Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Silikonigripit + hiilaritanko

TCH
18.06.2013, 20.23
Onko antaa vinkkejä miten nämä kannattaa asentaa? Tarvitaanko silikonikahvojen kanssa hiilarikitkageeliä? Arvaan, että ei - eihän näitä venytä tuohon päälle millään jos siellä vielä on lisäkitkaa välissä!? Miten ne yleensä saa vedettyä tuohon tangolle? Jotain Fairyvettä väliin?

Kahvat ovat mallia Chunky: http://www.esigrips.com/Silicone_Grips_Shock_Absorbing.htm
Tangon ulkomitta 22mm

nure
18.06.2013, 20.43
Hiuslakkaa käyttänyt... Nykyään ei viitsi pahemmin muita kuin lukkogrippejä käyttää.

Jani73
18.06.2013, 21.21
Miten ne yleensä saa vedettyä tuohon tangolle?
Eikö ne mene ihan avokämmenellä gripin päästä taputtelemalla.

J_K
18.06.2013, 21.32
Vettä tai vähän saippualla jatkettua vettä väliin ja kestää.

Shimaani
18.06.2013, 21.36
Jos ei ole paineilmaa käytettävissä niin ihan tuolla tsunkin kotisivulta löytyvällä ohjeella mä olen omani asentanut.
Clean handle bars. Press in End Caps. Using Rubbing Alcohol or Window Cleaner clean inside of ESI MTB grips, wet bar and inside of grip, slide onto bar. Rotate grip to have the Thicker side towards palm. Let dry for 24 hours. Ja pelkällä vedellä liusuttelin, ilman saippuaa.

kolistelija
18.06.2013, 21.38
Onnistuuko nippusiteillä laittaminen?

Siis nippusiteet tangon suuntaisesti gripin ja tangon väliin asennuksen ajaksi ja sitten vedetään ne yksitellen välistä pois.

TCH
18.06.2013, 21.42
Kiitos ohjeista, pirun kireiltä ne tuntuu aloittaa tuohon tankoon, mutta täytyy kokeilla jos menisivät noin kun ehdotatte. Pysyykö tommoset yleensä paikallaan ilman mitään virityksiä? Semmoset käsissä pyörivät tupet eivät ole tavoitteena ;)

Shimaani
18.06.2013, 21.50
Isot poijjaat sanoivat että piukka sen olla pitää. Kunhan ny saat sen gripin paikoilleen (alku on hiukka haastava) niin voit todeta että kiinni on ja pysyy. Pessimisti laittaa vielä Hopen Grip Doktorin siihen päähän niitten omien tulppien sijaan.

TCH
18.06.2013, 21.56
Prkl... kyllä nyt täytyy tunnustaa, että olen vissiin jotenkin tyhmä. Olen taputellut vedellä ja saippuavedellä, yksin ja vaimon kanssa, vääntänyt, kääntänyt, nippusiteillä ja ilman sekä kiroillut. Max 4cm on se minkä saan sen tohon päälle. :(

Nyt uskon, ettei ne mihinkään käänny - jos saan ne jollain ilveellä tohon päälle.

Miten se paineilmajuttu toimii? Gripin ja tangon väliin paineilmapistoolilla ja nopea päälleveto?

TCH
18.06.2013, 22.11
Okei, nyt onnistui. Pistin raakaa Fairya grippien sisään ja sitten alkoi mennä. Koitin sitten huuhtoa pesuainetta pois mutta en ole varma onnistuiko. Toivottavasti kuivatessaan luisto häviää?

Jani73
18.06.2013, 22.12
Onko sulla tangon päissä tulpat? Jollei ole, niin kokeile sellaista, että laitat tangon toiseen päähän kämmen ilmatiiviisti ja lyö asennettavaa grippiä kämmenellä. Tämän pitäisi aiheuttaa painetta gripin sisään, joka saa sen ehkä hieman laajenemaan ja tai ilman menemään gripin ja tangon väliin näin helpottaen asennusta.

nure
19.06.2013, 17.11
Hiuslakalla olis mennyt laakista ja kuivuessaan liimaantuu, Fairysi kanssa tulee ongelmia... Kiva kun grippi lipsahtaa sadesäällä kurvissa, muistaa ainakin seuraavalla kerralla.

mutanaama
19.06.2013, 17.45
Jaa että oikein hiuslakkaa, oliskohan sitä tuolla kynsilakkojen ja kähertimien välissä? Paineilmaa ja sillä hyvä.

