PDA

Näytä tavallinen näkymä : Trek Domane

markku l
16.02.2013, 10.08
Tein kaupat Pyöräliike Lunbergillä lokakuulla Trekin Domane 5.2. Jossain aikaisemmassa ketjussa oli joukko epäilijöitä Domanen rungosta "se joustaa liikaa (jota sileällä asfaltilla ei tarvita) ja polkemis tehot hukkuvat rungon joustoon)?
Nyt kun olen seurannut Omanin etappiajoa niin RadioShack Leopard Trekin ammattilaisjoukkueesta ainakin Markel Irizar, Matthew Burke, Jaroslav Popovitch ja Fabian Cansenlara ajavat Domanella (ehkä on muitakin mutta noin valokuvista bongattuna) ja tiet ovat todella sileää asfalttia.
Saan fillarin vasta huhtikuun alussa ja tässä on ollut vähän orpo olo, josko se sittenkään on hintansa arvoinen. Varsinkin kun rungon koko ja ajoasento on trimmattu trailerissa.
Onneksi nuo ammattipyöräilijät lievittivät oloani ja se, että eihän nämä suomen asfalttitiet aina niin kuopattomia ja sileitä ole.

Jousi
16.02.2013, 10.15
Onnittelut ostoksesta.

Isonumeroiset Trek:it on yksiä parhaita fillareita (runkoja) mitä me tavikset kaupasta saadaan.

Hans Opinion
16.02.2013, 11.56
Turha epäillä Markku, olen koeajanut Domainen ja peli on loistava... enpä keksi mukavampaa maantiepyörää. Pötypuhetta on että tehot hukkuisivat joustoon... tosin Hansilla on tehoja huonosti mutta Domaine tuntui putkelta jämäkältä.
Fabian C:lle tehtiin edellisvuoden kalassikkoihin speciaalimitoilla Domaineja joissa oli lyhyempi emäputki, yksi tuttu ajokaveri sai kuin saikin tilattua sellaisen. Mainitun pelin pitäisi pian tulla Lunbergille, varsin mielenkiintoinen kattaus jossa siis emäputki on tiukasti kisamittainen. Meidän ajoporukazta löytynee keväällä em. Domainen lisäksi 6sarjan normi Domaine sekä 7sarjalainen (H2 fit) jotka ovat 5nelosen kokoisia ja näinmuodoin koeajettavissa eri kuskien toimesta... let's feel...

markku l
16.02.2013, 12.48
Thanks Hans ja Jousi!
Tuskin tässä enää malttaa odottaa lumien sulamista (vaikkakin pidän myös hiihtämisestä ja "EI kevättä ennen Pirkan Hiihtoa" jonne olen menossa 3.3) pyöräily on vaan niin spesiaalia...
Pistän kommentteja kunhan saan muutaman sata kilsaa erilaisilla alustoilla ajetuksi.

keski-ikäinen
16.02.2013, 14.41
Tohon Domaneen kannattaa sitten sieltä Lundbergiltä hommata se Duotrap kadenssi- ja nopeussensori, on sitten sensorit mukavasti piilossa chainstayn sisällä.

Hans Opinion
16.02.2013, 16.48
Tohon Domaneen kannattaa sitten sieltä Lundbergiltä hommata se Duotrap kadenssi- ja nopeussensori, on sitten sensorit mukavasti piilossa chainstayn sisällä.

Positive! Duotrap kannattaa ehdottomasti laittaa Domaineen, se on tosi siisti integroitu takahaarukan alaputkeen. Kokemusta on yhden ajokauden verran Node 2.1 ja Duotrapista joka on erittäin luotettavasti toimiva pari. Duotrapin kanssa pelitttäviä ANT-mittareita löytyy toki muillakin valmistajilla mutta jos laittaa Noden niin se kannattaa kiinnittää tällaiseen hyväksi todettuun telineeseen http://bontrager.com/model/11322 joka tuo mittarin pikkaisen eteen ja paremmin näkökenttään.

markku l
16.02.2013, 19.05
Joo, mittarit tuli tingattua samaan kauppaan, edellisessä kadenssia ei ollutkaan ja onhan tämä nyt siistiä, kun sensori on intrgoitu runkoon.

Tuomo O
16.02.2013, 21.30
Aivan varmasti on hintansa arvoinen, älä edes epäile. Uskon sinulla olevan hymyn korvissa kun ajelet sillä kesäiltaa.

Madone 4.9
17.02.2013, 00.07
Onneksi olkoon valinnan johdosta. Itse odottelen vielä vuoden-pari ennenkuin lähden hifistelemään tuohon Domane sarjaan. Pitääkin kesän alussa käydä testaan tuon Domane kunnolla. Eihän sitä silti tiedä :D

PeeHoo
17.02.2013, 10.42
Hyvä fillarihan se taatusti on!
Mulla on Madone 4.5, eikä kukaan aja ohi sen vuoksi, että se ei ole viisipistejotain tai kuusipistejotain.
Muista syistä menee porukkaa ohi. Epäilen syyksi ohittajien hyvää kuntoa, mutta varmuutta ei ole.

