PDA

Näytä tavallinen näkymä : Bikeparts-online.de / truebikes.de

mehukatti
30.01.2013, 13.02
Onko otsikossa mainituista Saksalaisista verkkokaupoista kokemusta? Ilmeisesti ovat samaa puljua, koska jälkimmäisellä saitilla lukee otsikossa "Truebikes by Bikeparts-online.de".

mehukatti
07.02.2013, 12.22
Vaikea suositella kyseistä liikettä. Melkeen puoltoista kuukautta oon odottanut runkosettiä, joka oli silloin, ja on vieläkin listattu vihreellä, 2-5 päivässä toimitettavaksi. Alussa Sascha vastaili ystävällisesti kyselyihin ja kertoi, että saavat runkosetin 21.1. maahantuojalta. Eivät ole kuitenkaan lähettäneet sitä, eivätkä ole pariin viikkoon vastanneet sähköposteihin. Koska runkosetti oli maksettu Paypalin kautta, niin riitautin homman siellä (dispute), eli käytännössä aloitin prosessin, jonka kautta voin saada rahani takas, mikäli Truebikes ei suostu yhteistyöhön 20 päivän sisällä.

Googlella löytyy myös joitain muita huonoja kokemuksia (tosin niin varmaan jokaisesta muustakin kaupasta). Yhden perusteella ilmeisesti asentavat ohjainlaakerit ilman oikeita työkaluja.

TheMiklu
07.02.2013, 13.40
Saksaksi löytyy huonoa kokemusta joo. Ite tilasin rungon 29.1. Ja 1-5 päivää piti mennä postitukseen. Kysäisin nyt kun noitten toimitusten kanssa on ollut vaikeuksia ulukkommaan foorumeilla. Kuulemma ehkä huomenna postittavat...

Fatbike threadista tän bongasin ja siellä kai on onnistuneita tilauksia?

ealex
07.02.2013, 15.00
Tilasin sieltä läskipyörän viime vuoden puolella ja maksoinkin pankkisiirrolla. Toimitusajaksi oli veikattu tammikuun loppua ja vuodenvaiheessa löysin vastaavan käytetyn pyörän Suomesta, joten ostin sen ja peruin tilauksen. Rahoja vaan en ole saanut vieläkään takaisin…

mehukatti
07.02.2013, 20.23
Ei kestäny kuin muutaman tunnin, niin tuli Paypalin kautta lähetysilmoitus ja seurantakoodi. Mutta vähän tuntuu siltä, että tulostivat vaan jostain DHL:n systeemistä tarran, koska lähetysseurannassa ei näy vielä(kään) mitään. Saa nähdä milloin paketti oikeesti lähtee, vai lähteekö. Ja mieltä sieltä sitten paljastuu.

TheMiklu
08.02.2013, 21.36
Kyllä sieltä lähetysseurannan mukaan on jotain liikkeelle lähtenyt sitten lopultakin. Ei nyt mitenkään hyvä maku tähän mennessä tuosta kaupasta. Lisäksi webbisivusto itessään vähän kökkö. Sisäänkirjautuminen vain saksankieliseltä puolelta. Toisaalta maileihin vastaan nopeasti englanniksi.
No, katellaan.

a-o
08.02.2013, 21.48
Maileihin kyllä vastataan, mutta jotenki on semmoinen tunne, että koko sivusto on huijaus. Vai onko sieltä joku joskus saanut tilaamansa tuotteet?

Pyörän piti lähteä tänään, mutta seurantakoodia ei pyynnöstä huolimatta voinut lähettää. Laitan päivitystä jos ihme tapahtuu...

Oliko theMiklun seurantakoodi DHL:n koodi?

mehukatti
08.02.2013, 22.41
Omalta osaltani homma nytkähti eteenpäin sen verran, että jokin paketti sieltä on tänään lähtenyt DHL:llä. Saa nähdä mitä sieltä paljastuu, hieman skeptinen olo tällä hetkellä.

TheMiklu
09.02.2013, 02.30
a-o: DHL seurantakoodi ja sen mukaan paketti on lähteny liikkeelle.
Kyllä sieltä kommenttien perusteella on tilattu tavaraa onnistuneesti mutta TODELLA hitaasti postittavat tai sitten niillä logistikka pissii ihan täysin ja pistävät ylioptimistisia arvioita tavaran saatavuudesta.
Selailin sivuja ja käytännössä kaikki tavara pollotti vihreänä mutta oikeasti vissiin tilaavat kaiken ilman varastointia?!

