Näytä tavallinen näkymä : Immersbyn haaste
Maastokuskeilla on Malminkartano, mitenkäs olisi jos me maantiepyöräilijät kelloteltaisiin Immersbyntiellä?
https://maps.google.fi/maps/ms?msid=209072261084302866942.0004dde3a10a0c359aaf c&msa=0&ll=60.28628,25.250959&spn=0.014316,0.052314
Aloitus uudella Porvoontiellä, kääntöpaikka mäkiosuuden jälkeen sähköportin kohdalla ja ei kun takaisin?
Hauskaa leikkimielistä (?) puuhaa foorumisteille ;D
Tyyliin "Strade Bianche" siis...? Vai olisiko tässä tapauksessa pikemminkin "Strade Marroni". :)
Kyllä tuo tie on ihan asfalttia.
Ok, Googlen kartta on sitten kai vähän wanhempaa tuotantoa.
Risto Koivunen
30.05.2013, 09.14
Ne kuukkeli-kartan kuvat ovat vuodelta 2009. Olisikohan tuo asfaltoitu joskus vuoden 2010 kesällä?
Stravassahan näitä on jo. Neljä suosituinta eli Uusi Porvoontie-Massbyntien risteys (molempiin suuntiin) sekä "pelkät mäet" (molempiin suuntiin):
http://app.strava.com/segments/1604057
http://app.strava.com/segments/817089
http://app.strava.com/segments/2050411
http://app.strava.com/segments/2357252
Markku Silvenius
30.05.2013, 09.36
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uH6YqAMKxD4
:)
kuovipolku
30.05.2013, 09.41
FWIW Immersbyntie asfaltoitiin elokuussa 2011.
Ennestäänhän on olemassa ns. segmentit Immersbyntien alusta (eli siitä T-risteyksestä) loppuun (eli Uuden Porvoontien risteykseen):
http://ridewithgps.com/segments/Immersbyntie
http://www.strava.com/segments/immersbyntie-817089
Molemmat vaativat luonnollisesti GPS-laitteen, joten "old skool" -kuskeille sopii siten hyvin omaan kellotukseen (ja rehellisyyteen ja kunniantuntoon) perustuva "segmentti".
PS Immersbyntien asukkailla lienee muutenkin kestämistä maantiepyöräilijöiden odottamattoman paljouden kanssa, joten ei ärsytetä heitä lisää valitsemalla "optimaalisia ajolinjoja" sekuntien kuorimisen takia.
PPS Jäljessä kuten aina, but never mind...
kolistelija
30.05.2013, 09.44
Immersbyntie on muuten niin kapea ja puut ovat lähellä että pysykää reippaasti keskiviivan oikealla puolella. Siellä ei meinaan raskas liikenne mahdu yhdelle kaistalle...
Risto Koivunen
30.05.2013, 09.49
Kerran olen tuolla päiväsaikaan itsekseni ajellessa päässyt todistamaan, kuinka bussi tuli alamäkeen vastaan kapeaa, mutkaista ja metsäistä tieosuutta pitkin. Ei varmaankaan mikään bussikuskin unelmareitti.
Ja paikalliset ovat ihan paskana kaahaileviin motoristeihin (pyöräilijöitä ei ole kukaan VIELÄ haukkunut), lapsiperheet jopa kauhuissaan. Kaunis reitti, jota maastokuskikin ajaa mielellään. Itse vähän vierastan näitä kilvanajoja toisten kotiteillä. Vai tullaanko teidän pihatielle ajamaan kelloa vastaan?
vakevves
30.05.2013, 11.47
Olen muutamaan otteeseen ehdottanut viikkotempoa kyseiselle reitille. Perinteinen pepen-temporeitti alkaa olla töyssyjen, risteyksien ja vilkkaan liikenteen takia vaarallinen. Myös 40 ja 50 km rajoitukset autoille aiheuttavat ei-toivottavaa peesiapua joskus. Immersbyn tie sopisi tällaiseen paljon paremmin.
Kelloa vastaan ajava pyöräilijä on vähäisempi haitta kuin moottoripyörä tai auto. Pyöräilevä porukkakin on enemmän tulppana. Toivon paikallisilta myötämielistä suhtautumista. Saattaapa pyöräilijä tuoda rahaa läheiseen rantakuppilaan.
Itse vähän vierastan näitä kilvanajoja toisten kotiteillä. Vai tullaanko teidän pihatielle ajamaan kelloa vastaan?