_ava_
17.02.2013, 10.49
^ Onko 4.5:n tekniikka pelannut kuinka luotettavasti? Minkälaiset kiekot siinä on eli teettääkö hetti vaihtotarvetta? Kykenetkö mittaamaan pyörän todellisen painon? Itse pallottelen tämän 4.5:n, Fuji Gran Fondo 2.0 Di:n sekä Focus Cayo Evo 2.0:n välillä. Hieman on valinnan vaikeutta :)

PeeHoo
17.02.2013, 11.32
Mun Trekin Shimano 105:n vaihtaja katkesi itsekseen, väänsi takavannetta, korjattiin takuuna. Etufillarin ajoin itse sököksi ja vaihdoin jotkut 250 euron Mavicit.
Mulle 34/28-välitys on tärkeä, kun olen ajanut Giron ja Tourin nousuja. Mulle 12 % vaatii pientä välitystä.
Tarkkaa painoa en tiedä, mutta kaverin matkalaukkuvaa'alla se painoi 9,3 kiloa polkimineen, pullotelineillä, mukana vararengas, pumppu, monitoimityökalu ja rengasraudat. Juu, mittari myös. Koko on 58, kaksi vuotta vanha.

_ava_
17.02.2013, 11.39
^ Uusissa 4.5:ssa taitaa olla Ultegraa nykyisin niin edessä kuin takanakin. Painon puolesta ei taida olennaisesti olla eroa tuohon Gran Fondon 8,5 kiloon ilman polkimia imo.

Madone 4.9
17.02.2013, 11.49
Madone 4.9:ssä paino pyörii siinä 7.2kg. Kura-ässää pitkin ja poikin ( jarrut ultegraa) Vakio kokoonpanolla.

Jos saisi Firman kanssa tehtyä uuden diilin pyörien ostosta, niin tuo Domane on vahvoilla tällä hetkellä. Mitä tässä nyt on lukenut päivän aikana.

Edit: H2 geometrialla hankittu viimevuonna , voisi olla Race nyt. Nim. 25kg kevyempi mies :D

keski-ikäinen
17.02.2013, 11.59
^ Onko 4.5:n tekniikka pelannut kuinka luotettavasti? Minkälaiset kiekot siinä on eli teettääkö hetti vaihtotarvetta? Kykenetkö mittaamaan pyörän todellisen painon? Itse pallottelen tämän 4.5:n, Fuji Gran Fondo 2.0 Di:n sekä Focus Cayo Evo 2.0:n välillä. Hieman on valinnan vaikeutta :)

Noista kiekoista sen verran, että niitä kyllä kehuttiin jonkun puljun, muistaakseni bikeradarin Madone 5.2:n testin yhteydessä. Ne on siis mallia Bontrager Race ja ovat tubeless-readyt. Mulla on siis myös tuo Madone 4.5 ja on kyllä jämäkän olonen peli, työn laatu on erinomaista. Sain sen vasta joulun välipäivinä, joten kokemuksia ajosta on vasta trainerin päällä.

Hans Opinion
17.02.2013, 12.31

Runkotakuun näkökulmasta Trek on vahvoilla...

markku l
17.02.2013, 13.27
http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/road/race_performance/domane_6_series/

On tuo kilpailu fillareissakin todella kovaa ja hyvä niin muuten ei kehitystä ole.
Vuosien suunnittelu ja testaus niin löytyy innovaatioita, joita ei aikaisemmin ole keksitty.
Nämä 4 videota sai minut viimein kiinnostumaan Domanesta ja valinta ei tämän jälkeen enää ollut vaikea.

markku l
26.03.2013, 17.23
Video: Fabian Cancellara's E3 Harelbeke winning Trek Domane

By: Cycling NewsPublished: March 26, 06:15, Updated: March 26, 06:14Edition:First Edition Cycling News, Tuesday, March 26, 2013 (http://www.fillarifoorumi.fi/editions/first-edition-cycling-news-tuesday-march-26-2013)Race:Tour of Flanders (http://www.fillarifoorumi.fi/tourofflanders)

No niin 6.4 lauantaina saan oman Domaneni. Olipa hienoa seurata eurosportilta, kun Cancenlara iski irtiottoon. Pyörä toimi kuin unelma oli alla sitten kivetystä tai asfalttia.

markku l
13.04.2013, 10.18
http://www.trekbikes.com/fi/fi/

Teräväreunaista sepeliä pyörätiet täynnä, kyllä odottavan aika on pitkä.
No Domane saa odotella keittiön seinänvieressä parempia kelejä.

