyvä. :)
Kanaria, Puerto de la Cruz joskus -90 luvulla. Kaveri reenaa tahkoa varten...lukenu topiccia -Tahko lähestyy, oletko valmis ?
Hitsaako tuo kivi ajajan leukaa niinkuin taannoin kummelissa kävi Juhalle? :D
Valokuvia ei valitettavasti ole, mutta minuakin on joskus ajaellut vastaan pyörä, jossa oli kaksi ohjaustankoa päällekkäin. Parkkipaikalla olen nähnyt virityksen, jossa ilmeisesti liian pitkää runkoa oli "korjattu" kääntämällä ohjainkannatin taaksepäin. Varmaan mielenkiintoinen ajettava.
Tätä en ole nähnyt, mutta varmaan maailmankaikkeudessa joku on kokeillut, nimittäin asentaa stemmin 90 asteen kulmaan sivulle, eikä stongaa ollenkaan. Tällöin on kätevä yhden käden ohjaus käytössä. Vahvemman käden puolelle varmaan kannattaa laittaa.
EDIT: Ilmeisesti kukaan ei olekaan kokeillut, koska google ei löytänyt. Mutta muuta mielenkiintoista kyllä löytyi: http://www.stanford.edu/group/AIM/AIMPrograms/BodyBike/bike10-6.jpg
proileri
20.09.2013, 13.16
https://dl.dropboxusercontent.com/u/40924198/nb.jpg
Umm mulla ei nyt tämä ratkaisu oikein aukea.. eikö noita voi sijoittaa vaan tuohon droppitankoon ns. normipaikoille? Vaihteethan o suunniteltu käytettäväksi siten että käsi tai peukku tukee samalla tangosta vastasuuntaan, eli sitenkin mahollisimman hankalaksi tehty.
Aiheen jatkoksi, itseasiassa joskus mietin sellaista ohjaustangon jatketta että yksi putki joka lähtisi stemmistä ikään kuin takaperoisena aerobarina, eli tulisi runkoputken yläpuolelle ilmaan ja ylettyisi lähelle kuskin napaa. Tällöin voisi ajaa ilman käsiä mutta kuitenkin voisi kädellä pitää suunnan vakaana ko. 'peräsimestä' :D
Mulla oli itseasiassa muitakin ideoita miten maantiepyörästä saisi mahdollisimman mukavan "ergo-tourerin", mutta sitten joku mulukku meni keksimään nojapyörät ;) Tietenkin jos haluaisi käyttää maantiepyörää sekä kilpa-ajoon että touringiin ni tämmösille voisi olla irroitettavina versioina käyttöä. Yksi ajatus oli mm. rintatuki, jolloin voisi ikään kuin maata pyörän päällä dropeissa ja rentouttaa niska-hartiaseutua.
Potkupyörissä on suhteellisen omaperäisiä ohjaamoita.
Esihistoriallisempaa:
http://3.bp.blogspot.com/_pY6dH0-dm7E/TL0pNG46TWI/AAAAAAAAAGE/8Nq4hKaP1n0/s1600/sophisticated_draisine.jpg
Modernimpaa:
http://s3files.core77.com/blog/images/2012/08/FLIZ-3.jpg
nuubiainen
20.09.2013, 13.25
http://www.stanford.edu/group/AIM/AIMPrograms/BodyBike/bike10-6.jpg
Pitempi kertomus ko. projektista:
http://www.stanford.edu/group/AIM/AIMPrograms/BodyBike/Bike.html
Onneksi on sentään jonkinlainen suojus laitettu, ettei "ylärattaan" piikit uppoa törmäyksessä otsaluuhun.
Pari kertaa kesällä on tullut vastaan nainen, jonka hybridissä on tanko mahdollisimman matalalla, sitten siihen on laitettu stemmin viereen n.15cm päähän toisistaan nousukahvat osoittamaan polkijaa kohti, jolloin voi ajaa taas pystyasennossa. Ja yhdellä toisella oli nousukahvat ajamassa aerotangon virkaa hybridissä, jossa oli kroppitanko.
Umm mulla ei nyt tämä ratkaisu oikein aukea.. eikö noita voi sijoittaa vaan tuohon droppitankoon ns. normipaikoille? Vaihteethan o suunniteltu käytettäväksi siten että käsi tai peukku tukee samalla tangosta vastasuuntaan, eli sitenkin mahollisimman hankalaksi tehty.
Ei, koska eivät mahdu maantietankoon. Itse ratkaisin ongelman sahaamalla alkuperäisen kiinnityksen pois ja korvamalla sen putkiklemmarilla. Luojan kiitos en ottanut siitä kuvaa, niin ei viritys päädy tähän topikkiin.
