PDA

Näytä tavallinen näkymä : Puhelimen vaihtoa?

Sivut : [1] 2 3 4 5 6

Jio
26.04.2013, 11.18
Tarkoitus olisi vaihtaa Nokialaiseni kosketusnäyttöpuhelimeen ja olen puntaroinut Samsungin Galaxy XCover 2-mallia tilalle, tuon veden- ja pölynkestävyyden vuoksi, koska honkkeloin tieten tai tahtomattani turhankin usein.
http://www.samsung.com/fi/consumer/mobile/mobilephones/smartphones/GT-S7710TAANEE

Aiempaa kokemusta kosketusnäytöllisistä ja mahdollisesta netin käytöstä puhelimella ei ole. Onko kelleen kertynyt kokemusta tai kuulopuheita tuon toimivuudesta?

JackOja
26.04.2013, 11.20
Olipas ajankohtainen aihe itsellenikin. Siviilipuhelin Nokia 6300 :o on nyt tiensä päässä.

Vaimokulta osti taannoin Android-kännykän ja sitä hypisteltyäni olen nyt itsekin vakuuttunut, että se tulee käyttikseksi itsellekin. Ja juurikin tuo XCover2 on kiikarissa. Siksi muakin kiinnostaisi jos jollakulla olisi tuosta pahaa sanottavaa.

LoneWolf76
26.04.2013, 14.56
Myös Sonyltä löytyy vedenpitäviä Android-malleja.

Edeus
26.04.2013, 14.58
Ei ole varsinaisia käyttökokemuksia mutta paperilla tuo näyttää aikalailla vastaavalta kuin nykyinen Galaxy S kakkoseni.
Olenkin vakaasti harkinnut vaihtavani äSsän Xcoveryyn.

Yleisesti kehtaisin suositella Samsungin Android luureja.

Mihail
26.04.2013, 16.38
Mulla on ollut nyt 1.5 vuotta tuo xcover1 ja sen ajanse on toiminut ilman mitään murheita.
Ja nyt olen ajatellut kipata puhelimen kummipojalle ja hankkia itselleni tuon xcover2 mallin.
Puhelin on ollut kestävä ja pestävä, ei mitään pahaa sanottavaa ja tämä myöskin oma ensimmäinen älypuhelin.

Tank Driver
26.04.2013, 17.24
iPhone. Ette pety. Pussiin suojaan niin pysyy kakki poissa.

proileri
26.04.2013, 17.30
Laita sitte kerralla riittävän iso näyttö, 4" tai isompi. Mitä pienempi ni sitä hankalampi kosketella ja selailla :)

via
26.04.2013, 17.32
...ja minä toivon Jollasta Puhelinta itselleni, edellinen oli Benefon Q, sen jälkeen on ollut lähinnä Nokian rimpuloita

BadRobot
26.04.2013, 17.46
Jokseenkin 11 vuotta tuli työkseni rassatua noita Nokian puhelimia ja olin varma että kun itse pitää laitteet ostaa, merkki vaihtuu. Iphone 5 kokemukset muutamalta kuukaudelta, ja on kyllä ihan paras laite. Ei jumita eikä töki. Facetime toimii hienosti. Kartat toimii euroopassakin loistavasti.

Tank Driver
26.04.2013, 17.54
Iphone 5 kokemukset muutamalta kuukaudelta, ja on kyllä ihan paras laite. Ei jumita eikä töki.

Just näin. Ja sitten kerralla kuusnelkku niin mahtuu riittävästi musaa.

Pekka L
26.04.2013, 17.56
Lumia 710 niin positiiviset kokemukset, että 720 on seuraava. Isompi näyttö ja muistikorttipaikka motiiveina.
Ei Microsoft hurraahuutoja aiheuta, mutta google lähinnä syvää inhoa. Nuo merkkikultit on sitten ihan oma lukunsa...

_ava_
26.04.2013, 18.04
Ei oo kosketusnäytöllinen mut muuten vaan pomminkestävä tää mun uusi känny :)

http://www.youtube.com/watch?v=TQiqt91DJFI

Madone 4.9
26.04.2013, 19.54
Samsung XCover versio 1 on ihan törkeen hyvä. Meikän käyttöön sopii todella hyvin. Aikas aktiivista ja rajua käyttöä kestänyt 6kk jo ja ei ongelmia.

Akku kestää vain yhden päivän kyllä....

kassu_
26.04.2013, 22.26
Xcover1 oli itsellä ennen. Nykyään Xcover 2, jota nyt en vielä ole vesipessyt kun näyttöä putsaa. XC1 kävi vedessä monta kertaa, osumaa ehti saada parin vuoden aikana, eikä siitä kyllä mitään rikottua saanut (sai siis asvalttia, betonia jne maistaa) :) XC2 akkukesto nyt tuntuu olevan parempi kuin vanhassa, riippuu toki käytöstä. Itse ainakin ehtinyt tuohonkin tykästyä jo, eli oli kannattava päivitys. Huonona puolena voi mainita että näyttö ottaa kosketusta jos taskussa esim. reiteen osuu tms :D

Edeus
27.04.2013, 07.17
Anteeksi maalaisuuteni mutta tuntuu jotenkin typerältä että ehdotetaan iPhone jos kysyjä haluaa pölyn, veden ja iskun kestävää puhelinta.

Sivusta olen sauraillut Xcover ykkesön toimintaa ja kestoa, kyllä on meikäläisen vakuuttanut.
Laseja nuista on onnistuttu särkemään mutta takuu on ne remontit korvannut.

Jani R.
27.04.2013, 07.32
Anteeksi maalaisuuteni mutta tuntuu jotenkin typerältä että ehdotetaan iPhone jos kysyjä haluaa pölyn, veden ja iskun kestävää puhelinta.

Olen ihan hilkulla etten tilaa satasen käytettynä maksaneeseen iPhoneen tuolta vesitiivistä kuorta: http://www.lifeproof.com/en/

Edeus
27.04.2013, 07.46
Olen ihan hilkulla etten tilaa satasen käytettynä maksaneeseen iPhoneen tuolta vesitiivistä kuorta: http://www.lifeproof.com/en/

Saattaapi olla ihan toimiva kuori tuo.

mni
27.04.2013, 10.17
Jos pelkkä vesitiiviys riittää, eikä puhelimen tarvitse muuten olla pomminkestävä, niin nanopinnoitteella saa ihan tavan älypuhelimesta vedenpitävän. Esimerkiksi Liquipel (http://www.liquipel.com/) on jo jonkun aikaa tarjonnut vedenkestävää nanopinnoitusta 60 dollarin hintaan useaan älypuhelinmalliin ja nyt näkyy Nokiakin suunnittelevan vastaavaa pinnoitetta (http://www.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2013/03/02/nokia_tuomassa_nanotekniikalla_vedelta_suojattuja_ malleja_markkinoille_jo_taman_vuoden_aikana).

Tumppi
27.04.2013, 13.30

Meidän perheessä mietittiin samaa ostosta kanssa tovi ja päädyttiin hankkimaan Lifeproof kuoret perheen molempiin iPhone5:iin. Kaliithan nuo oli, mutta hetkeäkään ei oston jälkeen ole harmittanut. Kesää ja vedenalaisia kuvauksia odotellen.

KriHa
27.04.2013, 14.00
Jokseenkin 11 vuotta tuli työkseni rassatua noita Nokian puhelimia ja olin varma että kun itse pitää laitteet ostaa, merkki vaihtuu. Iphone 5 kokemukset muutamalta kuukaudelta, ja on kyllä ihan paras laite. Ei jumita eikä töki. Facetime toimii hienosti. Kartat toimii euroopassakin loistavasti.

En tiedä mitä nokialaisia sinulla ollut mutta vanhoja "nykiviä" symppari nokialaisia ei voi verrata uusin WP nokialaisiin, niillä ei ole muuta yhteistä keskenään kuin valmistajan nimi. Applen tuotteita väheksymättä, niiden erinomaisuus perustuu pitkäli applen brändiin, kaikki applelta tuleva on uutta ja mahtavaa. Kuten uusi iPhone 5 (http://www.youtube.com/watch?v=rdIWKytq_q4).

PMT
27.04.2013, 22.43
En tiedä mitenkä Xcover kestää vettä , luvataan kyllä, Mulla on toisena puhelimena vanha Nokian 4150 i joka heti uutena hävis Tukholman metsiin sadesäällä,löytyi kolmenpäivän päästä, ja kun tulin maanantai aamusta kotiin niin mulle soitettiin tukholmasta että puhelin on löytynyt ja parin viikon kuluttua tipahti postin tuomana kotiin, seuraava seikkailu alkoi kun tulin ajamasta ja rupesin kaipaamaan puhelinta niin se oli pestyn takin taskussa kuivumassa, sen seurauksena oli kuin diskovalot ois välkkyneet, otin puhelimen auki ja sisältä löytyi muutama vesipisara jotka sai kättävasten lyömällä pois , unohdin sen sitten pöytälaatikkoon kuivumaan, yksipäivä tuliajatus ottaa sieltä tietokopneelle tärkeimmät numetot ja kun virrat kytkin se toimi ja toimii edelleen mukana märillä lenkeillä.

Jio
28.04.2013, 10.17
En tiedä mitenkä Xcover kestää vettä , luvataan kyllä,

-Kyllähän nuo sanoo, että sillä voisi ottaa valokuviakin veden alla, joten ei uskoisi sateesta tai järveen putoamisesta heti säikähtävän.

Ihmekameli
28.04.2013, 13.05

Hain verkkokauppa.com:sta iPhone vitoseen tuon, on oikeasti pölyn ja vedenpitävä.Suojaa myös kolhuilta ja pudotukselta.Tuo Xcoverhan ei ole iskunkestävä vaikka roiskeet kestääkin.

Jio
28.04.2013, 16.12
Hain verkkokauppa.com:sta iPhone vitoseen tuon, on oikeasti pölyn ja vedenpitävä.Suojaa myös kolhuilta ja pudotukselta.Tuo Xcoverhan ei ole iskunkestävä vaikka roiskeet kestääkin.

-Kyllähän tuollaista suojaa + iPhoneakin voisi hyvinkin harkita vaihtoehdoksi, jos jostain löytää moisen siedettävään hintaan. Puolen tonnin puhelin ei kuulu hankintalistalle.

Mihail
28.04.2013, 18.48
http://www.tuoteuutiset.fi/pics/prod/teo312s5_insmat.jpg
Gigantista saa myös tälläisen halon, luulisi kestävän sen minkä kuskikin. Merkki Insmat.
Ja kyllä tuo xcover on mulla ainakin kestänyt hyvin tiputukset erilaisille lattioille, huonosta taskusta johtuen.
Ja olen käynyt myös tuota insmat puhelinta käpistelemässä, mutta on se vaan niin törkee kohmo.

maalinni
28.04.2013, 19.36
Ihan ei taida iphone ja xcover2 olla vertailukelpoisia (hinnan takia). Minä hommasin xcover2 juurikin vedenkestävyyden takia, löytyyhän siitä kätevä taskulamppukin. Pyörää rassaillessa voi huoletta vastata puhelimeen rasvaisilla käsillä, kun voi putsata luurin saippualla ja vedellä.

N-K
28.04.2013, 20.43
Itellä ollut Sony Xperia Acro S nyt jonkin aikaa ja senkin luvataan vettä ja pölyä ainakin kestävän. Varsinaisesti iskunkestävä ei ole, mutta hyvin on muutamat tiputtelut ottanut vastaan kuitenkin.
Puhelin ei koe niin kovia jos osaa ottaa OTB:t vastaan naaman kanssa.
Bonuksena tarkka GPS.

pinna
29.04.2013, 06.33
Täällä taasen tuo xcover1 lasi hajosi hetimiten,meni takuuseen kun oli luvattu iskunkestävää lasia jota ei enää 2 luvata eikä sitämyöten laseja vaihdeta takuuna.
Netti selain ei maailman paras mut käyhän sillä....tuon 2 hintakin on pompannu ylöspäin n.satasella 1:een verrattuna. Käytössä myös huawei joka kestänyt
pudotukset mukisematta,muutenki hinta-laatu kohillaan,ei ehkä työkäyttöön kuitenkaan....

maalinni
29.04.2013, 06.51
Nettiselaimia saa play:sta lisää, mm. Dolphin on hyvä ja myös vakio Chrome toimii paremmin kuin Sampan(?) selain. Kyllä tuolle sataselle saa katetta, kun prossu ja ram muisti on päivittynyt käyttökelpoiselle tasolle.

xc-pyöräilijä
29.04.2013, 13.09
Dolphin ja chrome ovat aika raskaita, eikä chromessa toimi flashi. Silti ko. Selain käytössä koska viimeisimmän päivityksen jälkeen toimii todella smoothisti. Toki kännynä note 2 ja rootattu&custom rom mutta kuitenkin. Kokemusta löytyy defy plussasta ja xcover ykkösestä. Jos ei tarvitse kuin perus ominaisuudet niin en suosittele istamaan halpaa kosketusnäyttöä jonka pitäisi vielä kestää, en toimi kovin hyvin. Nimim. Defy jäätyi puolessa vuodessa totaalisesti niiden lukuisten itsebuuttien jälkeen.

Jio
03.05.2013, 09.24
Nyt on XCover II hommattuna. Aloittelevalle kosketusnäytön käyttäjälle tuntuntuma on "helpon oloinen", ainakin olen huomannut harjoitellessa, että paljon on asioita mitä en, ainakaan vielä, osaa tai ymmärrä käyttää. Tekstaamisen tarkoitettu näppäimistö on rahtusen tarkkuutta vaativa nakkisormiselle, vaikka näytön kääntäisikin sivusuuntaan. Perheen nuorimmainenkin neuvoi (=latasi) Sports trackerin puhelimeen, jota pitäisi päästä vielä testaamaan ensitilassa.

xc-pyöräilijä
03.05.2013, 14.39
Nyt on XCover II hommattuna. Aloittelevalle kosketusnäytön käyttäjälle tuntuntuma on "helpon oloinen", ainakin olen huomannut harjoitellessa, että paljon on asioita mitä en, ainakaan vielä, osaa tai ymmärrä käyttää. Tekstaamisen tarkoitettu näppäimistö on rahtusen tarkkuutta vaativa nakkisormiselle, vaikka näytön kääntäisikin sivusuuntaan. Perheen nuorimmainenkin neuvoi (=latasi) Sports trackerin puhelimeen, jota pitäisi päästä vielä testaamaan ensitilassa.

Onnea uudesta puhelimesta! Kyllä se käyttö siitä nopenee ja pienen opettelun jälkeen ei androidikaa ole kovin monimutkainen. Käytä muistikorttia ja älä lataa turhia ohjelmia mitä et tarvitse.

Jio
04.05.2013, 11.06
Muistikortin hyödyntäminen puhelimen käytössä-vinkit kiinnostasisi kyllä. Sen verran olen oppinut, että laitan valokuvat ja musiikin sinne. Voiko sinne laittaa jotain muutakin käyttökelpoista/päivittäistä käyttöä helpottavaa?
Olen myös katsellut noita erilaisia vakiona tulevia sovelluksia. Ehkä ajan myötä oppii, mitkä voi suoraan poistaa muistia kuormittamasta?

Nakili
05.05.2013, 13.45
Itellä ollut Sony Xperia Acro S nyt jonkin aikaa ja senkin luvataan vettä ja pölyä ainakin kestävän. Varsinaisesti iskunkestävä ei ole, mutta hyvin on muutamat tiputtelut ottanut vastaan kuitenkin.
Puhelin ei koe niin kovia jos osaa ottaa OTB:t vastaan naaman kanssa.
Bonuksena tarkka GPS.

kyllä acro s pitää vettä, oman luurin pesen hanan alla jos näyttö on likanen:) Iskuja se ei tosiaan oo suunniteltu kestämään, shatterproof glass tarkottaa puhelimen ominaisuuksissa vaan sitä, näyttö ei sirpaloidu rikki mennessään, kuten esim galaxy s2: näyttö tekee.

xc-pyöräilijä
05.05.2013, 14.05
Muistikortin hyödyntäminen puhelimen käytössä-vinkit kiinnostasisi kyllä. Sen verran olen oppinut, että laitan valokuvat ja musiikin sinne. Voiko sinne laittaa jotain muutakin käyttökelpoista/päivittäistä käyttöä helpottavaa?
Olen myös katsellut noita erilaisia vakiona tulevia sovelluksia. Ehkä ajan myötä oppii, mitkä voi suoraan poistaa muistia kuormittamasta?

Miulla on periaatteessa suurin tiedostoista ja ladatuista ohjelmista kortilla, vaikka puhelimessakin on paljon tilaa. Samoin varmuuskopio kortilla ja toinen koneella. Puhelimen muistia en yleensä käytä( tai no käytän mutta kortti on "parempi"), tällä yritän pitkittää tehdasasetusten palauttamista, android kun tahtoo hidastua ajastaan niin kuin kaikki muutkin laitteet. Järjestelmä sovelluksia et voi normaalisti poistaa, puhelin pitää rootata eli ottaa järjestelmänvalvojan asetukset käyttöön (takuu "menee" kun root on puhelimessa), tämä on tarina erikseen.

Noita valmiiksi asennettuja sovelluksia on tosiaan jonkun verran, itse olen turhat piilottanut/poistanut.

Mitä tarkoitat tuolla "voiko kortille laittaa muutakin käyttökelpoista/päivittäistä käyttöä helpottavaa"? Voihan sinne laittaa vaikka mitä, alue on valtava.

Vink vink. Matkapuhelinfoorumilla on hyviä neuvoja/keskustelua ja jos enkku hoituu niin xda developers- aivan kaikki puhelimeen liityvä on siellä käsitelty.

Toki täällä on alkuun helpompi keskustella, noihin voi olla vaikea päästä mukaan. Ja voihan tämä auttaa muitakin.

zone
06.05.2013, 12.12
Karttaohjelmaksi suosittelen Locus Mapsia: https://play.google.com/store/apps/details?id=menion.android.locus

Loistava ohjelma kaikin puolin. Tukee monia eri karttoja (Google, Nokia, Eniro, OpenStreetMap...jne.). Offline tuki myös löytyy eli karttoja voi käyttää ilman nettiä.

Itsellä on Locus Pro (7,49€). En nyt muista mitä eroa sillä on ilmaisversioon verrattuna. Ostin sen lähinnä tukeakseni ohjelma kehittäjää.

Jaani
04.06.2013, 00.57
Onko kertynyt kokemuksia Xcoverien kestävyydestä vähän rankemmassa käytössä?

Suhtaudun aika epäilevästi noihin vedenkestävyysväitteisiin, koska olen pari ei-äly-Xcoveria onnistunut jo tuhoamaan uinti-/melontareissuilla. Kosteus iski vaikka piti vedenkestävää luuria vedenkestävässä kännykkäpussissa.

Mieluummin hankkii jonkun halvan (kiinalaisen) ei-kestävän puhelimen, ja pitää suojapussissa. Saa puolet halvemmalla, joten varaa ostaa uusi jos tuhoutuu.

Mihail
04.06.2013, 10.22
^Kyllä oma ensimmäisen sukupolven Xcover on kestänyt kovaa kättä.
Tippunut useasti taskusta betoni ym. pinnoille ja juoksevan veden alla on tullut puhelin pesastua, eikä ole ollut milläänkään.
Palvellut myös talviolosuhteissa kosteissa ja kylmissä oloissa hyvin ja ollut nyt 2 vuotta käytössä.
Eikä ole ollut mitään pahempia bugejakaan.

JackOja
12.11.2013, 15.20
Nyt kun on ~puolisen vuotta tuota Xcover 2:sta käyttänyt niin täytyy todeta, että tuo 1GB sisäinen muisti on hirvittävän vähän.

Muuten olen ollut valtavan tyytyväinen.

Pitäisi varmaankin rootata jos jaksaisi ruveta niin saisi poistettua noita tarpeettomia esiasennettuja ohjelmia ja konffattua asennukset muistikortille.

Lehdissä kun tuota nykyään mainostetaan mainitaan muistiksi 4GB, liekä virhe vai uudistus :seko:

StantheMan
12.11.2013, 15.28
^Kyllä oma ensimmäisen sukupolven Xcover on kestänyt kovaa kättä.
Tippunut useasti taskusta betoni ym. pinnoille ja juoksevan veden alla on tullut puhelin pesastua, eikä ole ollut milläänkään.
Palvellut myös talviolosuhteissa kosteissa ja kylmissä oloissa hyvin ja ollut nyt 2 vuotta käytössä.
Eikä ole ollut mitään pahempia bugejakaan.

Mulla kesti ko. Xcover n. vuoden. Tipahti viattomasti betonilattialle puolesta metristä ja lasi halki-irtipoikkirikki. Nokialaisia on tullut viskottua maahan paljon korkeammalta ja ei mitään vaurioita. Oli tosi paha pettymys Xcoverin kolahduksen kesto. Pah!

