PDA

Näytä tavallinen näkymä : Espoo: seura ja polut haussa

Hrappur
21.05.2013, 20.57
Täällä foorumilla on hieman liikaa otsikoita ja viestejä aiheesta ja sen vierestä. Joka tapauksessa oikean sisällön löytäminen tuntuu varsin haasteelliselta myös hakutoiminnoilla ja siksi uusi kysymys: juuri Espooseen muuttaneena ympäristön polut ovat piilossa, joten sopiva seura haussa. Mitään ultrateknistä kikkailua en hae, vaan hyvävauhtista rymistelyä vaihtelevassa ja ajattavassa maastossa.

Olen kiitollinen vinkeistä!

sakuvaan
21.05.2013, 22.29
Espoo on aika laaja käsite, kirjaimellisesti :D

Hrappur
22.05.2013, 05.31
Jos ei lähtöpaikalle jaksa polkea, niin autolla pääsee. :) Tapiolassa asun tällä hetkellä ja pian muutan Matinkylään, joten näillä seuduilla helpoin pyöriä.

kauris
22.05.2013, 06.05
Tai liity Espoossa toimivaan maastopyöräilyseuraan ja lähde seuran porukkalenkeille, niin jengi tutustuttaa sut heti alueen parhaisiin polkuihin.
Www.mtbcf.net

www.mtbcf.net/v3/page.php?8

To_Ok
29.05.2013, 14.09
Sama vika rahikaisella, uudet kotiseudut Tuomarilan nurkilla eikä oikein mitään hajua mistä lähtisi hyviä polkuja etsimään. Muutama satunnainen pätkä on jo koluttu keskuspuistossa. Vauhtia ja sisua on enemmän kuin taitoa, mutta näillä mennään... Seura ja opit ovat tervetulleet :)

MELkkiS
18.06.2013, 12.49
Sama vika rahikaisella, uudet kotiseudut Tuomarilan nurkilla eikä oikein mitään hajua mistä lähtisi hyviä polkuja etsimään. Muutama satunnainen pätkä on jo koluttu keskuspuistossa. Vauhtia ja sisua on enemmän kuin taitoa, mutta näillä mennään... Seura ja opit ovat tervetulleet :)

To_Ok, jos seura lenkeille kiinnostaa, niin ite ainakin voisin lähtee kiertelee polkuja. Asun Jorvin seudulla joten Keskuspuisto, Kasavuori ja Leppävaaraa on jo jonkun verran tullu kierrettyä... kivempihän tota ois tehdä kaksin tai kolmin kuin yksin.. :)

strutsi
13.04.2014, 00.21
Ketään kiinnostunutta kilppari vauhtisesta maastorymistelystä etelä Espoossa? Asun itse Tapiolassa joten Olari, Keskuspuisto ovat varmastikin tässä lyhimmän siirtymän päässä. Olen juuri muuttanut Espooseen joten olisi mukava kiertää polkuja paikallisoppaan kanssa.

kauris
13.04.2014, 10.52
Onks kilppari kilpailuvauhtinen vai kilpikonnavauhtinen ;)

Tuolta saa kokenutta ja hyvin polut tuntevaa polunkiertoseuraa eri puolilta pääkaupunkiseutua niin tulee reitit tutuiksi.
Pari kertaa voi käydä tutustumassa ja sitten miettiä josko liittyis ihan virallisesti pyöräseuraan.

Edit: linkki unohtui
http://www.mtbcf.net/v3/page.php?8

William
15.04.2014, 20.13
Ketään kiinnostunutta kilppari vauhtisesta maastorymistelystä etelä Espoossa? Asun itse Tapiolassa joten Olari, Keskuspuisto ovat varmastikin tässä lyhimmän siirtymän päässä. Olen juuri muuttanut Espooseen joten olisi mukava kiertää polkuja paikallisoppaan kanssa.

mä voisin lähteä seuraksi ajelemaan esimerkiksi Espoon keskuspuistoon. Pari maastolenkkiä alla tänä vuonna joten vauhti on rauhallista ja tekniikka vaatii harjaantumista.

Polut on tuttuja, mutten mitään tiettyjä pätkiä ole tavannut ajaa vaan fiiliksen mukaan siellä täällä sillä onhan noita polkuja koluttavaksi.

Pääsiäisen aikoihin pitäisi olla aikaa. Laita viestiä jos pääset ajaan.

Ja tosiaan on noi seurojen ajot myös napakoita. Itsellä ollut "vasta" vuoden "to do" listalla liittyä johonkin seuraan jossa maastoajoja on tarjolla.

strutsi
17.04.2014, 22.59
Huomenissa ip kahden aikoihin olen lähdössä, olisi mahtavaa jos ei tarvitse ajella yksikseen. Lähden liikkeelle siis Tapiolasta ja matka jatkuu Olarin kautta Tillinmäkeen ja takaisin.

sakuvaan
18.04.2014, 09.13
Mä voisin varmaan hypätä peesiin olarissa... monelta oot siellä ja missä

William
18.04.2014, 09.31
Laitoinkin Strutsille viestiä, että toi klo 14 on mulle vähän turhan aikaisin. Laittakaa tänne monelta meinasitte lähteä matkaan ja mistä. Sain vähän muutettua päivän aikatauluja ja pääsisin lähtee liikkeelle n. 15-1530 ja Olariin lukiolle ajan 15 minuutissa.

eli messissä jos teillä lähtöaika muuttuu.

sakuvaan
18.04.2014, 10.32
Mulla menee ~20min olarin lukiolle... meen laittaa nyt uutta rengasta alle kun paskoin vanhan :D

William
18.04.2014, 12.27
Meen itse ajelemaan, mutta jos nyt 14 aikaan menette niin lähden messiin toisella kertaa.