Onneksi on sentään jonkinlainen suojus laitettu, ettei "ylärattaan" piikit uppoa törmäyksessä otsaluuhun.
Jep, muuten tuossa voisi tulla OTB:n sijasta enemmänkin RHP = rieska halkaisi pään ;)
Potkupyörissä on suhteellisen omaperäisiä ohjaamoita.
Noissahan on ihan normaalit ohjaamot. Ekassa suora tanko aikansa materiaaleilla tehtynä. Jälkimmäisessä normaali riser-tanko yhdellä jarrukahvalla (okei, ylösalaisin, mutta ei se väärin ole). Vai eihän vaan tarkoituksesi ollut postata kummallisia potkureita ohjaamotopicciin? Jos oli, niin soo soo offarista. :)
Ekassa suora tanko aikansa materiaaleilla tehtynä.
Kyllä tarkoitus oli siltä osin pysyä aiheessa, että mielestäni tuo "tyyny" on melko omaperäinen ratkaisu sikälimikäli se nyt ylipäänsä katsotaan ohjaamoon kuuluvaksi. Samoilla huudeilla noin kuskin näkökulmasta kuin se myllynkivi tuossa vähän aikaisemmin.
Nyt tarvittas kuva tänne mystisen kaupunkilegenda Mad Bikerin ohjaamosta.. nähny sen pari kertaa ... siinä on roudarilla herätyskelloa ym kiinni.
Edittiä.. löyty: http://www.underlife.fi/old-www/madbiker_stories.shtml
http://www.underlife.fi/old-www/Madbiker.jpg
Vähän minimalistisempaa..
http://static.squarespace.com/static/518a4019e4b0884a66001d4a/t/5237b747e4b0d1a3ce89a76f/1379383112860/1239468_570565899671940_797752404_n.jpg?format=500 w
Kyllä tarkoitus oli siltä osin pysyä aiheessa, että mielestäni tuo "tyyny" on melko omaperäinen ratkaisu sikälimikäli se nyt ylipäänsä katsotaan ohjaamoon kuuluvaksi.
Niin joo, tuohan on vähän niin kuin aika-ajotangon kyynärtuki.
Vähän minimalistisempaa..
Hei, tossahan se on! :D Pelkkä stemmi ilman stongaa. Arvasin että joku on kokeillut.
Yksivaihde foorumin puolelta bongasin tämän.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33080121/monster/2013-01-04%2002.33.35.jpg
http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/topic.php?id=17158
Tuollaista tuulisuojaa monesti talvella kaivannut, mikä Jampulin laittamassa kuvassa on.
Rickmaple
27.09.2013, 21.49
Kävin pikavisiitillä Hollannissa... Matkan satoa:http://img.tapatalk.com/d/13/09/28/y9a9avat.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)
Rickmaple
27.09.2013, 21.51
Ja parempi: http://img.tapatalk.com/d/13/09/28/4a6yqy4a.jpg
Jälkimmäinen mykistää, ajotuntuma varmasti hakee vertaistaan...
Mitähän tuossakin on ajateltu, toisen puolen grippi ja jarrukahva on ollu pakko ottaa irti ja silti jarruvaijerit on vedettu noin vaikeesti.
Kugelschreiber
28.09.2013, 13.39
^tuo tanko on kai vain pyöräytetty ympäri.
perttime
28.09.2013, 13.51
Siis sehän on VÄHÄN niin kuin bullhorn-tanko... vaijerit toki menisi paremmin, jos olisi saanut gripit ja kahvat irti modausta tehdessä.
nuubiainen
28.09.2013, 21.53
Ei ole kuvaa, mutta työkaverin pyörästä puuttuu haarukasta käpy, kiristyspultti ja top cap (mikä lienee suomeksi?). Keula siis lonksuu miten sattuu, mutta ei kuulemma haittaa ajamista. Olen yrittänyt suostutella korjaamaan sen, mutta ainakaan vielä ei ole tapahtunut mitään...
kerran kokeilin ajaa pyörällä joka oli kustomoitu niin että etupyörä kääntyi vastakkaiseen suuntaan kuin polkijan oli tarkoitus ohjata. suoraankin ajaminen oli hankalaa, niin syvällä refleksit on, kukaan läsnäolleista ei päässyt kuin muutaman metrin
Steven K Roberts
http://teknomadics.com/wp-content/uploads/2011/10/Winnebiko-2.jpg
greenman
29.09.2013, 11.16
^tuo tanko on kai vain pyöräytetty ympäri.
