Näytä tavallinen näkymä : sport tracker
Mikäs avuksi kun Sports Trackerista ei löydy enää kadenssianturin asetuksia. Käytössä iPhone ja vielä vuosi sitten tämä toimi mainiosti Crivit Pro sensorin kanssa. Nyt koko asetusta tuolle kadenssianturille ei löydy mistään. Sykemittariasetukset kyllä löytyvät ja se pelittää niin kuin ennenkin. Olenko täysi tumpio vai mikä mättää?
Mikäs avuksi kun Sports Trackerista ei löydy enää kadenssianturin asetuksia. Käytössä iPhone ja vielä vuosi sitten tämä toimi mainiosti Crivit Pro sensorin kanssa. Nyt koko asetusta tuolle kadenssianturille ei löydy mistään. Sykemittariasetukset kyllä löytyvät ja se pelittää niin kuin ennenkin. Olenko täysi tumpio vai mikä mättää?
Sports Tracker on ihan surkea sovellus nykyään iPhonelle, koska sieltä on poistettu suuri määrä ominaisuuksia. Minulla asiaan auttoi vaan Garminin ostaminen.
Tuohon ios version kadenssin puuttumiseen loppuu multakin ST:n käyttö..
Mihin softaan olette siirtyneet tästä?
Stravaa kokeilin mutta ajonaikaista näyttöä en saanut muutettua
Wahoo fitness ja cyclemeter menee kokeiluun seuraavaksi
Mihin softaan olette siirtyneet tästä?
Minulla on vielä vanhassa Nokian E72:ssa Sporttracker (kun se oli Nokian omaa ohjelmistoa) asennettuna ja se on paljon parempi kuin nykyinen ilmainen tai jopa premium. No vähemmän tulee käytettyä, mutta todistaa että kehitys ei aina mene eteenpäin.
Itse siirryin Garminiin ja nyt edge 520 tallentaa datan fillaroinnista ja vivoactive juoksut yms. Garminin oma Connect on samanlainen murheenkryyni kuin Sporttracker nykyään, niin data siirtyy Stravaan lähempää tarkastelua varten. Se tapahtuu automaattisesti, niin siinä ei tarvitse nyhertää yhtään mitään välissä ja Strava ymmärtää datasta senkin, jos olet laittanut pausen päälle suorituksen pidemmän tauon aikana yms, eli mitään ongelmia datassa ei ole, kun se Stravaa on siirtynyt.
Tämä lienee aika yleinen kombinaatio, eli Garmin tallentaa ja Stravasta tutkitaan.
Ei voi kuin ihmetellä että Sports-tracker ei kehity vaan menee jopa huonommaksi. Luulisi että olisi resurssit kohdillaan kehittää ohjelmistoja kun omistajana on ollut jo parivuotta pörssiyritys Amer Sports. Amerhan omistaa myös Suunnon ja monta muuta urheiluvälinevalmistajaa. Mutta ehkä se ei ole kiinni rahasta ja resursseista vaan näkemyksestä.
Onkos muilla ollut luotettavuusongelmia?
Muutaman kerran laittanu päälle, eikä mitään jääny talteen.
Täysin on toiminut mulla Sampan S5 luurissa, eikä koskaan ole jääny tallentamatta.
Onkos muilla ollut luotettavuusongelmia?
Muutaman kerran laittanu päälle, eikä mitään jääny talteen.
Kaksi vuotta päivittäisessä käytössä. Samsungin luureissa. Kaksi kertaa (yli 700 harjoituksen joukossa ja kovalla pakkasella) on ajetussa reitissä selkeitä virheitä...
Mulla 300 harjoitusta ja melko luotettava on. Motorolan puhelimessa aikanaan takkusi, sonyssa on toiminu liki moitteetta. Joskus ison sähkölinjan alitus on aikaansaanu virheitä, mutta muistaakseni lähinnä Sykemittaukseen
nih..
Hmm.. Eli todennäköisesti mulla on jokin, joka rikkoo toiminnan omassa puhelimessa.
Mulla oli loppuvaiheessa iPhonella jotain pätkimisongelmaa ennen kuin vaihdoin Garminiin.
rautajalka
01.08.2017, 17.01
Lumian kanssa tökkinyt ihan huolella. Saattaa mennä neljäkin harjoitusta peräkkäin, ettei piirrä reittiä, mittaa matkaa yms. Tai lopettaa tallennuksen itsestään jossain kohtaa lenkkiä. Johtuu todennäköisesti puhelimesta, kun edellisellä Samsungilla ei muistaakseni ongelmia ollut.
