PDA

Näytä tavallinen näkymä : Royal Cycling Teamin jäseniä matkustaa Mallorcalle 14-28.4.13

Mike 77
11.04.2013, 15.53
Royal Cycling Teamin jäsenet, Järjetää ensimmäisen kerran seuran matkan Malrocalle ja tästä on tarkoitus tehdä perinne. Tälle ensimäiselle reisulle on lähdössä 13 seuran jäsentä.
Osa jäsenistämme on käynnyt sielä useita kertoja ajamassa ja nyt, ensimäisen kerran päätimme tehdä matkan seuran jäsenien kesken.
Olemme huomanneet että ajankota sattui loistavasti, kun Mallorcalla on 27.4 kuntoajo http://www.mallorca312.com, johon muuta jäsenemme on jo ilmoittautunut. Onko kenelläkään kokomuksia kyseisestä ajosta?

HiMa
11.04.2013, 21.48
Ei oo kokemusta tuosta kuntoajosta, vielä. Lähden puolikkaalle.

Järjestelyt vaikuttavat kyllä asianmukaisilta, so far!

Ajattelin noutaa numeron jo torstaina, niin pääsee fiilistelemään hyvissä ajoin...

HiMa
02.05.2013, 10.20
Miten Roayl cycling teamin ajot meni?

Mä pääsin maaliin, se olikin tavoite. Tosin puolivälissä olin ihan jäässä, kiitos epä-Mallorcalaisen kevätsään. Silloin ajattelin keskeyttää, mutta en antanut periksi. Sää ei todellakaan suosinut. Sade alkoi ekalta mäkikyltiltä ja sitä riitti enemmän tai vähemmän koko matkan.

Kannustus ja järjestäjien huolenpito oli matkalla erittäin hyvää. Motoristit tarkkailivat ohiajaessaan kisaajien ilmeitä ja huoltoautojen väki kyseli onko kaikki ok. Hyvä tapahtuma kaikin puolin, kun sää olisi ollut parempi. Mutta sillehän ei voi mitään.

Mut niin tuli ajettua eka maantiekisalähtö. 167 km, 2588 nousumetriä.

Mike 77
02.05.2013, 21.25
Maaliin pääsimme. Ajoaika 12h54min, nousumetrejä 3822m.
Tapatuma oli todella mukava, tosin keli ei. 9h matkasta tuli vettä, enemmän tai vähemmä.

Seuran kanssa olisi tarkoitus, ensi keväänä tehdä uusi reissu Mallorcalle, samoihin aikoihin, jotta halukkaat voivat osallistua ajoon.
Seurastamme matkalle on jo paljon halukkaita lähtijöitä. Oli se niin hieno reissu kaikinpuolin. Hotelli oli hyvä, sen henkilökunta oli mukavaa ja joustavaa.
Itse ehdi olla vain viikon, mutta kilometrejä kertyi 850km ja kahden viikon matkalaisille niitä tuli noin 1500km.

Tässä faktaa Mallorca 312 ajosta:

Aika:
12:54:14

Aika liikkeellä:
11:49:59

Kokonaisaika:
12:54:14

Keskinopeus:
24.1 km/h

Keskinopeus liikkeellä:
26.2 km/h

Maksiminopeus:
69.1 km/h

NopeuKorkeus

Korkeuden lisäys:
3,822 m

Korkeuden lasku:
3,846 m

Min.korkeus:
-13 m

Maks.korkeus:
879 m

Lämpötila

Keskilämpötila:
15.9 °C

Minimilämpötila:
11.0 °C

Maksimilämpötila:
22.0 °C

pesuman
06.05.2013, 09.12
Moi

Olin Palman puolella katselemassa, kun kevätkunto ei olisi millään riittänyt edes puolikkaaseen. Ei voi kuin hattua nostaa ympäri ajaneille. Kesäkuivallakin suoritus olisi ollut haastava, nyt suorastaan uskomaton. Keli oli todellakin paha. Uumoilin, että jopa paikoin hengenvaarallinen. Jos laitetaan Vätternrundaniin 100-150km lisää, niin päästään vaativuudessa samalle tasolle. Vättern sentään ajetaan tasamaalla. Minulle riitti yksi vuoristopäivä todistamaan, ettei liian kovia haasteita kannata ottaa vastaan ilman erityisen huolellista valmistautumista. Ehkä tulevaisuudessa, kunhan tapahtuma vielä kasvaa ja kehittyy. Nyt näytti ongelmana olevan se, että pieni osallistujaporukka hajosi pieniin ryhmiin tai yksilöiksi jo vuoristossa, kaikissa risteyksissä ei ollut selkeitä opasteita ja muutenkin ajettiin suoraan liikennevirran keskellä. Vain kärkikuskeilla oli ns. moottoripyöräveto. Tästä ei todellakaan saa samanlaista kansanjuhlaa, kuin miksi Vättern on muodostunut.

Hatunnosto kaikille suorittajille. Hienolla keskarilla olet Mike 77 ajanut lenkin.

Mike 77
06.05.2013, 17.07
Kiitos.
Letka venähti jo Alcudiassa (1-1.5km pituiseksi) kun vetoauto veti porukkaa 35-40km/h ekan 25km, ennen Coll De Femenian nousua. Tosin se on ymmärrettävää, muuten olisi ollut aikamoinen sumppu nousun juurella.
Itse ajelimme alun rauhallisesti porukan häntä päässä.
Pitkälle matkalle taisi olla ilmoittautunut noin 700 pyöräilijää, noin 600 starttasi ja 410 ajoi maaliin. Tuo kuvastaa hyvin olosuhteita.

Mike 77
25.09.2013, 12.51
RCT:een porukkaa lähtee taas keväällä 2014 Mallorcalle, suuntaamme taas Alcudiaan. Osa majoittuu Ivory Playssa, jossa olimme tänä vuonna. Hotelli on hyvä ja hintaa tulee 2 viikkoa puolihoidolla, lentoineen noin 900€. Hotel Galaxia Can Picafortessa on "halpa matkalaisten" valinta, 2 viikkoa puolihoidolla, lentoineen ja pyörä mukana 530€.
Lähtijöitä on 26 henkilöä ja ajankohta on 13-27.4.2014 (muutama on 4.5.14 asti).
Tämän vuoden reissu oli niin hyvä, että saimme mukaan muutaman uuden matkalaisen. Ohjelmassa on 4-8 tunnin lenkkejä melkein joka päivä ja reissun kruunaa Mallorca 312 pyöräilytapahtuma, tapahtuma on hyvä.