Itsekin ajattelin ensin käytännönpilaa, mutta siinä on kuitenkin tuo "stemmi" ikään kuin oikeaan suuntaa.
EDIT: ja mittari taitaa olla myös oikein päin ko asennossa.
Jsavilaa
29.09.2013, 11.57
Itsekin ajattelin ensin käytännönpilaa, mutta siinä on kuitenkin tuo "stemmi" ikään kuin oikeaan suuntaa.
EDIT: ja mittari taitaa olla myös oikein päin ko asennossa.
Pyöräytetty alakautta kahvat eteen ja sitte käännelty jarrukahvat yms. kilkkeet niin että voi edes jotenkuten käyttää. Homma hoituu ruuveja löysäämällä niin ei oo jaksanu hifistellä vaijerilinjoja sun muita.
greenman
29.09.2013, 12.28
Varmaankin toteutettu tosiaan noin, mutta pointtini oli lähinnä, että on ilmeisesti kuitenkin tarkoituksella modattu, eikä random ilkivaltaa?
Hääppönen
29.09.2013, 12.54
Tuli aikanaan tehtyä ( n. 10-vuotiaana) samanlainen pyöräytys ohjaustangolle. Heti kulki kovempaa. :D ( Ei ollut köyhän kakaralla vaihteita, eikä mittareita aiheuttamassa ongelmia.)
Kävin pikavisiitillä Hollannissa... Matkan satoa:http://img.tapatalk.com/d/13/09/28/y9a9avat.jpg
Nuo neljä reikää ovat kiinnike lastenistuimelle. Tässä ohjaamossa ei siis ole juuri mitään omaperäistä, ellei siksi laske Suomalaisen pyöräilykulttuurin kyvyttömyyttä käyttää pyörää jokapäiväiseen kuljetukseen.
Analog Kid
29.09.2013, 14.36
Tänään tuli bongattua melkoisen mielenkiintoinen ohjaamoratkaisu. Kääntöstemmi, silmämääräisesti n. 80mm, käännettynä aivan suoraan ylöspäin. Ja tähän jatkeena edelleen tangon päissä ysärimalliset pitkät nousukahvat sojottivat ylöspäin, hiukan eteenpäin käännettynä. Olisin napannut kuvan mutta kaveri pyöri siinä Tunturinsa lähellä kunnes polkaisi pois paikalta.
Nuo neljä reikää ovat kiinnike lastenistuimelle. Tässä ohjaamossa ei siis ole juuri mitään omaperäistä, ellei siksi laske Suomalaisen pyöräilykulttuurin kyvyttömyyttä käyttää pyörää jokapäiväiseen kuljetukseen.
Taitaa tämän maan pyöräilykulttuurissa kaikki hyöty ja käytännöllisyys olla sellaisia, joita pidetään outona, kun laput silmillä ollaan jumissa vain siinä omassa tavassa ja näkökulmassa.
Rickmaple
29.09.2013, 20.09
Nuo neljä reikää ovat kiinnike lastenistuimelle. Tässä ohjaamossa ei siis ole juuri mitään omaperäistä, ellei siksi laske Suomalaisen pyöräilykulttuurin kyvyttömyyttä käyttää pyörää jokapäiväiseen kuljetukseen.
Okei. Onks toi suora stonga sit sille lapselle?
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)
Okei. Onks toi suora stonga sit sille lapselle?
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)
Varmaan vähän kuten tuon ekan matkustajan käsille vaikka tuossa ei lasten penkkiä taida olla ..
http://www.flickr.com/photos/amsterdamize/9937131623/
http://surlybikes.com//uploads/blog/MonsterTrucker.jpg
muuten ihan hauska mut ei tullu tankoa mieleen sahata kapeemmaks ?
snowfake
29.09.2013, 23.50
Okei. Onks toi suora stonga sit sille lapselle?
Ei, olette väärässä. Tuo on paikallisten yleisesti käyttämä "Snelle fiest", eli TMT-pyörä. Tasaisessa Hollannissa tuulee niin pahasti että monet ihmiset käyttävät tuollaisia Suomessa ehkä hipsteritankoina pidettäviä ohjaustankoja, jolloin tuulen vastus minimoidaan aavaalla laakeella.
Asb saattaa hieman nyt sekoittaa, koska on niin tottunut tähän "1,8 lasta ja farmarivolvo" -ideologiaan ettei kykyne näkemään muita käyttötarkoituksia tuolle kahvalle. Hollannissahan siis nämä Snelle-kahvat rakennetaan juurikin noista lastenistuinten kahvoista koska niitä löytyy joka marketista hyvinkin edulliseen hintaan.
Kuten todettua, Suomalainen pyöräkulttuuri on valovuosia Hollantilaisista jäljessä.