Jaa. Olihan mullakin lumia, sen kanssa ei sietänyt puhelimen käyttöä samaan aikaan.
Ja onhan sonyllakin pätkäissyt pariin otteeseen reitin piirron, mutta syynä näyttää olevan liian tyhjä akku ja puhelimen siirtyminen akunsäästöön (stamina).
nih..
(stamina).
Joo, käytössä tilapäisluuri, joka on juurikin Sony. Laitoin trakkerin ignoreen staminasta ja tänään tuntui nauhuri pelaavaan normisti.
Jahka loma loppuu, niin alkaa varmistumaan, että sonylla kuikkaa ja firmasta op5 tilalle.
Surkeuden huippu tuo Trackerin nykymeininki. Loistava ohjelma oli joskus, varsinkin maanmittauslaitoksen karttojen ansiosta. Eivät kerro, onko parempaa luvassa tai edes paluuta entiseen. (iPhone-ympäristössä.)
Piti oikein vanhaan Nokian N8 puhelimeen vielä akku vaihtaa kun pelaa Sportstracker vielä seitsemän vuoden ikäisenäkin kuin junan vessa [emoji4]
Kullan arvoisia alkaa nämä vanhat Symbianit olemaan näköjään...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vilhelm V
17.08.2017, 07.49
Piti oikein vanhaan Nokian N8 puhelimeen vielä akku vaihtaa kun pelaa Sportstracker vielä seitsemän vuoden ikäisenäkin kuin junan vessa [emoji4]
Kullan arvoisia alkaa nämä vanhat Symbianit olemaan näköjään...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sama havainto ja samat temput täällä. Erittäin hyvin toimii ja seurantajälki varsinkin on tarkka.
eskeippi
29.08.2017, 22.53
Onko tosiaan niin, että sportstrackkerista on loppunut syketuki? Ei näy koko sykekuvaketta eikä näytä skyettä.
1aloittaja
05.09.2017, 20.49
Eiku mainostaa vaan, ett kytke sykemittari, niin näet joko realiajassa tai harjoituksen jälkeen sykkeesi...
Oliskohan jokin kaupallinen intressi... ;)
Onko tosiaan niin, että sportstrackkerista on loppunut syketuki? Ei näy koko sykekuvaketta eikä näytä skyettä.
Ööh minulla ainakin näyttää sykeen treenin aikana muiden tietojen ohella. On uusin tai toisiksi uusin versio käytössä. Tiedä sitten mitenkä se on erinlainen ollut aiemmin..?
Se kuvake ja syke tulee näkyviin ,sitten kun se sykelähetin on kytkeytynyt puhelimeen harjoituksen alussa.Oma samsunki aina siin aloittaessa
kyselee haluja bluetooth:n käyttöön.Sykelähetinhän sit pitää "parittaa" sen luurin kans,tämänhän kaikki jo sit tiesikin,eikös ?
Moro!
Olisko ideoita, kun Sport Tracker yht'äkkiä kadotti paikannuksen? Tähän.asti pelannut hienosti kunnes 2pv sitten kadotti karttanäkymän. Google play are updating ilmoitus näkyy kartan tilalla. Google mapsi toimii eli sateliittiin ottaa yhteyden. Paikannus on päällä st:llä. Poistin jo sovelluksen kaks kertaa, mutta ei apuja.
Moro!
Olisko ideoita, kun Sport Tracker yht'äkkiä kadotti paikannuksen? Tähän.asti pelannut hienosti kunnes 2pv sitten kadotti karttanäkymän. Google play are updating ilmoitus näkyy kartan tilalla. Google mapsi toimii eli sateliittiin ottaa yhteyden. Paikannus on päällä st:llä. Poistin jo sovelluksen kaks kertaa, mutta ei apuja.
Illalla kännykkään naputtelin, niin tuli huononpostaus ja jäi oleelliset tiedot pois.
Eli puhelin Honor 8 eli Android-järjestelmä. On kyllä ihmeelllinen juttu... Puhelimen viaksikaan en osaa ajatella, kun Google mapsin paikoitus toimii.
vihtis83
13.05.2018, 10.11
Huawein puhelimissa on nyt ilmeisesti ollut vikaa google play palveluiden kanssa. Asetuksista google play palvelut > tallennustila > hallitse tallennustilaa > poista kaikki tiedot. Tällä konstilla pitäisi karttojen toimia siihen asti kunnes puhelimen käynnistää uudelleen.
vihtis83
13.05.2018, 11.12
^ Uudelleenkäynnistyksen jälkeen ongelma palaa. Sitten pitää taas suorittaa tuo tietojen poisto. Omakohtaista kokemusta tästä ongelmasta ei ole.
