Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Etelän leirit 2014

Antti Kuitto
01.08.2013, 14.02
Polkaistaanpa tässä töihin paluun kunniaksi käyntiin keskustelut ensi talven etelän leirityksistä. Minne on porukka menossa ja mihin aikoihin?

Ana
02.08.2013, 23.54
Onneksi töihin paluuseen vielä viikko, mut vuoden vaihteessa 2013/14 tarkoitus lähteä Teneriffalle polkemaan.

VPR
21.11.2013, 16.22
Vakituisen työn ansiosta meikäläinenkin pääsee ekan kerran leirille. Lennot ja hotelli varattu 30.3. – 14.4.2014 Playa de Palmaan.

Kare_Eskola
21.11.2013, 16.48
Juuri joulun alla viikoksi Kanariffalle ja keväämmällä yritän taas tunkea vihollisseuran Mallorcan-leirille, jos sellainen on tulollaan, ties vaikka kahdeksi viikoksi. Helmikuussa viikon hiihtoleiri, niin jokohan siinä olis.

Talisker
21.11.2013, 22.17
>Kare: "Taas ja vihollisseura"...?

HiMa
22.11.2013, 07.03
Tammi-helmikuussa toivottavasti äkkilähtö jonnekin Kanarialle ja Mallorcalle huhtikuussa, joka on buukattu kauan sitten.

okahkonen
22.11.2013, 22.35
Joulukuussa Sisiliaan, tammikuussa Costa Blancalle, huhtikuussa koillis Ranskaan ja toukouussa Toscanaan, näillä näkymin. Taitavat kaikki olla vain nelipäiväisiä reissuja.

am8119
12.12.2013, 14.53
Mikäs paikka olisi monipuolisin sporttiloman ajaksi Mallorcalla ?

Tavoite: Halpa ruoka, monipuoliset maantiepyörä - ja juoksu reitit, näköalat.

Ei väliä: Ei tarvetta hienoille kaupoille, eikä shoppailuun.

am8119
13.12.2013, 09.56

Ehdotuksia ?

En vaivaa tämän enempää.. jos joku sitä pelkää.

Herman
14.12.2013, 09.16

El Burron valinta on, perinteikkäästi jo toisen kerran, Pequera. Lähinnä mäkien läheisyyden ja maastopyöräreittien vuoksi. Eiköhän noilla reiteillä juoksukin onnistune. Tasamaata maantiepyöräilyyn joutuu hakemaan muualta, mutta eihän tuolla saarella mikään kaukana ole.

Ei hienoja kauppoja eikä myöskään liikaa turisteja eli hintataso pysyy kurissa, kaikki tarvittava on kuitenkin tarjolla.

Ainoa mikä jäi viime kevään reissusta negatiivisena mieleen, oli muutaman päivän sateet, mutta nehän riepottelikin koko saarta.

jjyrki
14.12.2013, 10.07
Norskin ekalla lennolla Palmaan 30.3.14 taitaa olla pelkästään pyöräilijöitä, kentällä tunnelma kuin HePon sunnuntailenkillä...

Nufan
14.12.2013, 15.58
Kyllä. Samalla lennolla lähdetään täältäkin päin. :)

snowfake
17.12.2013, 23.55
Mihis hintaan jonkun viikon "leirin" saisi tehtyä, onko kokemuksia viime vuosilta?

Ajankohta varmaan siinä jossain maaliskuun kieppeillä tai jossain, ja äkkilähdöllä matkaan. Ei tarvitse niin kauaa suunnitella etukäteen. Maastopyörän vuokraus paikan päältä.

Mites tuollaisilla matkoilla äkkilähdöt + yhden hengen huoneet, tuleeko hirveitä lisäkustannuksia? Ei ole sopivaa tuttua ja puolisoakaan ei varmaan kiinnosta olla paikan päällä retkileskenä :) (Eikä itseä kiinnosta maksaa tuplahintaa reissusta...)

Edit: tai no laittakaa vaikka 2vko reissunkin hintoja vertailuksi...

PolkkaPilkku
18.12.2013, 11.40
Mihis hintaan jonkun viikon "leirin" saisi tehtyä, onko kokemuksia viime vuosilta?

Ajankohta varmaan siinä jossain maaliskuun kieppeillä tai jossain, ja äkkilähdöllä matkaan. Ei tarvitse niin kauaa suunnitella etukäteen. Maastopyörän vuokraus paikan päältä.

Mites tuollaisilla matkoilla äkkilähdöt + yhden hengen huoneet, tuleeko hirveitä lisäkustannuksia? Ei ole sopivaa tuttua ja puolisoakaan ei varmaan kiinnosta olla paikan päällä retkileskenä :) (Eikä itseä kiinnosta maksaa tuplahintaa reissusta...)

Edit: tai no laittakaa vaikka 2vko reissunkin hintoja vertailuksi...

Hinta riippuu hotellin tasosta ja siitä kuinka paljon osaa hakea tarjouksia netistä.
Nyt keväällä olen menossa Mallorcalle tasokkaampaan hotellin kuin viime vuonna ja hinta viikolle puolihoidolla lentoineen (Norwegian) 790€.
Viime vuonna tarjoushotellissa puolihoidolla 15 pv ja lennot Air Berlin 785€.

Kannattaa olla ajoissa liikenteessä. Äkkilähtöjä on nykyjään paljon vähemmän kuin ennen. Varsinkin lentoyhtiöiden hinnanoptimointi on sen verran kehittynyttä.