Kun autot nyt ajaa 50-60km/h ja pyöräilijä saavuttaa saman nopeuden vain alamäessä, niin miksi se on äkkiä paheksuttavampaa kuin se saman tien ajaminen autolla? En ymmärrä. Mutta maastossa kisaaminen on ok?
Asfaltti nyt yleensä vedetään sinne missä on liikennettä ja jokainen tie on jonkun kotitie, kielletään kaikki pyörällä tapahtuva liikkuminen kun se ylittää 25km/h?
---
Mä oon jotenkin sen verran oldskool etten lämpene näille GPS pohjaisille jutuille. Paitsi kun oon metsässä tai alueella jota en tunne.
Antti Salonen
30.05.2013, 15.45
Olen muutamaan otteeseen ehdottanut viikkotempoa kyseiselle reitille. Perinteinen pepen-temporeitti alkaa olla töyssyjen, risteyksien ja vilkkaan liikenteen takia vaarallinen. Myös 40 ja 50 km rajoitukset autoille aiheuttavat ei-toivottavaa peesiapua joskus. Immersbyn tie sopisi tällaiseen paljon paremmin.
Immersbyntie on paljon vaarallisempi temporeitti kuin Sotungintie, vaikka Sotungintiellä nyt onkin ne kaksi hidastustöyssyä. Immersbyntiellä on nopeita (60+ km/h) alamäkiä, jotka kaartavat ja joissa on huono näkyvyys - noiden laskeminen sata lasissa tempopyörällä voisi olla kohtuullisen jännittävää. Muutenkin sokeita mutkia ja sivuteiden risteyksiä aika paljon. Strava-segmenteistä leikkimieliseen kisailuun Immersbyntie sopii ihan hyvin, mutta viikkotempo on sitten ihan toinen asia.
Eipäs laiteta sanoja mun suuhun. Pyöräilijöistä ei varmasti ole haittaa, tai jos on, on vika kyllä ihmisessä itsessään. Tempoilu kelloa vastaan on ihan eri asia. Väitättekö oikeasti, että kun kelloa vastaan ajetaan, leikkimielisesti tai ei, niin mutkia ei oiota, eikä vauhti ei ole riskirajoilla vaan kaikki ajavat kiltisti oikeassa laidassa? Ainakaan en itse tähän aikoinani pystynyt, vaikka leikkimielistä olikin. Ymmärrän, että jossain on tempoakin harrastettava, ja hyvä niin, mutta itse suosittelisin reittiä jossa näkyvyys on parempi ja jalankulkijat jalkakäytävällä tai klv:llä. Oikea paikka kaikelle niin kaikilla on hauskempaa (ja turvallisempaa).
Väitättekö oikeasti, että kun kelloa vastaan ajetaan, leikkimielisesti tai ei, niin mutkia ei oiota, eikä vauhti ei ole riskirajoilla vaan kaikki ajavat kiltisti oikeassa laidassa? Ainakaan en itse tähän aikoinani pystynyt, vaikka leikkimielistä olikin. Ymmärrän, että jossain on tempoakin harrastettava, ja hyvä niin, mutta itse suosittelisin reittiä jossa näkyvyys on parempi ja jalankulkijat jalkakäytävällä tai klv:llä. Oikea paikka kaikelle niin kaikilla on hauskempaa (ja turvallisempaa).
Ethän sä voi olettaa että vaikka itse olet sheivannut sekuntteja oikomalla vaarallisesti niin kaikki muutkin sitä tekevät? Oletko käynyt katsomassa Pepen tempon reittiä? Ei sielläkään mitään jalkakäytävää ole ja tempoa on ajettu +20 vuotta. Jos joku on niin tyhmä että oikoo mutkissa niin sietääkin jäädä auton alle, tyhmää yksilöä kun ei pelasta mikään. Se on nähty hallituksen holhoavalla alkoholi politiikallakin, porukkaa kuolee edelleen juomalla itseään hengiltä, vaikka veroja korotetaan vuosi vuodelta.
No mutta onhan näkyvyys Pepen reitillä nyt ihan eri maailmasta kuin Immersbyn kapeilla kiemuroilla. Kapea ajorata, katveiset mutkat ja jyrkät mäet on aika riski yhdistelmä silloin kun pitäisi ajaa täysiä. Liikenne on tuolla vielä sopivan satunnaista, että se taatusti houkuttelee tavoittelemaan ennätyksiä riskillä.