Huawein puhelimissa on nyt ilmeisesti ollut vikaa google play palveluiden kanssa. Asetuksista google play palvelut > tallennustila > hallitse tallennustilaa > poista kaikki tiedot. Tällä konstilla pitäisi karttojen toimia siihen asti kunnes puhelimen käynnistää uudelleen.
Selvitteli niin asiaa eikä vika tosiaan olekaan omassa puhelimessa vaan mitä ilmeisemmin Googlen play Services tekemässä päivityksessä, joka julkaistiin 10.5. Eiköhän sieltä pukkaa uutta päivitystä. Itse käytän tuot Sport trackeria harjoituspäiväkirjana, niin harmittaa tuollainen vika.
En vielä kokeillut, kun tuli teksti, että tämä poistaa kaikki tilit ja tietokannat. Kiitos kuitenkin vinkistä.
Tuo ohje toimii. Kartat toimii. Kiitokset. Ongelma on vain Huaeein ongelma. Google tutkii ongelmaa.
Missähän on vika kun Nokia 6 (2018) ja SportsTracker pelaa yhteen n. 40 min, jolloin GPS yhteys menee poikki ? Laitoin SP:lle mailia mutta eivät ole vielä vastailleet. Niin systemaatisesti katkeaa että epäilen myös Androidin olevan syyllinen (tai asetusten, kun vaan tietäisi mitä pitäisi muuttaa). Edellisessä Lumia puhelimessa ei ollut mitään vastaavaa riesaa.
Epäilen Androidin virransäästötoimia. Aseta SportTrackerille poikkeus, ainakin Endomondolla auttoi.
Optiflow
06.06.2018, 11.07
Missähän on vika kun Nokia 6 (2018) ja SportsTracker pelaa yhteen n. 40 min, jolloin GPS yhteys menee poikki ? Laitoin SP:lle mailia mutta eivät ole vielä vastailleet. Niin systemaatisesti katkeaa että epäilen myös Androidin olevan syyllinen (tai asetusten, kun vaan tietäisi mitä pitäisi muuttaa). Edellisessä Lumia puhelimessa ei ollut mitään vastaavaa riesaa.
Epäilen Androidin virransäästötoimia. Aseta SportTrackerille poikkeus, ainakin Endomondolla auttoi.
Sama ongelma täälläkin, luurina eka Nokia 6 malli. Olen koittanut maailmalta etsiä ratkaisua mutta en ole löytänyt. Ilmeisesti Android 8 aiheuttaa ongelman. Tämä ongelma koskee myös muitakin gps-seuranta appeja kuin Sportstrackeriä. Mitkään virransäästöasetukset ei tunnu vaikuttavan vaan ST ikään kuin nukahtaa tauolle 30-40min jälkeen, jos et ole käyttänyt puhelinta tänä aikana.
Kokeilin eilen siten että välillä herättelin puhelinta. Ei GPS katkennut joten samaan lopputulemaan olen päätynyt. Google Playssa ST:n appia arvostellaan tästä syystä vaikka varmaan syyttä ?
Olikos tässä niin että Suunto on tämän aika lailla hylännyt ja kehityspanokset on laitettu Suunto-sovellukseen? Heillä on tällä hetkellä kolme sovellusta osin samoilla toiminnoilla joten varmaan jonkinlaista karsintaa on luvassa.
Samoilla tunnuksilla kirjauduttaessa tiedot tallentuvat samaan paikkaan joten tuota toista sovellusta kannattanee kokeilla.
Tosiaan itsellä auttoi androidin virransäästöasetusten (optimointi, mikälie nimeltään) muuttaminen. Eli SportsTrackerin kohdalta optimointi pois käytöstä, ei enää sammahda kesken lenkin omia aikojaan.
Optiflow
07.06.2018, 10.49
Kokeilin eilen siten että välillä herättelin puhelinta. Ei GPS katkennut joten samaan lopputulemaan olen päätynyt. Google Playssa ST:n appia arvostellaan tästä syystä vaikka varmaan syyttä ?