Lentoja Mallorcalle saa n 200-250€ edestakaisin ja puolihoidot kohtuullisen hotellin alkaa jostakin n. 40€/yö.

peippo
18.12.2013, 19.17

Norwegianilla pääsee hyvänä päivänä Helsingistä Malagaan ja takaisin n. 150€:lla, siellä vaikka Sierra Cyclingin (http://www.sierracycling.com/) hoteisiin niin hoituu majoitus, aamupalat ja poluilla opastukset. Ollaan Turkulaisten pyöräilijöiden kanssa käyty tuolla muutamaan otteeseen, jotain puheita on ollut ensi keväänkin retkestä. Oman pyörän pakkaisin kyllä mukaan jos se on reissun päätarkoitus.

zblues
22.12.2013, 19.04
Terve. Oma talvilomani olisi maaliskuun ekalla viikolla. Ilmaston puolesta noin av. +18 kulmilla Mallorcalla, mutta onko täällä kokemuksia etelän ajojen ajankohdasta maaliskuun alussa? kyllä/ei ?

zblues
28.12.2013, 00.05
Noniin. Nyt on tullut varattua matka, hotla ja pyörä 2.3 - 8.3 Alucudiaan Mallorcalle. Ma-pe verran ajoa. Jos joku on saaren tuossa päässä tuolloin niin otathan yhteyttä. Toivottavasti on kelit tikissä.

Kai_81
28.12.2013, 19.16
Noniin. Nyt on tullut varattua matka, hotla ja pyörä 2.3 - 8.3 Alucudiaan Mallorcalle. Ma-pe verran ajoa. Jos joku on saaren tuossa päässä tuolloin niin otathan yhteyttä. Toivottavasti on kelit tikissä.

Hep,

Ollaan myös katseltu ko paikkaa kevään pyöräilykohteeksi ja olisitko halunnut kertoa, mitä kautta hommasit matkan, itse koottu vai paketti? :)
Katselin, että Norwegian + hotelli erillisvarauksilla säästää muutaman saturaisen, mutta oliko sinulla jokin hyvä ajatus, kuinka kuljet Alcudiaan, jos siis itsejärjestetty matka? :)

Hyvää reissua joka tapauksessa!

ALT
29.12.2013, 15.23
Joulukuussa Sisiliaan, tammikuussa Costa Blancalle, huhtikuussa koillis Ranskaan ja toukouussa Toscanaan, näillä näkymin. Taitavat kaikki olla vain nelipäiväisiä reissuja.

Kovasti polttelee keväällä pyöräloma etelään, Ranska ja Italia painivat tässä vaihtoehtoina. Toscanan alueelta tiedustelutieto Lucca:sta näyttäisi lupaavalta, mitä siulla on mielessä Ranskan suunnalla?

zblues
29.12.2013, 18.23
Hep,

Ollaan myös katseltu ko paikkaa kevään pyöräilykohteeksi ja olisitko halunnut kertoa, mitä kautta hommasit matkan, itse koottu vai paketti? :)
Katselin, että Norwegian + hotelli erillisvarauksilla säästää muutaman saturaisen, mutta oliko sinulla jokin hyvä ajatus, kuinka kuljet Alcudiaan, jos siis itsejärjestetty matka? :)

Hyvää reissua joka tapauksessa!

Moro. Joo itse varattu matka; hotelli ja lento. Palmasta Alcudiaan jollain kyydillä. En ole sitä vielä ratkaissut, mutta eiköhän sinne joku bussi tms ritsa kulje.

Lennot meni seat24:n kautta, ne oli arvokkaimmat, n 400 eur mutta vaihtoajat oli "pahimmillaan" 4h paluu matkalla ja kahdella vaihdolla. Tuossa panostin siihen, että olen järkevään aikaan lauantaina 8.3 kotona.
Fillari löytyi Bicyle-Holidays.com kautta. Yritin etkana Pro-bikehiren kautta mutta ne oli tässä parin päivän vetkuttelun aikana varattu loppuun. BH:n kautta löytyi sitten hiilari fillari vakuutuksineen 140e. 4* hotelli sitten oli n 270 eur 6 yötä aamupalalla ja arvioissa oli suomenkielisesti puhuttu, että on pyöräilijöiden suosiossa. Katotaan mitä reissu tuo.

Tykkään itse jenkkiläisestä ja saksalaisesta järjestelmällisyydestä, joten Espanjassa ja Italiassa on tällaisella luterilaisella luupäällä aina vähän otsa punaisena. :D Onneksi suomenkielessä on sana "Perkele", jolla saa aina vähän tilaa ympärille ja ratkaisun ongelmaan. :)

Kai_81
31.12.2013, 13.00
Moro. Joo itse varattu matka; hotelli ja lento. Palmasta Alcudiaan jollain kyydillä. En ole sitä vielä ratkaissut, mutta eiköhän sinne joku bussi tms ritsa kulje.

Lennot meni seat24:n kautta, ne oli arvokkaimmat, n 400 eur mutta vaihtoajat oli "pahimmillaan" 4h paluu matkalla ja kahdella vaihdolla. Tuossa panostin siihen, että olen järkevään aikaan lauantaina 8.3 kotona.
Fillari löytyi Bicyle-Holidays.com kautta. Yritin etkana Pro-bikehiren kautta mutta ne oli tässä parin päivän vetkuttelun aikana varattu loppuun. BH:n kautta löytyi sitten hiilari fillari vakuutuksineen 140e. 4* hotelli sitten oli n 270 eur 6 yötä aamupalalla ja arvioissa oli suomenkielisesti puhuttu, että on pyöräilijöiden suosiossa. Katotaan mitä reissu tuo.

Tykkään itse jenkkiläisestä ja saksalaisesta järjestelmällisyydestä, joten Espanjassa ja Italiassa on tällaisella luterilaisella luupäällä aina vähän otsa punaisena. :D Onneksi suomenkielessä on sana "Perkele", jolla saa aina vähän tilaa ympärille ja ratkaisun ongelmaan. :)

Noniin!
Hyvältä kuulostaa :) Jotain hikisiä bussiyhteyksiä ilmeisesti Alcudiaankin menee Palman kautta..tai sitten taksilla hotellin pihaan :p
Hinnat tosiaan pysyy mukavasti alempana kun itse kokoaa mieleisensä reissun. Norwegianilla, mikä näyttää olevan se meidän lentoyhtiö nyt, menee matkustusajatkin hyvin, kunhan vain valitsee eri paluupäivän mitä menopäivän.