Mihail
12.11.2013, 16.07
Nojoo tuosta on aikaa kulunut ja nyt käytössä x-cover 2, kun ykösen lasi myösi ensimmäisen kerran siskon häissä ja toisella kerralla tipahti asiakkaan pihamurskeelle ja muuttui mosaiikiksi. Takuu pelasi hyvin, sain kokonaan uuden puhelimen akun kera.

lansive
12.11.2013, 16.27
Nyt kun on ~puolisen vuotta tuota Xcover 2:sta käyttänyt niin täytyy todeta, että tuo 1GB sisäinen muisti on hirvittävän vähän.

Alkuperäisessä xcoverissa on 160MB ja se on hirvittävän vähän. Päivityksiä ei pysty asentamaan kun muisti loppuu kesken joka kerta. Sovelluksia ei minulla ole (kun se muisti ei riitä). Työpuhelin, joten pakko vaan odottaa kunnes lopullisesti leviää. Toivottavasti firman valitsema uusi puhelin ei ole Xcover2...

Oatmeal Stout
12.11.2013, 16.42

Muuten olen ollut valtavan tyytyväinen.

Pitäisi varmaankin rootata jos jaksaisi ruveta niin saisi poistettua noita tarpeettomia esiasennettuja ohjelmia ja konffattua asennukset muistikortille.

Lehdissä kun tuota nykyään mainostetaan mainitaan muistiksi 4GB, liekä virhe vai uudistus :seko:
Talletustilaa 4 ja ajoa 1

brilleaux
15.11.2013, 07.51
Ennen oli galaxy S2 joka ei sitten kestänyt kaiketi ohjaustangossa saamaansa tärinää. Mainio luuri muuten. Tilalle tuli XCover 2, joka näytti äkkiseltään paperilla ihan ok:lta verrattuna S2:een.
Toista on todellisuus. Kyllä on surkea luuri.

Ollut käytössä nyt kaiketi puoli vuotta. Hyvin on kestänyt. Iskuja, vettä ja muuta sontaa.
Mutta ensinnäkin tuo, ettet voi siirtää softia SD-kortille kuten S2:ssa: luuriin ei saa kuin muutaman perus-softan ja tallennustila on lopussa(en ala roottaamaan).
Samoin on muistin laita, rajoilla mennään kokoajan. Sen huomaa tahmaisuutena ja hitautena ihan normikäytössä.

Ja sitten toi "virtanappi"... -_-
Kätevää, että siitä on tehty niin herkkä että luuri herää taskussa itsekseen. Tähän yhdistettynä "hanskoilla toimiva herkkä näyttö"; kaikki tietää seuraukset...
No, onneksi näyttöön saa "avausäänen", joka huuteleekin taskussa vähänväliä.

Ja joo, tiedetään että näytön voi lukita muillakin tavoin. Satun vain olemaan sitämieltä, että näytön on auettava pyyhkäisyllä. En mä ala siihen piirtelemään jotta saan puhelimen auki. :P

Käyttiksenä Android on selkeä ykkönen. Ehken joskus vaurastun ja ostan esim. S4 activen. Omput voi heittää sinne minne ne kuuluukin. :D

EDIT: Ai niin, ja kamerahan tuossa on ihan peestä.

Sirkkusofia
15.11.2013, 14.07
Xcover 1 versiota ei enää taida saada ja 2 on sitten pyyhkäisynäytöllä. Tarttis kuitenkin saada kestävä "näppäinpuhelin". Onko kenelläkään kokemuksia Caterpillar Cat B25 Dual sim (http://www.teleputiikki.fi/caterpillar-cat-b25.html) -puhelimesta? Kovasti kehutaan, että kestää iskut ja vettä ja kaikkea. Mutta onko oikeasti näin?

Lisäys: Tarvitsen siis puhelimen en multimedia laitetta musan kuuntelua tai kuvien ottamista varten. Niihin on sitten eri vehkeet.

peruspertti
15.11.2013, 14.35
Kyllästyin xcover kakkosen muistin vähäisyyteen. Nyt ollut joitain viikkoja S4 active käytössä ja olen tyytyväinen

Jaani
01.12.2013, 20.12

Auttaisko KitKat? Tai joku Cyanogenmod? Kukaan koittanut?

Kestääkö tuo oikeasti märkiä olosuhteita, uinti- ja melontareissuja?

Omaani en ole vielä rankassa käytössä testannut. Peruskäytössä ihan mainio peli, ei mitään moitittavaa vielä.

brilleaux
01.12.2013, 20.23

Kai se kestää; kesällä ainakin kokeeksi iskin rannalla ihan suoraan järveen. Otin yhden kuvankin veden alla. :P
Ei vaikutusta toimintaan. Eli toimi yhtä tahmaisesti kuin aiemminkin. :D

bomba
01.12.2013, 23.30
Itsellä on perinteinen karvalakkinokia käytössä, enkä vaihda ennen kuin hajoo, ja silloinkin ostan uuden karvalakin.

JOS kuitenkin ostaisin älypuhelimen, ostaisin sekuntiakaan miettimättä iPhonen. Vaimolla on HTC:n joku luuri, ja kiroaa sitä joka päivä. Tuntuu toimivan lähinnä satunnaislogiikkaan ja kaaosteoriaan perustuen. iPad löytyy itseltä eikä siinä ole ollut ikinä mitään toiminnallista oikkua. En ole koskaan ajatellut olevani Apple-uskovainen, omistan vain yhden kyseisen valmistajan tuotteen, mutta laatu, toimintavarmuus ja käyttämisen huolettomuus on vakuuttavaa.

Jos vedenkestävyyttä kaipailee, niin Aquapacilla on aika vakuuttavia erikokoisia suojapusseja. Voi käyttää kosketusnäyttöä ja kuvata. Olen käyttänyt niiden kamerapussia pokkarikameran kanssa sukeltaessa ilman ongelmia.

JackOja
02.12.2013, 08.32
Auttaisko KitKat? Tai joku Cyanogenmod?

Outoja sanoja mulle, pitääkin tsekata mistä on kyse :)

Jopoman
02.12.2013, 17.57
Kellään tietoa nykypuhelimien eroista kuuluvuuden, siis kyvyn ylläpitää yhteyttä mobiiliverkkoon, suhteen? Puhelintesteissä (tm, mb yms) ei tämä perusominaisuus tunnu enää kiinnostavan

Oma karvalakki iphone4 kadottaa verkon kun siirtyy ikkunan vierestä sohvalle ja tämä ihan taajama-alueella. Eikä taida olla ihan ainoa malli joka pätkii.

Siis lähinnä jotain sivustoa tms lähdettä jossa asiaan olisi perehdytty kaipaan.

Lare
02.12.2013, 21.28
Mulla oli samaa ongelmaa ja se poistui vaihtamalla liittymä saunalahdelta dna:lle.

Highlander
03.12.2013, 13.54
Oma karvalakki iphone4 kadottaa verkon kun siirtyy ikkunan vierestä sohvalle ja tämä ihan taajama-alueella. Eikä taida olla ihan ainoa malli joka pätkii.

Ei ole ei...mulla on nyt 4 vuotta vanha iPhone 3GS ja tehnyt/tekee tuota samaa. Parhaassa tapauksessa ei anna edes välillä soittaa tai lähettää tekstiviestejä vaikka kenttää olisikin vähän. Luulin alkuun, että vika olisi Soneran verkossa, mutta töissäkin Nokian halvassa luurissa on täydet 3Geet ja tuossa omenanraadossa vieressä parhaimmillaan pari palkkia..

JackOja
07.12.2013, 11.29

Eilen mulla oli Xcover2 GoreTex-takin taskussa reilu 6 tuntia vesi-, räntä- ja lumisateessa. Kastui perkele. Ihmettelin kotona kun ei ota latausta vastaan vaikka mitä teki, kunnes hokasi avata kuoren... siellähän oli vettä sisällä :eek:

Yön kuivatuksen jälkeen alkoi toimia taas...

Pitänee tääkin laittaa jatkossa minigrip-pussiin :mad:

PedroK
07.12.2013, 12.14
Mulla on neljättä vuotta käytössä Applen tuote ja minigrip on tuttuakin tutumpi tuote pyöräillessä. Tuohon on tottunut ja harvemmin mun täytyy puhelinta kesken ajon esiin kaivaa.

Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Oatmeal Stout
09.12.2013, 10.36
Eilen mulla oli Xcover2 GoreTex-takin taskussa reilu 6 tuntia vesi-, räntä- ja lumisateessa. Kastui perkele. Ihmettelin kotona kun ei ota latausta vastaan vaikka mitä teki, kunnes hokasi avata kuoren... siellähän oli vettä sisällä :eek:

Yön kuivatuksen jälkeen alkoi toimia taas...

Pitänee tääkin laittaa jatkossa minigrip-pussiin :mad:
Eikö se ole vain ip67 eli ½ tuntia ja alle metrissä - osta joku oikeasti vesitiivis puhelin.

JackOja
09.12.2013, 11.37
...osta joku oikeasti vesitiivis puhelin.

Pitänee tehdä niin, eihän tää olekaan kunnossa vaikka luulin jo.

Jopotuinen
25.12.2013, 14.13
Lumia 920 akku kilahti - taisi toimia juuri sen 12kk takuu + 1..2 kk. Täytyy vielä käydä vääntämässä asiasta.
Langaton laturi ei lataa akkua 50% enempää, täytyy kokeilla vielä langallisella laturillakin.

Huolto ilmoittaa 5 min operaation hinnaksi 150 € :)
Huoltoliikkeellä kyllä katteet kohillaan, tuosta kun vähentää akun verollisen hinnan katteineen, niin huoltotyön osuudeksi jää vain 120 €, eli 1440 €/h.

Akun saa kotia kannettuna 30 €, työkaluihin tarvitaan T5 ruuvari ja työohjeet YouTube.
Hieman teknistä osaamista, mutta jos kykenee fillarin ketjut vaihtamaan, niin vaihtuu se tuo akkukin sitten.

mutanaama
25.12.2013, 15.01
@Jopotuinen, buuttaa se puhelin, mulla auttoi samaan vaivaan. Takuuhan tuossa luurissa on ainakin kaksi vuotta

Jopotuinen
25.12.2013, 15.32
Thank you! Thank you! Thank you! Thank you!

No perhana, buuttasin luurin ja 50% pompsahti 100%!

Jaa, jos kaksi vuotta niin sitten hyvä. Pitäisi käydä valittamassa, kun ei radio tullut Amber päivityksellä, en ainakaan löydä sitä mistään.

Ostokuitin olen uskoakseni hävittänyt, mutta kauppiaallani on "kuittipankki", eli kaikki takuukuitit löytyy häneltä sähköisesti. Mustapörssi, Partner nykyisin, tarjoaa palvelun ilmaiseksi ja pyytämättä.

jaksu
25.12.2013, 16.17
Se radiosovellus täytyy muistaakseni ladata kaupasta. Sitten vaan kuulokkeet antenniksi ja humpat soimaan.

mutanaama
25.12.2013, 16.44
Netin pikakatselulla löysin sen 24kk takuuajaksi, joissain annettiin akulle 6 tai 12kk. Mutta mun muistaakseni tuossa 920:ssä pidempi takuu koskee myös akkua, se kun ei ole itse vaihdettavissa.

Jopotuinen
25.12.2013, 20.55
Sudenpennuilla Sudenpentujen Opas.
Fillaristilla Fillarifoorumi. Varppina Akun veljenpojat tästä kade :)

Fuuga
25.12.2013, 21.11
Ostokuitin olen uskoakseni hävittänyt, mutta kauppiaallani on "kuittipankki", eli kaikki takuukuitit löytyy häneltä sähköisesti. Mustapörssi, Partner nykyisin, tarjoaa palvelun ilmaiseksi ja pyytämättä.

Mielenkiintoinen palvelu kun noin muuten jos olet maksanut kortilla, pitää (en ole tästä kyllä 100% varma) korttiostos löytyä kassajärjestelmästä. Useimpiin paikkoihin en ole enää rahdannut kuitteja mukana vaan sanonut, että eiköhän tämä ostos löydy kladilta kortin numerolla ja niin on löytynyt. Tapa tuokin sitoa asiakas.

Pekka L
25.12.2013, 21.51
Expertiltä löytyy omalla nimellä kuitit ja tulostavat kopion jos vaikka itse rahtaa laitteen takuuhuoltoon.

Lumia 920 on varmasti paras puhelin hinta-laatusuhteeltaan jos niitä vielä saa. Omasta maksoin 299 ja ihan huippua edelleen joka suhteessa. Painava, mutta vastaavasti kestävä. Jossain testissä kesti pään korkeudelta pudotuksen asvalttiin kun Samsung ja IPhone hajosi jo navan korkeudelta.

Jopotuinen
25.12.2013, 22.11
Joo, kestävä - pudotus etelän lomalla pöydältä kivilattialle ja töissä kerran kumartuessa teräksiselle ritilälattialle. Viimeksi mainitussa tuli kuoren päätyyn pieni vekki.

Hinta/laatu suhde antaa mulla vielä hiukan odottaa, tein puhelimen hankinnan etujoukoissa...
Ja screeniin en ole laittanut kalvoa, ajattelin sen kestävän puhelinta paremmin...

Jopotuinen
25.12.2013, 22.20
Mielenkiintoinen palvelu kun noin muuten jos olet maksanut kortilla, pitää (en ole tästä kyllä 100% varma) korttiostos löytyä kassajärjestelmästä. Useimpiin paikkoihin en ole enää rahdannut kuitteja mukana vaan sanonut, että eiköhän tämä ostos löydy kladilta kortin numerolla ja niin on löytynyt. Tapa tuokin sitoa asiakas.

Pankkikortilla maksanut, jälkeenpäin saatoin käyttää Plussakorttia, kun lupasi siitä vielä jotain pisteitä. Sellainenkin siis onnistuu. Tietojen tallentumisesta en tarkemmin tiedä, miten tapahtuu - korttien välityksellä arvatenkin ja johonkin MP asiakastietokantaan...

JiiPee
25.12.2013, 22.28
Lumia 920 on varmasti paras puhelin hinta-laatusuhteeltaan jos niitä vielä saa. Omasta maksoin 299 ja ihan huippua edelleen joka suhteessa. Painava, mutta vastaavasti kestävä. Jossain testissä kesti pään korkeudelta pudotuksen asvalttiin kun Samsung ja IPhone hajosi jo navan korkeudelta.

Muija voitti jostain nettikisasta tommosen ja pakotti mut sen käyttäjäksi:rolleyes:. Kamera on vähintäänkin hyvä, proshot sovelluksella ellei jopa erinomainen. Kerran putos työpöydältä betonilattialle, tietysti naamapuoli edellä. Meni ja suuttu, mökötti 10min ja sitte heräs henkiin? Vesisateessa oon tota räpeltäny, eikä ainakaan siitä ole itteensä ottanut. Lenkillä tuon paikka on repussa minigripissä, puhelinta voi käyttää pussin läpi hanskat kädessä (jos haluu tsekata kuka soitti tms.)
Huonoja puolia esim. isokoko, painava, ei saa joitain sovelluksia kaupasta jne. Iphonen oisin heittäny jo järveen.

Puhelimen tallennustila 29,12gt ---> + 1600 kuvaa 3,30gt...

Fjälle
25.12.2013, 22.53
Mopomiehille Nokia on kunkku.
Laitat taskuun, kuuntelet musaa ja känny neuvoo perille.
En muusta hienouksista ymmärrä. Osaan jopa soittaa sillä; kai...
Tosin ei varoita ratsioista
tv. nimim. kortti tallella, nippanappa

Jopotuinen
26.12.2013, 10.00
Kaivelin kuitin ja tosiaankin, 2v on takuu puhelimelle.
Langattoman laturin valmistaja uskoo laitteelleen toimivuutta nuukemmin, 6kk.

crcm
08.02.2014, 19.22
Faijalle pitäisi miettiä uutta puhelinta. Luultavasti joku senioripuhelin. Onkos porukalla kokemusta näistä? Doro 510 (http://www.doro.fi/Tuotteemme/Matkapuhelimet-ja-lisavarusteet/Doro-PhoneEasy-510/) on ollut mielessä. Hypistelinkin sitä tuolla putiikissa.

Oatmeal Stout
10.02.2014, 10.06
Simpukkadoroista vanhuksilla ihan ok kokemuksia.

Jake_Kona
10.02.2014, 10.51
Muija voitti jostain nettikisasta tommosen ja pakotti mut sen käyttäjäksi:rolleyes:. Kamera on vähintäänkin hyvä, proshot sovelluksella ellei jopa erinomainen. Kerran putos työpöydältä betonilattialle, tietysti naamapuoli edellä. Meni ja suuttu, mökötti 10min ja sitte heräs henkiin? Vesisateessa oon tota räpeltäny, eikä ainakaan siitä ole itteensä ottanut. Lenkillä tuon paikka on repussa minigripissä, puhelinta voi käyttää pussin läpi hanskat kädessä (jos haluu tsekata kuka soitti tms.)
Huonoja puolia esim. isokoko, painava, ei saa joitain sovelluksia kaupasta jne. Iphonen oisin heittäny jo järveen.

Puhelimen tallennustila 29,12gt ---> + 1600 kuvaa 3,30gt...

Nyt olis kaikille "älypuhelin-vastarannankiiskille" halpa kosketusnäytöllinen noksu 99:llä mahtiliikkeestä. Et näemmä tod. tarvitse 800 ecen iphööniä.
Väärä hälyytys tarjous oli viime viikolla.

BONK
10.02.2014, 11.09
Taas selvittiin säikähdyksellä eikä tarvinnut lähteä puhelinta vaihtamaan. iLuuri4 sai kaikista varotoimista huolimatta hieman kosteutta, mutta hiustenkuivaaja ja hard reset pelastivat tilanteen...

Jopoman
10.02.2014, 17.19
On se karvalakki4 vaan kova luu. Omani on laskeutunut vaihtelevista korkeuksista vaihteleville alustoille monet kerrat, joku muovinoksu olis jo palasina. Vedestä pidän erillään aquapackilla, fillaroidessa kans aina paketissa ettei hikeenny;)
Ja verkkoa vaihtamalla (sonerasta elisaan) tolppaakin piisaa.

BONK
10.02.2014, 19.46
On se karvalakki4 vaan kova luu. Omani on laskeutunut vaihtelevista korkeuksista vaihteleville alustoille monet kerrat, joku muovinoksu olis jo palasina. Vedestä pidän erillään aquapackilla, fillaroidessa kans aina paketissa ettei hikeenny;)
Ja verkkoa vaihtamalla (sonerasta elisaan) tolppaakin piisaa.

Samoin, on tullut tiputeltua X kertaa vaikka mihin ja samat suojaussysteemit on itselläkin. Nyt vaan lipsahti pihalla lumeen kun nousin autosta, mutta on heti 2xxx sarjan Nokialaisen jälkeen kestävin puhelin, mitä itsellä ollut.

JackOja
07.08.2014, 09.59
Nyt vihdoin alkaa hermot lopullisesti menemään tuon käyttömuistivajaan XCover2:n kanssa. Ehkä myös Androidin. Ei riitä kiinnostus rootaamiseenkaan :mad:

Paljonko jossain iPuhelimessa tarttis olla muistia, jotta sillä tekee mitään? Onko halpis 8GB ihan mopo. Noihinko ei saa muistikortilla lisää?

Olis toi joutilas BTLE-sykevyökin, joten tarttis uudemman Androidin taikka sitten omenalaitteen...

jaksu
07.08.2014, 10.05
Sehän on kiinni siitä paljonko musiikkia, videota, kuvia ja appeja meinaat siihen tunkea? :)

marco1
07.08.2014, 10.11
8GB vois riittää nuukaillen mutta ne taitaa olla iP4 -malleja jota ei ehkä enää kannata ostaa kuin erittäin hyvästä tarjouksesta (parinsadan euron luokassa näkynyt kytkyissä). Lisäksi syyskuun alussa taidetaan julkistaa uudet iLuurit jotka ovat saatavilla sitten melko pian tai vähän myöhemmin.

Olikos se MotoG paras näistä edullisista luureista, jossain niistä on myös muistikorttituki ja 4G, jotain roisketiiveyttä pitäisi oleman myös.

a-o
07.08.2014, 10.39
Nyt vihdoin alkaa hermot lopullisesti menemään tuon käyttömuistivajaan XCover2:n kanssa. Ehkä myös Androidin. Ei riitä kiinnostus rootaamiseenkaan :mad:

Paljonko jossain iPuhelimessa tarttis olla muistia, jotta sillä tekee mitään? Onko halpis 8GB ihan mopo. Noihinko ei saa muistikortilla lisää?

Olis toi joutilas BTLE-sykevyökin, joten tarttis uudemman Androidin taikka sitten omenalaitteen...

Mulla meni kans hermot Xcover 2:n kanssa. Ei tuonut edes roottaaminen onnea.

