PDA

Näytä tavallinen näkymä : SUP Cycles Pyörät

JanneCoo
17.08.2013, 21.37
Elikkäs otsikon mukaisista pyöristä en löytänyt oikeastaan mitään täältä joten, ajattelinpa sitten kysellä olisiko jollain kokemusta pyöristä.

Entisen pyörän mennessä lunastukseen niin nyt ois tarve uudelle maantie mankelille.

Pyöräily+Triathlon lehdessähän oli testi jossa oli myös http://www.supcycles.fi/cycles/chronic-race-105-2/ tämä pyörä ja sai ainakin oman mielenkiinnon heräämään.

Toinen kyseisen merkin pyörä olisi tämä: http://www.supcycles.fi/cycles/fusion-scl-ultegra/

Ajattelin lähinnä noista komponenteista jos tietäisitte onko hinta ja laatusuhde kohdillaansa.

Itse tykkään kyllä myös molempien pyörien ulkonäöstä, mikä nyt on kylläkin sivu seikka.

Harryupp
18.08.2013, 14.32
Suomen Urheilupyörällä on kyseistä merkkiä myynnissä http://www.suomenurheilupyora.fi/main.php?loc_id=2

Ihan OK laitteilta vaikuttavat mutta on käsittääkseni kuitenkin joku "halpamerkki".

Eeppa
18.08.2013, 14.49
Niin kukaan muu ei kai sitä myykään. Kyseessä siis Suomen urheilupyörän oma merkki. Alkuperäisessä viestissä linkatut sivut ovat Sup Cyclesin ja Sup Cyclesin katuosoite on sama kuin urheilupyöränkin. Sama firma käytännössä siis. Mutta sehän ei tietenkään tee pyöristä huonoja eikä hyviä. Valitettavasti minulla ei ole kokemuksia niiden laadusta tms.

JanneCoo
18.08.2013, 15.15
Sehän tässä itseäkin juuri mietityttää kun ei koko internetin ihmeellisestä maailmasta löydy googlettamallakaan oikein mitään. Oisko sitten sen verran uutukainen pyörä kyseessä. Muutaman triathlon harrastajan löysin suomesta mutta ne on juuri niitä triathlon pyöriä.

Pyöräily+Triathlon lehti kehui kylläkin Sup chronic race pyörää kauttaaltaan tasokkaaksi ja kevyeksi Ultegran osilla. Niin ja nimen omaan maantie pyöristä on kyse.

Kun tuota matkaakin on sen verran itsellä Nokian liikkeeseen ettei nyt ihan huvikseen viitsisi ajella, kun työ vuorotkin on hankalat ettei oikein pääse kuin lauantaisin.

Oma Budjetti on siinä 2500€ - 3000€ . Siinä hinta luokassa on tarjolla mm. Di2 sähkövaihtajillakin olevia pyöriä ( Focus ja Trek ainakin ) verrattuna Ultegran sarjoihin, joten pähkäiltävää kyllä taas riittä kumpiin sitä kannattaisi satsata.

Jalmari1969
18.08.2013, 15.22
Eikös nimi SUP tule sanoista Suomen UrheiluPyörä...liikkeen oma malli siis.

perttime
18.08.2013, 16.02
Nimenomaan...

Suomen Urheilupyörä ei ole pöllömpi paikka käydä maantiepyöräostoksilla. Valikoimassa on aika lailla Bianchin pyöriä myös.

Olen ymmärtänyt, että maantiepyörien osalta kannattaisi suuntautua Tampereen Kissanmaan liikkeeseen. Se on tosin niin pieni tiloiltaan, että suuri osa pyöristä on varastossa. Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä etukäteen, jos on kauempaa tulossa.

vuohi
18.08.2013, 18.59
Itsellä on käytettynä ostettu SUP rotate ja on kyllä ihan laadukkaan oloinen kampe ollut, tuosta kissanmaan liikkeestä sen sijaan huonoa sanottavaa, yrittivät myydä 169cm pitkälle vaimolle aivan liian ison 54 kokoa olevan bianchin....