Noinhan siinä käy, mutta jos ei halua räplätä puhelinta välillä, tai väliaika venähtää riittävän pitkäksi, hukkuu seuranta. Samallahan menee muutkin mittaukset tauolle, joten sykkeet ja aikakaan ei pidä paikkaansa.
Tosiaan itsellä auttoi androidin virransäästöasetusten (optimointi, mikälie nimeltään) muuttaminen. Eli SportsTrackerin kohdalta optimointi pois käytöstä, ei enää sammahda kesken lenkin omia aikojaan.
Kaikkia on koitettu mitä on löytynyt. 7 Androidilla toimi vielä kunnolla, 8 päivityksen jälkeen ei. Ainakaan minulla-
ST:n helppari vastaili (ite uskon kanssa että on Android 8 version vika):
"Thank you for your message. I'm sorry to hear about this issue
Specially Nokia Android phones are suffering this kind of issue with all apps. This is some phone performance combined with battery optimising issue. Our team is investigating if we can effect on this. But currently the following things are the only instructions we can offer.
* Turn off app optimising from the battery settings of the phone.
*Add Sports Tracker app to Unmonitored apps list in Phone's battery settings"
En tiedä, onko asiaa puitu täällä aiemmin, kun en viitsi puhelimella juuri selailla.
Eli, st näyttää harjoituksen tiedoissa silmänkuvalla ja numerolla harjoituksen katselukertojen lukumäärän, ainakin luulen näin. Emäntä jakaa harjoituksensa ainoastaan seuraajille, eli mulle. Mistä johtuu, että siitä huolimatta katselukertoja kertyy yleensä 4-8? Nytkin oli 4, kun itse katsoin kerran ja vaimo itse ei katsonut kertaakaan. Julkiselta puolelta noita ei löydä vaikka miten etsii.
Mitäpä vielä?
Metsästän HRM2-sykevyön irtohihnaa. Tuossa chattäilin Suunnon valtuutetun myyjän kanssa ja kertoivat ettei ko. hihna ole Suunnon varaosana. Myyvät kuitenkin HRM2-sykevöitä uutena.
Sattuuko kukaan tietämään mistä irtohihnoja voisi vielä saada? Ostin joskus muutama vuosi takaperin uuden hihnan kun kuluvia osiahan nuo ovat. Myös Suunnolla mulla on kyssäri tästä auki ja kenties vastaavat jossain vaiheessa.
Jos noita HRM2:ia vielä myydään, niin onhan se selvää että siihen liittyvät varaosat pitää tarjota myös jonkun aikaa. Nostan tästä äläkän ellei homma ratkee fiksusti.
Tietenkin jos hyvä vaihtoehto tulee vastaan niin vaihdan kyllä. Suosituksia? Mihin olette Sports Trackeristä siirtyneet?
https://www.rosebikes.fi/polar-314111-314111
Vastaavan tilasin jokunen vuosi sitten suomesta, mutta en muista mistä. Polarin hihna toimii.
Eikös tuohon Sports Trackeriin toimi useimmat Bluetooth Smart -sykevyöt? Aikaisemmin ollut jotain paritteluongelmia mutta olisko ne jo tuoreemmissa luureissa kunnossa?
Mites toi reitillä otettujen kuvien liittäminen harjoitukseen teitil muilla toimii ?
Itellä viimosin ,kameran merkki siihen kohtaan reitillä missä kuva otettu,ja kysymyksellä "siirretäänkö x-määrää kuvia ?" tjsp. toiminut maaliskuussa.Kyllä,kameran paikka tieto on sallittu.
Nyt on useampi kerta pitäny siirtää kuvat puhelimesta koneelle ja sieltä liittää harjoitukseen. Toimiihan se noinkin , , , sit vaa ite muistelee missä kuvan otti.
Jaetuissa jutuissa sit ei saaja enää tiedäkään sitä kuvan ottopaikkaa.
Laite on android samsunki.Onko laitteessa vikaa,vai onkohan toi ST:ssä päivitetty ominaisuus ?
Onko Trackerin virrankulutus kavanut vai kuvitteneknko vaan tai puhelimen akku väsähtämässä? Tuntuu olevan vähän hankalasti saavutettavissa tietokoneelta nyt.. tuntuu että nykyisin harva se päivä niillä on jotain ongelmaa ja säätöä menossa
Itsellä ainakin ihan kohtuullinen kulutus (eli uskallan hyvin lähteä 4h lenkille vaikka 50% akulla)
Mites näkyykö muilla enää julkisia harjoituksia?