Ostin Sony Xperia V:n (n. 200eur @ Sonera) Ip67 luurin. No se olikin hyvä n. kuukauden jonka jälkeen kosketusnäyttö sekosi ja puhelin oli huollossa 2kk! Kun puhelin tuli takaisin huollosta, niin kuuloke oli seuraavaksi rikki.

Eli hyvä ja halpa luuri olisi hakusessa!

brilleaux
07.08.2014, 10.39

XCover 2 on kyllä luvattoman onneton luuri, itse taidan vaihtaa tähän:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/15652/dmrhv/Samsung-Galaxy-S4-Active-i9295-harmaa
Kestävyys, huolettomuus ja muokattavuus on isoja asioita. Omppuun en lähtisi.

JackOja
07.08.2014, 10.46
...Ei tuonut edes roottaaminen onnea.

Aha. No se siitäkin mahdollisuudesta sitten.

Mullakaan ei juuri appseja ole. Tai ovat tosi pieniä 2-3GB, mutta kun toi Android pakkosyöttää noita omia mm. 166GB(!) Chrome ym. paskaa. Lisäksi Samsungin omia turhia softia joutaisi poistaa. Rootatuilla oikeuksilla olis päässyt poistamaan/siirtämään turhaa roskaa.

...itse taidan vaihtaa tähän:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/15652/dmrhv/Samsung-Galaxy-S4-Active-i9295-harmaa

Samaa kattellut...

Omppuun en lähtisi.

Yritän kovasti tehdä juuri näin.

Tsekkasin sitäpaitsi, että musaakin on muistikortilla 17GB ja 8GB offline maastokartta, joten tarttiskin ostaa joku tolkuttoman kallis iPhone. Niin toi koko Suomen offline maastokarttahan on ihan oleellinen juttu, sitähän ei kai omppuun saanutkaan(?).

lai
07.08.2014, 11.15
Ei oo paljon tarvinut vaihdella, toimii kuin junan vessa.

http://www.albumini.fi/Valokuva-DBRUDARV-D.jpg

cokekola
07.08.2014, 11.24
Samsungoin muistivammaisissa puhelimissa pitää roottauksen lisäksi asentaa lisäohjelma, joka siirtää ohjelmia koneen muistista muistikortille. (Kaikki, jotka voidaan siirtää.) Tällöin puhelin toimii joten kuten, ei tosin hyvin, minkä vuoksi itsekin lopulta vaihdoin pois, enkä Samsungin puhelimiin enää koske pitkällä tikullakaan. Järjetön moka kyseiseltä firmalta, menettivät melko monen kaltaiseni luottamuksen lopullisesti pienellä pihistelyllä (sillä ei siinä muistivammassa mistään muusta ole kysymys).

EDIT: Ai niin. Nykyään on taskussa Sony Xperia Z1 Compact. Säänkestävä sekin, lisäksi todella toimiva ja näppärän kokoinen luuri, eikä hintakaan ole pahimmasta päästä.

a-o
07.08.2014, 11.53
8GB vois riittää nuukaillen mutta ne taitaa olla iP4 -malleja jota ei ehkä enää kannata ostaa kuin erittäin hyvästä tarjouksesta (parinsadan euron luokassa näkynyt kytkyissä). Lisäksi syyskuun alussa taidetaan julkistaa uudet iLuurit jotka ovat saatavilla sitten melko pian tai vähän myöhemmin.

Olikos se MotoG paras näistä edullisista luureista, jossain niistä on myös muistikorttituki ja 4G, jotain roisketiiveyttä pitäisi oleman myös.

Kappas, tuota roiskevesitiiviyttä on ollut aiemmin huomannutkaan. Viimeksi puhelinta valitessa mietin Xperia V:n ja Moto G:n välillä ja Sonyn IP67:n takia valitsin sen.

Moto G on varmasti hyvä valinta.

Munamankeli
07.08.2014, 12.51
Ei oo paljon tarvinut vaihdella, toimii kuin junan vessa.

Klassikko. Myös Bruce Dickinsonin valinta, ja hän perusteli sitä IBM puhujatilaisuudessa lähes samaan tapaan, vaikkei käyttänyt nimenomaisesti tuota vertausta. Matkapuhelin on kuulemma puhumista varten ilman jatkuvaa latailua, mutta iPhone on varmasti erinomainen iPhoneiluun. Brucella on se luontaisetu, ettei hänen tarvitse kuunnella Iron Maidenin biisejä, joten MP3-soitinta ei tarvita ja kuvat ottaa Ross Halfin.

Jaani
07.08.2014, 13.01
Monen sadan euron huippuluurin, esim. iPhone, hankinta on nykyään aika hölmöä, kun puhelimien hinnat laskee yhä nopeaa tahtia ja halvimmissakin älypuhelimissa tehot riittää tavallisiin tarpeisiin. Rikkihän se menee kalliskin luuri, oli sitten miten "kestävä" tahansa.

Hyvää hinta/laatua puhelimissa tarjoaa esim. Samsung Galaxy Trend Plus, ZTE Blade 4G, Motorola E/G, Sony Xperia V/Z1, Xiaomi Mi3/4, One Plus One, ja luultavasti myös tuleva Nexus 6. Nuohan ovat kaikki Android4-luureja. Unohtaisin heti kättelyssä iPhonet hinnan takia ja Windowsit ynnä muut systeemit surkeuden ja jälkeenjääneisyyden takia.

Tallennusmuistia ei pahemmin nykyään tarvitse, kun kaikki siirtyy helposti pilveen/pilvestä. Tai jos tarvitsee, niin hankkii sellaisen mihin saa microSD-kortin laitettua.

Itsellä nykyään käytössä edullinen Moto E, kaikin puolin mainio valinta. Hyvin on toiminut myös halpis-sykevyön kanssa.

http://hintaseuranta.fi/tuote/motorola-moto-e-puhelin/2459148

ismol
07.08.2014, 13.29
Monen sadan euron huippuluurin, esim. iPhone, hankinta on nykyään aika hölmöä, kun puhelimien hinnat laskee yhä nopeaa tahtia ja halvimmissakin älypuhelimissa tehot riittää tavallisiin tarpeisiin. Rikkihän se menee kalliskin luuri, oli sitten miten "kestävä" tahansa.

Itse yllätyin, kuinka hyvin iPhone kuitenkin kestää kolhuja. Taannoisessa riistakolarissani puhelin teki pitkän ilmalennon ja laskeutui sen jälkeen asfaltille. Itse puhelimeen (lasikuorinen iPhone 4) ei tullut jälkeäkään, mutta sen suojana olleeseen kevyeen koristekoteloon tuli naarmuja ja se meni niiden takia vaihtoon. Myös kosteussuojana ollut minigrip meni ilmalennon johdosta riekaleiksi, mikä aiheutti sitten kotimatkan kaatosateessa hiukan päänvaivaa.

En silti noiden kokemuksienkaan jälkeen välttämättä ottaisi parempaa iPhoneani urheilukäyttöön, ainakaan ilman kunnon suojakuorta: tuo käytössä oleva iP4 on kakkospuhelimeni.

Halpojen älypuhelimien suurin ongelma on se, että niihin ei ostohetken jälkeen ole yleensä saatavilla minkäänlaisia ohjelmistopäivityksiä valmistajien lupauksista huolimatta. Ainoa tapa saada puhelin myöhemmin ajan tasalle onkin vaihto uuteen. Vuosien mittaan se lisää puhelinkustannuksia selvästi ja tasaa hintaeroa parempiin puhelinmalleihin.

crcm
07.08.2014, 13.37
Isukkki (77v) joka ei siis ole internettiä käyttänyt koskaan, on ollut hyvin tyytyväinen Doro 510 (https://www.google.fi/search?client=opera&q=doro+510&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8) puhelimeen. Itsellä taas käytössä Nexus 5 ja se on ollut paras puhelin tähän mennessä minkä olen omistanut. Täydellisen sopiva ruudunkoko ja hieman kulmikas design takaa hyvän otteen. Myöskin langaton lataus oli aika must. Spigenin (http://www.amazon.co.uk/SPIGEN-Google-Nexus-Smooth-Premium/dp/B00EV8Y5MQ) ohuella yllättävän laadukkaalla kuorella on vielä kestänyt tiputuksiakin. Puhelimen paksuuskin pysynyt kurissa. Ainoa mikä ärsyttää on, että ei ole 64GB vaihtoehtoa tai microsim-paikkaa.

Lumioissakin tuli käytyä, mutta paksuus, liukkaus ja käyttiksen vajaavaisuus ärsytti. Oivia puhelimia kyllä niille, jotka eivät vaadi joka ikistä softaa luurilta. Isoin miinus Lumioissa tulee datan rajoittamisesta oliko se nyt kuuteen softaan kerralla. Tuon takia mm. Whatsapp ja face viestit tulevat jonkinmmoisella viiveellä, koska taustalla pyörii postilaatikoita, synciä, säätä yms.

Jaani
07.08.2014, 14.02
Halpojen älypuhelimien suurin ongelma on se, että niihin ei ostohetken jälkeen ole yleensä saatavilla minkäänlaisia ohjelmistopäivityksiä valmistajien lupauksista huolimatta. Ainoa tapa saada puhelin myöhemmin ajan tasalle onkin vaihto uuteen. Vuosien mittaan se lisää puhelinkustannuksia selvästi ja tasaa hintaeroa parempiin puhelinmalleihin.

Nykyään yhä useammassa Android-puhelimessa, myös halpismalleissa, on Googlen perus-Android-käyttis, joka päivittyy hyvinkin nopeasti uusimpaan versioon. Esimerkiksi noissa Motorolan malleissa. Onhan tuo tekniikkakin kehittynyt ainakin tähän asti sitä vauhtia, että viimeistään 2v päästä mielellään vaihtaa uudempaan malliin. Itsellä tosin ei ole päivitysongelmaa ollut senkään takia ettei mikään puhelin ole kestänyt kahden vuoden käyttöä.

Iglumies
07.08.2014, 14.16
Xperia V viitisen kuukautta kulkenut repun taskussa sateet, paisteet ja pakkaset 32G kortilla varustettuna.
Pari kertaa pudonnutkin aika reippaasti mitenkään kärsimättä.

kervelo
07.08.2014, 14.36
Nykyään yhä useammassa Android-puhelimessa, myös halpismalleissa, on Googlen perus-Android-käyttis, joka päivittyy hyvinkin nopeasti uusimpaan versioon...

Fidlee.com teki loppuvuodesta hauskan kaavion noista päivityksistä. Siitä näkee kätevästi, kuinka iphoneja ja androideja päivitetään sen jälkeen kun laite on hankittu.
http://www.fidlee.com/android-support-vs-ios-support/

marco1
07.08.2014, 15.44
Päivitykset shmäivitykset. Olennaisia lähinnä silloin kun niitä tarvitaan uudempien sovellusten alustaksi, en käyttäisi tärkeimpänä valintakriteerinä.
iOS päivitykset ovat yllättäneet positivisesti jatkuvuudellaan tähän asti, OS X:n puolelta tuttua vanhojen laitteiden hylkäämistä ei ole ollut pahasti ollut.

Sinänsä samaa mieltä siitä että edulliset ja keskihintaiset laitteet ovat aika huimia hinta/laatusuhteeltaan tänä päivänä. Myös WP8 -osastolla.

Smo
07.08.2014, 15.54
Mitenköhän joku ZTE Blade 4G .. eipä ole ollut älypuhelimelle tarvetta, isojakin ovat .. ulkoillessa mukana Nokia 1100 tai 5230 jolla auttavasti surffaa ja navigoi..

VeloGirl
07.08.2014, 18.25
Viime vuonna paikallinen operaattori paatti laittaa mun vanhan ja uskollisen Nokialaisen (6300) toimimattomien listalle (pitaa olla 3G tai enempi jotta toimii). Hankin Sonyn Xperian johon saa kaks simkorttia, pienehko kooltaan nykypuhelimiksi, eika ees kaamean hintainen. Suoraan Sonyn kaupasta, joten en sitoutunut puhelinyhtion ylettomiin kytkyihin ja lukittemattomana kavis kenen tahansa kortilla. Vautsi! ny mullakin oli alypuhelin, mutta.. ku ma en tarvi alyllista "pida mua kadessa ja tuijota ruutua"-puhelinta. Aikani kun tuskailin puhelimen epakaytannollisyytta, ja uskomatonta kykya seota taydellisesti kun matkustaa osavaltiosta toiseen ja aikavyohyke vaihtuu, piti ettia uusi puhelin.

Tervetuloa Nokia 515. Tarkeintahan on, etta puhelin on sieva ja sopii ajotakin taskuun.

efut
07.08.2014, 19.25
Minä ostin viime viikolla Motorolan Moto G 4G:n. 4Glle ei ole käyttöä mutta tavan Moto G malliin verrattuna lisäksi tulleelle muistikorppipaikalle kylläkin. Näin raharajoitteisena kipurajani menee 200 euron paikkeilla. Sitä suurempia summia käytetään vain polkupyöriin. Sonyn kapulan jälkeen puhelimessa miellyttää uusi Android versio ja nopeasti tulevat päivityksen. Myöskään puhelinta ei ole mätetty ylimääräistä paskaa täyteen vaan Android tarjoillaan lähes luomuna. Jotain hyötyä siitä että Google omistaa firman.

Vanha Sonyn Xperia Active jää tulevaisuudessa karttanäytöksi maastolenkeille. Sen vedenpitävyyteen on luotto kunnossa. Keväällä tunnin tehopesu 60 asteisessa vedessä eikä puhelin ollut moksiskaan moisesta. Suurin syy Sonyn hyllyttämiseen oli liian vähäinen muisti. Vaikka kuin vähäiseksi jätin asennettujen ohjelmien määrän niin johan taas kohta puhelin valitteli että ei ole tilaa päivittää ohjelmia.

am8119
07.08.2014, 23.24
Mitä mieltä Lumia 635:stä ? Nyt sais halvalla. Onko kamera ihan susi ?

http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOKLUMIA635GR/nokia-lumia-635-vihrea

Jaani
08.08.2014, 00.06
Mitä mieltä Lumia 635:stä ?

Ei ikinä mitään Windows-skeidaa, kiitos. Jos tuohon saisi Androidin... niin silti selvästi kalliimpi kuin esim. Moto E tai ZTE Blade 4G.

mutanaama
08.08.2014, 00.20
Njaa, ihan asiallinen pelihän toi on, kamera hiukan heikohko speksien mukaan. Mitä käyttikseen tulee, niin oma luuri on Nokian 920, seuraavakin on varmaan windowsin käyttiksellä.
Mut melkein kallistuisin tuon Sampan (http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/SAMS7710ORABL/samsung-galaxy-xcover-2-s7710-alypuhelin-oranssi) rään ja itkupotkuraivarin kestävän puhelimen puoleen, jos pitää kulkea harrastuksissa mukana. Sonylla taitaa mennä hinta jo pitkäksi

PedroK
08.08.2014, 08.00
En ole oikein keksinyt syitä vaihtaa pois ompusta. Työpuhelimena on Samsung joku Galaxy ja Android ei ainakaan mua vakuuta. Meillä kierrätetään luurit ja vanhemmasta päästä myydään pois. Vanhasta ipuhelimesta saa oikeasti myydessä vielä rahaakin.

pinna
08.08.2014, 08.45
Täältä ääni sampan SII :lle. Varmatoiminen ja selkeä käyttöinen älypuhelin.Välillä tarjotaan edukkaastikkin.

marco1
08.08.2014, 09.04
Lumian 63x on muuten kelpo vekotin luokassaan mutta minkäänlaista salamaa ei ole joka rajoittaa jonkin verran. Päivänvalossa tuottaa ihan kelpo kuvia.

Arvontalaulun aika puhelimenvaihdolle täälläkin, se kotimainen avoimehko vaihtoehto just nyt käytössä mutta tekninen laatu raudassa tökkii. Muillakaan ei vautsivau -tyyppistä luuria ei oikein ole ja työhommiin löytyy tarvittava tuki useimmista käyttiksistä.

Ski
08.08.2014, 09.04
Samsung Xcover 2 ollu mulla Soneran kytkynä nyt jo puoltoista vuotta. Toiminut erittäin hyvin ja aina mukana lenkillä. USB suoja irtos jo aikojen alussa mutta ei ole vaikuttanut mihinkään.
Mutta, todella vähän tilaa sovelluksille. Face, Messenger, Sportstracker, LinkedIn,Whastup ja jotain muuta niin kone haukkoo henkeään. Tallennustila täynnä (melkein). Tiedostot näyttää että siellä on kuviakin koneen sisällä (muistikortille menee kaikki kameran kuvat) niin en löydä niitä mistään.

Nyt laite on hidastunut jo aika paljon vaikka pari kuukautta sitten oli vielä kaikestä tästä huolimatta nopea. Akkukin alkaa tyhjenee nopeammin. Siihen vaikuttaa todella paljon on WLAN päällä vai ei. Eli kotoa lähtiessä pitää se aina sammuttaa jotta akku pysyy hyvänä.
No kyllä se vieläkin päivän kaks pitää kutinsa jos ei roiku Fillarifoorumilla koko ajan.

Mutta mutta hyvä puhelin. Ja tuo on jo siis puoltoista vuotta vanha ja kastunut, kylmynyt, kuumunut etc.

Kuka muuten tietää miten tuo resetoidaan, ja minne laitan yhteystiedot talteen jos resetoin. Muut saa mennä koska kuvat on kortilla.

a-o
08.08.2014, 09.49
Kuka muuten tietää miten tuo resetoidaan, ja minne laitan yhteystiedot talteen jos resetoin. Muut saa mennä koska kuvat on kortilla.

Laita yhteystiedot gmail-tilin yhteystietoihin, niin ne synkronoituvat sinne ja puhelimen resetin (palauta tehdasasetukset) jälkeen tiedot synkronoituvat takaisin (samoin sähköposti ja kalenteri, jos sinulla on gmail käytössä).

markkinn
08.08.2014, 10.04
Samsungeissa, ja kaipa muissakin androideissa tulee logitiedostoja jotka alkaa hidastamaan puhelinta.
Näppäile *#9900# siinä normaalissa numeronvalintasoittotilassa ja saat valikon jossa on mm. delete dumpstate/logcat
Se poistaa nuo turhat tiedostot ja tilaa vapautuu.
Lisäksi esim. SD Maid - ohjelma etsii puhelimesta ylimääräisen tauhkan ja poistaa tarvittaessa.

Noissa xcovereissa on todella vähän muistia, ei niihin voi paljon mitään asentaa ilman että alkaa tahmaamaan.

KriHa
08.08.2014, 11.16
Ei ikinä mitään Windows-skeidaa, kiitos.

Kokemuksia "Windows-skeidasta"?

Mika A
08.08.2014, 13.42
Samsung Xcover 2 ollu mulla Soneran kytkynä nyt jo puoltoista vuotta. Toiminut erittäin hyvin ja aina mukana lenkillä. USB suoja irtos jo aikojen alussa mutta ei ole vaikuttanut mihinkään.
Mutta, todella vähän tilaa sovelluksille. Face, Messenger, Sportstracker, LinkedIn,Whastup ja jotain muuta niin kone haukkoo henkeään. Tallennustila täynnä (melkein). Tiedostot näyttää että siellä on kuviakin koneen sisällä (muistikortille menee kaikki kameran kuvat) niin en löydä niitä mistään.
Paljonko sitä muisita sitten tarvitsee? Itsekin olen jo alkanut miettiä puhelimen vaihtoa, vaikkei tuo Samsumg Galaxy Mini ole ollut käytössä vielä koleakaan vuotta. Alkaa olla silt aika naarmuinen, kyseisen lelun leikkakalumaiset "omainaisuudet" ovat alkaneet ärsyttää (erit. kamera, gps). Joiten mitnkä on tuon Xcover 2:n kanssa, kun en kuvittele juurikaan sovelluksia tarvitsemansi (noista edellä mainituista ehkä Facebook). Kamera olis hyvä olla käyttökelpoinen kun vanhan pokkarin zoomimekanismi rikkoutui eikä uuta pokkari tee mieli hankkia - ja järkkäriaä en varmaan jaksaisi koskaan ottaa mukaan.) Joku puoiliälykäs puhelin olisi mukava. Nettiä en juuri puhelimella harrasta kuin hätävarana.

Ski
08.08.2014, 14.07
Kamera olis hyvä olla käyttökelpoinen kun vanhan pokkarin zoomimekanismi rikkoutui eikä uuta pokkari tee mieli hankkia - ja järkkäriaä en varmaan jaksaisi koskaan ottaa mukaan.) Joku puoiliälykäs puhelin olisi mukava. Nettiä en juuri puhelimella harrasta kuin hätävarana.