ps. Sama juttu noiden manjana-hommien kanssa...ehkä oma pyörä koneessa ja ajo itse hotellille ei olekaan huono vaihtoehto :D

zblues
01.01.2014, 20.29
.
ps. Sama juttu noiden manjana-hommien kanssa...ehkä oma pyörä koneessa ja ajo itse hotellille ei olekaan huono vaihtoehto :D

Oman fillarin roudaaminen on kyllä aika kypsää. Olin 2012 Italiassa oman fillarin kanssa ja se vaati sitten auton vuokraamisen ja tietyn majoituskohteen pysymisen reissun ajan. Oli siinä etunsa, mutta aika vaivalloista. Mutta varmasti omakin maantiepyörä lähtee vielä jollenkin reissulle mukaan.

am8119
02.01.2014, 10.34
Noniin!
Hyvältä kuulostaa :) Jotain hikisiä bussiyhteyksiä ilmeisesti Alcudiaankin menee Palman kautta..tai sitten taksilla hotellin pihaan :p
Hinnat tosiaan pysyy mukavasti alempana kun itse kokoaa mieleisensä reissun...

Onko jollakin kokemuksia paljonko tuonne Alcudiaan kustantaisi taksikyyti ?

Herman
02.01.2014, 11.25

Itse varasin seurueellemme kyydin tuolta http://airportmallorcatransfer.com/

Kokemuksia kyseisestä firmasta ei vielä ole, mutta ennakkoon vaikuttaa ihan myönteiseltä. Pyörälaukutkin kuljetetaan sopuhinnalla.

Kai_81
02.01.2014, 12.05

Nettikokemusten perusteella noin 60€ per suunta.

peippo
02.01.2014, 12.36
Olin jouluviikon Madeirassa ja tuli vietettyä yksi päivä pyörän päällä paikallisten kuskien seurassa. Varsin pätevän vuokrapyörän (Commencal AM 2014) sain täältä, http://joecycles.com/
Mukana olleet kaupan omistajat Joe & Jeremy ovat vastuussa suuresta osasta saaren traileja, ja varsin hienoja pätkiä olivatkin raivanneet. Ajettavaa löytyy kuulemma hyvin koko viikoksi ja eri tasoisia majoituksia järjestyy heidän kauttaan. Maisemat on komeita, kasvillisuus monipuolista ja polut sellaista mukavan pitävää maa-ainesta (vrt. esim. Malagan hiekkaan/irtokiveen)

Jäi todella positiivinen kuva koko touhusta joten tuota on helppo suositella kohteeksi.

Facebookin kautta löytyy myös kuvia/lisäinfoa, https://www.facebook.com/bikulture
Ja tästä videokuvaa http://www.youtube.com/watch?v=hbw4tdkEQn0

zblues
02.01.2014, 17.06
Itse varasin seurueellemme kyydin tuolta http://airportmallorcatransfer.com/

Kokemuksia kyseisestä firmasta ei vielä ole, mutta ennakkoon vaikuttaa ihan myönteiseltä. Pyörälaukutkin kuljetetaan sopuhinnalla.

Hyvä vinkki Herman. Kiitos

Paolo
07.01.2014, 11.46
Tuli varattua kesäkuun eka viikko Dory-hotellista Riccionesta, kuten viime vuonnakin.
Tinkaamisen jälkeen lupasivat lopulta saman paketin samaan hintaan kuin vuosi sitten.
Sisältäen pyörän ja pyöräilyt kolmen päivän osalta.

Ana
09.01.2014, 20.23
Alcudiaan menossa taas kesäkuussa. Kunhan ehditte reissunne heittää, niin kommenttia kaipaisin erityisesti noista transfer-kyydeistä tuonne Alcudiaan. Sujuvuus/hinta. Keleistä vois heittää, että koska viime kesäkuussa oli aamut ja illat viileät reilu 10 astetta, päivät pilvisiä 17-22 astetta ja vuorilla vajaassa tonnissa jäätävän kylmää. Niin maaliskuussa voi varmaan olla mitä tahansa 5-20 välillä. Tosin noi viime kesäkuun kelit oli paikallisten mielestä viileimmät vuosikausiin.

HiMa
09.01.2014, 21.52
Mä varailin meidän ryhmärämälle minibussin täältä kevään reissulle PMI-Alcudia. Ei ota lisämaksua pyöristä ollenkaan.
http://www.suntransfers.com/

järppä
10.01.2014, 08.31
HEL-PMI 10.-17.4. ja majapaikka El Arenalin ytimessä.

ArtK
17.01.2014, 21.34
7-15.3. Costa Blancalle majapaikkana Torrevieja.

Coasting
17.01.2014, 23.21
10.-17.4 Palma Nova

Päiviö Pollari
17.01.2014, 23.54
Helmikuun alkupuolella pariksi kuukaudeksi Uuteen Seelantiin. Ei varsinaisesti leiri, mutta leiriytymisiä kuitenkin ja päällystetyiltä teiltä ei juuri ole tarkoitus poiketa.

ALT
19.01.2014, 17.35
Oma leiri 31.3-7.4 Firenzen kupeeseen, Borgo san Lorenzo tukikohtana. Uusi Seelanti on kyllä siisti mesta, kävin Aucklandissa viime maaliskuussa, reissun teemana oli valitettavasti työ...mitä aamulenkeillä kävin juoksemassa niin aktiivista porukkaa tuntui olevan. Lenkkeilijöitä ja pyöräilijöitä näkyi jo tuolloin liikenteessä. Varmasti mahtavat paanat pyöräillä.

Esa S
22.01.2014, 11.22
Toistakymmentä Kanuunaa lähtee Vapun viettoon Barceloonan kulmille SantaSusannaan 26.4-5.3.