Vaikka foorumigloorian takia henkensä vaarantaminen kuulostaisi miten dorkalta, niin psykologia toimii niin, että laajassa mittakaavassa siltä ei vain voi välttyä. Yhdysvalloissa on jo ensimmäiset Strava-kuolemantuottamukset (pyöräilijä muussannut jalankulkijan) oikeudessa.
Alkoholin kokonaiskulutus kääntyi muuten laskuun edellisten veronkorotusten (2008) jälkeen.
vakevves
31.05.2013, 14.16
No mutta onhan näkyvyys Pepen reitillä nyt ihan eri maailmasta kuin Immersbyn kapeilla kiemuroilla. Kapea ajorata, katveiset mutkat ja jyrkät mäet on aika riski yhdistelmä silloin kun pitäisi ajaa täysiä. Liikenne on tuolla vielä sopivan satunnaista, että se taatusti houkuttelee tavoittelemaan ennätyksiä riskillä.
Vaikka foorumigloorian takia henkensä vaarantaminen kuulostaisi miten dorkalta, niin psykologia toimii niin, että laajassa mittakaavassa siltä ei vain voi välttyä. Yhdysvalloissa on jo ensimmäiset Strava-kuolemantuottamukset (pyöräilijä muussannut jalankulkijan) oikeudessa.
Alkoholin kokonaiskulutus kääntyi muuten laskuun edellisten veronkorotusten (2008) jälkeen.
Miten moottoripyörät tai autot saavat ajaa Immersbyntietä, kun niidenkin vauhti on kiemuraisissa alamäissä vähintään sama kuin tempoa ajavan pyöräilijän? Toiselle osapuolelle kohtaaminen auton tai moottoripyörän kanssa aiheuttaa aina suuremman riskin pyöräilijään verrattuna. Ulkopuolisille tempoajo ei siis aiheuta haittaa. Pyöräilijälle itselleen valvomattomat risteykset ja autot ovat riski ja niiden määrä Immersbyn tiellä on vähäinen. Kaiken päälle kovavauhtisimmassa laskussa näkyvyys on ihan hyvä, kun lähtö on etelästä päin. Eikä yli 60 km vauhteja ole tämäntyyppisessä mäkisessä maastossa kuin muutamia sekunteja. Aikaerot syntyvät, kun vauhti on 20-30 km.
Markku Liitiä
31.05.2013, 15.07
Pyöräilijälle itselleen valvomattomat risteykset ja autot ovat riski ja niiden määrä Immersbyn tiellä on vähäinen.
Juu, eihän tuossa ole kuin 17 jonkinsorttista Immersbyntielle tulevaa sivutietä, jonka varrella on talo/taloja (googlemapsista laskin). Edestakaisin ajettuna 34 sivutietä ja ihan tien vieressä olevat talot päälle. Kun vauhti Immersbyntien mäissä krossarillakin ajettuna ja lisävauhtia polkematta on ihan muikea ja pari mutkaa kiperänlaisia, en yhtään ihmettelisi, jos ajolinja TT-pyörällä pää punaisena kirmatessa saattaa jossain kurvissa vähän karata.
Kun tuohon lisää Toffea fleksin päässä taluttavan sipoolaisen, tempokuskiakin reippaammin mutkaa oikaisevan kyykkypyörämiehen tai sivutieltä tulevan peräkärryllisen traktorin, en luonnehtisi Immersbyntien eteläpäätä kaikkein turvallisimmaksi temporeitiksi.
sakuvaan
31.05.2013, 16.18
Eipäs laiteta sanoja mun suuhun. Pyöräilijöistä ei varmasti ole haittaa, tai jos on, on vika kyllä ihmisessä itsessään. Tempoilu kelloa vastaan on ihan eri asia. Väitättekö oikeasti, että kun kelloa vastaan ajetaan, leikkimielisesti tai ei, niin mutkia ei oiota, eikä vauhti ei ole riskirajoilla vaan kaikki ajavat kiltisti oikeassa laidassa? Ainakaan en itse tähän aikoinani pystynyt, vaikka leikkimielistä olikin. Ymmärrän, että jossain on tempoakin harrastettava, ja hyvä niin, mutta itse suosittelisin reittiä jossa näkyvyys on parempi ja jalankulkijat jalkakäytävällä tai klv:llä. Oikea paikka kaikelle niin kaikilla on hauskempaa (ja turvallisempaa).
NIMBY?