juho_u
13.04.2013, 10.29
Kansa tahtoo kuvia, noin hienoa pyörää ei saisi keittiön seinän vieressä pitää. Olohuoneessa sen paikka olisi:rolleyes:

Mihail
13.04.2013, 23.26
Tai makuuhuoneessa, mutta jollei ole kuvia niin mahtaako olla keittiössäkään :p

kauris
14.04.2013, 00.11
Mitäs tuollaiset esim 6-sarjan Domanet painaa semmoisessa keskisuuressa esim. 58 koossa? Siis rungot.
Ekaa kertaa on vähän alkanut Trekitkin kiinnostamaan. Ihan nätin näköinen tuo runko nimittäin on. Suuremmin asiaa tutkimatta ihmettelin myös pikavilkaisulla tuota geometriataulukkoa. Miten noi reach-mitat on noin lyhyitä? 58 senttisen rungon reach on 38 cm. Esim Cervelon R-malleilla se on 39,6 cm. 54-rungon reach on Cervelolla 37,8 cm. Colnagolla taas C59 rungon 56s koossa reach on jos oikein tulkitsen 42,4 cm.
http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/road/race_performance/domane_6_series/domane_6_9_frameset/#/fi/fi/model/fit_sizing?url=fi/fi/bikes/road/race_performance/domane_6_series/domane_6_9_frameset
http://www.cervelo.com/media/docs/R3-f4f2ba9b-e376-4b93-9a11-9ce57652f024-0.pdf
http://www.colnago.com/c59-italia/

markku l
14.04.2013, 08.26
Yritys oli kyllä hyvä kuvan saamiseksi, mutta tuo copy-paste ei oikein toimi tällä foorumilla?

kauris
14.04.2013, 18.06
Yritys oli kyllä hyvä kuvan saamiseksi, mutta tuo copy-paste ei oikein toimi tällä foorumilla?

Miten liitän kuvan fillarifoorumille:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?29942-Kuinka-lis%E4%E4n-kuvan-t%E4lle-palstalle-nettiin

markku l
15.04.2013, 12.01
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10035&d=1366010611

Thanks ohjeista, näin eka kuvan lähettäminen onnistui viimein. seuraavat onkin jo helpompia.

keski-ikäinen
15.04.2013, 12.19
^ Ai ai, että on nätti toi sun Domane :). Toi valkonen väri hallitsevana on hieno. Valitsin omaan Madoneen muuten samat pullotelineet, mutta valkosina, kun pyörä on valkomusta.

Tuomo O
15.04.2013, 19.05
Kuin karamelli...

_ava_
15.04.2013, 19.49
Ihan vakavissaan koetan keksiä (teko)syitä olla lähtemättä tekemään kauppaa Domane 4.5:sta. No, kenties kylmä sää ja sepelikuorrutukset kelveillä kelpaavat? Olis se vaan aika paljon nätimpi tuo 5.2, mutta lompakko tulee köyhällä vastaan :itkua:

markku l
15.04.2013, 20.20
Niin, jopa rouva heltyyi "en tiennytkään, että se on noin kaunis, saa se olla sisällä niin kauan kunnes eka lenkki on tehty".
Taitaa mennä vielä ens viikonloppuun täällä Turun puolessa vettä tulee ihan sikana ja ilma on jäätävä. Hrrr...

OMT
15.04.2013, 21.06
Täällähän alkaa olla samanhenkistä hurmosta oman ostopäätöksen perustelussa kuin Canyon-topicissa konsanaan. Eipä siinä mitään - jatkakaa toki.

juho_u
15.04.2013, 21.15
Onkos kukaan päässyt testaamaan (edes rullilla) 2013 5.2 Madonea:cool:. Tuo polttelisi oikeesti, on niin hieno, aero ja keikkee. http://www.youtube.com/watch?v=C5L5aMAtdVo

http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/road/race_performance/madone_5_series/madone_5_2_h2_compact/#

Jezco
16.04.2013, 11.33
Ajoin viikonloppuna Trekin kiertueella Madonen 5.9 (DI2) versioo ja Domanen 5.2 versioo. Molemmat tuntuivat todella hyvältä. Domane oli täydellä spacer stäkillä samantuntuinen kuin oma cyclocrossi, mutta sen saa varmasti säädettyä sporttisemmaksikin. DI2 versio Madonesta tuntui aivan loistavalta, vaikka hinta on aika suolainen speksiinsä nähden (4800e).

