PDA

Näytä tavallinen näkymä : Nishiki K29

Huselius
18.07.2013, 21.36
Hei. Haluaisin ehdottoman kovasti kokemuksia, mielipiteitä ja yleistä tietoa otsikon pyörästä. Muutaman kesän olen suunnitellut maastopyörän ostoa, nyt kun budjetti antoi myöten päätin ostaa kyseisen pyörän. "Alle 3000e pyörällä et tee mitään"-kommentit voitte jättää mainitsematta, sillä tiedolla en tee mitään. Kiitos :)

nure
18.07.2013, 23.51
Miksi kysyt mielipiteitä jos olet jo päättänyt ostaa moisen? No, ostit painavan pyörän alemman keskisarjan osilla ja surkeahkolla keulalla, rahalla olis saanut muutakin mutta sinähän sen päätät!

xc-pyöräilijä
19.07.2013, 00.12
Äläs nyt nure. Miulla oli kyseinen fillari vuoden, finlandia mtb:nkin tuli ajettua läpi. Mielestäni oli silloin hyvä pyörä, alle laitoin contin race kingit jolloin maastoonkin pääsi ja rullaavuus oli loistava. Keula oli tosiaan heikoin lenkki, ei toiminut käytänössä ollenkaan. Nykyisillä kokemuksilla en ostaisi mutta harrastusta aloittaessani olin tyytyväinen.

nure
19.07.2013, 08.56
Ei oikeastaan kyse pyörästä vaan kysyjän asenteesta, juuri kun olin päättänyt suosittaa kolmen tonnin Spessua... ;-)

rantanr
19.07.2013, 09.55
Mulla on samantapainen pyörä.

Suositushinta näkyy olevan 999. Se on melko kova hinta. Nishiki on merkki, jossa maksetaan "merkkilisää". Toisaalta jos fillarilla ajaa useamman vuoden, hankintahinta ei ole kovin merkityksellinen.

Ostin fillarin pääasiassa työmatkakulkupeliksi. Halusin nimenomaan 29erin, jotta pääsen kokeilemaan maastoon. Nyt vuotta myöhemmin olen erittäin tyytyväinen valintaan. Olen maastossa käynyt muutamia kertoja ja se on kivaa, vaikka ikää ja painoa (sekä minulla että fillarilla) on "riittävästi".

Edullisella fillarilla on hyvä opetella maastossa ajoa. Kallimmalla fillarilla kolhut ja naarmut harmittaa enemmän. Samoin huoltoa on mukavampi opetella halvemmalla fillarilla. Mokat ovat halvempia.

Nishikin keula on tosiaan heikko, mutta jos vaatimustaso ei ole korkealla, se ajaa asiansa kevyessä käytössä ihan hyvin. Mulla on pari pykälää kalliimpi New Rock Shox XC32 TK 29 ja se on toiminut minun käytössä riittävän hyvin. Näitä ei-ilmakeuloja ei pysty kovin paljon säätämään. Minä olen painava ja keulani on minulle periaatteessa liian löysä. Toisaalta minun taidoilleni tuo ei ole ollut mikään ongelma. Toki voisin vaihtaa jäykemmän jousen, mutta se vaihto-operaatio maksaa melkein saman verran kuin kokonaan uusi samanlainen keula. Olenkin päätynyt siihen, että en huollata keulaa ja ostan uuden sitten kun vanha ei enää toimi. Tietysti todennäköisempää on, että koko fillari vaihtuu ennen kuin keulan vaihdon aika olisi.

nure
19.07.2013, 10.34
http://www.cyclecenter.fi/news/51/paivan-tarjous-1972013 Tuossa mennään jo aivan eri tasolla kuin Nishikissä ja ei rasitteena surkeaa keulaakaan.

mutanaama
19.07.2013, 10.42
Jos tonni on käyttää fillariin, niin suosittelen fillaritoria, josta samalla rahalla saa jo oikeasti hyvän pelin. Tietysti olis hyvä, että kysyjä laittelis vähän tietoa, että missä "maastossa" ajelee tms, sillä tuo k29 ei vaan yksinkertaisesti kestä ryskäämistä, mutta toimii hyvin kevyillä neulaspoluilla.