Yep
Immersbyntien paloaseman kohdalta
Hindsbyntietä pitkin Martiksentien mutkaan
ja takas on yhteensä n. 10 km, taitaa olla paljon
turvallisempi pätkä harrastaa tempoilua.
kolistelija
31.05.2013, 16.29
Yep
Immersbyntien paloaseman kohdalta
Hindsbyntietä pitkin Martiksentien mutkaan
on n. 5 km ja taitaa olla paljon
turvallisempi pätkä harrastaa tempoilua.
Hindsbyntie on aika reunoiltaan karmeassa kunnossa. Ei sekään oikein ole ihanteellinen temporeitti. Tempossahan hakeudutaan tietenkin sille osalle tietä jolla rullaa parhaiten.
Ei sillä etteikö olisi kiva jos löytyisi jokin töyssyistä Sotungintietä kivempi paikka. Sekä Immersbyntie että Hindsbyntie ovat aika huonoja vaihtoehtoja, vaikkakin eri syistä.
NIMBY?
Väärin arvattu, kyllä meiltä on matkaa 8 km eteläpäähän. Kunhan ajattelen hiukan muitakin. Ei vain aina ole tälläkään foorumilla kovin yleistä. Eiköhän näissä kommenteissa ole jo tullut aika selväksi reitin sopimattomuus kilvanajoon. Reittinä kaunis ja hauska, jota suosittelen jokaiselle. Lupaan moikata vastaantulevia, tempotangolla tai ilman. Viimeksi yksi taisi moikata takaisinkin.
Hindsbyntie on aika reunoiltaan karmeassa kunnossa. Ei sekään oikein ole ihanteellinen temporeitti. Tempossahan hakeudutaan tietenkin sille osalle tietä jolla rullaa parhaiten.
Ei sillä etteikö olisi kiva jos löytyisi jokin töyssyistä Sotungintietä kivempi paikka. Sekä Immersbyntie että Hindsbyntie ovat aika huonoja vaihtoehtoja, vaikkakin eri syistä.
Keskiviikona HePo-lenkillä havaittiin muuten, että hindsbyntietä on paikkailtu.
hannahoo
05.06.2013, 21.52
Käytiin HePo-lenkin lomassa henkilökohtaisen apukuskini kanssa tempomassa Immersbyntien pohjois-eteläsuunnassa 33,1 km/h, mutta Sports Tracker sippas ennen kuskia. Ainoastaan apukuskin data olemassa. Vääryys!
Käytiin HePo-lenkin lomassa henkilökohtaisen apukuskini kanssa tempomassa Immersbyntien pohjois-eteläsuunnassa 33,1 km/h, mutta Sports Tracker sippas ennen kuskia. Ainoastaan apukuskin data olemassa. Vääryys!
Apukuskin data vahvistaa väitteen (split #2) http://connect.garmin.com/activity/323378501
Highlander
06.06.2013, 13.47
Alkoholin kokonaiskulutus kääntyi muuten laskuun edellisten veronkorotusten (2008) jälkeen.
OT: Vielä kun joku tekisi tutkimuksen aiheesta paljonko sitä alkoholia tuodaan Virosta ja lisätään se kokonaiskulutukseen. Vai onkohan sellainen olemassa jo?
Voin kertoa, että pakettiauton saa melko täyteen 2500 €:lla -> säästö alkon hintoihin verrattuna on tähtitieteellinen vaikka siitäkin on jo vähennetty esim. pakettiauton vuokra + bensakulut sekä yhden henkilön matkakulut. Riippuu tietysti myös mitä ostaa.. :rolleyes:
TetedeCourse
06.06.2013, 14.00
Ota KOM:it 'haltuun' Stravassa- näytä närhen munat kavereillesi :eek::
http://digitalepo.com/
Takamisakari
06.06.2013, 15.00
OT: Vielä kun joku tekisi tutkimuksen aiheesta paljonko sitä alkoholia tuodaan Virosta ja lisätään se kokonaiskulutukseen. Vai onkohan sellainen olemassa jo?
Voin kertoa, että pakettiauton saa melko täyteen 2500 €:lla -> säästö alkon hintoihin verrattuna on tähtitieteellinen vaikka siitäkin on jo vähennetty esim. pakettiauton vuokra + bensakulut sekä yhden henkilön matkakulut. Riippuu tietysti myös mitä ostaa.. :rolleyes:
on näitä tehty mutta valtiovalta ei ota lukeakseen jotta WHO:lle luvattu kokonaiskulutuksen lasku saadaan "toteen"näytettyä. Keskiarvo kaikki tuoteryhmät mukaanlaskettuna liikkuu siellä 20% hujakoilla, väkevissä noin 25% ja olusissa pienempi (suuremman kotimaan vuoksi vaikka tuodut määrät on melko huikeita).