Jos porukkaa lähdössä myöhemmin ajaa niin voin lähteä messiin. Oon himassa hieman ennen 15. Nopea kamojen vaihto ja fillarin huuhtelu joten 1530 pitäisi ehtiä keskuspuiston lähistölle esim. Olari tai Puolarmaari.

sakuvaan
18.04.2014, 12.36
No 15:30 siinä olarin koululla?

William
18.04.2014, 12.48
Sopii. Nähdään siinä tennishallilla? Niin helpompi löytää, ettei olla eri puolella koulua :)

sakuvaan
18.04.2014, 12.52
tehdään näin pyöränä on maalaamaton alu banshee

MELkkiS
20.04.2014, 21.28
Onko huomenna kukaan lähdössä keskuspuistoon suhailemaan? Itse voisin puolenpäivän aikaan lähteä tunniksi tai kahdeksi. Lähtöpaikkana vaikka olarin lukio.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla

William
21.04.2014, 00.11
Onko huomenna kukaan lähdössä keskuspuistoon suhailemaan? Itse voisin puolenpäivän aikaan lähteä tunniksi tai kahdeksi. Lähtöpaikkana vaikka olarin lukio.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla

Muuten voisin lähteä, mutta jalat on perjantain ja eilisen ajoista niin tyhjinä, että huomenna ei kyllä jaksa maastoon lähteä.

Asfalttia ja hiekkateitä käynen ajamassa. Maastoon takaisin jahka jalat on taas mukana touhussa.

MELkkiS
26.04.2014, 19.17
Huomenna kaksi nöösiä lähdössä Tuomarilan asemalta 10.30 kohti espoon keskuspuistoa tunniksi pariksi suhailemaan. Feel free to join!

strutsi
30.04.2014, 19.12
Huomenna klo 14 Olarin tennishallilta keskuspuistoon rauhallista vauhtia pari tuntia, mukaan saa tulla ettei tarvitsisi ajaa yksikseen.

strutsi
10.05.2014, 17.52
Huomenna sunnuntaina taas klo 14.30 Olarin tennishallilta keskuspuistoon rauhallista vauhtia pari tuntia, mukaan saa tulla ajotaidosta ja kalustosta riippumatta.

Saintnoaim
23.05.2014, 04.50
Ciao.

Ajoseuraa kaivataan. Pistä yv:tä

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pylöris
13.08.2015, 14.39
Ajoseuraa?
Nopeus hitaasta keskivauhtiin.

Mahdollisia reittejä:

-Jyrkkiä mäkiä ja kalliota
Kasavuori-Kauniainen-Karakallio-Leppävaara-Laajalahti-Mankkaa-Keskuspuisto

-Lähes kaikki tie ja metsätyypit samaan reissuun
Mikkelän metsien kautta Gumbölenjoen yläjuoksun järville ja lopuksi Nuuksion mäkiin

-Junalla Siuntioon
Meikon metsien läpi Kirkkonummelle

-Keskuspuistokiertelyä

-Reitti-2000

-Rantaraitti päästä päähän

-Ämmänsuon kierros

-Vitträskin upeat metsäreitit

Tai mitä ikinä keksitään:)

http://i.imgur.com/wkPkhkpl.jpg

pypli
15.08.2015, 23.22
Mistä löytyisi hyvää xc-maastoa jäykkäperäiselle maasturille?

Olen säilyttänyt maastopyörääni kotipaikkakunnallani, ja nyt ajattelin ottaa sen mukaan espooseen leppävaaraan. Haussa olevat maastot voisivat sijaita max. tunnin auton ajomatkan päässä leppävaarasta.

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla

äss
25.08.2015, 23.36
Enpä ole sieltä päin Suomea ja xc-maasto on hyvin laaja käsite..tarkoittaa aivan eri asioita eri ihmisille.

Mutta ainakin Helsingin keskuspuistoon pääset Leppävaarasta näppärästi pyörällä (ainakin kehä1 myötä menevää pyörätietä pitkin). Kävin pyörimässä jäykkäperäisellä sielä viikko sitten ja tuntu riittävän ajettavaa polkua.

e: ja tietenki Espoon keskuspuistoon mikä tuola ylempänä on mainittu, siinä voi olla matkan varrella muutakin polkumaastoa..

JackOja
26.08.2015, 07.24
...espooseen leppävaaraan. Haussa olevat maastot voisivat sijaita max. tunnin auton ajomatkan päässä leppävaarasta.

Eihän sun autolla tarvii mihinkään lähteä! Leppävaarassa on pidetty XC-kisojakin. Sulla on ihan kuningaspulttipaikka lähteä maastolenkeille. Ajettavaa on ihan vieressä "Leppävaaran" metsien lisäksi Friisinmäessä, Lintuvaarassa ja Hämevaaraan sekä Linnaisiin asti. Ihan yhtenäistä pätkää käytännössä ilman isompia siirtymiä.

Kartta taskuun ja metsään :)