Jukkis
19.07.2013, 11.06
Jos tonni on käyttää fillariin, niin suosittelen fillaritoria, josta samalla rahalla saa jo oikeasti hyvän pelin.

Eikös Fillarilehden Toriltakin voi tehdä hyviä hankintoja ;)

mutanaama
19.07.2013, 11.16
Tosiaan, kumpikin käy.

Huselius
19.07.2013, 17.55
Kiitoksia kaikille vastanneille. Pahoittelen, muotoilin erittäin huonosti koko asiani. Eli tämä Nishiki K29 ei ole se aivan välttämätön vaihtoehto, halpa hinta 670e tarjouksessa houkutteli vaan ankarasti(ovh 999) Luultavasti tuossa hinnassa on se 350e pelkästä Nishikin tarrasta. :) Mieltäriivaava polte päästä ajelemaan että ei osaa keskittyä foorumeilla kirjoitteluun, koitan parantaa tapani. Haen siis maastopyörää, 29 tuumaista mielellään. Ensimmäinen maastopyörä olisi kyseessä minulla, tarkoituksena ajaa alkuun kevyttä maastoa, jonkunverran jyrkkiä laskuja (asun keski-suomessa), siirtymäntaipaleina asvaltti- ja maantiepätkiä n 5km osuuksia, siksi lukittava etuhaarukka? Onko tämä miten yleinen käytöntö? Ei ole tietenkään välttämätön, tulee vaan äkkiseltään ajateltua että voisi olla kätevä asvaltilla kulkiessa. Eli, kannattaako tästä Nishikistä maksaa 670e? Ajaa siitä keulan niin loppuun kun se vaan toimii, ostaa uusi? 100-300e? Vai yksinkertaisesti ostaa käytetty tuolta Fillarin torilta? Menee pannu jumiin kun käy läpi kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja.

nure
19.07.2013, 18.44
Osta suoraa se 300€ kalliimpi niin ei tarvi paskan kanssa ajella!

Wöyri
19.07.2013, 18.46
Ite aloitin tänä kesänä maastopyöräilyn ja painiskelin ihan samojen kysymysten parissa. Tulin lopputulokseen, että laitan pyörään tonnin ja kokeilen innostunko hommasta vai en. Innostuin heti ensimmäisestä lenkistä alkaen ihan hirveästi. Lenkit alkoivat pidentyä nopeasti ja huomasin ajavani aina vain vaikeammissa maastoissa. Aika nopeasti mieli alkoi muodostamaan kuvaa paremmasta pyörästä, mahdollisesti täysjoustosta. Taas painiskelin itseni kanssa. Pari viikkoa sitten vastaan tuli tarjous mitä en enää voinut ohittaa ja laitoin tilaukseen täsjouston. n. 3000€ hintaluokassa oleva pyörä lähti puoleen hintaan.
Olen vähän harmitellut, että en heti laittanut kunnon pyörää vaan ns. kokeilu/välivaiheen pyörän. Toki "vanha" on myynnissä, mutta eihän siitä samaa hintaa saa mitä itse oon siitä maksanu. Eli halvemmaksi olisi tullut laittaa sekin tonni kunnon pyörään.
Toisaalta Suomen kesä on lyhyt ja kuukaudenkin tai pahimmassa tapauksessa useamman kuukauden rahan säästö kalliimpaan pyörään voi tarkoittaa aloituksen siirtymistä ensikesään. Näin sekavan kirjoituksen päätteeksi voisin sanoa tässä vaiheessa kesää, että jos se n. tonni on tiukka eikä siihen pysty yhtään laittamaan lisää rahaa likoon, niin osta se halpa Nishiki niin pääset ajamaan edes jollakin ja harrastuksessa alkuun. Talven syöt makaroonia ja papuja ja säästelet ensikesäksi uuden "kunnon pelin".