Kekek
18.08.2013, 21.12
Aiheen sivusta, itesälläni on cyclokrossarina Sup X-mud. Tämä on ihan eri hintaluokassa kuin hakemasi maantiepyörä. Olen ollut tosi tyytyväinen kokonaisuutteen, mutta viimeistely/hitsaussaumat ovat melko rujot tässä halppis alumiinissa. Tuo linkittämäsi malli onkin jo viimeistelyn osalta eri planeetalta, on tietenkin matskukin jo hiilaria.

JanneCoo
18.08.2013, 21.25
Aiheen sivusta, itesälläni on cyclokrossarina Sup X-mud. Tämä on ihan eri hintaluokassa kuin hakemasi maantiepyörä. Olen ollut tosi tyytyväinen kokonaisuutteen, mutta viimeistely/hitsaussaumat ovat melko rujot tässä halppis alumiinissa. Tuo linkittämäsi malli onkin jo viimeistelyn osalta eri planeetalta, on tietenkin matskukin jo hiilaria.

Edellinen pyöräni olikin itseasiassa cc ( Cube x-race pro ) joka olikin hyvä pyörä, mutta kun sitten kävi niinkuin kävi niin nyt ajattelin sitten ostaa ihan puhtaan maantie pelin.

Kyllä minun itseni mielestä kanssa noissa linkkaamissani pyörissä ( varsinkin tuossa Fusion SCL Ultegrassa ) on osat hyviä.

This is what you can get

Frame SUP Ud Carbon
ForkSup Ud Carbon
HeadsetFSA NO.44/50CF 1-1/8″ – 1-1/4″HT Carbon Top
StemPRO Vibe
HandlebarPRO Vibe
Rear DerailleurShimano Ultegra
Front DerailleurShimano Ultegra
Brake/Shift Lev.Shimano Ultegra
BrakesFSA Gossamer
CranksetFSA SL-K Light 53/39
CasetteShimano Ultegra
WheelsetShimano RS80 Alu/Carbon
TireMichelin Pro Race 4 23-622
SaddlePro Eagle
SeatpostSup Ud Carbon
Weight7,1 kg
Price2790€

TuH
19.08.2013, 10.29
Kun kotisivut vaikuttavat kovin vaitonaisilta SUPin runkojen alkuperästä, niin lienee kohtuullista olettaa, että kyse on uudelleenbrändätyistä kiinalaisista bulkkirungoista. Ei se tee niistä automaattisesti huonoja tai edes huonompia kuin vastaavan hintaluokan merkkirungoista, mutta kai nyt jokainen tajuaa, että ihmeellisen hyvät speksit eivät voi olla sattumaa...

LJL
19.08.2013, 11.03
...kyse on uudelleenbrändätyistä kiinalaisista bulkkirungoista

Jep, vaikuttaisi olevan Alibabasta omilla decalseilla tilattuja. Jos ei "Sup" miellytä niin aina voi tilata itse vaikka omalla nimellä, tai "Natsi".

-Lauri

perttime
19.08.2013, 11.04
Ei kai "isotkaan merkit" kovin isolla kirjoittele siitä, missä Aasian maassa ja missä tehtaassa niiden rungot on laminoitu?

H. Moilanen
19.08.2013, 11.18
Kun kotisivut vaikuttavat kovin vaitonaisilta SUPin runkojen alkuperästä, niin lienee kohtuullista olettaa, että kyse on uudelleenbrändätyistä kiinalaisista bulkkirungoista. Ei se tee niistä automaattisesti huonoja tai edes huonompia kuin vastaavan hintaluokan merkkirungoista, mutta kai nyt jokainen tajuaa, että ihmeellisen hyvät speksit eivät voi olla sattumaa...

Muotit ovat yhteisomistuksessa muutaman muun (kenen, en tiedä) pyörämerkin kanssa ja valmistaja on jossainpäin Aasiaa. Geometria on suunniteltu yhteistyönä. Näin pari vuotta sitten.

Geometriastaa vertaamalla nuo muut merkit voisi pystyä selvittämään, jos aikaa ja viitseliäisyyttä piisaa.