Ryynäri kun ei lennäkkään enää Palmaan, niin meidän ison porukan Mallorcan retki peruuntui tältä keväältä. Osa porukasta (lisää toki mahtuu) päätti lähteä kokeilemaan tätä mannermaista vaihtoehtoa,
tuonne kun ryynäri lentää (eli Gironaan n. 30 km Santa Susannasta).
Olen tuolla yhden "hiihtoloman" fillaroinut, joten ihan sokkona ei tätä ole valittu. Löytyy sieltä ainakin isompi mäki mitä Mallorcalta: http://www.climbbybike.com/climb.asp?Col=Turo-de-lHome&qryMountainID=5134
tosin en ajanut tuota silloin helmikuun lopulla. Vapun tietämillä voisi jo tarjeta käymään noin korkealla.
Jos kiinnostaa lähteä mukaan, niin laita privaa.

okahkonen
24.01.2014, 22.24
Kovasti polttelee keväällä pyöräloma etelään, Ranska ja Italia painivat tässä vaihtoehtoina. Toscanan alueelta tiedustelutieto Lucca:sta näyttäisi lupaavalta, mitä siulla on mielessä Ranskan suunnalla?

Pääsiäisenä haaveena mennä ajamaan Alsasiin jos sää antaa myöten. Jos ei, sitten varmaan hiihdetään. Nyt on kesälle buukattu myös pyreneiden reissu, eli vuoret mielessä.

Sent from my iPad using Tapatalk

Make
06.02.2014, 19.04
HEL-PMI 10.-17.4. ja majapaikka El Arenalin ytimessä.

10.-19.4 Alcudiaan Norwegianilla. Ensimmäistä kertaa treenaamaan/pyöräilemään Mallorcalle :) Pitääkin alkaa pikkuhiljaa katsomaan hyviä pyöräreittejä.

90kg
21.02.2014, 13.02
Onkos jollakin heittää hyviä linkkejä pitempiaaikaisesta majoituksesta Mallorcalla i.e. n. 2 kk. Hotellissa ei oikein varmaan kahta kuukautta voi asua. Myös hinta on oleellinen pointti.

airbnb ja homeway tsekattu.

Voi olla että pitääkin valita Kreeta kun sieltä löytyy useita alle 400-600 e/kk asiallisia majoituksia. Mallorcasta vaan diggailen paljon enemmän muuten.

Markku Silvenius
21.02.2014, 14.24
Onkos jollakin heittää hyviä linkkejä pitempiaaikaisesta majoituksesta Mallorcalla i.e. n. 2 kk. Hotellissa ei oikein varmaan kahta kuukautta voi asua. Myös hinta on oleellinen pointti.

airbnb ja homeway tsekattu.

Voi olla että pitääkin valita Kreeta kun sieltä löytyy useita alle 400-600 e/kk asiallisia majoituksia. Mallorcasta vaan diggailen paljon enemmän muuten.

ferienwohnungen.de?

Markku Silvenius
21.02.2014, 14.28
Itse menen taas Deniaan maaliskuun lopulla pariksi viikkoa. On sekin kyllä varsin sweet mesta kuten Malliskin.

Thundermand
23.02.2014, 20.27
Ensimmäistä kertaa Mallorcalle matkaavalle saattaa löytyä täältä apua: http://majorka.weebly.com/ Pääasiassa painottuu reitteihin, mutta uutta sisältöä pyritään lisäämään jatkuvasti.

M. Ouvinen
25.02.2014, 01.48
Nizzaan ylihuomenna viikoksi.

Giant 67
28.02.2014, 21.37
Kaverin kanssa Alcudiassa Mallorcalla 29.3 - 14.4

ejex
06.03.2014, 20.55
Palmassa 3-10.4. Ajoseura kelpaisi kyllä.

Seteh
06.03.2014, 22.04
Teneriffa (pohjoispuoli) 1-8.4. Neljäksi päiväksi pyörä varattu.

DaNi_BoY
11.03.2014, 12.44
Olisko kellään heittää MTB gps-trackeja Tenerifalta. Ei ole väliä pohjois- vai etelä puolelta!!
Kiitos!

jjyrki
11.03.2014, 12.52

Sitähän piisaa. Luxorin eteen tai rantabulevardille klo 10 sopivaa ryhmää väijymään.

hannahoo
11.03.2014, 13.40
Joo, jee, nähdään Mallorcalla noin kolmen viikon päästä! :)

P.S. Kellot siirtyvät kesäaikaan eli eteenpäin su 30.3. Kannattaa muistaa, jos olette lentelemässä tuona päivänä.

Tumppi
11.03.2014, 14.15

Sitähän piisaa. Luxorin eteen tai rantabulevardille klo 10 sopivaa ryhmää väijymään.

Juurikin näin. Luxorin edestä startannee tusinan verran PeNolaisia (http://www.pellossalo.fi/pellossalonnousu/) klo 10 aikoihin ajanjaksolla 3-13.4. Ei liene yllättänyt ketään? :D

Nufan
11.03.2014, 14.19
Kuinka moni tonne Mallorcalle on lähdössä huhtikuun alusta? (30.3 tai lähellä sitä?)

Tumppi
11.03.2014, 14.29
Kuinka moni tonne Mallorcalle on lähdössä huhtikuun alusta? (30.3 tai lähellä sitä?)

Villi veikkaus, että 30-40 kotimaista + 20 000 saksaa puhuvaa kuskia + vajaa tuhat turskaa + muutama sata paikallista. :)

Nufan
11.03.2014, 14.30
:) Lähinnä täältä foorumilta tarkoitin.

Thundermand
11.03.2014, 14.48
Ainakin yksi kolmen hengen seurue lähtee sinne 30.3. Veikkaanpa että noita pieniä seurueita on melkoinen määrä.

nikib
11.03.2014, 16.25
Minä ja Hannahoo myös Mallorcalla 30.3. - 10.4. ja ainakin oma suunnitelma on lähteä lenkille joka aamu klo 10.00 juurikin Luxorin edestä.

Tuomas
12.03.2014, 11.26
Minä ja Hannahoo myös Mallorcalla 30.3. - 10.4. ja ainakin oma suunnitelma on lähteä lenkille joka aamu klo 10.00 juurikin Luxorin edestä.

Taitaa 30.3. lennolla olla osa pyörälaukuista köytettynä lentokoneen katolle Helsinki-Vantaalla. Minä ja joitain muita Cch:n ajajia 30.3-10.4. Mallorcalla. Vaihtelun vuoksi tällä kertaa Palma Novassa.