Tmh
19.06.2013, 18.02
http://www.youtube.com/watch?v=piwk_t8LLRw

Myö laitoin pontikalla kun ei ollut muuta puhdasta alkomaholia käsillä. Hahtui tosin suht äkäisesti joten piti olla nopsa... Ei tosin harjoittelematta ihan noin sukkana mennyt kuin tuossa videossa.

TCH
19.06.2013, 18.23
Ei mulla mitään hiuslakkaa ole, tukka on semmosta sentin siiliä eikä vaimokaan käytä.

Erilaisia alkoholeja löytyy kyllä. Näyttäis olevan iso pullo isopropyylialkoholia kaapissa (CH3CHOHCH3 eli isopropanolia), olisko se sitten paree?

EDIT: ja ...tut, toinen grippi repesi kun irrotin sitä hyödytöntä fairyasennusta. Eikun tilaamaan uusia jenkeistä.

irene
19.06.2013, 19.41
EDIT: ja ...tut, toinen grippi repesi kun irrotin sitä hyödytöntä fairyasennusta. Eikun tilaamaan uusia jenkeistä.
Kannattaa sit tilata useempi pari. Otin ESIgripit käyttöön 2v sitten, ja nyt alkaa 3. pari olemaan vaihtokunnossa.

Mä on asentanut ne onnistuneesti veden ja lääkeruiskun (+ kärsivällisyyden) kanssa. Yhden oon mäkin saanut asentaessa katki, mutta ei kaksiosainen grippi ajoa haitannut.

jaakkoso
19.06.2013, 20.10
Ite oon asentanut noita varmaan 4-5 paria. Menee paikalleen kovasti työntämällä ja kääntämällä, mutta valmistajan ohjeen mukaisesti kaikista helpointa, eli ikkunanpesuainetta gripin sisäpuolelle ja vähän kastelee tankoa vedellä. Sit pukkaa vaan ja vähän pyörittelee, niin hyvin pysyy ja kuivuttuaan ei pyöri!

arctic biker
19.06.2013, 22.01
Silikoneista vain noin vaimopuolella tommosta näppituntumaa mutta neopreeniset asentuu ja poistuu ihan WD40-suihkeella. Apuna ohkanen ruuvari tahi niin kuin mulla vasittu paksu pinna josta hioin pois kierteet, etten hiilaritankoa naarmuta. Ihana voiteluaine suorastaan, haihtuu äkkiä. Ja tota jotkut käyttää ketjuissa, varsinaista toive-ajattelua.

TCH
19.06.2013, 22.24
Nämä ESI:n silikonigripit ovat todella paljon neopreenin (=märkäpuku) tuntuisia käteen - tosin erittäin tiukan oloista materiaalia vrt. perusneopreeni. Lähes huokoisennäköistä ja -oloista. Mutta, kai se on silikonia vaikkei "dildomateriaalilta" näytäkään ;)

Eiköhän nuo seuraavat mene ihan ok nyt kun hommasta on kokemusta. Tuon isopropanolin kanssa, kun teki asennuksen nopeasti max parissa sekunnissa, homma tuntui melkein helpolta. Yhtään ei pidä pysähtyä vaan kerralla perille -meininki niin sitten onnaa.

Plus
19.06.2013, 22.41
Taisin itse asentaa Chunkyt nippusiteiden avulla, 4-5 sidettä tasaisin välein tangon ja gripin väliin, ja grippi luistaa perille kuin suksilla.

zander
24.11.2015, 16.30
Onko ESI grippien käyttäjät olleet tyytyväisiä tuppien toimintaan? Ilmeisesti pysyy paikallaan vaikeammissakin olosuhteissa? Miten nuo pitää märkänä/lumisena? Asennukseen suosittelevat Rubbing Alcoholia, joka on suurelta osin isopropanolia. Eli Polaric GO jäänesto varmaan kävisi hyvin, kun se sisältää >98% isopropanolia.

Tank Driver
24.11.2015, 17.09
Hyvin toimii ja pysyy. Ikkunanpesuaine käy ihan hyvin.