Velogi
19.08.2013, 11.20
SUP on ainakin ideologisesti jatkoa Urheilypyörän perustajan Leopard tallin pyörille, joiden rungot he ihan itse hitsasivat täällä Italiasta hankkimistaan putkenpätkistä. Mutta nykyisten SUP pyörien taustahan selviää kun menee Kissanmaalle käymään, vanha isäntä varmasti mielellään kertoo elämäntyöstään.

steelmän
19.08.2013, 11.50
Muotit ovat yhteisomistuksessa muutaman muun (kenen, en tiedä) pyörämerkin kanssa ja valmistaja on jossainpäin Aasiaa. Geometria on suunniteltu yhteistyönä. Näin pari vuotta sitten.

Ainaikin heidän tri-mallinsa on hyvin tuttu konstruktio viimevuosien runkomalleja nähneenä. Joroisilla hypistelin sitä viimeistä versiota ( jossa oli mini-v-jarrut, olipas ne pätevän tuntuiset ) ja ilman ajokokemusta tuntuisi hinta-/laatusuhde olevan mallikkaalla tasolla.

ppikkupe
19.08.2013, 12.38
Ei kai "isotkaan merkit" kovin isolla kirjoittele siitä, missä Aasian maassa ja missä tehtaassa niiden rungot on laminoitu?

Mun Trekissä lukee emäputkessa isolla notta "Made in Taiwan". Huomasin vasta kotona, kun visa oli jo vingahtanut.

leijake
19.08.2013, 13.09
Itellä käytössä juurikin aloitusviestissä linkattu Chronic Race 105-osilla. Ei mitään pahaa sanottavaa, tosin vertailemaan muihin pyöriin en kovin syvällisesti pysty, kyseessä kun on ensimmäinen maantiepyöräni. Kevyeltä ja herkästi kiihtyvältä tuntuu, tosin hyötyisi varmasti paljon kiekkojen päivittämisestä (alla Shimanon perus R500-treenikiekot). Komponenttien puolesta mielestäni kestää hyvinkin vertailun vastaaviin kilpailijoihin.

Runko tosiaan kiinalainen, mutta samoilta tehtailta taitaa nykyisin tulla nimekkäämpienkin merkkien rungot?

Jman
19.08.2013, 13.41
Niin nuo rungot ovat tosiaan Open Mold-runkoja ja sitten siihen vain omat maalaukset.

Itse olen juuri tilaamassa lahjapyörää varten Kiinasta hiilarirunkoa, joka on maalattu oman suunnitelman perusteella ja kylkeen omat decalsit.

440$ maksaa.

Nuo uusimmat Open Mold-rungot alkavat muuten olla melkoisen laadukkaita ja painokin reilusti alle kilon runkosetille.

Ei niitä kyllä yhtään tarvitse hävetä brändimerkkien rinnalla tai olla mitenkään sen enemmän huolissaan laadusta.

TuH
19.08.2013, 13.42
Mun Trekissä lukee emäputkessa isolla notta "Made in Taiwan". Huomasin vasta kotona, kun visa oli jo vingahtanut.

Trek pelaa kuitenkin suht avoimilla korteilla pyörien alkuperän kanssa:

http://www.trekbikes.com/faq/questions.php?questionid=89
http://www.trekbikes.com/faq/questions.php?questionid=90

Trekit, joissa on käytetty 600 Series OCLV tai 700 Series OCLV -kuitulaatua, on valmistettu Yhdysvalloissa ("Handmade in USA").

Ju$$i
19.08.2013, 14.11
Säikeen aloittajalle. Osta pois jos oot kiinnostunut. Jos kelpaa kisakuskeillekkin, niin pitäs kelvata muillekin. Ainoo huono puoli pyörässä katu-uskottavuus ( vertaa merkkipyörät) ja joidenkin mallien värit. Rungothan tulee ainoastaan muutamasta tehtaasta nykysin....ja toi merkki on Nokian liikkeen Peten aikaansaannos. Hyviä pyöriä ne on.