Eniveis, tää keissi katellaan ja sen jälkeen tuolta tuskin tulee tilailtua mitään.

savierk
11.02.2013, 12.41
a-o: DHL seurantakoodi ja sen mukaan paketti on lähteny liikkeelle.
Kyllä sieltä kommenttien perusteella on tilattu tavaraa onnistuneesti mutta TODELLA hitaasti postittavat tai sitten niillä logistikka pissii ihan täysin ja pistävät ylioptimistisia arvioita tavaran saatavuudesta.
Selailin sivuja ja käytännössä kaikki tavara pollotti vihreänä mutta oikeasti vissiin tilaavat kaiken ilman varastointia?!

Eniveis, tää keissi katellaan ja sen jälkeen tuolta tuskin tulee tilailtua mitään.

Ilmoittelehan miten käy. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon7.png Itselle myös pitäisi helmikuun aikana tulla Muklukki..

mehukatti
12.02.2013, 16.54
Tollasta kirjoittelin Paypal-topikkiin:

Aika "mielenkiintoinen" tuo Paypalin dispute-prosessi, kun ilmeisesti myyjä pystyy sulkemaan sen omavaltaisesti. Itellä on vasta paketti tulossa, jonka sisältöä en ole päässyt varmistamaan, mutta myyjä sulki disputen "Refunded"-merkinnällä. Olin vielä eilen kirjoittanut myyjälle, että suljen disputen sitten, kun paketti on tullut ja olen varmistanut sen sisällön oikeellisuuden. Refund siis tarkoittaa rahojen palautusta, vaikka en ole saanut mistään mitään rahaa takaisin. Siispä jos paketista paljastuu väärää tavaraa, niin ainoa vaihtoehto on ottaa yhteyttä luottokorttiyhtiöön, koska Paypalissa ei voi enää toista kertaa avata disputea samasta kaupasta.

Hieman ketkuja tuolla truebikes.de:ssä.

a-o
12.02.2013, 19.47
Onko Mehukatilla DHL:n paketti tulossa? Saitko seurantakoodia?

Joko TheMiklun paketti tuli perille?

Itse olen pyytänyt nyt neljä kertaa seurantakoodia, mutta en ole sitä saanut. Paketti (surly mukluk (!)) on kuulemma matkalla Suomeen.

mehukatti
12.02.2013, 19.55
Paketti on tulossa ja sain seurantakoodin, mutta se toimii vain Saksan DHL-sivuilla -> http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/set_identcodes.do?lang=en
Tulee ilmeisesti rekalla ja siirtyy Suomessa suoraan Itellan toimitettavaksi.

diibadaa
12.02.2013, 19.59
Mullakin on kuulemma runko tulossa Suomeen, mutta seurantakoodia eivät ole saaneet vieläkään lähetettyä.
Vaikka muihin sähköposteihin on kyllä vastattu kun on tarpeeksi monta kertaa lähettänyt.

Täytyy vain toivoa parasta...

TheMiklu
13.02.2013, 18.23
Sama keissi ku mehukatilla. Koodi ei ollut selviö vaan tuntu pikemminki olevan poikkeus. Ja ei kait tuolla mitään teekkään ku täällä Suomessa sei vissiin toimi...

a-o
13.02.2013, 19.40
Kyllä se DHL:n koodi toimii Postin seurannassa kunhan paketti on siirtynyt Postin järjestelmään.

Jukhaha
13.02.2013, 21.20
Itellä ainaki muualta ostettaessa saksan pään koodeissa on hetki kestäny ennen ku näkyy dhl.fi seurannassa (vaikka näkyis jo saksan seurannassa).

mehukatti
13.02.2013, 21.26
Mun paketti ilmestyi tänään Posti.fi:n seurantaan (samalla koodilla), mutta ei edelleenkään näy dhl.fi:ssä.

mehukatti
14.02.2013, 18.46
Kävin hakee postista truebikesin paketin ja näin heti sen pienestä koosta, ettei siellä ole runkosettiä. No, kotona sieltä paljastui O'neal motocross-sukat, Zefal-juomapulloteline ja Lezyne chainstay-suoja! :D Vähän meinas eka ottaa lämpöjä, kunnes huomasin kattoa nettipankista, että olivat palauttaneet Visalle rahat. Turhaan siis odottelin puoltoista kuukautta runkosettiä ja toi paketti olikin ns. lohdutuspalkinto. Ehkä vähän paremmin olisivat tänkin kuvion voineet kommunikoida.