Nasolin
16.04.2013, 21.19
Tämmönen 4.5 Domane odottelee pohjoisen teiden kuivumista. Kovasti polttelisi jo lähtä testaileen. Pitänee pudottaa ruhosta muutama kilo Feltillä ensin pois ja tilata paremmat kiekot sitten tilalle. Nuo alkuperäiset kiekot ovat netin perusteella aika roskaa...

http://img.tapatalk.com/d/13/04/17/pa3ujy7u.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk HD

keski-ikäinen
17.04.2013, 05.04
^ Jos tuossa on ne Bontrager Race-kiekot, niin Bike Radar on niitä kehunut kahdessakin testissä. Tiedä sitten, miten noihin testeihin voi luottaa, mutta joka tapauksessa. Mutta tosi mukavan näkönen Domane, aika paljon enemmän valkosta kun omassa Madone 4.5:ssa.

markku l
27.04.2013, 14.22
Ensimmäiset lenkit ajettu ja hyvältä tuntuu. Tosin pyöräilykunto ei nyt talven jäljiltä ole sitä mitä viime syksynä.
Satulasta pystyy polkemaan ongelmitta epätasaisellakin asfaltilla, eikä rungon tärinä välity ohjaustankoon eikä satulaan, joten Isospeed jousto toimii erinomaisesti.
Olen tyytyväinen hankintaan, vaikkakin se tuntui ostaessa kalliilta. Onneksi sitä ei nyt enää mieti sen enenmpää, lämpiäis nuo ilmat kunnolla, että pääsis polkemaan lyhkäsissä.

ajelee
27.04.2013, 20.59
Trekin kiertue on täälläpäin ja kävin pikatestaamassa Domane 5.2 kahta eri kokoa. Eihän lyhyen pikatestin perusteella voi oikein mitään sanoa, mutta ainakaan mikään negatiivinen juttu ei tullut mieleen. Päinvastoin. Kiitos maahantuojalle testimahdollisuudesta ja kyllä pieni ostokipinä jäi kytemään.

Patrik
27.04.2013, 22.28
Onkos kukaan päässyt testaamaan (edes rullilla) 2013 5.2 Madonea:cool:. Tuo polttelisi oikeesti, on niin hieno, aero ja keikkee. http://www.youtube.com/watch?v=C5L5aMAtdVo

http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/road/race_performance/madone_5_series/madone_5_2_h2_compact/#
Mulla on yks lenkki alla juuri tuommoisella. Maantiepyöriä oon testannut vaikka kuinka montaa erilaista kun oon kesätöikseni niitä huoltanut, mutta tää on eka oma niin en osaa tarkemmin kuvailla kun että ihan kivalta tuntuu.

marko.k
27.04.2013, 23.04
jos mulla olis rahaa niin ostasin ton 5.2,on se vaan hieno pyörä. tän kommentin vuoksi mut varmaan potkitaan enduro porukasta :D

Metsänpeikko
27.04.2013, 23.16
jos mulla olis rahaa niin ostasin ton 5.2,on se vaan hieno pyörä. tän kommentin vuoksi mut varmaan potkitaan enduro porukasta :D
Sama homma, paitsi mut varmaan potkittas pois kotoa, jos tuon hintasen pyörän ostasin. Tai siis jos vaimo sais hinnan selville.

Sent from my GT-I8160 using Tapatalk 2

markku l
08.08.2013, 14.05
No niin, nyt on sitten reilut parituhatta kilsaa pyöritetty ja voin hyvillä mielin todeta: Tästä ei maantiefillaria enää kovinkaan paljon paremmaksi voi saada. Toki kymppitonnin ammattilaispyörät ovat vielä vähän kevyempiä ja osiltaan "parempia", mutta tällaisen harrastelijan näkökulmasta niiden hinta/laatusuhde ei enää vastaa tarkoitustaan.
Domane on rungostaan jäykkä, epätasaisuuksilla silti joustava, vakaa, ketterä ja kaiken lisäksi kaunis fillari. Olen nauttinut joka kilometristä. Domanella on MUKAVAA ajaa.

Warlord
07.10.2013, 21.05
Muutaman lenkin olen ehtiny ajaa Domane 2.3:lla. Eka maantiepyörä, Probikesta bikefittingin jälkeen hankittu ja Simon säätämä ajoasento. En voi kuin ihmetellä, miten mukava tuo on ajaa! Tuo satulaputken jousto tuntuu alkuun melko oudolta, hyvällä tavalla. Ajokäytös on sopivan vakaa ja rauhallinen, sopii ajotyyliini ja lenkkeihini. Olen todella tyytyväinen, mikäpä tuolla on ajellessa.

markku l
08.10.2013, 16.33
Tuli tässä viime kesälomalla yhtenä kauniina päivänä (tais olla lähes 30 C) pyöräiltyä Säkylän Pyhäjärven ympäri ja lenkin pituudeksi tuli 206km. Todella mukavaa, mikään paikka ei puutunut, eikä kipeytynyt päivän aikana. Loppumatka myötätuuleen Eurasta Turkuun oli nautintoa vaikka väsymys jo painoi jaloissa. "Mukavuuspyörä," todetaan Trekin esitteessä, se on oikea sana Domanesta, olkoonkin, että nuo markkinamiehet aina kehuvat omia tuotteitaan. "Kyllä sinä vielä pyöräilet hymy korvissa kesäiltaa" oli eräs vastaus tuolla aiemmin ja niin on todellakin käynyt.