Nufan
12.03.2014, 11.50
Norjalainen joutuu lennättää rahtikoneen perässä.

Sanna04
13.03.2014, 20.40
Mitäs, joko sovitaan Mallorcan yhteislenkit siinä huhtikuun parit ekat viikot, vai laitetaanko pyörän perään Suomen lippu niin osataan sitten oikeille kavereille huudella? Ja jokainen esittelee itsensä tietenkin fooruminimimerkkinä. =P

Privileged
13.03.2014, 20.49
Jep, Mallorcalle 30.3 ensimmäistä kertaa... viikon setti vaan tällä erää :)

Birling
18.03.2014, 15.54
Olen lähdössä 30.3. 6:30 paluu 10.4. Sama matka pojan ( nikib) ja hannahoo kanssa. Veljeni tulee 2 päivän vaihesiirrolla perästä, ei pyöräile, patikoi. Kiva nähdä, että paljon kavereita tulossa ( on juttuseuraa lennolla ).

SUP
18.03.2014, 20.00
Lähdössä 4 kpl ketjunpyörittäjiä Mallorcalle, Alcudiaan 17.4-24.4
Toivottavasti löytyy muitakin suomalaisia :)
Niin ja lennot norwegian.

Viineri
19.03.2014, 16.39
Tuli just varattua lennot Palmaan, ajalle 8-15.4. Onko suosituksia hotelleista?
Luxor on tietysti yksi, siellä on joskus kauan sitten tullut asuttuakin.

Birling
20.03.2014, 16.22
Yksi kriteeri hotellille on miten pyöriä säilytetään. Vuosi sitten olin Oleanderissa ( eri kuin Orlando ) n. 1 km Luxorista. Siellä oli kellarissa yhteinen talli, johon pääsi huoneen avaimella. Huoneeseen ehdottomasti kielletty viemästä.
Poika oli Cactuksessa, n 500 m Luxorista. Siellä ainakin käytännössä vietiin huoneeseen, en tiedä kuinka sallittua oli.
Oven päällä lukee Hotel Cactus, virallinen nimi jotain muuta ( se Isabel on eri rakennus ):
http://jaribirling.kuvat.fi/kuvat/2013+Mallorca+26.3-7.4/+Pikku+Canon/IMG_2753+Oikein+kun+suurentaa,+niin+lukee+CACTUS.J PG

Sollerissa tuli käytyä, sekä junalla, että pyörällä. Jos sinne menee, ehdottomasti käytävä satamassa. Kaikki kuvat:
http://jaribirling.kuvat.fi/kuvat/2013+Mallorca+26.3-7.4/

Markku Silvenius
20.03.2014, 17.58
Mut Cactuksessahan on ala-aulassa lukittava pyöräsäilö seinätelineillä? Kohtuu mesta muutenkin..kerran kokemuksella.

terveisiä täältä Deniasta ;)

Viineri
20.03.2014, 18.13
Kiitos vinkistä, täytyy tsekata tuo mesta myös.

Arkkitehti on tainnut ottaa julkisivuun vaikutteita risteilylaivasta:)

Birling
20.03.2014, 19.58
Ei Cactus voi täysin huono olla. Aulassa oli vaalea suomalaisen näköinen nainen. Myöhemmin ilmeni, että hän oli Lotta Lepistö.

90kg
20.03.2014, 21.55
Alicante 25.4. - 5.6.2014

contest
22.03.2014, 19.05
Palmaan 30.3-10.4 kaverin kanssa, mutta Turusta tulee monta muutakin. Hyvä poppoo Suomalaisia silloin Palmassa/Luxorissa ja pyöräilemässä!

jukra
23.03.2014, 21.54
Perjantaina lähtö gran canarialle. Viime vuonna jäi Nieves valloittamatta kun vuosikymmenen myrsky oli katkaissu tien, jos tällä kertaa onnistuis. Maspalomasissa ollaan yötä tällä kertaa, viimeksi oltiin Ricon rinteellä. Odotukset alkaa olla jo semi korkeella.

Mike 77
23.03.2014, 22.10
RCT:stä on menossa 13.4-27.4 Mallorcalle, Alcudiaan 30 pyöräilijää.

Mr Frank
24.03.2014, 20.08
Noniin!
Hinnat tosiaan pysyy mukavasti alempana kun itse kokoaa mieleisensä reissun. Norwegianilla, mikä näyttää olevan se meidän lentoyhtiö nyt, menee matkustusajatkin hyvin, kunhan vain valitsee eri paluupäivän mitä menopäivän.

Varasin matkan 20.4 alkaen 9 yötä. Lennot, oma fillari, 1 hh puolihoidolla hinta alle 650 euroa. Rantaan n 400 metriä.
San Diego olisi vielä halvempi hotelli...... Mutta kokeilen uutta

Sanna04
24.03.2014, 22.17
Odotukset alkaa olla jo semi korkeella.

Joo, kieltämättä tänään tullut töissä moneen kertaan mietittyä, että "viikon päästä tähän aikaan oon hotellissa aamupalalla/auringonpaisteisessa katukahvilassa kahvitauolla/makaamassa rannalla/syömässä hotellin buffetissa".... eikä varmasti ole kylmää ja märkää! Jos jotain pientä trooppista kondensoitunutta vesihöyryä taivaalta alas tulee, niin se on varmasti hyvin lämmintä ja virkistävää!

Mike 77
25.03.2014, 05.43
Lennot ja Hotelli puolihihoidolla, osalta RCT:een porukalla maksoi 470€/2viikkoa! Olemme varanneet oman lentokettäkuljetuksen, Palma-Alcudia välille 15€/nuppi.

Lookrider
25.03.2014, 12.43
Arenalissa 17.4-4.5 uuuhh iihhhannaa :)
Mr Frank jos haluat lenkkiseuraa laita viestiä niin vaihdetaan puh.numeroita, lähellä Hispania Hotellia asustelen.
Lenkkiseura kelpaa aina.

Make
25.03.2014, 21.54
Lennot ja Hotelli puolihihoidolla, osalta RCT:een porukalla maksoi 470€/2viikkoa! Olemme varanneet oman lentokettäkuljetuksen, Palma-Alcudia välille 15€/nuppi.

