PDA

Näytä tavallinen näkymä : 14.-21.9 pohjois-Italiaan. Halukkaita mukaan?

vattihatti
10.04.2013, 21.53
Olen lähdössä parin kaverin kanssa syyskuussa Piemonteen pyöräilemään. Majoitumme ystäväni perustamaan majataloon, josta enemmän täällä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?47344-Uusi-py%F6r%E4matkailijoiden-majoitus-ja-palvelukokonaisuus-Pohjois-Italiassa).

Jotta isäntäpariskunta pystyisi palvelemaan pyöräilijöitä täysipainoisesti, olisi hyvä että koko tupa olisi täynnä alan harrastajia. Jos puolet porukasta on viinituristeja, ei heillä vain ole aikaa kuskata meitä hyville mestoille.

Itse meinasin seuraavaa ohjelmaa:

maantietä lähiseudulla
joitain haastavia nousuja alpeilla
mahdollisesti rannikolle polkemaan tai viettämään lepopäivää
vuokrata maastopyörän ja ajaa lähistöllä ja mahdollisesti alpeilla alamäkeä.
Syödä ja juoda paikallisia herkkuja ja pitää hauskaa

Hintaa majoitukselle tulisi ~270€/naama jos saadaan tupa täyteen. Niin ja huomatkaa että majoitus on kahden hengen huoneissa, joissa kolmessa huoneessa kiinteät parisängyt ja lopuissa erotettavat parisängyt. Tarvittaessa lisäsänkyjä saatavilla.

En meinaa toimia erityisemmin matkanjohtajana, mutta eiköhän tuolla ihan hyviä yhteislenkkejä saada aikaiseksi. Mutta käytännössä jokainen saa miettiä ohjelmansa oman halunsa mukaan.

Ostan omat liput huomenna hulluilta päiviltä...

Jos kiinnostus heräsi vastaa tähän ketjuun tai ota yhteyttä: timo piste valkama ät gmail piste com

a0001754
14.04.2013, 18.44
Saa muuten tänne aikaisemminkin tulla, tänään käytiin ajelemassa täydellisessä säässä maantielenkki, +20 astetta, tyyntä ja aurinkoista. Koko loppukuukausi luvattu samanlaista. Ja vilkaiskaapa Facebook-sivuilta tuo meidän äkkilähtötarjous: https://www.facebook.com/DolceGustoso

sneppiskaba
15.04.2013, 10.16
Tervehdys!

Tähän asti olen ollut aktiivinen lähinnä brittifoorumeilla (cyclechat.net/road.cc), mutta suunnitteilla olevan Italian reissun johdosta liityin tännekin. Tein käyttäjätunnuksen lähinnä udellakseni tietoa Piemonten alueen reiteistä sekä sesongeista, eritoten suomalaisnäkökulmaa kaipailin sillä esimerkiksi nousuista tiedustellessani vastaukset olivat muualla luokkaa "been there done that". Sattumalta törmäsin tähän lankaan ja kiinnostusviisari värähti välittömästi, eli osallistumishalukkuutta mahdollisesti olisi ja pari kyssäriäkin löytyy (päällimmäisinpänä se että saanko kys. ajankohtana lomaa :)). Eli... onko tarkoitus ottaa omat pyörät mukaan vai vuokrata paikan päältä, sekä mikä on "matkanjärjestäjän" kuntotaso / yhteislenkkien keskinopeus? Itse en ole tosiaan mikään "legendary thigh-measurer". :D

a0001754
15.04.2013, 20.01
Tervehdys!

Tähän asti olen ollut aktiivinen lähinnä brittifoorumeilla (cyclechat.net/road.cc), mutta suunnitteilla olevan Italian reissun johdosta liityin tännekin. Tein käyttäjätunnuksen lähinnä udellakseni tietoa Piemonten alueen reiteistä sekä sesongeista, eritoten suomalaisnäkökulmaa kaipailin sillä esimerkiksi nousuista tiedustellessani vastaukset olivat muualla luokkaa "been there done that". Sattumalta törmäsin tähän lankaan ja kiinnostusviisari värähti välittömästi, eli osallistumishalukkuutta mahdollisesti olisi ja pari kyssäriäkin löytyy (päällimmäisinpänä se että saanko kys. ajankohtana lomaa :)). Eli... onko tarkoitus ottaa omat pyörät mukaan vai vuokrata paikan päältä, sekä mikä on "matkanjärjestäjän" kuntotaso / yhteislenkkien keskinopeus? Itse en ole tosiaan mikään "legendary thigh-measurer". :D

Itse olen siis paikan isäntänä ja molemmat vaihtoehdot sopivat. Meillä on paikallisen pyöräliikkeen kanssa sopimus, eli 15€ päivä järjestyy sekä laadukas maantie- että maastopyörä. Meillä on omat huoltotilat ja välineet. Kuntotaso on nousussa, mutta hitaimman mukaan mennään tai sitten vedetään parina ryhmänä. Jos menohaluja on ja mun vauhti ei riitä niin hyppään skootterin selkään :)

Täällähän keskinopeudet hieman tippuvat kun helposti saa pari kilometriä vertikaalista nousua muutaman kymmenen kilometrin matkalla...