NoNo
26.05.2014, 12.49
500 km kokemuksella voi todeta kokemusten olevan samanlaisia kuin markku yllä toteaa. Jäykkä runko, mutta huono tienpinta ei pääse iskemään läpi. Di2 6870 pelaa hyvin, mekaniikkaan tottuneena on hieman opeteltava kun vaste on erilainen. Samaten pitkillä hanskoilla on hieman enempi keskityttävä vaihtamiseen (ison rattaan vaihtamisvipu). Erinomainen fillari kaikenkaikkiaan (Domane 6-series, 56 kokoinen).

Jartsu01
12.06.2014, 00.34
Komppaan edellistä, itsellä on kohta 1000 km lähinnä työmatka-ajoa paikoin heikkokuntoisella asfaltilla ja Domane tuntuu peräpäästään jopa mukavammalta (tai sitten se on uutuuden viehätystä) kuin verrokki 29 maasturi (GF Paragon jäykällä etuhaarukalla).

NoNo
23.06.2014, 10.55
Nyt on kokeiltu Domanea myös Ahvenistolla. Hyvältä tuntui ajaa mutkiin, jämäkkä ja vakaa. Runko ei notku piiruakaan.

Warlord
26.11.2014, 12.41
Pystyylö kukaan 5- tai 6- sarjan Domanen omistaja kertomaan, kuinka paljon tuon ao. sarjojen satulatolpan pään (setback 20mm) kanssa saa satulalle keskiöstä mitattuna setbackiä? Mulla on nyt 2.3 54cm ja kiinni Canyonin tolppa, jossa setbackia asteikon mukaan reilu 30mm. Setback keskiöstä satulan nokkaan 85mm. Ajoasento Probiken fitin kautta. Olen melko hankalan kokoinen löytämään maantiepyörää (pitkät jalat/lyhyt selkä) ja kun tulee ajankohtaiseksi pyörän päivitys, olis hiilaridomane luonnollinen jatkaja. Huolettaa siis vain tuo setback, noiden orgispäiden tilalle ei taida juuri olla vaihtoehtoja. Toki saan saman ajoasennon kuin nykyisessä 4- sarja Domanella, jossa normaalitolppa.

Warlord
26.11.2014, 20.23
Mielestäni on samat, ja satulaputken kulmakin on sama. Voisitko kertoa runkokokosi ja mitata satulan korkeuden keskiön keskeltä sekä satulan setbackin (satulan nokka-keskiön keskikohta)? Kiitti jo ennakkoon!

NoNo
28.11.2014, 21.42
Jos ymmärsin oikein niin satulan yläpinnan korkeus keskiöstä on ~ 76cm ja keskiöstä satulan kärkeen on 10cm. Nämä sillä mittaustarkkuudella kun rullamitalla saa aikaan. Satulaa pystyy siirtämään tosta vielä hyvin sekä eteen (n. 3cm) että taakse (n. 1 cm). Toivottavasti tästä on jotain apua. Fillari koko 56 ja 6-sarjalainen.

Warlord
28.11.2014, 22.53
Kiitokset avusta!

pakuri
11.12.2014, 16.56
Moikka onko teillä kokemuksia (Bontrager Race Tubeless Ready) tommosista kiekoista.?

pakuri
14.12.2014, 14.11
Huomenna Trek 5.2 domane on kotona.
http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/road/endurance_race/domane/domane_5_2_compact/

Grandi66
14.12.2014, 17.19
On ja jää varakiekoiksi litkutettuina.

HTP
14.12.2014, 22.32
Domane 4.3 laitoin marraskuussa näitä loppusyksyn varaston jäännösmalleja, jotenka sopivaan hintaan lähti. Kiekot piti päivittää heti zondaksi ja päälle contin 4000. Pyörää ei ole päässyt vielä kunnolla kokeileen kuin vain säätöjä tehnyt. Kylläpä olis hinku jo baanalle :) http://aijaa.com/KFfDej . Tää minulle ensimmäinen maantiepyörä cyclocrossarin jälkeen. Ei pitäisi kovin huono valinta olla mitä runkoon tulee, tsekkailin eri foorumeilta arvioita ja kokemuksia, lisäksi.. http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-trek-domane-4-3-13-47083/ :)

AP1982
16.01.2015, 19.10
Nyt on kova pohdinta päällä, Domane 4.5 vai 2.3?

-Hiilikuiturunko selkeästi parempi kuin alumiini?
-Painoerolla ei mulle juurikaan ole merkitystä.
-105 vs. ultegra osat, 105 mulle riittävä mutta Ultegra tietysti askel eteenpäin?