Olen katsonut kuljetuksia kentältä Alcudiaan ja taxikuljetus näyttäisi olevan 23€/nuppi viideltä hengeltä. Mistä ootte varannut kuljetuksen? Ollaan Can Picafortessa Valentin blue bay hotellissa 10-19.4. Pitääkin koittaa bongata RCT letkaa Mallorcan teiltä :)

Hebe
25.03.2014, 22.33
Haa olenkin etelän leirillä, kun hlökohtainen sponsori passitti Oulusta savoon pyöräileen (tarvii vain 8h tehdä muuta siinä sivussa) 😅

Markku Silvenius
26.03.2014, 17.01
Olen katsonut kuljetuksia kentältä Alcudiaan ja taxikuljetus näyttäisi olevan 23€/nuppi viideltä hengeltä. Mistä ootte varannut kuljetuksen? Ollaan Can Picafortessa Valentin blue bay hotellissa 10-19.4. Pitääkin koittaa bongata RCT letkaa Mallorcan teiltä :)

Itselläni on sellainen näppituntuma, että lentokentällä tolppajonosta taksi on halvempi kuin varata se etukäteen. Aina on takseja ollut tolpalla jonoksi saakka ja homma on pelittänyt bueno. Liian simppeliä?

Make
26.03.2014, 17.37
Itselläni on sellainen näppituntuma, että lentokentällä tolppajonosta taksi on halvempi kuin varata se etukäteen. Aina on takseja ollut tolpalla jonoksi saakka ja homma on pelittänyt bueno. Liian simppeliä?

Jep, ei tuosta nyt kannata stressiä ottaa, mutta ihan mukavaa ajanvietettä suunnitella matkaa :) Ei tosin taida mahtua tavalliseen tilataksiin 5hlö kun kaikilla on matkalaukut ja pyörälaukut? Mutta kahdella taksilla sitten jos ei mahdu.

Mike 77
26.03.2014, 17.46
Transmallorcasta on varattu kuljetus. Se oli meillä v 2013 ja on hyvä.

jannevaro
28.03.2014, 09.21
Nyt sunnuntaina 30.3 ajetaan Mallorca Classic. Etukäteen voi ilmoittautua täällä (http://vueltamallorca.com/mallorca-classic-en/registration/) tai paikan päällä Pabisa Beach Clubilla (Arenal) lauantaina tai sunnuntaina. Alcudiassakin oli joku ilmoittaumispaikka (ja oma lähtö), löytyy varmaan tuolta sivuilta. Turkulaisia on osallistumassa pieni joukko, mutta muitakin suomalaisia kisaan/kuntoajoon mahtuu!

herne
28.03.2014, 11.18
Itse olin alkukuussa Mallorcalla Alcudiassa ja lentokenttäkyydit järjestyi tätä kautta: http://www.palma-airport-transfers.com/
Palvelu toimi ihan hyvin, hintaa kertyi yhdelle henkilölle edestakaiseen matkaan 22e ja pyöränkin olisi saanut mukaan lisähinnasta.

Birling
29.03.2014, 23.45
Kello herättää reilun 2 h päästä...

hoopeevee
30.03.2014, 21.31
Riccionessa hotel Doryssa 5.-12.4. Onkohan muita palstalaisia siellä päin?

anttipietila
01.04.2014, 08.15
Riccionessa hotel Doryssa 5.-12.4. Onkohan muita palstalaisia siellä päin?

Siellä päin, niihin aikoihin pitäis olla, saa nyt nähdä miten Luftwaffe hoitaa siirtymät.

Birling
03.04.2014, 14.02
Ma 31.3 ja ti 1.4 Luxorin klo 10 lähdössä turkulaisia, V8, KoPy, CCH, pari Jarkkoa, Samu, VPR, ym ym

Reissukuvat on omista ajoista, nuoret ovat ajaneet paljon pidempään. 12 h ajoaikaa 3 päivässä tullut, nyt ripottelee, otetaan kevyempi päivä. Huomennakin voi sataa, mutta siitä viikko eteenpäin aurinkoa ja n 19 C.
Hyvin on tähän mennessä mennyt. Eilen tosin meni ampiainen korvaan vauhdissa ja pisti. Kaveri näky kuvissa.

Kyllönen/Katainen ehti näköjään siirtää Malmin kentän tänne...

http://jaribirling.kuvat.fi/kuvat/2014+Mallorca+30.3-10.4/

Iso kamerakin ollut reissussa, sen kuvat päälle 1000 numerolla, pikku Canon päälle 4000. Ma ja ti oli ison kameran kuvakoko säätönä S eli noin 1 MB. Isompia ei siis niistä ole olemassakaan.

HiMa
04.04.2014, 06.49
Kiitos fiilistelykuvista Birling! Tuttuja paikkoja... Omaa reissua pitää vielä vähän odottaa.

Johan Moraal
04.04.2014, 21.17
Joo Jari ei kun antaa tulla vaan. Lisää tuskaa tänne pohjoiseen :)

jukra
05.04.2014, 14.48
Viikko leireilty Kanarialla.. ajoaikaa 23h, matkaa 480km, nousua 9 400m ja huippunopeus 70kmh tietämissä. Kehittymisen kannalta ihan tarpeettoman turha rypistys, mutta sitäkin hauskempi viikko. Pari kertaa noustiin Nievesille ja muutenki rallatettiin mäkeä ylös-alas aika huolella. Toimittiin Maspalomaksesta käsin ja se oli huomattavasti miellytävämpi aloituspaikka kuin viimevuotinen Puerto Rico. Silti alkoi vähän tuntua, että ei kolmannella kerralla ei enää uutta ajettavaa olisi tarjolla saaren eteläpuolella.