mutanaama
19.07.2013, 19.11
Sen takia jos ostat ensimmäiseksi kunnon pyöräksi käytetyn, niin päästessäsi jyvälle mitä haluat, saat myytyä vanhan melkein samalla hinnalla. Mitä noihin siirtymiin tulee, niin ajelen +10km siirtymät iloisesti 170mm joustavalla fillarilla. En nopeasti, mutta ajan, enkä oikeastaan koe tarvitsevani lukitusta.

Joku tommonen (http://www.fillaritori.com/index.php?/topic/19769-kona-big-kahuna-29er-18-11/)kona vois toimia.

Greycap
19.07.2013, 19.12
Ite aloitin tänä kesänä maastopyöräilyn ja painiskelin ihan samojen kysymysten parissa. Tulin lopputulokseen, että laitan pyörään tonnin ja kokeilen innostunko hommasta vai en. Innostuin heti ensimmäisestä lenkistä alkaen ihan hirveästi. [...] Olen vähän harmitellut, että en heti laittanut kunnon pyörää vaan ns. kokeilu/välivaiheen pyörän. Toki "vanha" on myynnissä, mutta eihän siitä samaa hintaa saa mitä itse oon siitä maksanu.

Noinhan siinä helposti käy kun nälkä kasvaa aika nopeastikin, nimim. "halpa kakkospyörä" 600€ --> 940€ --> 1235€ ja tätä nykyistä ei pitäisi vaihtaa enää ihan heti mutta saa nyt taas nähdä. Harva vaan ottaa huomioon sitä että entäs jos ei innostukaan, sitten käsissä on se foorumin viralliset vaatimukset täyttävä kolmen tonnin pyörä jota myydessä tulee turpaan ihan urakalla. Siinä voi hävitä helposti tonnin kun tuollaista muutaman sadan masiinaa myydessä ottaa tappiota korkeintaan jokusen satasen.

nure
19.07.2013, 23.50
Toisaaltaan muutaman satasen masiinasta kyllä ei saa myöskään kummiakaan kiksejä harrastuksen laajentamiseen!

jannevaro
20.07.2013, 00.18
Pääasia on se että hankkii jonkun fillarin millä pääsee ajamaan. Kyllä sillä Nishikilläkin metsässä ajelee. Onhan toi jo niin edullinen ettei tota halvemmalla pyörän selkään pääse. Monessakin merkissä on sitä merkkilisää hinnassa...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

lordoosi
20.07.2013, 00.21
Minulla on ollut Nishiki TR29 jo vuodesta 2000 tai 2001. Kilometrejä sillä on takana riittävästi. Pari vuotta sitten otin alkuperäisen joustokeulan pois ja laitoin tilalle jäykän keulan, koska muutin pyörän retki- ja työmatkakäyttöön sopivammaksi. Samalla vaihdoin koko voimansiirron slx:n. Myös runko hiottiin ja maalattiin uudelleen. Vanha deore-sarja palvelee edelleen moitteetta vaimon pyörässä. Keulakin on vielä toimivana hyllyllä. Hemmetin painava ja löysä se kuitenkin on.
Nishiki on kuitenkin edelleen aktiivikäytössä ja on niin hyvä pyörä, että luulen ajavani sillä kauemmin/ enemmän kilometrejä kuin nykyisillä "kevyillä" maasto- ja maantiepyörilläni yhteensä.
Runko painaa muistaakseni 2.2kg koossa 18" ja on kestänyt 100kg:n kuskin maasto, kauppa- ja retkiajot ilman mitään ongelmia.
Uskon, että K29 toimii aivan riittävän hyvin perus kuntoilijan ja pyöräilijän käytössä. Aktiivi- ja kilpaharrastusvehkeet on sitten asia erikseen.
Minusta nuo puheet, että Nishikissä maksaa tuotemerkistä on aika kummallisia. Varsinkin, kun samat heput, jotka sitä huutelee maksaa maltaita jostain Taiwanissa tehdystä pyörästä, jolla on hieno Italialainen nimi ja sen takia, että kuvittelee niissä olevan sielua....
Nishikin ostaessa saat toimivan peruspyörän jolla pääset paikasta a paikkaan b. Katu-uskottavuus ja foorumin hyväksyntä ei kuitenkaan ole sama, kuin foorumin hyväksymillä pyörillä on, mutta lopputulos on silti sama... Perille pääsy.
Harrastuksen voi aivan hyvin aloittaa Nishikillä tai vaikka Inseralla. Pääasia, että harrastaa ja laji kiinnostaa.