No tuo XCover2 on ihan hyvä noilla spekseillä.
Melkein kaikki kuvat tuolla Google+ tililläni on XCover2 otettu. Käy vilkaiseen.
https://plus.google.com/+KyostiSkiSoini/posts

sak
11.08.2014, 20.21
Kohta vuoden ollut Xcover2 täälläkin ja hajalle tuota ei oo saanut, ilman mitään suojia mutta suojakalvo näytössä. Ja sen se oli näkönenkin.
Metallipölykin näyttäs jäävän kaiuttimien ulkopuolelle.
Muisti tuossa tosiaan on luokilla mutta poistaa jonkun sovelluksen ni taas toimii. Galleriasta ei voi katsoa kuvia jos muisti täynnä.
Edellinen oli 2 kuukautta vanha S2+ joka taipui pilalle kesken työpäivän. Muuten oli ehkäpä sulavammin toimiva.

Tai irtosihan tosiaan kuukausi sitten se usb:n suojalätkä. Kävin gigantista kysymässä että meneekö takuuseen. Myyjä sano että, joo, hän lähettää puhelimen korjattavaksi, meni kaks viikko ja hain puhelimen, kirje kuoresta löytyy uusi puhelin, ei huono.

JackOja
25.09.2014, 12.57
En ole oikein keksinyt syitä vaihtaa pois ompusta. ... Vanhasta ipuhelimesta saa oikeasti myydessä vielä rahaakin.

Tämä on ällistyttävää, neljä vuotta vanhoja kännyköitä jonotetaan yön yli :)
http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288742830556.html

VesaP
25.09.2014, 13.02
Tämä on ällistyttävää, neljä vuotta vanhoja kännyköitä jonotetaan yön yli :)
http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288742830556.html

Uskomatonta, aivan uskomatonta. Mikä tahansa muu (parempikin) kännykkä olis 4v jälkeen semmoista kamaa, että sitä ei huoli kukaan muu kuin elektroniikkajätelaitos. Ja noita jonotetaan ja maksetaan 100e. Uskomatonta, aivan uskomatonta!

Toisaalta hyvä, voin myydä oman iPad3:sen sit 30 vuoden päästä kun ostan iPad27:n sanotaan vaikka 300 eskolla. :)

Oulunjulli
25.09.2014, 13.28
Tarvii tässä yhteydessä hehkuttaa kohtuuhintaisten (~200€) luurien joukosta hieman yllättävää Motorola (4) G luureja.
Pojalle lupasin 130€ puhelimeen, upgreidasi omistaan tuohon, ja kuukauden kokemuksella vaikuttaa vähintään yhtä hyvältä kuin paperillakin.
...no on siinä lisäksi hurmaava ledi joka vilkkuu jos viestiä tms.

PedroK
25.09.2014, 13.29
^^ On ne niin hyviä, että lyöminen alkaa herkästi [emoji6]

lansive
25.09.2014, 13.34
Uskomatonta, aivan uskomatonta. Mikä tahansa muu (parempikin) kännykkä olis 4v jälkeen semmoista kamaa, että sitä ei huoli kukaan muu kuin elektroniikkajätelaitos. Ja noita jonotetaan ja maksetaan 100e. Uskomatonta, aivan uskomatonta!

Ei oikeastaan hämmästytä yhtään. Vaimolla ollut nyt iPuhelin 4 monta vuotta ja vasta nyt IOS8:n myötä ei saa enää päivitettyä. Samsungin puhelimeen tulee viimeinen päivitys ehkä puoli vuotta julkaisun jälkeen. Jos haluat uudemman käyttiksen ostat uuden puhelimen.

Oma puhelin on työpaikan valitsema, joten siihen ei voi vaikuttaa. Omalla rahalla ostaisin varmaan minäkin omenaluurin.

VesaP
25.09.2014, 13.43
Jos haluat uudemman käyttiksen ostat uuden puhelimen.

Tämän takia en koskaan enää osta HTC:n puhelimia. Oli kaksi kpl niitä, ja molemmissa sama homma. Varsinkin tuo pari vuotta sitten ostamani HTC One X. Oli niiden lippulaivamalli. Niin ei jumalauta enää vuoden jälkeen tullut uusia käyttiksiä siihen. Mutta kyllä HTC möi uudempia One sarjan puhelimia uudemmalla käyttiksellä. VMP! En osta enää ainuttakaan HTC:ta.

Ja hassu muuten nämä puhelimien koot nykyään. Tuo HTC One X oli silloin armottoman iso kapula. Liian iso minun makuun. Nyt ostin lenkkipuhelimeksi joku aika sitten Sony xperia Z1 compactin. En jotenkin sisäistänyt mainostekstistä miten iso sekin on. Olevinaan COMPACT. Tosi compact joo, aivan yhtä iso kuin tuo One X. :D

Ja Sonyn lasipinta on jostain syystä semmoista mikä imee kaikki kissankarvat itseensä. Jos pöydällä seisoo vierekkäin HTC ja Sony, on Sony välittömästi karvan peitossa kun taas HTC kiiltelee puhtaana.... Sony tykkää kissoista siis enemmän! :D

tmile
25.09.2014, 14.08
Ei oikeastaan hämmästytä yhtään. Vaimolla ollut nyt iPuhelin 4 monta vuotta ja vasta nyt IOS8:n myötä ei saa enää päivitettyä.

iPhone 4 on edelleen erittäin pätevä vehje, varsinkin 99€ hintaan, ja mun wanha iPhone 3G on edelleen käytössä siskolla. Se oli ensimmäisiä Suomeen saapuneita iPhoneja, ja tuon aikaiset Androidit olivat kauheita bugikasoja, hävisivät jopa nokian Maemo prototyypeille. Olin tuolloin melko varma että Maemo pesee androidilla lattiaa. Sitten Nokia meni tekemään joukon strategisia virheitä.

Itse käytän iPhone 5 puhelinta, sopivan pieni ja toimiva taskupuhelin. Lisäksi iOS on erittäin hieno unix-pohjainen käyttöjärjestelmä ja toimii täydellisesti.

Kotona on kyllä muutama androidi ja puolentusinaa Nokian / Mirosoftin uutuusmallia ja prototyyppiä testailuja varten. Mutta ei niistä omaan käyttöön ole, paitsi ehkä Galaxy S5 mini voisi olla vesitiiviinä hyvä maastopyörä-puhelin. Mutta iPhone + minigrip on toiminut hyvin.

BONK
25.09.2014, 14.12
Itselläkin ollut Ip4 käytössä ihan alusta asti, ei ole tullut mitään vikaa tai syytä päivittää uudempaan. Kenties nyt, kun ei enää saa ios8-päivitystä ja joku helvetillinen turvallisuusreikä kuulemma jäi tähän seiskaan...

VesaP
25.09.2014, 14.40
joku helvetillinen turvallisuusreikä kuulemma jäi tähän seiskaan...

Jos et ole kuollut ko reikään aikaisempina vuosinakaan, ehkä se ei seuraavinakaan vuosina niin fataalia olis? :) Vai tekikö Apple näätämäisesti että just viimeisessä päivityksessä "vahingossa" tiputtivat sinne helvetillisen reiän jotta kaikkien on pakko päivittää... Sama reikä varmaan noissa käytetyissäkin mitä jengi jonotti. :)

BONK
25.09.2014, 20.59
Jos et ole kuollut ko reikään aikaisempina vuosinakaan, ehkä se ei seuraavinakaan vuosina niin fataalia olis? :) Vai tekikö Apple näätämäisesti että just viimeisessä päivityksessä "vahingossa" tiputtivat sinne helvetillisen reiän jotta kaikkien on pakko päivittää... Sama reikä varmaan noissa käytetyissäkin mitä jengi jonotti. :)

Joo, mä voin myydä omani 95 eurolla! Jos tappelua syntyy niin hintahan nousee sen mukaan :). Mulle nyt on oikeasti ihan sama, onko siinä reikiä vai ei. Jos kotimaisten iltapäivälehtien ja muiden "isojen" nettisivuille asentavat semmoiset hakkeriohjelmat niin siitä vaan. En mä jaksa puhelimella sen kummemmin surffailla. Tietysti *EHKÄ* jos mulla olisi semmoinen helvetin isolla näytöllä oleva luuri niin sitten... Mutta, enhän mä metsänpeikko sitä uskaltaisi tai voisi ottaa mihinkään mukaan joten se jäisi kuitenkin piirongin päälle pölyttymään :(

aaltju
25.09.2014, 22.39
iPhone 4 on edelleen erittäin pätevä vehje, varsinkin 99€ hintaan, ja mun wanha iPhone 3G on edelleen käytössä siskolla.

Makuja on monia sanoi Musti kuin munansa nuoli.

Vaimo yritti muutaman kuukauden käyttää ipuhelin 5:sta ja sitä takkuamista sivusta seuranneena en voi kuin ihmetellä mistä noiden kohdalla vauhkotaan... onhan se toki kiva kun kaupat on pulloon toinen toistaan metroseksuaalimpia ja turhempia kuoria sekä muita lisävarusteita ja kaikki oleellisimmat apsitkin toimii melkein yhtä hyvin Androideissa. Lienee turha edes mennä siihen kuinka jumalattoman huonosti ainakin iPhone 5:n mekaaninen rakenne on toteutettu... vaikka puhelin ei iskunkestäväksi olisikaan suunniteltu niin se väistämättä saa elinkaarensa aikana kolhuja ja sen pitäisi kestää suunnilleen kuten muutkin puhelimet kestävät.

Ehkä noissa ipuhelimissa on sama juttu kuin ompputietokoneissakin... ne ovat ihan ok jos niitä ei tarvitse kuin satunnaiseen leikkimiseen ja on valmis hyväksymään leikkikalulleen korkean hinnan ilman laadullista vastinetta.

Hartsa69
26.09.2014, 07.10
Jaa, omassa 4S: ssä ei ole ollut takkuamista *kopkop* 2 vuoteen, on jopa pudonnut joskus ja kostunutkin varmaan farkkujen taskussa..
Toki miulle tietokone ja känny ei olekaan muuta kuin sitä leikkimistä varten, ja olen tyytyväinen siihen ettei tarvitse "säätää" mitään, käyttää vaan.

kervelo
26.09.2014, 07.59
Vaimo yritti muutaman kuukauden käyttää ipuhelin 5:sta ja sitä takkuamista sivusta seuranneena en voi kuin ihmetellä mistä noiden kohdalla vauhkotaan...

Usein noissa käyttöönoton ongelmissa on syynä se, että uutta laitetta yritetään käyttää kuten sitä vanhaa nuukialaista tai anderssonnia on aina käytetty.

TeKu
26.09.2014, 08.02
Tenavalle ostin jossain vaiheessa 520 Lumian, jonka sai alle satasella. Oli yllätys, että tuo toimi lähes yhtä ripeästi ja sulavasti kuin oma 920 tai 1020. Suurin ero oli ohjelmien asennuksessa, joka tuntui aina vievän huomattavasti enemmän aikaa kuin noissa kalliimmissa versioissa. Nyt kun 520 Lumiasta meni näyttö säpäleiksi, niin tenava halusi Galaxy trend plussan, koska "kaikilla on sellainen ja siihen saa sen ja sen pelin mitä Lumiaan ei saa".
Hain gigantista tuollaisen 79€ hintaan ja onhan tämä ensimmäinen kosketus Androidiin ihan mielenkiintoinen. Pienen tutustumisen jälkeen käyttö on ihan loogista, mutta esim. ohjelmista poistuminen "koti"painikkeella vie joskus useamman sekunnin, kunnes jotain tapahtuu. Joskus ohjelmia sulkiessa näyttö menee mustaksi ja puhelin on taas muutaman sekunnin "kuolleena", eikä oikein tiedä että menikö painallus perille vai jumittaako puhelin.
Koitin rastitella tuolta kaikki ylimääräiset taustatehtävät ja ilmoituksetkin pois, mutta ei tuntunut vaikuttavan mihinkään. Muistikorttia tuohon en ole tunkenut ja kaikki pelit ym. on asennettu puhelimeen, jossa on vapaata vielä jokunen sata megaa. Pitää testata tuota ohjelmien kortille siirtämäistä, että jos rupeasi toimimaan jouhevammin, sillä tälläkin kertaa vika voi olla puhelimen sijaan käyttäjässä :)

CamoN
26.09.2014, 08.12
Ehkä noissa ipuhelimissa on sama juttu kuin ompputietokoneissakin... ne ovat ihan ok jos niitä ei tarvitse kuin satunnaiseen leikkimiseen ja on valmis hyväksymään leikkikalulleen korkean hinnan ilman laadullista vastinetta.

<offtopic>

Kovat on vaatimukset työasemalle. Oma ensimmäinen 13" MacBook vuodelta 2006 on edelleen pikkusiskolla ajossa koneen alkuperäisessä käyttötarkoituksessa, eli opiskelukoneena. En usko että 10 käyttövuotta tulee täyteen, tällä hetkellä taitaa olla menossa toinen laturi ja kolmas akku. Oma nykyinen pöytäkone, 27" iMac vuodelta 2009, vääntää edelleen väkivahvasti harrasteluvideo- ja valokuvauseditiointia. Ainut päivitystarve olisi SSD-kiintolevy. Ja oma nykyinen kannettava, käytettynä ostettu 15" MacBook Pro vuodelta 2012 rullaa käytännössä tyhjäkäyntiä opiskelukoneena. Alkuperäinen akku jaksaa 6-8 tuntia, toinen laturi menossa.

</offtopic>

Mutta puhelimista. Onhan nämä nykyiset vähän liian fiksuiksi tehty. Esimerkiksi omassa iPhone 5:ssä on tällä hetkellä erikoinen ongelma - kosketusnäyttö muuttuu välillä tahmaiseksi käyttää, mutta ainoastaan kotona ja ainoastaan tiettyjen ohjelmien kanssa. Todella hankalaa yrittää selvittää mikä prosessi siellä vie resursseja kun ei ole olemassa mitään järjestelmähallintaa, joka olisi poikaa näin paljon tietokonetta muistuttavassa värkissä.

BONK
26.09.2014, 08.35
Tuohon aaltjun "leikkikaluprovoon" ei jaksa isommin syttyä ja ihan samat sävelet kuin CamoN:lla eli meidän talouden 6 kpl Mac-työasemista vanhin on vuodelta 2006 ja edelleen käytössä, uusimmat työkäytössä enkä pois vaihtaisi. Ei ole pahemmin ikävä autoexec.bat -aikoja tai draiverien konfigurointeja.

Onhan iPhonen kestävyydestä kokemuksia tosiaan laidasta laitaan, itsellä *onneksi* toistaiseksi positiivisia. Jos ja kun ip4 on meikäläisen rymyreissut ja aktiivisen ulkoilmaelämän selvinnyt neljän vuoden ajan niin se on temppu, jota lähelle ei pääse kuin Nokian 2110. Seuraavakin puhelin tulee olemaan iPhone, mutta onko se 6 vai sitä seuraava malli, en tiedä. Riippuu täysin siitä, kuinka pitkälle 4 jaksaa.

Tank Driver
26.09.2014, 09.23
Rouvalla kesti nelosen opettelussa vartti. Itselläni meni vitkan kanssa vähän pidempään, oisko ollu puolisen tuntia. Nelkkukelkku on nyt toiminut moitteetta kaks ja puoli vuotta, vitikainen kaksi. Viholaisen akku alkaisi olemaan vaihtokunnossa, muuten ei melko suruton käyttöni ole aiheuttanut murheita. On saanut vettä, hikeä ja pölyä ihan riittävästi ja putoillutkin on useamman kerran. Ei ole syytä vaihtaa merkkiä, ja tuo talouden tietokonekin varmaan vaihtuu omppulaatikkoon kun aika tulee.

Sen sijaan iPod Nano on ihan paska vekotin. Ostin sen hyvien puhelinkokemusten perusteella ihan iloisena ja vielä mitä. Akku ei kestä kuin murto-osan luvatusta, kestää ikuisuuden ladata ja käyttis on näennäisestä yksinkertaisuudestaan huolimatta jotenkin kömpelö. Tiedä sitten olisko pitänyt säästää ne rahat ja hankkia joku halpa kötöstys vai sijoittaa hieman enemmän Classicciin.

sledgehammer
26.09.2014, 09.44
Talouden Macpro 3.0 core-8 jaksaa puksuttaa ja vaikka Cupertinon persesilmät koittivatkin sen saatella jo hautaan, pudottamalla mallin pois päivityslistalta. Sain sen kuitenkin henkiin. Piti vaan emonsarjanumero saada update.plst fileen, bios emulator pyörimään taustalle ja vaihdella näytönohjain uuteen (tietysti uudelleen flashattu PC:n kortti), niin taas päivittyy. Virallallinen selitys oli, että 32bit biossia ei voi enää paivittää. Paskanv*tut, koitavat tahallaan pudotella koneita sieltä pois, että saisivat myytyä uusia. Sitten tuli vielä käyttispäivitys, joka tietenkin kirjoitteli filen yli ja taas oli juntturassa. No nyt on koneessa scripti, joka viimeisenä kirjoittaa aina tuon filen uusiksi ennen boot tai shutdown komentoa. Kusetusta sanon mä. Jos jollain on samaa vaivaa, ettei käyttistä saa päivitettyä, niin täältä löytyy ohjeet: http://oemden.com (http://oemden.com/?page_id=531)

Macbookpro2.26 c2d toimii edelleen, akku vaan alkaa olla loppu. Tuo saakelin Rotten pineapple 4S sen sijaan on ollut ihan sysipaska. Taitaa olla nyt seitsemäs kappale menossa parin vuoden aikana. Osassa takkusi näyttö, osa boottaili itseään säännöllisesti. Yks tiputteli itsensä verkosta yön aikana ja aamulla herätessä se oli tietty offlinessä niin kauan, kun sen huomasi ja käynnisteli uudestaan. Uusimman päivityksen jälkeen siitä tuli kammottavan hidas käyttää. Onneksi noita paskoja saa työpaikalta, sitä mukaa kun vanhat lahoavat. Jos olisin ostanut tuon rakkineen, olisin ollut oman varapuhelimen varassa suurimman osan ajasta, jonka olen tuon käyttäjänä ollut. Appen koneita voin vielä ostaa, mutta yhtään omenaluuria en omilla rahoilla hanki. Enkä ipadia. Mua ärsyttää suunnattomasti se muistikikkailu, jota tuo firma harrastaa. Ihan karmeaa rahastusta. Onneksi noita Androidilaitteita saa sopivasti ja nekin toimivat ihan mukavasti. Tablettina Galaxy tab3 8" cyanogenmodilla. Se tekee mitä pyytää ja sieltä saa prosessit näkyviin ;)

aaltju
26.09.2014, 12.42
Tuohon aaltjun "leikkikaluprovoon" ei jaksa isommin syttyä ja ihan samat sävelet...

Ei se ollut mikään provo vaan mielipide siinä missä apple-uskovaistenkin mielipiteet ja jopa aivan yhtä perusteltu mielipide (eli ei ollenkaan perusteltu).

Minulla on tällä hetkellä käytössä Surface 2 Pro 256 Gb ja Lenovo X240 ja en oikein keksi Applen tuotteita, jotka voisivat edes likimain korvata noita... ei vaikka jättäisi hinnankin pois laskuista. Kumpaakaan ei tervitse "säätää" tai "viritellä", kumpikin toimii juohevasti ja pyörittää myös tekniseen laskentaan tarkoitettuja softia (joiden pyörittäminen omppu-koneissa vaatii "säätämistä" ja "virittelyä", yleensä windows-asennuksen). Jos ajatellaan esim parasta ja kalleinta mahdollista IPadia niin eihän sillä tee likikään sitä mitä Surfacella voi tehdä, mutta toki IPadilla päivittää Facebookia ja Instagrammia siinä missä Surfacellakin. Sama juttu Lenovon kanssa... näyttäkää minulle Omppu-tietokone, josta löytyy i7-tason prosari, 256 Gb SSD-levy ja akunkestoa reilut 15 h.

Kukin olkoon uskossaan onnellinen... ymmärrän että valtaosalle ihmisistä IPad hoitaa hommat yhtä hyvin kuin Surface ja maksaa suunnilleen saman verran, mutta se ei ole universaalisti kaikessa ja kaikille paras.

lansive
26.09.2014, 12.47
Kukin olkoon uskossaan onnellinen... ymmärrän että valtaosalle ihmisistä IPad hoitaa hommat yhtä hyvin kuin Surface ja maksaa suunnilleen saman verran, mutta se ei ole universaalisti kaikessa ja kaikille paras.

Surface-fani on vähän niinkuin lesta joka käyttää kumia ja juo kaljaa: kaikki hylkii ja pilkkaa - syystäkin.

kervelo
26.09.2014, 12.57
näyttäkää minulle Omppu-tietokone, josta löytyy i7-tason prosari, 256 Gb SSD-levy ja akunkestoa reilut 15 h.

Kaikkiin kannettaviin macceihin saa i7-prossun, samoin SSD-levyä saa aina 1TB asti. Akkukestossakin pärjäävät tuolle Lenovolle: sillä lisäakulla Lenoovon akkukesto on kyllä pitkä, mutta normaalilla akulla vähemmän kuin macilla.