Kaikenkaikkiaan kuitenkin mukava energiaboostaus kevään odotukseen, suosittelen lähtöä miettiville.
https://drive.google.com/file/d/0B4nncSSFzN5JdEpWTDJLYVhhQ0E/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4nncSSFzN5JXzFqdkFzMmJDM3M/edit?usp=sharing

Birling
06.04.2014, 12.31
Joo Jari ei kun antaa tulla vaan. Lisää tuskaa tänne pohjoiseen :)

Kiitos Johan, mutta käännän veistä haavassa. Tällä on "sairaan" hyvät kelit. Eilenkin piti tauot pitää tien alituksissa varjossa.

4.4 olin veljeni kanssa 102 v vanhalla museojunalla Sollerissa. Nostalgia matka. Vanhempamme olivat rautateillä töissä ja olemme eläneet lapsuutemme Vaasan ratapihan höyryvetrien savussa.

5.4. Maisemakuvia Petran lenkiltä. Hieno tori ja nurkasta aukeni vielä toinen isompi. En tiennyt, että pyöräilyvaatteista on olemassa myös disko ( glitter ) versio...

am8119
06.04.2014, 13.35
^ Ihan kiva katsella noita kuvia. Pienenä vinkkinä > Käytä pienempää ISO asetusta niin ei pala huippuvalot puhki kuvasta. Lisäksi parhaan terävyyden saat yleensä aukolla F5.6-F8 . Syväterävyyden kannalta joku f10 riittää yleiskuvissa .

Esim: Tämä kuva on palanut puhki > http://jaribirling.kuvat.fi/kuvat/2014+Mallorca+30.3-10.4/D+4.4+Museojunalla+veljen+kanssa+Solleriin/IMG_1857.JPG

Kannattaisi käyttää asetuksia esim: ISO 200 ei ISO 1250
F11 ei F22

Sulla on linssissä maks.105mm tele jossa on optinen kuvanvakaaja, joten saat täys teleasennossa teräviä kuvia vakaajan ansiosta noi 1/30s kanssa.
Hyvää lomaa ja kokeileppa muuttaa asetuksia.

Birling
06.04.2014, 14.16
Kiitos kuvausvinkeistä. Itse asiassa huomasin itsekin, että tuo venekuva on puhkipalanut ( siis liian vaalea ). Ja pienensin ISO arvoa 1250 sta 500aan ja otin uuden kuvan. Lisässn just tuon seuraavan. Valintatilanteessa kuitenkin valitsin sen vaaleamman, kun se oli jotenkin "ilosempi" vaikka oli puhki keskeltä.
Miksi ISO arvo oli suuri 1250 ( vai onko se suuri 6D:ssä on uusi täyskenno ja suurin on yli 100 000, siis satatuhatta ), huomaat varmaan, että alussa satoi, ja oli hämariä olossuhteita, lisäksi liikkuva juna. No olis tietysti pitänyt pienentää kun juna pysähtyy. ( Ruuvata siis eestaas, kun juna useinkin pysähteli.)
1/30 aika ei kyllä olisi hyvä, eihän kuvanvakaaja poista esim ihmisten liikkeistä johtuvaa epäterävyyttä.

am8119
06.04.2014, 14.59
Kiitos kuvausvinkeistä.
1/30 aika ei kyllä olisi hyvä, eihän kuvanvakaaja poista esim ihmisten liikkeistä johtuvaa epäterävyyttä.

Olet oikeassa. Lähinnä tarkoitin että maisemakuviin tuo riittää, jos et halua kantaa jalustaa mukana. Liikkeen pysäyttämiseen kannattaa käyttää sitten liikkeen nopeuden huomioiden 1/100s-1/500s. Tuo jälkimmäinen esim. Polkevaan pyöräilijään.
Liikkeen suuntakin vaikuttaa. Jos tulee kohti, riittää lyhyempi aika.

Johan Moraal
06.04.2014, 20.54
Tällä on "sairaan" hyvät kelit. Eilenkin piti tauot pitää tien alituksissa varjossa.

5.4. Maisemakuvia Petran lenkiltä. Hieno tori ja nurkasta aukeni vielä toinen isompi. En tiennyt, että pyöräilyvaatteista on olemassa myös disko ( glitter ) versio...

Heti tuli ikävää Petran torikahvilaan. Täytyy huomenna ostaa appelsineja ja suklaakakkua ja lähtee ajelee +3 asteessa ja aurinkopaahteessa. Auttaisko. :seko:

nikib
06.04.2014, 21.01
Vitamin C.

Mr Frank
08.04.2014, 20.07
Moi,

21 ja 22 pv rantakahvila nro 1 klo 10.00 lähden ajelee, törmäillään siinä jos sattuu aikatauluun.....

Mr Frank
08.04.2014, 20.10
Arenalissa 17.4-4.5 uuuhh iihhhannaa :)
Mr Frank jos haluat lenkkiseuraa laita viestiä niin vaihdetaan puh.numeroita, lähellä Hispania Hotellia asustelen.
Lenkkiseura kelpaa aina.

Jäi alku pois eli 21 ja 22 pv rantakahvila nro 1 klo 10 lähden ajelee, joten törmäillään siinä jos sattuu aikatauluun...

Condor Heritage
10.04.2014, 13.40
Että sinun Jari pitikin noita kuvia ... Mukavahan niitä on katsella (voisin katsella lisääkin), mutta kun nyt on sitten lennot varattuna ... mahdollisesti picaron paidassa Mr Frankin osoittamassa startissa. - CH

Lookrider
10.04.2014, 14.42
Hep, Mr Frank ja Condor Heritage.
Yritän kanssa olla tuolla lähdössä ajallaan nimimerkin mukaisella pyörällä :)
Toivottavasti ei ainakaan kyseisinä päivinä työnnä vettä taivaalta kaatamalla.

Birling
10.04.2014, 22.49
Ainakin seuraavista porukoista on nyt lisätyissä 6-10.4 kuvissa: PeNo, Cycle Center Team, Akilles, SV, IK32, CCH, GIF

Luxorin lähtöjä, reissukuvia Palma, Bunyola ( mm 1 trekking nousu Honor/Orient nurkilla ), Petra ym.