Pahoittelut todella pahasta OT:stä, won't happen again..
OT: Vielä kun joku tekisi tutkimuksen aiheesta paljonko sitä alkoholia tuodaan Virosta ja lisätään se kokonaiskulutukseen. Vai onkohan sellainen olemassa jo? Voin kertoa, että pakettiauton saa melko täyteen 2500 €:lla -> säästö alkon hintoihin verrattuna on tähtitieteellinen vaikka siitäkin on jo vähennetty esim. pakettiauton vuokra + bensakulut sekä yhden henkilön matkakulut. Riippuu tietysti myös mitä ostaa.. :rolleyes:
Tilastoimatonta kulutusta on seurattu Suomessa vuosikymmenet. Kulutuksen laskua osoittavasta datasta näkee, että tilastoitu kulutus on pudonnut viime vuosina jyrkästi, kun taas tilastoimaton kulutus on vakiintunut suunnilleen kahden litran tasolle. Lienee selvää, että tilastoimattoman kulutuksen osalta puhutaan melko likimääräisestä arviosta.
kolistelija
06.06.2013, 15.50
Viina ja tempo ne yhteen sopii...
Oatmeal Stout
06.06.2013, 16.07
Viina ja tempo ne yhteen sopii...
Ulkomaisten tutkimusten mukaan pyöräilijät kuuluvat päihdeaddiktiivisimpiin urheilijoihin :)
Tää ketju on muuttumassa OT:n huipentumaksi
kolistelija
06.06.2013, 17.24
Mä voin vähän höpötellä aiheessa pysyen.
En ole koskaan kokeillut ajaa Immersbyntietä kokonaan täysillä. Pari vähän vähän nopeampaa vetoa on kuitenkin tallessa.
Yksi on Hepolenkiltä. Siinä oli aika kovaa vauhtia mutta ei ihan tempoa. Keskariksi on tallentunut 37,3km/h.
Toinen on kimppalenkiltä. Siinä ajettiin Immersbyntien ensimmäinen 1km 26,6km/h keskarilla ja sitten lähdin kaasuttelemaan ja yritin loppumatkan ravistella Privilegediä takarenkaasta. ;) Koko Immersbyntien keskari oli silloin 34,9km/h.
Hirveää spekulointia. Pitää varmaan käydä kokeilemassa ihan oikeasti, jos kehtaan...
FillaRilla
06.06.2013, 23.02
Tulipa tänään käytyä ajamassa Immersbyn pätkä luppoaikana, kun poika oli Myllypurossa kiekkoharkoissa. Toilailin sykemittarin kanssa, joten edes itselle ei ole dataan mitään varmaa lisättävää. Mutta semitäysillä tuli ajettua Masbyntien risteykseen. Virallinen maalipaikka livahti ohi, niin etten edes huomannut.(Vauhtia kun nääs oli:), ja paskat, mulla ei ole ikinä, olen sokea:mad:) Tai siis, VK-täpöllä vedin. Oikeesti!!
Turvallisuus/ vaarallisuuskeskusteluun tahtoisin ottaa kantaa. Olihan siinä pari tiukkaa mutkaa alamäkien jälkeen, mutta nyt niitä ei edes kartassa erotu. Minusta ne ei olleet mitään oikaistavia mutkia,(oisko olleet toiseen suuntaan pahoja tai pahempia, varmaan!?) vaan sellaisia joihin mentiin sisään keskiviivan puolelta. Liitiä pähkäili noita pihaliittymiä ym. No, olihan niitä, muttei olleet mielestäni lainkaan pahoissa paikoissa. Ehkä kuukkelin Streetwievissä ei saa selvää maaston muodoista; yhtään pahassa alamäessä olevaa pihatietä en näin päin ajaen havainnut. toiseen suuntaan olis voinut olla.
Lenkkiporukkaa oli liikkeellä muutaman fillaristin verran vastaan tullen. Tiedä, olivatko sitten tempoajia tai kuulleetkaan täsätä ketjusta. Kaikki tulivat nääs vastaan leppoisan oloisina. Kilpa-ajosta ei olle tietoakaan.
Luulisi niillä, jotka vetää niin kovaa, että vauhtia alkaa olla pelottavasti, olevan taitoa sen verran enemmän, ettei pelota kuitenkaan.