No ainakin sai rahat takas, joten ei tarvi enää miettiä asiaa.

rjrm
14.02.2013, 19.12
No huh, ehdin lukea alkuperäisen avautumisesti. Taisi nousta lämmöt korkealle tosiaan.
Eli firma ei vielä mene boikottiin, muttan enpä tuolta viitsi mitään tilatakaan.

artzi
16.02.2013, 16.07
Osastoon en suosittele tämä kauppaliike. Läskiä piti tulla, muttei tullut. Mitään eivät kerro tilanteesta vaikka olisi sovitusta myöhässä, pitää itse kysellä, aina tulee nopea vastaus (voi me ollaan niiiin sori, mutta kyllä ensi viikolla tulee...). Paypallin 45 päivän valitusaika oli menossa umpeen, ja laitin (taas) kyselyä, mainiten samalla että staatana jollei tule tavaraa, tai rahat takaisin heti, niin ilmoittelen luottovirmalle, paypallille, http://www.ecc.fi/en-GB/ ja eläinsuojeluvastaavalle...

Kaupan ainoa maksutapa on paypalli, ehkä se oli toimiva uhka, koska rahat palautui paypalliin heti seuraavana aamuna, tosin kaveri yritti vielä tarjota että jos kävisi pykälää pienempi, erivärinen pyörä (ei sitäkään varastossa ollut). Paska homma, kun (halpa) Mukluk olisi ollut juuri minun käyttöön passeli.

a-o
16.02.2013, 17.05
Sanottiinko Artzille koskaan, että pyörä olisi lähetetty?

Entä onko Savierk, TheMiklu tai muut runkoja tai pyöriä tilanneet saaneet lähetyksiänsä?

Minulle kertoivat toissa perjantaina, että mukluk on nyt valmis lähetettäväksi ja sitten viime viikolla kertoivat, että pyörä on lähtenyt maanantaina tulemaan. No eipä ne kuitenkaan ole useista pyynnöistä huolimatta lähettäneet seurantakoodia tai vastanneet enään muutenkaan mailiin.

Itsekin suosittelen liikettä mustalle listalle. Ei nettikauppojen näin pitäisi toimia...

rjrm
16.02.2013, 17.13
Joo, kauppa, joka myy halvalla, ja sitä tavaraa ei edes välttämättä ole. Kuulostaa vähän Gigantilta!

IncBuff
16.02.2013, 17.29
Ei ollut kovin kaukana sinisen Mukluk-rungon tilaus tuolta tammikuun alkupäivinä. Onneksi ei tullut tilattua.

zeizei
16.02.2013, 18.10
Minäkin olen tuolta transun runkoa katellut. Kiitokset näistä kommenteista. Tarttee metsästää transua jostain muualta.

artzi
16.02.2013, 23.15
Sanottiinko Artzille koskaan, että pyörä olisi lähetetty?

Entä onko Savierk, TheMiklu tai muut runkoja tai pyöriä tilanneet saaneet lähetyksiänsä?

Minulle kertoivat toissa perjantaina, että mukluk on nyt valmis lähetettäväksi ja sitten viime viikolla kertoivat, että pyörä on lähtenyt maanantaina tulemaan. No eipä ne kuitenkaan ole useista pyynnöistä huolimatta lähettäneet seurantakoodia tai vastanneet enään muutenkaan mailiin.

Itsekin suosittelen liikettä mustalle listalle. Ei nettikauppojen näin pitäisi toimia...

Ei päässyt homma lähetysvaiheeseen. Kaveri ilmeisesti vaan ottaa tilauksia, ja alkaa sitten tilailemaan maahantuojalta/jostain.