Taitaa olla niin, että applevastaisten lahko alkaa olla fanaattisempi kuin itse applen laitteiden käyttäjät.;)

Oatmeal Stout
26.09.2014, 13.08
Kaikkiin kannettaviin macceihin saa i7-prossun, samoin SSD-levyä saa aina 1TB asti. Akkukestossakin pärjäävät tuolle Lenovolle: sillä lisäakulla Lenoovon akkukesto on kyllä pitkä, mutta normaalilla akulla vähemmän kuin macilla.

Taitaa olla niin, että applevastaisten lahko alkaa olla fanaattisempi kuin itse applen laitteiden käyttäjät.;)
Ei kai muita vikoja ompuissa ole kuin siemenet sisällä ja laitteet, joita omput eivät tunnista tai eivät tunnista oikein - oikeiden ajurien käyttämiseen pakottaminen ei välttämättä ole omppujen tai ompun käyttäjien hallussa.

29er
26.09.2014, 13.12
Ei se ollut mikään provo vaan mielipide siinä missä apple-uskovaistenkin mielipiteet ja jopa aivan yhtä perusteltu mielipide (eli ei ollenkaan perusteltu).

Ja perustelu oli siis se että vaimo yritti, mutta takkusi?

Meidän taloudessa noin tusina omenaa. Ei pysty moittimaan; vain yhdessä puhelimessa oli vika (heti uudesta lähtien). En muista että yksikään laite olisi sekoillut. Kaikki toimittavat moitteetta sitä virkaa mihin ne on ostettu - ehkä se sitten on "satunnaista leikkimistä". Minulle suuri etu on se että taloudessa asuva extra-epätekninen ihminenkin osaa niitä käyttää.

tmile
26.09.2014, 13.30
Mua ärsyttää suunnattomasti se muistikikkailu, jota tuo firma harrastaa. Ihan karmeaa rahastusta.

Mulla on vanha macbook (jolla on koodattu mm. sellaisia työjuttuja joita 100% suomalaisista täysi-ikäisistä on käyttänyt), mutta nykyään käytännössä koodailen erästä softaa OSX:lla joka pyörii VMwarella Core i7 thinkpadilla. Saan laittaa siihen muistia ihan niin paljon kuin on tarvetta. Windowsin päällä tuo WMWare toki pyörii kun on pakko sen kanssa elää vielä toistaiseksi. Toki linuxit ja androidit taipuvat myös, ala on ollut minusta kypsä jo vuosia. Ihan sama onko se omppu vai robotti vai ikkuna, kaikilla pystyy tekemään kaikkea. Näistä asioista väitteleminen on ihan sama kuin väittelisi onko Cheek parempi kuin Robin. Tai Shimano parempi kuin SRAM. EVVK.

http://i11.aijaa.com/b/00388/13509672.jpg

Ostan talvella uuden 12" macbookin, kunhan sellainen tulee Intelin Core M prosessorilla. Tarvittaessa voin laittaa siihen windowsin bootcampilla tai vmwarella.

Surface 2:n Windows RT oli ja on kuoleva sivujuonne. Olen testannut käytössä uutta Surface 3 Core I7 tablettia, ja se on jo erittäin pätevä laite, erityisesti jos siihen laittaa Ubuntun, mutta se on liian paksu ja sisältää vanhaa rautaa ja keskeneräistä softaa. Odotan edelleen sitä ohuempaa täysin passiivista Intel Core M arkkitehtuuria, ennenkuin tuhlaan rahojani.

CamoN
26.09.2014, 16.20
Viholaisen akku alkaisi olemaan vaihtokunnossa, muuten ei melko suruton käyttöni ole aiheuttanut murheita. On saanut vettä, hikeä ja pölyä ihan riittävästi ja putoillutkin on useamman kerran.

Eihän puhelimesi kuulu sarjaan jonka akun valmistaja tarjoutuu vaihtamaan (https://www.apple.com/support/iphone5-battery/) jatketun takuun puitteissa?

Kävin vaihdattamassa omani pari viikkoa sitten. Vanhallakin pärjäsi, mutta heti vaihdon jälkeen huomasi että olihan se vanha jo kulahtanut. Jälleenmyyjän huoltosopimuksen ehtoihin kuului mm. että jos kosteusanturi on lauennut, asiakkaalle lankeaa 40€ huoltomaksu. Puhelin on ollut mukana niin monella kostealla pyörälenkillä että ajattelin kosteuden päässeen sisään melko varmasti, mutta ei. Ilmainen akunvaihto karvan alta kaksi vuotta vanhaan laitteeseen. Ihan tyypillistä näille isoille ja pahoille ylihintaisia tuotteita tuputtaville ja vain liikevaihtoa ajatteleville suurkonserneille.

kauris
26.09.2014, 17.05
On taas eksyilty aika kauas otsikosta kun vika sivu on väännetty siitä onko mäcci ylipäätään, ei vain puhelimien osalta, hyvä vai huono.

sledgehammer
26.09.2014, 17.28
Mulla on vanha macbook (jolla on koodattu mm. sellaisia työjuttuja joita 100% suomalaisista täysi-ikäisistä on käyttänyt), mutta nykyään käytännössä koodailen erästä softaa OSX:lla joka pyörii VMwarella Core i7 thinkpadilla. Saan laittaa siihen muistia ihan niin paljon kuin on tarvetta.
Mä lähinnä tarkoitin tuota padien ja luurien hinnoittelua. Valmistuskuluissa muutaman euron juttuja ja sitten kuluttaja laitetaan maksamaan monia satoja extraa lisämuistista, kun eivät ole edes muistikorttipaikkaa saaneet (tarkoituksella) laitettua. Samsungeissa tykkään siitä, että saa muistia lykättyä lisää, jos sille tulee tarvetta.

CamoN
26.09.2014, 17.52
Mä lähinnä tarkoitin tuota padien ja luurien hinnoittelua. Valmistuskuluissa muutaman euron juttuja ja sitten kuluttaja laitetaan maksamaan monia satoja extraa lisämuistista, kun eivät ole edes muistikorttipaikkaa saaneet (tarkoituksella) laitettua. Samsungeissa tykkään siitä, että saa muistia lykättyä lisää, jos sille tulee tarvetta.

Eihän älypuhelimen hinta muodostu sen komponenttien arvosta ja kokoonpanosta alkuunkaan. Laitteen ostohinta on pääsymaksu ekosysteemiin, jossa kulutetaan sisältöä. Ekosysteemin laatu ja koko määrittelevät älypuhelimen käyttöarvon lähes kokonaan. Isommilla muistilla varustetulla laitteella ekosysteemistä löytyvää sisältöä on mahdollista hyödyntää laajemmin.

sledgehammer
26.09.2014, 17.53
No kyllä mä ton tajuan, mutta Applen tapauksessa homma on jo NIIN räikeää, että pelkästään siitä syystä jätän ostamatta.

aaltju
26.09.2014, 18.17
Ja perustelu oli siis se että vaimo yritti, mutta takkusi?

Onhan se jo paljon enemmän perustelu kuin nämä "koska apple"-perustelut :)

Arvasin että saan aikaan kollektiivisen hyperventilointikohtauksen kun rohkenen arvostella applen tuotteita, mutta kuten sanoin kyseessä on van mielipide.

Se että että Appleja ostetaan pääasiassa leluiksi tai surffi- ja kirjotuskoneiksi taas ei ole mielipide vaan totuus. Videoeditointi- ja musiikkikäyttössäkin niitä käytetään paljolti vain tottumuksen ja imagon vuoksi, tekninen etumatka siinäkin käytössä oli ja meni, nykyään ei niilläkään sektoreilla ole mitään mitä ei muulla raudalla hoitaisi vähintään yhtä hyvin ja paljon halvemmalla.

Minua kylläkin harmittaa nyt kovasti ettei kukaan vielä ole esittännyt minulle miten Surfacen voi korvata IPadilla... se vaatisi hieman enemmän luovuutta kuin nämä lisäakku reppuun ja ulkoisia levyjä taskuun jutut ja olisi viihdyttävää lukea edes hyvä yritys:)

sledgehammer
26.09.2014, 18.35
Mulle mikkisoftan tuotteissa suurimpana ongelmana on käyttöliittymä. Windows 8:ssa saat ajella classic shelliä, että käytöstä tulisi edes jotain, puhelimen logiikka on sentään vähän parempi, mutta mä en yksinkertaisesti jaksa opetella niiden innovatiivisia kotkotuksia. Officea ja sen automatisoituja toimintoja vihaan ihan yli kaiken. Kaipa niihinkin tottuisi kun jaksaisi opiskella ne läpi, mutta kun ei kiinnosta. Ei tippaakaan. Applen käyttöliittymä on taas jo liiankin yksinkertainen. Lisäksi ärsyttää se, miten huonosti eri sovellukset esimerkiksi iphonessa integroituvat toisiinsa. Androidissa avaat vaikka kuvan, niin seuraavaksi voit valita ihan minkä hyvänsä sovelluksen, jolla kuvaa voi vaikka jakaa tai käyttää. Applella homma menee taas ihan takaperin. Hommassa haiskahtaa ikävästi firman halu ohjata kuluttajaa käyttämään tiettyjä softia. Lopulta sitä aina huomaa kaipaavansa Androidia. Siinä on rahtusen enmmän säätövaraa, on file managerit jne. Nyt jos luuri pitäisi ostaa, niin ottaisin jonkun, mihin saa official cyanogenmodin. Varmaan sampan...

Edit:
Yksi ylitsepääsemättömän ärsyttävä omppujuttu on back-näppäimen puuttuminen . Avaat vaikka sähköpostista linkin ja haluut samointein takas sähköpostiin. Se kaksoisnäplääminen tuntuu jotenkin hankalalta. Lisäksi asetusten muuttaminen ohjelmasta käsin ei toimi. Helkkarin ärsyttävää sulkea sovellus taustalle ja kaivella sen asetuksia asetukset valikosta työpöydän kautta. Saako ompussa muuten jotenkin vaihdettua oikoluvun kieltä kesken viestin kirjoittelun, jos sille tulee tarvetta. Siis niin, ettei taas tartte tipauttaa sovellusta taustalle ja räpeltää sitä asetuksista. Olis aika kätevää, kun kaikenkielisiä posteja tulee.

CamoN
26.09.2014, 19.49
Minua kylläkin harmittaa nyt kovasti ettei kukaan vielä ole esittännyt minulle miten Surfacen voi korvata IPadilla... se vaatisi hieman enemmän luovuutta kuin nämä lisäakku reppuun ja ulkoisia levyjä taskuun jutut ja olisi viihdyttävää lukea edes hyvä yritys:)

Se ei varmaankaan käy, että hankkii iPadin jos haluaa iPadin tai hankkii Surfacen jos haluaa Surfacen?

Henkilökohtaisesti olisin ainakin paljon ennemmin hankkimassa iPadin kuin Surfacen, jos pitäisi hankkia tabletti juuri nyt. Mutta minut on varmaan aivopesty kun haluan maksaa ylihintaa aliarvoisesta raudasta ja vankilamaisesta softasta. Minun pitäisi ilmeisesti olla kiinnostunut gigahertseistä ja kaikenlaisesta värkkäämisestä tai säätämisestä jokaisen hertsin maksimoimiseksi. Sehän ei ole sitä "leikkiä", vaan kovaa duunia. No minä nyt kuitenkin leikin mielummin, jos ei häiritse ketään.

huotah
26.09.2014, 21.05
Yksi ylitsepääsemättömän ärsyttävä omppujuttu on back-näppäimen puuttuminen . Avaat vaikka sähköpostista linkin ja haluut samointein takas sähköpostiin. Se kaksoisnäplääminen tuntuu jotenkin hankalalta. Lisäksi asetusten muuttaminen ohjelmasta käsin ei toimi. Helkkarin ärsyttävää sulkea sovellus taustalle ja kaivella sen asetuksia asetukset valikosta työpöydän kautta. Saako ompussa muuten jotenkin vaihdettua oikoluvun kieltä kesken viestin kirjoittelun, jos sille tulee tarvetta. Siis niin, ettei taas tartte tipauttaa sovellusta taustalle ja räpeltää sitä asetuksista. Olis aika kätevää, kun kaikenkielisiä posteja tulee.

Amen, brother. Pari, kolme vuotta jaksoin käyttää iPhonea, mutta lopulta Home-näppäin ajoi mut niin pitkälle ärsytyskynnyksen yli että puhelin vaihtui ensin Windows Phoneen ja myöhemmin Androidiin. Se että kaikki toiminnot piti pyörittää klikkailemalla yhtä näppäintä oli näennäistä käytön helppoutta. Nykyisissä iOSissa asiat on kai jo fiksummin, mutta se on "too little, too late". En näe paluuta iOSiin, enkä myöskään mihinkään puhelimeen missä on ns. "hard button", käyttiksestä riippumatta.

mrrw
26.09.2014, 22.08
eka kosketus oli nokian C5-03 ....voi voi kun nyt vertaa vaikka nyky Sam Trend Plussaan niin enpä ihmettele kun nokialle kävi miten kävi vaikka joidenkin mielestä Elop oli myyrä
Mic;in vaatteissa ja sai mennä kun Android jäi pois vaihtoehto softasta muuten sillä Nokia olisi edelleen aika ykkönen sori vaan jälkiviisastelu:eek:

JiiPee
26.09.2014, 22.31
On taas eksyilty aika kauas otsikosta kun vika sivu on väännetty siitä onko mäcci ylipäätään, ei vain puhelimien osalta, hyvä vai huono.

Mitä uutta länsirintamalla, ei mitään. Jos joku ei pidä tänään vpp jousituksesta, tuskin hän pitää siitä huomennakaan. Periaate, vakaumus, uskonto --> hengentuotteita.

tmile
27.09.2014, 15.20

iPadiin saa ulkoisen näppäimistön ja hiiren, jos tarvii. Lisäksi siihen saa mm. terminaaliyhteyden, Java-kääntäjän ja citrix recieverin esim. Windowsin etäkäyttöä varten. En keksi teoriassa mitään mitä iPadilla ei voisi tehdä.

Itse en iPadia käytä, paitsi esim. tämän kirjoittamiseen ja lukemiseen. Surface 3 taas on puhdas oikea tietokone, joka on ihan eri laite.

aaltju
27.09.2014, 16.26
iPadiin saa ulkoisen näppäimistön ja hiiren, jos tarvii. Lisäksi siihen saa mm. terminaaliyhteyden, Java-kääntäjän ja citrix recieverin esim. Windowsin etäkäyttöä varten. En keksi teoriassa mitään mitä iPadilla ei voisi tehdä.

Itse en iPadia käytä, paitsi esim. tämän kirjoittamiseen ja lukemiseen. Surface 3 taas on puhdas oikea tietokone, joka on ihan eri laite.

Juurikin kuvailit kuinka Applea pitää viritellä ja ranettaa, jotta sillä voi tehdä oikeita isojen poikien töitä :)

Surface RT oli Surfaceista ainoa, joka ei ole raudaltaan ja softaltaan täysiverinen PC... sitä olisi helppo verrata iPadiin (tosin sekin on vastaavaa iPadia halvempi ja tukee ihan oikeita toimisto sovelluksia eikä niiden rampautettuja iOS versioita), mutta siitä tässä ei ole kyse.

BONK
27.09.2014, 18.53
Kyllä mä nyt ryntään heti ostamaan Surfacen, kun sillä kerran voi tehdä isojen poikien töitä! Siihen saa taatusti kiinnitettyä paljon pidemmän, halvemman ja enemmän gigahertsejä ja gigatavuja sisällään pitävän varren kuin leluomeniin. Sitten voi lapioida keväällä koiranpaskat tontilta Isojen Poikien(tm) tyyliin. Toisaalta, mikäli vanhat merkit pitää paikkansa niin keväällä noita saa alelaareista parilla kympillä joten taidan odotella siihen asti, hävetä hetken nurkassa ja sitten jatkaa omppuleikkejäni...

Isot Pojat(tm) eli GigahertsiMiehet on tosiaan erikseen :)

http://www.allmystery.de/i/tc02a0f_super-computer-nerd.jpg?bc

arctic biker
27.09.2014, 19.51
Kehtaako täällä kysyäkään... Siis peruspuhelin joka ei käsistä livetessään lattialle hajoa tuhannen pillun päreiksi. Kohtuu kamera on hyvä olla tai oikeestaan pitää löytyä. Osaan laittaa vesitiiviiseen pussiin jos uimaseltaan joutumista pelkään. Nuo netti-yhteyvet hoijan pikkasen isompinäyttöisillä. Ja jos ei hinnan kiroissa ole niin sen parempi.

JiiPee
27.09.2014, 21.26
Kehtaako täällä kysyäkään... Siis peruspuhelin joka ei käsistä livetessään lattialle hajoa tuhannen pillun päreiksi. Kohtuu kamera on hyvä olla tai oikeestaan pitää löytyä. Osaan laittaa vesitiiviiseen pussiin jos uimaseltaan joutumista pelkään. Nuo netti-yhteyvet hoijan pikkasen isompinäyttöisillä. Ja jos ei hinnan kiroissa ole niin sen parempi.

SamppaAntero S3 mini (http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/SAMI8190NWH/samsung-galaxy-s3-mini-i8190n-alypuhelin-valkoinen). Ei kande säikähtää tuota "miniä". On suuri puhelin sopivan kokoisessa paketissa. Molemmilla pojilla tommoset ja tyytyväisiä ovat hinta-laatuun.

Kopsu tiedoista:
Lisätietoa Samsung Galaxy S3 mini on älypuhelin, jolla on luonnollinen ja tyylikäs muotoilu.

Luonnollinen ja tyylikäs muotoilu
Luonnollisen ja tyylikkään muotoilun ansiosta puhelinta on helppo käyttää ja pidellä. Älykäs puhelin on luonnollisella tavalla vuorovaikutuksessa käyttäjän kanssa. Halutessasi soittaa henkilölle, joka on lähettänyt sinulle tekstiviestin riittää, että nostat puhelimen korvallesi.

Android 4.1 Jelly Bean
Galaxy S 3 mini puhelimessa on Android 4.1 Jelly Bean, joka takaa nopeat ja sulavat grafiikat.

4" Super AMOLED -näyttö
Korkealuokkainen näyttö tarjoaa erinomaisen katselukokemuksen sekä multimedia- että internet -sisältöjä katsellessasi.

Pop up Play
Galaxy S3 mini on kompakti, mutta pieni koko ei merkitse rajoituksia moniajoon tai toimintoihin. Voit esimerkiksi lähettää tekstiviestin katsellessasi videota Pop up Play -toiminnon avulla.

Smart alert
Galaxy S3 minin avulla pysyt kärryillä. Jos olet ollut muualla ja otat esimerkiksi puhelimen pois taskusta, se värisee hieman, jos olet poissa ollessasi saanut puheluita tai uusia tekstiviestejä.

Päätelaitteen ja myyntipakkauksen tarvikkeiden takuu 24kk. Akun takuu 6 kk.

Internet-toiminnot edellyttävät verkkoyhteyttä. Verkkoyhteyden muodostamisesta ja esimerkiksi mediatiedostojen lataamisesta ja ohjelmistojen lataamisesta/päivittämisestä siirretystä datasta operaattori laskuttaa erikseen, mikäli liittymään ei ole kytketty kiinteähintaista datapakettia. Kysy lisätietoja matkapuhelinoperaattoriltasi.

Myyntipakkaukseen sisältyy:
Laturi
Akku
Datakaapeli
In-ear stereokuulokkeet
Pika-aloitusopas

sledgehammer
27.09.2014, 21.30
En keksi teoriassa mitään mitä iPadilla ei voisi tehdä.
No heti ekana tökkää SSH-tunneloinnin puuttumiseen. iSSH on ihan suolesta 10min aikakatkaisuineen. Muita vaihtoehtoja ei taida edes olla.

Mini Galaxyn akunkesto on aika heikkoa ja kamerakin huonompi kuin isoveljissään. Ostaisin mielummin vaikka S4:n. Sitä on saanut n.250e hintaan ja on sillä rahalla varsin kelpo laite. Lumioissa on kyllä aika hyviä kameroita saatavilla. Monet pesee esimerkiksi 4S applen kameran mennen tullen.

JiiPee
27.09.2014, 22.01
Mullo duuniluurina tommonen (http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/B2710SILVER/samsung-xcover-271). Kestää kenties ydinsodan, ainakin sen päältä voi ajaa ja heitellä/tiputella haluamallaan tyylillä. Akunkesto huippuluokkaa. Siinämielessä paska vehjes että pomo saa kiinni yöllä tai päivällä, järvenpohjalla tai kuussa. Käyttöliittymä tuossa on mysteeri, en osaa mokomaa käyttää vieläkään kunnolla, vika ei luurissa vaan sen käyttäjässä. Kamera löytyy.