sneppiskaba
16.04.2013, 07.31
Itse olen siis paikan isäntänä ja molemmat vaihtoehdot sopivat. Meillä on paikallisen pyöräliikkeen kanssa sopimus, eli 15€ päivä järjestyy sekä laadukas maantie- että maastopyörä. Meillä on omat huoltotilat ja välineet. Kuntotaso on nousussa, mutta hitaimman mukaan mennään tai sitten vedetään parina ryhmänä. Jos menohaluja on ja mun vauhti ei riitä niin hyppään skootterin selkään :)

Täällähän keskinopeudet hieman tippuvat kun helposti saa pari kilometriä vertikaalista nousua muutaman kymmenen kilometrin matkalla...

Kuullostaa kyllä todella hyvältä, pitääpä ottaa fillariporukan kanssa ensi saunaillassa puheeksi tämä.

Antero1972
16.04.2013, 08.25
Tästä voisitte löytää muutama reittiä jotka ovat helppo/keskivaikea vakioharrastajille sekä aloiteljoille (jos heillä on minimi treeni) - reitit ovat sekä asfaltti sekä maasto, ne on helpot sopivat perheille (aina jos perheen jäsenille on minimi treeni) ja maisemat kauniit. Jos olette kovat polkijät voitte käyttää nitä palautus treeneinä. Hope you can enjoy http://mtbantero.altervista.org/italian-tracks.html Huom: meren pinnasta korkeuden takia voin suositella aloittaa PK aluella tai sen alle minimi 20min. Jos ehditte 14.9 voitte osallistua tähän kilpailuun: http://www.rampignado.com/6orebernezzo se on teamin kilpailu sekä "solo" kilpailu. Hyvää Matkaa.

vattihatti
17.04.2013, 20.31
Tervehdys!

Moro,

Omasta pyörästä en ole vielä täysin varma, syitä:
-Oma fillari ei ole mikään super huippu (Gir's g-star), joten vuokravekotin saattaisi olla jopa parempi.
-Vuokrahinnat on ihan kohtuulliset , sillä maksaahan se pyörän koneeseenkin laittaminen.
-Ja sitten pitäisi ehkä ostaa sellainen fillarinkujetuslaukku.
Joka tapauksessa ajattelin vuokrata maastopyörän päiväksi tai pariksi.

Ja keskinopeudesta. Viime kesänä testasin omaa kuntoani ajamalla tunnin täysillä. Pääsin about 34km. Mutta... sen jälkeen olin aika rikki. Ikinä ei ole tämän kaltaista reissua tullut tehtyä, mutta retkipyöräreissuista on oppinut sen verran että keskinopeudet kannattaa pitää alhaalla jos meinaa koko viikon jaksaa polkea. Retkipyörällä olen ajanut yleensä 60-150 km päivässä (pari kertaa tullut hölmöiltyä ja ajettua reilut 200km). Keskinopeus "tasamaalla" 20km/h, vuoristossa paljon alhasempi. Mutta en tosiaan osaa sanoa millä vauhdilla sitä jaksaa maantiepyörällä viikon polkea. Perusajatuksena kuitenkin itsellä kuitenkin ettei nyt aivan räkä poskella, mielummin maisemia katsellen hymyissä suin.

sneppiskaba
19.04.2013, 21.47
Moro,

Omasta pyörästä en ole vielä täysin varma, syitä:
-Oma fillari ei ole mikään super huippu (Gir's g-star), joten vuokravekotin saattaisi olla jopa parempi.
-Vuokrahinnat on ihan kohtuulliset , sillä maksaahan se pyörän koneeseenkin laittaminen.
-Ja sitten pitäisi ehkä ostaa sellainen fillarinkujetuslaukku.
Joka tapauksessa ajattelin vuokrata maastopyörän päiväksi tai pariksi.

Ja keskinopeudesta. Viime kesänä testasin omaa kuntoani ajamalla tunnin täysillä. Pääsin about 34km. Mutta... sen jälkeen olin aika rikki. Ikinä ei ole tämän kaltaista reissua tullut tehtyä, mutta retkipyöräreissuista on oppinut sen verran että keskinopeudet kannattaa pitää alhaalla jos meinaa koko viikon jaksaa polkea. Retkipyörällä olen ajanut yleensä 60-150 km päivässä (pari kertaa tullut hölmöiltyä ja ajettua reilut 200km). Keskinopeus "tasamaalla" 20km/h, vuoristossa paljon alhasempi. Mutta en tosiaan osaa sanoa millä vauhdilla sitä jaksaa maantiepyörällä viikon polkea. Perusajatuksena kuitenkin itsellä kuitenkin ettei nyt aivan räkä poskella, mielummin maisemia katsellen hymyissä suin.
Latenssit kohallaan, pahoitteluni siitä. Nyt on raskas duuniviikko takana ja aikaa paneutua aiheeseen. Aika hyvin menee näkemykset meillä yksiin keskinopeuksista ja reissun mahdollisesta luonteesta, nautiskelee hyvistä maisemista eikä vain runttaa eteenpäin omiin varpaisiin tuijottaen. Otan alkuviikosta palaveria esimiehen kanssa ja katsotaan miten homma menee siitä eteenpäin.

sneppiskaba
19.04.2013, 21.48
Eli siis varovainen kyllä tälle tripille.

vattihatti
20.04.2013, 09.51
Eli siis varovainen kyllä tälle tripille.