Ja tämähän oli taas niitä pejantai-illan höpinöitä ja omia mietteitä, eikä näistä tarvi kenenkään vetää herneitä nenään...

nure
21.07.2013, 10.58
Harrastuksen voi aloittaa aivan millä mutta suosittelen kyllä aika äkkiä kaluston parantamista että harrastus myös jatkuu...

BadM
21.07.2013, 12.00
Täällä sanailevat "huippupyöräilijät" laittakaa speksit romuistanne, niin arvostellaan porukalla laatu! Samoin ostakaa urheilumallinen mersu kakkosautoksi, niin autoilu alkaa olla siedettävällä tasolla.

pepper
21.07.2013, 12.03
^ Yhdelläkään mersulla autoilu ei ole edes siedettävällä tasolla :-P

BadM
21.07.2013, 12.25
^ Yhdelläkään mersulla autoilu ei ole edes siedettävällä tasolla :-PAjelet varmaan katkerana jollain Kialla? Jos joskus voitat lotossa, niin kokeile Porscea kaksoisturbolla! Voit myös rohkeasti kertoa pyöräsi speksit. Taidat olla kermaperse, kun ei yleisimmän taksin (mersu) kyyti passaa, mut ko. oleva auto on Ammattimiesten mieleen.

pepper
21.07.2013, 13.25
^Oon hirmu pahoillani jos loukkasin sun egoasi ja munanjatkeesi ei olekkaan oikeasti the auto :-) ja mä ajan katkerasti ooppelia :-P niin ja ne pyörien speksit maasturi: nakamura deoren voimansiirto,aurinkomatkojen keula, mekaaniset levyt, kiekot on :-). Maantie: Nishiki, voimansiirto sora/tiagra,jarrut sora,kiekot linus :-), eli suotta lässytät kermaperseeksi, säälittävää päänaukomista ;-)

Wöyri
21.07.2013, 13.30
Aina jokaiselta foorumilta löytyy joku jonka on ihan pakko vetää maapallo nenään jos tulee vähän kritiikkiä. Ja tässä tapauksessa ei edes omalle kohdalle:) Kyllä minä nyt olen ihan varma että tuo mersu on ainakin maailman toiseksi paras auto, heti porscen biturbon jälkeen kun kerran taksikuski (ammattimies) ite niin sanoo;)

Huselius
21.07.2013, 15.56
Aika hassua että keskustelu Nishikistä karkasi tähän. :) Mutta takaisin aiheeseen, ajattelin tuoda Nishikin matkahuollosta maanantaina kotiin ja lähteä rullailemaan, ajella niin pitkään kun osat kestää ja uusia mitä tarvii. Ei ole varaa nyt sijottaa ylimääräsiä äyrejä parempiin vehkeisiin kun sain kuulla töiden loppuvan taas syyskuussa, pääasia että nyt pääsee ajelemaan tämän kesän ja talvella uuden pyörän ostoon kun on siihen varaa. Kiitos kaikille vastauksista, kerron maanantaina lisää kun nishikistä on keula solmussa ja minulla kallo halki. :)