H. Moilanen
19.08.2013, 14.25

Jos olisit huomannut kaupassa, olisiko vaikuttanut ostopäätökseen?

H. Moilanen
19.08.2013, 14.26
Ainoo huono puoli pyörässä katu-uskottavuus...

Sielu puuttuu, vaimitensemeni? :D

perttime
19.08.2013, 14.34
Sielu puuttuu, vaimitensemeni? :DEikös se ollut suunnilleen niin, että sieluun tarvitaan kivisen aasipolun päässä vuorella asuva Giuseppe, joka tekee runkoja sisäpuolelta mustuneen mökkinsä hiiliahjossa?

:D

ppikkupe
19.08.2013, 14.35
Jos olisit huomannut kaupassa, olisiko vaikuttanut ostopäätökseen?

Mahdollisesti. Minulla oli myös yksi Cube kiikarissa, ja kuutiota kun löytyy tallista jo muutenkin, niin en tiedä. Aika pitkään niiden kahden välillä pähkäilin, ja lopulta ihan fiiliksellä se valinta tuli.

JanneCoo
19.08.2013, 14.39
No täällä päin missä Mä asustelen niin ei se "katu uskottavuus" ole kyllä mikään syy olla ostamatta. Saattaapi jopa olla eksoottinen merkki. Tuskin kovin moni on merkistä kuullutkaan kun itsekin vasta muutama viikko takaperin tähän tutustuin P+T lehden kautta.
Enään pitäisi vaan päättää satsatako sähkövaihteiseen fillariin jolloinka SUP pyörät on poissa laskuista. Ne on jo liian kalliita budjettiin.

H. Moilanen
19.08.2013, 14.41
Mahdollisesti. Minulla oli myös yksi Cube kiikarissa, ja kuutiota kun löytyy tallista jo muutenkin, niin en tiedä. Aika pitkään niiden kahden välillä pähkäilin, ja lopulta ihan fiiliksellä se valinta tuli.

Samalta suunnalta ne Cubenkin rungot tulevat...

H. Moilanen
19.08.2013, 14.44
Eikös se ollut suunnilleen niin, että sieluun tarvitaan kivisen aasipolun päässä vuorella asuva Giuseppe, joka tekee runkoja sisäpuolelta mustuneen mökkinsä hiiliahjossa?

:D

Jotakin siihen suuntaan. Jäin pohtimaan, että voiko Giuseppe tehdä elemänsä aikana vain jonkin tietyn määrän runkoja uhraten jokaiseen raamiin palan omaa sieluaan? Kun sielu loppuu, Giuseppe loppuu. Vai saako sieluajauhetta ostaa kuidun toimittajalta kun tietyt kriteerit valmistuspaikan suhteen täyttyvät (vuori, kivinen aasipolku, polku päättyy pajalle)?

LJL
19.08.2013, 14.52
Kun sielu loppuu, Giuseppe loppuu.

Terveydenhoitopalveluiden ulottumattomissa oleva Giuseppe voi esim. aivastaa tai sylkeä runkoihin joten Giusepen ei tarvitse uhrata ruumiinsa uusiutumattomia osia. Ei ehdi kovin montaa runkoa veistää jos pitää itseäänkin veistää.

Ei kai nuo Sup-rungot ole sen sieluttomampia kuin OnOne tai muut jotka myy bulkkirunkoja omilla logoillaan.

-Lauri

H. Moilanen
19.08.2013, 15.08
Terveydenhoitopalveluiden ulottumattomissa oleva Giuseppe voi esim. aivastaa tai sylkeä runkoihin joten Giusepen ei tarvitse uhrata ruumiinsa uusiutumattomia osia.

Hmm... Skenaario: Giuseppe lähtee käymään puuceessä. Pikkulintu lentää pajaan, paskoo runkoaihion päälle ja poistuu. Joku saa rungon, jonka sielu on linnunpaskaa?

ppikkupe
19.08.2013, 15.09
Samalta suunnalta ne Cubenkin rungot tulevat...