Pekka L
27.09.2014, 22.13
Mullo duuniluurina tommonen (http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/B2710SILVER/samsung-xcover-271). Kestää kenties ydinsodan, ainakin sen päältä voi ajaa ja heitellä/tiputella haluamallaan tyylillä. Akunkesto huippuluokkaa. Siinämielessä paska vehjes että pomo saa kiinni yöllä tai päivällä, järvenpohjalla tai kuussa. Käyttöliittymä tuossa on mysteeri, en osaa mokomaa käyttää vieläkään kunnolla, vika ei luurissa vaan sen käyttäjässä. Kamera löytyy.
Heh, mulla työpuhelin on alkanu vinoilemaan ja pyysin just tuollaisen. Jos ens viikolla saisi. Käyttöliittymä arveluttaa tosiaan jo etukäteen, mutta tuo akkukesto oli pomminkeston ohella tärkein kriteeri.
No, näkee sitten miten sen kanssa pärjää.

Tänään ostin edulliseksi mutta toimivaksi surffilaudaksi Huawei Mediapad M1:n. Eli 8" tabletti, mutta tätähän voi käyttää myös puhelimena. Vois olla älykkään näköistä höpöttää tähän kaupungilla...

JiiPee
27.09.2014, 22.27
Hei pitäkää huoli että se fyrkkamäärä natsaa :)

http://youtu.be/34di3AZaLF4

bici74
27.09.2014, 22.54
No heti ekana tökkää SSH-tunneloinnin puuttumiseen. iSSH on ihan suolesta 10min aikakatkaisuineen.

WTF? oikeesti?

sledgehammer
27.09.2014, 23.07
Mä tarvitsen duunissa SSH-clienttiä ja kunnollista sellaista ei ipadiin tai iphoneen saa.

bici74
28.09.2014, 00.10
Mä luulin että se on *NIX-pohjainen käyttis ja että perusasiat toimisivat suoraan paketista...ilmeisesti sitten ei.

arctic biker
28.09.2014, 09.23
Kerrankin oikea mies vastaajana. Mimmosta kuvanlaatua tuolla saa? Kun katsot mun loisteliasta tuotekuvausjälkeä niin vähän parempaan pitäisi päästä, lähempää kuvattaessa oma assa 300 roiskii takatarkaksi.

Alijohtaja
28.09.2014, 09.59
Minulla tuollainen Samsung työluurina. Paskempaa puhelinta saa hakea.Kamera tosi huono,kuuluvuus keskinkertainen ja soittelee itsestään hätäpuheluita.Hyvinä puolina akunkesto.Taidankin laittaa aamulla töissä tämän roskiin.

Iglumies
28.09.2014, 10.25
Jos puhelinta haluaa käyttää välilä verkonpainona, vasarana, ovikapulana, soittamiseen ja hätävarakuvaamiseen, niin tuo xcover 271 on oikea ratkaisu.
Näppäinlukko päällä ei saa soitettua kuin valepuheluja, joka on oikein näppärä ominaisuus tarvittaessa, myös yksittäisten numeroiden blokkaaminen onnistuu (ei enää puheluita anopilta)

IncBuff
28.09.2014, 10.52
Minulla tuollainen Samsung työluurina. Paskempaa puhelinta saa hakea.Kamera tosi huono,kuuluvuus keskinkertainen ja soittelee itsestään hätäpuheluita.Hyvinä puolina akunkesto.Taidankin laittaa aamulla töissä tämän roskiin.Ohhoh. Muutaman kympin puhelin, joka on tehty oikeasti puhelimeksi ja suurin huoli että kamera on huono...

efut
28.09.2014, 11.17
Mimmosta kuvanlaatua tuolla saa?

http://www.nic.fi/~skydive/2014/kouvola1.jpg

Tässä yksi kuva eiliseltä malliksi Xcover 271:n kuvanlaadusta. Kuva ihan eiliseltä päivältä. Minun mielestä ihan toimiva peli. Pelkkänä puhelimena paljon näppärämpi kuin nämä kosketusnäytölliset, eikä itselläni taskupuheluitakaan ole tullut. Lamppu nyt välistä käynnistyy itsestään taskussa. Eipä tuokaa mitään meinaa jos lamppu välillä palaa taskussa. Itse olen ottanut tavaksi ladata puhelin aina viikonloppuna niin menee koko viikko samalla latauksella.

Puhelimen internetominaisuuksille ei kannata laskea mitään arvoa.

maalinni
28.09.2014, 11.22
Ei ollut Xcover 271 lapsen kestävä. Tyttö 8v sai sen hörppäämään vettä --> rikki meni. Tosin tilalle ostettiin uusi, kun ei oikein ole vaihtoehtoja markkinoilla.

arctic biker
28.09.2014, 11.25
Justiinsa noita internettejä en puhelimeen kaipaa. Sen vähän minkä reissulla luulen nettiä kaipaavani hoituu tabletilla. Kohtuullinen kamera taas on melkeimpä välttämätön.

maalinni
28.09.2014, 12.13
Justiinsa noita internettejä en puhelimeen kaipaa. Sen vähän minkä reissulla luulen nettiä kaipaavani hoituu tabletilla. Kohtuullinen kamera taas on melkeimpä välttämätön.

Kaipaat Nokian 6210 Navigator mallia. Se on pieni ja siinä on kunnon kamera xenon salamalla. Sellaisia ei vaan enää tehdä.

aaltju
28.09.2014, 12.52
Isot Pojat(tm) eli GigahertsiMiehet on tosiaan erikseen :)

Lähinnä tarkoitin isoilla pojilla niitä, jotka tekevät oikeaa työtä ja saavat siitä palkkaa... Applet kun tuntuvat olevan nuorten media-alan ammattilaisten kaluja (eli suomeksi siis työttömien nelikymppisten hipsterien leluja) :)

Jami2003
28.09.2014, 12.56

N8?

Ei maksa huutonetissä paljon ja hakkaa vieläkin kaikki muut kännykkä kamerat paitsi pureviewit.

JiiPee
28.09.2014, 16.37
Minulla tuollainen Samsung työluurina. Paskempaa puhelinta saa hakea.Kamera tosi huono,kuuluvuus keskinkertainen ja soittelee itsestään hätäpuheluita.Hyvinä puolina akunkesto.Taidankin laittaa aamulla töissä tämän roskiin.

Nojuu, onhan se käyttöliittymä tosi kökkö mutta sen saa kaupanpäälle jos ko. luurin menee hankkimaan. Kamerasta osaa sanoa kun on muut välineet sitä varten, kai tuo jonkunlaisia kuvia tekee? Kuuluvuus minun yksilössä ihan hyvä, soneran liittymä ja pomon ääni selkeä ja kirkas. Minun yksilö ei soita kuin tarpeelliset puhelut, vale- sun muista puheluista ei kokemusta. Akku kestää todella pitkään kuten jo todettu. Ennen roskiin laittamista muistaa poistaa akun luurista hän, se ompi ongelmajätettä joka pitää toimittaa asianmukaiseen vastaanottopisteeseen. :)

kervelo
28.09.2014, 20.20
Lähinnä tarkoitin isoilla pojilla niitä, jotka tekevät oikeaa työtä ja saavat siitä palkkaa... Applet kun tuntuvat olevan nuorten media-alan ammattilaisten kaluja (eli suomeksi siis työttömien nelikymppisten hipsterien leluja) :)

Applen koneet ovat itse asiassa lisääntyneet ihan mainstream-IT-firmoissakin. Macbookkihan myös voitti 2013 cnetin "best performing Windows laptop" nimityksen.

marmar
28.09.2014, 20.47
Applen koneet ovat itse asiassa lisääntyneet ihan mainstream-IT-firmoissakin. Macbookkihan myös voitti 2013 cnetin "best performing Windows laptop" nimityksen.
Jota ihmettelen suuresti. Yksi Ipad on talossa (koulusta jakoivat lainaan) onneksi ei tarvinnut itte maksaa. On se niin säälittävä kötöstys.

Kyllä tuo laite vahvisti sen näkemyksen, että leluiksi sopivat, mutta todellinen hyötykäyttö tuskaa.

IncBuff
28.09.2014, 21.28
Mulla on työkoneena Macbook Pro ja paljon paljon mieluummin sitä käyttää kun windows-koneita.

marmar
28.09.2014, 21.35
Mulla on työkoneena Macbook Pro ja paljon paljon mieluummin sitä käyttää kun windows-koneita.
Onneksi mun ei tarvi edes harkita moista, kun macille ei saa tarpeellisia ohjelmia.

Oon vierestä seurannut macci ihmisten tuskaa ja välillä harmittaa, kun ei osaa auttaa. Onneksi käyttöliittymä on apinoitu alunperin linuxista, niin useimmat asiat tuttuja kde:n käyttäjälle.

IncBuff
28.09.2014, 23.12
No mun tapauksessa windowsille ei saa tarpeellisia ohjelmia. Mä olen kuullut enemmän windows-ihmisten tuskasta kaikenlaisten ajurien sun muiden bluescreenien kanssa, mutta eipä siitä sen enempää.

bici74
28.09.2014, 23.56
Firman standardina Winkkari (ylläri), kyllähän sillä PuTTY:n laittaa käyntiin että pääsee tuttuun, turvalliseen ja suht yllätyksettömään *NIX-ympäristöön tekemään oikeita duuneja.

sledgehammer
29.09.2014, 01.14
Oon vierestä seurannut macci ihmisten tuskaa ja välillä harmittaa, kun ei osaa auttaa. Onneksi käyttöliittymä on apinoitu alunperin linuxista, niin useimmat asiat tuttuja kde:n käyttäjälle.

No ei nyt ihan. Ei tannut linuxin GUI:sta olla edes tietoa siinä vaiheessa, kun linnunpönttöjä tuli liukuhihnalta. Nykymuodossaankin tuo OSX on ollut todella pitkään perusominaisuuksiltaan aika samanoloinen. Applen puhelinta en osta, mutta tietokoneet ovat kyllä ajaneet asiansa erittäin hyvin. Elinkaari ihan jotain muuta kuin perus PC:llä. Kyllä sitä hinnankin puolesta sopii odottaa. No ei kyllä liity enää mitenkään puhelimiin...

Hyvää kameraa ja peruspuhelinta ei taida samassa paketissa saada. Sitten jos on hyvä kamera, alkaa puhelinkin olla sieltä kalliimmasta päästä. Mutsin Lumia 925 ottaa kyllä hiton hyviä kuvia. Samoin tuo edellä mainittu Galaxy S5, ovat vaan sitten ihan jotain muuta kuin perusvehkeitä. Tai no mikä kenellekin on perus... Jos kestävyys on pääpainona niin Sonim vois olla hyvä, jos niistä löytyisi joku kohtuullisella kameralla varustettu malli.

pätkä
29.09.2014, 10.57
Offtopic, mutta onhan se aivan totta, että Windowsin kanssa joutuu tekemään töitä.

Oatmeal Stout
29.09.2014, 11.14
Minulla on tuollainen 271 ja takuuaikana vaihdettu kaksi kertaa koko laite, mutta toimivaa yksilöä en saanut kertaakaan.
Siihen saattoi soittaa satunnaisesti ja sillä saattoi soittaa satunnaisesti, mutta saattoi työmatkalla neljäkin kertaa lähtettää tekstarin, että uusi sim-kortti on laitettu siihen. Minusta kohtuuttoman paljon 38 km matkalla.

Samsungeissa tykkään siitä, että saa muistia lykättyä lisää, jos sille tulee tarvetta.
Tosin vain tallennustilaa saa lisättyä, ei suoritusmuistia.

marmar
29.09.2014, 19.07
No ei nyt ihan. Ei tannut linuxin GUI:sta olla edes tietoa siinä vaiheessa, kun linnunpönttöjä tuli liukuhihnalta. Nykymuodossaankin tuo OSX on ollut todella pitkään perusominaisuuksiltaan aika samanoloinen.

Kerrataas vähän historiaa...

Ei tainnut OSX olla edes omppufirman suunnittelijoiden päiväunissa, kun X11 ja XFree86 oli kovin tuttuja linux käyttäjille. Tässä kuvasta näkee kuinka OSX perusteita laskettiin vasta 90 luvun lopussa:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/77/Unix_history-simple.svg/1280px-Unix_history-simple.svg.png

http://en.wikibooks.org/wiki/Guide_to_X11/Political_History

XFree86
As home computers with cheap Intel 386 processors (helped by Microsoft DOS and Windows) spread, so did cheap or free Unix implementations (Minix, Xenix, Linux, FreeBSD, NetBSD) for them. Thus Thomas Roell and Snitily Graphics Consulting Service created the X386 server and donated it to X11R5, that is X version 11 release 5 of the reference implementation. From there, XFree86 (http://en.wikipedia.org/wiki/XFree86) produced an X11 implementation with a free license, thus the "Free" in its name. Eventually, XFree86 added ports to Alpha, PowerPC, and SPARC. XFree86 spread to several free and commercial Unix variants including Mac OS X and Cygwin

JA linuxin osuus XFree86 kehityksessä:
http://en.wikipedia.org/wiki/XFree86

Rise with Linux
As Linux grew in popularity, XFree86 rose with it, as the main X project with drivers for PC video cards.
By the late 1990s, official X development was moribund.[5] (http://en.wikipedia.org/wiki/XFree86#cite_note-5) Most technical advancement was happening in the XFree86 project. In 1999, XFree86 was sponsored onto X.Org (the official industry consortium) by various hardware companies interested in its use with Linux and its status as the most popular version of X.[6] (http://en.wikipedia.org/wiki/XFree86#cite_note-6)

Tähän voisi sitten jatkaa KHTML-webkit-safari tarinaa, mutta en taida jaksaa.

Vaikka OSX ei olekkaan linuxin päälle rakennettu, niin en vähättelisi linuxin osuutta koko paletissa.

sledgehammer
29.09.2014, 19.37
OT
Ja silti vielä tänäpäivänäkin nuo linuxin gui:t ovat niin keskeneräisiä, että porukka konffaa mieluummin konsolista käsin. Linux sopii linux ympäristössä töitä tekevälle, ei juuri muille. Positiivista on kuitenkin se, että kokeileminen ei maksa mitään.
Jossain seminaarissa lentää salissa puolella kahvit syliin, kun se open office/libre office/mikälie opensorsa jamppa marssii vetämään slideshowta tikulta :) On tuolle oma tilauksensa olemassa, mutta vielä tänäpäivänäkään en saisi töitäni noilla tehtyä. Väännä nyt graafisia hommia itkemättä jollain gimpillä... Hemmetin monta vuotta oli ubuntu/xbmc mediakone käytössä, mutta lopulta siihen meni hermo kun ei mikään liitännäinen toimi ilman kamalaa säätöä ja värkkäystä. Silverlight oli varmaan kaikista murheellisin. Päivitysten jälkeen oli aina jänna arvata, mikä juttu lakkaa toimimasta.
OT

marco1
29.09.2014, 20.04
Sanon taas kerran että yllättävän vähän valinnanvaraa on nykypuhelimissa, Android-maailmassa on sentään jotain pientä pilkahtelua jämäkämmistä malleista (http://mobiloscope.net/en/hardware/smartphones/waterproof-rugged-smartphones-IP67-IP68.html). Muut sitten kuorien kanssa tai muovipussissa lenkille.

(Taas vaihteeksi idean fanittaminen ei muutu käytännöksi, eihän tässä talossa taida olla ensimmäistäkään Android-laitetta. Oops.)

sledgehammer
29.09.2014, 22.51
Se on kyllä kiva suuntaus, että valmistajat (ainakin Sony ja Samsung)ovat alkaneet tehdä noista kalliimmistakin malleista vesitiiviitä. Ei tartte kikkailla muovipussien kanssa, kun lähtee lenkille.

aaltju
30.09.2014, 07.48
Se on kyllä kiva suuntaus, että valmistajat (ainakin Sony ja Samsung)ovat alkaneet tehdä noista kalliimmistakin malleista vesitiiviitä. Ei tartte kikkailla muovipussien kanssa, kun lähtee lenkille.

Kun vielä parantaisivat iskunkestävyyttä. Meillä on molemman juniorin Xperia Z1 särröillä takakannesta vaikka niitä ei ole mitenkään erityisemmin heitelty (teini-ikäisillä pojilla "ei erityisemmin heitelty" tarkoittaa tosin hieman eri asiaa kuin aikuisilla). Se tietysti on hyvä että ovat säröillä vain takakannesta eivätkä näytöstä kuten monet muut tapaavat mennä.

marmar
30.09.2014, 07.51

Olen henkilökohtaisena kapulana boikotoinut jo vuosia kaikkia muita, kuin vesitiiviitä. Ei jaksa kikkailla muovipussin kanssa ja se koituikin viimeisen ei vesitiiviin (Nokia E7) kohtaloksi. Vielä kun oppisivat tekemään sellaisia, missä näytön lasi on kestävää sorttia. Nokia oikein "kunnostautui" tässä loppuaikoina. 40 sentistä sileään laminaatti lattiaan ja lasi päreinä. Korjaus maksaa mallista riippuen 150e ylöspäin. No suojakuorilla tuostakin selviää, mutta harmittaa silti, ettei osata tehdä puhelinta kunnolla.

BONK
30.09.2014, 07.52
Tuota samaa toivoisi Appleltakin. Oma iP4 on selvinnyt kaikista tiputuksista ja rymyämisistä vain ja ainoastaan tuurilla, ei käyttämäni kahden euron kiinalaissuojuksen avulla. Ainakin muutama vuosi takaperin iPhonelle olevat kolhun- ja kosteudenkestävät suojat olivat semmoisia laitoksia, että niissä käytettävyys ja koko menivät ihan toiseen sfääriin. Negatiiviseen sellaiseen. En ole asiaan perehtynyt, mutta luullakseni oma metsänpeikkoprofiilini ei kuulu omppupajan tärkeimpään kohderyhmään, joten toistaiseksi lienee tyytyminen nykyiseen ratkaisuun...

Sonyn suojattu malli on kieltämättä ihan tyylikkään oloinen laite.

tmile
30.09.2014, 08.41
Yksi ylitsepääsemättömän ärsyttävä omppujuttu on back-näppäimen puuttuminen . Avaat vaikka sähköpostista linkin ja haluut samointein takas sähköpostiin. Se kaksoisnäplääminen tuntuu jotenkin hankalalta.

Piti oikein testata kun en keksinyt mistä on kyse. Iphonella homma toimii niin, että tuplaklikkaa home-näppäintä ja näpäyttää edellistä screeniä. Tuohon menee minulta ehkä 0.1s ja tulee selkäytimestä.

Kiitos muuten täällä olleesta cyanogen (http://www.cyanogenmod.org/) vinkistä, tuli asennettua se eilen Galaxy S2 luuriin ja hyvin toimii. Android on kieltämättä kiva säätöpuhelin, jos tykkää viritellä kerneliä, fläsäytellä rommeja, säätää prosesseja ja muistia ihan vapaa-ajallakin. Onneksi mulla on kotonakin ADT työkalut niin saa korjailtua lasten jatkuvasti jumittavia androideja.

No heti ekana tökkää SSH-tunneloinnin puuttumiseen. iSSH on ihan suolesta 10min aikakatkaisuineen. Muita vaihtoehtoja ei taida edes olla.

Jos haluat ssh-tunneloinnin ja kunnon shellin käyttöön niin jailbreakaa iPhoneAsenna Cydia ja sitä kautta mitä haluat. Itse käytän tuollaiseen mieluiten ihan perinteistä tietokonetta.

Tuo 10min raja on Applen määräämä, koska Apple ei halua että puhelimien taustalle jää kaikenlaisia prosesseja syömään akkua ja muistia. Tässäkin taas kiteytyy Applen ja Androidin suunnittelun ero, Apple suunnittelee tiettyyn tarkoitukseen sulavasti toimivia laitteita, jotka toimivat vuosia kuin junan vessa. Ja iPadin uskaltaa antaa mummolle ja seniilille appiukollekin ilman pelkoa 24/7 tablettitueksi joutumisesta.

Androidit taas ovat sellaisia nörttien *köhköh* virittelypuhelimia joissa saa kyllä vapaasti tehtyä kaikenlaista, ja samalla saa luurin jumiin ja muistit täyteen ihan tahtomattaankin. Kotona on 2kpl android tabletteja ja 2kpl lasten android puhelimia. Ja toki 4kpl Nokrosoftin 9xx-1xxx luureja. Mutta taskussa on iPhone 5 kun sen kanssa ei tarvitse ikinä säätää mitään ja kaikki toimii aina.

Ainakin muutama vuosi takaperin iPhonelle olevat kolhun- ja kosteudenkestävät suojat olivat semmoisia laitoksia, että niissä käytettävyys ja koko menivät ihan toiseen sfääriin.

Lifeproof (http://www.lifeproof.com/en/) + iPhone 5 on veden ja iskunkestävänäkin pienempi ja kevyempi kuin monet androidit.

kauris
30.09.2014, 09.11
Kyllä minäkin olisin ottanut Iphone vitosen mutta en sillä hinnalla mitä sitä myydään. n. 500 euroa oli minun makuun liikaa. Kun Samsungin galaxy 4s 4g:n sai 299 eurolla niin valinta osui siihen. Samalla hinnalla olisi saanut 4-sarjan Iphonen mutta se oli tosiaan taas jo liian pieni näytöltään.