BadM
22.07.2013, 04.33
maasturi: nakamura deoren voimansiirto,aurinkomatkojen keula, mekaaniset levyt, kiekot on :-). Maantie: Nishiki, voimansiirto sora/tiagra,jarrut sora,kiekot linus Otan osaa fillareittesi huonouteen.

pepper
22.07.2013, 05.37
^Luuletko että sun mielipiteellä on merkitystä ;-)

izmo
22.07.2013, 08.38
Ostin käytetyn Tunturin keväällä 2012 ja maksoi 85 e
Jarrupalat on lopussa mutta ei vielä vaihdettu eikä mitään muutakaan
Halvalla pyörällä voi päästä halvalla.. toiseen pyörään on tehty samaan
aikaan osien vaihtoo ja huoltoo 550 e edestä

Blindis
22.07.2013, 23.47
Keskivertokeijon mietteitä Nishikistä.

Ensimmäinen Bigfoot tuli taloon joskus 2005 paikkeilla. Seuraava tuli -08 kun sisäpihalla kävi rosmoja.

+ Hinta, ei tarvinnut ihan kaikkia pennejä laittaa kiinni. Fillarin uskaltaa jättää pihalle esim. kirjastokäynnin ajaksi.
+ Kaikki osat ja palikat on kestäneet, rimpulaa on tosin huollettu säännöllisesti.
+ Toimii hyvin hiekkateillä, helpossa maastossa ja kaupungissakin. Itse olen tykännyt isona plösönä kovasti tuosta 29" koosta.

- Se pirun keula on onneton, mutta alkuvaiheessa olin sitä mieltä että on aivan mahtava.
- 29" on aika kömpelö jos haluaa teknisemmässä maastossa ajaa. Tosin kuskikaan ei ole ollut mikään metsäteiden maisteri.

Jos nyt miettisin ostopäätöstä, ottaisin varmasti tonnilla jonkun käytetyn laatupyörän. Mutta jos himot ovat kovat niin kuka helvetti jaksaa kytätä huuto.nettiä syksyyn asti
Toisaalta Nishikillä pääsi helposti mukavaan harrastukseen kiinni ja päivääkään en pois vaihtaisi.

Edit:

Nyt alkaa olemaan tällä hepalla kilometrit täynnä, maksaako vaivaa lähteä uusimaan osia vai kannattaisiko siirtyä suosiolla kerralla ns. "kunnon pyörään"?
Eli vaihtoon alkaisi menemään oikeastaan kaikki kulutusosat.

Duutsoni
29.05.2014, 14.38
Moro

Lajia suunnitellut aloittavani ja ko. Pyörä olisi tyrkyllä tämänvuotisena ja edullisena niin niin..
Kun tuo keula tuntuu olevan se yleinen murhe ja huolen aihe niin sellainen kysymys vaan että: jos sen ajollani saan takuun ulkopuolella menemään huonoon kuntoon niin paljonko siihen maksaa päivittää sitten sellainen huippu(kelpaa foorumilaisillekkin keula)??
Eikös se sitten ala olla se ns.tonnin pyörä kun siihen joskus sen keulan uusii?!
saaneeko nuita muilta osin rikki ajamalla?

Keskiäkäinen lohjalainen
29.05.2014, 15.11
Moro

Lajia suunnitellut aloittavani ja ko. Pyörä olisi tyrkyllä tämänvuotisena ja edullisena niin niin..
Kun tuo keula tuntuu olevan se yleinen murhe ja huolen aihe niin sellainen kysymys vaan että: jos sen ajollani saan takuun ulkopuolella menemään huonoon kuntoon niin paljonko siihen maksaa päivittää sitten sellainen huippu(kelpaa foorumilaisillekkin keula)??
Eikös se sitten ala olla se ns.tonnin pyörä kun siihen joskus sen keulan uusii?!
saaneeko nuita muilta osin rikki ajamalla?