Privileged
06.06.2013, 23.17
...Toinen on kimppalenkiltä. Siinä ajettiin Immersbyntien ensimmäinen 1km 26,6km/h keskarilla ja sitten lähdin kaasuttelemaan ja yritin loppumatkan ravistella Privilegediä takarenkaasta. ;) Koko Immersbyntien keskari oli silloin 34,9km/h....
Olisi tullu aika varmasti oma enkka jos vaan se alku ei olisi mennyt löysäilyksi ( ja tähän syyttävä sormi mikä osoittaa kohti Ipaa joka meni tiputtaan kilikellonsa Massbyntielle, jonka hakua siinä Immersbyllä odottelimme ;) )... harmittaa näin jälkikäteen vietävästi :p
Olisi tullu aika varmasti oma enkka jos vaan se alku ei olisi mennyt löysäilyksi ( ja tähän syyttävä sormi mikä osoittaa kohti Ipaa joka meni tiputtaan kilikellonsa Massbyntielle, jonka hakua siinä Immersbyllä odottelimme ;) )... harmittaa näin jälkikäteen vietävästi :p
Hmmm. Onko tuossa yllä aistittavissa selittelyn makua? ;) Tästä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/ilkholo/4ms3r9ghbn79ftaa) lenkistä oli siis kyse. Tuohon segmentin alkuun kannattakin ehkä tulla Massbyntien suunnasta; siinähän on pieni alamäki, jolloin saa lentävän lähdön.
Edit: Ei olisi pitänyt eilen illalla lukea tuota Privilegedin viestiä. Huono omatunto (kilikello) jäi kolkuttelemaan ja vei yöunet :p
Eikös ketjun aloituksessa ollut ehdotuksena ajella porvoontieltä sähköportille ja takaisin, eli ei mitään yhden suunnan pikarykäsyjä ;)
Edestakaiset Strava-segmentit ei oikein taida pelata? Olen kuullut että 75% GPS-pisteistä pitää olla samoja, eli voit jättää lähes neljänneksen ajamatta jos lähtö ja maali ovat samat.
Ja Strava nyt vaan on tällä hetkellä industry standard.
Edestakaiset Strava-segmentit ei oikein taida pelata? Olen kuullut että 75% GPS-pisteistä pitää olla samoja, eli voit jättää lähes neljänneksen ajamatta jos lähtö ja maali ovat samat.
https://strava.zendesk.com/entries/20950148-Segment-Matching-Issues
"When we determine that a segment matches your activity, we look first at the start and endpoints, and make sure your data passes through those zones. Second, we make sure that at least 75% of the data in between matches the segment data."
hannahoo
12.06.2013, 21.43
No niin! Surkeemmat ajat kuin viimeksi, mutta QOM kuitenkin.
http://app.strava.com/segments/1387376 (http://app.strava.com/segments/1387376)
http://app.strava.com/segments/2050411
Missähän tarkalleen lähtö- ja maalipisteet ovat, varsinkin lyhyen mäkipätkän?
kolistelija
14.06.2013, 10.01
Tarkkoja pisteitä on paha katsoa ilman kunnon gepsilaitetta. Koko Immersbyntie on aika helppo kun se on alusta loppuun. Mäkipätkä alkaa ilmeisesti siinä suoran päättyessä kun ylämäki lähtee kaartamaan oikealle.
Tuo koko tien segmentti voisi olla vähän järkevämpi jos se loppuisi viimeisen mäen harjalle. Tuota alamäkeä on vähän hölmö pommittaa täysillä Uudelle Porvoontielle asti. Itse lopetan aina vedon siihen viimeiselle nyppylälle ja palauttelen alamäen.
Voin kertoa, että pakettiauton saa melko täyteen 2500 €:lla -> säästö alkon hintoihin verrattuna on tähtitieteellinen vaikka siitäkin on jo vähennetty esim. pakettiauton vuokra + bensakulut sekä yhden henkilön matkakulut. Riippuu tietysti myös mitä ostaa.. :rolleyes:
Riippuu joo. Jos ostaa OIKEITA juomia, kuten konjakkeja tai samppanjaa, hinnat taisi olla about samat Alkon kanssa. Ei, en ole käynyt ostamassa (virosta) mutta tuli netistä hintoja etsittyä tässä joku aika sitten. Ei kannata lähteä hakemaan paria pulloa Moettia sieltä ei. Eikä edes useampaakaan. Auton parkki Hesan päässä maksaa jo enemmän mitä "säästö" olis itse liemissä. Puhumattakaan itse laivamatkasta lahden yli.