Meillä käväisi tuossa viikonloppuna kulkija, joka oli polkemassa kotiinsa Hong Kongiin. En ottanut tätä kuvaa itse, mutta yhtä hienolta se näytti "livenä"
SISÄLTÖVAROITUS!
http://1.bp.blogspot.com/-UFIQJmlhvac/UiYlm2DtnGI/AAAAAAAAAJk/5OUpkjfwmfs/s1600/c00a-24.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-UFIQJmlhvac/UiYlm2DtnGI/AAAAAAAAAJk/5OUpkjfwmfs/s1600/c00a-24.jpg
perttime
02.10.2013, 18.22
Tämä taitaa olla ihan normikamaa?
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11335&d=1380727294
Nähty cittarin pyörätelineessä.
kerran kokeilin ajaa pyörällä joka oli kustomoitu niin että etupyörä kääntyi vastakkaiseen suuntaan kuin polkijan oli tarkoitus ohjata. suoraankin ajaminen oli hankalaa, niin syvällä refleksit on, kukaan läsnäolleista ei päässyt kuin muutaman metrin
Samaa voi kokeilla omallakin pyörällä laittamalla kädet ristiin. Jollain markkinoilla sai muutamalla eurolla kokeilla tuollaista ristiinratastettua ohjaustankoa, viiden metrin ajolla olisi voittanut parikymppiä. Ei saanut kokeilla ajamista kädet ristissä, varma voitto meni sivu suun...
Meillä käväisi tuossa viikonloppuna kulkija, joka oli polkemassa kotiinsa Hong Kongiin. En ottanut tätä kuvaa itse, mutta yhtä hienolta se näytti "livenä"
SISÄLTÖVAROITUS!
http://1.bp.blogspot.com/-UFIQJmlhvac/UiYlm2DtnGI/AAAAAAAAAJk/5OUpkjfwmfs/s1600/c00a-24.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-UFIQJmlhvac/UiYlm2DtnGI/AAAAAAAAAJk/5OUpkjfwmfs/s1600/c00a-24.jpg
Ei saakeli miten hieno! Onko tossa Cinellin Spinacit vedetty takaperin tangon päihin?
Asbin kehumassa tangossa on kyllä järkeä. Retkikäytössä on varmaan toimiva, kaupungissa en näe noin monelle otteelle tarkoitusta.
puputiti
10.10.2013, 22.00
Tässäpä eräs kyhäelmä
https://dl.dropboxusercontent.com/u/83928777/IMG_1730.jpg
Tuli aikanaan tehtyä ( n. 10-vuotiaana) samanlainen pyöräytys ohjaustangolle. Heti kulki kovempaa. :D ( Ei ollut köyhän kakaralla vaihteita, eikä mittareita aiheuttamassa ongelmia.)
Sama täällä, paitsi sen verran nähtiin isoveljen avustuksella vaivaa että tanko pujotettin pois ja nurinperin takaisin jotta tangon päät osoitti taaksepäin. Sehän oli melkein niin kuin kilpapyörän kippurasarvi.
Hääppönen
10.10.2013, 22.48
Sama täällä, paitsi sen verran nähtiin isoveljen avustuksella vaivaa että tanko pujotettin pois ja nurinperin takaisin jotta tangon päät osoitti taaksepäin. Sehän oli melkein niin kuin kilpapyörän kippurasarvi.
Näin jälkikäteen mietittynä olin jo tenavana lupaava visiönääri. :D Odottelen jännityksellä, milloin fiksi/sinkula -maailmaan otetaan käyttöön vahvasti "dropattu" bullhorn tanko... :D:D:D:cool:
Tässäpä eräs kyhäelmä
https://dl.dropboxusercontent.com/u/83928777/IMG_1730.jpg
Levee tanko, sloupattu runko, 29" renkaat, trimmattu viiri, edessä mutakumi ja takana sileempi, stealth droppiposti ja flätit. Muistelisin että tällä on ajettu syksyn enskoissa pohjia.
Analog Kid
22.07.2017, 14.11
Tuollaisen viereen parkkeerasin pyöräni kauppareissulla. Sellainen varttuneempi herra poistui pyörän vierestä kauppaan sisälle, enkä valitettavasti nähnyt kuinka tuolla matkanteko taittuu. Etenkin olisi kiinnostanut jarruttaminen.
http://i.imgur.com/ldstECi.jpg
^^ Varmaan hyvä ajaa penkki tuossa asennossa. :D
Taimo M.
22.07.2017, 15.45
Ylämäkitempopenkki?:) tai setuppi.