Ei ongelma ole, kestääkö keula sinua. Ongelma on, kestätkö sinä keulaa. Jos aiot oikeasti mennä metsään ja rahaa löytyy se tonni, kannattaa valkata suoraan vaikkapa tämä:

http://www.bike-discount.de/de/kaufen/radon-zr-race-29-6.0-sram-19779/wg_id-117

Tuolla ajelee jo monta vuotta ja paketti on heti startista varmasti parempi kuin Nishiki+uusi keula.

Duutsoni
29.05.2014, 18.27
Joo oishan se varmaa hyvä,mut kun nyt en ajatellut sijoittaa kun murto-osan tuota tonnia.
paljonko ne hyvät keulat maksaa?
uskon tuon välttävän alkuun itselleni kun en varmaan niin vaativassa maastossa ajele..

Keskiäkäinen lohjalainen
29.05.2014, 19.28
Joo oishan se varmaa hyvä,mut kun nyt en ajatellut sijoittaa kun murto-osan tuota tonnia.
paljonko ne hyvät keulat maksaa?
uskon tuon välttävän alkuun itselleni kun en varmaan niin vaativassa maastossa ajele..

Reilut 300 siihen helposti menee. Sanoisin kuitenkin, että mieluummin kannattaa vaihtaa koko fillari sitten kun keula alkaa nishikissä ahistaa.

http://www.bike-discount.de/de/shop/federgabel-29-cross-country-race-80-110mm-8720

Duutsoni
29.05.2014, 19.49
Ok,ei siitä vielä silloinkaan tulisi tonnin pyörää... :)
Mikä siinä on muu osa-alue sitten että sitä ei suositella?
vaihteet,vaihtajat,välitykset,eikö ne kestä vai?
sattuu sellainen suhde olemaan tuohon suuntaan että jos ei ko. Merkki tule niin saa yksikseen ajella... :p
Vai onko näissä sama kuin autoissa että tietty konserni valmistaa monta merkkiä/mallia ja on samoja osia.
toiset vaan maksaa enemmän ja toiset sitten vähemmän,vaikka käytännössä sama osa mut eri merkkiin..?

Duutsoni
29.05.2014, 19.55
Ja näistä ei kannata loukkaantua yms kenenkään,tietämätön vaan kyselee ja ihmettelee uuden harrastuksen kynnyksellä.
nykyinen hybridi nishiki(siinäki joku jousto keula olevinaa) lukitus ja säätö namiska niin jäykkänä ollut.
mut tuo maantie ajelu ei niin kiinnosta,enimmäkseen polkuja ja pururatoja jne ajatellut alkaa kiertää.
ei ainakaan heti mihinkään kannokkoon tai kivikkoon.
pitkospuita ja ulkoilu reittejä!

Keskiäkäinen lohjalainen
29.05.2014, 21.24
600 egeä tuosta Nishikistä on jo aika halpa hinta. Jos saat sen sillä hinnalla tai alle niin osta pois ja aja niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Sitten kun se alkaa tuntua riittämättömältä, myy koko pyörä neljällä-viidellä sadalla ja osta sitten tonnin vehje.

Osien päivittäminen kannattaa, jos niitä päivitettäviä osia ei ole kovin paljon. Tuossa Nishikissä kaikki on tasaisesti samaa tasoa, eli hiukan alle sen, mitä kunnon maastofillarilta vaaditaan. Painoakin on pari kiloa liikaa.