BONK
30.09.2014, 09.17
Lifeproof (http://www.lifeproof.com/en/) + iPhone 5 on veden ja iskunkestävänäkin pienempi ja kevyempi kuin monet androidit.

Kappas, kehitys kehittyy. Onko tuosta ihan omakohtaista kokemusta?

sledgehammer
30.09.2014, 13.49
Jos haluat ssh-tunneloinnin ja kunnon shellin käyttöön niin jailbreakaa iPhoneAsenna Cydia ja sitä kautta mitä haluat. Itse käytän tuollaiseen mieluiten ihan perinteistä tietokonetta.
En edes viitsi miettiä, mitä talon tietoturvaporukka sanoisi tästä vaihtoehdosta :D On kyllä käynyt mielessä... Connectbot toimii mukavasti androidilla.

Zen65
30.09.2014, 14.12
En tiedä , onko jo mainittu, mutta tämän hetken paras puhelin, jos eurotkin huomioidaan tai ehkä joka tapauksessa, on Lg g2. 320 euroa ja 5,2 tuuman näyttö , Siis ei-Nokialaisista, ettei kukaan vedä herneitä :) .Tuo kulkee pyöräillessä rintataskussa endomondo sovelluksella. OhjausTankoon en ota Nopeusmittaria lisäämään suoritusviettiä.

Joskus huomaa jälkikäteen, että 30 km/h nopeusrajoitusalueella on tullut ajettua pientä ylinopeutta, mutta sen riskin ottaa jo siitä ilosta, että eka nopeussakko tulisi pyörällä eikä autolla.

Ihanpihalla
30.09.2014, 14.36
Joo, mulla on Lifeproof + Iphone 5. Olin joskus laittanut tuon kombon huolimattomasti tankotelineeseen. Putos sitten 70 km vauhdissa komeassa kaaressa tielle JA jäi takana tulleen auton pyörän alle. Puhelin säilyi ehjänä. Oon käyttänyt koteloa myös snorklausvideointiin. Kallis mutta hintansa arvoinen.

Zen65
30.09.2014, 15.34
No en ala mitään parivertailuja tänne linkittämään,ne löytää kukin itsekin. Tutkin ulkomaisia testejä varmaan viikon. Omakohtaiset Käyttäjäkommentit on näiden lisäksi sitten ihan oma lukunsa (Varauksella suhtauduttava), tässä kuitenkin paras jenkkikommentti. Ostin itselleni Samsung S5 ja vaimolle lg g2. Lopulta otinkin sen lg g2 itselle ja vaimo sai Samsungin.

Ai niin se muisti, 16 gb riittää itselleni. Pilveen saa tarvittaessa...en toki väitä, että riittää kaikille...

sledgehammer
30.09.2014, 16.21
Sitten on myös Nexus. Ei sekään pöllömpi vaihtoehto ole.

BONK
30.09.2014, 16.25
Joo, mulla on Lifeproof + Iphone 5. Olin joskus laittanut tuon kombon huolimattomasti tankotelineeseen. Putos sitten 70 km vauhdissa komeassa kaaressa tielle JA jäi takana tulleen auton pyörän alle. Puhelin säilyi ehjänä. Oon käyttänyt koteloa myös snorklausvideointiin. Kallis mutta hintansa arvoinen.

Uskomaton selviytymistarina... Tuommoinen täytyykin sitten seuraavaan luuriin hommata, neloseen ei hommata enää mitään muuta kuin sähköä töpselistä.

Mihail
30.09.2014, 16.31
Vaihdoin oman samsung xcover2 puhelimen tuollaiseen iPhone 5s malliin ja hankin tuollaisen lifeproof kotelon siihen saman tien.
Mitään huonoa sanottavaa ei ole kotelosta tai puhelimesta. Kotelo itseasiassa helpottaa omassa tapauksessani puhelimen käyttöä ja
kosketusnäyttökin toimii tarpeeksi hyvin. Ylä ja alareunassa koskettaessa joutuu aavistuksen käyttämään voimaa enemmän.
Muijalle ostin nokia c2 puhelimen tilalle iphone 4s mallin ja on se siihen kai tyytyväinen ollu.
Työpuhelimena oli aiemmin tuo samsung 271 ja nykyään samsung xcover 2 sentakia, kun verottaja haluaa syynätä.
Kummastakaan ei huonoa sanottavaa.

Zen65
30.09.2014, 16.43
Sitten on myös Nexus. Ei sekään pöllömpi vaihtoehto ole.

Ihan hyvä se Nexuskin on, noin yleisesti ottaen. Sitä en tarkalleen muista, kauanko kesti, ennenkun hylkäsin sen ja nyt en enää edes muista, mistä syystä...Oliko akunkesto ?
No laitetaan nyt yksi linkki, kun piti itsekin vähän tarkistella.

http://geekaphone.com/compare/LG-Nexus-5-vs-LG-G2

bici74
30.09.2014, 17.17
^Nexus 5:lla mennään marraskuusta lähtien ja tyytyväinen olen. Hinta-laatusuhteeltaan huippua ostohetkellä ja vieläkin kehtaa kaffehuoneen pöydälle uutuuspuhelinten sekaan laittaa. Ja Android-versio muita edellä.

Joku muu tehnyt empiiristä tutkimusta aiheesta Dalvik vs ART?

kauris
30.09.2014, 19.41
Mä en täysin tajunnut tuota lifeproofin koteloa. Miten se on vedenpitävä, jos näyttöä pystyy kuitenkin koskettamaan suoraan? Onko näyttölasi siis puhelimissa vedenpitävä ja kotelo ei suojaa suoraan sitä mutta on muutoin niin tiiviisti näytön reunuksia kiertäen kiinni puhelimessa, että vesi ei pääse mistään välistä puhelimen sisään?

efut
30.09.2014, 20.05
Miten se on vedenpitävä, jos näyttöä pystyy kuitenkin koskettamaan suoraan?

Vastaus löytyy vaikka Youtubesta.

https://www.youtube.com/watch?v=YQZDgBy-T9s

Jooseppi
30.09.2014, 20.10
Onkos iLuuri 6:sessa millainen akun kesto verrattuna vanhempiin malleihin? Ja kestääkö se pakkasta ollenkaan?

Ihanpihalla
30.09.2014, 20.53
Kotelo tosin meni hajalle. Eikä kelvannut edes takuuvaihtoon.
Lifeproofilla on kaksi mallia, joista toisessa on näytönsuoja ja toisessa ei. Itse käytän suojallista mallia monestakin syystä - toinen nimeni on tahmatassu.

kervelo
30.09.2014, 21.56
Onkos iLuuri 6:sessa millainen akun kesto verrattuna vanhempiin malleihin? Ja kestääkö se pakkasta ollenkaan?

Ei tässä vielä ole montaa kertaa ehtinyt latailemaan, mutta vaikuttaisi kestävän paremmin kuin vitosen akku.

huotah
30.09.2014, 23.04
En tiedä , onko jo mainittu, mutta tämän hetken paras puhelin, jos eurotkin huomioidaan tai ehkä joka tapauksessa, on Lg g2. 320 euroa ja 5,2 tuuman näyttö , Siis ei-Nokialaisista, ettei kukaan vedä herneitä :) .Tuo kulkee pyöräillessä rintataskussa endomondo sovelluksella.

Pakko kysyä ihan vilpittömässä mielessä, että miten G2 on parempi kuin G3 (muuten kuin hinnaltaan)?

huotah
30.09.2014, 23.15
^Nexus 5:lla mennään marraskuusta lähtien ja tyytyväinen olen. Hinta-laatusuhteeltaan huippua ostohetkellä ja vieläkin kehtaa kaffehuoneen pöydälle uutuuspuhelinten sekaan laittaa. Ja Android-versio muita edellä.

Nexus 5:lla on menty täälläkin siitä lähtien kun sitä alkoi saada Saksasta. iOSista ja WP:stä tulleena aluksi käyttis tuntui tietysti vähän oudolta ja näyttää vieläkin rumalta, mutta käyttö on erittäin mukavaa ja helppoa kun vaan pääsee sen alkukynnyksen yli. Launchereita yms. jaksoin säädellä alkuhuumassa vähän aikaa, mutta palasin pian takaisin stock Kitkatiin ja siinä olen pysynyt sen jälkeen. Eli en sanoisi että Android on puhelinnörteille, hyvin sen kanssa pystyy elämään ilman mitään säätöjä ja virittelyjä joita en itsekään jaksa.

Androidissa on toki Exchange/Office -käyttäjälle joitakin ärsyttäviä juttuja mitkä ei toimi kunnolla, mutta itse pystyn elämään niiden kanssa. Itselläni on siis yllättävän positiiviset kokemukset Androidista ja Nexus 5:sta, vaikka olin alussa hyvin skeptinen kummankin suhteen.

Zen65
30.09.2014, 23.17
Kooltaan, siis jos pienempi ja kevyempi on parempi :)
näin kyllä jonkun youtube parivertailu videon, jossa g2 aukesi nopeammin . No itse en niin isoa tosiaan edes etsinyt.
G3 taisi voittaa mm. Teknarissa muut eli hyvä on.

bici74
01.10.2014, 00.03
Nexus 5:lla on menty täälläkin siitä lähtien kun sitä alkoi saada Saksasta. iOSista ja WP:stä tulleena aluksi käyttis tuntui tietysti vähän oudolta ja näyttää vieläkin rumalta, mutta käyttö on erittäin mukavaa ja helppoa kun vaan pääsee sen alkukynnyksen yli. Launchereita yms. jaksoin säädellä alkuhuumassa vähän aikaa, mutta palasin pian takaisin stock Kitkatiin ja siinä olen pysynyt sen jälkeen. Eli en sanoisi että Android on puhelinnörteille, hyvin sen kanssa pystyy elämään ilman mitään säätöjä ja virittelyjä joita en itsekään jaksa.

Sen verran tuunannut että WidgetLockerin ja Nova Launcherin asensin. Ei muuten mutta saa lockscreeniin tarpeellista tietoa kompaktissa muodossa ja ikoneita tiheämpään ruudulle. Sekä sen Kuukkelin hakukentän pois joka sivulta. Oma siirtymä tuli Galaxy Nexuksesta joten alkukin oli helppoa; edellinen vaihe iLuurista tuohon Galaxy Nexukseen oli hieman tahmeampi. Kyllä Android on mennyt huimaa vauhtia eteenpäin ja sitä voi käyttää suoraan paketista. Ja jos haluaa virittää niin siihen on mahdollisuus...mä jätän virittelyn nuoremmille ja käytän vähän vapaa-aikani johonkin muuhun.

Sanottakoon että anoppi (71 v) käyttelee nykyisin tuota Galaxy Nexusta, tosin ehtona oli se että mä en anna teknistä tukea vaan se on sitten emännän homma. Aika vähän tarvittu jeesiä mutta eipä sillä muuta kuin WhatsAppeja pyöritellä ja tietenkin soitella.

Androidissa on toki Exchange/Office -käyttäjälle joitakin ärsyttäviä juttuja mitkä ei toimi kunnolla, mutta itse pystyn elämään niiden kanssa.

Duunin puolesta BlackBerry Exhankala-integroinnilla ja sen keskustelun voi säästää tonne "Vituttaako?" -ketjuun.

Ohiampuja
24.04.2015, 09.38
Nyt tulikin mielenkiintoinen ongelma. Vanha Lumia-työluuri menee vaihtoon ja nyt pitäisi valita sille seuraaja. Tarjolla on Samsung Galaxy A5 tai iPhone 5S.

Mutta kummanko ottaisi? Kotikäytössä minulla on Android-laitteita, joten Samsung olisi helppo valinta. Mutta mites tuo omena-leiri, ikinä en ole omistanut yhtään Applea ja nyt olisi hyvä hetki päästä testaamaan iPhonea.
Mutta noissa Apple laitteissa ärsyttää se överiksi menevä hurmoshenkinen palvonta. Tuntuu että mistään ei oikein löydä sellaista tavallista käyttäjäkokemusta koko laitteesta. Joko ne haukutaan ihan lyttyyn tai sitten kehutaan maasta taivaisiin...

Saas nähdä kuinka nyt käy. :)

huotah
24.04.2015, 09.51
^jos pärjäät 5S:n pienellä näytöllä niin ota se.

marco1
24.04.2015, 10.04
Applella ylivoimaisesti paras sovellus-, kuori- ja lisävarustevalikoima, muut ei pääse lähellekään. Kokokin on aika passeli taskussa mutta iOS aiheuttaa välillä itselleni aivohalvauksen joten käytän periaatteessa huonompia vaihtoehtoja mieluummin :)

Ohiampuja
24.04.2015, 10.20
Ja nyt tajusin että Apple taitaa käyttää jotain omaa laturiliitintä. Se on huono juttu, kun muut meikeläisen releet ladataan micro-USB:llä...

janne kuivakangas
24.04.2015, 10.25
Juu unoha 'Omena ' vaikka jotkut kehuukin..Samsung tai Sony..👍🆒😎 Lumiakin mnee..kuhan oot ite tyytyväinen. .

jperala
24.04.2015, 10.29
Ostin joku vuosi sitten Lumia 925 ja on varmasti ongelmattomin puhelin ollut 45 vuoden aikana :) ei sitten mitään rykimistä tai ongelmia ollut minkään suhteen.

huotah
24.04.2015, 10.33
Itse hommasin äskettäin Xperia z1 compactin Nexus 5:n korvaajaksi. Valittavana oli mm. A5 mutta ajattelin että vedenpitävä puhelin on huoleton pyörälenkeillä vaikka ei edes sataisi.

marco1
24.04.2015, 10.38
Tää on aitoa f-foorumia taas :D

K: "Vaihtoehtoina on 1 tai 2"

V: "Seiska on ainoa vaihtoehto. Tai cyclocross"

Useimmiten ne duunilaitteet on kompromisseja, itse saan vapaasti valita luurin eikä silti ole yhtä oikeaa vaihtoehtoa.

Ohiampuja
24.04.2015, 11.29
Juu, firman puhelinlistalla ei ole cyclo-crosseja, vain Galaxy A5 tai iPhone 5S. :)

lansive
24.04.2015, 11.37
Juu, firman puhelinlistalla ei ole cyclo-crosseja, vain Galaxy A5 tai iPhone 5S. :)

Jos noista pitää valita niin minä ottaisin ompun. Mihinkään Samsungiin ei saa ikipäivänä päivityksiä yhtä kauan kuin Appleen. iPhone 4:lle ei enää saanut iOS 8:ia, mutta haitta on lopuksi aika pieni kun luuri muuten toimii. Vaimolla tuo nelkku ollut käytössä jo ties kuinka kauan eikä mitään syytä vaihtaa. Sitten vasta kun akku simahtaa lopullisesti niin päivitetään uuteen.

Minulla on töiden puolesta Samsung, kun vaihtoehtona on vain Lumia joka on täydellinen mustapekka. Jos töistä saisi valita niin omppu olisi minullakin.

Jälkikasvulle olen ostanut Samsungeja, kun ne ovat niin halpoja ettei harmita kun kuitenkin se saadaan rikki. Mitää muuta hyvää niissä ei juuri ole.

janne kuivakangas
24.04.2015, 12.28
Oho..😂 Rahmiehiä tunnut olevan..no makunsa kullakin..^^^ ps Kallimissa on kamerat parempia kun omenoissa... .

Ohiampuja
24.04.2015, 12.42
Jälkikasvulle olen ostanut Samsungeja, kun ne ovat niin halpoja ettei harmita kun kuitenkin se saadaan rikki.
Samat sanat, noita alla satasen malleja olen Verkkokaupasta hakenut. Mutta täytyy tunnustaa että tyttäret ovat pitäneet puhelimiaan oikein hienosti. Yhtään ei ole vielä rikottu tai hukattu. :)

Concorde
24.04.2015, 12.44
Ompuissa ei ole muuta vikaa kun se, että niissä on suljettu ekosysteemi ja tietty oman pään mukaan kaikki epästandardit liittimet ym.

Käytettävyydeltään ne on hyviä ja puheääneltään keskitasoa, mutta parhaan hyödyn niistä saa vasta, kun maksaa itsensä sisään omppu-uskontoon ja vaihtaa kaikki laitteensa samaan merkkiin.

lansive
24.04.2015, 13.19
Samat sanat, noita alla satasen malleja olen Verkkokaupasta hakenut. Mutta täytyy tunnustaa että tyttäret ovat pitäneet puhelimiaan oikein hienosti. Yhtään ei ole vielä rikottu tai hukattu. :)

Meillä vain yksi lapsista on pitänyt kaikki puhelimensa ehjänä. Vanhin poika on tärvännyt puhelimia oikein urakalla (myös aikana jolloin Nokialaiset olivat pop). Viimeisimmän jälkeen lupasin, ettei uutta enää tule. Muilla on vielä vähän luottoa jäljellä.

Antiko
24.04.2015, 14.23
Lumian vaihdoin iPhoneen enkä ole päivääkään katunut. Vaimolle vaihdettiin myös Noksu iPhoneen. Vaimo ei ole tekniikkaintoilija tai nörtti, joten minä olen saanut säätää noita luurien asetuksia ja opettaa toimintoja.

Iphonen myötä tämä loppui: vaimo on tehnyt jopa järjestelmäpäivitykset itse. Minun ei ole tarvinnut tehdä mitään.

Minä tuskailin Lumian kanssa koko 2 vuotta, kun sen omistin. Softat olivat se suurin ongelma: joko niitä ei ollut (Instagram) tai ne olivat hyvin karsittuja (Facebook, nettiselain, edelleen Instagram). Vierailin matkapuhelinfoorumilla ahkerasti kysymässä neuvoa.

Iphonen myötä loppui foorumilla käynti. Softat vain toimivat ja ne järjestelmäpäivitykset saa heti (Lumialla niitä odotettiin kuukausia julkaisun jälkeen!)

Käyttäminen on jotenkin hyvin helppoa ja yksinkertaista. Sitä on selvästikin mietitty, jotta se olisi yksinkertaista ja helppoa. Uudistukset ovat hienovaraisia ja loogisia. Jos tästä pitää, tykkää iPhonesta, jos haluaisi itse säätää oman näköistä, kannattaa ostaa Android.

Minä tykkään valmiiksi suunnitellusta, ja siitä, että uudistuksia tulee vasta, kun ne todella parantavat käytettävyyttä. En kaipaa keskeneräistä hypeä.

Akun kesto, mekaaninen kestävyys ja ne pienet yksityiskohdat saavat minut fanittamaan Applea. Esimerkiksi en enää ostaisi puhelinta, jossa ei ole mekaanista mute-katkaisinta. Ostaessa en tuohon kiinnittänyt edes huomiota, mutta joku oli ajatellut tuonkin käytön kannalta. Puhelin pitää saada äänettömäksi helposti eikä se saisi unohtua äänettömälle.

Iphoneen on myös älytön määrä tarvikkeita ja koteloita mm. vedenkestävät kuoret.

Mutta onko tämä lopulta 700€ arvoista? No ainakin se on kallista. Sitä ei voi kiistää.

Hinta voi myös olla hyve: vaimoni puolitoista vuotta vanha iPhone 5S on yhä myynnissa 500€ hintaan. Hän voisi myydä omansa käytettynä 400—450€:lla melko helposti. Pari vuotta vanhasta Lumia 820:stani en saisi ehkä edes sataa euroa (luuri maksoi 460€).

Iphonen jälleenmyyntiarvo on jäätävän kova ja Lumian järkyttävän huono, samoin Androidin. Kaveri sai juuri uuden työpuhelimen, ja vanha iPhone 5 jäi omaksi. Nyt kaveri varmaankin myy tuon luurin 300—400 €:lla. Ihan kivat lomarahat.

cobbo
24.04.2015, 14.55
^ei se joka pyytää vaan se joka maksaa, jälleenmyyntiarvon siis. Käytettyä luuria en itse hevillä noin kovalla hinnalla ostaisi, lähinnä siksi että siitä ei näe kuinka kovaa kyytiä ja tärinää sisällä ollut elektroniikka ja esim. kameramoduuli on saanut, ja missä hapessa akku oikeasti on. Ts. perävalotakuu mutta melkein uuden tuotteen hinnalla.

Toki jos luurissa on tärkeää lähinnä että pääsee halv(emm)alla nimenomaan Applen systeemin ääreen niin sitten. Ekomielessä tietty hienoa että luurit kiertävät käyttäjältä toiselle.

Huushollissa on kaikkien kolmen päävalmistajan laitteita ja en ole merkittävää eroa peruskäyttäjän opastamisen määrässä huomannut välillä Lumia ja esim. iPad. Molemmat toimivat kohtalaisen suoraan lootasta ja päivitykset yms. tulevat vähäeleisesti perille. Android sitten asia erikseen, joskin sekin kirii käytettävyydessä kiinni.

Concorde
24.04.2015, 14.58
Akun kesto, mekaaninen kestävyys...