Tää speksaus kuuluu totaalisesti Immersbyn haasteeseen! Kännissä menee aina lujempaa! :)
Tarkkoja pisteitä on paha katsoa ilman kunnon gepsilaitetta. Koko Immersbyntie on aika helppo kun se on alusta loppuun. Mäkipätkä alkaa ilmeisesti siinä suoran päättyessä kun ylämäki lähtee kaartamaan oikealle.
Tuo koko tien segmentti voisi olla vähän järkevämpi jos se loppuisi viimeisen mäen harjalle. Tuota alamäkeä on vähän hölmö pommittaa täysillä Uudelle Porvoontielle asti. Itse lopetan aina vedon siihen viimeiselle nyppylälle ja palauttelen alamäen.
No mun oma testipätkän startti on on liikennemerkki josta ylämäki lähtee kaartamaan oikealle. "Maali" on risteyksestä varoittava merkki
noin sata metriä ennen uutta Porvoontietä. Ajatus on että on säästettävä snadisti jalkoja jotta jaksaa rykiä kunnon vauhdin alamäkeen.
...
Tuo koko tien segmentti voisi olla vähän järkevämpi jos se loppuisi viimeisen mäen harjalle.
....
Jos ajaa etelästä, niin starttipiste oltava uuden porvoontien tuntumassa. Pätkä taitaa olla hiukan tiukempi etelästä päin ajettaessa, mitä mieltä nopeammat ovat?
Jaa'a tällä hetkellä oma nopeampi aika on etelästä päin, saattaa tosin johtua suotuisista tuulioloista. Myös jotenki helpompi ensin rykiä mäet kovaa ja sitten hämärän rajamailla 3km tasamaatempoa.
Nyt on kaks neljästä Immersbyn segmentistä hallussa, pitänee noi kaksi muutakin käydä joku päivä kuittaamassa pois kuleksimasta ;)
http://app.strava.com/segments/817089
http://app.strava.com/segments/2050411
kolistelija
09.07.2013, 19.28
Nyt on kaks neljästä Immersbyn segmentistä hallussa, pitänee noi kaksi muutakin käydä joku päivä kuittaamassa pois kuleksimasta ;)
http://app.strava.com/segments/817089
http://app.strava.com/segments/2050411
On se kova!
Aika tasaiset sykkeet. :)
Nyt on kaks neljästä Immersbyn segmentistä hallussa, pitänee noi kaksi muutakin käydä joku päivä kuittaamassa pois kuleksimasta ;)
http://app.strava.com/segments/817089
http://app.strava.com/segments/2050411
Käytiin vaimon kanssa päivittämässä myös naisten tulokset. :)
Edit: Tämä oli tarkoitus laittaa myös: http://www.strava.com/segments/just-the-humps-north-2357252
hannahoo
17.07.2013, 10.50
Käytiin vaimon kanssa päivittämässä myös naisten tulokset. :)
Edit: Tämä oli tarkoitus laittaa myös: http://www.strava.com/segments/just-the-humps-north-2357252
Hauskaa, että naisetkin ovat aktivoituneet, niin saadaan vähän mielenkiintoa ja haastetta sillekin saralle. Innostus!
Hauskaa, että naisetkin ovat aktivoituneet, niin saadaan vähän mielenkiintoa ja haastetta sillekin saralle. Innostus!
:)
Antti Salonen
12.08.2013, 12.45
Ei näitä kai anteeksi pitäisi pyydellä, mutta olen nyt näköjään pohjoiseen ajettaessa (http://app.strava.com/segments/817089) kuningas. Käytännössä tämä toki meni niin, että Satasen kuntoajon (http://www.satasenkuntoajo.fi/) pääjoukko oli venynyt Itäväylällä pitkäksi nauhaksi, ja kohtuullisen takaa Immersbyntielle lähteneenä mutta kärjen mukana pysyneenä sain sitten paremman ajan kuin keulilla vauhtia pitäneet. Kyllähän tuossa alussa sai puristaa tosissaan, mutta lopun tasainen meni ihan lenkkisykkeillä porukan perällä jutustellessa.
kolistelija
12.08.2013, 14.45
Ei näitä kai anteeksi pitäisi pyydellä, mutta olen nyt näköjään pohjoiseen ajettaessa (http://app.strava.com/segments/817089) kuningas. Käytännössä tämä toki meni niin, että Satasen kuntoajon (http://www.satasenkuntoajo.fi/) pääjoukko oli venynyt Itäväylällä pitkäksi nauhaksi, ja kohtuullisen takaa Immersbyntielle lähteneenä mutta kärjen mukana pysyneenä sain sitten paremman ajan kuin keulilla vauhtia pitäneet. Kyllähän tuossa alussa sai puristaa tosissaan, mutta lopun tasainen meni ihan lenkkisykkeillä porukan perällä jutustellessa.
