PDA

Näytä tavallinen näkymä : Uuden pyörän renkaat vaihtoon heti, bontrager r1

setku
29.03.2013, 19.34
Hei !
Neuvokaapa aloittelijaa, minulla odottaa uusi maantiepyörä tallissa ja siinä on alla bontrager r1 -renkaat.
Ilmeisesti aika paskat vai ? Kannattaako ne vaihtaa nyt heti pistosuojattuihin, esim. GP 4000 S.
Tekeeko siis noilla pyörässä olevilla mitään, mitä luin netistä, niin ei ollut kukaan pahemmin kehunut....ja
kun niissä ei ole pistosuojaustakaan.

ToniR
29.03.2013, 19.37
Kai niillä nyt voi ensilenkit ajaa. Vaihtaa sitten, kun menee rikki.

Risto Koivunen
29.03.2013, 21.42
Tuskin noita menemäänkään kannattaa heittää, eiköhän se pyörä liiku eteenpäin noillakin renkailla.

(En tosin omaa mitään kokemusta kyseisistä kumeista.)

Frosty
29.03.2013, 22.49
Ei nuo GP 4000S:t mitenkään pistosuojauksella itseään perustele. Toki tuohon painoluokkaan toki ilmeisen kestävät. Säilytä toki alkuperäiset vaikka rospuutto- tai varakumeiksi. Ajele ensin muutama lenkki noilla Bontragereilla ja vaihda sitten vasta. Samalla realisoituu se ero. Itse vaihdon ensiasennusrenkaina olleen Vittorian Zaffirot (10 € hintaluokka, monen mielestä varmaan paskat) noihin Conteihin, mitään maagista eroa ei tuntunut. Mitä nyt vähentynyt massa aavistuksen kiihdytyksissä tuntui.

ejex
29.03.2013, 22.50
Ei nuo mitään roskiskamaa ole. Ja on niissä jonkinlainen pistosuojauskin, mutta ei nillä kannata sepelikaudella ajella.

setku
30.03.2013, 08.30
Ok, kiitos vastauksista. Alotellaan näillä ja vaihdetaan sitten parempiin. Itse vain ajattelin tuota, että kuinka heikosti kestävät kulutusta. Pyörän myyjäkin oli sitä mieltä, että kannattaisi vaihtaa renkaat kestävämpiin. Ja nyt surffailessa huomasin tosiaan, että haukuttu rengas on, kestävyys ilmeisesti varsin huono. Mieleen vaan tuli, että miksipä ei vaihtaisi heti alle kestävämpiä. Mutta ehkäpä aloittelen tuolla alla olevalla parilla :)

Nufan
30.03.2013, 08.59
Ajele noilla alkuun ja jos älkää vaikuttaa, että ominaisuudet eivät miellytä itseä, niin sitten vaihtoon. Omien kokemusten ja mielipiteiden kanssa on sitten hyvä jatkaa eteenpäin. Ei se netissä kirjoitettu teksti aina niin yksiselitteistä ole. Joillekin paska on täysin kelvollista kamaa.

keski-ikäinen
30.03.2013, 10.53
Mulla on bontrager rkakkoset, ajatus oli vaihtaa vaan taakse jotain pistosuojaukseltaan hyvää rengasta, koska takarengashan sitä useammin tiellä poksahtelee. Käyttää noi rkakkoset vaikka sitten edessä.

nure
30.03.2013, 11.21
Usein on niin että paremmat renkaat eivät kestävyydellä kilpaile, niiden ominaisuudet löytyy muista seikoista. Toimi niin kuin Nufan kirjoitteli ja jos olet aloittelija niin puuttuu myös kokemus myös renkaista joten paskan määritteleminen saattaa olla vaikeaa...

Risto Koivunen
30.03.2013, 12.45
Eiköhän se kestävyys selviä parhaiten kun ajaa ja tarkkailee renkaitten kulumista.

Tietysti jos huolestuttaa, niin ostaa jo nyt toiset renkaat valmiiksi hyllyyn odottamaan, että on mistä vaihtaa sitten kun alkuperäiset menevät vaihtokuntoon.

Velogi
30.03.2013, 19.17
Ainakin mulla renkaan vaihto tien päällä riepoo sen verran että en viitsi koettaa onneani ilman pistosuojausta. Jos se ei ole ongelma niin uskon kanssa että nuo hoitavat virkansa ihan hyvin ellei hifistelemään aleta.

Frosty
30.03.2013, 19.36
Ainakin mulla renkaan vaihto tien päällä riepoo sen verran että en viitsi koettaa onneani ilman pistosuojausta. Jos se ei ole ongelma niin uskon kanssa että nuo hoitavat virkansa ihan hyvin ellei hifistelemään aleta.
Pistosuojaus taitaa olla niitä ainoita asioita, missä tuo Bontrager saattaisi olla jopa Continentalia parempi.

Harryupp
31.03.2013, 19.29
Tuo ehdotus käyttää ne Bontragerit eturenkaina on hyvä. Riippuu siitä minkä painoinen ajaja sinä olet jos koet Continentaleja hyviksi. Kevyemmät kuskit käyttävät mielellään Michelin Pro Comp renkaita. Mutta tosiaan hyvä rengas ajossa saattaa kulua nopeasti. Paremmat Michelinit ovat aika nopeasti kuluvia.

Olen minä saanut rengasrikkoja Panasonicin pistosuojatuilla renkaillakin. Eli kyllä pitää varautua siihen että joskus lenkillä sattuu rengasrikko ja pitää varasisuria ja renkaanvaihtovälineet ja pumpun reissussa mukana.

Schwalben pistosuojatut renkaat kestävät kyllä mutta ovat karmeita asentaa ja irroittaa sekä kotona että tiellä. Ajan mielummin Continental GP4000 tai Schwalbe Ultremo renkailla jotka sallivat sisäkumin vaihtoa jopa ilman rengasrautoja tien päällä.

Toisaalta kun tätä tappajasepeliä ovat tiet täynnä saattaa olla hyväkin ratkaisu Schwalbe Marathonit. Lainasin kaverilleni pyörän jossa oli sellaiset ja hän ajoi yli tuhat kilometrin pyöräreissun saamatta yhtään rengasrikkoa kun taas hänen kaveri käytti Continental GP 4000 renkaita ja sai useita rengasrikkoja samalla reissulla.