Tulee, tulee, mutta on ne itse pyörät sentään kasattu Saksassa. Niinkuin sillä jotain käytännön merkitystä olisi, mutta kuitenkin.

LJL
19.08.2013, 15.23
Tulee, tulee, mutta on ne itse pyörät sentään kasattu Saksassa. Niinkuin sillä jotain käytännön merkitystä olisi, mutta kuitenkin.

Vissiin ainakin Canyonia ja varmaan Cubeakin väännellään ja ravistetaan vehkeillä Saksassa ennenkuin menee jatkoon... Siitä oli joku videokin joskus. Kiinassa ei bulkkirunkotehtaassa varmaan ravisteta muuta kun hiilikuitumiehen vehkjettä sieltä puuceestä tullessa, eikä muuten varmaan Suomessakaan. En tiedä mutta voisiko olla laadunvalvonta parempi noissa saksalaisissa valtamerkeissä.

-Lauri

plr
19.08.2013, 15.34
Kyllä nykyään Giusepen perikunta ja hyvä PR-osasto pystyy taikomaan sielun pyörään. Pappa-Giuseppe valvoo tekemistä pilvenreunalta vanhassa pyöräilylippiksessä ja villapaidassa, joten joissakin taiwaalaisissa rungoissa on sielu.

Highlander
19.08.2013, 15.55
Niin, kummaltakohan sitä "sielua" saisi enemmän..:rolleyes:

http://2.bp.blogspot.com/-57oY0KvbUkA/TxR6hswt_kI/AAAAAAAAHA8/Vqglf1UmjLA/s1600/giuseppe_marinoni.jpg

..vai? :p

http://content.bikeroar.com/system/content/000/076/971/original/taiwan-bicycle-factory-tour-3.jpg?1366936562

LJL
19.08.2013, 16.03
Niin, kummaltakohan sitä "sielua" saisi enemmän..:rolleyes:

Mielenkiintoista että jotkut tilaavat aasialaisen vaimon netistä nimenomaan siksi, että saisivat sielukkuutta kotimaisen pirttihirmutuotannon sijaan. Pyörissä menee päinvastoin.

-Lauri

sonnet
19.08.2013, 16.11
Jotkut pikkuisemmat taitavat yhä tehdä Guiseppe-metodilla. Tuosta saa ainakin sellaisen kuvan, vaikkei sitä erityisesti painoteta, että noita soittopelejä rakennellaan alihankitusta japanialaisesta kuitulevystä omassa pajassa.

http://www.bassobikes.com/en-UK/company.php

sonnet
19.08.2013, 16.15
Mielenkiintoista että jotkut tilaavat aasialaisen vaimon netistä nimenomaan siksi, että saisivat sielukkuutta kotimaisen pirttihirmutuotannon sijaan. Pyörissä menee päinvastoin.

Sori off-topic, "kuuliaisuutta köyhässä mutta kurinalaisessa suunnitteluperinteessä kasvaneessa suomalaisittain kadonneesta trad. arr. sex roles -muotissa" kai siinä rungossa on pikemminkin kyse? :cool:

Janezki_S
20.08.2013, 15.15
Itse olen myös harkinnut uuden maantiepyörän ostamista ja nyt painottelen kahden vaihtoehdon välillä, koska osien laatueroista ei itselläni ole kokemusta. Pyörät ovat seuraavat http://www.supcycles.fi/cycles/fusion-scl-ultegra/ ja http://www.bianchi.com/global/bikes/...ctIDMaster=779 (http://www.bianchi.com/global/bikes/bikes_detail.aspx?ProductIDMaster=779)

Erityisesti kampi-, jarru- ja vanne komponentit aiheuttavat päänvaivaa. SUP:issa kammet ovat FSA SL-K Light 53/39 ja jarrut FSA Gossamer, kun Bianchissa ne taas ovat Ultegrat. :eek:

Lisäksi SUP tuntuu olevan UrheiluPyörän oma merkki ja kovasti yrittävät hehkuttaa hinta/laatusuhteen puolesta. Mitenkähän onnistuisi esimerkiksi SUP:in kustomointi ja kuinka komponenttien vaihto vaikuttaisi hintaan, jos haluaisi kaikki Ultegran osilla. Tosin vanteiksi olen ajatellut Dura-Acen, koska jokunen vuosi sitten Ultegran vanteissa oli useammalla häikkää. :rolleyes:

yedi
20.08.2013, 22.56
SUP on ainakin ideologisesti jatkoa Urheilypyörän perustajan Leopard tallin pyörille, joiden rungot he ihan itse hitsasivat täällä Italiasta hankkimistaan putkenpätkistä. Mutta nykyisten SUP pyörien taustahan selviää kun menee Kissanmaalle käymään, vanha isäntä varmasti mielellään kertoo elämäntyöstään.

Joo, sielu fillareiden kasaamiseen on sieltä 30-40 vuoden takaa. Joskus juttelin aiheesta Tanen(muistaakseni) kanssa ja tosiaan putkisarjarjoista juottelivat runkoja kasaan. Maalasivat ja kasasivat niistä fillareita. Juotosjigin olivat myyneet pois joskus aikaa sitten. Firma lienee yksi niistä muutamasta edelleen toimivasta fillarikaupasta Suomessa, jolla on pitkä alan kokemus. Ei varmaan ole montaa fillarikauppaa edelleen toiminnassa, jossa on itse tehty runkoja putkista ja muhveista juottamalla.

Lisäksi SUP tuntuu olevan UrheiluPyörän oma merkki ja kovasti yrittävät hehkuttaa hinta/laatusuhteen puolesta. Mitenkähän onnistuisi esimerkiksi SUP:in kustomointi ja kuinka komponenttien vaihto vaikuttaisi hintaan, jos haluaisi kaikki Ultegran osilla. Tosin vanteiksi olen ajatellut Dura-Acen, koska jokunen vuosi sitten Ultegran vanteissa oli useammalla häikkää. :rolleyes:

Soittamalla SUP:iin asia selviää. Jos kasaavat fillarit Suomessa (Nokian liikkeen hallissa?) niin melko varmasti saat valita sellaiset osat kuin haluat fillariisi.

hhel
12.03.2014, 10.50
Keskustelu on jo laantunut, mutta vastataanpa tähän kuitenkin.

Itse ajattelin hommata kakkospyöräksi SUP:n cyclon http://www.supcycles.fi/cycles/x-mud-disc-alu-105-2014/. Hinta/osa suhde on mielestäni ihan kohtuullinen. Lupaavat pelille kahden vuoden takuun. Katsotaan miten masiina toimii.

Rungot tosiaan tulee idän suunnalta, mutta pyörät kasataan alusta loppuu Nokian liikkeessä ja kokoonpanoon voi itse halutessaan vaikuttaa.

Marsusram
31.01.2015, 19.21
Läskiä pukkaa
http://t.co/2bslupTDin

mikaveee
09.02.2016, 18.07
Kuollut topicci, mutta pitäisikö tässä vasta-alkajana olla huolissaan, sillä tuli juuri tilattua Sup Mud x Disc ultegra fillari? Menikö massia niin sanotusti harakoille?

Lähetetty minun HTC One laitteesta Tapatalkilla

TERU
09.02.2016, 18.32
Älähän mittään, kova kalu, vastinetta joka sentille! Tulee varmastikin oiken kokoinen kun tuolta tulee. Onnea tulevalle.

eetu.sulo
18.11.2016, 23.06
Onko kukaan tehnyt tubeles konversiota sup x fattyyn?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

.Vaeltaja.
19.11.2016, 14.08
Tietääkö kukaan mikä on X-Fat carbonin isoimman rungon koko?
Tuntuu moni valmistaja tekevän runkoja max. 185 pitkille. Satulatolpat mulla maksimissaan L koon rungoissa kummassakin nykyisessä fatbikessä. Spessun stumpjumper carbon 29er:in sain ostettua 21" rungolla, joka on sopiva ja sen kokoluokan läskejä ei tunnu olevankaan.