-Bontrager Tubeles ready vs. Bontrager Race vanteet. Tämä muodostunee ratkaisevaksi tekijäksi! Onko nuo Racet selkeästi paremmat? Vai olisiko järkevää ottaa tuo 2.3 ja päivittää sen vanteet? Tuota Racea moitittu ainakin herkkyydestä murtua pinnojen ympäriltä..

Hintaeroa noin 670€ (1830 vs. 1160) Tähän vielä mainintana, minulla on liikkeeseen 500€ lahjakortti, joten pyöristä maksaisin itse joko 660 tai 1330. Halpoja hintoja kummastain, mutta hintaero säilyy samana ellen heti päivitä vanteita.

Jotenkin tuntuu, että 2.3 300-500€ uusilla vanteilla olisi järkevämpi, vai onko?

rusti
11.03.2015, 21.29
Kevättä pukkaa ja pyöräkuume nousee. Kävin kokeilemassa Domane 4.3, koko 54, 2014 trainerissa. Tuntu pienehköltä. Aika loppu kesken joten en kerennyt kokeilemaan Domane 4.5, koko 56, 2015 trainerissa. Kerkesin käymään satulassa ja 2 myyjää totes että näyttää paremmalta. Nykyisen cyclocrossin reach on täysin sama kuin tuon 56 Domanen. Stackissa 3.5 sentiä Domanen hyväksi.
Mitä runkokoja löytyy foorumilaisilta? Omat mitat 178/86cm. Käyn huomenna tai ens viikolla kokeilemassa 56 kokoa trainerissa.

Wilgios
11.03.2015, 21.49
Mulla on madone 2.3 kokoa 60. 187/93 mitat. 58 olis ollut liian pieni. Ei kai madone ja domane muuta eroa ole rungossa kuin se "jousto"

Lähetetty minun GT-P5100 laitteesta Tapatalkilla

KehveliSki
11.03.2015, 22.28
Mulla on madone 2.3 kokoa 60. 187/93 mitat. 58 olis ollut liian pieni. Ei kai madone ja domane muuta eroa ole rungossa kuin se "jousto"

On niissä eri geo

Warlord
12.03.2015, 08.05
Madone on matalampi ja pidempi.

oil
12.03.2015, 08.17
Itsellä on Domane 4.3 54 kokoa, omat mitat 179/87,5 inseam. Pitkät jalat ja lyhyt selkä. 56 runko olisi oletuskoko, mutta ohjaamo tuntui sopivamman pituiselta pienemmässä. Satulatolppaa on paljaana pitkälti.

LEO
13.03.2015, 16.36
Kevättä pukkaa ja pyöräkuume nousee. Kävin kokeilemassa Domane 4.3, koko 54, 2014 trainerissa. Tuntu pienehköltä. Aika loppu kesken joten en kerennyt kokeilemaan Domane 4.5, koko 56, 2015 trainerissa. Kerkesin käymään satulassa ja 2 myyjää totes että näyttää paremmalta. Nykyisen cyclocrossin reach on täysin sama kuin tuon 56 Domanen. Stackissa 3.5 sentiä Domanen hyväksi.
Mitä runkokoja löytyy foorumilaisilta? Omat mitat 178/86cm. Käyn huomenna tai ens viikolla kokeilemassa 56 kokoa trainerissa.

175/81cm ja domane 5.2 koko 54 mulle erinomainen. Ota vaan 56.

rusti
21.03.2015, 13.59
Jep 56 oli parempi

JKH
07.04.2015, 21.13
Laitetaan nyt ensivaikutelma uudesta pyörästä eli Domane 4.5:stä vm. 2014, kun sellainen tuli pienen soutamisen ja huopaamisen jälkeen hankittua. Olen täydellinen noviisi maantiepyörien parissa, sillä edellisestä kerrasta on kulunut yli 25 vuotta, eikä se ilo silloinkaan kestänyt kuin pari viikkoa. Viimeiset 20 vuotta olen ajellut satunnaisesti maastopyörällä. Nämä kommentit kannattaakin lukea sitä taustaa vasten :)

Suurin syy innostuksen hiipumiseen oli aikanaan maantiepyörän epämukavuus. En osaa sanoa johtuiko se väärin mitoitetusta pyörästä vai jostain muusta, mutta mielikuva maantiepyöräilystä on ollut siitä asti kaikkea muuta kuin positiivinen. Innostuin kuitenkin kokeilemaan uudelleen, josko tekniikka olisi kehittynyt viime vuosikymmeninä ja maantiepyörälläkin voisi ajaa kohtuu mukavasti ihan kuntoilumielessä. Olen todella iloinen, että kokeilin sillä ensivaikutelma on ollut aivan käsittämättömän hyvä. Pyörä tuntuu liikkuva kuin itsestään, jopa ylämäkeen ajaminen on suorastaan ilo verrattuna maastopyörään. Päällimmäisenä syynä levään hymyyn oli kuitenkin pyörän pehmeys. On vaikea vieläkään käsittää, että maantiepyörä voi imeä niin hyvin epätasaisuudet noin älyttömän kapeilla renkailla (25 mm).