Eikö tuo passaa paremmin alamäkeen, jarritehostimet ja kaikki.
http://i.imgur.com/sCmjT68.jpg
Ei tossa mitään kummempaa.
Syncromies
22.07.2017, 21.10
Ja parempi: http://img.tapatalk.com/d/13/09/28/4a6yqy4a.jpg
Hyviä muistoja lapsuudesta. Ukilla oli samalla tavalla käännetty kauppapyörästä tanko, siitä taitaa olla jo yli 20vuotta aikaa. Ei ole huono ajaa.
Kilikello jännässä paikassa.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=19655&d=1500896483
Mulla on kilikello hyvin samantyyppisesti. Kahvoilta on hyvä pippurillillä soittaa kelloa. Toimii. Commuterissa kilikello pakollinen varuste, sen verran hurjaa on meno kevyenliikenteen väylillä.
Ohiampuja
24.07.2017, 16.39
Tuollaisen viereen parkkeerasin pyöräni kauppareissulla...
Ei saamari minkä teit, nyt on kahvit keittiön pöydällä.
Ei saamari minkä teit, nyt on kahvit keittiön pöydällä.
En meinannut uskoa todeksi, mutta kuinkas sattuikaan, moinen hirvitys tuli eilen Kehä III:n varrella iäkkäämmän herrasmiehen ohjastamana vastaan. Ylväästi pystyasennossa ohjassti ratsuaan...
^ Noita ylösalaisin käännettyjä droppitankoja näkee yllättävänkin usein.
Toinen yleinen viritys on se taivaita hipova "triathlon"tanko hybridissä.
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1rBmRLXXXXXcraXXXq6xXFXXXk/Bicycle-Relaxation-Handlebar-Aluminum-Alloy-Triathlon-Aero-Rest-Handlebar-Road-Mountain-Bike-Parts-Black-Cycling-Handle.jpg_220x220.jpg
kuovipolku
24.07.2017, 18.55
Eivät ole niin harvinaisia kuin luulisi. Kontulan ostarilla on varsin usein parkissa pyörä - merkkiä en muista enkä ole tainnut panna merkillekään - jossa on aivan samalla ratkaisulla saatu (ennenkin olematon) droppi käännetyksi riseksi.
Kuskinkin olen kerran nähnyt ja kuten arvata saattaa kyseessä oli vanhempi herrasmies joka osti pyörän silloin kun se oli vielä uusi. Ikä, vammat ja sairaudet ovat vaatineet muuttamaan ajoasentoa eikä vauhti eikä varmaan ajotapakaan ole entinen, mutta pyörästä ei luovuta eikä sitä vaihdeta.
perttime
31.07.2017, 19.30
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=19661&d=1501518551
H. Moilanen
15.08.2017, 13.58
Tänään aamulla bongattu hirvitys: haarukka, stemmi ja tanko pyöräytetty puoli kierrosta ympäri. Kahvat oli kuitenkin kulkusuuntaan nähden oikeinpäin. Ohjaamo näytti hitusen ahtaalta. Kuvaa en saanut otettua aamuliikenteen seassa.
Tänään aamulla bongattu hirvitys: haarukka, stemmi ja tanko pyöräytetty puoli kierrosta ympäri. Kahvat oli kuitenkin kulkusuuntaan nähden oikeinpäin. Ohjaamo näytti hitusen ahtaalta. Kuvaa en saanut otettua aamuliikenteen seassa.
En ollut minä, mutta herättää nolon muistikuvan. Tilasin taannoin fillarin verkkokaupasta. Tuota sitten kasailin ja kun etukiekko, stemmi ja tanko oli paikallaan, ihmettelin etujarrun letkun omituista kiertoa ja etukiekon ulkonäköä hetken, ennenkuin valkeni ja nolostus iski. Posket punoittaen ja onnellisena siitä, että kukaan ei nähnyt... :D
Tänään aamulla bongattu hirvitys: haarukka, stemmi ja tanko pyöräytetty puoli kierrosta ympäri. Kahvat oli kuitenkin kulkusuuntaan nähden oikeinpäin. Ohjaamo näytti hitusen ahtaalta. Kuvaa en saanut otettua aamuliikenteen seassa.
Tulee mieleen siipan pyörä tavatessamme, haarukka oli oikein päin, stemmi oli käännetty taaksepäin, satulatolppa käännetty eteenpäin, hyvin yletty ajamaan 153cm, L-koon pyörää, 3 vuotta oli mennyt näin, kauppias oli ystävällisesti säätänyt ohjaamon sopivaksi. En kerro myymälää, mutta "ammatti"pyöräliike asialla ja 2000€ pyörä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.