Se on aika yksinkertaista. Ajoit nopeiten pisteestä A pisteeseen B. Saat varmaan pitää KOMin ainakin vuoden. :)
Pyörällä ja autolla
15.08.2013, 20.17
Vähän OT kun ei varsinaisesti ole pyöräilyuutinen mutta liittyy Immerbyntiehen kuitenkin, joten olkaa varovaisia siellä ajaessanne kun on näköjään kaikenmaailman suhareita liikenteessä.
Törkeän pahoinpitelyn yritys
Sipoo, Immersby 14.8 klo 16
Immersbyntiellä koiraa kävelyttämässä ollutta aikuista miestä ja hänen kanssaan kulkeneita lapsiaan vastaan oli tullut henkilöauto, joka oli koukannut vauhdissa päin jalankulkijoita, jotka joutuivat hyppäämään tieltä välttääkseen osuman. Jalan liikkunut mies tunnisti varmuudella autoa kuljettaneeksi itäuusmaalaisen alle 75-v miehen, joka myöhemmin tavoitettiin ja otettiin poliisin haltuun asian selvittämiseksi.
Risto Koivunen
15.08.2013, 20.55
Tuo kyseinen suhari ei toivottavasti ole uudelleen liikenteessä ihan hetkeen.
Jake_Kona
15.08.2013, 20.59
Kai siitä ollaan pidätettynä kaksi tuntia
Jep jep,
Varoituksena mainittakoon, että tässä viimeisen viikon aikana on tullut parilla lenkillä kiviä ja hiekkaa niskaan etelään päin ajettaessa kolmannen nousun kohdalla parin pikku mopopojan toimesta.
Ensimmäisellä kerralla toinen kaveri piiloutui hiekan säilytyslaatikkoon ja pienimuotoinen kuulustelu ei tainnut tehota, kun tänään sama toiminta jatkui.
Noh, ja aiheeseen, naisten listoja jaksettiin vielä päivittää, vaikka kylmä tuntuu jo kangistavan koivet.. :)
Pyörällä ja autolla
04.09.2013, 22.11
Jep jep,
Varoituksena mainittakoon, että tässä viimeisen viikon aikana on tullut parilla lenkillä kiviä ja hiekkaa niskaan etelään päin ajettaessa kolmannen nousun kohdalla parin pikku mopopojan toimesta.
Ensimmäisellä kerralla toinen kaveri piiloutui hiekan säilytyslaatikkoon ja pienimuotoinen kuulustelu ei tainnut tehota, kun tänään sama toiminta jatkui.
Noh, ja aiheeseen, naisten listoja jaksettiin vielä päivittää, vaikka kylmä tuntuu jo kangistavan koivet.. :)
Seuraavalla kerralla kun saat kiinni niin ei muuta kuin poliisi paikalle.
kuovipolku
04.09.2013, 23.33
FWIW tänään olin sivuuttamassa kahta ehkä juuri mopoikäistä tai vähän nuorempaa koulupoikaa, kun toinen keksi kivan jäynän: kääntyi äkisti ja oli ikään kuin ryntäävinään tien poikki edestäni mutta pysäytti liikkeen parin askeleen jälkeen heti kun sai minut jarruttamaan tiukasti.
Ehkäpä kotona on puhuttu paheksuvaan sävyyn pyöräilijöistä jotka ajavat kuin luulisivat omistavansa tien tms?
FWIW tänään olin sivuuttamassa kahta ehkä juuri mopoikäistä tai vähän nuorempaa koulupoikaa, kun toinen keksi kivan jäynän: kääntyi äkisti ja oli ikään kuin ryntäävinään tien poikki edestäni mutta pysäytti liikkeen parin askeleen jälkeen heti kun sai minut jarruttamaan tiukasti.
Ehkäpä kotona on puhuttu paheksuvaan sävyyn pyöräilijöistä jotka ajavat kuin luulisivat omistavansa tien tms?
Jep, netissä sai näpsäkästi tehtyä rikosilmoituksen aiheesta. Seuraavalla kerralla napataan kaverit kiinni.
Luultavasti juurikin noin, asennevammat syntyvät melko usein kotiseinien sisällä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.