Reissu ja ajot menivät meidän porukalta tosi hyvin. Tosin sain eilen reissun komannen ampiaisen piston. Nyt sääriluun viereen. Luun kohta on nilkkaan asti punainen ja hiukka turvonnut.

pesuman
11.04.2014, 08.15
Yksi Cervelo liittyy Mallorcan korkean paikan leirille 25.4.2014 alkaen.

Henuz
11.04.2014, 22.18
Ei varsinainen Etelän leiri, mutta Italiassa tuli käytyä ja 6 ajopäivää kaiken kaikkiaan viikon lomamatkalle. Majapaikan pohjois- ja eteläpuolella puolin reilun kilometrin mäet ja leveyssuunnassa suht tasaista, joten oli helppo valita päivän mukaan sopivan haastavaa reittiä. Mitään pohjia ajamiseen ei ollut, lähinnä sohvalla makailua ja satunnaista seinäkiipeilyä. Ennen reissua vielä 3 viikon flunssaputki, joten pienetkin mäet kyllä haastoi :D
Kivaa oli, vaikka vuokralombardo oli rehellisesti sanoen kohtuullisen huono ja pykälän liian iso runkokoko.
http://1drv.ms/1esztWJ

supera
15.04.2014, 13.39
Olen menossa toukokuun puolessa välissä viikoksi Alcudiaan.

Onko suosituksia vuokrauspaikasta hiilikuiturunkoiselle maantiepyörälle Di2 -vaihteilla 56 -rungolla ?
Max Huestrilla on Cubea, onko tietoa/linkkejä muista vaihtoehdoista.

Cube varmaan ihan ok, ainoastaan askarruttaa kun viime vuonna oli lainassa heidän vehkeitään niin olivat aika ajettuja.

edu
15.04.2014, 14.57
Etelän "leiri" ohi, kuukausi tuli majailtua Valenciassa Espanjassa.
Reilu pari viikkoa oli maastopyörät vuokrattuna ja ajokertoja tuli vähän alle 10.
Suurin osa lenkeistä pyöri Valencian ympäristössä, keskustasta fillarilla laitakaupungille ja jonkun maastopyöräilijän peesiin. Reitit olivat helppoa maastoa ja aika tasaista, mutta juuri sopivaa alkukevään pyristelyyn.

Kahtena päivänä käytiin ajamassa vuorilla paikallisen oppaan kanssa, Dave kirjoittikin pienen raportin meidän retkistä sivulleen: http://mountainbikingvalencia.com/2014/04/14/mountain-biking-valencia/
Herran palvelu ja meininki oli täyden kympin arvoista, jos ikinä liikutte noilla nurkilla ja kaipaatte ajoseuraa, suosittelen.

Kelit sattuivat olemaan aika vaihtelevaa, mutta oli kiva palata kotiin +30C viikonlopun jälkeen :)

poppa
17.04.2014, 12.43
6-13.5.2014 Mallorca / El Arenal / Hotel Luxor

RAUTAPOHJE
25.04.2014, 17.26
toistakymmentä kanuunaa lähtee vapun viettoon barceloonan kulmille santasusannaan 26.4-5.3.

Ryynäri kun ei lennäkkään enää palmaan, niin meidän ison porukan mallorcan retki peruuntui tältä keväältä. Osa porukasta (lisää toki mahtuu) päätti lähteä kokeilemaan tätä mannermaista vaihtoehtoa,
tuonne kun ryynäri lentää (eli gironaan n. 30 km santa susannasta).
Olen tuolla yhden "hiihtoloman" fillaroinut, joten ihan sokkona ei tätä ole valittu. Löytyy sieltä ainakin isompi mäki mitä mallorcalta: http://www.climbbybike.com/climb.asp?col=turo-de-lhome&qrymountainid=5134
tosin en ajanut tuota silloin helmikuun lopulla. Vapun tietämillä voisi jo tarjeta käymään noin korkealla.
Jos kiinnostaa lähteä mukaan, niin laita privaa.

onko listaa ketä lähdössä?

RAUTAPOHJE
25.04.2014, 17.36
onko listaa kekkä lähtee kanuunoista?

Esa S
29.04.2014, 00.45
Tänään ajettiin tuo em. mäki. On se aina hienoa saapua vuoren huipulle, kun omin voimin on sinne kiivennyt.

Lähetetty minun GT-P5100 laitteesta Tapatalkilla

kpyora
04.08.2014, 22.51
Milloin tamperelaiset ovat lähdössä Italiaan ja onko tilaa ulkopuolisille?

Talisker
05.08.2014, 08.22
28.9. lähdemme Ryanairilla Bergamon kautta Riccioneen. Paluu 9.10.2014.
Mukaan mahtuu vielä n neljä. Pyöräilymatkoillamme ei ole ulkopuolisia ;) .

fiber
05.08.2014, 11.46
Onko jo ensi kevään aikatauluja tiedossa? Koitan varata työkalenteriin ajoissa tilaa lomalle.

Ipa
26.10.2014, 17.53
Kesä jatkui Mallorcalla (18-25.10) parisuhdepyöräilyn merkeissä. Aurinkoa ja lämpöä (20-30 astetta) riitti, eikä sateen pisaraakaan näkynyt, vaikka lokakuu on siellä tilastollisesti sateisin. Merivesikin oli vielä lämmintä.
Majoitus Hotelli Helioksessa (http://www.helios-hotels.com/mallorca/en/) (Can Pastilla) puolihoidolla ja fillarit vuokrattiin Ciclos Quintanasta (http://www.ciclosquintana.com/?lang=en).
Hotellia voi varauksetta suositella pyöräilijöille. Alakerrassa on pari tallia, joiden seinille mahtuu reilu 100 pyörää roikkumaan. Pyörät saa lukittua vaijereilla (lukon saa 5 €:n panttia vastaan respasta). Lisäksi siellä on pyörien pesupaikka, huoltopukki, pumppu, ... Aamiaiset ja illalliset olivat runsaita ja vaikka hotelli oli täynnä (espanjalaisia eläkeläisiä), niin kaikki toimi sujuvasti. Lisäksi hotelli on lähellä lentokenttää.

contest
28.10.2014, 14.14
Palmaan 31.3-12.4 kisakuntoa etsimään [emoji14]