Marsusram
29.05.2014, 22.32
Kyllä tuollaisellakin alkuun pääsee. Vaikka painoa enempi, niin siinä kunto kasvaa:)
Kaverilla on säästöbudjetilla hankittu Fujin Nevada (http://www.fujibikes.com/bike/details/nevada-29-13), joka vastaa suunnilleen tuota Nishikiä.
Hyvin on tullut perässä samat polut, vaikkakin hitaammin. Tärkeintä on että pyörä on oikein mitoitettu.
Aikansa on ajellut ja keula alkaa tuntua jo heikolta. Vanhan huoltaminen maksaa kuitenkin enemmän kuin sama uutena.
Hiukan enemmän laittamalla saisi jo kahteen suuntaan toimivan ja säädettävän keulan.
Vaihtoehtoja on joko käytetty Reba/Recon tai joku tarjouskeula uutena. Kannattaa seurailla markkinoita, jotta löytyy kun tarve tulee.

Duutsoni
29.05.2014, 23.16
Niin olen ajatellut tuon keula homman mm.
itsellä kokemusta kelkkailusta jossa 4 keppiä monine säätöineen,hitas/nopee sekä paluu vaimennus.
näissä simmitys,kaasun paineet ja öljyn määrät tärkeimmässä roolissa.
ymmärrän hyvin sen että jos pääsee jotain oikein säädettyä pyörää ajamaan niin onhan niissä varmaan erot.
tuntuu vain että kun ei kuitenkaan kovin teknisistä laitteista ole kyse että miten suuria voi nuo erot olla.
Sillä ajattelin lähteä tuolla liikenteeseen ja jos tarve tulee niin päivittää jousitusta.
ei mulla kuitenkaan tule olemaan kovin suuria nuo ajomäärät kesää kohden..
kiitos vastauksistanne.
mites kaikki muu puoli noissa pyörissä,miten ne huippu vaihteet mm eroaa noista marketin pyörien vaihteista ja vivuista?
mitä tuolla mitoituksella meinasit,jotain rungon geometrejä vai?
miltä se tuossa ko. Pyörässä vaikuttaisi?

Terho P
09.10.2016, 21.31
Eka viesti tälle forkalle. Aiheesta on varmasti miljoonasti juttua,mutta kysyn silti.. Anteeksi. Sisäjalka on 80cm ja itse olen 180cm. Pyörä josta olen kaupoissa on nishiki k29 MUTTA 17" rungolla. Ex kuljettaja kertoi olevansa 183cm ja pääasiassa ajellu kaupunkia. Mulla se tulee hiekkatielle ja poluille,pururadalle. Kyseessä siis ensi pyörä. Persaukisena työttömänä keksin uuden harrastuksen jota en pääse testaamaan etukäteen joten nyt tuollainen pattitilanne. Pyörähän on tietysti niin kaukana että tekisi mieli ostaa sokkona :eek:

N-Man
10.10.2016, 18.08
Eka viesti tälle forkalle. Aiheesta on varmasti miljoonasti juttua,mutta kysyn silti.. Anteeksi. Sisäjalka on 80cm ja itse olen 180cm. Pyörä josta olen kaupoissa on nishiki k29 MUTTA 17" rungolla. Ex kuljettaja kertoi olevansa 183cm ja pääasiassa ajellu kaupunkia. Mulla se tulee hiekkatielle ja poluille,pururadalle. Kyseessä siis ensi pyörä. Persaukisena työttömänä keksin uuden harrastuksen jota en pääse testaamaan etukäteen joten nyt tuollainen pattitilanne. Pyörähän on tietysti niin kaukana että tekisi mieli ostaa sokkona :eek:

Jos tuon pyörän mitoitus vastaa yhtään yleistä tapaa niin 17" on sinulle (ja alkuperäiselle omistajalle) auttamatta liian pieni. Yleensä tuon pituiselle oikea koko on noin 19".
Mutta voi toki olla että Nishiki ilmoittaa koot jotenkin tavallisesta poikkeavasti.
Jos saat kuvan tuosta niin pyydä sellainen jossa satula on säädetty ajajalle sopivalle korkeudelle. Jos se on silloin hyvin ylhäällä ja tankoakin on nostettu niin ylös kuin mahdollista, pyörä on ollut alunperinkin liian pieni.