Käytin itse niitä jonkin verran mtb-reittien stalkkaukseen, mutta nyt niitä ei enää näy.
^Kyllä ne ainakin selaimessa näkyy.
Onkohan ihmisillä maksullista versiota, miten toimii maastokartta vai toimiiko?
Moi. Onko kenelläkään ongelmaa OpenStreetMappien kanssa? Minulla lakkasi viikko sitten lataamasta niiden karttoja. Muut karttapohjat lataantuu kyllä. Premium tilaus on voimassa.
Moi. Onko kenelläkään ongelmaa OpenStreetMappien kanssa? Minulla lakkasi viikko sitten lataamasta niiden karttoja. Muut karttapohjat lataantuu kyllä. Premium tilaus on voimassa.
Vastaan itse itselleni. Otin yhteyttä tukeen ja kertoivat olevan tunnistettu ongelma mitä yrittävät kovasti selvittää.
Toimiiko Suunto Bike Sensorin kadenssimittaus Sport Trackerin kanssa? ST:stä ilman anturia en kyllä löytänyt mitään kadenssiin viittaavaa enää. Vielä marraskuussa -19 näytti olevan kadenssisivu samassa paikassa kuin nopeus, korkeus, vertikaalinen nopeus ja kadenssi. Tosin kadenssisivulla oli vain 3-4 satunnaista lukemaa - mistä lienee ne saanut?
Korjaus: Tuo kadenssisivu näyttää olevan satunnaisesti tallenteissa - on vissiin saanut jostakin kadenssiin viittaavaa signaalia, koska lukemat ovat järjettömiä.
Kuvien monistus .. alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään kun kuvat on tulleet duplikaatteina tai useampina. Nyt oli ennätys, 13 kpl samaa kuvaa ..alkaa olla turhan vaivalloista deletoida tuplia, kohta palaa hihat. Onko jotain muita sovelluksia joihin sais trackin varrelle kuvia? Vai onko tuohon jotain ratkaisua? Meinasin joskus premiumia kartan takia mutta ei taida sen kummempi olla kuin muutkaan maastokartat.
En saa sport trackerissa millään (itsellä käytössä englannin kielinen versio) audio feedback asetuksia kuntoon.
Ajetun kilometrin matkaa en saa asetettua tasan kilometriin, joko on 0.99 km tai sitten 1.01
Ärsyttää kun kertoo että olen ajanut 2.97km jne.
Ehdotuksia mistä voisi johtua?
Ei ole tullut kauhean aktiivisesti käytettyä Sports Trackeria, mutta palasin siihen ja kokeilin reittien tekoa.
Mites:
- Voiko reitin aloittaa keskeltä?
- Onko reitillä aina suunta, eli tarviiko "sinne ja takaisin" henkisissä matkoissa tehdä 2 reittiä, yksi kumpaankin suuntaan?
-voi aloittaa keskeltä sekä reitin ulkopuolelta mistä vaan
-reittiä voi ajaa mihin suuntaan tahansa
-reitin seurannan voi myös aloittaa kesken ajon eli jos vaikka on unohtanut laittaa seuranta päälle. Sitä ennen ajettu viiva ei katoa bittitaivaaseen.
-kesken seurannan voi vaihtaa toiseen tehtyyn reittiin.
Seurannan suurin ongelma on jos käyttää karttana (maksullisen version?) MMLn karttapohjaa niin punainen viiva ei näy punaisilla karttateillä.
OSMn kartalla sen sijaa erottuu selvästi.
Päiväna eräänä suoritusten yhteenvetoja puhelimesta tarkastellessani,kiinnittyi huomioni kokonais kertymiin.Olivat huomattavan alhaisiksi/vajaiksi muuttuneet.Lähempi tarkastelu kalenterin puolella paljasti sitten ison määrän suorituksistani kadonneen . . . jonnekin.Kotikoneen sivuilla ne listalla näkyy,mutteivät aukea.
Muilla täällä huomioita asiasta ???
Ja kyllä,sportstrackerille on laitettu kysymys moisesta.
Trailwheeler
30.01.2023, 13.57
Saman huomasin itsekin tänään. iPhone 13 ja Apple Watch SE käytössä.
Puhelimen Terveys-appi ja Kuntoilu-appi näyttävät oikein mutta itse Sports Tracker-sovellus näyttää viimeisen aktiviteetin tapahtuneen 19.1. ja sen jälkeen on tyhjää.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.