Toinen positiivinen yllätys oli ajoasennon tasapainoisuus. Painoa ei ole käsillä juuri ollenkaan vaan asento on mukavan rento, vaikka tanko onkin linjassa selvästi satulan alapuolella ja ote muutenkin selvästi pidemmällä kuin maastopyörällä. Vähän epäilytti rungon koko kun luin muiden kokemuksiä Domanen runkovalinnoista. Itsellä mitat 184/89 ja painoa 84 kg, joten aloin epäilemään josko runko pitäisi olla pykälän suurempi. Ostin kuitenkin 56 kokoisen rungon, enkä ole sitä ainakaan toistaiseksi katunut. Katsotaan sitten kun takana on enemmän kilometrejä, josko mielipide muuttuu. Nyt rungon koko tuntuu oikein hyvältä.
Jos nyt jotain pitäisi kritisoida, niin en ole kovinkaan innoissani satulasta. Annetaan sille vielä aikaa viikko pari, mutta jos takapuoli tulee edelleen yhtä helläksi kuin ensimmäisen kunnon lenkin jälkeen, niin se menee kyllä vaihtoon.

Eli kuten edellisestä hehkutuksesta voi päätellä, niin ole todella tyytyväinen Domanen hankintaan :)

pakuri
22.04.2015, 13.45
No niin nyt on ajeltu Domane 5.2 tommoset 500km, pyörä on minulle mieluinen mutta penkki menee vaihtoon.

JKH
22.04.2015, 14.02
No niin nyt on ajeltu Domane 5.2 tommoset 500km, pyörä on minulle mieluinen mutta penkki menee vaihtoon.

Satula vaihtui täälläkin...uusi on Brooks Cambium C17. Siihen olen ollut erittäin tyytyväinen.

P.S. runkokoko 56 on ehkä vähän alakanttiin (184/89), mutta ongelmana on pitkät jalat suhteessa muuhun kroppaan. En halunnut ryhtyä liikaa kurkottelemaan ja sen takia tanko jää väkisin hieman normaalia alemmaksi kun satula on oikealla korkeudella. Ihan toimiva ratkaisu se on kuitenkin toistaiseksi ollut.

rusti
22.04.2015, 14.04
Ite oo ajanu n. 200km domane 4.5:lla ja koko 56 tuntuu sopivalta (178/86). Samat fiilikset satulasta ja takapakka lähtee vaihtoon. Ei tarvi pieniä välityksiä näillä leveyksillä

pakuri
06.05.2015, 00.55
Olen tykännyt pirun paljon omasta 5.2 domanesta, nyt jatkaa vaan pyöräilyä ja kyllä ne kesän lämpimät vielä tulee.

Jaegerhog
06.05.2015, 09.39
Satula vaihtui täälläkin...uusi on Brooks Cambium C17. Siihen olen ollut erittäin tyytyväinen.

P.S. runkokoko 56 on ehkä vähän alakanttiin (184/89), mutta ongelmana on pitkät jalat suhteessa muuhun kroppaan. En halunnut ryhtyä liikaa kurkottelemaan ja sen takia tanko jää väkisin hieman normaalia alemmaksi kun satula on oikealla korkeudella. Ihan toimiva ratkaisu se on kuitenkin toistaiseksi ollut.

Täällä sama probleema 185/90 (pyörä kylläkin Synapse, Domanessa vielä lyhyempi reach) 56 runko oli tuostakin aluksi, vaihdoin 58:iin, droppia tulee tangolle 58ssa vähemmän kun penkkiä ei tarvitse nostaa niin korkealle. Reach kasvoi vain 0,8cm.

Käypä kokeilemassa 60cm domanea, stack nousee 59.1cm - 63.2. Reach kasvaa vain 0.6cm.

HTP
14.05.2015, 18.08
Ite oo ajanu n. 200km domane 4.5:lla ja koko 56 tuntuu sopivalta (178/86). Samat fiilikset satulasta ja takapakka lähtee vaihtoon. Ei tarvi pieniä välityksiä näillä leveyksillä

Domane 4.3 on nyt jonkin verran tullut ajeltua koko 56 ite oon 177/83, rajoilla että liika iso koko, mutta 10cm stemmin vaihto 8cm ja penkin siirto 1.5 cm eteen teki pyörästä sopivan. Olen ollut tyytyväinen hankintaan, varsinkin vielä kun sain keveämmät zondan kiekot alle. Jos jotain niin satulan vois vielä vaihtaa parempaan:)

frp
14.05.2015, 19.22
Penkin siirto eteenpäin pyörän lyhentämiseksi on väärin. Penkin sijainnilla säädetään polkijan paikka poljinkeskiöön nähden.