Loistavaa, jos pääset lähtemään. Liput jäi muuten vielä ostamatta, sillä hulluilla päivillä ei ollut la-la lentoja. Eli vielä odotellaan tovi tarjouksia, ennen kuin ostetaan normihintaiset lennot.

sneppiskaba
20.04.2013, 10.25
Loistavaa, jos pääset lähtemään. Liput jäi muuten vielä ostamatta, sillä hulluilla päivillä ei ollut la-la lentoja. Eli vielä odotellaan tovi tarjouksia, ennen kuin ostetaan normihintaiset lennot.
Tähdätään ainakin siihen. Heti kun varmuus saadaan kannattaa melkeen tsekkailla Momondot sun muut läpi ja ottaa sieltä halvin suora yhteys -ko -kö?

sneppiskaba
21.04.2013, 15.25
Kiikaroin lentoja ja itselle kustannuksia kertyisi 184£ eli se reilu 200€. Suora yhteys Lufthansalla, Miles & More pisteetkin tulisi plokattua samalla.

vattihatti
21.04.2013, 20.47
Kiikaroin lentoja ja itselle kustannuksia kertyisi 184£ eli se reilu 200€. Suora yhteys Lufthansalla, Miles & More pisteetkin tulisi plokattua samalla.

Yritin itsekin katsoa ja ainakaan lufthansan sivuilta en löytänyt näitä suoria lentoja. Mistähän nämä tiedot löysit?

Finskin liput tuolle välille maksaa tällä hetkellä 315€.

sneppiskaba
21.04.2013, 20.49
Yritin itsekin katsoa ja ainakaan lufthansan sivuilta en löytänyt näitä suoria lentoja. Mistähän nämä tiedot löysit?

Finskin liput tuolle välille maksaa tällä hetkellä 315€.

Miltä kentältä/mille kentälle teidän on tarkoitus lentää.

vattihatti
22.04.2013, 05.29
Ei ole tarkemmin mietitty, en edes ajatellut, että siellä on useampia. Kysäisin Henkalta ja vastaus oli seuraava:
Malpensa ja Linate yhtä hyviä, Bergamo hieman kauempana. Finski lentää ilmeisesti tuonne Malpensaan.

Tuossa Finnairissa houkuttaa se, että olis jo kybältä perillä, joten voisi jopa harkita polkemista kentältä perille. Kamat toki auton kyytiin. Matkaa olisi nopeasti googlella katsottuna 126 km molemmilta kentiltä. Näin saisi matkapäivästäkin jo hyvän "matkapäivän".

Mutta jos muita edullesimpia vaihtoehtoja löytyy, niin tottakai. Mutta mielellään suorat lennot, sillä oma kokemus sanoo, että fillareita kohdellaan kaltoin lennoilla.

sneppiskaba
22.04.2013, 11.57
Ei ole tarkemmin mietitty, en edes ajatellut, että siellä on useampia. Kysäisin Henkalta ja vastaus oli seuraava:
Malpensa ja Linate yhtä hyviä, Bergamo hieman kauempana. Finski lentää ilmeisesti tuonne Malpensaan.

Tuossa Finnairissa houkuttaa se, että olis jo kybältä perillä, joten voisi jopa harkita polkemista kentältä perille. Kamat toki auton kyytiin. Matkaa olisi nopeasti googlella katsottuna 126 km molemmilta kentiltä. Näin saisi matkapäivästäkin jo hyvän "matkapäivän".

Mutta jos muita edullesimpia vaihtoehtoja löytyy, niin tottakai. Mutta mielellään suorat lennot, sillä oma kokemus sanoo, että fillareita kohdellaan kaltoin lennoilla.

Genoa taitaa olla lähin lentokenttä ja sinne on huokeita lentoja (epäsuoria - kohtuulliset vaihtoajat), hintaerolla kattaisi jo makoisan vuokrapyörän varsinkin kun ottaa huomioon Finnairin perimät taksat polkupyöristä. Melkein voisi alkaa jo mailitse hommaa viemään eteenpäin, alkaa suht varmalta osallistumiseni näyttää, eli jussi@sneppiskaba.net.

vattihatti
15.08.2013, 20.53
Tervehdys,

Kuukauden päästä päästään vihdoin italialaista pyöräkulttuuria. Peruutuksia on ollut jonkin verran ja epävarmojakin vielä muutama. Varmoja lähtijöitä on tällä hetkellä vain kolme joten mukaan tosiaankin mahtuu.

Nyt en tosiaankaan oleta että taloa saadaan täyteen, joten huoneet varataan erikseen. Hinta kuitenkin aika samoissa.

lähtijöiden ikähaitari on 30+ - 60+ ja kunnostakin aika lailla eroja. Jos kiinnostusta riittää, niin ottakaa yhteyttä.

timo