TheMiklu
17.02.2013, 01.39
Maanantaina näkee onko paketissa runko vaiko jotain muuta. Bikepartsin sivuilta tilasin ja siinäki niitten sivut bugas. Noh, katellaan.

savierk
17.02.2013, 10.59
Mulle lupailivat toimitusta helmikuun loppupuolella eli viikko vielä aikaa.. Jotenkin tuntuu siltä, että ei sieltä mitään pyörää ole tulossa.

mehukatti
17.02.2013, 16.30
Tällasen viestin mä sain 18. tammikuuta, eli kuukaus sitten:

Dear Customer,

we've just received the frames.
We'll ship them on monday.
Could we give you some goody because of delay ?

Mit freundlichen Grüßen
Best Regards
Sascha Heijmink

Mutta ei sieltä mitään runkoa ikinä tullut.

TheMiklu
18.02.2013, 17.03
Paketti tuli ja sisälsi mitä pitiki. Vaan olipa jotenki hankala prosessi tilauksesta lähtien. Mutta jospa tämä nyt lohduttais hiukan niitä jotka kauppoja tuonnepäi haaveilee tekevänsä.
Ne saldot ei pidä YHTÄÄN paikkaansa ja webbisivu toimii vain saksaksi (enkuksi vaihtamalla ei voi edes kirjautua tilille). Plussaa Paypalista ja nopeista vastauksista sähköpostiin.
Niin, ja hinnoista.

a-o
25.02.2013, 22.41
Minun osaltani Mukluk 3 kauppa ei mennyt ihan putkeen. Pyörää ei ole näkynyt, mutta ilmeisesti rahat on nyt ilmeisesti matkalla takaisin.

Paypalin dispute prosessi on suljettu kauppiaan toimesta perusteluna rahojen palautus. Nyt kestää jopa 30 päivää, ennenkuin Paypal palauttaa rahat Visa-kortille.

Kaikkien viivyttelyjen ja toimituslupausten jälkeen kertoivat, että käyttävät kuulemma pyörien toimituksessa sellaista kuriiria, jonka lähetyksiä ei voi seurata eikä väitetystä lähettämisestä voi antaa kirjallista todistetta. Vaikea oli tämän jälkeen uskoa ja odottaa, että pyörä joskus saapuisi...

Alunperin kertoivat käyttävänsä toimitukseen DHL:aa

bpo

savierk
26.02.2013, 09.55
Vaihdoin Mukluk 2 tilaukseni Surly vanteisiin, kampiin jne. ja palauttivat noin puolet rahoistani Paypalin tilille. Mulla tuli parissa päivässä rahat tilille. Osien toimitukseen ainakin käyttävät DHL:ää. Sain seurantakoodin, kun tarpeeksi montaa kertaa kysyin ja lopussa uhkailin jo Disputella jos tavarat ei lähde 5 päivän kuluessa eikä seurantakoodia näy. Tällä hetkellä näyttäis paketti olevan tulossa vielä saksanmaalla. Saa nähdä mitä paketti sisältää..

savierk
01.03.2013, 13.44
Minun tilaus sai mielenkiintoisen käänteen. :) Vaihdoin pyörätilauksen Surlyn osiin (kiekot, renkaat, vannenauhat ja kammet) +muuta pyöräsälää. Vaihto meni sinänsä hyvin. Lupailivat, että kaikki osat on maahantuojan varastossa ja palauttivat loput rahoistani. Paketti tuli tänään ja se sisälsi ainoastaan tuon muuta sälää. Lähetin mailia ja vastauksena tuli, että lähetys sisältää 2 pakettia vaikka missää ei ole siitä mainintaa eikä sitä suomeen ole lähetetty. 2h tuntia jäi aikaa tehdä dispute PayPalissa, mutta onneksi kerkesin tekemään. Saa nähdä milloin saan rahani takaisin.. En todellakaan voi suositella kenellekään tätä kauppaa!!

a-o
01.03.2013, 17.41
No jopas oli temppu!

Kyllä se kaikin keinoin yrittää viivyttää tilausta, että menisi se 45 päivää umpeen. Ei kannata suostua mihinkään vedätyksiin, selityksiin eikä odotteluihin tämän liikkeen kanssa.