PK1
08.04.2016, 21.29
Kovasti alkanut houkuttaa hankkia uusi Domane SLR vanhan Orbean tilalle, lähinnä koska kädet ei oikein tykkää kestää pidempiä maantielenkkejä ja toi etupään iskunvaimennus kiinnostaa kovasti sen suhteen.
Tuota tuoretta mallia on ilmeisesti jakeluun asti saatavissa kesäkuussa.
Mitä käytännön eroa tässä uudessa tulevassa mallissa on nykyiseen verrattuna, etupään vaimennus ja tilaa leveämmille renkaille, etenkin levyjarruversiossa?
Mattamusta kutos SLR värin puolesta olis ok, vaihteet pitäis sitten päivittää sähköisiin.
Project Onessahan noi kaikki saisi mulkattua mieleiseksi, mutta tällä haavaa siellä ei ole kuin vannejarrullista versiota, ja levyjarrut kuitenkin kiinnostaisi kun ne vissiin on enemmän nykyaikaa :D

jarit
09.04.2016, 08.27
Kovasti alkanut houkuttaa hankkia uusi Domane SLR vanhan Orbean tilalle, lähinnä koska kädet ei oikein tykkää kestää pidempiä maantielenkkejä ja toi etupään iskunvaimennus kiinnostaa kovasti sen suhteen.
Tuota tuoretta mallia on ilmeisesti jakeluun asti saatavissa kesäkuussa.
Mitä käytännön eroa tässä uudessa tulevassa mallissa on nykyiseen verrattuna, etupään vaimennus ja tilaa leveämmille renkaille, etenkin levyjarruversiossa?

Säädettävä satulatolpan vaimennus on aika insinöörimäinen ratkaisu.
Rengastila on melko reilu, kun levyjarruversio sallii 32mm:set. Kun kyseessä on Trekin tapa mitoittaa, niin veikkaan että harrastaja tunkee sinne 34-35mmset ja hyvin toimii. Jotenkin tuo on jo vähän liian cyclocross-fillari minun makuun ? (kysymysmerkki vielä lauseen loppuun, kun en ole koeajanut tätä)

Mitä tulee käsi-ongelmiin, niin suosittelen tätä: http://www.trekbikes.com/us/en_US/equipment/cycling-components/bike-handlebars/bontrager-race-x-lite-isozone-vr-cf-handlebar/p/09831
Olen ajanut tuolla viime kauden. Vedin vielä 3mm Fizikin nauhan pintaan kaiken varalta. Lopputulos on mukava eikä vanha olkapää vamma provosoitunut kauden aikana ollenkaan.

Moska
09.04.2016, 10.40
Sculturaan laitoin fsa:n kuituisen aerotangon ja tuli oikein mukava. Ei tuo paha ollut ennenkään mutta tuli vielä mukavempi.

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

NHB
09.04.2016, 14.24
Uusi Domane vaikuttaa olevan juuri sopiva laite kuntolenkkiä Suomen karkeilla teillä polkeville. Monikin valmistaja on viime aikoina rakentanut pyöriä, joissa takaa tulevat värähtelyt vaimenevat mukavasti, mutta edelleen keula lyö näpeille. Trek on ilmeisesti parantanut tuota epäsuhtaa tällä viimeisimmällä iteraatiollaan mukavasta maantiepyörästä. Mahdollisuus käyttää totuttua leveämpiä renkaitakin on tervetullut muutos monien näkökulmasta.

PK1
13.04.2016, 23.41
Laiton 58 koon Domane SLR 6:ta tilauksen sisään. Päivitetään Di2:n samalla kunhan pyörä saapuu joskus. Ja kun ostohousut on jalassa, niin kuitukiekkoja siihen pitäis hommata, ei niinkään tarpeen vuoksi, vaan koska tahtoo :)
Olisko Bontrager Aeolus 5 TLR D3 discit passelit? Vai onko jo överit paksulle sunnuntaipyöräilijälle? :D

Pumafi
14.04.2016, 01.19
Cycling Plus issue 213 April 2016 Domane vs Emonda vs Madone jutussa sivusivat Aeolus-vanteita. Lehden mukaan Aeolus 3 olisi "probably a better all-round bet for most riders". Testi oli tehty talvella Englannissa ja testin aikana sattuneet rajut tuulet olivat tarttuneet Aeolus 5 vanteisiin selvästi. No Suomessa harvoin on noin kovia tuulia, mutta tiedoksi vaan.

Ehdottomasti noin upeaan pyörään kuitukiekot, kun tahtoo ja voi!

jmt
30.09.2016, 12.44
Onko jollakin Domane hiekkatie/krossikäytössä? Olisiko rengas- sekä lokasuojasuositusta vannejarrulliseen SLR 6-malliin?