Eikös juuri omppufarmarit valitelleet sitä, että ios8.jotain päivityksessä akunkesto romahti, verkkoyhteydet pätki ym? Ja toisaalta minkään luurin en ole nänyt menevän niin usein rikki pienestä, kuin lasikuorisen iluurin...

No, ei mulla noita iluureja vastaan mitään ole, itse en vaan kapulasta niin paljoa maksaisi - varsinkaan käytetystä. Tosin ajaahan jotkut audilla, kun samaa tekniikkaa on skodassakin. Se on sitä brändäämistä.

Nykyinen Sony Z on ollut 1½ vuotta ihan jees, mutta mun paras älyluuri oli ehdottomasti Lumia 900, jota ei tarvinnut edes bootata sen reilun vuoden aikana, jonka se mulla oli. Se vaan toimi. Ja siinä oli puhelimeksi ihan superhieno ominaisuus: se toimi puhelimena tosi hyvin (äänenlaatu ja verkkojen pätkimättömyys olivat ihan huippuluokkaa).

IncBuff
24.04.2015, 15.19
Omppu noista. Galaxy A5:ssa on aivan surkeaa rautaa vrt. firman tykkimallit Galaxy S-sarjassa ja se johtaa siihen, että Samsungin valmiiksi raskas touchwitz nykii ja paukkuu entistä enemmän.

Oatmeal Stout
24.04.2015, 15.24
Tosin ajaahan jotkut audilla, kun samaa tekniikkaa on skodassakin. Se on sitä brändäämistä.
Joo, polttomoottori esimerkiksi, mutta ei välttämättä samalta vuosituotannolta samoja osia tai laitteita. Viive ei taida tosin olla kuin 2-4 vuotta.

Concorde
24.04.2015, 15.45
Viive ei taida tosin olla kuin 2-4 vuotta.

Tuleeko audiin 280-heppainen TSFI vasta 2-4v Skodan jälkeen? ;)

No, puhelinketjuhan tää oli, joten vastaan Nokian 6310i.

Oatmeal Stout
24.04.2015, 15.52
Tuleeko audiin 280-heppainen TSFI vasta 2-4v Skodan jälkeen? ;)
SI-standardin mukaan ei koskaan.

No, puhelinketjuhan tää oli, joten vastaan Nokian 6310i.
Pitääkin ladata Nokian 3270, toimiva ja hyvä luuri.

Concorde
25.04.2015, 10.41
Omppu-haavoittuvuus: http://www.theguardian.com/technology/2015/apr/22/wi-fi-hack-ios-iphone-ipad-apple

via
26.04.2015, 09.06
vaimokullalla oli neljä-viis vuotta iLuuri nelonen, nyt on menossa 5S - ylempänä joku kehui Lumiaa ettei mitään vikaa sen vuoden aikana minkä oli hänellä - mä en vuodessa luovu. itellä on tukimielessä ostettu Jolla joka ei ole yhtä kätevä kuin vaimon luurit, mutta sillä menen - eka, ehkä vika älyluuri - konepuolella olen ollut macisti jo kauan, on pari aipädiäkin - kaikki ostettu käytettyinä - vaimo surfaa paljon iluurillaan (on +60) ja linkkaa fotojaan suoraan faseen, mä en ole edes yrittänyt Jollalla - ennen iLuuria hänellä oli Noksu E70, kauheasti lastentauteja aivan uutena, ei käynyt työkäyttöön, ja mun piti tutustua toimintaan ja opettaa hänelle

Nana
26.04.2015, 12.52
Mulla on iPhone 5s ja aiemmin oli 4s. Eihän ne halvimpia luureja ole uutena, eikä käytettynä, mutta tulin siihen tulokseen, että huonosti kädessä pysyvä, liukas luuri tulee lopulta kalliimmaksi korjauksineen ja mielipahoineen. iPhonen (4-5) muotoilu sopii tällaiselle pienikätiselle, kulmikkaana siitä saa paremman otteen, enkä, niinkun joidenkin Samsungien kanssa, joudu jatkuvasti pelkäämään sen tippumista.
Se on yksinkertainen käyttää ja kamera ottaa yllätyksekseni todella selkeitä kuvia, joita näppärä myös muokata. Omaan silmään iPhonet ovat myös tosi kauniita verrattuna muovisiin luureihin, itseasiassa pärjäävät vähintäänkin mainiosti verrattuna mihin tahansa luuriin. Ja tottakai myös markkinoiden paras jälleenmyyntiarvo miellyttää. En usko, että mitään muuta luuria saisi niin helpolla käytettynä myytyä niin hyvään hintaan kuin erilaiset iPhonet.

Nana
26.04.2015, 16.46
En suosittele itselleni, enkä muille merkkiuskollisuutta. Valitse se luuri, joka tuntuu hyvältä, on hyvä käyttää ja palvelee sen hetkisiä tarpeitasi parhaiten. Ota huomioon ne seikat, joilla juuri sinulle on merkitystä ja anna niille sen verran painarvoa kuin ne ansaitsevat. Ei ole mitään järkeä ostaa Applea, Sonya, Samsungia tmv. vain sen takia, että se palveli joskus hyvin.
Jos jollakin on kaikki koneet Appleä se on 1 syy muiden joukossa valita se, mutta vain 1. Siitä huolimatta en itse sitä valitsisi jos puhelin ei enää palvelisi tarpeitani, sen laatu olisi heikentynyt tms. Mielestäni ei siis kannata ostaa jotain puhelinta vain siksi, että se on tietyn merkkinen, mutta ei sitä sen vuoksi kannata vältelläkään. :)
Toistaiseksi olen tyytyväinen Appleen, mutta seuraava puhelimeni voi em. syistä olla mikä tahansa muukin.

via
26.04.2015, 17.21
mun seuraava puhelin saattaa olla mallia "höyry", olisin valmis maksamaankin hyvästä perusluurista sillä totean käyttäväni sitä (luuria) edelleen lähinnä puhumiseen ja tekstailuun, vaikka maksan myös nettiyhteydestä - työläisenä mukana on jatkuvasti kaksi luuria, yksityinen on Jolla eli älymalli, firman sim on vanhassa Noksun simpukassa, iso näyttö ja selkeät näppäimet - mukana kulkee usein myös iPad mini firman simillä, laite menee povariin mutta jäänee käytöstä eläkeajan koittaessa muutaman vuoden kuluttua

Nana
27.04.2015, 13.45
^ Jos käyttäisin vielä kosketusnäytötöntä luuria käyttäisin varmaan Nokian 301:stä . Näppärä perusluuri.

Puhelinfirmat kyllä pitävät huolen omasta edustaan ja siksi meidänkin kuluttajina kannattaisi. Jos suosii jotain merkkiä silloin helposti joustaa omista eduistaan ja tarpeistaan, esim. valitsemalla automaattisesti saman puhelimen tai sen uudemman version perehtymättä sen kummemmin muiden valmistajien vastaaviin. Itsellä ainakin käyttötottumukset ja tarpeet vaihtelee ja sillon myös puhelimen ominaisuuksien tärkeysjärjestys ja monipuolisuus voi mennä uusiksi.

Veivaaja
28.04.2015, 11.13
Jaahas, täytyy kommentoida:

Kodissamme on kolme omenaa (tietsikoita). Olemme olleet koneiden tyytyväisiä peruskäyttäjiä (ohvisea yms.) pitkään. Olisi ollut siis luonnollista hankkia uudeksi puhelimeksi i-sellainen. En kuitenkaan hankkinut.

- omalla rahalla hankkivalle uudet (ja vanhatkin) ovat arvokkaita
- alan olla myös kyllästynyt siihen, että alan johtava ja kannattavin ei tee mitään tuotannon eettisten ongelmien suhteen (eivät muutkaa paljoa, mutta Omenalla olisi kyllä yllinkyllin resursseja).

Joten ostin syksyllä Sonyn, jonka aiempi (peräti 6 kk vanha) huippumalli oli jo kohtuuhintainen. On toistaiseksi toiminut hyvin. Puhelin toimii, kalenteri vähän hankala, kuvia syntyy (en tosin ole huomannut, että väitteistä huolimatta olisi niin hieno). Tietoliikennettä käyttänyt vain satunnaisesti bussiaikataulun, ravintolan tms. yhteystietoihin. Toiminut myös siinä hyvin. Paremmasta ei tosin tietoa.

En ole käyttänyt pyöräillessä (pulssimittari on erikseen ja puhelimen pyörään sopiva pidike on vielä hakusessa, silikoninen laite ei oikein toiminut). Ompa Sony pari kertaa lennellytkin, joten olen tyytyväinen jossain määrin iskua kestävään laitteeseen.

Pääsen ehkä kesällä testaamaan, miten laite toimii pyöräilynavina. Tarkoitus olisi selvitä yhdellä härpäkkeellä (ilman erillistä navia, kameraa, tietsikkaa yms.) reissusta.

Jos teillä on kokemuksia Z2sta em. käytössä, saa kertoa.

Jouko_T
28.04.2015, 21.17
Vanha kalkkiskin vaihtaa uudempaan malliin. Vähän pakko, kun edellisen kannettavan olkahihna katkesi, sekä veivi vääntyi.
Nyt ollaan niin nykyaikaisia että ... Tällaisen Nokia 3310:n tilasin:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/Nokia_3310.jpg/275px-Nokia_3310.jpg

Nyt on edessä kolmen kuukauden kurssi, jotta osaisi käyttää.
Eihän tuossa ole edes veiviä! Miten sillä saadaan yhteys keskukseen?

Aakoo
28.04.2015, 22.07
Itse hommasin äskettäin Xperia z1 compactin Nexus 5:n korvaajaksi. Valittavana oli mm. A5 mutta ajattelin että vedenpitävä puhelin on huoleton pyörälenkeillä vaikka ei edes sataisi.

Päädyin itse samaan ratkaisuun ja aika pitkälti samoista syistä. Todella hyvä puhelin, nopea ja akunkesto on jotain ihan muuta kuin aikaisemmissa vehkeissä, latausta 3-4 päivän välein. Tilasin vielä sen lataustelakan, ei tarvitse edes luukkuja availla = pysyy vedenkestävyys paremmalla tolalla. 280€ oli ihan kelpo diili tuosta.

Nana
30.04.2015, 20.32
Mulla on muuten tippumissuojana iPhonessa kiva lompakkokotelo ja hieman suoraa antaa myös lasinen näytönsuoja, joka tosi mukava kosketusnäytöllisessä, ei huomaa, että olis mitään suojaa, mutta pienissä tärskyissä varmaan suojaa varsinaista näyttöä rikkoutumiselta. Itsellä tippui kerran pöydän päältä kotelo auki, mutta ei näkynyt ihme kyllä edes naarmua, en silti huvikseni tiputtelisi. 😊

huotah
30.04.2015, 22.19
Mulla on muuten tippumissuojana iPhonessa kiva lompakkokotelo ja hieman suoraa antaa myös lasinen näytönsuoja, joka tosi mukava kosketusnäytöllisessä, ei huomaa, että olis mitään suojaa, mutta pienissä tärskyissä varmaan suojaa varsinaista näyttöä rikkoutumiselta. Itsellä tippui kerran pöydän päältä kotelo auki, mutta ei näkynyt ihme kyllä edes naarmua, en silti huvikseni tiputtelisi. 

Mulla oli Xperiassa lasiset suojat sekä takakannessa että näytössä. Tiputin sitten puhelimen portaikossa reilun kerroksen verran alaspäin. Ajattelin että se puhelin oli sitten siinä, mutta kun poistin hajonneet suojukset niin niiden alta paljastui täysin ehjä puhelin. Olin aiemmin vähän skeptinen näiden suojien suhteen, mutta en ole enää.

Nana
01.05.2015, 00.46
Jep, täytyy sanoa, että olin varma, että ainakin lasi hajosi, mutta ei.
Sehän noissa on idea, että se suojalasi hajoaisi, mutta näyttö säilyis ehjänä ja näköjään se toimii.
Sen verta varovainen olen kuitenkin, kun haluan voida vielä myydäkin ton, etten ilman koteloa viitsi pitää. Toi lasi on aivan mahtava myös kosketuskäytössä, ei yhtään huomaa, että siinä mitään on. Kaveri ei edes uskonut kun sanoin, että on. Piti irrottaa reunasta, että näki. 😊

mrrw
01.05.2015, 15.54
Taannoin oli DNA;lla Samsung Galaxy Ace 4 (4G) 79€ minimihyvitys 50€ toimivasta puhelimesta minähän kiikutin legendan Nokia3310 vaihtoon :D

eikä ollut operaattori sidonnainen tarjous

Nana
03.05.2015, 18.59
Mulla lähettää iPhone välillä meilit tuplana, vaikka varmalla klikkaan vain kerran lähetä-kohtaa. Tekeekö muilla samaa? Samoin meiliin joskus lisännyt kysymysmerkin lähetyksen painamisen jlk, en ymmärrä miten, 1 tai 2 krt sen teki. Nää on oikeastaan ainoat ongelmat, mihin itse olen törmännyt tämän luurin kanssa.

Il ciclista di Roine
03.05.2015, 21.43
Odottelen Xperia Z3 Compactin hinnan putoavan alle neljään hunttiin. Zetat saa kuulemma päivitettyä Lollipoppiin.

Hyvin on toi internetin mobiilietäislaite Xperia Acro S toiminut jo 2½ vuotta; maksoi saman kuin Z3C nyt (vain ostinko sen jo 2012, je ne sais pas).
Kommunikointiin käytän yhä Nokia E90-sms/email/phone/sports tracker tarkoituksiin ja on aina mukana pyörälenkillä. Mun luomaa räkkeri-viivaa on turha etsiä kotikuntani kartalta!

mteebee
03.05.2015, 22.21
Puoli vuotta sitten ostin vähän käytettynä,ihan virheettömän LG G2 luurin, maksoin 200€. Paras luuri ostos ikinä,laite on pelannut täydellisesti. Olen myös tykännyt LGn android versiosta,jotenkin selkeä ja toimiva käyttis sekä muutama mukana tullut softa on osoittautunut tosi hyväksi.

Greycap
03.05.2015, 23.36
Hyvin on toi internetin mobiilietäislaite Xperia Acro S toiminut jo 2½ vuotta; maksoi saman kuin Z3C nyt (vain ostinko sen jo 2012, je ne sais pas).

Todennäköisesti ostit jo 2012 koska minulla on tuon ikäinen Xperia V joka myöskin suurella varmuudella vaihtuu aikanaan Z3 Compactiin mutta tällä hetkellä en näe mitään syytä vaihtaa. Edellinen oli Xperia Arc S jonka ainoa vika oli vedenkestämättömyys (ei toki kastunut koskaan) ja tässä nykyisessä kun sekin on korjattu, olen omani hanan alla kertaalleen pessytkin, niin täytyy todeta että elämäni eka puhelin tässä 14 vuoden aikana jonka vaihtamiseen ei ole minkään sortin poltetta. Pikemminkin tässä toivoo että kestäisi nyt vaan kunnossa niin ei menisi rahaa johonkin mitä ei varsinaisesti tarvitse.

Il ciclista di Roine
06.05.2015, 21.34
Todennäköisesti ostit jo 2012 koska minulla on tuon ikäinen Xperia V joka myöskin suurella varmuudella vaihtuu aikanaan Z3 Compactiin mutta tällä hetkellä en näe mitään syytä vaihtaa. Edellinen oli Xperia Arc S jonka ainoa vika oli vedenkestämättömyys (ei toki kastunut koskaan) ja tässä nykyisessä kun sekin on korjattu, olen omani hanan alla kertaalleen pessytkin, niin täytyy todeta että elämäni eka puhelin tässä 14 vuoden aikana jonka vaihtamiseen ei ole minkään sortin poltetta. Pikemminkin tässä toivoo että kestäisi nyt vaan kunnossa niin ei menisi rahaa johonkin mitä ei varsinaisesti tarvitse.

Alkuun häiritsi suuresti, kun pienen näytön (4,2") takia pdf-tiedostojen (elektroniikkalaitteiden englanninkieliset manuaalit) lukeminen on vaikeaa.
Toisaalta iloa tuottaa laitteen ymmärtävän mp4-tiedostoja ja pienellä kikkailulla onnistuu minkä tahansa YouTube-videon siirto laitteelle katsottavaksi ilman nettiyhteyttä. Näin ikäihmisenä ei jaksa oikein innostua edes tästäkään - laitoin sinne mm. "La légende du Tour de France" (111 min), jota tulee katseltua lähinnä muistaakseni vanhojen mestareiden nimiä. Alastomuutta ei löydy missään datamuodossa.

Jouko_T
07.05.2015, 22.49
.. minähän kiikutin legendan Nokia3310 vaihtoon

Sinun entisen luurinko sain?
Sattuisko olemaan siihen antenniliitäntää? Kun maailma ei kuule minua, enkä minä maailmaa.
Näin vanhakantaisia ongelmia vieläkin periferiassa on, kun etääntyy tarpeeksi kauas sivistyksestä (=tukiasemasta).

Ohiampuja
19.08.2015, 22.23
Nyt tulikin mielenkiintoinen ongelma. Vanha Lumia-työluuri menee vaihtoon ja nyt pitäisi valita sille seuraaja. Tarjolla on Samsung Galaxy A5 tai iPhone 5S. :)
No niin, hämäläinen jahkailu on saatu päätökseen ja Samsung A5 on käpälässä. Eihän tähän mennyt kuin 4 kuukautta. :)

Mutta nyt kysymys Bluetooth tekniikoista. Onko BT 4 sama kuin BT Smart? Minä ainakin luulin että on, mutta jostain syystä Polarin H7 sykepantaa tuo A5 ei ymmärrä. S5 minissä se pelaa hienosti. Joku apt-X tuosta BT litaniasta puuttuu, mitä lie meinaa?
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a5-6761.php

Munamankeli
20.08.2015, 12.13
Odottelen Xperia Z3 Compactin hinnan putoavan alle neljään hunttiin. Zetat saa kuulemma päivitettyä Lollipoppiin.

Hyvä luuri, josta on vaikea keksiä moitteita. Edellinen Samsung S3 Mini oli todella huono, suorastaan luokaton sitä edeltäneen Lumia 1020 ja muiden Nokian mallien jälkeen.
XZ3 C loistaa etenkin akun keston osalta, eikä kamerassakaan ole moittimista, vaikkei se aivan Lumia 1020:lle pärjää.

Hyvää:
+ Akku
+ Vesitiiviys
+ Näppäinten muotoilu ja tuntuma

Huonoa:
- Sonyn esiasennetut sovellukset
- Musiikin kuuntelun aikana tulleita puheluja ei erota muusta kuin musiikin hiljentymisestä

Munamankeli
20.08.2015, 12.28
ekniikoista. Onko BT 4 sama kuin BT Smart?

BT Smart on osa BT 4 standardia.
Lista tuetuista luureista:
www.bluetooth.com/Pages/Bluetooth-Smart-Devices-List.aspx

Oletko poistanut Polarin vyön S5:n laitelistalta (unpair)? Joskus ollut samanlaista ongelmaa BT-audiodonglen kanssa. Piti ensin poistaa edellisestä laitteesta, ottaa virrat pois ja sitten parittaa uuden laitten kanssa.
www.polar.com/us-en/support/FAQs/Troubleshooting_H7_heart_rate_sensor

Aakoo
20.08.2015, 12.31
^^Z -sarjan Sonyt ovat varmaan ihan hyviä niin kauan kuin kestävät. Itselläni Z1 Compact koki kyseisten puhelimien tyyppivian (http://www.xperiablog.net/2014/05/30/bbcs-watchdog-investigates-xperia-z1-cracking-screen-issue-sony-responds/), eli näyttö halkesi sisältä päin itsestään. Sony teki tietenkin reilukerhot, eli kieltäytyi korjaamasta takuuseen vaikka puhelimessa ei huoltokaan havainnut mitään ulkoisia vaurioita. Eli näillä kokemuksilla suosittelen kyseisten tuotteiden välttämistä. Oma puhelimen käyttö jatkuu Huawei P8 Liten kanssa, joka on muutaman viikon aikana osoittautunut hintaansa nähden ihan päteväksi laitteeksi. Valmistaja lupasi vielä yhden näytön vaihdon ilmaiseksi....

Jopoman
21.09.2015, 08.48
Iphone meni mereen uimaan, ei auta riisipussit eikä muut kikat. Uutta luuria, ehkä muuta merkkiä, arveluttaa vaan että miten sitä sopeutuu esim android käyttäjäksi vuosien ihelppouden jälkeen. Duunikaverilta oli hetken lainassa joku ~3v takainen sony ja ihan kuin olis viime vuosituhannelle siirtynyt kun sitä yritti käyttää.

izmo
21.09.2015, 09.08
Kaksi vuotta vanha Lumia alkaa temppuileen ja ei ois oikein varaa ostaa uutta mutta semmosen hyvän perus puhelimen sais jotain 50 e hintaan ?