Itse sain onneksi rahat kokonaisuudessaan takaisin vaikka tilauksen peruutukseen en mitään vastausta saanutkaan.

rjrm
01.03.2013, 18.39
Tämä ansaitsisi kyllä isompaakin huomiota. Tosi huonoa palvelua. Onko muualla Euroopassa ollut muita tyytymättömiä asiakkaita?

savierk
01.03.2013, 20.49
Ruotsin ja Saksan foorumeilla oli jonkin verran negatiivista palautetta..Olisinpa tutkinu ennen kuin tilasin....

ealex
05.03.2013, 13.44
Minun tapaus ei loppunut vieläkään hyvin. Eli vuoden vaiheessa olen perunut tilauksen ja silloin lupasivat palauttaa rahat. Rahaa vaan ei ole näkynyt ja välissä pitivät kuukauden verran täyshiljaisuuden mutta kun uhkasin viedä asian Euroopan kuluttajakeskukseen ja poliisille, rupesivat taas vastaamaan. Tänään sain osan rahoista takaisin, tasan 500€ vähemmän, kuin piti. Missään vaiheessa ei ollut kuitenkaan puhetta että palauttavat rahat osissa, eli taistelu niiden kanssa jatkuu… :(

savierk
11.03.2013, 16.28
Päivitystä tilaukseeni: Muutin disputen eilen illalla claimiksi ja tänään aamulla tuli viesti, että Bikeparts palauttaa rahani. Hyväksyin sen ja rahat siirty melkein heti Paypal-tililleni.

ealex
26.03.2013, 09.08
Sain minäkin vihdoin viimeisetkin 500€ takaisin!:) Palauttivat tämän erän paypal kautta, vaikka maksoin tilisiirtona. Rahojen palautusprosessi kesti lähes 3 kuukautta.

rjrm
26.03.2013, 14.35
Firma sai foorumilla kyllä sen verran mainosta, että tällä pelastuu parikin suomalaista pyöräkauppaa tai yksi läskipyöräkauppa :) Se on hieno juttu.

pekoni
27.03.2013, 07.08
Onneksi olin niin pa, että en laittanut tilausta sisään välipäivinä. Onko kukaan tuolta tilanneista saanut runkoa tai pyörää vai onko kaikilla mennyt claim-osastolle?

TheMiklu
27.03.2013, 09.32
Minä sain rungon mutta en usko että toiste tilaan.

Hyneman
27.03.2013, 09.35
mitä yhtiötä tuo käyttää toimituksissa?? Saksan päässä ja mikä on sen saksalaisen kuljetusfirman suomalainen yhteistyökumppani?

Paulix
10.09.2013, 21.34
Pistetääs kommentit kun tuli ensin tilattua, sitten vasta selattua palautteita..
Kamaa tilattu noin kuukausi sitten. Pari vkoa odottelua, sitten kyselyä mikä mättää ja vastaus että kaikki muut ist in ordnung mutta yhet renkaat (Surlyn läskit) puuttuu mutta tulee ihan pian. (Varastosaldot ei tosiaan pidä paikkaansa, piti olla in stock)
Sitten ilmoitus parin pvän päästä että ovat saapuneet ja tavara lähtenyt perjantaina. Viikko meni, odotin vkonlopun yli ja maanantaina kyselin kun ei mitään ole näkynyt ei kuulunut.
Vastauksena sain spostin jossa Itellan trackin ja tavara melkein ovella. Ja seuraavana päivänä olikin kotitoimitusta yritetty.

Eli vähän voi kestää, vahvistuksia tarvinnee peräänkuuluttaa mutta lopulta kaikki tuli vaikka aikaa paloi.
Hinnat oli kohdillaan, kommunikoinnissa ja varastohallinnassa kehitettävää..

KariR
06.11.2013, 21.18
Tässä vielä yksi varoittava esimerkki, nyt kun talven läskipyöräsesonki on taas alkamassa...
Tilasin viime keväänä kaksi Mukluk:ia. Usean kuukauden ajan sain erilaisia toimitusennusteita ja ehdotuksia miten pyörät voitaisiin toimittaa. Viimeinen viesti tuli kesällä, että osat on lopulta saatu ja pyörät toimitetaan ensi viikolla. Pyöriä ei koskaan tullut ja viesteihin vastailu loppui kokonaan. Lopulta tein valituksen luottokorttiyhtiöön, josta sainkin rahat saman tien takaisin.